TSA zámek na kufr do USA: Čím je speciální a proč se doporučuje ho mít?

Americký Úřad pro bezpečnost v dopravě (Transportation Security Administration – odtud zkratka TSA) musí ze zákona kontrolovat všechna zavazadla ještě předtím, než jsou naložena do letadla. Většina zavazadel projede rentgenem, jen malé procento z nich je podrobeno zevrubné prohlídce, kdy jsou kufry otevřeny a ručně zkontrolovány. Na případné poškození zámku nebo zavazadla se nehledí. A právě v tento moment přijde vhod bezpečnostní zámek na zavazadla s osvědčením TSA…

TSA zámek na kufr do USA | © Baggage Master

Zámek, který je možné otevřít bez známky poškození

Bezpečnostní zámky schválené nebo akceptované TSA poznáte podle červeného loga ve tvaru diamantu nebo krychle beze dna (záleží na představivosti – vizte obrázek nahoře). Pracovníci TSA je za pomoci master klíče umí otevřít tak, že nedojde k poškození zámku a po inspekci zavazadla zámek opět zamknou.

V případě, že budete mít zavazadlo uzamčené jiným zámkem, dojde pouze k jeho přeříznutí a po prohlídce bude kufr přepravován neuzamčený.

Že byl zrovna váš kufr kontrolován TSA poznáte v lepším případě až podle kartičky „Notice of Baggage Inspection“ zanechané uvnitř zavazadla.

Cena zámků na zavazadla TSA a tip na alternativní řešení

Nejlevnější zámky s akreditací TSA můžete koupit v českých obchodech za zhruba 130 Kč, na eBayi dokonce za 40 Kč. Vždy hledejte označení „TSA Accepted“ nebo „Travel Sentry Approved“ a červený symbol diamantu. Některé modely zámku mají indikátor, díky kterému poznáte, zdali byl k jeho otevření použit master klíč.

Pocit naprostého bezpečí nicméně zámky TSA nepřinesou. Na YouTube se objevilo video, ve kterém jsou za pomocí paklíčů otevřeny hned tři zámky certifikované TSA. Nehledě na fakt, že pokud bude chtít někdo podrobit váš kufr neoficiální inspekci, cestu k prolomení zámku si vždycky najde.

Alternativní řešení je jednoduché, použijte stahovací svorky na kabely. Kufr s nimi bude zabezpečen téměř do stejné míry jako při použití libovolného zámku. A pokud do kufru přidáte jednu svorku navíc, zaměstnanci TSA vám zavazadlo po prohlídce zcela jistě zabezpečí.

21. září 2014 Petr Novák
  1. TSA zámek na kufr do USA: Čím je speciální a proč se…
  2. Jak probíhá odbavení na letišti a let do USA?
  3. Jak v USA vyzrát na taxíky

Diskuze k článku (83 komentářů)

MarK (1)
3.3.2014
14:41

tak určite … rozrezali mi celý kufor .. takže ani zámok si nekupujte

Odpovědět

Marku, a měl jste „TSA Accepted“ zámek? A je jisté, že vám ho rozřezala TSA a nikoliv třeba někdo z handlingové firmy poté, co kufr zkontrolovali zaměstnanci TSA?

Odpovědět
unknown (4)
3.4.2014
14:52

btw co by sa stalo, keby som ten kufor zamkol takym zamkom, ktory by sa dal otvorit len velmi tazko alebo vobec? :D

Odpovědět
Franta (2127)
3.4.2014
20:41

@unknown:
Takový zámek není. ;-) A do standardních kufrů (látkové, plastové) se dá dostat i bez sáhnutí na zámek. Pokud uznají za potřebné, tak otevřou jakýkoliv kufr, klidně i za cenu jeho zničení.

Odpovědět
Renata (6)
27.11.2014
23:19

Má cenu kufr omotat streč folií kvůli ochraně před nárazy?

Odpovědět
Franta (2127)
28.11.2014
11:28

Já kufry balím vždy. Oni si to celníci sundají, když budou potřebovat.

Odpovědět
renata (6)
28.11.2014
17:21

Dekuji za odpoved. A jeste se chci zeptat, jestli potrebuji vzdy zvaci dopis. Četla jsem Vas clanek k tematu, ale nejsem si jista. Vyplnila jsem Efta a vizum nepotrebuji. Poletim do usa poprve a budu bydlet u kamarada, ktery je us obcan. Pusti me bez zvaciho dopisu? Dekuji za odpoved.

Odpovědět
Franta (2127)
29.11.2014
2:24

@renata:
Zvací dopil není podmínka/nutnost, ale je to plus.
Není potřeba, ale může usnadnit imigračku.

Odpovědět
Renata (6)
1.12.2014
14:43

@Franta Děkuji za odpověď. Pěkný den.

Odpovědět

Dobrý den v pátek letím do NY a nikde jsem se nedočetl kolik si sebou muzu vzít tabáku do kufru . Mam v plánu si vzít třeba jen 5 balíčku po 25g. Může to být problém ? Děkuji hezký den :)

Odpovědět
milena (1)
9.6.2015
17:03

muzu prevazet v odbavenem kufru parfem?

Odpovědět
Petr Novák (2320)
9.6.2015
17:27

Ano, parfém není v odbaveném zavazadle vůbec žádný problém.

