Cestovní registrace ESTA do USA / Visa Waiver Program (VWP): Informace, rady a zkušenosti

Registrace ESTA umožňuje cestování do USA bez víz. Stačí vyplnit jednoduchý internetový formulář, uhradit poplatek a můžete vycestovat do Ameriky. V tomto článku se dočtete kdo všechno může cestovat do USA bez víza, jak má postupovat a jaké podmínky musí splnit.

ESTA / Visa Waiver Program (VWP)

Co je ESTA / Visa Waiver Program?

ESTA je zkratka pro Electronic System for Travel Authorization, v překladu Elektronický systém cestovní registrace. Systém v některých případech nahradil víza B-1/B-2, o která musel dříve žádat každý, kdo chtěl odcestovat do USA. Takto stačí vyplnit na internetu formulář, zaplatit poplatek, počkat a můžete odcestovat.

Zjednodušené cestování mají všechny země v rámci bezvízového programu (vizte níže) známého jako Visa Waiver Program (VWP).

Kdo může do USA cestovat na ESTA?

Vycestovat přes ESTA můžete za předpokladu, že do USA jedete za účelem obchodní cesty nebo turistiky a doba vašeho pobytu nepřekročí 90 dní.

Zároveň musíte být obyvatel České republiky, Slovenska nebo některé z dalších způsobilých zemí (vizte níže). Posledním důležitou podmínkou je držení biometrického cestovního pasu.

Od ledna 2016 nemohou do USA vycestovat na ESTA osoby, které v posledních 5 letech navštívily Irák, Írán, Súdán či Sýrii. Tyto osoby musejí vždy žádat o vízum.

Kde vyplnit cestovní registraci ESTA do USA?

Cestovní registraci vyplňujte pouze a výhradně na oficiální stránce https://esta.cbp.dhs.gov/. Na internetu funguje několik zprostředkovatelů, kteří si za vyplnění účtují více.

Oficiálně se má ESTA vyplnit nejpozději 72 hodin před odletem, nicméně vyhodnocení registrace je obvykle záležitostí minut.

ESTA a zamítnuté turistické vízum do USA

Mohu cestovat do USA na ESTA, když mi bylo zamítnuto turistické vízum B1/B2 do USA?

Ne. Pokud vám byla zamítnuta žádost o turistické vízum, již do USA nemůžete cestovat přes program ESTA. Je nutné opět žádat o turistické vízum.

Kolik stojí cestovní registrace ESTA a jak ji zaplatit?

Poplatek za úspěšně schválenou ESTA činí celkem 14 dolarů se skládá ze dvou částí:

  • Poplatek za zpracování
    Činí 4 dolary a je účtován každému, kdo vyplní formulář ESTA.
  • Poplatek za schválení
    Dalších 10 dolarů je strženo pouze těm, kterým byla ESTA schválena a je jim umožněno odcestovat do USA.

K úhradě poplatků je nutné použít platební kartu – buď debetní, nebo kreditní. Nenechte se zmást anglickým výrazem credit card. Jestliže vlastní kartu nemáte, poproste o zaplacení někoho blízkého. V takovém případě vám doporučuji si vlastní kartu zajistit – v USA se bez ní prakticky neobejdete.

Jaká je platnost ESTA? Kdy ji musím vyplňovat znovu?

Standardní platnost ESTA jsou 2 roky ode dne jejího schválení, případně do okamžiku konce platnosti cestovního pasu. Záleží, co nastane dříve.

Platnost ESTA skončí také v okamžiku, kdy si získáte nový cestovní pas, změníte si jméno, pohlaví, občanství, nebo se změní odpověď na jakoukoliv otázku v žádosti.

Znamená schválená ESTA povolený vstup do USA?

Nikoliv! ESTA je pouze cestovní registrace a v případě schválení vám umožňuje do Spojených států amerických vycestovat.

Po příletu budete na první letišti absolvovat pohovor s imigračním úředníkem, který rozhodne, zdali vám povolí vstup do USA, či nikoliv.

Členské země amerického bezvízového programu

S platností k 8. listopadu 2014 jsou členy Visa Waiver Program tyto země, jejichž obyvatelé mohou cestovat na ESTA:

  • Andorra, Austrálie, Belgie, Brunej, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Irsko, Island, Itálie, Japonsko, Jižní Korea, Lichtenštejnsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Monako, Německo, Nizozemsko, Nový Zéland, Norsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, San Marino, Singapur, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Velká Británie.

Musím schválený formulář ESTA tisknout?

Schválená registrace se tisknout nemusí, americká strana má veškeré údaje v systému a bez problémů si je dohledá. Přesto doporučuji si pro jistotu na email nebo do telefonu uložit číslo registrace.

Musím žádat o ESTA, když přes USA jen projíždím?

Ano, o ESTA musíte žádat i v případě, kdy v USA přestupujete na letišti nebo zemí projíždíte.

Pokud cestujete třeba po trase Praha – New York – Belize, je třeba mít schválenou cestovní registraci ESTA.

Co mám dělat, když potřebuji v USA být déle než 90 dní?

V takovém případě musíte požádat o vízum do USA. Přes cestovní registraci ESTA není možné cestovat na dobu delší než 90 dní.

Již jsem v USA a chci pobyt prodloužit na více než 90 dní. Co mám dělat?

Prodloužení pobytu není možné, Spojené státy americké je třeba opustit a poté se vrátit. Podrobnější informace se dočtete v tomto článku.

Mohu cestovat na ESTA, když nemám zpáteční letenku?

Jednosměrná letenka do USA je pro ESTA (resp. Visa Waiver Program) málo. Musíte mít buď zpáteční letenku, nebo navazující letenku do třetí země.

4. října 2017 Petr Novák ,

Diskuze k článku (594 komentářů)

Martin (5)
7.11.2009
13:16

Ahoj pratele, potreboval bych znat, pokud mozno, presny navod, jak nacerpat benzin u automatickeho stojanu v USA. Uz jsem to i videl ale nezapamatoval jsem si to… nemuze to preci byt nic tak sloziteho, ne? Predem dekuji.
Martin

Odpovědět
Saša (2)
17.7.2010
21:38

letím do Las Vegas, jak je to prosím s kouřením cigaret ?

