Jaké potraviny můžete dovézt do USA pro osobní účely?

Jeden z velmi častých dotazů před cestou do USA zní: Jaké potraviny se smí dovážet do USA? Američané některé potraviny zakazují z důvodu obavy o přenos nemocí nebo nákaz. K dováženým potravinám se musíte přiznat ve formuláři celní deklarace, jehož vyplňování vás čeká v letadle.

Přiznáte-li se k dovozu zakázaných potravin, nebo budete-li mít „štěstí“, čeká vás po dosednutí v USA prohlídka zavazadel. Oficiálně vám také může být udělena pokuta ve výši až 10 000 dolarů.

Jaké potraviny mohu dovézt do USA pro osobní účely?

Informace na této stránce se vztahují výhradně na potraviny převážené pro osobní účely v osobních zavazadlech.

Co se smí dovážet do USA

  • Alkohol – 1 litr alkoholu na osobu smí dovážet každý, kdo dosáhl 21 let, aniž by musel doplácet clo. Limit alkoholu dováženého pro osobní potřebu není stanoven, nicméně při vysokém objemu se vystavujete riziku, že alkohol dovážíte za komerčním účelem.
  • Cigarety – bez proclení si můžete do Spojených států amerických dovézt až 100 ks doutníků a 200 ks cigaret
  • Čaje v sáčcích nebo jiných obalech
  • Džusy v originálním balení
  • Houby, resp, jejich nadzemní části očištěné od půdy, mohou být čerstvé i sušené
  • Káva – pražená i nepražená
  • Konzervy můžete pro osobní potřeby dovážet za předpokladu, že neobsahují maso. Ryby se za maso nepovažují.
  • Koření – drtivá většina kořenících přípravků je povolena
  • Med
  • Mléčné výrobky, které slouží jako strava pro kojence (sunar apod.) nebo malé děti se smí dovážet pouze v rozumném množství, jenž pokrývá např. několikadenní spotřebu dítěte.
  • Mouka – pšeničná, rýžová, ovesná a kukuřičná
  • Nápoje v prášku (např. Tang) se smí dovážet pouze v originálním obalu, na němž je napsáno složení v angličtině. U této skupiny potravin si celníci vyhrazují právo na zabavení výrobku.
  • Ochucovadla – hořčice, kečup, majonéza a podobné produkty. Podmínkou je, že nesmí obsahovat maso.
  • Oleje – olivový, řepkový, slunečnicový
  • Ořechy – musí být vařené, smažené, pražené nebo dušené. Mandle, kešu oříšky, makadamiové ořechy, kara ořechy, coquilla ořechy apod. musí být bez slupky. Sušenky, dorty a další výrobky s oříšky jsou obecně přípustné.
  • Ovoce v čerstvé podobě s výjimkou jahod je přípustné, pokud nenese znaky hniloby. Připravte se na prohlídku celníkem.
  • Pečivo – chléb, rohlíky, dorty
  • Plechovky s vepřovým masem – nesmí být domácí výroby
  • Ryby, garnáti a mořské plody můžete dovážet čerstvé, uzené, zmražené, vařené, sušené i v konzervách.
  • Rýže – bílá rýže, hnědá rýže, basmati – podmínkou je, že neobsahuje slupku.
  • Sladkosti – sušenky, čokoládové tyčinky, cereální tyčinky
  • Sušené ovoce – hrozinky i rozinky, jablka, meruňky, datle, fíky jsou v pořádku
  • Sýry – zde už je několik výjimek. Sýry bez obsahu masa se obecně dovážet smí, feta, Brie, Camembert nebo mozzarella v nálevu jsou v pořádku.
  • Tvaroh – smí se dovážet pouze ze zemí, které nebyly ovlivněny slinivkou a kulhavkou. Z České republiky nebo Slovenska můžete tvaroh dovážet bez obav.

