ESTA a překročení povolené doby pobytu v USA: Co dělat, když jste si již koupili letenky a 90 dní vám nestačí

Na cestovní registraci ESTA lze vycestovat maximálně na 90 dní, na což se při rezervaci letenek občas snadno zapomene. Překročení povolené doby pobytu se celkem tvrdě trestá a pokud ještě někdy v budoucnu budete chtít navštívit USA, nedoporučuje se. Řešení existují dokonce hned čtyři, nicméně ani jedno z nich není zadarmo.

Překročení pobytu v USA | © Petr Novák

Nejste si jistí, jestli jste v minulosti nepřekročili povolenou dobu pobytu v USA? Na webu DHS.gov stačí vyplnit osobní údaje a zobrazí se vám údaje o poslední cestě.

Řešení 1: Přebukování letenky a zkrácení délky pobytu

Prvním možným řešením je přebukování data odletu do USA, popř. příletu z nich tak, aby délka pobytu nepřekročila 90 dní. To je úplně nejjednodušší varianta v případě, kdy máte zakoupenou některou z letenek ve vyšším tarifu, tedy zpravidla first class, business class nebo některou dražší economy class. Změna termínů je u těchto letenek možná za manipulační poplatek + doplatek v rozdíle ceny letenek, v některých případech dokonce nemusíte platit nic.

Společnost Norwegian umožňuje bezplatně zrušit letenku do USA po dobu až 24 hodin od rezervace. Toto řešení jinak nelze využít u levných letenek z promoakcí a akčních nabídek, kdy je i jednou z daní za nižší cenu i nulová možnost změny termínů.

Řešení 2: Podání žádosti o vízum B-1 nebo B-2

Máte-li před odletem ještě dostatečnou časovou rezervu, můžete prostřednictvím americké ambasády v Praze požádat o vízum B-1 či B-2 a vycestovat na něj. Maximální doba pobytu v USA v případě vycestování na udělené vízum činí 6 měsíců, problém by tedy byl vyřešen.

Jak už to tak v životě bývá, také zde existuje několik ale. Kromě nutné časové rezervy (o vízum nemá smysl žádat řádově hodiny před odletem) je nutné počítat s povinností navštívit osobně ambasádu v Praze a absolvovat pohovor. Nikde není rovněž napsáno, že vám bude vízum schváleno.

Řešení 3: Krátkodobé opuštění Spojených států amerických

Třetím nabízeným řešením je krátkodobé opuštění USA, kdy zmizíte za hranice, necháte si dát výstupní razítko a pak se vrátíte zpátky. Zde už je těch ale víc.

Předně vás nemusejí vůbec nechat nastoupit do letadla, stačí, když si všimnou, že je na letence napsán datum návratu za 90+ dní. A pokud si toho nevšimnou na letišti, je tu ještě imigrační úředník, pro kterého to bude jasný signál, že chystáte nějakou levárnu a do vysněné Ameriky vás nepustí.

Přesto nemusíte házet cestovní pas do žita. Stačí, když si zabukujete letenky z USA např. do některé země ve Střední Americe a po krátkém pobytu tam se vrátíte zpátky do Států.

Dalším ale je totiž fakt, že nestačí pouhé vycestování do Mexika, Kanady a pár dalších území (konkrétně se tedy jedná o ostrovy Anguilla, Antigua, Aruba, Bahamy, Barbados, Barbuda, Bermudy, Bonaire, Britské Panenské ostrovy, Curacao, Dominika, Dominikánská republika, Grenada, Grenadíny, Guadeloupe, Haiti, Jamajka, Kajmanské ostrovy, Kuba, Marie-Galante, Martinik, Miquelon, Montserrat, Saba, Saint Eustatius, Saint Christopher, Saint Maarten, Saint Martin, Saint Pierre, Saint Vincent, Saint-Barthélemy, Svatá Lucie, Svatý Kryštof a Nevis, Tobago, Trinidad, Turks a Caicos i veškerá další britská, francouzská a holandská území a teritoria hraničící s Karibským mořem).

Řešení 4: Vědomé překročení povolené délky pobytu

Samozřejmě existuje čtvrté řešení, které vám osobně vůbec nedoporučuji. De facto si s ním zabouchnete dveře do USA.

Pakliže byste se nějakým zázračným způsobem dostali do USA, vědomě překročili dobu povoleného pobytu a při návratu zpátky se na to přišlo, máte útrum. Překročení doby povolené délky pobytu je totiž vážným porušením imigračních předpisů s dalekosáhlými následky.

Nejen, že můžete být kdykoliv a kdekoliv zadrženi a drženi ve vazbě, a to až několik týdnů, rovněž budete deportováni zpět do Česka, bude vám zároveň zrušeno platné vízum (budete-li ho mít), znemožníte si kdykoliv v budoucnosti vstup do USA přes ESTU a ještě vám bude udělen zákaz pobytu ve Spojených státech amerických. Překročení povolené délky pobytu o 180 dní až 1 rok má za následek automatické odepření vstupu do USA po dobu 3 let, překročení povolené doby pobytu o více než 1 rok má pak za následek zákaz vstupu do USA po dobu 10 let.

Existuje sice dost lidí, kteří pobývali v USA nelegálně více než 90 dní a bez problémů se vrátili a nikdo nic nezjistil. Ale stejně tak existuje řada lidí, kteří takové štěstí neměli a nyní mají udělen zákaz vstupu do USA. Co myslíte, jaké řešení by volili dnes?

Diskuze k článku (384 komentářů)

olga spanikova (1)
11.11.2016
15:21

s prekrocenim pobytu sa na imigracnom nehraju mne dcera zabubla pripocitat dva dni a bola som do rana v jeilu az urobil moj zat vietor to neni sranda mam 73 rokov a este dnes mam nocne mory dnes mam uz vizum

Odpovědět
Kristina (1)
1.1.2017
8:58

Nevím,zda to sem úplně patří,ale zeptám se,jestli mi náhodou neporadíte.
V USA jsem již 2 roky a ano,přetáhla jsem své B2 vízum. Plánuji vrátit se do Evropy ( vím,že budu mít zákaz na 10 let do USA atd..) a chci si zažádat o working holiday visa na Nový Zéland,kam bych chtěla na rok odjet. Někde jsem zaslechla,že USA je propojené s Canadou,Austrálií a Novým Zélandem , což bych tedy automaticky dostala Stopku . Nevíte jak to je? Má tedy cenu někdy v budoucnu zkusit jet Canady,NZ nebo Austrálie nebo mě neudělí vízum,případně obrátí na letišti nazpět …

Odpovědět
Franta (3000)
2.1.2017
12:33

@Kristina:
Ty země jsou v několika společných organizacích a jistě spolu úzce spolupracují v mnoha oblastech, ale nemyslím si, že by překročená pobytu v USA znamenalo automaticky problém vstupu jinam. Snad jen u té Kanady bych měl obavy.