Odpovědět
Petr (2512)
18.7.2010
15:47

Ahoj Sašo,
zjednodušeně to dle zákonů má funguvat zhruba tak, že kouření je povoleno v barech a podnicích, kde se neservíruje čerstvě připravovaný jídlo. Na letiších a v jiných veřejných budovách bývá kouření zakázáno.

Praxe je ovšem taková, že se občas kouří i tam, kde nemá. Dost podniků taky nabízí oddělené kuřárny.

Odpovědět
honza (2)
29.6.2011
17:09

Ahoj,mam v planu cestu do N.Y. a rad bych se zeptal,jak to tam vypada s cenami ubytovani,predevsim pokud jde o ubytovny ci hostely, proste cim levnejsi tim lepe,chci se jen mit kde vyspat a kam uschovat kufr,pripadne spachat nejakou tu ocistu. Dik Honza

Odpovědět
Petr (2512)
30.6.2011
10:57

Ahoj,
ceny jsou vyšší, než u nás – tady nalezneš nabidku levných hostelůtady nabídku o trošku dražších hotelů. Určitě si vybereš. :-)

Odpovědět
Jan Kotík (1)
11.11.2014
20:11

Ahoj, letim do Kolumbie na trase amsterodam – new york – detroit – bogota a stejnou cestou za 3 tydny zase zpatky

Nikde jse se nedocetl, jestli musim zadat o ESTA pred zpatecni cestou znovu, nebo jestli bude stale platit ta puvodni?

Odpovědět
Franta (3198)
11.11.2014
22:41

@Jan Kotík:
ESTA je na dva roky, takže nemusíš žádat znova kvůli návratu.

Odpovědět
Anička (1)
12.12.2014
22:48

Asi tu podobné dotazy už byly x krát, ale – letím koncem měsíce do USA a potřebovala bych si někde ověřit, do kdy mi ESTA platí…bohužel si nepamatuji žádná registrační čísla…je to nějak zpětně možno dohledat?
Díky moc, A.

Odpovědět
Franta (3198)
13.12.2014
1:44

@Anička:
Přímo na stránce ESTA se lze vrátit k již schválené registraci.
Nalevo se žádá o novou, napravo je možnost se podívat na již existující.

Odpovědět
Milan (1)
2.1.2015
15:51

Zdravím,
mám dotaz k ESTA. Před třemi měsíci jsem byl v USA na ESTA, kterou mám platnou tedy až do roku 2016. V únoru 2015 letím do NY a když jsem si chtěl nyní aktualizovat údaje o letu, tak to nešlo. Oproti dřívějšku již lze aktualizovat pouze adresu a email. Znamená to tedy, že musím ESTA znova vyřizovat?

Odpovědět
Franta (3198)
3.1.2015
0:32

@Milan:
Nemusíš. Ona jim to stejně pošle letecká společnost, až si koupíš letenku.

Odpovědět
jirina (2)
11.1.2015
21:56

Jsem obcan cr s trvalym bydlistem v cr, vlastnim biometricky pas cr, ale uz 8 let ziji v anglii, jak mam postupovat pri vyrizeni visa do usa, chci navstivit sve vnuky a dceru

Odpovědět
Franta (3198)
12.1.2015
13:28

@jirina:
Jestli se nepletu, tak pokud jde o vízum (B2), tak ambasáda v Praze, pokud o ESTA, tak internet.
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e1s1

Odpovědět
Tomáš (1)
12.1.2015
18:31

Zdravím. Mám dotaz k ESTA – v minulém roce jsem byl v USA a ESTA mi tedy platí až do roku 2016. Tento rok se na cestu chystám znova, nicméně do jiného státu – je třeba v tomto případě aktualizovat adresu v již schválené registraci, nebo mohu použít tu předchozí? Děkuji mockrát za odpověď

Odpovědět
Petr Novák (2512)
12.1.2015
19:58

Zdravím Tomáši, lze použít původní ESTA.

Odpovědět

Dobrý den,

chci se zeptat odjíždím 10.2. do USA, tak jestli si ESTU mam dělat až těsně před odletem třeba 8.2. Nebo mohu už teď?

Jde mi o to od kdy platí? Jako kdy se začne počítat těch 90 dnů? Jestli od doby kdy si o ní na internetu zažádám a zaplatím, nebo až od doby kdy vstoupím na palubu?

Děkuji

Eva

Odpovědět

@Eva: Esta je náhrada za vízum. Bude-li Vám kladně vyřízena, platí 2 roky. Během této doby můžete na Estu cestovat do USA pouze za turistikou. Každý pobyt může trvat max 90 dnů ode dne vstupu do USA do dne odletu. Pokaždé musíte mít zpáteční letenku.

Odpovědět

Přesně to jsem potřebovala vědět od kdy platí těch 90 dnů.

Děkuji mockrát

E.

Odpovědět
Sylva (1)
6.2.2015
11:36

Dobrý den, při vyplňování dotazníku je nutné uvést informaci o zaměstnání – prosíme o radu, pokud cestuje důchodce: Jak má odpovědět na otázku „Jste momentálně zaměstnaný a nebo jste byl zaměstnaný?“ – pokud uvedeme ano systém žádá posledního zaměstnavatele (uváděné výjimky jsou pouze studen, OSVČ, nezletilé ditě, v domácnosti) Nefiguruje možnost důchodce – retiree? Děkujeme za odpověď

Odpovědět

Ahoj, prosím nevíte jak postupovat pokud jsem omylem zaškrtl v ESTA formuláři, že jsem v  minulosti přesáhl 90 dní pobytu v USA (to se nikdy nestalo). Nevšiml jsem si toho a přišlo mi samozřejmě zamítnutí cesty.

Děkuji za odpověď.

Odpovědět
Daniela (1)
24.3.2015
14:43

Ahoj, chtěla jsem se zeptat jestli je možná vycestovat na ESTU pokud budu v USA bydlet u kamarádky?
Děkuju za odpověď

Odpovědět
Franta (3198)
25.3.2015
0:01

@Daniela:
Je úplně jedno u koho budeš bydlet. Hlavní je mít biometrický pas a správně vyplnit formulář.