Co se nesmí dovážet do USA

  • Alkohol – nesmí oficiálně dovážet do USA nikdo, komu ještě nebylo 21 let. Zákaz platí také pro případy, kdy je alkohol dovážen jako dárek.
  • Drůbež – včetně potravin a jídel z ní připravených
  • Koření – citrusové a pomerančovníkové lístky, citrónová tráva a semena z nich
  • Maso – čerstvé, mražené, sušené nebo uzené. Salámy, párky, klobásy, řízky, Vysočina a podobné výrobky jsou zakázané.
  • Mléko – čerstvé nebo sušené, ve všech obalech a ve výrobcích z něj
  • Potraviny obsahující syrová vejce

Disclaimer: V této problematice existuje celá řada výjimek, článek pokrývá pouze nejčastější případy, které se však vztahují na 99 % případů. Kompletní přehled povolených a zakázaných potravin naleznete v 292stránkové příručce amerického Ministerstva zdravotnictví. Velmi zajímavé čtení! :-)

7. prosince 2016 Petr Novák , , ,

Diskuze k článku (449 komentářů)

Martina (1)
13.2.2019
14:40

Ahoj, ohledne suseneho masa vakuovane baleneho v originalnim baleni (2-3 100g balení) – to je taky zakazano, nebo ne? mate nekdo zkusenost? dekuji

Odpovědět
Robo (120)
13.2.2019
17:06

@Martina: mas to hore v clanku napisane…. Maso dovazat nesmies. Proste ziadne a teda ani susene

Odpovědět
Franta (3719)
13.2.2019
19:35

@Martina:
Další. Co to je za módu, jen se ptát a nečíst?
Sušené maso tam koupíš, nemá smysl ho tahat s sebou. Dovážet maso je zakázané a je jedno, jak je zpracované.
Nahoře je článek a v diskusi dávám celkem pravidelně odkazy na CBP.

Odpovědět
Pavla (5)
14.3.2019
17:57

Zdravím, jedu za synem do Texasu, ráda bych přivezla semínka letniček
– kytičky do truhlíku na zahradu. Může se to?
Moc díky.

Odpovědět
Franta (3719)
14.3.2019
20:04

@Pavla:
Asi jo, já dovezl koupená semínka kaktusů z Arizony a posbíraná palem a borovic z Kalifornie. :-)

Odpovědět
Pavla (5)
15.3.2019
16:48

Já jsem to asi napsala špatně. Myslela jsem dovézt semínka kytiček
z ČR do Texasu. :-) Jestli nebude problém.

Odpovědět
Franta (3719)
15.3.2019
19:00

@Pavla:
Znáte to s těmi nepůvodními druhy, co zaplevelily naše i cizí kraje. Jde o to, že se to může, i nechtěně, rozšířit a vytlačit místní druhy. Podíval bych se na stránky http://www.usda.gov/, tam se určitě potřebné informace najdou nebo tady.

Odpovědět
Lukáš (1)
15.3.2019
23:31

Zdravím, pročetl jsem diskuzi ale trochu pořád tápu ohledně piva a tvrdého. Je mi 25, takže věk OK. Do 1L je to bez cla to chápu – ví se kolik cca je to clo když je to nad 1l? Resp. jak se to dá kombinovat? Jedu na týden za kamarádkou do NY a chci jí přivézt pár různých flašek piva a možná nějaký gin nebo tak něco (neřeším jestli to tam jde koupit, prostě to chci dovézt z Prahy). Poradí někdo prosím jak to třeba nakombinovat aby to bylo bez cla a nebo jaké jsou podmínky když mi clo vadit nebude? Zkrátka co mě bude čekat když vezmu 1×0,5L ginu a třeba 5 lahváčů. Děkuji moc, Luky

Odpovědět
Franta (3719)
16.3.2019
12:52

@Lukáš:
Tady jsem o tom něco psal.
Tady Jan řešil kolik toho může mít a o kus níž píše, jak to dopadlo.
To co budeš mít je v pohodě, jen bych asi nebral lahváče, ale plechovky a nebral bych Gin, ale něco našeho.
Kolik je clo nevím, nikdy jsem ho tam neplatil. Koukni na web http://www.cbp.gov, tam by to mohlo být.

Odpovědět
David (1)
24.3.2019
10:31

Ahoj, mám dotaz ohledně alkoholu. Četl jsem, jak to lze kombinovat, takže otázka zní, pustí mě s jednou 0,5 slivovice a třemi lahvemi neperlivého vína? Vše originál balení. Díky

Odpovědět
Franta (3719)
24.3.2019
19:56

@David:
Koukni dva příspěvky nad tvým, tam je podobný dotaz. Pod ním pak najdeš mou odpověď.

