Komentáře k článku Návod: Jak vyplnit formulář celní deklarace v USA

↩️  Návod: Jak vyplnit formulář celní deklarace v USA
💬  Celkem 310 komentářů, nejnovější jsou nahoře.

@Ilona: Dobrý den, Ilono,

doporučuji mamince vyplnit vzor podle formuláře v článku. Nejjednodušší bude, když ji to vytisknete na papír. Plus tam napíšete, kam letí, za kým letí, co veze + kontakt na někoho z rodiny, kdo umí anglicky. Ať je tam anglicky také vysvětlené, že maminka neumí anglicky a neví, jak kiosek ovládá.

Pak bude stačit, když papír dá do ruky úředníkovi / ostraze a oni ji poradí. Tento postup bude nejméně stresující, řekl bych.

Mamince přeji šťastnou cestu! :)

@Petr Novák:
Dobrý den, za pár dní odléta moje maminka 85 let do LA a bude muset vyplňovat Celní prohlášení v kiosku.
Neumí anglicky.ráda bych ji alespoň vyplnila formulář a vytiskla aby měla alespoň nějaký vzor.
Děkuji

@Hanka: Díky za upozornění, už se to zobrazuje správně. :-)

@Petr Novák: @Petr:

ted jsem na formulář koukala a je to tam stále obráceně

@Denisa: ano priletite, pujdete rovnou k imigracni kontrole (cbp, v usa neni tranzit jako v jinych zemich, pokazde musite vstoupit na pudu usa). Pote co projdete imigracnim, si jdete vyzvednout odbaveny kufr na pas. A jeste nez vyjdete z celniho prostoru finalne ven, tak byva pro transferove lety (vnitrostatni linku poletite asi z jineho terminalu napr.) prepazka kde sedi pracovnik a kufr mu jenom date (na kufru uz budete mit tag AMA rovnou z prahy), kufr hodi na pas a vy si pokracujete na vas terminal odletu. V dallasu jezdi za kontrolou mezi terminaly vlacek skylink, coz by mel byt asi vas pripad.

@OP: Děkuju moc! Mám pouze jeden kód, takže jen jedna letenka. Takže až přiletím do Dallasu vyzvednu si svůj kufr, půjdu na kontrolu a poté dám kufr na určitý pás a nemusim uz to s nikým řešit? Vím, že se nejspíše ptám na hloupé otázky, ale je to můj úplně první let a tak si chci být jistá.

@OP: Ano mám jen jeden kód@OP: Děkuju moc! Mám pouze jeden kód, takže jen jedna letenka. Takže až přiletím do Dallasu vyzvednu si svůj kufr, půjdu na kontrolu a poté dám kufr na určitý pás a nemusim uz to s nikým řešit? Vím, že se nejspíše ptám na hloupé otázky, ale je to můj úplně první let a tak si chci být jistá.

@Denisa: pokud mate letenku jenom ten sestimistny kod pouze jeden tak je to vsechno jako tzv. jedna letenka. Pokud jste koupila naraz, tak je to proste jedna letenka a vyzvednete na prvnim us letisti. Pokud je jedna letenka, tak ma vyhodu ze az si v dallasu vyzvednete tak jeste pred opustenim prostoru hodite kufr na pas a nemusite znovu do fronty na odbaveni. Pokud jste platila trikrat, pokazde jeden let tak je to separatni a mate tri kody ke trem letenkam a v dallasu byste po cbp musela vyjit ven a jit znovu k prepazce si odbavit. Jinak posledni lety v letadle jsem nevyplnoval nic. Takze bych vubec neresil co mam v odbavenem kufru, i kdyz bych treba resit mel….

@OP: Náhodou asi nemůžete poradit co se týče moji první otázky že? :( Moc by mi to pomohlo. Pokud ne tak chápu a děkuji, že jste vůbec odpovědel.

@OP: Děkuji za odpověď. Mám letenku od AA ale můj let tam je přes dvě společnosti. Z Prahy do Londýna a z Londýna do Dallasu to je British airways a posledni let do Amarillo,TX je přes AA. Mám tedy počítat s tím, že kufry si vyzvednu až v tom Dallasu?

