Cestovní registrace ESTA do USA / Visa Waiver Program (VWP): Informace, rady a zkušenosti

Registrace ESTA umožňuje cestování do USA bez víz. Stačí vyplnit jednoduchý internetový formulář, uhradit poplatek a můžete vycestovat do Ameriky. V tomto článku se dočtete kdo všechno může cestovat do USA bez víza, jak má postupovat a jaké podmínky musí splnit.

ESTA / Visa Waiver Program (VWP)

Co je ESTA / Visa Waiver Program?

ESTA je zkratka pro Electronic System for Travel Authorization, v překladu Elektronický systém cestovní registrace. Systém v některých případech nahradil víza B-1/B-2, o která musel dříve žádat každý, kdo chtěl odcestovat do USA. Takto stačí vyplnit na internetu formulář, zaplatit poplatek, počkat a můžete odcestovat.

Zjednodušené cestování mají všechny země v rámci bezvízového programu (vizte níže) známého jako Visa Waiver Program (VWP).

Kdo může do USA cestovat na ESTA?

Vycestovat přes ESTA můžete za předpokladu, že do USA jedete za účelem obchodní cesty nebo turistiky a doba vašeho pobytu nepřekročí 90 dní.

Zároveň musíte být obyvatel České republiky, Slovenska nebo některé z dalších způsobilých zemí (vizte níže). Posledním důležitou podmínkou je držení biometrického cestovního pasu.

Od ledna 2016 nemohou do USA vycestovat na ESTA osoby, které v posledních 5 letech navštívily Irák, Írán, Súdán či Sýrii. Tyto osoby musejí vždy žádat o vízum.

Kde vyplnit cestovní registraci ESTA do USA?

Cestovní registraci vyplňujte pouze a výhradně na oficiální stránce https://esta.cbp.dhs.gov/. Na internetu funguje několik zprostředkovatelů, kteří si za vyplnění účtují více.

Oficiálně se má ESTA vyplnit nejpozději 72 hodin před odletem, nicméně vyhodnocení registrace je obvykle záležitostí minut.

ESTA a zamítnuté turistické vízum do USA

Mohu cestovat do USA na ESTA, když mi bylo zamítnuto turistické vízum B1/B2 do USA?

Ne. Pokud vám byla zamítnuta žádost o turistické vízum, již do USA nemůžete cestovat přes program ESTA. Je nutné opět žádat o turistické vízum.

Kolik stojí cestovní registrace ESTA a jak ji zaplatit?

Poplatek za úspěšně schválenou ESTA činí celkem 14 dolarů se skládá ze dvou částí:

  • Poplatek za zpracování
    Činí 4 dolary a je účtován každému, kdo vyplní formulář ESTA.
  • Poplatek za schválení
    Dalších 10 dolarů je strženo pouze těm, kterým byla ESTA schválena a je jim umožněno odcestovat do USA.

K úhradě poplatků je nutné použít platební kartu – buď debetní, nebo kreditní. Nenechte se zmást anglickým výrazem credit card. Jestliže vlastní kartu nemáte, poproste o zaplacení někoho blízkého. V takovém případě vám doporučuji si vlastní kartu zajistit – v USA se bez ní prakticky neobejdete.

Jaká je platnost ESTA? Kdy ji musím vyplňovat znovu?

Standardní platnost ESTA jsou 2 roky ode dne jejího schválení, případně do okamžiku konce platnosti cestovního pasu. Záleží, co nastane dříve.

Platnost ESTA skončí také v okamžiku, kdy si získáte nový cestovní pas, změníte si jméno, pohlaví, občanství, nebo se změní odpověď na jakoukoliv otázku v žádosti.

Znamená schválená ESTA povolený vstup do USA?

Nikoliv! ESTA je pouze cestovní registrace a v případě schválení vám umožňuje do Spojených států amerických vycestovat.

Po příletu budete na první letišti absolvovat pohovor s imigračním úředníkem, který rozhodne, zdali vám povolí vstup do USA, či nikoliv.

Členské země amerického bezvízového programu

S platností k 8. listopadu 2014 jsou členy Visa Waiver Program tyto země, jejichž obyvatelé mohou cestovat na ESTA:

  • Andorra, Austrálie, Belgie, Brunej, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Irsko, Island, Itálie, Japonsko, Jižní Korea, Lichtenštejnsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Monako, Německo, Nizozemsko, Nový Zéland, Norsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, San Marino, Singapur, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Velká Británie.

Musím schválený formulář ESTA tisknout?

Schválená registrace se tisknout nemusí, americká strana má veškeré údaje v systému a bez problémů si je dohledá. Přesto doporučuji si pro jistotu na email nebo do telefonu uložit číslo registrace.

Musím žádat o ESTA, když přes USA jen projíždím?

Ano, o ESTA musíte žádat i v případě, kdy v USA přestupujete na letišti nebo zemí projíždíte.

Pokud cestujete třeba po trase Praha – New York – Belize, je třeba mít schválenou cestovní registraci ESTA.

Co mám dělat, když potřebuji v USA být déle než 90 dní?

V takovém případě musíte požádat o vízum do USA. Přes cestovní registraci ESTA není možné cestovat na dobu delší než 90 dní.

Již jsem v USA a chci pobyt prodloužit na více než 90 dní. Co mám dělat?

Prodloužení pobytu není možné, Spojené státy americké je třeba opustit a poté se vrátit. Podrobnější informace se dočtete v tomto článku.

Mohu cestovat na ESTA, když nemám zpáteční letenku?

Jednosměrná letenka do USA je pro ESTA (resp. Visa Waiver Program) málo. Musíte mít buď zpáteční letenku, nebo navazující letenku do třetí země.

4. října 2017 Petr Novák ,

Diskuze k článku (594 komentářů)

Ivana (2)
2.5.2018
23:14

@Franta: Díky!