PS: Asi by to tu chtělo i smajlíky. Facepalm by byl dost používaný.

Odpovědět
Ivka (7)
22.4.2019
1:30

Já mám bezlepkovou stravu a ráda si vařím sama, tudíž jsem pomalu vše vezla od nás od párků v konzervě po mouku, polévky, fazole, šunku vakuovou,sladkosti, sýry, šlehačku a podobně, kufry nám kontrolovali tam i zpět a nic nevzali, takže bych to vůbec neřešila jak někteří zde úzkostně, zda si vzít pár tyčinek. A rozhodně jsem ráda, protože ceny v marketech jsou vysoké, hodně jsem ušetřila. Nedovedu si představit jíst jen v rychlých občerstveních, můj si dal jednou meníčko a rozhodně z toho nebyl nějak najezený a tak stejně v Tacos mex. hospodě, spíše taková svačinka a poměrně nekvalitní strava.

Odpovědět
Vašek (155)
23.4.2019
10:23

@Ivka: Nevím jak u bezlepkové stravy, ale u běžných základních surovin (maso, mouka, vejce, těstoviny, zelenina…) se cena v marketech (target, wallmart) nijak zásadně neliší od českých, až na nějaké vyjímky je rozdíl obvykle jen pár procent. Samozřejmě, čím více je na výrobku ruční práce, tím více se nůžky rozevírají, takže například u uzenin je větší rozdíl oproti ČR, než u syrového masa.

Odpovědět
Vašek (155)
23.4.2019
11:27

@Ivka: Jinak máte částečně pravdu. Popis zde v článku, tak reakcích některých přispěvovatelů v diskusi je příliš ultimátní, a neodpovídá realitě (spíš to vypadá, že si autor článku přečetl pouze regulaci týkající se dovozu pro obchodní účely).
Dovoz malého množství masa pro osobní potřebu je povolen :
https://www.fsis.usda.gov/wps/portal/fsis/topics/international-affairs/importing-products/products-for-personal-consumption
Federal inspection regulations permit the entry of small amounts of meat, poultry or egg products for personal consumption.
The amount of a personal consumption shipment cannot exceed 50 pounds for meat, poultry, or dried egg products and 30 pounds for liquid or frozen egg products. The products must be for personal use only and cannot be sold or distributed in U.S. commerce.

Odpovědět
Ivka (7)
25.4.2019
6:36

@Vašek: jenže kvalita ve Walmartu je tragická, pokud tedy už chci kupovat jídlo aspoň nějaké kvality, tak ve Food Marketu jsou ceny už podstatně jinde. A to nemluvím o složení, kde je označení dost špatné, dočtete se snad kolik má obsah kakaa čokoláda, ani náhodou, nemusí to uvádět na rozdíl od EU. Pak další věc, když už si chci dovézt masovou konzervu, uvažuji mozkem, není nic lehčího než sundat etiketu a polepit výrobek např. obalem z kukuřice, jak jsem to udělala já, pokud se tedy bojím něco převézt.

Odpovědět
Ivka (7)
25.4.2019
6:41

@Ivka: a druhá věc je, že pokud jedu například jen do NY, Walmart je tam jediný, někde na periferii za Brooklynem dostupný autem

Odpovědět
Vašek (155)
26.4.2019
9:52

@Ivka: V NY jsem si sám nevařil, takže nevím jak to tam vypadá. V Kalifornii a na Floridě byl Walmart na každém rohu, a s kvalitou jsem žádný problém neměl. Naopak jsem byl příjemně překvapen výběrem čerstvé zeleniny a masa – jelikož běžný Američan není příliš vyhlášeným kuchařem, obával jsem se, že nabídka bude mnohem menší.
A co celiatik nedocení, ale pro mě byl malý zázrak – mají tam bagety, které nejsou sladké.
(pro mě je sladké pečivo asi tím největším peklem Ameriky)

Odpovědět

On NY je právě finančně specifický, že tam levné markety ohledně jídla nejsou typu Walmart.

