Imigrační kontrola v USA: Jak jí úspěšně projít

Vstupní pohovor do USA s imigračním úředníkem je povinný pro všechny cizince. Nezáleží, jestli do země přicestovali na ESTA nebo na vízum. Pohovor obvykle netrvá víc než 5 minut, absolvujete ho na prvním letišti v USA, na kterém přistanete.

Imigrační kontrola v USA | © Petr Novák

Základní rady ke vstupnímu pohovoru do USA

Vstupní pohovor se provádí na prvním letišti v USA ještě před celní kontrolou. Jestliže letíte po trase Praha – New York – Dallas, pohovorem projdete v New Yorku.

Pohovor má zamezit vstup do USA lidem, u kterých existuje podezření, že ve Spojených státech chtějí nelegálně pracovat nebo vykonávat jinou činnost americké vládě nelibou. Základní pravidlo imigračního pohovoru zní: Mluvte pravdu.

Čekáním na imigrační pohovor můžete strávit desítky minut. Na začátek fronty si pomůžete tak, že při odbavení požádáte o místo v přední části letadla. Na některých letištích si můžete úředníka vedoucího pohovor vybrat, jinde je vám přidělen.

K úředníkovi přistupujte s úsměvem na tváři, buďte přátelští. Nervozita je zbytečná a může vyvolat podezření, že máte nekalé úmysly. Skutečně je zbytečné se stresovat, pohovor většinou probíhá v celkem pohodové atmosféře.

Úředníkovi předložte cestovní pas s čipemcelní formulář vyplňovaný v letadle.

Na co se mě bude úředník při pohovoru ptát?

Otázky při vstupním pohovoru do USA bývají stejné. Odpovídejte anglicky:

  • Jaký je účel vaší cesty?
    Jsem turista, chci poznat Spojené státy.
  • Kde budete bydlet?
    Mám rezervovaný pokoj v hotelu Travelodge Hollywood.
  • Znáte někoho v USA, máte zde nějaké příbuzné?
    Žádné příbuzné tu nemám a v USA nikoho neznám.
  • Jak pracujete?
    Jsem obchodní zástupce firmy ABC z Prahy. Prodáváme sportovní oblečení.
  • Kdy se vracíte zpět do ČR, máte zakoupenou zpáteční letenku?
    Zpáteční letenku mám, odlétám příští týden v sobotu.
  • Kolik s sebou máte peněz, máte s sebou kreditní kartu?
    Mám 550 dolarů v hotovosti a mnohem víc na bankovním účtu.
  • Po kolikáté jste v USA?
    Potřetí, v letech 2009 a 2012 jsem byl v New Yorku.
  • Co máte v USA v plánu?
    Mám v plánu road trip do San Francisca, zajímají mě hlavně národní parky.

Po zodpovězení otázek vás vyfotí a sejmou vám otisky prstů. Bude-li vše v pořádku, úředník vám do pasu otiskne vstupní razítko a můžete si jít vyzvednout kufry. Podezřelé osoby jdou buď na důkladnější pohovor, nebo obratem letí domů.

Pokud do USA neletíte na vízum, nezapomeňte včas vyplnit registraci ESTA.

Nejčastější dotazy ohledně imigračního pohovoru do USA

Cestuji do USA s rodinou/kamarády, můžeme jít na pohovor společně?

Poproste úředníka, ať vás vezme najednou. Většinou to není problém.

Letím na trase Praha – Londýn – Las Vegas – Tucson. Kde bude pohovor?

Pohovor se vždy absolvuje na prvním letišti na území Spojených států amerických. V tomto případě bude pohovor probíhat v Las Vegas.

Musím projít přes imigrační, když v USA jen přestupuji?

Ano. Bez ohledu na to, že v USA jen přestoupíte na jiný let, musíte na pohovor.

Neumím anglicky, jak mám absolvovat vstupní pohovor?

Nemějte strach, takových lidí je dost. Osvědčená rada zní: Poproste někoho anglicky mluvícího a sepište spolu odpovědi na výše uvedené otázky. Připište, že neumíte anglicky, papír vytiskněte a při pohovoru ho předložte imigračnímu úředníkovi. A naučte se anglicky alespoň pozdravit. :-)

Jaký minimální čas potřebuji na přestup, pokud mám stihnout i pohovor?