Odpovědět
cptSpaulding (6)
30.3.2015
12:30

Zdravím všechny cestovatele a rád bych se podělil o moje zkušenosti s překročením pobytu, estou atd. V letech 1999-2006 jsem žil a pracoval v USA, ze začátku samozřejmě nelegálně, na turistické vízum, které mě skončilo někdy v roce 2000, až do té doby, kdy v roce 2002 nás pochytalo imigrační, většinu zavřeli a pak deportovali domů a pár šťastlivců, včetně mě, po propuštění z basy použili jako svědky před grand jury v docela velkém případu obchodování s lidmi. Za to jsem obdržel, ve veřejném zájmu, pracovní povolení na dva roky, tj. do roku 2004, imigrační soudce stáhl deportaci z důvodu potencionálního svědka v trestním stíhání, které mj. vedlo FBI a Interpol. Poté, co mi skončilo pracovní povolení, jsem se ještě do roku 2006 držel ve státech jako parole, nikdo mi nikdy neřekl, kdy mám opustit USA nebo jaký je vlastně můj status. V roce 2006 jsem se tedy vrátil zpět do ČR a v roce 2013 jsem si zažádal o ESTU, protože jsem měl v plánu navštívit známé v USA. Až nyní, v březnu 2015, jsem si koupil letenku do Atlanty a letěl akorát se schválenou ESTOU. V roce 2013 se ještě v estě neptali, jestli jsem někdy překročil pobyt, tudíž jsem nemusel nikde lhát. Samozřejmě jsem měl obavy, co se bude dít na letišti. Přiletěl jsem o půl desátý večer do Atlanty, zařadil se do fronty pro lidi s estou, kteří už někdy v USA byli. Chytl jsem docela mladou, bílou a usměvavou imigrační úřednici, odpověděl jí na pár otázek, jako jak dlouho tam budu, kam jedu a jestli jsem už v USA někdy byl, dal otisky prstů, nechal se vyfotit, vše šlo hladce, dokonce jsem měl už razítko v pasu „Admitted“, když se najednou její výraz v obličeji změnil a zeptala se mě, jestli jsem byl někdy zatčen. Poté, co jsem jí řekl, že ne, zeptala se ještě jednou. Znovu jsem řekl, že určitě ne. (Vyjeli jí moje záznamy, nevím, jestli podle otisků prstů nebo čeho.) No a už volala eskort, pas dala do fólie s žlutým lemováním a už mě černoch vedl na SECONDARY INSPECTION. Zavřeli mě do prosklené místnosti s dalšíma lidma a asi za půl hodiny si mě zavolala ne zrovna moc příjemná mladá černoška. Ta se mě ptala, kdy jsem tam byl, kdy jsem odletěl a o kolik let jsem překročil pobyt. Řekl jsem jí, jak to vše bylo, ukázal papíry z imigračního ohledně mého svědectví a veřejného zájmu. Stejně jí to ale moc nezajímalo, protože prý bych ESTU vůbec dostal neměl, když teď je tam otázka ohledně překročení pobytu a já překročil pobyt o 7 let :) Pokoušel jsem se jí vysvětlit, že v době, kdy jsem si já žádal o ESTU, žádná taková otázka tam ještě nebyla. Měl jsem se jít ještě posadit a že to prověří s vedoucím. Za další půlhodinu mě znovu zavolala a že to nevypadá dobře. Na základě ESTY mě pustit nemůžou. ALE, je tu prý ještě jedna možnost, a to zaplatit USD 585,- za WAIVER fee, dostat jednorázové turistické vízum. Samozřejmě jsem s tím souhlasil, i když ta částka mě dost zaskočila. Problém však byl, že si to převzal nějaký nový černoch, který se zaučoval a ten nebyl schopný jeden list formuláře do konce jeho směny, asi za tři hodiny, vyplnit. Už byly 2 hodiny ráno, všichni už šli domů a akorát jejich vedoucí mě přišel slušně říct, že budu muset počkat do rána, cca do pěti, až přijde raní směna a pokladní, aby mohla peníze příjmout. Nakonec jsem čekal zavřenej v jiné místnosti s dvouma černochama, indem a mexičankou (ta už čekala na let zpátky do Mexika) asi do sedmi ráno, kdy konečně přišel nějakej mladej rozumnej běloch, papíry vyplnil, já to zaplatil, ještě mě zkontroloval komplet kufr, batoh a peněženku a popřál pěkně strávený týden v USA. Tento úředník, stejně jako jeho vedoucí před tím, mě ujistili, že pokud si zažádám v Praze o vízum, měl bych ho bez problému dostat a při další cestě to již bude zcela bez problémů. Tak jsem na to dost zvědav, můj další plán je návštěva ambasády s žádostí o vízum. Doufám, že tato zkušenost někomu pomůže a pokud má někdo obavy, že s platným vízem neprojde imigrační kontrolou, mohu ho uklidnit, že to nakonec jde i zcela bez víza a po překročení pobytu o několik let. Samozřejmě každý je jiný případ, ale denně překročí hranici do USA cca milion lidí a pouze asi 250 lidí je posláno zpět. Přeji šťastnou cestu bez nervů.

Odpovědět

Dobrý den,
V dotazníku ESTA je kolonka, jestli dotyčný měl někdy problém s drogami. Pokud jsem problém s drogami měl (chytli mě v německu s hašišem, mám to zapsáno v německém rejstříku), znamená to automaticky zamítnutí žádosti ? Nebo mohu ESTU dostat i tak? Popřípadně co si myslíte o tom lhát/nelhát.

Odpovědět

@Pope: Smysl otázky je stejný jako otázka: Jste terorista? To znamená: jste pašerák nebo dealer drog?

Odpovědět
Franta (3198)
18.4.2015
17:56

@Pope:
Nechci je přeceńovat, ale pokud máš záznam u Němců, tak bych se nedivil, kdyby to věděli i amíci.

Odpovědět
Pope (2)
19.4.2015
1:58

pašerák ani dealer drog nejsem, ale v rejstřiku to mám za držení ..

Odpovědět
Aneta (1)
13.5.2015
21:56

Měla bych dotaz. Pokud tady někde už padl, tak se moc omlouvám, ale nenašla jsem ho. Jde o to, že letos jedu do Kanady (Toronto), ale mám v plánu na 4 dny navštívit USA (NYC). Pojedu Megabusem, tudíž budu překračovat hranici pozemní cestou, ne letecky. Budu pro to potřebovat ESTU nebo ne? Díky za odpověď :)

Odpovědět
Petr Novák (2512)
13.5.2015
23:13

Ahoj, pokud do USA vstoupíš po zemi, ESTA nepotřebuješ.

