Benzínky v USA: Jak tankovat, cena benzínu, čerpací stanice

Petr Novák

Tankování benzínu v USA může být napoprvé trochu složité. U některých čerpacích stanic se platí předem, názvy benzínu se liší a ještě je třeba znát trik pro placení kartou. Známe také ceny benzínu v USA a poradíme s obsluhou automatického stojanu.

Benzín USA | © Donald Giannatti / Unsplash, © Pixabay.com

  1. Jak tankovat v USA

    V USA se musí za palivo nejprve zaplatit, pak až lze tankovat. Každý stojan je pro tento účel vybavený čtečkou karet, vsuňte do něj platební kartu a zvolte credit card, i když máte debetní kartu. Pro kontrolu budete požádáni o zadání poštovního směrovacího čísla vašeho trvalého bydliště. Jestliže české PSČ nebude fungovat, musíte jít za pumpařem.

    Pokud bude karta zamítnuta, zkuste zvolit debit card. S největší pravděpodobností ale bude nutné zajít za obsluhou. U ní požádejte o předplacení paliva u vašeho stojanu, na plnou nádrž by vám mělo stačit zhruba $751 657 Kč. Autorizovat si můžete vyšší částku, všechny nepročerpané dolary vám budou vráceny. Poté již můžete tankovat.

    Druh paliva se obvykle volí tlačítkem na stojanu. Jestliže jste si palivo předpláceli, nezapomeňte si po dotankování zajít za obsluhou, ať vám na kartu vrátí nevyžitý kredit.

  2. Názvy benzínu v USA

    Čerpací stanice v Americe obvykle nabízejí tři druhy benzínu, které se liší oktanovým číslem a logicky také cenou. Některé benzínky používají pro jednotlivá paliva vlastní označení.

    • Regular (87 oktanů) je obyčejný benzín. Prodává se také jako Unleaded.
    • Midgrade (89-90 oktanů) označuje kvalitnější benzín. Setkat se můžete s označením Unleaded Plus, Plus (Exxon a Shell).
    • Premium (91-94 oktanů) je prémiový benzín do sportovních aut. Označuje se také jako Unleaded Premium, Supreme (Exxon), V-Power (Shell).

    Oktanová čísla v USA se počítají jiným způsobem než v Evropě, k americké hodnotě je třeba přičíst zhruba 5. Do vozu z autopůjčovny se nejčastěji tankuje nejlevnější Regular.

    Při běžném řízení auta v Americe se s naftovými motory nejspíše nesetkáte. Nafta je k dostání jen u vybraných benzínek.

  3. Cena benzínu v USA 2024

    Ceny pohonných hmot se v Americe uvádí za 1 gallon, což je v přepočtu 3,785 litru. Na některých benzínkách se mohou lišit podle způsobu platby. Úhrada v hotovosti bývá levnější než platba kartou, u které musí prodejce odvést část z platby karetní společnosti.

    Levnější benzín je v těžařských státech (Oklahoma nebo Texas), naopak drahé pohonné hmoty jsou třeba na Havaji. Údaje v tabulce jsou platné k 27. květnu 2023 a přepočtené na 1 litr. Aktuální přehled najdete na GasBuddy.com.

    Stát Regular Mid-Grade Premium
    Texas 18,27 Kč$0.827 20,56 Kč$0.931 22,55 Kč$1.021
    Oklahoma 18,99 Kč$0.860 20,89 Kč$0.946 22,35 Kč$1.012
    Florida 19,88 Kč$0.9 22,24 Kč$1.007 24,12 Kč$1.092
    Průměr USA 20,87 Kč$0.945 23,37 Kč$1.058 25 Kč$1.145
    New York 21,62 Kč$0.979 24,16 Kč$1.094 26 Kč$1.188
    Havaj 28 Kč$1.255 29 Kč$1.312 31 Kč$1.382
    Nevada 24,96 Kč$1.130 26 Kč$1.196 28 Kč$1.256
    Kalifornie 28 Kč$1.279 29 Kč$1.334 30 Kč$1.374
  4. Jak tankovat u automatu v USA

    U některých čerpacích stanic se můžete setkat s automatickými stojany, kde si palivo natankujete sami bez přítomnosti obsluhy. Do automatu se nejprve vloží platební karta a hned se vytáhne. Na rozdíl od bankomatu se v něm nenechává.