Záleží na velikosti letiště, potřebě měnit terminál nebo délce fronty na imigračním. Spodní hranice na menším letišti je kolem 1 hodiny. Naopak na velkém letišti, kde budete čekat ve frontě a ještě přejíždět do jiného terminálu, nemusí stačit ani 2 hodiny.

Když neprojdu pohovorem a pošlou mě zpět domů, kdo platí letenku?

Letenku zpět na výchozí letiště platí aerolinky, kterými jste přiletěli do USA.

Některé společnosti si proto na rizikových letištích platí bezpečnostní agenturu provádějící předpohovor. Tato praxe je běžná třeba v Amsterdamu.

Nebudete-li do USA vpuštěni, nemáte nárok na vrácení peněz za letenku, ubytování ani na proplacení dalších nákladů.

Musím na imigračním ukazovat vytištěnou schválenou registraci ESTA?

Ne, imigrační pracovník vás vidí v systému. Nicméně schválenou ESTA vyžadují některé letecké společnosti. Doporučuji si udělat screenshot čísla registrace, poslat si ho do e-mailu a uložit do telefonu.

Nemám zpáteční letenku, vadí to?

V žádném případě to neznamená automatické odmítnutí vstupu do USA. Připravte na dotaz zda, kdy a jak se plánujete vrátit zpět domů.

21. května 2016 Petr Novák , ,

Diskuze k článku (2 167 komentářů)

Franta (3086)
17.4.2018
14:59

@Renata:
Teď letíš podruhé, takže minule to bylo poprvé, proto nechápu, proč tě posílali ke kiosku, který je pro lidi, co už tam na ESTA byli a jsou tedy v systému.

Kiosek není povinný, takže je jedno, kam půjdeš, ale jestli tě tam pošlou, tak nemáš na výběr.

Odpovědět
Tomáš (1)
22.4.2018
21:39

Ahoj, prosím o radu, letíme za tři týdny do USA poprvé s mamkou za bráchou, který bude promovat, oba máme letenku koupenou na dva týdny, ale mamka by chtěla zůstat týdny 4, já se za ty dva budu na zpáteční vracet sám, letenky jsme kupovali takhle proto, abysme mohli letět spolu v letadle a nemuseli řešit buď jednosměrné letenky tam a pak odděleně zpátky (kvůli jiným datům odletu zpět), nebo to, že se nám nepodaří koupit letenky na stejný let sólo, po dvou týdnech se kontaktují aerolinky a let se přebookuje zaplatí poplatek, jak to ale na imigračním vysvětlit, nebo to popsat tak, jak jsem to napsal a neměl by mít problém?

Kdybysme dostali povolení ke vstupu jen na dobu dvou týdnů, mamce to nebude stačit a řešila by, že má povolení jen na dva týdny a zůstala 4.

Prosím někoho kdo má zkušenost o radu, díky.

Odpovědět
Franta (3086)
23.4.2018
8:10

@Tomáš:
Letenky už jsou koupené, teď už je pozdě na rady. Buď to na imigračním klapne nebo ne. Většinou ale dávají těch 90 dní celých. A na imigračním není moc času něco vysvětlovat, položí pár otázek a další. Když bude mít pocit, že se mu nezdáte, tak půjdete na secondary. Tam už vysvětlovat můžete, vlastně musíte.

A s přebookováním letenky bych pak nečekal dva týdny. Musí to být uděláno ještě v době platnosti letenky, takže před plánovaným odletem. Já si kdysi přebookoval letenku hned, jak jsem dorazil z letiště k tetě, z měsíce pobytu jsem si udělal čtyři.

Odpovědět
Péťa (3)
23.4.2018
16:58

Ahoj, měla bych jeden dotaz. Může letět do USA někdo, kdo vůbec neumí anglicky? Jak to pak probíhá na imigračním? Rodiče by chtěli letět, ale bohužel anglicky neumí ani slovo… díky za odpověď :)

Odpovědět
Petr Novák (2509)
23.4.2018
17:22

@Péťa: Ahoj, doporučuji k nim přibalit někoho, kdo anglicky umí. Jak se chtějí domluvit ve městě?