Odpovědět
Tomas (1)
15.5.2015
15:09

Zdravím, mám dotaz ohledně své nadcházející cesty, při které budu v USA pouze přestupovat a strávím na letišti několik hodin než budu pokračovat dál. V pasu mám stále plátné B1/B2 vízum z roku 2010 a mojí otázkou je, jestli si mám pro sichr zažádat i o waiver nebo se spolehnout na vízum.

Ačkoliv na stránkách U.S. Embassy píší, že cestující o waiver žádat „nemusí“, na stránkách ESTY je psáno, že v případě, že cestující nemá o waiver žádat pokud má platné vízum.

V USA budu přestupovat na cestě do Peru.

Odpovědět
Pavlik (1)
23.5.2015
1:26

Zdravim chci se zeptat. Napsala jsem do zadosti Esta,ze se zdrzime 14dni,ale nakonec jsme koupili zpatecni letenky za 3 tydny pobytu zpet. Vadi to? Dekuji

Odpovědět
Kokršpaněl (5)
24.5.2015
0:12

Ne. Pobyt je možný až na 90 dní.

Odpovědět

@Kokršpaněl: Pobyt ano, ale vždy je nutné mít v ruce zpáteční letenku s odletem nejpozději 90.den ode dne příletu-vstupu do USA.

Odpovědět
Kokršpaněl (5)
24.5.2015
10:27

Psal, že do žádosti napsal 14 dní, ale letenku koupili na tři týdny. Předpokládal jsem tedy, že letenku mají.

Odpovědět
Julie (1)
25.5.2015
9:47

Ahoj, máme naplánovanou cestu do USA a Kanady.( celková doba cesty 96 dní) Díky výhodnější letenkám přistáváme v Kanadě. Musíme mít taky vyplněnou ESTU? Jak jsem tu četla, pokud tedy vstoupíme do USA po zemi není to potřeba, ale můžeme tedy zůstat v USA více než 90 dní , nebo je to také limitováno? Děkuji

Odpovědět

@Julie: Turista na vízum B1/B2 může v USA pobývat až 180 dní, bez víza max 90 dní. Máte vízum? Ano-180, ne-90.

Odpovědět

Dobrý den,

Chtěl bych pracovat v USA anglicky umím bohužel jen základy ale přihlásil jsem se na kurz angličtiny . Zajímalo by mě jestli nemáte nějakou stránku kde se o práci v USA a jak na tom je člověk který neumí super anglicky . Jestli si tam parta 2-3 kluků dokáže najít práci ať se jedná o cokoliv . ( vím že pracovat v USA není jednoduché a snadné )

Děkuji.

M

Odpovědět
Robino (3)
26.5.2015
15:59

@M.:

skús si to tu trochu preštudovať kým sa niečo takéto pýtaš…pochop,že najprv potrebuješ pracovné víza,ktoré nedostaneš len tak. A na cestovateľské “ víza“ pracovať nemôžeš a hlavne ťa pravdepodobne nikto nezamestná. Ak chceš pracovať v anglicky hovoriacej krajine,choď do británie,kde tieto problémy mať nebudeš.

Odpovědět
Radim Prudel (2)
29.5.2015
21:42

Dobrý den
chtěl bych se zeptat mam ESTU přiletím do USA pak pojedu na plavbu lodí po Karibiku pak zase zpět do USA a pak do ČR stačí mi 1 ESTA nebo 2 pro každý vstup do USA předem děkuji

Odpovědět
Franta (3198)
30.5.2015
10:36

@Radim Prudel:
Stačí jedna, ta platí dva roky.
Tebe bude nejvíc zajímat doba povolení pobytu na území USA (až 90 dní). Svou cestu by jsi měl v této době stihnout. To znamená od příletu do USA, pobyt tam, odjez lodí, návrat z lodi, pobyt v USA až po odlet do ČR, to vše by se mělo do této doby vejít.
Jinými slovy, když na imigračce dostaneš povolení na 65 dní (většinou ale dávají plných 90 dní), tak ten 65-tý den musíš odlétat z USA zpět do ČR.

Odpovědět
Radim Prudel (2)
30.5.2015
12:55

@Franta:

dekuji za odpověd a platí to i při ceste do mexika? a pak zase zpet do usa?

Odpovědět
Franta (3198)
30.5.2015
13:33

@Radim Prudel:
Ano.
Je třeba brát v úvahu to, že americké úřady neberou návštěvu Mexika, Kanady, Karibiku a přilehlých ostrovů, během pobytu v USA, jako opuštění USA. Nelegálové by si tak mohli stále prodlužovat pobyt pouhým vycestováním za hranice. Pro ně je opuštěním USA opuštění celého severoamerického kontinentu, tedy cesta zpět do Evropy, případně Asie, Jižní Ameriky nebo Austrálie.

Under the VWP, time spent in Canada, Mexico, Caribbean and adjacent islands counts towards the maximum of 90 days stay allowed under the program.
Pokud máš odlet zpět z USA, tak ho musíš stihnout v daném čase, jinak máš smůlu. Do USA tě pak (s největší pravděpodobností) nepustí, letenka ti propadne a budeš muset shánět novou z místa, kde jsi zůstal.

Odpovědět
Kappy22 (1)
12.6.2015
20:11

Ahoj,
můžu vycestovat do USA, konkrétně do New Yorku, když mám záznam v trestním rejstříku a mám udělenou podmínku? Potřebuju vyplnit vízum nebo stačí ESTA nebo se tam nedostanu vůbec? Předem díky za odpověď

Odpovědět

Ahoj ahoj, zajímalo by mě, zda musím do ESTA systému něco vyplňovat, když už jsem na ni cestoval do USA minulý rok či prostě stále platí a nemusím nic řešit.

Díky za odpověď, Pepa

Odpovědět
Petr Novák (2512)
16.6.2015
9:35

Ahoj, pokud nemáš nový pas, nezměnil sis jméno nebo se nezměnila odpověď na některou z otázek typu „byl jsi vyhoštěn z USA“, tak ne. ESTA stále platí.