Odpovědět
Blanka (1)
8.7.2015
21:16

Dnes jsme vrátili z USA, našla jsem v kufru výše uvedenou kartu o kontrole TSA. Kufr byl nepoškozený, zipy uzavřené plastovou stahovací páskou, já sama jsem tam před tím žádný zámek neměla. Takže za mně v USA bez problémů a na letišti vše proběhlo velmi rychle tam i zpět. Největší „šacování“ bylo v Paříži u Air France při cestě z USA a pracovnice nebyly moc příjemné…

Odpovědět
Bára (1)
14.9.2015
22:30

Včera se vrátil můj přítel z Ameriky, čekali jsme na zavazadlo 1 den kvůli tomu, že jej zapomněli ve Francii naložit do letadla, což se stává celkem často.

V kufru jsme doma našeli kartičku z TSA kontroly, což by nám určitě nevadilo, ale co nám vadí je to, že při odbavení v Portlandu v USA měl kufr cca 25kg, přítel zaplatil za nadváhu zavazadla 100USD. A kufr se mu vrátil o váze necelých 21kg. Zbytek věcí z kufru je bůh ví kde, a nejednalo se samozřejmě o žádné staré krámy, hodnota ztracených věcí je cca 15 000Kč.

Nemáte s tímto problémem někdo nějaké zkušenosti? Samozřejmě jsme vše nahlásili na reklamačním oddělení v Čechách, ale jak znám naší byrokracii, tak se tím moc zabývat nebudou, peníze nám nevrátí a vše bude pro ně vyřízené nebo se pletu?

Nemohlo se stát, že by se jim věci nevešly zpět do kufru a tak je nechali někde ležet na letišti v USA, a nebo je pošlou v nějakém balíku?

Děkujeme za vaše odpovědi, budeme rádi za každou radu, s pozdravem Bára.

Odpovědět
Tomáš Vávra (1)
16.1.2016
23:46

Dobrý den. Prosím někoho o radu. V červnu se chystám s dcerou a přítelkyní do USA. Při zpátečním letu letíme přes Paříž a máme tam jen 45 minut na přesun na protější stranu letiště . Dokážem to ??? (trochu najivně věřím,že by nám neprodali letenka,které se nedají stihnout).Moc Děkuji za radu. Tomáš

Odpovědět
Franta (2127)
17.1.2016
0:55

@Tomáš Vávra:
Tohle je sice vlákno o zámku…

No, já bych to neriskoval. My měli posledně 55 minut v Amsterdamu a bylo to jen tak tak. Letadlo může mít zpoždění, na pasovce bude fronta…
A co přesně myslíš, přesunem na protější stranu letiště? CDG má celkem 3 terminály, z toho dvojka je ještě dělaná na 9 terminálů. Takže ti bude přesun mezi 1 a 2 nebo v rámci 2?

Plus osobní nedůvěra, Frantíci hodně rádi stávkují.

Odpovědět

@Tomáš Vávra: Jsi hodně naivní. Letenky se prodávají podle PLÁNOVANÉ DOBY LETU, tedy podle letového řádu. 45 min na přestup je standardní doba. Že se to občas nestihne? No tak poletíš dalším letem, nebo tě pošlou třeba přes FRA, BRU nebo AMS.

Odpovědět
Tomas (3)
29.8.2016
9:11

Ahoj měl bych dotaz ohledně společnosti British airways letím vůbec poprvé v životě a vůbec nevím jak to chodí. Proto bych měl dotaz jestli už někdo s touto společností letěl tak jak je to se zavazadlama příruční plus ten truhý do zavazadlového prostoru. Potřeboval bych vědět rozměry a váhu zavazadel. Na jejich stránkach jsem něco našel ale vůbec z toho nejsem moudrej takže moc vám děkuji za pomoc :)

Odpovědět
Petr Novák (2320)
29.8.2016
9:44

@Tomas: Ahoj Tomáši, přečti si, jak probíhá let do USA.

Příruční zavazadlo smí mít maximálně 56×45×25 cm, hmotnost omezena není. K tomu si lze vzít brašnu s notebookem nebo menší tašku. British Airways na letech do USA dovolují jedno zavazadlo o hmotnosti do 23 kg. Rozměry nesmí překročit 90×75×43 cm.

Odpovědět

Chtěla bych se zeptat, ohledně zavazadel. Za měsíc odlétám do USA a zpět letím z Miami přes Aeroflot…při koupi letenek nikde nebylo možné uvést zavazadlo, když jsem jim tam volala zjistila jsem že zavazadla jsou v ceně letenky. Už jste se s tím někdo setkal? Není to nějak hodně omezené? Mám koupené klasické příruční zavazadlo vel.S a klasické velké zavazadlo vel. L a ještě jsem jim tam volala a opravdu je to ,,zdarma“ máte někdo zkušenost ? Mám i trochu obavy jelikož letíme přes 3 společnosti (Norwegian, Frontier, Aeroflot) abychom měli správné rozměry zavazadel ale pokud jsem dobře četla tak snad ano :/

Odpovědět
Petr Novák (2320)
15.9.2016
0:53

@Andy: Ahoj,
velikosti odbavených zavazadel jsou dány mezinárodními standardy. Vesměs platí, že součet tří stran zavazadla musí být do 158 cm.