Odpovědět
Jarka (4)
4.4.2017
0:48

Ahojky chci se zeptat, letim do USA a zpáteční letenku mám přesně za 90 dni.Jinak mám dva pasy jeden nový biometrický kde je Esta a druhy kde skončila platnost 10.7 2016 ,ale je tam platné vízum do 17. 12.2017.Ted nevím jak to udělat jestli můžu na emigracnim ukázat oba pasy .Mam strach ,abych nepřekročila pobyt ,když mám odlet přesně za 90 dni .Budu vděčná za každou radu .

Odpovědět
Franta (1)
4.4.2017
4:35

@Jarka:
Proč tak složitě?
Pokud letíš na ESTA s novým pasem, tak je ti starý pas s vízem k ničemu, respektive je zbytečné ho mít. Kombinace starého pasu s vízem a nového bez víza se používá, pokud letíš na víza, abys měla platný pas i platné vízum.
Máš dvě možnosti
Buď použiješ jen nový pas s ESTA a starý vůbec neukážeš, dostaneš max těch 90 dní a bude klid.
Nebo použiješ oba pasy a vízum, dostaneš max 6 měsíců a nebudeš se muset strachovat o překročení pobytu. Což ale nemusíš ani s ESTA. A kdy se imigrační ptal, proč dva pasy, ESTA i vízum, tak mu řekneš, že sis nebyla jistá, tak jsi radši udělala vše, co šlo.

Odpovědět
Jarka (4)
4.4.2017
7:42

@Franta:
Ježíš Vy snad ani nespite,ale mooc Vám děkuji za odpověď .Toto jsou úplně super stránky .My letime už zítra a včera mě vystrasili ,ze jsem si měla dat nějakou rezervu a neodletat přesně v 90 den,ze to na imigračním nemají rádi .Jeste jednou děkuji a mějte se pěkně.

Odpovědět
Franta (3000)
4.4.2017
15:14

@Jarka:
Stát se může cokoliv a rezerva se vždy hodí. Taky jde o to, že těch 90 dní je maximum, co imigrační dá, může se ale stát, že na základě odpovědí usoudí, že 90 dní je moc a dá méně. Takže ne, že by jim vadila letenka na 90 dní, ale je potřeba je přesvědčit, že na těch 90 dní máte nejen program, ale i finance a zabezpečení.

Odpovědět

@Kristina: Ahoj, jak probíhál návrat, smím-li se zeptat? Taky jsem přetáhla už daleko o víc než rok a teď se bojím, aby mě na letišti nevyslýchali a nebyl problém s odletem. Je mi jasné, že lidí jako jsme my je tu miliony, ale i tak. Penalizuje se nějak práce/překročení pobytu ještě jinak krom zákazu vstupu na dalších 10let? Někde jsem četla, že to může mít dost katastrofické scénáře. Díky!

Odpovědět
Sebastian (2)
23.4.2017
7:23

Zdravím, trávím v USA uz 2 mesice na estu. Ale chtel bych tu strávit cca 5 měsíců, proto bych rad odjel do ČR a po nějaké krátké době se zase vrátil na cca 3 mesice.

Ale otázkou je, jak dlouhou dobu bych měl v ČR strávit abych nebyl tak „nápadný“ ze se zase vracím…

(Teď trávím čas na Floridě a chtel bych znovu, ale napadlo me, ze bych ten návrat do usa měl radeji třeba do NY abych nepůsobil nápadně ze jedu zase na Floridu)

Díky moc za rady.

Odpovědět
Franta (3000)
23.4.2017
8:18

@Sebastian:
Obecně se doporučuje, a kdysi to bylo i na stránkách ambasády (možná ještě je), nechávat po delší návštěvě delší přestávku. Klidně tě tam můžou pustit po týdnu nebo dvou, ale hodně záleží na imigračním, jak na to bude koukat a na tobě, jak to „okecáš“, když se bude ptát. NY bude sice „nenápadnější“ než když poletíš, zase přímo na Floridu, ale nebude to mít zásadní vliv, Floridu se dostaneš vnitrostátním letem. Jde o to, že oni musí mít jistotu, že tam nepracuješ, že jsi jen turista. Takže se bude asi ptát více než minule. Na cíl cesty, itinerář, financování, kontakty…
Filja tam byl třeba 3x na 90 dní. Jen nevím, jaké dělal přestávky. Při čtvrté cestě mu ESTA zrušili.

Odpovědět
Iveta (2)
1.5.2017
18:46

Ahojte ve spolek, chtěla bych se zeptat, plánuji jet prvně do Kanady přes eTa a pak následně asi po 3 týdnech se budeme přesouvat ze západu Kanady autem do USA na Floridu.. Takže vlastně si zařizuju jak eTA tak i ESTA.. Pravděpodobně mě nemine přestup v USA, ale ve formuláři ESTA vyplňuji, zda je to jen transitní místo a nebo na cílová země.. Mám vyplnit prvně, že se jedná o místo transitní a až budu v kanadě, tak tam to vyplnit znovu s tím že je to cílová země USA…? Nebo to mám vyplnit rovnou jako cílový bod..

Děkuji za jakékoliv rady a komentáře..
Iveta

Odpovědět
Petr Novák (2508)
1.5.2017
21:26

@Iveta: Ahoj Iveto, v ESTA vyplň, že jde o tranzitní bod. Po schválení je ESTA platná 2 roky a při další návštěvě již nemusíš upravovat, když budeš v USA pobývat v rámci dovolené. Při přejezdu do USA po zemi navíc ESTA nepotřebuješ. :-)

Odpovědět
Marek (6)
13.5.2017
3:33

Ahoj mam B1/B2 vizum v pase jak ma být, na pul roku povoleno pobyt,ovšem chci zustat dele aspoň ještě pul rok,je to možné? A co dělat když tu jsem, to mam jit na ambasadu požádat o prodloužení,ale v mě blizkosti nic takoveho tu neni,nejlepší by bylo přes internet něco vyplnit a tradaa prodlouženo,tak to asi nefunguje co? Díky za odpověď