Odpovědět
Petra (2)
16.6.2015
19:42

Ahojky,v září letím s bráchou a moji 11letou dcerou do USA…Chtěla jsem se zeptat,zda potřebuji mít sepsaný na papíře,že otec mé dcery povoluje její odcestování?Pokud ano,jak by to mělo asi být sepsané?Moc děkuji.

Odpovědět
Z. (220)
18.6.2015
7:39

@Petra: Ano, cestuje-li dítě pouze s jedním z rodičů, musí mít souhlas, ne povolení, toho druhého. Tedy, že souhlasí, aby dcera cestovala kdy, kam, s kým, na jak dlouho, za jakých podmínek.

Odpovědět
Petra (2)
23.6.2015
7:40

Děkuji…snad to sepíšem dobře.:-)

Odpovědět
Malcolm (1)
25.6.2015
14:12

Dobrý den,

chci se zeptat, je možný na ESTU odletět do USA a zde pouze chodit na pohovory (aby mě firma viděla osobně – nepracovat) a pokud by měli zájem a zažádali o petici (tzv. krátkodobé pracovní povolení – po skončení práce odlet zpět) – nového pracovníka, přiletět normálně pak do ČR (ve lhůtě platnosti ESTY) a zažádat o vízum na ambasádě k práci v této firmě ?

Tím mám na mysli samozřejmě práce, která by začala např. v říjnu nebo listopadu, tak by petici podal zaměstnavatel v srpnu kdy jsem prošel teoreticky pohovorem.

Ptám se protože mě často zvou zaměstnavatelé z USA na pohovor často, ale nemůžu se takhle na dálku prodat, na skype jsem se zatím nedostal. Tak jsem přemýšlel nad touto cestou.

Snad to dává smysl, kdyžtak rozepíšu, děkuju za Vaši radu a názor. Vim, že je to těžký a vše má svoje ALE, jak už několik měsíců zjišťuji, přesto mě to zajímá. Rozhodně neplánuji pracovat ilegálně, spíš investovat do té cesty a zabojovat osobně.

Díky moc,

Malcolm

Odpovědět
las vegas (1)
2.7.2015
16:50

Ahoj. Chtel bych na 14 dni do las vegas. Pred rokem jsem jsem 2 roky sedel v base. Myslite ze me pusti. Nechci tam zustat ani pracovat. Jen prohrat 20 tis dolaru protoze je to muj sen to zkusit. Diky za radu. Esta asi nema smysl nebo co myslite

Odpovědět
Irena (4)
3.8.2015
16:22

Dobrý den, slyšela jsem, že je možné si zažádat o estu i bez uvedení adresy pobytu v USA. Známý tam letěl a estu si dělal už asi měsíc před odletem, ale u koho budou bydlet věděli až asi týden před odletem. Schválí mi estu i bez adresy prvního pobytu? Nesníží mi to event.šanci na schválení? Žádný škraloup nemám, ale i tak se trošku bojím, aby to klaplo.. Děkuji za odpověď:)

Odpovědět
Franta (3198)
3.8.2015
18:27

Adresa pobytu v USA je nepovinná. Vyplňovat se tedy nemusí. Imigrační se zeptá, pokud ho to bude zajímat.

Odpovědět
Irena (4)
4.8.2015
8:54

Pekelný příspěvek:) Díky za odpověď

Odpovědět
bara (1)
9.8.2015
8:54

Ahoj, momentálne letím do USA na ESTU po druhýkrát, naposledy, keď ju vypňovala som bola ešte študentka, momentálne už pracujem. Pred tým som uvádzala, že nie som zamestnaná, myslíte, že bude lepšie si podať o novú ESTU, kde uvediem zamestnávateľa alebo sa to im dá nejako slovne vysvetliť a obhájiť i bez zmeny v systéme? Ďakujem. Prajem krásny deň

Odpovědět
Zuzka (1)
13.8.2015
23:36

Ahoj, potřebovala bych poradit. Chystám se na Floridu a zrovna sem si vyřídila estu (na těchto stránkách http://www.esta.us/ ). Bohužel to vypadá, že jsem za tuto žádost (estu) zaplatila víc než bych měla. Skutečná cena je těch 14$, jak je uvedeno na Vašich stránkách? Lze případně něco udělat, abych získala poplatek zpátky?

Děkuji za odpověď

Odpovědět
Petr Novák (2512)
13.8.2015
23:48

Ahoj Zuzko, zaplatila jsi skutečně víc, než je třeba. Teď už s tím bohužel nelze dělat nic, peníze zpátky nedostaneš. :(

Odpovědět
Franta (3198)
14.8.2015
14:50

Chce to používat pouze oficiální stránky esta.cbp.dhs.gov.
Důležité je koukat na koncovku .gov

Odpovědět
Vlasta (1)
23.8.2015
0:15

@cptSpaulding: zdravim kde te chytli imigracni? Pry je jediny problem na letistich

Odpovědět
Franta (3198)
23.8.2015
11:30

To nebude tím, že by byl „jediný problém na letištích“. Spíš je to tím, že drtivá většina turistů dorazí do USA právě letecky. Hraniční přechody a přístavy pro turisty ze zámoří moc frekventované nebudou.

Příklad 2014
Denně do USA vstoupilo 1.026.234 lidí
Z toho
293.285 přes letiště (včetně posádek)
54.008 přes přístavy (včetně posádek, většinou turisté z výletních lodí, kteří mnohdy z USA i vypluli)
678.941 přes hraniční přechody (nutno počítat, že to jsou většinou Mexičané a Kanaďané, kteří jedou do práce [například u řidičů může jít i o několikanásobný vstup během dne], do školy nebo na návštěvu)

Odpovědět

Ahoj, potřebuju poradit, kam mám napsat dodatečné informace APIS, v rezervaci letenky mi píšou, že si to musím před odeletem zařídit, ale když dám rez. kod na stránky Lufthansy, tak mě to tam nepustí. Dělá se to až před odletem, jako online check-in, nebo je mám dát jinam? Díky

Odpovědět
circolka (5)
1.10.2015
20:59

Ahoj,chtěla bych se jen zeptat ohledně ESTY.. Je lepší ji vyplňovat v anglické verzi,nebo nevadí když vyplním tu v češtině ? Nikdy jsem do USA necestovala,tak si nevím rady.. Děkuji

Odpovědět
Franta (3198)
1.10.2015
22:54

Je to úplně jedno.