@Denisa: nemusite. Letel jsem pred mesicem stejnou trasu. Mel jsem prilet LHR terminal 3. Autobusem na terminal 5. A Zde vlackem ke vzdalenejsimu gatu:-) kufry dorazi na prvni us letiste tj. Do Dallasu. Pokud tedy mate vse na jedne letence a neni rozsekane na vic letenek.

Ještě bych se zeptala jestli si musím vyzvednout kufry v Londýně (můj 1. přestup) když letím do Dallasu z Prahy? Někde se píše že nemusí ale někde že ano.

Zdravím, za dva týdny odlétám do USA a chci se zeptat, když sebou plánuji brát v odbaveném zavazadle sladkosti, med a dvě medoviny. Co přesně mám zaškrtnout v tomto formuláři. Moc by mi to pomohlo.

@Matej: Ahoj Matěji, pohovor tě čeká při každém dalším vstupu, nicméně ti bude stačit původní ESTA.

Zdravím,
mám v plánu jet roadtrip (cca 20 dnů) po USA. Plán je takový New York – Washington – (Toronto) – San Francisco – Las Vegas – Salt Lake City – San Francisco – Los Angeles – New York – domů. Mám zde možná zastávku i v Mexico city. Chci se zeptat… první vstup do USA mi je jasný… ale co druhý z Kanady (autobus, vlak nebo letadlo), případně z Mexika (letadlo). Čeká mě opět kontrola a všechno znovu? Musím mít připravené nějaké formuláře znovu a čeká mě nějaké schvalování? Nebo stačí první povolení a mohu se vracet v této době opakovaně.
Předem díky!

@Kláris: Dobrý den, ano, ve Washingtonu si musíte vyzvednout kufry a po projití pohovorem s pracovníkem CBP je znovu odevzdat. Na kontrole vám stačí už jen pas, žádné papírové formuláře předem vyplňovat nemusíte. :-)

Dobrý den, letíme poprvé do USA – z Prahy do Jacksonville(Florida) přes Brusel – Washington. Chci se zeptat, zda se musí ve Washingtonu znovu odbavit kufry (předpokládám, že ano) nebo je pošlou rovnou z Prahy do Jackson…? Máme schválenou Estu, je potřeba mít něco krom pasu na kontrole nebo už jen stačí pas. Vyplňují se ještě v US nějaké formuláře? Děkuji.

@Petr: Ahoj, díky za upozornění, opravil jsem to. :-)

Ve vzoru vyplněné celního prohlášení je přehozené příjmení a jméno: Family Name je Novák a First Petr.

@Hanka: Dobrý den, nemyslím si, že s tím bude nějaký problém.

Dobrý den, koukám, že ve formuláři je hodně otázek na zvířata. Žijeme na farmě a tím pádem jsem ve styku se zvířaty – dobytkem, je v tom nějaký problém? Setkali jste se s tím? Díky, Hanka

@Hanka: ohledně dopravy z jfk je rychlejsi a pohodlnejsi varianta jet vlakem long island rail road (LIRR). Ze stanice jamaica bud muzete na penn station nebo atlantic blvd a zbytek dojet metrem spodek, podle toho kam na manhattanu chcete. Cesta z jamaica station na penn station nebo atl blvd trva 20 minut. Listek si koupite v aplikaci v telefonu. Bude rychlejsi i nez lyft. Jinak jeste nutno pripocitat ze pak po celni kontrole se airtrainem na tu jamaicu jede treba 15-20 minut, coz je dalsi cas..

Mám pár dotazů na zkušené – letím s dcerou VIE – LHR – JFK , v případě, že se bude vyplňovat celní prohlášení, uvádí se jako místo navštívené na cestě do USA i místo odletu ? Tedy Rakousko a také Británie, nebo jen ta přestupní země, tedy UK ?
Kolik cca počítat času od přistání letadla až po východ z letiště na JFK ? Přílet máme 19:15 a zvažuji cestu na Lower East Side veřejnou dopravou, ale nechci se v metru motat až kolem půlnoci, to bych určitě vzala Lyft .. jaké máte zkušenosti ?
Děkuji všem!