Odpovědět
Franta (3000)
13.5.2017
7:57

@Marek:
B2 se prodloužit dá. Ale není to tak jednoduché „přes internet něco vyplnit a tradaa“. Jde to jen v některých případech a něco to stojí ($370). Kdysi stačilo vytisknout, vyplnit a poštou odeslat formulář, zaplatit poplatek $120 a čekat na schválení nebo zamítnutí. Teď to nesleduji, ESTA mi stačí, tak neporadím.
Koukni se na stránky uscis.gov – Extend Your Stay. Tam dále na informace „How Do I“ Guides for Nonimmigrants – How Do I Extend My Nonimmigrant Stay in the United States? a celé I-539, Application To Extend/Change Nonimmigrant Status

Odpovědět
Milan (1)
13.5.2017
21:51

Zdravím. Byl jsem deportován z USA. Je nějaká šance jak se dostat zpět? Nemyslím překročit hranice nelegálně. Díky

Odpovědět
Franta (3000)
13.5.2017
23:19

@Milan:
Ono asi záleží na tom, za co jsi byl deportován, na jak dlouho máš zákaz vstupu (jestli jsi ho teda dostal), kolik od té doby uplynulo času.
Ale šance je vždy. Zeptej se na ambasádě. Stejně budeš potřebovat vízum, na ESTA to nepůjde.

Odpovědět
Tereza (4)
25.5.2017
17:56

Ahoj, mám takový dotaz. Na konci září letím na půl roku do USA a chtěla jsem se zeptat, jestli by mi dělali nějaké problémy pokud bych se na vánoce cca na 14 dní vrátila domů a v lednu tam znovu letěla. Nebo to nemám riskovat a zažádat si o vízum?

Odpovědět
Franta (3000)
25.5.2017
19:40

@Tereza:
V září tam letíš na půl roku? To je do března. Na půl roku to jde pouze na vízum. Podle toho, co píšeš ho ale nemáš. Takže letíš na ESTA a to tam můžeš být maximálně 90 dní. Pokud to vyjde a ty opravdu dostaneš povolení na 90 dní, tak je dost nepravděpodobné (ale ne nemožné), že tě tam hned zase pustí. Navíc, podle toho co píšeš by si klidně mohli myslet, že tam načerno pracuješ a jela jsi domů jen na svátky. Nepíšeš detaily své cesty, takže na to koukám kritickým okem a hledám komplikace. ESTA i vízum je turistické a málokterý turista si může dovolit trávit mimo domov půl roku.

Odpovědět
Tereza (4)
26.5.2017
1:27

@Franta: A když si zažádám o B-1, přijdu s výpasama z účtu, s pozváním od rodiny a popř. bych donesla i spoření a penzijko a tyhle věci, co si tu vedu v ČR, tak bych ho dostat mohla bez problému? S tím, že bych tam zůstala celý ten půlrok?

Odpovědět
Tereza (4)
26.5.2017
2:02

@Franta: Pardon asi spíš B2, úplně se v tom nevyznám. Ještě nevím, jestli by měli problém v tom, že jsem právě dostudovala v Anglii, teď budu normálně 4 měsíce bydlet doma a pracovat a pak bych chtěla na ten půl rok tam a bydlela bych celou dobu u tety. (Tak, takhle je to asi kompletní)

Odpovědět
Franta (3000)
26.5.2017
7:46

@Tereza:
Pokud dostaneš vízum a imigrační na letišti ti povolí pobyt na půl roku, tak ano, budeš tam moct být půl roku. Případně je možnost vízum prodloužit, více najdeš na http://www.uscis.gov.
Zvací dopis je plus. Ale hlavně je musíš přesvědčit, že máš pevné vazby na ČR nemáš v úmyslu tam zůstat. Výpisy potvrzující pravidelný příjem jsou fajn, ale píšeš, že jsi do teď studovala v Anglii. To asi nemáš stálou práci? Doma budeš „jen tak“ nebo budeš do odjezdu pracovat? Mě je to jedno, tak odpovídat nemusíš. Ale jako zvědavý úředník si řeknu, do teď byla v Anglii, dostudovala a třeba se chce přesunout do USA. Nebo, oni tam mají Brexit, takže hledá nové působistě. A dále, doteď studovala, nic nedělá a chce u nás být půl roku, co tu bude dělat? Tohle, a další, jsou otázky a možnosti na které musíš mít jasnou přesvědčivou odpověď. Takže než vyrazíš na ambasádu měj srovnané, co v USA plánuješ a co tě drží doma.
Cca 3 roky zpět tu psala holčina, že po pracovním pobytu v Británii chtěla ještě procestovat Státy, než se usadí. Vízum jí nedali, protože po několikaletém pobytu v GB neměla pevné vazby na ČR a asi se báli, že by tam chtěla zůstat.
To vízum se většinou souhrnně označuje jako B1/B2. B1 – služební cesty, semináře, kongresy, je nepracovní, B2 – turistické.

Odpovědět
Tereza (4)
26.5.2017
10:56

@Franta: Já jsem v UK studovala jen 10 měsíců a doděláva VŠ. Pracovní smlouvu jsem ukončila v ČR v září a od dubna už jí zase mám, ale jen brigádnickou, tak nevim, jestli to ještě nemám to přehodit na poloviční úvazek, aby to vypadalo líp. (pracovat budu určitě až do odjezdu). + pocelou dobu mám přijmy ještě z eshopu, co si dělám. No budu se modlit ať to klapne. Moc díky za rady a odpovědi.

Odpovědět
Honza (2)
8.6.2017
8:55

ahoj, chci se zeptat zda je možné udělat toto a zda-li je to zcela legální a bez nějakých úskalí:
zařídit si ESTU, být v USA na 90 dní, vrátit se např. na týden do Čech, zařídit si ESTU, být v USA na 90 dní, vrátit se na týden do Čech, zařídit si ESTU, být v USA na 90 dní, atd.. takhle to neustále opakovat.. projde to? nebo to není možné?

díky moc

Odpovědět
Franta (3000)
8.6.2017
10:15

@Honza:
Tak, jak to popisuješ je to blbost. Z jednoho důvodu. ESTA platí 2 roky a lze jí používat opakovaně po celou dobu. Takže stačí, když ji budeš obnovovat jednou za dva roky.
Teď k tvému „plánu“. Teoreticky je to možné. Prakticky už tolik ne. Když si to tu přečteš, tak najdeš minimálně dva příspěvky (Simona a ještě někdo), kde se píše, že po třetí návštěvě USA na 90 dní, je na tu čtvrtou nepustili. A to měli oba pauzu delší, než plánuješ ty. Z logiky věci a za použití zdravého selského rozumu, ti ve spojení s tím, že ESTA je turistické povolení k cestě, musí vyjít, že dlouhodobý pobyt v USA s krátkými přestávkami neukazuje na turistu. Spíš to vypadá, že tam pracuješ a domů jezdíš na dovolenou. Takže jim dojde trpělivost a už tě tam nepustí. Pošlou tě domů a budeš muset na ambasádu pro vízum.