S tím limitem zavazadel to je složitější:
1. Norwegian jsou low-cost aerolinky, u některých tarifů letenek jsou v ceně pouze příruční zavazadla. Za odbavená se dodatečně platí.
2. Frontier Airlines na vnitrostátních linkách standardně nemají odbavené zavazadlo v ceně. Je nutné si ho dokoupit. Pokud však máte vystavenu letenku na společné rezervaci s mezinárodním letem, může být odbavené zavazadlo v ceně.
3. Aeroflot má na mezinárodních letech, resp na letech do USA v ceně odbavené zavazadlo.

Kupovali jste každou letenku samostatně, nebo nějaké společně na jednu rezervaci? Že letíte 3 společnostmi nehraje takovou roli. Důležité je, kolikrát jste rezervovali letenku. :-)

Odpovědět
Radka (2)
23.9.2016
8:30

Dobrý den,chtěla bych se zeptat,v listopadu letíme s rodinou do USA konkretně Víden-New York-Miami s Austrian Airlines a American Airlines,letenky mám přes cestovku a mě zajímá jestli při letu N.Y.-Miami budu platit za kufry,protože z vlastní zkušenosti vím,že za kufry se v Americe platí.Děkuji za odpověd

Odpovědět
Franta (2127)
23.9.2016
12:28

@Radka:
Pokud je to koupené jako jedna letenka, tak za kufry platit nebudete. Let New York -> Miami je pokračování letu z Evropy. Za kufry se platí při domácích letech, které jsou jako domácí koupeny. Vy máte zaoceánský let Vídeň – Miami s přestupem.

Odpovědět
Radka (2)
23.9.2016
13:25

@Franta: moc děkuji za odpověd Radka

Odpovědět
Martin (19)
26.9.2016
11:14

Ahoj, může se cestovat do New Yorku letadlem s krosnou? Není s tím nějaký problém při kontrolách?

Řešíme to z toho důvodu, že check-out v hotelu je do 11 hod a odlétáme až po 20. hodině a na ten den máme naplánovaný ještě nějaký výlet a s kufrem se tahat nechceme. Proto přemýšlíme o krosně, kterou bych ten poslední den nesl.

Díky

Odpovědět
Franta (2127)
26.9.2016
15:12

@Martin:
Můžete, jen doporučuji pořádně zabalit.

Odpovědět
Petr Novák (2320)
26.9.2016
19:27

@Martin: Martine, krosna není problém, nicméně mám pro tebe ještě jiný tip.

Na 37th Street a 9th Avenue je úschovna zavazadel Schwartz Luggage Storage NYC. Leží v centru, úschovné velkého kufru na celý den je za 10 $.

Můžeš si vzít klasicky kufr a poslední den ho tam uschovat. A nebudeš se muset tahat s krosnou. :-)

Odpovědět
Mesi (440)
8.10.2016
3:47

@Tomas: Na rozmery uz tu odpoved mas. Pokud jde o BA, tak s nimi mam dobre zkusenosti. Vlastne je primo preferuji (samozrejme s ohledem na cenu). Nepises, kam letis, ale napriklad do LA byva nejlepsi let z Prahy rano v sedm a priletem kolem druhe odpoledne. Prestup v Londyne vychazi akorat a z Londyna leta A380. Pokud letite ve dvou, doporucuji pohlidat si krajni mista nahore (24 hod pred odletem zdarma). Duvod jednoduchy: oproti spodnimu patru jsou tam jen dve sedacky, takze s vami nesedi nikdo cizi a vedle sedadla u okenka je skrinka, kam lze strcit tasku, batoh, kabelku. Diky tomu, ze se trup letadla zaobluje, tak je tam vice prostoru. Tudiz zadne zabirani prostoru taskou u nohou.

Odpovědět

Ahoj, letím poprvé na Floridu-Miami. Mám zpáteční elektron.letenku od Student Agency, ESTU. Přestup je v Londýně. Nemusím zařizovat nic dalšího? Místo mi dají asi až na letišti na palub.lístku, je to tak?
Eva

Odpovědět
Petr Novák (2320)
17.10.2016
10:19

@Eva: Zdravím Evo, je to tak. Celý postup najdete v článku jak probíhá let do USA.

Odpovědět
Lucie (2)
7.2.2017
21:47

Ahoj, letím přes USA do Nikaraguy. Letím s Deltou, ale nikde nemohu dohledat váhu povoleného odbaveného zavazadla, tuším že je to 23 kg. Nevíte, zda je to tak? A zároveň první let je operován KLM, kde je limit těch 23 kg, znamená to, že i kdyby Delta měla větší limit, musím se řídit limitem KLM? Letenka byla zakoupena na jednu rezervaci. Děkuji a omlouvám se, zda sem tento dotaz přímo nepatří.

Odpovědět
Franta (2127)
7.2.2017
23:38

@Lucie:
+/- 23kg mají skoro všechny letecké společnosti. Snaž se do toho vejít.