    Poté již stačí následovat pokyny na displeji pumpy, obvykle bude třeba zadat PSČ pro autorizaci karty. Poté lze vytáhnout pistoli ze stojanu, stisknutím tlačítka vybrat požadovaný benzín a můžete tankovat. Tankování ukončíte vrácením pistole do stojanu.

    Detailní návod nabízí video na YouTube.

  5. Nejznámější čerpací stanice v USA

    Po celých Spojených státech funguje bezpočet značek čerpacích stanic, některé z nich mají zastoupení jen v určitých státech. Mezi největší řetězce patří následující desítka:

    1. Shell
    2. Exxon Mobil
    3. BP
    4. Chevron
    5. Citgo
    6. Speedway
    7. 76
    8. Phillips 66
    9. Conoco
    10. Murphy USA

Diskuze k článku (39)

Problém je, že pokud stojan požaduje zadání ZIP Code (PSČ), tak s českou kartou nepochodíte a stejně se tankování musí řešit “v budce”. Dále třeba v New Jersey je ustanoveno, že benzínové pumpy mají zásadně s obsluhou, která vám natankuje a třeba i umyje okno; tzn. vůbec nevystupujete z auta. Další problém je benzín s příměsí ethanolu, který je sice levnější, ale některé motory může poškodit. Nicméně tyto stojany jsou skvělé už jenom v tom, že si lze nastavit, kolik galonů či za kolik dolarů chcete natankovat a stojan přívod benzínu sám utne, aniž by bylo nutné “dotankovávat” po centech do stanovené částky.

Odpovědět

Používali jsme americkou a českou debetní kartu a většinou to fungovalo i tak, že ji stačilo vložit, autorizovat (pin, někdy psč) a tankovat. Nebylo třeba zadávat částku předem- příslušný obnos se strhl až podle natankovaného množství. Dalo se tak tankovat i na pumpách v pustých oblastech, kde nebyla žádná budka s obsluhou, nebo v noci, kdy byla budka zavřená. Jen to PSČ jsme jako brigádníci/turisti neznali, tak bylo třeba občas laborovat se způsobem platby- debit/credit card (u českých debitek fungovala i v obchodech zásadně volba credit card!) a zkoušet jak české tak místní karty. Na 90% se vždy nějak podařilo.

Odpovědět

Hned první věta “V USA je nutné za palivo nejprve zaplatit, pak až je možné tankovat.” je nepravdivá a tedy značně zavádějící.

V USA žiji mnoho let a v různých státech, po většině USA také cestuji.

Částka, za kterou si chcete benzin načerpat se de facto NIKDY napřed u stojanu nezadává. To se dělá jen když vám karta ve stojanu nefunguje a musíte jít dovnitř “budky” (obchodu) ke zřízenci (“attendant”). Ten se vás zeptá, u kterého čísla stojanu stojíte, chcete čerpat a za kolik benzínu si chcete vzít. Sám pak projede kartu čtěčkou a pokud je to “OK”, jdete ven ke svému stojanu, vyberete si příslušný druh benzínu (typicky REGULAR, tedy s nejnižším oktanovým číslem, většinou 87) a čerpáte. Jak se blížíte k částce, kterou jste si uvnitř předplatil, pumpa zpomaluje a za uvedené částce se zastaví.

Na ZIP (“ZIP code”), tedy PSČ po vložení kreditky (nebo debetky s logem VISA atd.) se jenom když jste v “bad neighbourhood”, tedy oblasti s nevalnou pověstí, většinou v ghettech a blízko nich nebo v oblasti, kde mají nedobré zkušenosti s populací, která používá nekryté nebo jinak ne košer, ukradené, atd. karty. Normálně, v drtivé většině lokací, se vás na ZIP stojan neptá.

Používáte-li debetní kartu, odpovíte na úvodní dotaz (po zasunutí a vysunutí karty ze čtečky, “DEBIT or CREDIT” stisknutím DEBIT stojan se vás pak zeptá na PIN. Znovu: Máte-li debetní kartu s logem VISA, MasterCard, atd. zmačkněte CREDIT a ne DEBIT a máte od PIN pokoj.