Odpovědět
Honza (2)
8.6.2017
10:46

@Franta: Díky moc za odpověď. Znamená to tedy, že ESTA mi platí dva roky, maximální limit jedné návštěvy je 90 dní, ale na těch 90 dní tam mohu jet během těch dvou let opakovaně (teoreticky)?

Odpovědět
Franta (3000)
8.6.2017
11:11

@Honza:
Jo, ale je lepší mezi cestami nechávat delší pauzy. Těch 90 dní záleží na imigračním, jestli ti je povolí, není to automatické, i když většinou dávají plný počet. Osobně bych to viděl na bezproblémové 2-3 90-ti denní pobyty během celé doby. Více by mohlo být podezřelé, to ale neznamená, že je to nereálné. Pokud to imigračnímu náležitě vysvětlíš, tak je šance, že projde i více návštěv. Turisté většinou jezdí na kratší cesty, standardní pracující nenašetří na několik velkých dovolených během roku.

Odpovědět
ondra (1)
14.6.2017
0:05

Ahoj všem.
Mám otazku. Už 7 mesicu ziju a pracuju na kajmanskych ostrovech. Ted jsem si nasel holcinu z West Virginie. Chtel bych za ni jet popripade tam zustat a zit. Mám v pase Víza B1/B2 coz je pul roku. Co vsechno potrebuju abych tam mohl nejak pracovat a byt tam dele nez 6 mesicu? Vubec nevím tak se ptam.. dekuju

Odpovědět
Mesi (647)
14.6.2017
1:02

@ondra: Toto uz tu bylo nekolikrat zodpovezeno. Podivej se na predchozi prispevky. Ale v rychlosti. Pro praci potrebujes pracovni vizum – velmi obtizne ziskat, viz predchozi prispevky. Zustat dele nez 6 mesicu lze – zadost o prodlouzeni, take viz predchozi prispevky. Nepises nic blizsiho, hadam tedy, ze nebudes odbornik v nejakem oboru, tudiz na praci (temer) zapomen.

Odpovědět
Franta (3000)
14.6.2017
8:53

@ondra:
Jediná šance, jak tam legálně zůstat a žít, je, že si s holčinou budete rozumět a vezmete se. Je to sice papírování a na dlouho, ale je to asi rozumná jediná cesta.
B2 je sice na půl roku, ale je to max. délka pobytu, záleží kolik ti skutečně imigrační dá, může to být i méně. Ale B2 se dá za určitých okolností prodloužit, na rozdíl od ESTA.

Odpovědět
Katarina (1)
19.6.2017
5:28

Zdravim vas, chcela by som vediet kde sa da zistit po deportacii z USA na kolko rokov si dostal BAN.
Dakujem

Odpovědět
Franta (3000)
19.6.2017
7:53

@Katarina:
Když tě deportovali, tak to udělali na základě nějakého rozsudku/rozhodnutí. Tam nic napsáno není? Také záleží, za co to bylo. Překročení pobytu, práce načerno nebo něco jiného?
Asi nejlepší bude zkusit přímo http://www.uscis.gov nebo ambasádu.

Odpovědět
Miso (2)
1.7.2017
22:05

Dobrý deň, chcem sa opýtat, že ak si prebookujem letenku na neskorši odlet z USA ale neprekročim 90 dní môže nastať nejaky problem?

Odpovědět
Franta (3000)
1.7.2017
22:15

@Miso:
V přebookování letenky není problém, pokud to u daného typu lze.
Ohlídej si ale datum v pase, jaký ti imigrační napíše. Nemusí to být plných 90 dní. Odletět musíš poslední povolený den, maximálně tedy ten 90tý od vstupu.

Odpovědět
Miso (2)
1.7.2017
22:51

Ďakujem za odpoveď.
A ešte sa chem opýtať, bol som minulý rok v USA pri sesternici, ktorá tam žije. S tým, že od vstupu do odletu to bolo 89 dní pričom ma do štatov pustili a nebol problém, do pasu mi napisal uradnik skratku WT + dátum dňa po odlete co činilo 90 dní. Toto leto tam chcem ist zasa ale bojím sa, že ma už na takuto dlhú dobu nebudu chciet vpustit. Tak rozmýšlam, či je lepsie ist na dva týždne a prebookovať, alebo kupit letenku na ten reálny čas čo tam chcem stráviť. Ináč povedané stáva sa často že nedavajú plných 90 dní, ale len čas podla leteniek, alebo zvyknu davať plných 90 dni? Ďakujem.

Odpovědět
Franta (3000)
2.7.2017
8:25

@Miso:
Většinou dávají plný počet, takže to klidně zase můžeš dostat na 90 dní. Máš tam sestru, posledně jsi snad žádnou špatnost neudělal, byl jsi tam před rokem, tak to nejspíš zase proběhne v pohodě. Popros sestru o zvací dopis. Asi bych koupil letenku na celu dobu a případně ji pak přebookoval na kratší termín.

Odpovědět
Martin76 (3)
13.9.2017
22:57

Zdravím všechny, mám jeden dotaz na znalé. Před cca 15ti lety jsem v USA porušil povolenou dobu pobytu a to o 2 roky. Nebyl jsem přistižen, proste jsem odletěl a ne odevzdal bílou kartu pro ztrátu….Tehdy ještě na vízum. Teď, po těch 15ti letech bych se tam rád vypravil se svým desetiletým synem,tentokrát opravdu na dovolenou. Florida a asi New York. Mám nový pas, čerstvě schválenou ESTU a trošku strach. Z toho, že mě pošlou domů. O mě nejde, přežil bych to, ale nevím jak bych to vysvětlil synovi. Je to jeho sen, vidět mrakodrapy a parky v Orlandu…. máte nějaké zkušenosti s podobným případem? Moc mi pomůže jakákoliv informace. Nedokážu si představit, ze bych to riskl, a nevyšlo to. Syn by to měl dostat jako vánoční dárek…díky moc za reakce. Martin

Odpovědět
Franta (3000)
13.9.2017
23:31

@Martin76:
Za překročení o dva roky je zákaz na 10 let. Respektive za překročení do půl roku je to velké bububu, nad půl roku jsou to 3 roky a nad jeden rok je to 10 let. Takže bys měl mít „čistý“ štít. Ale záznam v systému jistě máš. Navíc nejsou blbý a je jim jasné, že jsi z něčeho musel žít. Takže práce načerno, jenže tě nechytli, takže není důkaz, ale to není důvod, aby tě nepodusili.
Počítal bych, že se tě na to budou ptát. Takže si připrav všechny možné i nemožné argumenty. Ale tipuji, že tě nakonec pustí.
Když bude nejhůř, tak holt budeš muset mladýmu říct, že jsi to kdysi posr…

Dej pak vědět.