Odpovědět
Irena Zaspalová (1)
3.5.2018
12:37

Dobrý den,prosím co mám dělat když ve formuláři ESTA mi nechce povolit ulice a číslo. Hlásí že je to chybné(neobsahuje čárky ani háčky). Už fakt nevím.Děkuji Zaspalová

Odpovědět
Franta (3195)
3.5.2018
16:05

@Irena Zaspalová:
U jiného článku o ESTA to Tomáš vysvětloval. Snad to pomůže.

Odpovědět
Vanessa (2)
7.5.2018
17:22

Dobry den,
pokud to USA cestuje otec s 9ti letym synem, vyplni „Group of application“, je to tak?
Dekuji

Odpovědět
Franta (3195)
7.5.2018
17:35

@Vanessa:
Je to jedno. Ta skupinová jen usnadní placení, protože se to zaplatí najednou. Také imigrační pak ví ,kdo pravděpodobně pojede spolu.

Odpovědět
Kateřina Svobodová (2)
10.5.2018
10:10

Dobrý den,
již mám v ESTA Application „Authorization Approved“. Znamená to, že už je to zařízené? (Datum expirace je 8. května 2020, tak asi ano?) Přijde mi totiž neuvěřitelné, že teď už, teoreticky, mohu letět do USA? To mi skutečně stačí pouze vytisknout tu stránku, kde je napsáno „Authorization Approved“? Jsem z toho překvapená… vlastně ovšem příjemně. :-)
A kromě ESTA, pasu, letenky a pojištění… potřebuji ještě něco? :-D
OBROVSKY se omlouvám, nemám žádnou zkušenost s cestováním přes oceán…
Moc děkuji za pomoc. :-)
Kateřina

Odpovědět
Franta (3195)
10.5.2018
10:14

@Kateřina Svobodová:
Jo to stačí. Není to tak složité. Teď už jen projít imigračkou tam.

Odpovědět
RadekPLZ (2)
20.5.2018
17:43

Dobrý den,
mohu žádat o ESTA, když budu mít pouze jednosměrné letenky do USA a zpět, nebo si mám rovnou zažádat o vízum? Letíme do New yorku pak z Washigtonu do Las Vegas a pak cesta zpět ze San Francisca. Budeme v USA 3 týdny. Letenky budume mít až ve chvíli, kdy proběhne check-in. Všechny lety již máme zarezervované a zaplacené.

Odpovědět
Franta (3195)
20.5.2018
17:54

@RadekPLZ:
Jednosměrná letenka je letenka jen tam. Ty letíš tam (do NY), pak máš něco domestic (do LV) a nakonec letíš domů (ze SF), takže máš zpáteční letenku (respektive letenku pryč). V tom případě ti stačí ESTA. Letecké společnosti Amíkům dávají přehledy a informace o cestujících. Tobě pro případ kontroly stačí rezervace.

Odpovědět
Ivana R (1)
21.5.2018
5:27

Manzel mi vyplnoval ESTU, na formulari si nevsil jestli schvaleno, nebo ne, ale email neprisel…. Da se nekde zjistit, jestli je to schvalene a muzu letet? Diky za odpoved

Odpovědět
Franra (3195)
21.5.2018
7:21

@Ivana R:
E-mail ani nepřijde, nic neposílají. Na ofiko stránce se to dá zkontrolovat.
„Zkontrolovat stávající žádost“

Odpovědět
Lukáš (6)
21.5.2018
23:00

Zdravím, za 9 dní odlétám a měl bych vyplnit nějaké Passport Data v aplikaci Austrian, ale je problém v tom, že je tam potřeba vypsat nějaké REDRESS NUMBER, ale nepíšou o co se jedná a kde ho najdu.
Nevíte kde ho získat ?

Odpovědět
Franta (3195)
21.5.2018
23:27

@Lukáš:
Redress number je číslo, které cestujícímu přidělil US Department of Homeland Security (DHS).
Redress number – je číslo pro cestující, kteří měli v minulosti problémy při cestování, kvůli shodě jejich jména s dalšími občany.
https://www.dhs.gov/dhs-trip

Po mě to nikdy nikdo nechtěl, takže více neporadím.

Odpovědět
Denisa (9)
22.5.2018
13:39

Ahoj, mám dotaz.. přítel loni navštívil USA, před návratem ho zastihl hurikán Irma a zrušili mu let. Skrz to překročil ESTu cca o tři dny. Když se vrátil, řešili jsme tento problém telefonicky s tlumočnici na ambasádě a řekli nám, že stačí mít vytištěné potvrzení o zrušení letu. V lednu jsme se chystali znovu do USA, v noci před odletem přišel příteli mail, že jeho ESTA je zamítnuta, v noci už se nedalo nic řešit, proto jsme jeli primo do Prahy na letiště a tam nás hned u odbavení otočili, že má přítel zákaz vstupu do země a jeli jsme i přes vysvětlování, co nám bylo na ambasádě řečeno, i přes vytištěné potvrzení, že vízum překročil skrze hurikán domů…
No k věci :) chtěla jsem se zeptat, jestli máte někdo zkušenosti s ambasádou v Praze, jak to tam chodí? Chceme to dořešit. Problém je, že ani jeden z nás neumí dobře anglicky a nevíme, jestli tam někdo bude komunikovat česky nebo jestli je potřeba si zařídit tlumočníka, apod.?
Předem díky za jakoukoliv odpověď :)

Odpovědět
Franta (3195)
22.5.2018
13:55

@Denisa:
Na ambasádě umí i česky. Jen nevím, jestli tam něco vyřešíte. ESTA zrušili, takže bude muset asi žádat o vízum.

To potvrzení by bylo nejspíš platné u imigračního, kdyby řešil to překročení. Jak zruší samotné povolení ESTA, tak už nic nepomůže. Akorát je blbé, že to zrušili večer před odletem.