Odpovědět
Adél (3)
7.10.2015
17:40

ahoj, prosím jak je to s estou – kdyz jsem v usa 90 dni tak je nutne opustit zemi, ale na jak dlouho? na dalsich 90 dni, stejne jako to je v EU pro cizince ze tretich zemi nebo staci na tyden a pak zas muzu na 90 dni zpatky?..
dekuji moc!

Odpovědět
Franta (3198)
7.10.2015
20:00

@Adél:
Teoreticky můžeš odletět a další den se vrátit. Ale bylo by to dost podezřelé. Nejspíš by si mysleli, že tam pracuješ a jen si tak chceš prodloužit pobyt. Obecně se doporučuje, dát si po delším/dlouhém pobytu dlouhou pauzu.

Odpovědět
Barka (1)
11.10.2015
20:59

Zdravím,
chci se zeptat jak to je a tim, kdyz mi muj pobyt vy hází přesně na 90 dni. Kdyz to posunu, aby to bylo treba 89-88 tak to letí pres země, pres které nechci letět a je to dražší.
Myslíte, ze to je Ok? Ze to proste vychází na 90?
Díky moc za odpovědi
Mějte se vsichni :)

Odpovědět
Věra (7)
11.10.2015
22:34

Dobrý den, koncem listopadu jedu poprvé na 10 dní do USA (San Francisco) – turistika, bydlet budu u kamaráda Američana. Jsem studentka VŠ. Estu mám schválenou, jen mi teď vrtá hlavou, že jsem tam neměla kam vyplnit, že jsem student – stálé zaměstnání nemám (dosud je to sem tam nějaká ta brigáda, doučování, ale nic, co by se dalo považovat za plnohodnotné zaměstnání), tak jsem tam pravdivě odpověděla, že ne. Teď jsem paranoidní a říkám si, aby na imigračním neměli problém, když jsem podle esty nezaměstnaná. Stačí mít s sebou pro jistotu „čerstvé“ potvrzení o studiu a platnou studentskou kartu ISIC a uvést, že jsem student, kdyby se na to nějak ptali? Nebo si mám pro jistotu vyplnit novou estu a to, že jsem student, a adresu VŠ vyplnit do té části o zaměstnavateli? Moc díky předem.

Odpovědět
Pelikán Jaroslav (1)
19.10.2015
11:23

Prosím o informaci k vyplnění kolonky o zaměstnání. Jsem nepracující důchodce.
Děkuji za odpověď.

Pelikán Jaroslav
nakilepj@seznam.cz

19.10.2015

Odpovědět
estabuser (6)
19.10.2015
14:00

@Pelikán Jaroslav:
„retired“

Odpovědět
stresulka (1)
30.10.2015
15:18

Dobry den, byla bych moc vdecna za radu. Partner je american, ja virizenou estu…vse v poradku. Bohuzel potrebuji cestovat do usa cim dale tim casteji. Muj dotaz tedy zni: jak casto se muhu do usa vracet po dobu platnosti bezvizoveho programu?

Moje predstava by byla takova, ze bych vzdy stridala pobyty v usa a cr po 2 mesicich. Takto bych to potrebovala udrzet do dalsiho leta ci podzimu, nez bychom se vzali.

Odpovědět
Franta (3198)
4.11.2015
8:13

@stresulka:
Tak teoreticky se můžeš vrátit do USA další den po odletu. Ale praxe je samozřejmě jiná.

Ty dva měsíce tam a dva tady vypadají rozumně. Pokud to ale chceš dělat asi rok, jak píšeš, tak by imigrační mohl mít pocit, že tam pracuješ. Navíc tam máš přítele, Jasně, chcete se vzít, ale ještě nejste svoji. Snoubenecké vízum až vyřizujete? S ním by to možná bylo jednodušší. Takhle na ESTU jsi pro ně standardní turista.
„Jedeš za přítelem? Aha, a chcete se vzít? Tak to mi tě nepustíme, protože nám tu budeš chtít zůstat.“ I to se může stát. Jak slyší svatba a nevidí snoubenecká víza, tak jsou nervózní. Lidé tam jezdí na ESTA a berou si Amíky, což není úplně správně podle jejich zákonů.

Odpovědět
Mesi (675)
5.11.2015
1:54

@stresulka: Jak pise Franta, tohle by imigracni uredniky primo bilo do oci. Ja to vyresil tak, ze jsem misto ESTY vyridil turisticke vizum, ve kterem bylo primo napsano: cestuje s manzelkou obcankou, momentalne nema v umyslu imigrovat. Jenze my uz byli svoji… Zkus se zeptat na ambasade, treba ti poradi neco podobneho. Posledni slovo ma ale stejne urednik na letisti.

Odpovědět
Katka (2)
9.11.2015
18:49

Ahoj,

Jsem v usa na ESTU, pouze na mesic a pul, ale jiz po treti v tomto roce.na Mam v planu sveho pobytu v USA, navstivit Costa Ricu. Neplanuji prekrocit dobu 90ti dni, neplanuji zde zustat dele nez me je povoleno. Muzu se obavat, ze me z Costa Rica nepusti zpet do usa, kde budu jeste 2 tydny, i kdyz zde muzu zustat jeste mesic a pul dele?

Dekuji Katka

Odpovědět
Franta (3198)
9.11.2015
19:38

@Katka:
Je to podobný příklad jako @stresulka , několik delších pobytů v jednom roce. U tebe je vidět, že to jde. Možná proto, že pobyty nejsou na maximální dobu a mezery mezi nimi jsou nejspíš delší. Také jde o to před imigračním „obhájit“ počet a délku častých návštěv.

K otázce. To, že tě nepustí, se může stát kdykoliv. Pro tebe mluví to, že tě zatím pokaždé pustili, a (předpokládám) že jsi měla všechny pobyty bez problémů. Z Costa Ricy se vracíš vlastně ještě v době povoleného pobytu, tak nepředpokládám potíže.

Také nejde o to, že neplánuješ překročit dobu 90 dní, ale neměla by jsi překročit dobu povolenou imigračním. Zní to jako slovíčkaření, ale někdy imigrační povolí dobu kratší a datum v razítku (pase) je směrodatnější než lhůta možného pobytu. Lidé stále laborují s 90 dny, ale je třeba si uvědomit, že je to maximální možná doba kterou je šance dostat. Imigrační většinou dává těch 90 dní, ale někdy povoluje pobyt kratší a několik lidí už si tak udělalo problémy a při dalším vstupu museli odpovídat na otázku, proč posledně přetáhli.