Odpovědět
Petr Novák (2320)
8.2.2017
11:18

@Lucie: Ahoj, ano, je to 23 kg. Delta větší limit nemá. :-)

Odpovědět
Michaela (3)
15.3.2017
12:55

Dobrý den,v dubnu letíme s rodinou na Floridu.Máme 22 měsíční dítě,můžu pro něj mít v lahvičce sunar o větším množství než 100ml?A co další jídlo pro něj jako různé přesnídávkové kapsičky,křupky,sušenky,atd,kde zjistím co je přijatelné?Nebo tyhle věci musím nakoupit až v duty free?
A ještě dotaz, máme zvací dopis od kamaráda z usa který bude s námi cestovat,ale v estě jsme jej neuvedli,mysleli jsme že tyhle informace půjdou doplnit později jak místo pobytu.Může to být problém?Děkuji

Odpovědět
Petr Novák (2320)
15.3.2017
20:37

@Michaela: Dobrý den, Michaelo,
nedávno jsem slyšel, že je možné vézt tekutou dětskou stravu v množství potřebném na dobu letu.
Kapsičky, křupky a sušenky můžete vézt zcela bez omezení. V duty free to určitě nekupujte, tam je to drahé. Pokud letíte z Prahy, můžete zajít v průchodu mezi terminály 1 a 2 do Billy. Ceny jsou velmi solidní.
Neuvedení kamaráda do ESTA není vůbec problém. Není třeba doplňovat ani kamaráda, ani místo pobytu.

Odpovědět
Michaela (3)
15.3.2017
20:52

děkuji moc za odpověď,já to ještě asi možná špatně specifikovala.myslím to jídlo pro něj v příručním zavazadle které beru do letadla,i tak je to vpořádku?

Odpovědět
Petr Novák (2320)
15.3.2017
20:56

@Michaela: Nemáte zač. Ano, to, co jsem psal, platí pro příruční zavazadlo, které si berete s sebou do letadla. Do kufru, který odevzdáváte, si můžete dát tekutiny bez omezení.
(Když odbočím, doporučuji si do kufru zabalit lahev s vodou. Nemusíte se pak na letišti shánět po drahé vodě, stačí otevřít kufr.)

Odpovědět
Michaela (3)
15.3.2017
21:17

aha,tak to je pro mě překvapení,bála jsem se že malýmu nebudu moci brát žádné jídlo do letadla,uff,to jsem si oddechla,protože tím jediným ho trochu zabavím :-D a ano,vodu si tam určitě dáme,už mám důkladně vaše stránky prostudované a děkuji za ně :-) teď jen přežít tu cestu a nervy z imigračního,bo angličtinou fakt neoplýváme a kdo ví v jakým už bude po těch hodinách malej v rozpoložení,no uvidíme :-D děkuji :-)

Odpovědět
Petr Novák (2320)
15.3.2017
21:43

@Michaela: Nervy z imigračního jsou naprosto zbytečné, pokud v USA nechcete dělat nic nečestného. Pro jistotu si můžete napsat odpovědi na otázky na papír. :-)

Odpovědět
Ke Mulan (1)
26.4.2017
13:17

K zámkům TSA: ochrana jakýmkoli zámkem je zcela iluzorní. Mimo to, kufr, který má po obvodu zip, lze otevřít bez porušení zámku třeba propisovačkou, často jej lze i zpětně uzavřít bez zjevných známek neoprávněného otevření. Ale zavedení zámků TSA je samozřejmě pro zloděje vítaným ulehčením a vyslovenou pozvánkou k návštěvě kufru. Domnívám se, že nejlepším zabezpečením zavazadla je zabalení do fólie, protože vždy je po ruce mnoho odbavených zavazadel, která ve fólii nejsou, a jejich „návštěva“ je tudíž snazší. Efekt fólie na zavazadle je podobný, jako efekt zamykací páky na volantu auta: bariéra snadno překonatelná, ale zdržuje a je to nápadné. – Fólie se dá navíc snadno obnovit, pokud se vám během přepravy dostane zavazadlo do ruky.

K cestování přes Paříž, letiště Charles De Gaulle: děs a hrůza a fialový hnus. Zachraň se, kdo můžeš, a přes De Gaulle necestuj, je-li to jen trochu možné.

Odpovědět
eLMorr (1)
28.4.2017
5:08

Kufr mi na ceste z USA kontrolovali nekolikrat,ale zadnou karticku od TSA jsem nikdy nenasla.
Zamek mi ucvakli,i kdyz jen tak visel na nezamcenem kufru.Jeden kufr znicili ucvaknutim casti zipu s temi pruvleky na zamek,takze je v podstate nepouzitelny.
Posledne mi na kufru ani nezavreli zip,ale nastesti se mi nic neztratilo.
Nezalezi ani na tom,jestli je obaleny igelitem.
Musim zaklepat na drevo – nikdy mi nic nechybelo!!!
Dekuji za napad se svorkami,vyzkousim :-)

Odpovědět
Franta (2127)
28.4.2017
9:39

@eLMorr:
Otázka je, kdo zámek/kufr poškodil. CBP tam opravdu dává to upozornění. Možná to byl někdo z handlingu a „kontroloval“ obsah, možná to bylo jen neopatrnou manipulací.

Odpovědět

Dobry den, dotaz k tem svorkam na kabely: jak je z kufru odstranujete, kdyz ho chcete otevrit? :D Nozikem, ktery mate v prirucnim zavazadle? Dekuji za hezke stranky.

Odpovědět
Daniel (4)
13.6.2017
21:36

Zdravím. Chci se zeptat. Letím společnosti KLM Praha – Amstredam – Los Angeles. Kufr bych měl tedy dostat až v LA že? Ale zajimá mě, jak by to bylo na cestu zpět? Letím stejnou trasou LA – Ams – Praha. Musím si v Amstredamu vyzvednout zavazadla nebo je dostanu až v Praze?