PS:
A když už budete v Orlandu, tak doporučuji Kennedy Space Center, je to cca 1-1,5h od Orlanda. Případně Airboat, já byl na http://www.airboatridesatmidway.com/, nejsou to sice Everglades ale spokojenost.

Odpovědět
Martin76 (3)
14.9.2017
6:52

@Franta: Franta: Díky za komentář. Každý takový mi dá naději a tím pádem i další důvod k tomu to prostě zkusit. Space center je určitě také v plánu. Pokud by si to tady četl někdo, kdo to měl stejně jako já, a zkusil přesto vycestovat, budu rád za Vaše zkušenosti.

Odpovědět
Jarda (54)
14.9.2017
16:06

@Martin76:

Ahoj já bych se nabál.Sám jsem tam byl 99-01,sice jsem neprekrocil,ale mel jsem oficialne prodluzovany pobyt.Pak jsem dvakrat vycestoval a hned se vratil z duvodu cestovani a vzdy me pustili.Nedavno jsem byl v NY s dcerou a naprosto bezproblemu.Tenkrat ty bily karty mozna ani nezaznamenavali.Po me ji jednou ani nechteli a pak jsem nevedel co s ni tak jsem ji vez domu a pustili mne.Znam dva pripady podobnyho razeni a vsucni se tam dostali.Evidovat se poradne zacalo az po 11.zari 2011.Navic poletis s ditetem , jsi starsi a mimo rizikovou skupinu.Dostal si Estu tak bych to neresil.

Odpovědět
Martin76 (3)
14.9.2017
20:44

@Jarda: ahoj Jardo, díky za Tvoje zkušenosti. Snad to opravdu dopadne dobře. Jdu do toho. Syn to dostane pod stromeček, odlet v březnu. Dam pak vědět,jak jsme dopadli

Odpovědět
Štěpán (1)
11.11.2017
19:01

Zdravím!
Cestuji autem po severní Americe a dostal jsem Visa Waiver když jsem jel na Aljašku z Kanady. Teď jsem v Kalifornii a víza mi končí 25 listopadu. Chci se zeptat, nevíte jestli jdou tyhle víza prodloužit? Co jsem hledal tak to vypadá, že asi ne..

Odpovědět
Franta (3000)
11.11.2017
20:11

@Štěpán:
Pěkná cesta z Aljašky do Kalifornie, jestli jsi to jel autem. :-)

Prodloužit se dá turistické vízum B-2, ESTA ( Visa Waiver Program) se prodloužit nedá. Toho 25.11. budeš muset opustit USA.

Odpovědět

Dobrý den,chtěl jsem se zeptat.Mám vízum R-B1/B2 do roku 2022.Jsem v Americe a za půl roku se musím vrátit do ČR.Jak musím být v ČR dlouho,abych mohl odcestovat zase do Ameriky.Je na to nějaký limit?Děuji..

Odpovědět
Franta (3000)
15.11.2017
19:59

@Petr:
Obecně se doporučuje (bývalo to i na stránkách ambasády), čím delší pobyt, tím delší pauza. Po půl ročním pobytu bych s další cestou nepospíchal, aby si na imigračním nemysleli, že jsi byl doma jen na „dovolené“ a vracíš se do práce.

Odpovědět
Radim (2)
5.12.2017
23:01

Přispeji svoji osobní zkušeností ohledně překročení pobytu v USA..V roce 2000jsem získal vizum na 10 roků,poprve jsem letel červen 2000 do Miami a zůstal do března 2003a letel domů,po pul roce září 2003 zpet do USA na letište JFK New york a následně návrat březen 2004,červen 2004 opět navrat do USA tentokrát jsem letel do Los Angeles a zustal v USA do listopadu 2006 a odlet byl z Miami do Peru na 4 týdny cestování a pak domů. V ůnoru 2007 zpět do USA a to na letište v New Yorku a zpět až v listopadu 2010 z Fort Lauderdale na Floridě přes New York do Evropy..pobyt jsem měl vždy na 6 měsícú a přetahl jsem to a nikdy při odletu jsem nevracel karičku kterou jsem vyplnoval v letadle při vstupu..a pokaždé přílet na jiné letište ,ale vždy jsem směřoval na Floridu kvůli práci.Nikdy při vstupu přes imigrační nebyl problém tak nevím jak to měli ošetřený.Ted bych se rád podíval do USA ,ale mam trochu obavy aby mě neotočili hned na letišti zpět domů..

Odpovědět
Franta (3000)
6.12.2017
7:38

@Radim:
Těžko radit. Za překročení do půl roku bývá velké bububu a „individuální“ přístup imigračního, za překročení přes půl roku je standardně zákaz na 3 roky a za překročení nad jeden rok je zákaz na 10 let. U dvou posledních je i automatické zrušení povolení ESTA nebo víza. Podle všeho jsi obrovský klikař. Už za to první Miami 2000 měl být zákaz na 10 let, stejně tak za červen 2004 a únor 2007.
A pokud ti přijdou na tu práci (během pobytu tam tě při ní chytí), tak to bude zatčení, odsouzení, uvěznění, vyhoštění. Za „prásknutí“ zaměstnavatele někdy nabízí lepší přístup soudu.
Pokud chceš mít „jistotu“ leť až v 2021, to bude 10 let od listopadu 2010 i s malou rezervou. Ale jistotu nemáš nikdy.

Odpovědět
Radim (2)
6.12.2017
8:25

jednu dobu na Floride bylo hodne čechu ,ale jak šel kurz dolaru dolu tak to už vzdali,na hotelu nas bylo 25 zamestnancu z toho 15 čechu,pokud člověk na sebe zbytečne neupozornuje tak se o nej nikdo nezajíma a policie vůbec,pokud neudelaš přestupek tak se nezajímaji..vím že imigračni vyhmátli a poslali domu nejaky lidi z guatemaly jeden se mnou chvíli delal a pak už nepřišel do práce a dozvedeli jsme se tohle jenže oni dost chlastali a pařili a tak si asi lidi z okolí stežovali a tak dopadli jak dopadli..projel jsem staty z vychodu na zapad s floridskou značkou na aute a nikdo me nezastavil,jak nemají důvod tak je to v pohode si myslim ja..pokud nevypadš jak mexíci které poznáš na sto honů tak zapadneš v davu..takže tak asi..