Odpovědět
Denisa (9)
23.5.2018
9:11

Vízum si ted chce samozřejmě vyřídit taky, ale má strach, jet tam jen tak, když by se tam potom nedomluvil. Takže když by jel řešit vízum, nemusí řešit žádného tlumočníka, apod.?

Odpovědět
Franta (3195)
23.5.2018
14:03

@Denisa:
Domluví se tam česky. Angličtina je samozřejmě lepší, když hodlá jet do USA, ale není podmínkou.

Odpovědět
Roman (1)
4.6.2018
11:36

Rád bych se zeptal, jestli jde akutalizovát schválena ESTA pokud jsem v původní registraci a schválení zadal, že v USA jen přestupuju? Ted mám cestu do USA a  rád bych aktualizoval místo pobytu, bohužel na jejich stránkách mi to povolí aktualizovat snad jen email.

Děkuji za odpověď.

Odpovědět
Mirek (11)
4.6.2018
11:43

Cerstva skusenost z Los Angeles:
Isli sme 3 chalani na roadtrip, dvaja z nas sme uz predtym v USA boli. Kiosky su v LA spolocne pre vsetkych, teda aj kamarat ktory este v USA nebol, siel s nami na kiosk. Dostali sme papieriky a az v nasledujucej ulicke nas pani rozdelila vlavo/vpravo podla nejakeho identifikatora na listku. Ja s kamosom, ktori sme uz boli, sme iba prisli ku dlhemu stolu ako na porote superstar, kde bolo 5 colnikov, dostali sme bez reci razitko a hotovo.
Kamarat siel na pohovor, nemal pri sebe vytlacenu letenku naspat, poslali ho na secondary screening. Nevedel poriadne anglicky, chcel hovorit spanielsky ale odbili ho ze spanielka sla na prestavku. Ze mame vytlacene vsetky letenky pri sebe my a cakame dole, ich absolutne nezaujimalo. Po 3,5 hod cakania sa mu podarilo na tajnasa zapnut telefon a poslat mi SMS, kde mi opisal kde presne je ta miestnost na secondary screening. Podarilo sa mi tam dostat a pri vchode som zastavil prveho officiera a vysvetlil mu to. Zobral letenku a povedal ze sme prisli za 5 minut 12, ze uz sa mu vypisovali spiatocne papiere. Kamarat bol obratom vonku.
Poucenie: majte vzdy kazdy clen skupiny pri sebe vsetky letenky vytlacene a nespoliehajte sa, ze pojdete spolu ako skupina.

Odpovědět
Mirek (11)
4.6.2018
11:45

@Kateřina Svobodová:
ano, dokonca nepotrebujes ani nic tlacit, maju ta v systeme. len je dolezite zobrat si rovnaky pas, ku ktoremu sa autorizacia viaze.

Odpovědět
Kuba (71)
4.6.2018
15:38

@Mirek:
Můžu se zeptat, s jakou leteckou společností jste letěli a přes jaká města? Tohle by snad měli standardně dostat v rámci ASPI od letecké společnosti (pokud jste kupovali zpáteční letenky).

Odpovědět
Franta (3195)
4.6.2018
18:57

@Roman:
Pokud je ESTA schválená, tak to nech. Když to bude imigračního zajímat, tak se zeptá.

Odpovědět
Franta (3195)
4.6.2018
19:02

@Mirek: @Kuba:
Vše ohledně letu Amíci vědí. Zřejmě jim šlo o to, že kamarád nic nevěděl.
Z nějakého důvodu jim přišel podezřelý a jeho odpovědi je zřejmě nepřesvědčili, tak ho chtěli poslat domů.

Takže spíš nespoléhejte na to, že půjdete všichni k imigračnímu pohromadě a naučte se trasu i údaje ohledně pobytu všichni.

Odpovědět
Kuba (71)
5.6.2018
10:17

@Franta:
Proto mi přišlo divné, že dle Mirka stačilo ukázat vytištěnou zpáteční letenku a nechali ho být.

Odpovědět
Franta (3195)
5.6.2018
19:42

@Kuba:
Jj. Letěl poprvé, kluci mu řekli, bude to pohoda, drž se nás. Jenže najednou tam byl sám s bídnou angličtinou. Možná ani přesně nevěděl, na co se ptají a odpovídal jen tak od boku. Hlavní je, že se z toho „vysekal“ a užil si dovču.

Odpovědět
Mirek (11)
6.6.2018
20:09

@Kuba:

leteli sme Barcelona – Los Angeles cez Iberiu. Nebola to spiatocna letenka.
Letenku naspat sme mali zo Chicaga cez WOW air, takze cez APIS nevedeli nic pretoze pre spiatocny let to nevypisujes. Bolo to ako pisem, ked som doniesol letenku tak v priebehu par minut ho pustili.

Odpovědět
Mirek (11)
6.6.2018
20:18

@Franta:

No jasne, podozrivy im prisiel urcite, pretoze kazdy sme letenku kupovali zvlast a navyse jednosmernu. Letenku naspat zo Chicaga sme kupovali inokedy a tiez kazdy si ju kupoval zvlast. Tym, ze nas rozdelili, tam bol sam za seba a ked im hovoril, ze su s nim este dvaja chalani, ktori maju aj jeho letenku naspat, tak sa zasmiali akoze jasne, ze to asi rozprava kazdy bez spiatocnej letenky :D Fakticky im bolo uplne jedno, ze dole sme a letenky mame. A aj to, ze som hore vybehol bolo fakticky v rozpore s tym, kam nas poslali – naspat po schodoch sme sa uz nemali vracat. Takze narazit na nejakych neochotnych ho kludne mohli poslat domov a my by sme sedeli pod tymi eskalatormi a cakali nanho doteraz. Skor sme mali stastie, ze som narazil na rozumneho.