Imigrační je to nejmenší. Odpovědi si lze připravit na papír. :-)

Odpovědět
Péťa (3)
9.5.2018
15:53

@Petr Novák:
Přiletí za mnou, čekala bych je na letišti, tak mi jde jen o to imigrační :)

Odpovědět
Franta (3086)
9.5.2018
18:09

@Péťa:
Pak je ideální zvací dopis a info, že čekáš v hale. K tomu pro jistotu papír s přeloženými otázkami a odpověďmi.

Odpovědět
Péťa (3)
9.5.2018
21:23

@Franta: Děkuji za typ. Já tam jedu na work and travel, tak nevím, jestli je to zrovna ideální.. :)

Odpovědět
Franta (3086)
9.5.2018
21:48

@Péťa:
Aha. Příště by to tedy chtělo rovnou všechny informace.
V tomhle případě tedy jen ty přeložené otázky a odpovědi. A může tam být i informace, že jedou za tebou.

Odpovědět
Ivana (10)
10.5.2018
8:37

@Péťa:
Ahoj, zrovna jsem se vrátila z USA a také neumím moc anglicky a kamarádka vůbec. Měla jsem z imigrační kontroly dost obavy. Nějaké odpovědi na otázky jsem si připravila (podle rady tady), ale ne všechny. Kamarádka neměla nic. Kontrola proběhla úplně v pohodě. Předstoupili jsme před úředníka (nebyl problém jít spolu), pozdravili, dali pasy. Imigrační zkontroloval podle fotky, pak otisky a focení. Jen se zeptal, kdy odlétáme a to bylo všechno. Jediné, co byl pak „opruz“ bylo to čekání. Byla tam fronta a šlo jen jedno okénko. Pak tedy otevřeli ještě dvě, jinak bychom tam stáli snad ještě teď (Američani nikam nespěchají). Po dlouhém letu je už člověk opravdu unavený.
Jinak nás jeden Američan v dobré víře nasměroval špatně ke kioskům a vysvětloval nám, že musíme tam (jak jsem pochopila). Tam se skenují pasy a fotí tvář. Což nám samozřejmě nešlo. Nakonec nám jiný řekl, že je to pouze pro občany USA. :-) Takže jsme šli již potom do jiné, správné fronty. Byl tam docela zmatek. :-)

Odpovědět
Franta (3086)
10.5.2018
9:00

@Ivana:
Kiosky jsou pro Amíky a pro lidi, co už v USA na ESTA byli a jsou tedy už v systému. Příště by ti tu už mělo jít. :-)

Odpovědět
Jirka 27 (1)
11.5.2018
13:45

Letím do Kanady na poznávací zájezd s cestovní kanceláří. Zatím nevím podrobnosti o letu, ale předpokládám, že to z Prahy nebude přímí let. Pokud se přestupuje v Evropě probíhá imigrační pohovor na přestupujícím letišti nebo v cílovém Calgary? Anglicky umím jen pár základních vět. Jsou pravidla imigračního pohovoru stejná když je to organizovaný zájezd CK?
Díky za odpověd. J.

Odpovědět
Miloš (1)
12.5.2018
14:16

Dobrý den
Byl jsem s dcerou sám tento týden a letěli jsme s Lufthansou : Prg – Fra , Fra – JFK :
1.stanoviste – pevna kontrola letenek
2.stanoviste -Policie – pasy a dotaz na ja dlouho letime a kde je matka – ukazoval jsem pisemny souhlas od matky
3.stanovište – letenky
4.kontrola agenturou – pas a dotazy kdy se vracime , kam presne letime – za odměnu nálepka na pas secured
5.v US pohovor smerovany spise na dceru, kde je maminka , zda jsem její tatínek , kolik je ti let , kdy se vracíme…….

Toť vše:-)

Odpovědět
Jakub (2)
14.5.2018
12:21

Dobrý den, chci se zeptat jestli mě do USA pustí když mám záznam v trestním rejstříku ? Odhalí to imigrační úředník když ve formuláři ESTA nápisu ze jsem nebyl nikdy trestaný ?