Odpovědět
Franta (2127)
13.6.2017
22:18

@Daniel:
Tam, jak píšeš, zpět až v Praze.

Odpovědět
Petr Novák (2320)
13.6.2017
23:51

@Petr: Ahoj Petře, díky. V boční kapse kufru mám nůžky na nehty. Zatím se mi nestalo, že by byl někdo tak důmyslný a odhalil je. V některých případech lze také použít zapalovač.

Odpovědět
Franta (2127)
14.6.2017
8:34

@Petr:
Jak píše Petr:. Do příručního zavazadla si nožík určitě nedávej. Využij boční kapsu odbaveného nebo po příletu popros někoho o něco ostrého, třeba v restauraci nebo tak.

Odpovědět
Monika (1)
26.6.2017
16:04

Zdravím,
ráda bych se zeptala, zda, když cestujeme ve dvou do NY s Turkish Airlines a máme povoleno 2×23 kg na osobu, je možné mít pouze jedno velké zavazadlo o vyšší hmotnosti (například 40 kg)
Děkuji za odpověď

Odpovědět
Franta (2127)
26.6.2017
16:17

@Monika:
Ne, ten limit je na osobu a letenku, nedá se to sčítat. Jeden by měl 0kg a druhý 17kg nadváhu. Vezměte dva kufry.

Odpovědět
Petr Novák (2320)
26.6.2017
18:27

@Monika: Ahoj Moniko, hmotnosti nelze sčítat. Při překročení 23 kg můžete platit nadváhu zavazadla – i když bude mít první kufr 28 kg a druhý 10 kg.

Navíc hmotnost žádného zavazadla nesmí dle předpisů překročit 32 kg. Toto omezení platí mimo jiné z důvodu snadnější manipulace a ochrany pracovníků letišť.

Odpovědět
Lucie P. (1)
18.7.2017
17:31

Zdravím, chtěla bych se zeptat, zda je mozne mít v kufru nějaký nůž (menší a zdobený, prostě suvenýr). Vracim se přes USA z Nicaragui po pul roce, tak očekávám, že můj kufr má vetší šanci na kontrolu. Nerada abych vezla někomu dárek, který by v USA by ho vyhodili. Díky za odpověď.

Odpovědět
Petr Novák (2320)
18.7.2017
19:05

@Lucie P.: Ahoj Luci, v kufru ho mít můžeš. Ke kufru se během letu nedostaneš, takže to není problém.

Odpovědět
Lucie P. (2)
26.7.2017
18:18

Zdravím ještě jednou.
Nejprve děkuji za předchozí odpověď. Můj další dotaz je, zda si mohu do příručního zavazadla přibalit tři malé flaštičky alkoholu (rum) (ne pro vlastní spotřebu, ale jako dárek, ale to nikdo neví, že). Z podmínek Delta jsem toho moc nevyčetla. V odbaveném kufru budu mít 1l alkoholu (také rum) a tak nevím zda 3×75 ml navíc může být problém. Díky.

Odpovědět
Franta (2127)
26.7.2017
19:29

@Lucie P.:
Je to tekutina, takže asi standardní pokyny. To, že je to alkohol by nemělo mít vliv. Pokud jde o celníky, tak by nemuseli prudit, že máš vlastně 1,225l.

Odpovědět
Hanka (1)
10.8.2017
7:53

Dobry den,prosim jak to bude s mym zavazadlem při cestě z NY do Prahy s přestupem v Bruselu?Musím si ho v Bruselu vyzvednout nebo mi ho dopraví až do Prahy.Mám vše na jedné letence.Na přestup mám 1 1/2 hod,stihnu?Vse podnikam poprve a je mi pres 60 let,tak vládne trochu víc nervozita.Děkuji za Vaši reakci

Odpovědět
Franta (2127)
10.8.2017
8:29

@Hanka:
Na zpáteční cestě poletí kufr až do Prahy, není potřeba ho nikde znovu sama překládat. 1,5h by mělo stačit.

Odpovědět
Petr Novák (2320)
10.8.2017
22:22

@Hanka: Zdravím vás, Hanko, jak píše Franta – kufr vám v Bruselu přeloží. Ještě si stihnete dát kafe a vafli. :-)

Odpovědět
Kristýna (2)
22.8.2017
1:03

Dobrý den, stále čtu nové a nové věci co je potřeba zařídit před odletem, různé papíry a pohovory, děsí mě to čím dál víc, přijde mi to hrozně složité. Chtěli bychom jet na jaře s přítelem do chicaga navštívit přítelovu tetu, která tam žije, taky by nám tam mohla zařídit práci a my si mohli vydělat slušné peníze, jak to udělat abychom tam nebyli načerno? Co je k tomu potřeba za papír?

Odpovědět
Lukáš (164)
22.8.2017
6:28

@Kristýna:
Zdravím Kristýno,
naopak, je to velice jednoduché, nejjednoduší jaké to za poslední dlouhá léta bylo.
Pokud se tedy bavíme o turistické cestě do USA, o čemž tento web primárně je!
Nemusíš nikam chodit, nic vyřizovat, stačí přes net z domova za 14USD požádat o ESTA a v podstatě můžeš vyrazit.
S tou tvojí druhou částí dotazu je to jinak…NA PRÁCI LEGÁLNĚ V USA NA 99% ZAPOMEŇ.
Pokud nejsi nějaký raketový věděc, tak tě v USA legální pracovní povolení nezískáš…a i tak je to martyrium na 1 rok s nejistým výsledkem, mrkni na web http://www.verzana.me.cz/
Nepomůže ani svatba s Američanem, teda trochu ano, ale neznamená to automaticky práci.
Jediné co ti zbývá je nějaký studentský program, nebo načerno u té příbuzné s možností vyhoštění a 10 let zákaz vstupu.