Inak neletel prvykrat, lietali sme spolu po Europe velakrat, ale letel prvykrat do USA. Spanielsky vie perfektne, anglicky slabsie, ale nemyslim, ze to bol ten problem. Proste mlady chalan s hotovostou a batozkom, tak mu neverili, ze tam s niekym je a ze vobec ma letenku z USA a nenamahali sa to ani zistovat. Vytlacena letenka zo Chicaga podla toho co im rozpraval bola v tom momente jedinym dokazom, ze si nevymysla.

A uzili sme si to perfektne, az na tento maly zadrhel na zaciatku :))

Odpovědět
Mirek (11)
6.6.2018
20:21

@Franta: @Kuba:

Inak ako som pisal a spominal to uz aj Franta, je skratka treba pocitat s tym, ze vas rozdelia a trebars vam nepojde zapnut telefon, resp. vam to nedovolia. Vsetky svoje dokumenty by mal mat vytlacene pri sebe kazdy clen smecky. My sme sa dost poucili :)

Odpovědět
Kuba (71)
7.6.2018
10:00

@Mirek:
Teď je mi to docela jasný. V tomhle případě bych měl rozhodně zpáteční letenku 100% s sebou.

Odpovědět
Andrea (1)
7.6.2018
12:39

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat ohledně platnosti ESTA. S přítelem za dva měsíce odlétáme do USA a během pobytu mi vyprší esta, ale při vstupu bude platná týden, musím vyplnit novou?
A ještě by mě zajímalo, za 14 dní máme dovolenou v Egyptě, nebudeme mít problém vstoupit do usa,? Nepatří to do nějakých zakázaných zemí na seznamu USA při vstupu?:))Děkuji za rady

Odpovědět
Mirek (11)
7.6.2018
17:25

@Andrea:

staci ked je ESTA platna v den priletu.
Egypt nie je problem.

Odpovědět
Franta (3195)
7.6.2018
18:44

@Mirek:
Kamarád nekamarád, svou letenku bych z ruky nedal. Nebo bych měl aspoň kopii společné.

Odpovědět

Ahoj, ve zbrklosti jsem zaškrtl ano na otázku 1 https://chcidoameriky.cz/wp-content/uploads/navod-jak-vyplnit-formular-esta-nutny-pro-vstup-do-usa-bez-viza-6-full.png nemocný nejsem, nebezpečný sobě nebo svému okolí také ne. Pouze beru antidepresiva.

Za jak dlouho bych mohl vyplnit žádost, aby mi byla schválena? Nebo už to přes ESTU nepůjde a budu muset žádat o víza?

Budu ráda za odpověď

Odpovědět
Majuska (3)
13.6.2018
17:13

Ahojte,

pojdem si vybavit self-employed, mozem uz dopredu napisat do esty ze som self-employed? Momentalne som nezamestnana (1 rok), a mam obavu, ze to bude hadzat horsie svetlo na mna ked uvediem zamestnavatela spred roka, ci?

Dakujem.

Odpovědět
Franta (3195)
13.6.2018
21:06

@Petr:
Takže ti to zamítli? Klidně jsi to mohl zkusit hned se správnou odpovědí. Možná by to prošlo. Zamítnutí stojí 4,-USD.
Otázkou je, jestli se dá ten stav ANO nějak rychle „vyléčit“, abys mohl dát NE. Nevím, jak to monitorují.
Pokud by to neprošlo, tak musíš na ambasádu pro vízum. Což je vlastně standardní postup po zamítnutí ESTA.

Odpovědět
Franta (3195)
13.6.2018
21:11

@Majuska:
Asi to tam napsat můžeš.
Psali tu i lidi, že jim ten nezaměstnaný taky prošel.
Starý zaměstnavatel může být stejně „špatný“ jako to, že podnikáš teprve 14 dní. :-) To dopředu nejde říct, jak imigrační zareaguje. Mě se nikdy na práci neptali, ani si to neověřovali u zaměstnavatele. Asi záleží na úředníkovi, jak moc je aktivní a kolik na to má času.

Odpovědět
Majuska (3)
13.6.2018
21:53

@Franta:
@Franta dakujem krasne :)

Odpovědět

@Franta: Ano zamítli jinak bych to neřešil a kupoval letenku. Data uchovávají 75 let, ale težko říct, jestli se data „porovnávají“ nebo novou žádost berou s čistým štítem žadatele…

Odpovědět
Patrik (2)
1.7.2018
22:32

Ahoj, chci se zeptat, když poletím do Kanady, kde budu třeba 10 dní, a pak přeletím do USA, je po příletu opět nějaký pohovor či něco jiného?

Odpovědět
Jb (37)
2.7.2018
3:53

Na vetsine vetsich letistich v Kanade pri letu do US je uz US immigracni prohlidka pred odletem v Kanade. Do US se pak prileti jako domestic let a uz zadna dalsi imigracni prohlidka neni

Odpovědět
Hedvika (3)
4.7.2018
13:11

Dobrý den,
ráda bych se zeptala, zda když mám v Esta vyplněné zaměstnání, musím mít s sebou pracovní smlouvu? Někde jsem četla, že si ji lidé berou.
Děkuji.
Hedvika

Odpovědět
Franta (3195)
4.7.2018
20:16

@Hedvika:
Ne, nic takového není potřeba. Jinak by to bylo uvedené v podmínkách ESTA.

Odpovědět
Denisa (1)
13.7.2018
12:41

Dobrý den,začátkem příštího roku chci jet s přítelem do USA ,bude tam legálně pracovat.Já si chci vyřídit Estu.Je možný že by me imigrační poslal nazpět kvůli tomu že tam nejedu vyloženě cestovat a tím pádem si můžou myslet že tam chci ilegálně pracovat?Je lepší dělat že k sobě nepatříme a že jedu sama cestovat?Děkuji

Odpovědět
Jarda (1)
13.7.2018
15:15

Zdravím, můžu letět do USA a mít zpáteční letenku z Kanady, případně i opačně? Díky.