Odpovědět
Ivana (10)
26.5.2018
11:54

@Tomáš: Tomáši, asi bych to „riskla“. Opravdu dávají většinou povolení na delší dobu než je letenka. Asi dobře ví, že mohou nastat i okolnosti, které nemůžeš ovlivnit. Třeba se porouchá letadlo nebo není možné kvůli počasí odletět. Je fakt, že v zimě je to pravděpodobnější, ale i v létě může být bouřka, hurikán apod.

Odpovědět
Franta (3086)
26.5.2018
12:09

@Ivana:
Psal, že letí za 3 týdny, takže už tam určitě je. A cca tento víkend by se měl vracet. Snad se ozve a napíše, jak dopadl.

Odpovědět
Jarmila (1)
28.5.2018
9:47

Dobrý den.Jsem maminka syna který má přítelkyní a ta má tetu v Kanadě.Teta je zve k sobě že se o ně postará.Musí si pžádat o vystěhování z ČR jinak tam práci neziskají.Mám starost o ně oba protože mají dluhy a exekuce.Mohl by jste mi poradit ?Co s tím.Děkuji Jarmila

Odpovědět
Franta (3086)
28.5.2018
11:05

@Jarmila:
Pokud máte starost, tak jediná rada je, abyste jim to rozmluvila. Kanada má sice podmínky jiné než USA, ale i tak není jednoduché tam získat pracovní povolení nebo povolení k pobytu. Pokud je chytí pracovat na černo, tak je vyhostí. Jestli mají dluhy a exekuce, tak kde je jistota, že v Kanadě změní svůj přístup životu?
Žádost o vystěhování z ČR je blbost. A navíc jim nic takového v Kanadě nepomůže.

Ať se zkusí podívat po informacích k programům
Federal Skilled Workers Program a Federal Skilled Trades Program

Nevím, co má v plánu ona teta, ale pro neteř by mohla využít Family sponsorhip program.

Tak jako tak budou spadat do kategorie „inadmissible“. Tam podle kanadského imigračního práva patří i lidé, kteří mají, mimo jiného, závažné finanční problémy.

Web kanadské vlády – https://www.canada.ca/en/services/immigration-citizenship.html

Odpovědět
Tereza (1)
31.5.2018
12:42

Ahoj, chci se zeptat – bydlíme v New Yorku přes Airbnb – co máme napsat do formuláře a pak říkat na pohovoru? Je to tam legáální? Můžu normálně říct, že bydlíme přes airbb a nahlásit tam tu adresu?

Díky!

Odpovědět
Silvie (2)
1.6.2018
11:22

Dobrý den, i my letíme v červenci do USA a do Formuláře ESTA jsem normálně uvedla, že ubytování je přes Airbnb a uvedla jsem jméno, adresu a telefon hostitele. S hostitelem jsem domluvená, že mu v případě potřeby imigrační úředník může zavolat. Doufám, že takto bude stačit pro bezproblémový vstup na USA.

Odpovědět
Jirka2 (10)
1.6.2018
14:30

@Silvie:

Dobrý den, Silvie, bude to úplně v pohodě. Já to měl to samé, jen si vytiskni to potvrzení rezervace od Airbnb. Po mě to vyžadoval, nevím, jestli na to má právo, ale nechtěl jsem si samozřejmě dělat problémy, tak jsem ho vyhrabal z kabinového kufru. Nejlepší je mít to už připravený . Užijte si to :-)

Odpovědět
jirka2 (10)
1.6.2018
14:32

@Tereza:

Ahoj, normálně mu ukažte potvrzení, zajímá ho jen, jestli skutečně máte bydlení. Po mě vyžadoval potvrzení od Airbnb, jak jsem psal již Silvii. Užijte si to :-)

Odpovědět
Franta (3086)
1.6.2018
20:24

@Tereza:
Je to legální a bez problémů pro tebe.

Řeči o nelegálnosti Airbnb v NY pramení z toho, že někteří majitelé pronajímají v rozporu z místními pravidly. Ale to se netýká hostů, je to jen mezi městem a majitelem.

Odpovědět
Franta (3086)
1.6.2018
20:26

@Jirka2:
Jasně, že na to má právo. Cokoliv standardního, co může odhalit potencionálního „potížistu“ je dovolené. A otázka na bydlení je běžná.