Odpovědět
Franta (3000)
6.12.2017
9:43

@Radim:
Moc pěkně. Ale jde o záznamy v systému, kterou jsou po 9/11 hlídané. Z nějakého důvodu propadáš systémem a nevědí o tvých překročeních. Standardně by tě měli vybrat už na letišti. Prostě máš kliku a je jedno jestli jsi skrytý v davu nebo na sebe upozorníš. Nejde o pobyt tam, ale o kontrolu při vstupu.

Odpovědět
Jarda (54)
6.12.2017
22:30

@Radim:
Zažádej si o Estu a jestli to projde tak bych to risknul.

Odpovědět

Ahoj, mam takový dotaz :) samozřejmě, ze jsem prekrocila dobu pobytu od 1-3 let, na letisti jsem neodevzdala bilou kartu. Je to už 10,5 roku. Do pasu jsem zadne razitko o zakazu vstupu nedostala. Nikdy mi žádost o visum nebyla zrušena, nebo neudělena. Ted me práce chce vyslat do usa na školeni, trošku mi jako lepí, že bude ostuda, že me tam nepustí. Chtěla jsem vyplnit ESTU, ale otázka, zda jsem tam nekdy byla nelegalne me moc nepotěšila. Mám se přiznat? Nebo rovnou zkusit vyplnit standardní visa? díky za odpověd

Odpovědět
Silvie (2)
7.12.2017
8:32

Ahoj, jenom takova ujistujici otazecka…jela jsem minuly rok v listopadu do USA, puvodne jsem chtela jet na ESTU, ale pak jsem zjistila, ze 90 dni by bylo malo, tak jsem zazadala o vizum, abych tam mohla zustat 4 mesice. Vizum bylo J1, byla jsem na stazi na Univerzite. Letos na jare jsem se vratila a vse ok. Ted bych tam mela jet znovu, jen na mesic v breznu, pojedu navstivit zname a dve dalsi univerzity, navazat kontakty. Chapu spravne, ze mi ten mesic pokryje ESTA ktera by mela porad platit? Moc dekuju za odpoved!

Odpovědět
Franta (3000)
7.12.2017
10:10

@Silvie:
Jo, ESTA platí dva roky a lze na ni cestovat opakovaně. Platnost si můžeš ověřit na ofiko stránce.

Odpovědět
Silvie (2)
7.12.2017
21:53

@Franta: moc dekuju!

Odpovědět

@Paja: Tak jen pro zajímavost, Estu mi zamítli, ale vizum mi pak dali.

Odpovědět
Jakub (1)
13.1.2018
18:33

Ahoj,
chtěl bych se zeptat, jsem v USA a řeším zpáteční letenku…
do 29.1. mám razítko na estu v pase, znamená to, že 29. může být můj den odletu?
Je to takový naknop, tak jsem přemýšlel jestli to nebude problém…
Jde o to, že letenka je o litr dražší na 28.1. tak bych rád ušetřil…ale pouze pokud nebude mít nikdo problém že odjíždím až na poslední den.
Co myslíte?
Dík Jakub

Odpovědět
Franta (3000)
13.1.2018
19:03

@Jakub:
Odlet poslední povolený den by měl být v pořádku. Ten den musíš USA opustit a to uděláš.

Odpovědět
Martin (3)
21.2.2018
12:05

Dobrý den, prosím o informaci. Byl jsem v usa v roce 2002 a přetáhl jsem délku pobytu o cca 3 měsíce. Při odletu po mně nikdo nic nechtěl, ani tenkrát bílou kartu jsem neodevzdával. Dnes už mám nový pas. Chystám se do usa na 14 dní jako turista a chci vyplnit estu, a je tam otázka jestli jsem někdy v minulosti přetáhl délku pobytu. Co tom mám napsat? Že ne? budou to řešit? Děkuji za informaci. Martin

Odpovědět
Franta (3000)
21.2.2018
12:35

@Martin:
Řešit to budou, otázkou je jak. Dost možná i vůbec. Přece jen je to dlouho a 10 let zákaz se dává za překročení o více než rok. V každém případě jsi ale tu kartičku měl odevzdat nebo ji pak po návratu domů poslat na centrálu do Kentucky. Teď už se posílají do Ohia s potvrzením odletu. Bez té kartičky si mohou myslet, že tam pořád jsi. Nevím jak moc tenkrát aerolinky poskytovaly informace o pasažérech.
V žádosti bys měl odpovídat popravdě, ale nevím, jak moc to prověřují.

Známý kdysi překročil o více než půl roku, odlétal jako ty v 2002, když tam letěl v 2004, tak ho vrátili zpět. To bylo ještě na klasické vízum a za to překročení se dávaly 3 roky zákaz. Asi myslel, že když ho nechytili, tak mu to projde.

Odpovědět
Martin (3)
21.2.2018
12:46

@Franta: děkuji za informaci, asi máš pravdu, napíšu popravdě. o nic nejde, mám v čr práci a chci se do usa podívat na cca 10 – 14 dní, nevím proč by mně neměli pustit.

Odpovědět
Martin (3)
22.2.2018
10:28

@Paja: můžu se zeptat, jak to probíhalo? já jsem v podstatě stejný případ, estu mi zamítli, přetáhnul jsem v roce 2002 o 3 měsíce. ptali se na bílou kartu? tenkrát ji po mně nikdo nechtěl … děkuji za informaci.

Odpovědět
Veronika (7)
25.2.2018
18:29

Ahoj, chtela jsem se zeptat, zda mohu na platnou ESTU navstivit na par dni i Bahamy. Diky za info. Veronika

Odpovědět
Petr Novák (2508)
25.2.2018
22:08

@Veronika: Ahoj Verčo, podle informací z Ministerstva zahraničí ESTA pro návštěvu Baham potřeba. Pokud poletíš přes USA, tak samozřejmě platnou ESTA mít musíš.

Odpovědět

Ahoj, mám dotaz: v březnu jedu na tříměsíční stáž na univerzitu do USA – vím že musím žádat o J1 vízum, ALE chtěl bych ještě být po skončení stáže 45 dnů na Aljašce, ovšem po skončení stáže mohu cestovat na J1 pouze 30 dnů. Co tedy s tím? bylo by možné požádat na ambasádě o J1 a o navazující či souběžné B1? Nebo se to dá řešit nějak lépe? Předem díky za radu.

Odpovědět
Mesi (647)
27.2.2018
4:06

@Veronika: Chapu spravne, ze budes v USA na ESTA a chces na vylet na Bahamy? Pokud ano, samozrejme, ze muzes. ESTA nema nic spolecneho s uzemim mimo USA. Neco jineho by bylo, pokud by sis chtela „prodlouzit“ pobyt v USA vycestovanim na Bahamy – to by neproslo.