Odpovědět
Franta (3195)
13.7.2018
20:45

@Jarda:
Tohle by mělo jít.

Odpovědět
Franta (3195)
13.7.2018
20:52

@Denisa:
Možné to je, že si budou myslet, že tam s přítelem budeš chtít zůstat celou dobu. Je na tobě, na vás obou, je přesvědčit, že tam jedeš jen na čas a pak se vracíš domů.
Když budete dělat, že k sobě nepatříme, ale letenky budete mít koupenou společně, z jedné karty a budete vedle sebe sedět v letadle, tak jim to taky může být divné. Letecká společnost posílá Amíkův informace o cestujících a je to víc než jen jméno a kam letí. Asi bych se nepokoušel je balamutit.

Odpovědět

ESTA víza mám platné již rok. Ale změnil se mi zaměstnavatel. Bude s tím problém? Při aktualizaci na ESTA portále mi to povolilo změnit jenom místo kam plánuji jet.

Díky za info, jestli budu muset vyplnit registraci znovu s novým zaměstnavatelem.

Odpovědět
Franta (3195)
1.8.2018
19:11

@Jan:
Není třeba dělat novou.

Odpovědět
Milan (1)
2.8.2018
13:49

Ahoj,

právě jsem si udělal ESTU na: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/, ale zadal jsem tam údaj, že bude sloužit jenom jako tranzit. Po zaplacení a schválení jsem zkoušel údaje aktualizovat, ale jde mi změnit jenom email, nevíte někdo co s tím? Plánujeme cestu do Kanady, takže cestou tam to bude opravdu jenom přestup, ale v průběhu pobytu v Kanadě, se třeba budeme chtít vydat do USA a pak se bojím, že by mohl být problém, když na papíru uvidí, že mi byla vydaná jenom k tranzitu a nemám tam vyplněno místo pobytu atp.
Nevíte prosím co s tím? Nebo popř. jestli to je, nebo není problém… Děkuji mockrát za odpověď!

Odpovědět
Franta (3195)
2.8.2018
19:47

@Milan:
To neřeš. Kdyby se ptali, tak řekneš, že jsi mezitím změnil plány.

Odpovědět

Příští rok v květnu plánuji cestu do NYC. Většina z vás neplánuje na tak dlouho dopředu, ale s ohledem na různé okolnosti jsem si termín stanovil a prostě ho mám rezervovaný. Rád bych si vyřídil ESTA už teď, ať mám tuto nezbytnost vyřešenou a nemusím se jí dál zabývat. Říkám si ale, jestli nebude imigračnímu podezřelé, když se k němu dostavím až po tři čtvrtě roce od vyřízení ESTA. V USA jsem nikdy nebyl, tak bych rád, aby ze mě měli co nejlepší dojem a měli co nejmíň důvodů nade mnou moc přemýšlet. Co si o tom myslíte vy?

Odpovědět
Franta (3195)
5.8.2018
23:49

@Tom:
Je jedno, od kdy ESTA bude. Prostě se ti změnil plán a jel jsi později. Minule jsem si jí vyřídili a nakonec jeli až za rok. Teď jsme ji vyřizovali asi měsíc a půl před cestou.

Odpovědět
Robo (45)
6.8.2018
15:15

@Tom: my sme ESTA klikali v OCT17.. pred kupou leteniek. Letenky sme tiez kupili v OCT17 na JUN18.. no problem

Preco by mal byt? proste si si chcel byt isty, pred kupou leteniek, aby si potom nemal problem

Odpovědět

@Robo: Já už letenky mám, protože jsem nechtěl, aby mi utekl vybraný routing, levnější stejně nebudou. Ale právě bych chtěl co nejdřív po jejich koupi mít jistotu, že můžu vyrazit. A protože nevím, co se těm klukům na imigračním honí hlavou, raději se ptám, jestli zrovna tohle jim podezřelý nepřijde.

Odpovědět
Míša (1)
6.8.2018
16:52

Dobrý den,
naše společnost potřebuje poslat dva naše zaměstnance do USA na jinou pobočku. Měli by tam být měsíc. Nejedná se o obchodní jednání, budou tam normálně pracovat jakožto technická podpora. Bude jim stačit registrace ESTA nebo je potřeba si vyřídit vízum? Popřípadě jaké?

Odpovědět
Tereza (1)
6.8.2018
19:42

Zdravím,
mám 2 dotazy. Asi před měsícem jsem si zařídila vstup ESTA a vše proběhlo bez komplikaci. Nedávno jsem ovšem ztratila občanský průkaz, může nová občanka (tedy již s novým číslem průkazu) být problém? Nejsem si jistá, jestli se tam i číslo OP vyplňovalo.

Můj druhy dotaz se týká adresy pobytu v USA. Jedu totiž navštívit přítele a ten mi nedopatřením poslal adresu se špatným číslem bytu (vše ostatní ovšem sedí, v podstatě je to adresa jeho souseda). Zjistili jsme to vlastně náhodou teprve včera a odletat mám již příští týden. Co teď? Nějak to řešit (zkontaktovat ambasádu) či to nechat být?

Moc děkuji za jakékoliv rady
Tereza

Odpovědět
Franta (3195)
6.8.2018
20:24

@Míša:
A co to konzultovat s tou US pobočkou? ESTA na práci nestačí. Vízum B-1 je pouze na semináře, školení, kongresy, takže taky asi ne zrovna pro tento případ. Případně zkuste dotaz přímo na ambasádu.

Odpovědět
Franta (3195)
6.8.2018
20:29

@Tereza:
Psala jsi tam rodné číslo nebo číslo OP.
Adresa je stále stejná, jen jiný byt.
Ani jedno bych neřešil.