Odpovědět
David (27)
6.6.2018
13:42

27. dubna jsme s manželkou přilety do Los Angeles. Na pohovoru se nas ptala – Jak dlouho tady budem ? Jestli budem jenom v Los Angeles ? A mě se ptala kdo to stojí vedle mě to bylo vše , pohovor trval cca 4/5minut i s razítkem do pasu , fotkou a otiskama.

Odpovědět
vanilka (1)
22.6.2018
18:10

Ahoj, nie je to otázka priamo ohľadom vstupného pohovoru, skôr ma zaujíma, či sú aj letiská dostatočne prehľadné, či budem vedieť kam presne ísť. Sú v pohode zvládnuteľné aj pre človeka s barlami? Letíme do Chicaga, O´Hare.Ďakujem.

Odpovědět
Franta (3086)
22.6.2018
20:59

@vanilka:
Letiště jsou značena „blbuvzdorně“. Všude je dostatek cedulí a ukazatelů. Kdyby něco jsou tam i informace, kde se dá doptat.
Berle nebudou problém, zvládají to i vozíčkáři. Jezdící schody, výtahy, jezdící podlahy… Je možné i zažádat o asistenci (někde zdarma, někde placené). Odvezou tě na standardním vozíku nebo i elektrickém „golfovém“.

Odpovědět
los kachlos (5)
28.6.2018
21:50

Letíme do SF z Vídně přes AMS a tam máme na přestup 70 minut. Četl jsem, že na letišti AMS probíhá předpohovor s imigračním. Když uvážím přesun po letišti a pohovor, je reálný to stihnout? Co když nás zdrží a navazující let nestihneme?

Odpovědět
Franta (3086)
28.6.2018
22:30

@los kachlos:
Je to reálné. Není to totiž předpohovor, ale bezpečnostní kontrola přímo v gatu před vstupem do letadla. Je u letů s americkou leteckou společností. Imigračka bude až v USA:

Odpovědět
Jirka (1)
2.7.2018
14:12

Má první cesta do USA konkrétně do New Yorku a úplně bez problémů…na letišti se jen zeptal kdy se vracím zpět, vzal otisky ,vyfotil a dal razítko a šlo se ..

Odpovědět
Petr Pittner (5)
3.7.2018
12:25

Ahoj hci se vás zeptat jaký formulář mám vyplnit aby jsem tam mohl pracovat v USA legálně dík za odpověď

Odpovědět
Petr Novák (2509)
3.7.2018
12:51

@Petr Pittner: Ahoj Petře, takhle jednoduše to fakt nefunguje. Co chceš v Americe dělat?

Odpovědět
Franta (3086)
3.7.2018
20:13

@Petr Pittner:
Pročti si tento web pořádně, několikrát se tu o práci v USA píše.
Přečti si příběh Veržány.
Koukni na https://www.uscis.gov/

Není žádný, formulář, který vyplníš a můžeš pak pracovat ve Státech. Je to složitý proces, kterým projde málokdo.

Odpovědět
Mesi (657)
4.7.2018
3:21

@Petr Pittner: Prvni formular, ktery bys mel vyplnit, je Zadost o uzavreni snatku (pozor, v teto fazi je pomerne dulezite, aby nevestou byla obcanka USA). Dalsim formularem je zadost o imigrantske vizum (tzv Green Card). Ale pokud hledas neco, co nezabere nekolik let, tak odkazuji na predchozi odpoved a pribeh Verzany. Moznosti je samozrejme vice, ale zadna z nich neobsahuje variantu „vypln zadost o pracovni vizum“. Vsechny jsou pomerne komplikovane a predpokladaji, ze mas urcite vlastnosti, schopnosti.

Odpovědět
Lenka (1)
4.7.2018
10:18

Dobrý den, prosím o radu. Byla jsem v USA 5x na visum během cca posledních 10 let, naposledy na ESTA 4/18-6/18. Nikdy jsem nepřekročila dobu povoleného pobytu, ale teď bych se chtěla vrátit o 3 týdnech. Máte někdo zkušenost s návratem po tak krátké době? Doporučujete počkat delší dobu? Kdyby se to náhodou na imigračním někomu nezdálo a vrátil mě, na jak dlouho mi dají zákaz? Nechci zbytečně riskovat. Předem díky, Lenka.