Odpovědět
Franta (2127)
22.8.2017
9:23

@Kristýna:
Trochu si, stejně jako Lukáš, rýpnu.
Co má tvůj dotaz společného s TSA zámky? Že je to přece jednou, tak jako tak ti někdo odpoví? To asi ano, pro tebe to tak asi je. Ale ostatní vidí, že nejsi ani schopná najít správné téma, pak se není čemu divit, že pro tebe vše vypadá hrozně složitě. A to bys chtěla v USA pracovat. S takovým to přístupem budeš jistě přínos kdekoliv.

K cestě, turistické.
Jděte na https://esta.cbp.dhs.gov, tam si vyplňte formulář a když vám ho schválí, tam můžete vyrazit. Samozřejmě si ještě musíte koupit letenku, zařídit pojištění, nejspíš i mezinárodní řidičák. Také požádejte tetu o zvací dopis, možná nebude potřeba, ale pomůže získat kladné body na imigračním. Také doporučuji udělat si přehled, co vše chcete vidět a k tomu sestavit nějaký itinerář, i to může na imigračním pomoct. Většinou se jen zeptají, kam, na jak dlouho a tak, ale někdy jsou zvědavější, a pak je každý podpůrný argument dobrý.
Jak vyplnit formulář ESTA, koupit výhodné letenky, projít imigračním a další rady, je tu popsáno v několika článcích. Takže doporučuji najít a přečíst.

K práci.
Něco už napsal Lukáš. Jde o to, že ty a přítel jako jednotlivci máte minimální možnost prokousat se systémem k pracovnímu povolení. Jde to, ale není to jednoduché. A bez urážku, už teď na mě působíš (díky tomu dotazu a jeho umístění) jako někdo, kdo není dostatečně samostatný a schopný něco takového absolvovat. Musíte si nejprve tu práci najít, pak až můžete žádat a ani tak nemáte jistotu, že to vyjde.
Další možnost je ta teta a to, že by vám tam mohla zařídit práci, jak píšeš. O pracovní povolení totiž většinou žádají firmy, protože mají o někoho eminentní zájem. Vzhledem k složitosti to řeší jejich právní oddělení, musí doložit, že na dané místo není možné najít/dosadit Američana, že jsi opravdu vhodný kandidát (praxe/vzdělání, vědomosti…) a další věci. Myslíš, že teta nebo někdo jiný bude ochotný tohle podstoupit kvůli vám dvěma? Píšeš „vydělat slušné peníze“, takže by to mohlo být dobré místo a ne jen mytí nádobí v restauraci. Takže to teta třeba myslela tak, že vše kolem toho bude schopná zařídit.
Nebo to „vydělat slušné peníze“ znamená jen slepý přepočet podle aktuálního kurzu? Pak si to ale dobře spočítejte. Letenky, pojištění, jídlo (teta vás asi živit nebude), bydlení (to možná bude u tety, zadarmo?), nákupy, drobná útrata, výlety…, abyste pak nakonec neskončili v mínusu.

Odpovědět
Kristýna (2)
22.8.2017
17:28

@Franta: tak pardon, že jsem to napsala k tomuhle tématu, prostě jsem jen chtěla vznést dotaz, za druhé mě tu nemusíte urážet, myslím, že jsem se zeptala slušně, měla jsem vás za odborníka, co mi dovede poradit, tu ironii jste si také mohl odpustit. Slušné peníze jsme si spočítali podle aktuálního kurzu a podle nejnižší možné mzdy ve městě, kde bychom bydleli a pracovali. Ta práce by byla uklízení v bytech, takže žádné extra místo, ale jen tím bych si za 3 měsíce vydělala víc, než v čr za rok, k útratě a nákupům: budu mít našetřené peníze z čr, bydlení bude levné, v minusu bychom neskončili určitě, naopak velmi v plusu. Myslela jsem, že spousta lidí jezdí do zahraničí za prací a penězi, tak jsem chtěla vědět, jak to udělat, aby to nebylo načerno, protože si s něčím takovým nechci zahrávat.

Odpovědět
Franta (2127)
22.8.2017
19:24

@Kristýna:
Není třeba se urážet nebo se cítit dotčená. Ta ironie/popíchnutí je na místě. Buď to zapůsobí a donutí tě to k probrání a racionálnímu uvažování nebo to povede k uražení se, a pak je každá rada marná.
Takhle vypočítaná mzda je zcestná. Na uklízení v bytech nikdy nedostaneš pracovní povolení, takže jedině na černo. No a to nemůžeš brát v úvahu nejnižší možnou mzdu, protože se na ni ani nedostaneš. Také jde o to, že si tě nikdo jen tak nepustí do bytu. Takže budeš asi dělat pro někoho. A ten někdo ti jen tak na tři měsíce dá práci? Vymění někoho zkušeného za tebe, nezaučenou v systému? Budeš stíhat nastavené tempo? Jo, uklízet přece zvládnu. Asi jo. Ale celý den, tak 6 dní v týdnu, aby výplata aspoň trochu stála za to? Vyplatí se jet do Ameriky jen „dřít“?