Jinak poté, co po několik let cena pohonných hmot (benzínu a nafty) stoupala tak, jak stoupala cena barelu nafty na trzích, posledních několik měsíců, od podzimu 2014 ceny spadly v průměru o 40 až 50 procent, na současný celoamerický průměr asi 2,20 USD za galon “reguláru.” (ten dáváte do všech aut z půjčovny, středně drahý “speciál” s 89 oktany nebo “premium” s 91 oktany jen do svého soukromého více “spartovního” auta).

Protože oproti Evropě jsou daně na benzín mnohem nižší, cena benzinu u stojanu mnohem více kolísá v závislosti na tržní ceně barelu nafty. Takže ikdyž dolar vůči Kč (a euru atd.) posledního půl roku posílil, cestování autem přes nebo po USA vás přijde na o dost méně než v minulosti.

Jinak jako jinde ve světě, půjčovny aut chtějí, aby jste auto vrátil buď s plnou nádrží (pokud jste si auto s plnou nádrží vyzvedl) nebo s tak plnopu nádrží jaká byla když jste si auto vyzvedl. Drtivá většina půjčoven užívá plnou nádrž, některé, hlavně menší můžou užívat jen částečně plnou nádrž (v nájemní smlouvě vám vyznačí, že jste si auto půjčil třeba se 3/4 naplněnou nádrží.)

Jak v Evropě atd. tak v USA, když si půjčuji auto z půjčovny, asi tak 20 mil před vrácením auta nádrž zcela naplním a “dojedu s plnou”, protože ukazatele benzínu v nádrži nejsou tak citlivé aby takový rozdíl zaznamenaly. Pojišťuji se tím proti tomu, že ikdyž ukazovala se jako “FULL” při přebírání, nemusela být zcela plná.

Odpovědět

Ještě poznámka:

V USA stále jen velice malé procento osobních aut jezdí na naftu (Diesel) a v půjčovnách aut jsem zatím žádné na naftu neviděl. Takže čerpat naftu asi nebudete.

Navíc, oproti Evropě, nafta je v USA dražší než benzin, takže majitelé aut na naftu (VW, atd.) tolik neušetří protože nižší spotřeba paliva (nafty oproti benzinu) je ofsetována poněkud vyšší cenou nafty.

Odpovědět

Ano, nafta by měla být logicky dražší, protože jsou vyšší náklady na její výrobu. Když to přeženu, tak benzín se v podstatě vyrábí z odpadu, který při rafinaci vzniká. U nás je Benzín dražší pouze proto, že je na něj vyšší daň než na naftu (asi o 2kč). Občas se můžeme setkat s tím že se tyto rozdíly smazávají, hlavně při narůstajících cenách, kdy zvýšená cena ropy a zpracování “přebije” velikost spotřební daně.
Vyšší daň na benzín byla u nás odjakživa hlavně proto, že se dříve nafta používala jen v průmyslu a zemědělství. Poslední dvě desetiletí však masivně přibývá osobních aut s naftovým pohonem, takže se daň na naftu už několikrát zvýšila a dá se předpokládat že dříve či později benzínovou daň dožene.

Odpovědět

Přidám ještě jeden postřeh při platbě v hotovosti je u spousty benzínek cena za galon zhruba o 5-15 centů nižší než při platbě kartou. Jedná se pouze o zajímavost, protože rozdíl v ceně je opravdu malý :)

Odpovědět
O

Cesta Kalifornie, Arizona, Utah, Nevada, Kalifornie.

Mel jsem dvě karty embos MasterCard debetní, a embos Visa Kreditku. Štěstí na stojanu jsem zkoušel pravidelně. Uspěl jsem jednou asi z 15 pokusů. Mnohokrát to došlo i do stavu, že Debit card accepted, zadal jsem PIN, pak to chvilku chroupe a stejně se objeví “Please see cashier”. Takže asi tak. Řešil jsem to tak, že jsem vzal 30 hotových USD, na přepážce jsem předplatil, napumpoval a jel.

Je to divné, protože v obchodech, parkovacích automatech různého druhu, McDonaldech atd.. nikde s tím problém nebyl.

Co se týče výše zmíněného kafe, tak za 1,5USD máte zpravidla půllitrový kelímek plný chutné kávy, kam jsem vždycky dal dvě oříšková mlíčka, zazátkoval a 200 km pak usrkával… paráda.