Odpovědět
Marek (1)
8.8.2018
6:23

Zdravím,
já a přítelkyně celé toto léto pracujeme V USA v rámci programu Work and Travel a v průběhu září se chystáme cestovat. Na cestování by za námi měl přijet i kamarád z ČR. Během cestování máme v plánu jet na Cruise po karibiku. Bude kamarádovi stačit ESTA i na plavbu nebo je potřeba zařídit ještě něco dalšího? děkuji za odpověď.

Odpovědět
Franta (3195)
8.8.2018
20:51

@Marek:
ESTA mu stačí.

Odpovědět
Mesi (675)
9.8.2018
3:35

@Míša: Musi mit vizum

Odpovědět
Darja (1)
9.8.2018
13:01

Zdravim!
bydlim ted dlouhodobe kvuli praci v Rusku, tim padem letenku si budu kupuvat rovnou z Moskvy a vyrizovat ESTA taky odsud.
Muze to byt nejaky problem pri registraci ESTA?

Mam i druhe, ruske obcanstvi, tak si vudec nejsem jista zda to nebude problem.

nemate nekdo nejakou zkusenost s tim, nebo radu?

Predem dik,

Darja

Odpovědět
Marie (1)
14.8.2018
16:13

Dobrý den, mám schválenou ESTU do 4.5.2019. Minulí rok jsme byla v USA a mám vyplněnou adresu ubytování a že zůstávám pouze v USA. Příští týden jedu znovu do USA, ale do jiného státu a jenom na 5 dní poté přelétávám do Mexika. V ESTÉ jsem změnila adresu ubytování, ale nejde mi změnit „Cestujete do USA v rámci cesty do jiné země“. Popravdě ani nevím jestli se to má měnit nebo ne. :-)

Odpovědět
Franta (3195)
14.8.2018
21:20

@Marie:
V pohodě, nic neřeš, ESTA platí a to je hlavní. Pokud bude chtít imigrační něco vědět, tak se zeptá.

Odpovědět
aneta (1)
26.8.2018
16:34

Ahoj,

potřebuji do esty vyplnit Norweigan, ale nemůžu je tam najít, řešil jste to někdo? Mám tam zadat nějaké jiné aerolinky, i když to bude špatně? Dál mě to nepustí..

Díky

Odpovědět
Franta (3195)
26.8.2018
17:00

@aneta:
Vyplňuješ to na ofiko stránce? Já mám za to, že přepravce už se tam nevyplňuje.

Odpovědět
Marek (1)
27.8.2018
13:31

Zdravím,

měl bych dotaz ohledně platnosti pasu. Platí v USA tak jako ve většině zemí, že pas musí být platný ještě min 3 měsíce po návratu? Respektive ESTU mám platnou do Března, Pas do Ledna a do US letím v prosinci? Platnost pasu je kratší než platnost ESTY. Je to OK?

Díky

Odpovědět
Franta (3195)
27.8.2018
22:45

@Marek:
Je to OK.
Amíci mají, že pas musí být platný 6 měsíců po odletu. Ale ČR je v „Klubu šesti měsíců“, takže stačí, když je pas platný ve chvílí opuštění USA.
S koncem platnosti pasu, ti skončí i ESTA. S novým pasem budeš muset žádat o novou.

Odpovědět
KATKA (7)
4.9.2018
10:55

Dobrý den. v Červenci jsem byla v USA a v lednu se chystam znovu musim zadat o novou ESTU nebo mohu cestovat s tou co mam?? Plus teda mela jsem spolecnou Estu ze sestrou jako skupina a ji bude koncit pas a bude se delat novy takze staci pozadat o zmenu udaju nebo musime uplne novou estu kazda??? dekuji za odpoved

Odpovědět
Olina (5)
4.9.2018
12:23

Přeji hezký den,chtěla bych se zeptat jestli nás(letime s manželem příští rok na Floridu)nemusí emigrační v USA na letišti pustit z letiště,když budeme mít doklad o zaplaceni dovolené a zpáteční letenky.děkuji

Odpovědět
Franta (3195)
4.9.2018
20:37

@KATKA:
Jak pravil klasik. Lidé bdět… ehm.. čtětě.
Vše to tu je.
ESTA platí dva roky, během té doby můžeš cestovat. Když bude imigračního něco zajímat, tak se zeptá. Takže ty můžeš jet na starou, je jedno, že je skupinová. Máš totiž své vlastní číslo schválení.
ESTA se vztahuje (mimo jiného) k pasu, takže změna údajů sestře nepomůže. Musí požádat o novou.

Odpovědět
Franta (3195)
4.9.2018
20:39

@Olina: @Olina:
Ano, i to se může stát. Pokud vás oba nebo jen jednoho imigrační vyhodnotí jako riziko, tak vás nepustí. Psal tu kluk, co letěl s mamkou. Jí pustili, jeho ne. Většinu lidí ale pouští, stačí nedělat blbosti.

Odpovědět

Dobrý den,

Mám dvě otázky.

1) aktuálně jsem v podmíněném trestu tzv. podmínce (čili mám záznam v rejstříku trestů) může tohle nějak ovlivnit můj eventuální vstup do USA?

2) s přítelkyní plánujeme několikaměsíční trip po severní a jižní americe s tím, že bychom chtěli trip začít v USA poté se přesunout do jižní ameriky a nakonec zpět do USA, takže je celkem dost možné, že nám na tohle nevystačí oněch 90 dní, nevíte jestli se do tohohle limitu započítává i doba kdy jsem byl reálně mimo USA nebo je nutné po opuštění USA znovu žádat o vstup z nějaký cizí země?

Díky!!

Odpovědět
Václav (56)
30.9.2018
12:36

Ahoj všem, chtěl bych se poradit ohledně jedné věci týkající se registrace ESTA. Minulý rok jsem byl na ESTA poprvé v Americe a letos tam za pár týdnů odjíždím znovu. Vzhledem k tomu, že ESTA má platnost dva roky, tak vím, že asi budu moct vycestovat na tu loňskou, která stále ještě platí a není třeba žádat o novou.