Minimální mzda v Chicagu je 11,-USD/h, v okolí asi méně. 11,- x 10h denně x 6 dní = 660 USD/týden. 2.640,- za měsíc, 7.920,- za 3 měsíce. To je 174.240,- Kč (kurz 22,-). Ale jak jsem psal, ty se na minimální mzdu nedostaneš. Stejně tak nebudeš mít zaručenou práci na každý den. Něco vynecháte, protože budete chtít poznat aspoň okolí. Pak odečti náklady, i letenku a vše ohledně cesty. Tohle není dovolená, takže to do nákladů patří. Není důvod si to malovat tak růžově, jak píšeš. K tomu riziko odhalení a vyhoštění.
A jak s chutí dodávám při podobných debatách v hospodě. Jak koukáš na Ukrajince a jiné ilegály tady u nás? Je ti jasné, že ve Státech budeš za toho Ukrajince ty?

Našetřete si a udělejte si pěkný výlet. To je má rada. Tenhle americký sen není reálný. Spousta lidí jezdí za prací do zahraničí, ale v rámci EU je to něco úplně jiného, než do USA.

Odpovědět
Mesi (440)
22.8.2017
23:01

@Kristýna: Myslim, ze je na miste vyvest te z velkeho omylu ohledne „hodne lidi jezdi do zahranici kvuli praci“. Ano, od toho mas Evropskou Unii (a dej si tedy pozor, co budes volit v pripade referenda, o kterem se v CR stale, ac bez podstatneho duvodu, mluvi). Uklizeni na 100% nebude legalni prace z jednoho prosteho duvodu = pracovni povoleni na takovou praci nemas sanci ziskat. Neni to jen uklidit a jit, je to opravdu fofr a velmi dukladny uklid. Dejme tomu, ze dostanes minimalni mzdu, tak ze potrebujes nejak uzivit. Diky tomu, ze nejspis nebudete muset platit bydleni, tak byste mohli prezit. Bezne s minimalni mzdou prezit nelze (pokud chcete zit jako Evropane). A vzhledem k tomu, ze na tomto webu to o nelegalech neni, tak je tve tema nejspis uzavrene. Bez jakekoliv urazky, vecne a strucne, legalne nemate sanci.

Odpovědět
Lukáš (164)
23.8.2017
7:58

@Kristýna:
Je mi Kristýny trochu líto, opravdu bez urážky. Také jsem měl před lety podobný sen a možnost letět do USA uklízet.
Jsem moc rád, že jsem si nejprve vše spočítal, začal pracovat v ČR a vydělávám dost na turistiku po USA zcela legálně :)
Kamarádi co tam jeli takto nelegálně uklízet za minimální mzdu se na ní opravdu přes veškeré sliby nedostali. Před výplatou jim šéf sebral několik desítek procent, za různé „služby“ a stěžujte si někde když je vše mimo zákon,…musíte prostě držet hubu a vzít co vám dají, ikdyž domluva byla jiná…a to i na papíru, ale jakou má váhu, když je vše mimo zákon?!
No a to, že je na ubytovně nakonec o to málo co si vydělali okradli spolupracovníci Poláci, už se ani nezminuji :)

Odpovědět
Jarda (52)
23.8.2017
11:23

@Lukáš:

Me je Kristyny taky lito ,ze jste ji tak sjeli. Ja mam s praci v Usa zkusenost z let 99-01 a tenkrat pri kurzu 40kc/USD a tehdejsim ceskym platum se to rozhodne vyplatilo. Ja mel ale tenkrat priority jazyk, cestovani a penize byly na poslednim miste. V kazdem pripade je to nelegalni a muze to skoncit deportaci. Praci sezenes a kdo neni uplny lliny lempl bude v USA za strasnyho pracanta.

Odpovědět
Dobromila (1)
24.8.2017
21:15

Prosím o zkušenost s přestupem v Chicagu-O´Hara. Mám na to 1.45. Musím si vyzvednout
a znovu odbavit zavazadla? Letenku mám do Nashvill. Co to je za novinku? Nebo snad stará informace?. Kufr nikdy nezamykám, jen obaluji. Děkuji moc.

Odpovědět
Petr Novák (2320)
26.8.2017
20:23

@Dobromila: Pokud je Chicago vaše první letiště v USA, tak ano, musíte absolvovat pohovor, vyzvednout si zavazadlo a znovu ho odevzdat. Novinka to není, obalení kufru stačí.

Odpovědět

Zdravím, za měsíc letím na 3 týdny k tetě do USA Oklahoma. Tam vezu se synem 2 kufry, každý jeden. Zpět chci vézt 4 kufry, kde zaplatím za ty dva navíc při zpáteční cestě? Hned při odletu z Čech nebo v Oklahomě při odletu domů. Platil jsem v srpnu za letenku 20 000kč a nyní stojí 15 000kč. Řekli mi čím dříve, tím levněji a ted tohle. Nevíte čím to je? V cestovce řekly, že je to asi Irmou??? Díky za Odpověd.