Odpovědět
Matous (1)
18.3.2018
11:52

Dobry den pred lety jsem si 90 denni visum v turecku prodlouzil tak, ze jsem pesky prekrocil hranice z turecka do gruzie a zpet do turecka a mohl jsem v turecku zustat dalsich 90 dni. Je mozne toto udelat i napr. prechod z USA do Kanady a zpet a kolikrat je mozne toto udelat ?? Dekuji

Odpovědět
Franta (3000)
18.3.2018
12:16

@Matous:
Tohle u Amíků nefunguje. Je to tu několikrát napsané.
Musíš opustit celý Severoamerický kontinent, takže USA, Kanadu, Mexiko a část Karibiku nepočítej. Po uplynutí povolené doby pobytu musíš odletět nebo odplout někam mimo, takže Evropa, Asie, Austrálie nebo jižní a Střední Amerika.

Odpovědět
profik77 (1)
18.3.2018
13:03

Dobrý den,mám dotaz,byl jsem v USA 1998-2002. měl jsem pracovní vízum které mělo platnost ovšem pouze 3 měsíce.Pracoval jsem průběžně na své soc.číslo a nebo načerno. Při odletu v 2002 jsem neodevzdal bílou kartu a ani nedostal do pasu nežádoucí.Chci s rodinou na dovolenou na floridu na 3 týdny,ale obávám se,že i když popravdě napíšu do Esty že jsem přetáhl pobyt už jenom skrz to,že by našli mé soc.číslo,jestli mám pravděpodobnost kladného vyřízení.A kdyby bylo i kladné,musím pořád přes imigrační?Nechci lhát na Estě že jsem nepřetáhl pobyt.Mám svoji firmu a 5 zaměstnanců a fin.zajištěn pomohlo by mi to,kdybych se tím prokazoval popřípadě na ambasádě po zamítnutí Esty? Můžete někdo poradit?

Odpovědět
Franta (3000)
18.3.2018
13:38

@profik77:
Na imigrační musí všichni neameričané, to jen tak na úvod.

Za překročení o více než rok je zákaz na 10 let a to už uplynulo. Zkus ESTA, v případě zamítnutí přijdeš jen o 4,-USD a budeš muset na ambasádu. Tam to holt budeš muset vysvětlit. Pomůže cokoliv, co je přesvědčí, že nemáš v úmyslu tam zůstat a máš pevné vazby na ČR.

Odpovědět
josef91 (1)
18.4.2018
14:59

Dobrý den,
prosím o radu ohledně překročení doby J1 (temp. working) visa. Zemi jsem opustil v rámci termínu (Dokonce mi brzy na to byla schválena stále aktivní ESTA) ale zhruba o 3 týdny jsem překročil dobu kdy jsem byl oprávněn pracovat. Na paychecku ani W2 sice není explicitně datum práce, ale věřím, že daňový úřad dokáže překročení identifikovat.
Nemá někdo, prosím, info o tomto přestupku? Je to stejný/horší prohřešek než překročení pobytu? Na US forech jsem se dočet, že podobné věci (prohřešky do 180 dní) se dají odůvodnit (odpustit) přímo na customs.
Děkuji!

Odpovědět
Roman (1)
23.4.2018
20:28

Zdravim, chcel by som sa opitat bol som v minulosti dva krat v USA (Miami) 3+3 mesiace (esta), a treti krat som isiel do San Francisca a nepustili ma, zistili ze som na Miami chvilu pracoval tak som prespal v zadrziavacej miestnosti a na druhy den som letel domov, officer mi povedal pred odletom ze na estu uz nemozem vstupit do USA. Chcel by som sa spitat, môžem vstupit do USA na ine vizum? pracovne alebo ine? Alebo mam nejaky zakaz na vsetky viza?lebo z dokumentov Co mi Dali pri Odlet naspet nepisu nic o zakaze iba o zakaze na estu. Neviete Prosim kde by som si mohol zistit ci mam zakaz vstupu do usa na vsetky tipy viz a ak mam tak na ako dlho? Za odpoved vopred dakujem :) email: romo333333@gmail.com

Odpovědět
Franta (3000)
23.4.2018
20:57

@Roman:
Tak na pracovní vízum určitě ne. Získat ho je hodně těžké.
Zkus zajít na ambasádu a požádej o turistické B-2. Ale dobře se připrav, máš černý puntík za práci na černo, takže je budeš muset hodně přesvědčit, aby tě tam pustili. Projdi si tu články a diskuse o vízu, ať máš představu, co tě čeká.
A měj na paměti, že je to turistické vízum. Turista se kochá, turista nepracuje.

Odpovědět
Katka (2)
13.5.2018
10:10

Dobrý den,

mam koupenou letenku do USA a zpáteční pak z Dominikánské republiky. Plánuji vycestovat na ESTU, no jenže v úhrnu to dělá asi 92 dní. Někde jsem se dočetla, že do 90 dní se počítá i návštěva Mexika, Kanady a Karibských států. Na území USA bych strávila asi 80 dní a zbylých 12 dní v DR. Vracet se pak do USA už pochopitelně v plánu nemám. Můžete mi někdo objasnit, jestli je to takto OK, nebo by to pro imigrační mohl být problém?

Odpovědět
Franta (3000)
13.5.2018
12:05

@Katka:
Těch 90 dní se počítá pro USA a výlet mimo nepřerušuje odpočet dní. Pokud tedy po 80 dnech odletíš a už se v rámci této cesty nevrátíš (let domů máš přímo z DR), tak je to v pořádku. Problém by mohl nastat, pokud by byl přestup v USA.

Odpovědět
Katka (2)
13.5.2018
17:15

@Franta: Paráda, to jsem potřebovala slyšet. Díky moc :)

Odpovědět
Nikol (1)
15.5.2018
17:01

Ahojte.Toto leto ideme s priateľom do USA na program Work and Travel (J-1 visa-studentske viza kde po skonceni pracovnej zmluvy mame narok cestovat este 30 dni po krajine) a po  skončení pracovnej zmluvy (začiatok septembra), by sme radi cestovali dlhšie ako 30 dní.Avšak chceli by sme to riešiť legálnou cestou-ak je to možné.Je možné si vybaviť ESTU,ktorá by nám to umožnila bez vycestovania z USA?Chceli by sme cestovať zhruba do polovice októbra a nevieme ako to vyriešiť.Za každú radu sme vďačný,ďakujem.