Dobrý den, mohu do USA dovézt jako dárek 1l domácí slivovice? Děkuji

Ahoj, přidávám aktuální zkušenost – v červenci jsme letěli do Vegas, deklaraci jsme nevyplňovali, pohovor u celníka velmi krátký a otisky prstů brali jen příteli.

@Anet: Ahoj Anet, přiznej je a neměj strach. Tohle není nic, co by jim vadilo. :-)

Ahoj, za týden letím s přítelem, jeho mamkou a sestrou no NYC. Oni mají pochopitelně stejné příjmení, ale já nikoliv. Mám do kolonky jestli se mnou cestují rodinný příslušníci zaškrtnout ano nebo ne? Jde mi hlavně o to jiné příjmení, aby to nějak neřešili, když bych zaškrtla, že cestuji s rodinou. Zároveň opačně by v tom taky mohli vidět problém…tak nevím. Díky moc za odpověď!

Květen 2023, Praha – JFK, žádný formulář nikdo nechtěl. Krátký pohovor na přepážce, otisky a tradá

Dva dni späť som sa vrátil z New Yorku. Išli sme z Londýna na JFK. Kiosky nefungujú a ide sa rovno do rady. Taktiež sme žiadnu deklaráciu nevyplnali ani v lietadle a ani pri kontrole. V rade sme stáli asi 20 minút. Odbavenie 2 ľudí pri okienku trvalo 3 minúty ( foto tváre, odtlačky prstov). Len sa nás pýtal na koľko ideme a to bolo všetko.

@OP: Super díky

@Jana: vyplnuje se modry formular pro celniky. Kiosek na jfk byl jeste minuly rok stale mimo provoz, takze se slo primo do fronty. Jak je ted to nevim…

Zdravím, za pár dnů letíme do NY, přes Franfkfurt, máme čas 1 hod 20 min, ale stejný teminál, tak snad to bude OK, alespoň to nám tvrdí letecká společnost, nicméně mě uklidnilo, co jsem tu četla, vždy je nějaké řešení :-), ale chtěla jsem se zeptat, na JFK je tedy kiosek? Nebo jaké máte zkušenosti z tohoto letiště? A v letadle tedy nebudeme zřejmě vyplňovat nic? Děkuju

@Pavel Meltský:
Formulář se už moc nepoužívá. Spíš kiosky, tam je na to otázka. Tohle můžeš bez problémů přiznat, že to máš, je to bezcelní množství, nebudeš nic platit.

P

Vezu do USA karton cigaret a 2lahve Bechera 0,5L, mám je někam vypisovat do formuláře ? Díky za info

HEZKÝ VEČER,

LETÍM MNICHOV – TAMPA S PŘESTUPEM V CHICAGU. MÁM LETENKU S PŘÍRUČNÍM ZAVAZADLEM, BUDU DOKUPOVAT ZAVAZADLO 23KG. MOJE OTÁZKA ZNÍ? MUSÍM SI HO V CHICAGU VYZVEDNOUT?PROJÍT IMIGRAČNÍ KONTROLOU A ZNOVU SE ODBAVIT, NEBO MI HO AUTOMATICKY PŘELOŽI NA LET CHICAGO – TAMPA? DÍKY

@Kuba: Děkuji za odpověď. Doufám že to bude pořád stejné. :-)

@Simona: V roce 2019 v Atlante se proslo imigracnim, pak jenom odevzdas papir z imigracniho a hned byl pas pro odlozeni zavazadel na prestup. Pas byl spolecny pro vsechny, neresis let nebo destinaci (tu zjisti naskenovanim).

@Franta: Děkuji za info. Zkusím najít videa a podívat se. :-)

@Simona:
Podle mě tam bude jen jeden, někde za vyzvedáváním kufrů. Aspoň bych to tak předpokládal podle videí, která jsem dával včera. Ale současná situace může vypadat jinak. Kam kufr letí už naskenují z tagu, jako kdekoliv jinde na přestupu. Všude tam bude postávat někdo v uniformě nebo z letištního personálu, když nebudeš vědět, tak se zeptej. Projeď YT, tam určitě budou video z ATL.