Odpovědět

@Ondra Novák:
Potvrzuji vesměs stejné zkušenosti…jedná se o dosti důležité informace pro toho, kdo chce poprvé navštívit západ USA.
Jen s tou kartou jsem měl větší štěstí, měl jsem také dvě a mám tak 50% úspěch u benzínek.

Takže každopádně hotovost jako zálohu sebou!

Odpovědět

Dobrý den,
měl bych prosbu o vysvětlení několika drobností k tankování v USA:

1.) dá se tedy říct, že pro vyhnutí se všem těmto potížím s kartami je lepší platit pouze hotovostí? Je to všude reálné? Budeme se cestovat mj. po Havaji.
Budeme cestovat jen v rámci dovolené, takže kartou vydanou ve Spojených státech ani ZIPem nedisponujeme (předpokládám, že naše PSČ by neprošlo…). Cestujeme s debetní VISA a kreditní MC.

2.) jak v takovém případě platbou v hotovosti probíhá vyrovnání za tankování? (vyzvednu si přeplatek po natankování u obsluhy jako v případě vrácení na kartu – a jak si týpek u pokladny na pumpě pamatuje kolik jsem si u něj předplatil, když tam má 20 platících lidí?)

3.) jaký mají auta v USA (základní SUV 4WD – RAW4, Wrangler nebo něco podobného) reálný dojezd? Chystáme se na výlety do celkem odlehlých částí, kde nelze tankovat, takže bych rád předem věděl/naplánoval nutné záchytné body, abychom se dostali také zpátky a o spotřebách amerických motorů se vypráví “velké příběhy”…

Děkuji za odpovědi na pitomě vypadající otázky…

K.

Odpovědět

@bigK: 1) ano, hotove lze platit vsude, kde je ziva obsluha. Ale nebojte se kartu zkusit, nemuze se stat nic horsiho, nez ze ji to nevezme.
2) reknete, ze chcete natankovat dejme tomu za 30 USD, udate cislo stojanu, kde stojite. Pokladni zada pro dany stojan uvedenou castku a po jejim vycerpani se stojan zastavi. Poku natankujete za mene, tak vam zbytek vrati pokladni. Stejne to funguje i s kartou, pokud ji nevezme stojan a zaplatite s ni predem na pokladne.
Obsluha si to nemusi pamatovat, protoze to vidi na PC, kde zadaval castku pro stojan a stejne tak vam muze vyjet uctenku.
3) male SUV jako treba JEEP Renegade ma dojezd mimo mesto cca 340 mil, RAV4 na tom bude o malicko lepe (lehce horsi spotreba, ale vetsi nadrz). Velka SUV maji mileage na dalnici pod 20 mil na galon, ale velke nadrze. Doporucuji dotankovat pred vjezdem do parku. Pokud na trase delsi dobu neni pumpa, tak to byva napsano na ceduli u posledni pumpy (next services 50 miles).

Odpovědět

@bigK: k bodu 2) zaplatite tech 30 UDS a dostanete uctenku, kdyz natankujete za mene, mate v ruce uctenku, kde stoji, kolik jste zaplatili.

Odpovědět

@Mesi: děkuji za odpověď,
předpokládám tedy, že cca 300 km úsek i při přejezdu ve výšce přes 4000 m nad mořem by meměl být s plnou nádrží problém a nezůstaneme někde v divočině… :D

Odpovědět

@Jarek:

No Jarku to bych ti doporučoval nastudovat jak se vyrábí nafta a jak benzín asi budeš dost překvapený.

Odpovědět

Dobrý den
Budu mít zřejmě půjčené auto ford focus a cca s ním najedu 2500 km.Máte někdo představu o spotřebě abych věděl kolik si mám připravit usd na benzín?
Děkuji

Odpovědět

@Radek48:
Informace o Fordu. Spotřeba 26/38 mílí na galon.

Ceny paliva sleduj tady – http://www.gasbuddy.com
Klikni si na Trip calculator, zadej trasu a budeš v obraze, kde nejlépe tankovat cestou.