Chtěl jsme se ale zeptat na jednu věc, abych se ujistil a vyhnul se nějakým případným problémům Tady na stránkách se píše, že o novou registraci je nutné zažádat, samozřejmě, když vyprší její platnost, a pak také, když si někdo změní jméno, pohlaví, občanství, když vyprší platnost cestovního pasu nebo také když se změní odpověď na některou z otázek při vyplňování žádosti. U mě snad jediná změna z těch otázek je adresa pobytu v USA. Budu ubytovaný přes Airbnb tak jako v loni, ale budu jinde, na jiné adrese. Chtěl jsem se zeptat, chápu to správně, že vzhledem k tomu, že adresa pobytu je ale nepovinná (na kterou nemusím odpovídat), tak kvůli tomu nemusím žádat o novou registraci, když se změnít, ačkoliv se vlastně svým způsobem jedná o změnu odpovědi na jednu z otázek? :)

Díky moc.

Odpovědět
Franta (3195)
30.9.2018
21:22

@Václav:
Můžeš letět na tu současnou. Imigrační se zeptá, kdyby něco.

Odpovědět
Václav (56)
1.10.2018
21:04

@Franta: Dobře, díky moc, Franto.

Odpovědět

Chci se zeptat, v listopadu plánují navštívit New York City přesně na 1 měsíc (17.11 – 17.12) z důvodu zápasu NHL a NBA. Nikde jsem nenašel jak opakovaně můžu na ESTU vycestovat, Já byl v USA už dvakrát a to v roce 2017 na 3 měsíce (16.9 – 11.12) a v roce 2018 na další 3 měsíce (21.2 – 19.5) a teď plánují vyjet zase (pokaždé jsem si dělal novou estu). Chci se proto zeptat, jestli můžu vyjet na novou ESTU nebo, jestli už jsem překročil nějaký limit a musím žádat o vízum. Děkuji

Odpovědět
Franta (3195)
5.10.2018
9:36

@Jan:
Fakt jsi to nikde nenašel? Jen tady na webu je to několikrát a u různých témat. Je to i na stránkách MZV, americké ambasády i na ofiko webu ESTA.

Na ESTA můžeš cestovat po celou dobu platnosti, opakovaně, klidně i několikrát do roka a dokonce i poslední den platnosti, stačí totiž, když platí při vstupu do USA. pobyt už řeší razítko z imigračního. Problém někdy bývá u delších pobytu krátce po sobě. Imigrační to může chápat, jako že tam pracuješ a USA opouštíš jen proto, abys tam zase mohl 3 měsíce být. Psali tu lidé, co je při třetí/čtvrté cestě na 3 měsíce (s krátkými přestávkami) vrátili zpět s tím, že si mají požádat o vízum. Ty máš mezi první a druhou cestou 2 měsíce a teď bude pauza půl roku, tak by to mělo být v pohodě. Ale poslední slovo má vždy imigrační.

Odpovědět

@Franta: Děkuji moc, já jsem se právě dočetl, že do usa můžu max. 180 dní za rok, tak jsem právě znejistěl, ale byla to taková stránka, které se nedá moc věřit, tak jsem si to jen chtěl ověřit. Děkuji moc za radu

Odpovědět
Franta (3195)
5.10.2018
12:24

@Jan:
Kdysi bylo i na stránkách americké ambasády doporučení, že by se mezi delšími pobyty měly dělat i delší pauzy. Ostatně i z logiky věci je divné, když v USA trávíš více doby než doma. Takže i to doporučení o 180 dnech (cca polovina roku) je vlastně dobré. Standardní turista nemá tolik volna a prostředků.
Jsou lidé, co si to mohou dovolit, ale vždy záleží na imigračním a na tom, jak to před nimi obhájíš. Pro běžného turistu na dovolené je 90 dní na ESTA ažaž a půl rok na vízum je už luxus.

Odpovědět
Patrik (2)
10.10.2018
16:31

Ahoj, můžu si udělat už novou ESTU, když mi stará platí do 20. března 2019?

Odpovědět
Franta (3195)
11.10.2018
1:18

@Patrik:
Můžeš, ale jestli plánuješ cestu do 20.3.2019, tak je to škoda. Dá se cestovat i poslední den platnosti. Stačí, když je ESTA platná při vstupu do USA.

Odpovědět
KATKA (7)
11.10.2018
14:47

Dobrý den. mám dotaz ohledne esty a pasu. v Červeci jsem byla ze setrou v USA v lednu se chystame zas, ale sestre koncí pas na konci května. tak zda s tim nebudou mít problém nebo si ma radsi udelat novej s novou estou??? a pak take pred tim jsme byli pouze v NYC ale ted by jsme chteli jak NYC tak Miami ale do esty jsme predtim dali ze budem v NYC pouze tak zda nemusim kuli tomu taky novou. Dekuji za rady a odpovedi.

Odpovědět
Franta (3195)
12.10.2018
0:41

@KATKA:
Vše už je tu zodpovězeno několikrát.
U pasu stačí, když je platný ve chvíli opuštění USA. ČR je v „Klubu šesti měsíců“, takže není nutné, aby pas platil ještě půl roku po opuštění USA.
ESTA platí 2 roky a lze na ni cestovat opakovaně, je také jedno, že se pojede jinam než poprvé. Když bude imigračního něco zajímat, tak se zeptá.

Odpovědět
Market (1)
15.10.2018
15:15

Prosím Vás, jak zjistím, zda ta žádost byla úspěšná? Nikde nemůžu najít kolonku na kontrolu již zadané žádosti.