SIMONA.
Promiň chyby – konec – problém při kontrole.

SIMONA.
Kde bydlíš – zajdi na letiště na info.
Ségra se ptala lidi a četla vše co našla když letěla prvně a sama do států. Nervy. Jedného dne si udělala výlet do prahy na letiště a tam ji rekli vše co se ptala i víc. Pak si napsala různé otázky a odpovědět a věty o pobytu atd – přeložila do angličtiny. Odletěla a přiletěla nadšená. Nestresovat se. To pak můžeš mít problémy při kojení troje. A tady kluci poradí moc dobře.

@Franta: Zavazadla tedy už neodbavuji a dám je na transfer desk? A to musím najít svůj transver do cílové destinace? Nebo je jedno na který? Omlouvám se za případně hloupé otazky.

@Simona:
Zhruba to bude takhle
https://www.youtube.com/watch?v=WHt2xnXk8AI
https://www.youtube.com/watch?v=pd5wIVuM8E4
Kufry už se neodbavují, jen se předají k dalšímu letu. I to je ve videu.
Projdi si články a diskuse o imigračce, najdeš tam spoustu postřehů.

@OP: Moc děkuji, to jsem chtěla vědět. :-)

@Simona: vyleze se z letadla a jde se primo do fronty na imigracni (kiosky jsem za posledni dobu v provozu na jfk ani las nevidel). V letadle vyplnite takovy modry papir velikosti polovicni a4, ten imigracnimu ukazete, on tam napise neco. Az projdete pohovorem papir nevyhazujte, po par metrech to vetsinou dalsi celnik jenom vybira tento papir. Pote uz v klidu jdete pro kufry. Pote uz s kufry musite najit terminal z ktereho vam to leti a znovu odbavit. Az priletite uz k imigracnimu nejdete.

Dobře, děkuji za odpovědi, jen by mě zajímalo jak to bude probíhat v té Atlantě, čím vším tam musím projít a jak popořadě. Z toho jsem trochu zmatená.

@Simona:
Bezpečnostní kontrola bývá přímo u gatu, pokud se letí americkou společností. Je to jen důkladnější boarding s celotělovým scanerem.
Atlanta záleží, jak bude plno na imigračním. Já tam přestupoval jen na vnitrostátním letu, takže nemám představu, jak je to tam s imigračkou. Ale při standardních podmínkách by to mělo stačit.

SIMONA.
Amsterdam byl v pohodě a lidi milí a casovo ok. Pokud něco máš obrat se na zaměstnance. Třeba si napiš na papír v angličtině text. Bez problémů nás vzali dopředu aby jsme stihli další let a ani lidi nenadavali. Při další změně jsme let nestihli a byli ubytování v hotelu a letěli další den. Taky vše bez problémů. Otázky na dovolenou a bydlení. Za nás – dobrá zkušenost a žádné problémy.

@Petr Novák: Odlétat bych měla 9.9. a poletím Praha- Amsterdam – Atlanta- Lexington. V Amsterdamu jen kontrola pasu? Četla jsem že by tam měl být také bezpečnostní kontrola? A v Atlantě tedy imigrační, vyzvednout kufr a celní? A pak odbavit kufr?

@OP: tak uz jsem to precetl cele, je to na ceste tam ta atlanta to si nejsem uplne jisty no. Ten cas je brany jako cas odletu. Boarding se uz ale uzavira 15 minut predem. Takze hned mame jenom 2 hodiny …

@Simona: Pokud je atlanta myslena na ceste zpet napr los angeles – atlanta – ams – praha tak ano. Pokud je to mysleno ams – atlanta a napr los angeles. Tak si uplne jisty nejsem….ale pokud je na jednu letenku vse tak se bez problemu pak na miste pokud uleti u gatu prebukuje na nasledny let, tak v klidu. Ted 25.7. Mi uletelo letadlo na ceste las vegas – los angeles – pariz v los angeles a v pohode prebukovali na dalsi let co byl za par hodin.