Odpovědět

Čerpal jsem tady a nyní po návratu z USA bych zád přidal pár svých poznatků:
1) ceny benzínu jsou na tripu dle tipu tohoto serveru velmi různé – osobní zkušenost pro Benzín 89 min. $2,35 (zejména Nevada a Arizona) / max. $4,35 (jiho-východní Kalifornie, konkrétně Needles). Na hranici Arizony a Kalifornie jsem fakt skoro zvažoval zda nezajet 30 mil zpět – rozdíl na galon $2 (u našeho RV to dělalo kolem 2 000 Kč na nádrž!)
2) než začnete ztrácet čas blbnutím s kartou tak se rozhlédněte kolem, na 2/3 pump kde nešlo platit kartou to bylo někde viditelně napsané (na bezínce na křižovatce silnic 62 a 95 uprostřed poušti to dokonce měli na hlavním poutači jako podtitul :-))
3) obecně platit kartou se mi nedařilo jen v LA a jižně od něj – než jsme tam dorazili, myslem jsem si skoro, že nefunkční karty jsou mýtus :-) (nicméně mám kreditku od MasterCard)
4) Pokud máte RV, tak často na tankování nestačí maximální limit, který mají nastaveny stojany pro samoobsluhu (obvykle $75-100). Nepřišel jsem na to jak ho zvýšit. Tankovat na dvakrát, ale šlo vždy, když šlo platit kartou přímo na stojanu.
5) Jedete s RV na delší cestu – zjistěte si zda v all inclusiv nejsou neomezené míle jako měli u Apolla. All inclusiv u karavanu zdalake neobsahuje “all” ale nám se už kvůli mílím vyplatilo. Za RV jsme zaplatili na 2 týdny $2300, ale ačkoliv jsme měli all inclusiv a navigaci jsme si koupily, tak za pojištění včetně asistenční služby (které opravdu v původní ceně bylo omezeno jen na SLW viz https://chcidoameriky.cz/pujceni-auta-v-usa-rady-tipy-zkusenosti ) a daň bylo nutno doplatit přes $650. Bez té asistenční služby by to bylo o $150 levnější, ale to je přesně ono. Na to jsem nebyl připravený a v rozhodujícím okamžiku jsem podlehl strachu z toho čekat 2 dny na assitenci a platit jí, když za ten poplatek garantovali 4h a 100% krytí mimo ceny benzínu pokud by nám došel.

Odpovědět

Přidávám svou zkušenost z nedávného 4 týdenního tripu po USA. Placení kartou na benzinkách je chvílemi dost problém – na většině pump nefungovali ani debetní, ani kreditní karty. A rozhodně nešlo o to, že by na té pumpě nebylo možné kartou platit. Všechny pumpy mají rovnou u stojanu terminál, kde můžete kartou natankovat. Tyto terminály z 90% nefungují na karty, které jsou vydané v ČR, fungovalo nám to asi na 2 pumpách mimo L.A. Co nás ale překvapilo, nestačilo ani zajít dovnitř do obchodu a zkusit zaplatit tam – také terminál kartu nebral. Přišli jsme na to, že platit lze pouze, pokud má daný obchod terminál s možností “strčení” karty čipem napřed, pokud jde terminál pouze “projet” přes magnetický pásek, karta nefungovala. Doporučuji proto mít u sebe vždy dost hotovosti (cca 40 – 60 dolarů na plnou nádrž), abyste byli schopni v nouzi natankovat.
Ceny se pohybují tak, jak uvádí Jirka přede mnou. Dražší benzín je logicky u letiště a na některých místech v Kalifornii, někdy může být rozdíl i 2 dolary na gallonu.

Odpovědět
J

Zajímalo by mě,jestli v Americe existují čerpací stanice LPG,a kolik je i zhruba cena za litr LPG, je i možnost předělat automobil na přestavbu na LPG v Americe.Děkuji

Odpovědět

Ano, jezdi tu auta NGV (Natural Gas Vehicle). Jsou tu tedy pumpy na CNG, LNG/LNCG. Prumerna cena je 2.13 USD. Prestavba nevim, kolik stoji.