Odpovědět
Franta (3086)
4.7.2018
22:43

@Lenka:
Teď jsi tam byla dva měsíce. Asi bych nechal delší pauzu. Ale to neznamená, že tě teď nepustí.
Kdyby tě vrátili, tak ti nedají zákaz, ale zruší ESTA a řeknou, že si máš jít na ambasádu pro vízum.

Odpovědět

Ahoj,

prosím o radu. Nedávno známý letěl do Peru, ale nemohl předsedat v New yorku kvůli tomu, že navštívil nějakou zemi typu Sýrie atp. Má otázka zní, kterým zemím se tedy při cestování vyhnout, aby nenastaly potíže při následné cestě do Ameriky?

Děkuji
Anna

Odpovědět
Franta (3086)
13.7.2018
21:02

@Anna:
Ze stránky MZV:
Od 21.1.2016 platí změněné podmínky pro cestování v rámci bezvízového styku tzv. Visa Waiver Program. Pokud občan ČR cestoval kdykoliv po 1.3.2011 do Iráku, Íránu, Jemenu, Libye, Somálska, Sýrie a Súdánu, nemůže k cestě do USA využít Visa Waiver Program resp. ESTA, ale musí na Velvyslanectví USA požádat o vízum (např. obchodní B1 nebo turistické B2). Stejné omezení se týká i občanů ČR, kteří jsou zároveň občanem Iráku, Sýrie, Súdánu nebo Íránu. Výše uvedené omezení se netýká zaměstnanců státní správy ČR a příslušníků Armády, pracovníků humanitárních organizací a osob, které do uvedených zemí cestovaly za prokazatelně obchodním účelem.“

Odpovědět

@Franta: Děkuji za přínosné info. Jste super. :-)

Odpovědět
Mária (2)
24.7.2018
12:35

@Miloš: koľko rokov ma dcéra? Budúci rok chcem ísť so 17 ročným synom, súhlas od otca nezíska, 15 rokov nejaví záujem, jediná reakcia by bola návrh na zníženie malého výživného. Myslíte, že bude problém ísť bez súhlasu.?

Odpovědět
Mária (2)
24.7.2018
13:15

Máte niekto skúsenosť s cestovaním maloletého s preloženým a overeným rozhodnutím súdu (sole custody) bez súhlasu druhého rodiča?

Odpovědět
Petra (1)
27.7.2018
10:11

Dobrý den, v srpnu letíme poprvé s přítelem do USA. Máme v plánu takový ten klasický road trip s tím, že kam večer dojedeme, tam najdeme kemp a přespíme. Nemáme tedy zarezervované žádné ubytování. Mohl by to být při pohovoru problém?

Ještě trochu z jiného soudku, ale snad mi i s tímto poradíte. Máme zarezervovaný let tam s Delta airlines a zpět s KLM. Online check-in (zdarma) mohu udělat před odletem do USA pro let tam i zpět. Nebo zpáteční check-in mohu udělat až zase 30 hodin před odletem zpět?
Děkuji

Odpovědět
Robo (38)
27.7.2018
17:21

@Petra: Nas sa pri pohovore pytal na ubytovanie a chcel aj vidiet. Ale stacila mu prva noc, kde budeme spat. Adresu si pisal niekde do systemu.

Check-in sa standardne da robit cca 24 hod pred. Kazda aerolinka to ma inak. Takze check-in na cestu spat az den pred odletom. Ja som ho robil cez telefon na wifi v hoteli. Boarding pasy som si nechal vytlacit na letisku pri baggade drop

Odpovědět
..honza (1)
9.8.2018
17:53

chci se zeptat spatne jsem si spocital dny, vychazi mi to na 91 dni a letenku uz nejni mozne predelat musel bych koupit novou. Byl by velky problém tam zustat o den navíc ? a pusti me tam vůbec ? Dekuji

Odpovědět
Franta (3086)
9.8.2018
23:46

@..honza:
Tohle už se tu několikrát řešilo, třeba tady. Je tu hodně velká pravděpodobnost, spíš jistota, že vůbec neodletíš. Pokud opravdu nejde letenka přebookovat, tak zkus ještě ambasádu a žádost o vízum.