Odpovědět
Mesi (755)
27.4.2019
6:38

@Ivka: Predpokladam, ze ty informace, ktere jsi ty vysypala, mas nejak podlozene. Budiz, ale dovolim si nesouhlasit – a to temer se vsim. Ano, Walmart je jeden z nejlevnejsich retezcu, ale ze by byl synonymem nekvality, to bych si tvrdit nedovolil. V kazdem obchode (a to i v CR) mas na vyber z extra levnych potravin (muzeme je povazovat za mene kvalitni, ale…) i z drazsich (povazovanych za kvalitnejsi). Pokud vynechame retezce, ktere se vyslovne zameruji na kvalitu, tak Walmart taktez spada do kategorie popsane v predchozi vete. Rozpis slozeni: ano, neni to povinne jako v EU, ale vybrala jsi ponekud nestastny priklad. Zrovna regaly s cokoladou jsou prehlidkou procent :o) A paradoxne na cokoladach dovazenych z Evropy to chybi. Duvod se nabizi, protoze procento bezne v Evrope je v USA povazovano spise za nizke. Samozrejme jsou v nabidce i s nizkych obsahem, ostatne jako u vetsiny produktu – ode vsecho (ne trochu) hodne.
Ale vynechame-li retezce ekvivalentu Tesco, tak bych ti asi doporucil Trader Joe’s. Ten se radi k obchodum, ktere rady spojuji sva jmena s lepsi kvalitou a je z nich cenove nejprijatelnejsi.

Odpovědět

Ale samozřejmě má Walmart i dražší sekci, pak ovšem je to pro mne finančně nevýhodné. Nesouhlas mi nevadí, každý máme své zkušenosti. Osobně jsem super kvalitní věci ve formě bio kupovala v TJ Maxx zlevněné – z Evropy a ze světa, ať už čaje jako moringa nebo kakao s největším obsahem, pistácie, oříšky. Shlédla jsem i na youtube videa pár Čechů v Americe i ohledně Walmartu a dojmy měli jako já. Je jasné, že sýry se mi vyplatily dovézt či šunku, protože pokud chci kvalitu, cena dobrá není. Takže jsem ráda za svůj zdravý rozum a praktičnost, dost jsem ušetřila, ani na jedněch mandlí v čokoládě a že jsem jich snědla dost, nebyl uveden obsah kakaa. Ale je to jen můj pohled a mé zkušenosti, když tu čtu, jak někteří v kufru řeší jednu blbou tyčinku, chci uklidnit, že je to zbytečné. Byla jsem jen v NY a tam jsou ceny jinde, jak je známo. Každý musí zažít a poznat sám.

Odpovědět

Jinak dík za ten obchod, neznala jsem, ani jsem o něm nečetla, chci jet kolem Silvestra do NY, podívám se. Například pistácie co jsem si koupila ve slevě v TJ Maxx byly totálně luxusní, tak velké a dobré jsem nikde v Evropě nejedla. V tomhle je to oproti nám neuvěřitelné.

Odpovědět
Tereza (1)
28.5.2019
17:29

Dobrý den, je možno si přivézt do USA krabičky s cigaretami na IQOS? Popřípadě jaké množství?

Odpovědět
Jiří (4)
6.6.2019
13:39

Vlastní zkušenost.
V minulé cestě v NY na letišti JFK jsem čekal na kufr. Bylo to až po pohovoru na emigračním. Tak jak čekám než po kolotoči kufr dorazí, tak 5 metrů vedle mě šel policajt se psem. Hledal potraviny.Zastavil se u tašky jiného cestujícího. Policajt se zeptal, co má za jídlo v tašce. Paní vyndala banán. Počkal s ní až jí dorazil kufr a odvedl jí ke kontrole všeho co měla. Já jsem na to úplně zapomněl, je spousta potravin pro dovoz zakázaný. Měl jsem v tašce housky se salámem a v kufru klobásy. Měl jsem neuvěřitelné štěstí, že se zastavil o 5 metrů vedle mě, protože moje housky by našel. Nesmíte mít ani to, co Vám dají v letadle, to tam musíte nechat. Takže až uvidíte psa při čekání na kufr a máte zakázané potraviny, můžete mít dobrou zábavu hned na začátku.