Jinak na priority lane bych ted moc nespolehal….

@Simona: ano v AMS se projde jenom kontrolou pasu (samoobsluzny scan kiosek) kdyz se jde k naslednemu gatu po vylezeni z letadla je to otazka cca 5-15 minut max. Zadna jina kontrola neni.

@Simona: Ahoj, kdy letíš? Za normálních okolností by měly přestupové časy stačit. V Amsterdamu teď mají trochu problém s nedostatkem personálu, tak to může být těsné. Hlavně žádný stres – pokud nebudeš stíhat, jdi za personálem letiště a popros ho o použití priority lane.

V Atlantě půjdeš rovnou na imigrační kontrolu. Podrobněji rozepsané je to v článku jak probíhá let do USA. Imigrační je v pohodě… posledně se mne úředník v podstatě jen zeptal, jak dlouho v USA budu a jestli lovím pokémony. :-D

@Simona: @Franta: Ještě bych se chtěla zeptat prosím, bude mi stačit 1h 20 min v Amsterdamu na mezipřistání a 2 h 14 min v Atlantě? Letím sama poprvé a budu trochu panikařit. :-D a v Atlantě po přistání zamířím rovnou na imigrační kontrolu? Nebo jak to probíhá prosím? Děkuji.

@Simona: Ještě bych se chtěla zeptat prosím, bude mi stačit 1h 20 min v Amsterdamu na mezipřistání a 2 h 14 min v Atlantě? Letím sama poprvé a budu trochu panikařit. :-D a v Atlantě po přistání zamířím rovnou na imigrační kontrolu? Nebo jak to probíhá prosím? Děkuji.

@Franta: Děkuji za odpověď.

@Simona:
V celní deklaraci určitě otázka na práci není. Jak by jsi chtěla práci proclít? https://chcidoameriky.cz/jak-vyplnit-formular-o-celni-deklaraci
Imigrační se zeptat může a je dobré odpovědět pravdu. Hlavně proto, aby se člověk při dalších případných otázkách nezamotat do výmyslů. Ondřej se ptal taky. Třeba sem napíše, jak to dopadlo. https://chcidoameriky.cz/imigracni-kontrola-v-usa-jak-ji-uspesne-projit#comment-205211
Kufry se vyzvedávají po imigračním.

Dobrý den, chci se zeptat v ESTA mám uvedeného zaměstnavatele, ale v době kdy poletím do Ameriky zaměstnaná nebudu. Ve formuláři o celní deklaraci bude otázka ohledně zaměstnání a i na imigrační kontrole se mě můžou zeptat na mé zaměstnání. Jak mám odpovědět? Jak se to řeší? A ještě před imigrační kontrolou si vyzvedávám zavazadlo? Děkuji.

Je mi 16 let a planuji, ze pristi rok tesne pred narozeninama poletim do Los Angeles za kamaradkou. Poletim sama, jelikoz se nebojim, ale tato stranka a celkove vsechny informace se mi opravdu hodi. Dekuji moc a dekuji i za ty vtipne narazky. Opravdu me to zbavilo stresu a vsechno jste perfektne vysvetlil. Dekuji moc :-)

@Franta: Diky moc už jsem ve státech byl ,krásnej road trip z LA ve 2018,ale byl se mnou kluk co žil v VB,takže žádný problém.Teď se chystám z SF na sever.Tyhle stránky jsou super ,vzal jsem si z nich spoustu rad a vše o.k.Jdu na ten odkaz ,ještě jednou díky.

@PETRHENIG:
Možná by stačila čeština a přečíst si to tady. Kiosky většinou umí česky nebo slovensky, případně obojí. Tam kde ne, tak se určitě dá jít k imigračnímu a tam může pomoc papír s připravenými a přeloženými otázkami. I o tom se tu píše.
Třeba na SFO kiosky umí česky, aspoň 2017 uměly. Mrkni sem -> Tak trochu jiná Amerika., něco tam o tom píšu.
Kdybys potřeboval nějakou radu kolem SF, tak se ptej. Někdo ti určitě poradí.