Odpovědět
Mesi (657)
10.8.2018
4:09

@..honza: Ano, problem to je. V tvem pripade, pokud si neprebukujes letenku, je cesta na letiste zbytecna, protoze te ani nepusti do letadla.

Odpovědět
Robo (38)
10.8.2018
15:39

@..honza: Dalsia vec je este imigracka. Ta rozhoduje o dlzke pobytu a pyta sa aj na odlet. Nam dali peciatku presne na 90 dni 28JUN-25SEP

Odpovědět
Jasnačka (5)
11.8.2018
10:17

Zdravím, můžete, prosím, sepsat ty otázky a odpovědi také v angličtině?

Odpovědět
Franta (3086)
11.8.2018
11:52

@Jasnačka:
A nechceš rovnou poslat i soubor v PDF?
Co trochu samostatnosti, když už se chystáš na cesty? Nebo stále potřebuješ někoho, kdo řeší věci za tebe?

Tak jako každému, kdo se ptal:
Projdi si to tu vypiš si otázky, dej k tomu odpovědi a popros někoho ať ti to přeloží.

Odpovědět
nelly (3)
17.8.2018
22:57

zajímalo by mě co všechno vidí imigrační o mě v systému ?
když má člověk dva pasy a jeden prazdny (bez dřívějšího navštívení usa) vidí uředník oba pasy pod mym jmenem nebo jen ten jeden ktery mu předložim?

Odpovědět
Franta (3086)
17.8.2018
23:42

@nelly:
Imigrační má tvé otisky a fotku z předchozích návštěv, takže je jedno, kolik máš pasů, hned budou vědět, kdo jsi. Co vše mají o tobě v systému, ví asi jen oni.

Odpovědět
Jirka (21)
18.8.2018
1:08

Právě jsem prošel imigrační na JFK. Naprosto v pohodě, jen pár otázek jako na jak dlouho jedu, kolik mám peněz a kdy se vracím. Jen chtěli vidět rezervaci ubytování na první noc. Jel jsem na ESTU a říkal že se zdržím měsíc a povolení dali na 90 dnů. U výdeje kufrů mě rozesmála silnější černoška, která se mnou začala mluvit lámavou češtinou.

Odpovědět
nelly (3)
22.8.2018
22:36

Jak je to v případě když mi neschválí víza B2 na nově vydaném pase , když mám platnou ESTA na starem pase? souvisí to nějak a ESTA zanikne i když je vydana na jiny pas? jak se v tomto případě neschválení pak dostat do USA?

Odpovědět
nellyy (3)
22.8.2018
22:37

Jak je to v případě když mi neschválí víza B2 na nově vydaném pase , když mám platnou ESTA na starem pase? souvisí to nějak a ESTA zanikne i když je vydana na jiny pas? jak se v tomto případě neschválení pak dostat do USA?

Odpovědět
Lenka (2)
24.8.2018
8:59

Ahoj,

řešilo se tady prosím někde imigrační v rámci přelétání USA? Přelétáme totiž – MIA -> BAH, zpět BAH -> MIA, MIA – NY a zpět NY MIA – znamená to, že po každém příletu jdeme na imigrační? Někde jsem četla že ano, ale chci se ujistit :)
Díky, Lenka

Odpovědět

@Lenka: jestli BAH myslis Bahamy tak tam immigracni pri letu do Miami urcite bude. Z Miami do NY a zpet zadne immigracni neni je to domestic let

Odpovědět
Lenka (2)
24.8.2018
13:32

@Jb:

Děkuju moc!

Odpovědět
Franta (3086)
25.8.2018
0:29

@Lenka:
Imigrační je vždy při příletu do USA, na prvním letišti, kde přistaneš.
Při vnitrostátních letech imigrační není. Je to jako meziměstská cesta vlakem nebo busem.

Odpovědět
Franta (3086)
25.8.2018
0:49

@nellyy:
Když pominu to, že standardně se starý pas vrací při vydání nového, tak jde o to, že Amící tě identifikují více způsoby, než jen pasem. Jak už jsem ti psal výše, mají o tobě spoustu údajů, otisky, fotku…
Takže při žádosti o vízum budou vědět, že máš jiný pas a v něm ESTA. Opravdu je to vízum pro tebe tak nutné, že budeš riskovat, že nakonec nebudeš mít nic?