Odpovědět
Kuba (181)
6.6.2019
18:55

@Jiří:
Tyto věci můžeš normálně přivézt. Jen je musíš zadeklarovat – pokud procházís imigracnim přes kiosek, tak je tam otázka, jestli vezes potraviny. Nás se pak jen úředník zeptal, co vezmeme a pochválil nás, ze jsme asi jediní, kdo to správně zadeklaroval.
Co se muže stát je, ze pokud vezes něco zakázaného, tak ti to vezmou a zničí, ale v případě, ze to přiznas už u kiosku, nedostaneš pokutu.

Odpovědět
Franta (3719)
6.6.2019
21:59

To já teď naposledy „propašoval“ jablko. Měl jsem ho na sváču, až budu čekat na přestupu v Paříži, ale kvůli zpoždění, jsem letiště proběhl a u letadla byl 5min před zavřením gatu. No a na jablko jsem úplně zapomněl. Vzpomněl jsem si až v Detroitu při čekání na kufr. Sám jsem sem dával článek o té paní, co měla jablko od Delty a dostala pokutu. Nikde žádný odpadkáč, jen tak někam ke sloupu jsem ho položit nechtěl, ještě by mě někdo viděl a zavolali by SWAT, pyrotechniky, ATF, NSA a určitě i Mitche Buchannona :-), takže jsem si dal batoh na záda, vzal kufr a odkráčel s úsměvem středem. Zabralo to a nikdo si mě nevšímal.

Odpovědět
Lenka (1)
9.6.2019
6:43

Ahoj,

jedu do Ameriky na 3 měsíce na WaT a ráda bych si s sebou vzala větší množství Many (práškové jídlo, cca 2-3 krabice). Jasně, podobné náhrady se tam dají koupit, ale chuťově i složením mi vyhovuje Mana, i v recenzích si v porovnáním s místními alternativami vedla dobře.
Určitě půjde do odbaveného kufru, mám i prohlášení od výrobce o tom, co to je (v aj), jde mi spíš o to množství. Netušíte někdo, jestli berou z hlediska množství v potaz to, na jak dlouho člověk jede? Předpokládám že v tomhle množství (a vzhledem k tomu, že s sebou budu mít asi i nějaké další tyčinky atp., protože z letiště jedu rovnou do hotelu, kde budu pracovat, který je v horách) napsat do deklarace a doufat, že s tím nebude problém?

Díky moc za odpověď :)

Odpovědět
Michaela (4)
28.6.2019
18:09

Dobrý den.
Ráda bych se na vás obrátila s dotazem, zda do Ameriky s sebou mohu jako malý dárek pro rodinu přivézt sušené ovoce od značky MIXIT, konkrétně je tam banán, jahody, maliny, ostružiny, černý rybíz. Balení má 70g.
Děkuji

Odpovědět
Michaela (4)
28.6.2019
18:28

@Michaela: ještě bych dodala, že se jedná o mrazem sušené ovoce.

Odpovědět
Lucie L. (10)
9.7.2019
8:21

Hezke dopoledne,
radi bychom jako podekovani poslali do USA kamaradovi balik s ceskymi potravinami co se tam nedaji sehnat. Radi bychom prihodili i lahev jeho oblibenehoho Ferneta. Jak je to s mnozstvim pri posilani ? Stejne jako pri prevazeni letadlem ?

Mozna je zde jiz psano a prehledla jsem….
Dekuji.

Odpovědět
Franta (3719)
9.7.2019
19:27

@Lucie L.:
Řešil jsem něco podobného, když jsem chtěl vloni poslat bratránkovi do USA „sadu“ plechovek piva ke 115. výročí HD. Vše vymyšlené, nerozbitně zabalené a v Praze na hlavní poště mě „vyhodili“. Prý je nové nařízení a balíky pro leteckou přepravu nesmí obsahovat tekutiny. Po zemi a lodí, prý balíky do USA nedoručují.