Odpovědět

Přidávám svoji zkušenost s tankováním, jezdili jsme po Montaně, Idaho a Washingtonu a u čerpací stanice Conoco jsme nikdy neměli problém s placením kartou, nevyžaduje ZIP Code. V nouzi jsme se při tankování v pustině domluvili s náhodným tankujícím, on nám umožnil tankování na svoji kartu a my jsme mu příslušnou částku vrátili v hotovosti

Odpovědět

Dobrý den, ráda bych se zeptala…dočetla jsem se, že na východě USA jsou některé dálnice zpoplatněné. Jak to funguje? Kupuje se někde dálniční známka? Nebo jsou mýtné brány – kasy, kde se platí hotově? Pojedeme z New Yorku do NIagara Falls po 90 dálnici a tam se prý mýtné platí. Máte prosím někdo zkušenost, kolik činí mýto a event. nějaké další poplatky při cestě z NY do Niagara Falls?
Máte prosím nějaké důležité info, abych nic nezanedbala? Dále pojedeme z Niagara Falls do Washington DC….díky za rychlé info, odjíždíme již v úterý 3.10.
Hezký den L.M.

Odpovědět

@Lucie M:
…viz má odpověď v jiném tématu na stejný dotaz. Lukáš.

Odpovědět

Pro zasmání historka z Floridy.
Jedu si takhle na benzinku, vidím jeden volný stojan. Sice mám nádrž na druhé straně auta ale říkám si to by nemusel být problém. Platím kartou přímo na stojanu, vše v pořádku, vytahuji pistoli a ejhle, hadice je krátká. Nebylo to jako v Čechách kde si ji natáhnete do požadované délky. Tak hadici strkám zpět a přibližuji auto blíž ke stojanu. Nyní už dosáhla ale benzin neteče. Tak se chvíli nervuju co to jako je, až mě po chvíli viděla obsluha pumpy. Prej co jsem jako udělal? Já že nic, jen jsem vložil pistoli zpátky bez natankování. Jenže systém je nastaven tak, že po vložení pistole do stojanu končí tankování. Nejspíš proto, aby po mě nikdo nepřijel a nenatankoval z mé karty. Je dobré si na to dát pozor. Vše nakonec dobře dopadlo.
Tehdy jsem se nesmál, dnes už ano :)

Odpovědět

Můj postřech tankovaná z USA , poprvé když jsem tankoval v Californi na Shell tak moje debit Visa od České spořitelny ani kreditka Mastercar také od České spořitelny vůbec nešla , tak jsem musel zaplatit cash , po té co jsme přejeli do Arizony debit na benzině normálně fungovala, žádny problém , to samé potom v Coloradu , Wyomingu , Idaho , Utah , Nevada někdy to chtělo ZIP code, tak jsem dal naše PSČ 39002 a bez problému , potom jsme se vraceli zpět do Californie a tankoval jsem na benzině 76 , tak jsem byl připraveněj že zas budu platit cash , ale říkám zkusím to a debit Visa normálně fungovala , potom jsem tankoval pořád na benzine 76 , zde nebyl s debit vůbec problém , ale třeba na Shell to vůbec nebralo . Nejdrašží cena byla v Death Valley tam stál galon 5$ , nejlevnejší byl ve Wyomingu tam jsem tankoval za 2,3 $ .

Odpovědět

Mne to kartu vacsinou nebralo.. Takze vacsina cerpani bola asi ako u nas na automatickej cerpacke, kde musis najprv ist zaplatit.. Takze dovnutra k obsluhe, predautorizovat na karte max sumu a nasledne cerpat. Ucet prisiel vzdy iba na realne nacerpanu sumu

Robo

Odpovědět
M

Regular 87 je obdoba evropského 91 okt. benzínu. Rozhodně to není Natural 95…

Odpovědět

Taky se podělím o zkušenosti s tankováním, platil jsem vždy debetní kartou Mastercard od Raiffeisen Bank. Karta se vždy vloží a hned vyndá. Pak se zvolí Credit (ne Debit). Potom se to většinou zeptá na PSČ (Zip code). V Texasu, NM, Coloradu, Arizoně a Nevadě mi to u všech pump fungovalo – stačilo vybrat oktanové číslo a natankovat. V Kalifornii se mi ale vždy zobrazilo See cashier a musel jsem jít předplatit dovnitř – tam karta už fungovala. Řekli mi ale, že to, jestli tam funguje zahraniční karta, nezávisí na státu, ale na značce.
Výhoda amerického systému je, že (samozřejmě pokud karta funguje u stojanu) po natankování můžu hned odjet od stojanu a neblokovat ho, když nakupuji vevnitř. Další věc, která je v USA odlišná od Evropy, je ta, že ke stojanům se může přijet z obou stran, podle toho, na jaké straně je nádrž. Tudíž odpadá nepohodlné tahání hadice přes auto.