Odpovědět

@Lenka @Franta Jenom bych dodal ze pokud letis z Baham z Freeportu nebo Nassau tak US immigration uz bude tam a do Usa doletis jako domestic bez dalsich kontrol. Tzv Immigration Pre clearance je v teto dobe na vetsich letistich v Kanade, na nekolika ostrovech v Karibiku a v irskem Dublinu.

Odpovědět
Gábina (5)
30.8.2018
10:49

Jen postřeh z JFK ze dne 17. 8. 2018 kdy jsme přiletěli na dovolenou – dva dospělí, dvě děti. Vůbec nikdo po nás nic nechtěl, jenom otisky a ty asi až nad 15 let, protože dcera nedávala. Jinak nepadla ani jedna otázka. Jen razítko do pasu kdy nám končí těch 90 dní. Letěli jsme na Estu. Byla jsem z toho tak v šoku, že jsem ještě pořád čekala i když už jsme měli vyzvedlé kufry, kdy jako bude ten pohovor :) Je fakt, že si na nás zgustla paní z Delty v Praze při odletu, kdy po dětech chtěla vědět jméno ředitele jejich základky a snažila se nás přesvědčit že u Uherského Hradiště je Mírov a že nás nevidí v systému Delty na zpáteční let. Celkem mě znervóznila – proto jsem pak asi byla v šoku, když po nás na JFK nikdo nic nechtěl :)

Odpovědět
Lukáš (293)
30.8.2018
15:12

@Gábina:
Díky za postřeh Gábino,
to mě jen utvrzuje v přesvědčení, že JFK je asi nejsnadnější pro vstup do USA, my to také měli rychlé bez zbytečných otázek.
Ano, ze slečen od Delty na Ruzyni jsem byl také celkem překvapen jak šli do hloubky…mě se ptali i s jakým konkrétním softwarem v práci dělám, jak se jmenují kolegové…očividně aby si opravdu ověřili, že o práci nelžu.

Odpovědět
Olina (5)
8.9.2018
12:47

Dobrý den, teď jsem četla,že každý musí projít pohovorem s imigračním pracovníkem a musí se mluvit anglicky,jak se to řeší,když neumim Aj(letíme s manželem ,ten Aj umí.Děkjji

Odpovědět
Franta (3086)
8.9.2018
20:16

@Olina:
A četla jsi to celé i s diskusí? Píše se tu, že rodinné příslušníky pouští k pohovoru vetšinou spolu. Také se tu píše, že kdo neumí anglicky, může si otázky vypsat, doplnit odpovědi a nechat si to někým přeložit. Papír se pak použije u imigračního.

Odpovědět
Caroline (1)
11.9.2018
21:07

Dobrý den,

pokud poletím do Ameriky na cca měsíc a budu cestovat autem a předpokládám, že ubytována budu pokaždé jinde, musím hlásit všechna ubytování?

Předem děkuji za odpověď.

Odpovědět
Lukáš (293)
11.9.2018
21:26

@Caroline:
Ahoj Karolíno,
odpověz si sama…komu a jak by jsi to chtěla hlásit?
Ne, USA opravdu není Velký bratr, který o tobě musí znát úplně vše, zatím :)

Pokud ti jde o vyplnění ESTA a kolonku o bydlení, stačí jen třeba adresa na první den po příletu, což celkem doporučuji jestli tam letíš poprvé,…aspoň si odpočineš a třeba si prohlédneš město.

Já měl na první cestu do USA jen přes Booking.com rezervované bydlení na 2 dny, prošel jsem si město a na 3. den jsem měl rezervované auto a tradá do přírody na 1,5 měsíce ;)

Odpovědět
Robo (38)
12.9.2018
9:38

@Caroline: Ahoj, nie, nemusis. Tak do hlbky imigracny vacsinou nejde. Pytavaju sa iba na prvu noc a pisu to niekde do systemu. Ked mas ale zajednane aj zvysne ubytovanie, je to mat dobre pripravene. Mozes byt pre nich podozriva a kazdy dokaz ze nerobis nieco zle je plus…. Ja som mal vytlacene vsetky ubytovania a aj cely itinerar.. Keby chcel imigracny vidiet, kludne mu ho ukazem

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.