Odpovědět
Pedro (1)
5.6.2018
11:41

zdravim všetkych,mam trošku zložitejšiu situaciu ohladom cestovania do USA preto potrebujem vašu radu…..v 6.2016 som 1x priletel do USA na JFK bol som tam asi 5 tyždnov ked sme s partiou pri navšteve Niagara Falls nechtiac na chviľu opustili štaty,pri opatovnom navrate nas samozrejme kontrolovali na colnici…..jeden z partie tam bol uz rok(praca na čierno) ciže prekročil limit,ja som mal platne všetko len som nemal pri sebe pas :-/ a dalši bol občanom USA,po asi 7 hodinovom vysluchu mi imigračny pracovnik povedal že mi dava zakaz vstupu do USA na 3 roky ruši vizum,Estu….a neviem akym zazrakom nas pustili takže sme si mohli pozrieť aj tie Niagare a dali nam 7 dni na opustenie štatov ktore sme asi do 4 dni opustili…zaujimave je to že 30.4.2018 mi došiel mail od CBP že mi konči platnost Esty o ktoru som žiadal v 2016 roku(ktora mi mala byťpri tej kontrole zrušena pracovnikom CBP)….Vyskušal som žiadať o novu a ta mi bola predlžena na dalšie 2 roky tak teraz neviem či kludne možem isť zas do USA alebo ako to mam vnímať?

Odpovědět
Franta (3000)
5.6.2018
20:22

@Pedro:
Zeptej se na ambasádě nebo napiš rovnou na CBP.
Já bych asi neriskoval, že mě na letišti otočí a pošlou zpět. To je drahá sranda.
To upozornění na konec je asi posíláno automaticky. Novou ti zřejmě také schválil „jen“ systém. Je docela možné, že ti časem přijde info o jejím zrušení. Někdo tu psal, že mu ji zrušili večer před odletem.

Jak se povede nechtěně opustit USA? Jsou tam turnikety a je tam jasně napsané Entry to Canada. To nejde projít nechtěně. :-) Pohybovat se v cizině bez pasu (nebo aspoň kopie) je hloupost. No a kámoš načerno, to je bez komentáře.

Odpovědět
Ivan (1)
3.7.2018
23:15

Príklad :
Ak mám ESTA a po troch mesiacoch opustím USA a o týždeń za znova vrátim do USA a takto by som to robil niekoľkokrát ? Mohli by byť z toho nejaké problémy ?
Resp. koľko času v súčte môžem stráviť v USA v priebehu jedného roka ?

Odpovědět
Lukáš (281)
3.7.2018
23:32

@Ivan:
Ivane, ak máš ESTA, tak za PRVÉ po příletu a imigrační kontrole dostaneš do pasu razítko, do kdy musíš USA opustit, takže automaticky nepočítej s žádnými třemi měsíci!
Za DRUHÉ, ESTA je turistické vízum…polož si sám otázku, kolik běžných turistů po až 3-měsíční dovolené se může do stejné země znovu vydat na dovolenou !?! …asi nebudeš vypadat jako běžný turista že?
a za TŘETÍ mě celkem těší že jsi Slovák a až tě na „Secondary inspection“ rovnou otočí a naloží do letadla zpět Evropa, tak nezhoršíš nám Čechům negativně rating, který si USA určitě vůči každému národu vedou.
To neber jako urážku, ale spíše jako radu.

Odpovědět
Franta (3000)
3.7.2018
23:53

@Ivan:
Není žádný daný čas. Teoreticky se za dva roky v USA můžeš otočit celkem 8x. Ale teorie není praxe. Jak tu již někteří psali, tak je při třetí/čtvrté cestě (s delším pobytem, podle letenky) v relativně krátkém období vrátili zpět. Hodně už napsal Lukáš. Jsi turista, takže je divné, pokud mimo domov trávíš většinu roku. Jasně, můžeš na to mít a skutečně se jen kocháš, ale je na tobě, abys o tom imigračního přesvědčit. Pro ně taková situace spíš vypadá, jako že tam děláš načerno a domů jezdíš na dovču. Obecně se doporučuje (a kdysi to bylo i na stránce ambasády) udělat po dlouhém pobytu dlouhou pauzu.
Pokud tam chceš být déle, skoč si na ambasádu a zkus je přesvědčit, aby ti dali vízum (B-2). Pak tam můžeš být až 6 měsíců v kuse. Důležité je to až, stejně jako u ESTA o délce pobytu rozhodne imigrační úředník. A ESTA není na 3 měsíce, ale na 90 dní. 3 měsíce přes léto můžou být i 92 dní a mít takovou letenku, tak tě dost možná už při odletu nepustí do letadla. Vízum se dá za určitých okolností i prosloužit, takže bys tam mohl být i déle než 6 měsíců.
Takže si dobře rozmysli, proč chceš do Států jet. Zda za turistikou nebo z jiného důvodu.

Odpovědět
Martina (2)
10.7.2018
7:15

Ahoj ja jsem byla v usa jeste za svobodna od 6/2015 do 10/2016 ale problem je ze viza mi koncila 7/2015 takze jsem pretahla 3 mesice. Pristi rok bychom s manzelem radi na dovolenou do Kanady a pak i west cost USA. V te dobe to tedy bude skoro 3 roky po. Premysleli jsme o pujceni auta v Kanade a pak prejeti hranic do USA. Muzu vedet co me ceka? Nepusti me? Muzou me nekde zavrit? Deportovat zpet do CR ihned nebo to nebude tak horke a “jen” nas treba odmitnou pustit? Dekuji za info bojim se to cele naplanovat abych pak neletela hned domu:

Odpovědět
Martina (2)
10.7.2018
7:16

@Martina: pardon myslela jsem 7/2016 ze koncila

Odpovědět
Nikola (1)
13.8.2018
9:00

Dobrý den,
nevím zda na můj dotaz budete někdo vědět odpověď, ale zkusím to než budu muset volat na americkou ambasádu.
Přítel je na Aljašce na pracovní vízum H2B, které mu ale končí v září, po jeho brigádě bych přiletěla do USA a chtěli bychom cestovat, ale cestovaní bude zasahovat i do října, v říjnu by musel mít ale už vízum ESTA, nevím zda ho může vyplnit předem na Aljašce, aby mu navazovalo rovnou od 1. října a jestli ho vůbec může vyplnit na území USA.
Poradí mi někdo ??? Děkuji

Odpovědět
Fraanta (3000)
13.8.2018
20:10

@Nikola:
Aby mu běžela ESTA, tak by musel z USA odcestovat a zase přiletět.
Ať se podívá na stránky http://www.uscis.gov a zjistí, zda jde změnit status z H2B na B-2. Pokud ne, tak budete muset upravit plány a cestovat pouze v době jeho legálního pobytu.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.