Odpovědět

@Martin Vernon:
To je otázka, protože všude v Evropě se zvěřejňuje tzv. RON (reasearch octane number), zatímco v USA je to PON (pump octane number), což je průměr mezi RON a MON (motor octane number). MON je většinou o 10 nižší než RON, takže např u nás prodávaný Natural 95 má typicky RON cca. 95 a MON cca. 85 (v USA by to tedy bylo 90)

Odpovědět

@Martin Vernon: @Kuba:
Řešil jsem ještě něco jiného, spojil si vaše příspěvky a nějak vymazal průvodní text. Ale to je jedno. Prostě víme, co a jak se počítá a máme v tom jasno. :-)

Odpovědět

Dobrý den,
ráda bych zeptala, zda je tu někdo se zkušeností s cestováním na motorce na trase Las Vegas-Grand Canyon-Monument Valley a zpět?? Respektive mne předně zajímá četnost čerpacích stanic na uvedené trase. Počet mil je docela velký, nádrž v motorce menší než u auta, tak z toho mám trochu obavu :-) Děkuji za jakékoliv info.

Odpovědět

@Monika:
Trasu jsem nejel, ale zkus http://www.gasbuddy.com. Dá se tam zadat cesta, spočítá ti to náklady a ukáže, kde nejlépe tankovat. Bohužel je to nastavené jen na auta, motorku musíš zadat ručně, spotřebu a objem nádrže. Když si projdeš trasu, tak uvidíš všechny pumpy cestou.

Odpovědět
J

Podle mých zkušeností je nejlepší si rovnou jít předplatit stojan(cash) a pak si prostě natankovat. A vychytávka na konec: pokud budete tankovat gallon za 3,785 $ budete vědět, že vás 1L vyšel právě na 1$ :)

Odpovědět

Trošku mě pobavila informace o typech benzínu ve stylu regular = nejběžnější benzín ve smyslu natural 95. V USA si o 95 oktanech můžou většinou leda tak nechat zdát, protože pouze ten nejdražší benzín má 95 oktanů. Všechno ostatní jsou sh..y co mají 87-91 oktanů. Na velkoobjemové motory amerických vozů to stačí. Proto taky rozhodně doporučuji všem, co by měli snahu dovést si svého miláčka do USA, aby si to rychle rozmysleli nebo tankovali pouze nejdražší benzín. Za detonační spalování na nekvalitní regular petrol to určitě nestojí.

Odpovědět

@Martin:
A jéje, automechanik amatér a internetový specialista na paliva.

Zjisti si, jak se počítá oktanové číslo v EU a jak v USA. Pak nám tu můžeš prezentovat výsledky svého zjištění.

Odpovědět

@Franta:
Kdyby si přečetl můj příspěvek o trochu výš (@Kuba: ), tak by tady podobnou kravinu snad neplacl.

Odpovědět

@Kuba: ale vzdyt ma Martin pravdu. Pouze “Premium” s oznacenim “91” v US odpovida nasemu 95 RON. Je to zminene i v tom zdroji, co “Franta” postoval… Regular “87” opravdu neni nase Natural 95 a zvlaste v preplnovanych motorech se upravuje predstih nebo dochazi k detonacim.

Odpovědět

Červen 2023, Aljaška. Žádný ZIP/PSČ, Visa kreditka bez problémů všude, celé 2 týdny, různá místa a pumpy, žádné předplatby nebo blokace. Postup jak popsáno výše: vložit kartu, PIN, kartu vyndat, hubici do auta (někdy je pod hubicí na stojanu ještě taková páčka, kterou je třeba ručně zdvihnout), tankovat (pokud je k dispozici více typů benzínu, nutno tlačítkem zvolit), dotankovat, vyjede účet. Pozor na to, že, je-li na stojanu nafta, bude označena zeleně, benzín černě.

Odpovědět

Ahoj, přidávám aktuální zkušenost z našeho červencového roadtripu po západě USA. Na většině benzínek nebyl problém platit kartou u stojanu, jen u jedné jsme nepochodili (konkrétně řetězec Sinclair). Nepomohlo ani zadání PSČ se samými nulami nebo devítkami. Pozor, u některých menších benzínek nebyla žádná obsluha – platba jen u stojanu, nebo vůbec.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.