Odpovědět
Zuzana (1)
5.1.2016
19:25

Ahojte, chcela by som sa podelit s mojimi najnovsimi skusenostami so vstupom do USA na ESTU a zaroven sa spytat otazku ktora tu este zodpovedana nebola. Teraz v decembri 28.12.2015 som sla do USA na ESTU, uz v Amsterdame na letisku pred vstupom do lietadla sa nas pracovnici vsetkych pytali preco, naco ideme do usa, adresu kde zostanem a kopiu potvrdenia z hotela, ci som si sama balila kufor,ci mi do kabely co mam na pleci nemohol niekto nieco vopchat,ci mam spiatocnu letenku, dokaz toho ze pracujem, za kym tam idem atd. Co ma prekvapilo lebo predtym to pred vstupom do lietadla nerobili. Na druhej strane imigracny officer v USA v Detroite (kde bol moj prvy vstup do USA) sa ma spytal preco idem do Atlanty (ze to nie je zaujimave mesto)len sa nad tym pousmial a to bolo vsetko. Ja som sla do USA len na 6 dni, officer mi dal peciatku kde mi povolil pobyt az do 26.marca 2016. Avsak ja som letela naspat uz 3.januara kedze tak som mala planovane volno a musela som sa vratit do prace. Najblizsie letim do USA tohoto roku 12.marca na dobu 13 dni do San Francisca a LA. Co je do 27.marca. Myslite si ze by som mohla mat problem pri vstupe tym ze som bola v USA na 6 dni pred 2 a pol mesiacom? Je nejaky obmedzeny pocet vstupov do usa na Estu? Nezname to ze ked mi dal prvykrat peciatku do 26.marca tam teraz mozem zostat len do 26.marca? Podla mojho nazoru tym ze som sa vratila naspat a teraz tam pojdem znova sa 90dnova lehota zacina pocitat od znova.
Vopred vam dakujem za vasu odpoved.

Odpovědět
Franta (3198)
22.1.2016
7:38

Spojené státy obnovily víza pro Evropany, kteří navštívili rizikové země
http://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/392549-spojene-staty-obnovily-viza-pro-evropany-kteri-navstivili-rizikove-zeme.html

Odpovědět
Tomas (2)
1.2.2016
10:24

Dobrý den jak dlouho se čeká na vyřízení esta.Já už čekám na nějakou zprávu na můj mail více jak čtyři dny a pořád nic.Všichni mojí známi odpověd už dávno dostali .Jen já nic.
Ten poplatek 14 dolarů jsem zaplatil hned ten den jak jsem vyplnil formulář!
Moc vám děkuji za odpověď.

Odpovědět
Franta (3198)
1.2.2016
10:41

@Tomas:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e3s1
Píše se tam, že to je obvykle do 72 hodin.
A nejprve se platí 4 dolary za zpracování, a až v případě schválení si strhnou dalších 10. Pokud si z karty vzali 14,-, tak by to mělo být schválené. Zkus kouknout do spamu.

Odpovědět
Franta (3198)
1.2.2016
10:44

@Franta:
Spam asi nepomůže, na mail chodí něco jiného.

Jsou tři možnosti: Registrace schválena, Cesta nepovolena, Registrace se vyřizuje, co to ukazuje tobě,

Odpovědět

@Tomas:

na mail nic nechodí, přihlaš se na https://esta.cbp.dhs.gov/esta/ tam to uvidíš

Odpovědět
Tomas (2)
2.2.2016
10:16

Moc vám děkuji za radu.Tomáš

Odpovědět
Arny (1)
8.2.2016
18:56

Dobrý večer. Chtěl bych se zeptat, zda si musím obnovovat ESTU, když její platnost je do 1.7.2016? Odlétám do USA 7.4.2016 na 14 dní. Je nějaká povinná lhůta po kterou musí povolení platit než se vrátím zpět? Děkuji

Odpovědět
Franta (3198)
9.2.2016
0:52

@Arny:
Obnovovat nemusíš, stačí ti tahle.

Odpovědět
Bogorová L (2)
10.2.2016
16:47

Dobrý den,

chci se zeptat, jednou mi klasické Vízum bylo schváleno, pak neštastnou náhodou jsem pas i vízum ztratila a chtěla si zažádat o nové.
Bylo mi však zamítnuto, protože jsem nahlásila, že chci zůstat jinou dobu v USA než jsem nakonec byla. Však nic jsem nepřekročila a vrátila se včas.
Teď si chci tedy vyplnit ESTU, ale došla jsem k otázce zda mi bylo Vízum někdy zamítnuto, bojím se tedy, že touto otázkou mi nebude ESTA schválena.

Co mám tedy napsat k tomu, proč mi to bylo zamítnuto. Nehodlám psát lež, myslím si, že je jasné, že si to někde dohledají.

Děkuji

Odpovědět
Franta (3198)
10.2.2016
19:25

@Bogorová L:
Jen jestli to dobře chápu.
První vízum (pas) jsi ztratila. Druhé ti zamítli protože jsi předtím (na to první) byla v USA jinou dobu, než jsi řekla (při žádosti/imigračnímu).
To mi přijde divné. Já jel původně na cca měsíc, nakonec jsem tam byl s oficiálním prodloužením skoro rok a nikdo to následně nikomu nevadilo. Pokud jsi opravdu nepřekročila, tak nevidím důvod, proč by to používali k neschválení. Přiletíš na letiště, imigrační ti dá razítko s datem, do kdy je povolen pobyt, a pokud ho nepřekročíš, tak je vše v pohodě. Leda by jsi byla v USA půl roku, což je max doba na vízum, ale imigrační ti povolil dobu kratší, což ty jsi si ale na razítku nezkontrolovala, případně jsi imigračnímu nerozuměla, když ti datum říkal.

Do ESTA formuláře napiš samozřejmě pravdu. pokud to byl pro ně závažný důvod, tak ti ESTA pravděpodobně neschválí.