Odpovědět
Franta (2127)
12.9.2017
19:15

@Dan:
Irmou to nebude, ta o Oklahomu ani nezavadí. Navíc podle zpráv ceny v dané oblasti naopak zvedala. Jen byla asi nějaká akční sleva. U cen nikdo neví. Já koupil zpáteční PRG-SFO na listopad už na konci března (10.400,-) a jsem rád, od té doby levnější letenky nebyly. Příště doporučuji vyprdnout se na cestovku, která potřebuje vydělat a sám se podívat po netu.
Kufry si můžete předplatit už teď, ale počkal bych až na závěr dovolené, kolik toho opravdu bude. Doporučuji se podívat na stránky letecké společnosti, připlacení online bývá levnější než u přepážky, někdy i dost výrazně.

Odpovědět

@Franta: Díky za odpověď, Letenky jsem pořizoval přes net, ale když jsem si šel vyzvednout a zaplatit elektron. letenku, ocitnul jsem se v student agency. Letím s BA ale jejich stránky jsou jen v AJ a já anglicky umím pár slov takže online u mě asi nehrozí. Ty 4 kufry zpět je tutovka máme tam nakoupeno od tety spoustu oblečení. Díky dan

Odpovědět
Franta (2127)
12.9.2017
23:01

@Dan:
Kralovna.cz patří pod ně. Já kupuji přes net, platím kartou online a nikam nechodím, mám potvrzení a číslo rezervace, to stačí.
Kufry zaplaťte až cestou zpět a teta určitě pomůže. Třeba u KLM je to o 20% levnější online. BA mi ukazuje základní cenu 65 GBP / 75 EUR / 100 USD / 100 CAD na online se nedostanu, protože nemám booking number.

Odpovědět
Pavel (8)
13.9.2017
4:25

Zdravím,
je možné vézt v příručním zavazadle notebook i reproduktor (JBL Charge 3)?
Díky

Odpovědět
Lukáš (164)
13.9.2017
9:48

@Pavel:
Samozřejmě, naopak určitě nic takového nevozit v odbavovaném zavazadle!
Já měl sebou batoh do letadla plný elektroniky, kabelů, náhradních baterek…v rentgenu jim to tam krásně všechno svítilo, žádný problém, nechtěli batoh ani otevřít…narozdíl od letiště ve Vídni, kde chtěli notebook i zapnout.

Odpovědět
Pavel (8)
13.9.2017
12:40

@Lukáš: Ja myslel na letu zpět do ČR. Ale to bude asi stejný, že?

Odpovědět
Petr Novák (2320)
13.9.2017
17:54

@Dan: Ahoj, do letenek jsem trochu dělal, cenu u nich ovlivňuje celá řada faktorů. Jedním z těch významnějších je aktuální obsazenost (každého jednotlivého) letadla v porovnání s předpokladem. Tedy poptávka.

Pokud je v letadle víc volných míst, než je předpoklad, cena letenek obvykle klesne, aby se místa rychleji zaplnila. Pokud je naopak míst méně (třeba v důsledku Vánoc, státního svátku nebo jen zvýšené poptávky), cena letenek vzroste.

Do toho vstupují je promo akce, měnové kurzy atd.

V tvém případě sehrála roli buď promo akce, nebo bylo v letadle moc volných míst. Cenu dopředu nelze nikdy spolehlivě odhadnout, protože nikdo nezná poptávku. Lze ji jen předpokládat na základě předchozích vzorců chování… pak lze třeba říct, že (např.) s 60% pravděpodobností vzroste, s 20% pravděpodobností zůstane stejná a s 20% pravděpodobností klesne.

Odpovědět
Petr Novák (2320)
13.9.2017
17:54

@Pavel: Ano, je to stejný. Notebook v žádném případě nevoz v odbaveném zavazadle.

Odpovědět

@Petr Novák: Zdravím, díky moc za info, ale dost to zabolí, když jsem mohl platit o 8000kč méně. Ještě jedna otázka, nebude problém když budu mít sebou 4 kufry, ale po dvou zabalené do sebe, prostě v jednom kufru bude ještě jeden a to samé u druhého, abych měl zpět 4 plné. Díky dan

Odpovědět
Petr Novák (2320)
13.9.2017
21:01

@Dan: Zdravím Dane, vím, jak se cítíte. Je lepší se poté již na ceny letenek nekoukat. :-(

Matrjoška z kufrů je v pořádku, také jsem to tak kdysi dělal. :-)

Odpovědět
Franta (2127)
13.9.2017
21:02

@Dan:
Nebude to problém. Cestou tam bude vše ve dvojitém bezpečí. Já to plánuji udělat stejně.

Odpovědět

Zdravím, ještě se chci zeptat kde seženu vizitky na kufr, teta psala, že jsem je měl dostat tam kde jsem kupoval letenky nic mi nedali, ani se nezmínili, že mám nárok na dárek za letenku, to jsem se zpětně dočetl na netu. na letišti se už nechci zdržovat vyplňováním adres. Díky za info. Prý je dobré dát i dvě na kufr a jednu dovnitř?

Odpovědět
Franta (2127)
14.9.2017
21:32

@Dan:
Visačky bývaly u kufru při koupi.
Letecké společnosti dávají maximálně takové ty papírové s gumičkovým provázkem. Jestli Student Agency/Kralovna.cz dávají nějaké vlastní, reklamní, netuším, ale některé cestovky to dělají.

Odpovědět

@Franta: Díky za info, už jsem něco sehnal.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.