Odpovědět
Lucie L (10)
10.7.2019
7:35

@Franta:

Tak to nerada ctu :-/ dekuji za odpoved

Odpovědět
Olina (6)
14.7.2019
9:53

Dobrý den , příští měsíc letíme s manželem na 18 dní na Floridu, chtěla jsem se zeptat kolik je optimální mít sebou v hotovosti .Děkuji

Odpovědět
Kuba (181)
14.7.2019
10:27

@Olina: To je strašně individuální. Záleží, co chceš platit v hotovosti a co kartou. Já si většinou beru kolem 1000 usd s tím, ze kromě ubytování a auta platím většinu hotovosti.

Odpovědět
Ales (2)
1.9.2019
9:30

Ahoj, zitra rano letim a az ted mi doslo, ze by mohl nastat problem s cigaretami. Resi se nejak, pokud dovolene mnozstvi dovazi sedmnactilety?

Odpovědět
Franta (3719)
1.9.2019
10:32

@Ales:
Jasně, že se to řeší, stejně jako u alkoholu nebo sexu. Nikoho ve Státech nezajímá, co můžeš tady.
https://en.wikipedia.org/wiki/Smoking_age
U cigaret se to dělí na věk od kdy můžeš kouřit a na věk od kdy můžeš cigarety koupit. Ten první většina států neřeší, koupě je omezená nad 18 let, někde až nad 21. U nás je to 18, takže mi ta otázka přijde bezpředmětná.
Stejně jako bys u sebe neměl mít flašku slivovice, tak bys neměl mít cigarety. Ale co uděláš, je tvá věc. Na druhou stranu je pravda, že CBP na svém webu řeší věk u dovozu alkoholu, ale ne u cigaret.

Odpovědět
Ales (2)
1.9.2019
13:26

@Franta: Ja se ptam kvuli ziskani nejakych praktickych informaci, jak to siutecne je. Ze nesmim jsem si na papire taky precetl, ale ani dospely nesmi provezt 2l domaci slivovice a ocividne se to podle komentaru obcas podari… jinak samozrejme pocitam s tim, ze kdyz bude mit urednik blbou naladu, tak vsechno vyhodi.

Odpovědět
Franta (3719)
1.9.2019
14:20

@Ales:
2l mít můžeš, pokud je ti nad 21, ale měl bys je přiznat a ten jeden proclít. To, že bývají celníci někdy benevolentní je fajn, ale nemůžeš s tím počítat.
Píšeš, že víš, co je na papíře. Takže víš, co je správné. Pokud chceš zkusit, jestli ti to projde, tak je zbytečné se ptát, to ti totiž nikdo nezaručí. Zkušenosti ostatních napoví, ale neřídil bych se tím. Můžu ti tu napsat, že i mě to několikrát prošlo, posledně jsem dokonce neúmyslně „propašoval“ jablko, ale rozhodně ti nenapíšu, klidně si to vem, to je v pohodě.

Odpovědět
Helena (6)
1.9.2019
19:47

@Ivka: no jist v Americe české masové konzervy….. a ještě se tvářit ze to je zdravější , než koupit maso tady , když si tazatelka rada sama vaří . A vozit do Ameriky fazole je vážně jako tahat dříví do lesa . Helena
Dodávám že včera jsem byla kontrolována ( vracela jsem se po návštěvě Čech ) a byla jsem vytypovaná na agriculture checking či jak to nazývají . A nejspíš už v letadle, protože celník na bráně věděl , ze letim z Čech . Otázky se motaly okolo masa a párků , pudinkové prášky(20) , ani hromada Fidorek a ledových kaštanů je nezajímala. Asi mají s Čechama smutné zkušenosti.

Odpovědět
Denisa (9)
16.9.2019
9:54

Ahoj, chtěla bych se zeptat, zda někdo neví, jestli je problém, když budu převážet písek v pet lahvi, cca 0,7 litru?
Je to písek z Českých hor, vezu ho na svatební obřad.

Děkuji za odpověď. Denisa

Odpovědět
Robo (120)
16.9.2019
13:06

@Denisa: Ahoj,

myslim si, ze nebude problem. My sme niesli piesok z US domov. Rataj ale z tym, ze ten kufor urcite otvoria koli security ;-)

Robo

Odpovědět
Franta (3719)
16.9.2019
18:21

@Denisa:
Já si taky z USA dovezl kalifornský a hawaiiský písek, bez problému. Opačně bych byl ale opatrnější. Jde o to, že bez rozboru nikdo neví, co písek obsahuje a mohlo by se tak do USA zanést něco nežádoucího.