Odpovědět
Vašek (36)
15.10.2018
16:42

@Market:
Přímo na https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ máš 2 odkazy – New Application (čili nová žádost) a Check existing application (stav existující žádosti)

Odpovědět
Pavel Folprecht (1)
17.10.2018
1:33

Dobrý den,
příští rok se chystám na vycestovat do USA na WaT na vizum J1 (byl jsem již vloni, už mám tedy nějaké zkušenosti). Rád bych ale v USA zůstal o něco déle, po vypršení J1 a určených 30 dnů na cestování. Lze nakombinovat vízum J1 a turistické ESTA? S tím, že až vyprší J1, budu moci dál v zemi zůstat legálně dalších 90 dnů? Nebude s tím mít například problém imigrační úředník, či už úředník na ambasádě? Pro info, opravdu v USA nechci zůstat nelegálně, mám v plánu se vrátit opravdu max za 90 dní ESTA víza, jen bych rád měl více než oněch 30 dní. Děkuji za odpověď, snad je dotaz srozumitelný.

Odpovědět
MIA (147)
17.10.2018
1:44

@Pavel Folprecht:

Ahoj, tak prvne,Esta neni vizum a nejde ji zkombinovat vubec s nicim…musis proste pozadat o ESTA, online. Ambasada ti ji nevyda.

Odpovědět
Franta (3195)
17.10.2018
9:17

@Pavel Folprecht:
Abys mohl být v USA na ESTA, tak tam musíš přijet, ty tam ale už budeš. Takže to pro tebe není cesta. Musel bys totiž odletět a zase tam letět, tím to pro tebe ztrácí smysl.
Zajdi ale na stránky https://www.uscis.gov/ a podívej se, zda se dá u J-1 změnit status na B-2. Ale myslím, že to jde. Je ale otázkou, jaké tam jsou podmínky a jestli to budeš splňovat.

Odpovědět
Draha (1)
25.10.2018
15:21

Dobrý den, vyplňuji Estu a zádrhel je u vyplnění ulice, vesnice kde bydlíme nemá ulice a pokud napíšu jen číslo opět hlásí chybu. Co mám tedy zadat? Moc děkuji za pomoc

Odpovědět
Franta (3195)
25.10.2018
17:39

@Draha:
Přečti si diskusi, je to tu několikrát řešeno.

Odpovědět
Josef (6)
2.11.2018
16:29

Dobry den. Rad bych se vas zeptal na jednu pro me klicovou otazku. Pred cca 4 lety jsem prekrocil o 11 dni muj pobyt na ESTA viza v US. Spatne jsem si zapamatoval datum vyprseni viz kazdopadne jsem pred vice nez rokem zadal o D-160 a byl jsem zamitnut urednikem pro nedostatek vazeb na CR Mohla to být ale opět ma chyba jelikož jsem si pravděpodobně spletl víza B2 (10let?) s D-160 (6 měsíců) a zadal jsem o víza na 8 měsíců. Mam spoustu dobrých přátel v Americe a stále ještě neprobadanou větší část země. Plus uz mam dva roky pritelkyni z kalifornie ktera tam ale zatim nezije a dela v indii doktorku. Jednou ale muze prijit nato ze tam spolu budeme chtit jet na navstevu nebo i na zivot. Teď bych chtěl opět žádat. Četl jsem že když jsem nepřekročil ESTA viza o více než 180 dní tak po 3 letech mi bude smazán záznam o předchozím překročení pobytu. Tak teď Řeším jestli žádat znovu o esty nebo jít na ambasádu požádat o víza B2 nebo D 160 , jestli se raději prokázat s pasem z mých cest který je plný razítek a nebo naopak pasem prázdným a nebo jestli mužů nějakým způsobem využít mého vztahu s Američankou i když nezijeme ve státech nebo to radši úplně zamlcet když se tam stěhovat zatím nechystáme. Mockrát děkuji za vás čas případnou odpověď :)

Odpovědět
Franta (3195)
2.11.2018
19:17

@Josef:
Špatně jsi si zapamatoval datum napsané v pase? Ale no tak.
Vztah s Američankou, která nežije ve Státech ti moc nepomůže. Těžko se za tebe bude zaručovat. Ona v Indii, ty v ČR, to se bude i blbě dokazovat, že spolu chodíte. Nebo se pravidelně vídáte a lze to doložit?
O smazání záznamu za překročení nic nevím. Překročení do půl roku se řeší individuálně, překročení přes půl roku znamená zákaz na 3 roky a překročení přes rok zákaz na 10 let.
D-160 není vízum ale formulář, na kterém se o vízum žádá.
B-2 je turistické vízum, které se většinou vydává až na 10 let (ale mohou ho vydat i na kratší dobu) a je na něj povolený jednotlivý pobyt až 6 měsíců (povolená doba záleží na imigračním úředníkovi). Cestovat na něj lze opakovaně po celou dobu platnosti a pobyt se dá za určitých okolností i prodloužit posláním žádosti na USCIS.
Pokud ti to zamítli kvůli nedostatečným vazbám, tak to asi moc nesouviselo s dobou pobytu. I když ta byla plánována delší, než vízum umožňuje. Prostě neměli jistotu, že se hodláš vrátit domů. A tvá cesta na ně zřejmě nepůsobila jako turistická.
Na žádost o ESTA bych zapomněl, je tam otázka, zda ti někdy zamítli žádost o vízum. Kladná odpověď může znamenat zamítnutí. Ty máš v záznamech překročení pobytu a zamítnutí víza. Asi bych šel rovnou na ambasádu se žádostí o vízum a měl vše řádně připravené. Ale opravdu řádně. Zvací dopis od někoho důvěryhodného ve Státech, uvěřitelný plán cesty a i doložení potřebných financí…

Odpovědět
Mia (147)
3.11.2018
18:07

Ahoj, po kazdem predchozim zamitnuti Viza, musi byt opet podana zadost DS 160.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.