Odpovědět
Aneta (4)
15.2.2016
11:10

Ahoj, také se omlouvám, jestli můj dotaz už padl, ale procházela jsem to tu a nenašla jsem. Z toho, co jsem se tu už dočetla jsem pochopila, že pokud mám ESTU od minulého roku, platí mi až do roku 2017, takže když chci za týden vycestovat do USA, mělo by to pořád platit. ALE taky pokud tomu správně rozumím, pokud se změnil nějaký údaj ve formuláři, měla bych to buď aktualizovat nebo požádat znovu??
Já právě ani nevím jestli je nutné to aktualizovat, protože se jedná o adresu mého pobytu v USA (nikoliv o moje osobní informace č.pasu i vše ostatní je stejné) – minule jak jsem jela k rodině, tak bydleli jinde, a během těch tří měsíců, co jsem tam byla se přestěhovali (jsou ale pořád ve stejném státě i městě). Myslíte, že je to problém, když v té mojí ESTĚ je uvedená ještě ta původní adresa a já pojedu na tu novou už??
Předem moc děkuji

Odpovědět

@Aneta:

Pokud si pamatuji dobře je adresa pobytu v USA nepovinný údaj, takže bych to políčko nechal prázdné.

Odpovědět
Aneta (4)
15.2.2016
12:20

@OP: aha, to já už si nepamatuji, díky moc…. vlastně si tak říkám, že bych jako turista teoreticky mohla být tři měsíce v USA, ale každé dva týdny v jiném hotelu třeba že… takže, by tam ani nešla dát konkrétní adresa, kdybych to takto měla v plánu…
Takže to nechám tak a snad s tím nebude problém :)

Odpovědět
Franta (3198)
15.2.2016
13:25

@Aneta:
Ono jim jde hlavně o tu první adresu po příletu. ESTA se dá aktualizovat, ale není to nutné. Imigrační se v případě zájmu zeptá sám. :-)

Odpovědět
Kristy (1)
24.2.2016
19:17

Dobrý den, nevím jestli můj dotaz zde už někdo nepoložil. Předem se omlouvám, že jsem nepročetla všechny komentáře. Ale chtěla jsem ze zeptat, když vycestuji do USA na měsíc a pak se vrátím zpět do Čech. Jak dlouho musím zůstat v ČR, abych zase mohla vycestovat do USA? Je na to určitý limit? Předem děkuji za odpověď.

Odpovědět
Franta (3198)
24.2.2016
19:31

@Kristy:
Limit není, ale všeobecně se doporučuje u delších pobytu nechávat i delší mezery. Vše je to hodně individuální a záleží to na imigračním, jak ho přesvědčíte o vašich dobrých turistických úmyslech.

Odpovědět
Pavel (3)
28.2.2016
18:55

ESTA mám schválenou čtyři měsíce. Za dva týdny odlétám. Mezitím jsem změnil zaměstnání. Ze zaměstnance jsem podnikatel. Mám to nějak řešit a nebo zůstat u původní varianty. Projektový manažer ve stavebnictví s dlouholetou praxí zní lépe, než začínající podnikatel.

Odpovědět
Franta (3198)
28.2.2016
19:18

@Pavel:
ESTA už je schválená, teď už je to jedno.

Odpovědět
Pavel (3)
28.2.2016
21:31

@Franta: Šlo mi o pohovor na imigračním. Jestli zůstat u původní varianty. Nerad bych se zamotal do nějakýho vysvětlování, že dělám něco jinýho a co. Díky za názor.

Odpovědět
Franta (3198)
28.2.2016
22:29

@Pavel:
Imigračního nebude zajímat, kde děláš.

Odpovědět
Petra (2)
3.3.2016
15:52

Ahojky,mám dotaz a snad mi někdo poradí…:-/ nemůžu to nikde dohledat…jak dlouho se podle vás někdo nedostane do USA s razítkem v pase :
US. Department of Homeland Security
Customs and Border Protection
Perfused in section 217
R39007

šlo o deportaci na estu a nevíme,jestli má cenu vůbec žádat o vizum.díky za rady a zkušenosti

Odpovědět
Franta (3198)
3.3.2016
16:49

@Petra:
Při té deportaci bylo určitě nějaké řízení/soud. Dost záleží proč to přesně bylo. Překročení pobytu, práce načerno… Máš jen to razítko nebo i nějaké papíry?
Osobně předpokládám (třeba se pletu) několik delších pobytů krátce po sobě a z toho vycházející podezření na práci načerno. V takovém případě bych to moc nadějně neviděl.

Odpovědět
Petra (2)
3.3.2016
17:11

@Franta:

to jsem mohla dopsat no ;-) nene je to manžela a letěl poprvé v životě. Měl povolení ESTA a jel na pozvání amíka. Ovšem na imigračním si ho vzali bokem a tahali z něj informace o mé sestře,která je tam nelegálně a on zapíral,moc nemluví anglicky,takže tam přišel čech a jel do něj…drtili ho několik hodin,až přiznal,že si tam chtěl i něco přivydělat :-/ pozvání bylo od sestry přítele a ten bohužel taky moji ségru nezapřel,takže průser a manžel letěl domů za doprovodu policistů…

Odpovědět
Franta (3198)
3.3.2016
17:46

@Petra:
Tak to dost mění. Žádná deportace na ESTA. Přiznal, že tam jel s úmyslem porušit americké zákony, nelegální práce, a to oni neradi. Podle mě nemá smysl se o cestu v následujících letech vůbec pokoušet. Mám to v záznamech a ta sestra to moc nevylepší. Leda by se tam časem legalizovala.
Teď už je pozdě. Ale sestru neměl zapírat, když se na ní ptali, tak o ní věděli, nejspíš jim bylo, i jasné od koho je to pozvání. Měl na rovinu říct, že jede k ní, že ví, že je tam nelegálně, ale netýká se ho to a chce jen vidět USA, že ty jsi nejela, protože tě to neláká (bylo jim určitě divné, že jede sám). Ale hlavně neměl ani naznačovat, že si chce přivydělat.

Jaké to bylo letiště? Že tam měli překladatele Čecha.

Odpovědět
Roman (1)
6.4.2016
10:47

Ahojte mám platnou ESTU ale změnil jsem zaměstnání, je potřeba udělat novou?
Pač aktualizovat mohu jen email a adresu pobytu v USA. Díky

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.