Ale podle https://www.cbp.gov tu šance je.
Soil, Sand and Minerals

Soil-borne organisms threaten both plants and animals. If you visited a farm or ranch in a foreign country, agricultural specialists may have to examine and disinfect your shoes or clothing. Vehicles must also be cleaned of any soil. No soil or earth of any kind is allowed into the United States without a permit issued in advance by USDA Plant Protection and Quarantine Permit Unit. Pure sand, such as a small container of decorative beach sand, is usually allowed. Always check with the permit unit.

Odpovědět
Denisa (9)
17.9.2019
8:29

@Robo: Děkuji :)

Odpovědět
Denisa (9)
17.9.2019
8:44

@Franta: Děkuji moc za zprávu. Takže v celním prohlášení bys zaškrtl, že vezeš zemědělskou půdu? Děkuji ještě jednou. D.

Odpovědět
Carlos (5)
17.9.2019
13:09

Ahoj, chci se zeptat, jak je to s dovozem čokolády, jedu to Tampy ke známému, který má děti a tak jim babička chce poslat nějaké čokolády.

Odpovědět
Robo (120)
17.9.2019
15:38

@Denisa: ja by som neškrtal že veziem pôdu. Od Frantu je tam popísané, že hocijaký dovoz pôdy podlieha schváleniu a toto schválenie musíš mať vopred. Ale že trošku piesku na dekoračné účely väčšinou pustia bez problémov. A to trochu piesku na svadbu podľa mňa spĺňa. Ale že si to máš vopred overiť s regulačným úradom. Takže ak si nechceš písať s regulačným úradom vopred by som nepriznal nič

Odpovědět
Alex (10)
4.10.2019
11:33

Při příletu do San Francisca jsem přiznal do celního prohlášení pár rajčat (z vlastní zahrádky), imigrační úředník je chtěl vidět, šel se někam ptát, pak vložil můj pas do uzamčených desek, s tím jsem musel pokračovat na kontrolu zavazadel, tam ten další chtěl ta rajčata zase vidět, zase se šel někam ptát, přišel, rajčata vyhodil do pytle, pas odemkl a mohl jsem vstoupit na půdu (USA). (Pak jsem zjistil, že jsem měl v batohu ještě pár dalších…)

Odpovědět
Franta (3719)
4.10.2019
19:00

@Alex:
Svatá prostoto.
Dopadl jsi ještě dobře. Není to tak dlouho, co tiskem proběhla zpráva (dával jsem to i sem), jak Američanka dostala pokutu za „propašování“ jablka, které navíc dostala na palubě od letušky. Nejspíš ti to tak nepřijde, ale tohle je jedna z cest, jak se po světě rozšiřují nepůvodní druhy. A nemyslím tím jen ty rajčata, ale i „breberky“ na nich a v nich. Na tohle opravdu pozor. Pokud takovouhle sváču nesníš cestou, tak ji vyhoď ještě v letadle, případně na toaletách před imigračním.

Odpovědět
Kuba (181)
4.10.2019
22:14

@Franta:
Nic vyhazovat nemusíš. Jenom je důležité to přiznat na formuláři respektive imigračnímu. V případě, že je to zakázané, tak ti to zabaví a vyhodí/zničí. Problém nastane, pokud to nepřiznáš, pak pokud ti najdou nepovolené potraviny, riskuješ pokutu.

Každopádně souhlasím s tím, že je lepší nebrat takové věci vůbec a máš klid.

Odpovědět
Alex (10)
5.10.2019
15:06

@Franta: Nejsem žádná svatá prostota, zakázané potraviny jsem hodně studoval, zdůrazňuje se maso ve všech formách, o zelenině jsem nalezl zmínku, že ta zakázána není. A že „jsem dopadl ještě dobře“, je zbytečné strašení, jak správně píše Franta, tak to především musíš přiznat, nestane se nic jiného, než že to chtějí ukázat, chvíli nad tím dumají a dohadují se, a pak to teda vyhoděj.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.