Neumím anglicky ,tak bych chtěl vědět jak na celní automat na letišti.Pár slov a vět znám,ale nepřečtu co po mě bude ta mašinka chtít.V září letím do SF a vím ,že je to první na co narazím.Díky.

Ahoj, před rokem jsem byl v USA na ESTU bez zapsaného zavazadla, celní deklaraci papírovou po nás nikdo nechtěl a u kiosku jsme taky nebyly a šli jsme rovnou k imigračnímu pracovníkovi. Za imigračnim jsme se ptali že ji nemame a že to po nás nikdo nechtěl a ty řekli že je to jedno. Ted tam letím po druhé, opět jen s přiručním zavazadlem muže to být problém, že ji znova nevyplním? Děkuju

@Karol:
Nepsal jsem, že je to problém. Jen, že rodinné příslušníky vezmou pohromadě spíše, než jen kamarády.

@Franta:
Ahoj, my @Franta: Ahoj, my jsme cestovaly do USA jako skupinka tri kamaradek, a na igracnim nas vzali vsechny pohromade. Proste kdyz vyvolavali dalsiho, sly jsme vsechny tri! kazda z nas odpovedela na co se ptal urednik, jinak mluvila jen jedna. A problem to nebyl :)

@Mirka:
Sice jen na letišti, ale jsi tam. Stejně tak když se ptají na poslední navštívené místo před letem do USA, napíšeš Amsterdam a je jedno, že jsi ho ani okem nezahlédla.

Dvě různé věci. Mít alkohol a zda podléhá clu. Já vždy říkám, že vezu a řeknu co. Nikdy to neřešili.
A předpokládám, že vezeš kupovanou. Pravidla se vztahují na originální uzavřené balení. V případě kontroly, je otevřená lahev s jakousi tekutinou podezřelá a může se stát, že poletí do koše. Něco k tématu najdeš i v Jaké potraviny můžete dovézt do USA pro osobní účely?.

Dobrý den, zanedlouho letím poprvé do USA, s přestupem v Amsterdamu. Mám otázku ohledně vyplnění celního formuláře, konkrétně zda v kolonce Jaké země jsem navštívila na této cestě mám napsat “Netherlands” (i když na letišti neopustím tranzitní prostor) nebo se tedy v tomto případě Nizozemí neuvádí.

Dále mě ještě zajímá otázka dovozu alkoholu. Povezu sebou 1 láhev slivovice, tedy nepodléhá clu a do celního prohlášení ji neuvádím. Pokud mi však imigrační úředník položí otázku, zda sebou vezu nějaký alkohol či potraviny, mám tedy odpovědět, že ANO, že alkohol vezu, nebo že NE, když je to tedy množství nepodléhající clu?

Omlouvám se za možná trochu zmatenou či příliš podrobnou otázku? Děkuji za odpověď.

Letěli jsme 13. Září. na Estu do Los Angeles v letadle začali rozdávat imigrační formulář, kdy nám bylo řečeno že pokud letíme na Estu tak nemusíme vyplňovat. Na letišti v LA jsme byli nahnáni ke kioskum, kde jsme vyplnili pár údajů, kiosek sebral otisky a udělal fotku, a tím bylo hotovo. Následoval imigrační pracovník, vzal nás klidně dva, standardní dotazy kam jedeme, jestli jsme už byli v USA, čím se živíme a jestli někoho známe ve Victorville (měli jsme tam první ubytovani a uvedli jsme jej i v kiosku). Vzal si taky otisky a udělal fotku (kontrola toho, co jsme uvedli do kiosku) a tím bylo hotovo, popřál nám ať si užijeme pobyt v USA a my si šli pro zavazadla.

@Hana: na téhle stránce se o tom něco dozvíš:
https://chcidoameriky.cz/imigracni-kontrola-v-usa-jak-ji-uspesne-projit
Že si můžeš připravit papír s odpověďmi na obvyklé otázky (anglicky, někdo ti to musí napsat).

Ahoj,

mám takový dotaz, letím za příbuznou na 10 dní do NY, angličtinu zrovna moc neovládám … jakým způsobem probíhá pohovor s úředníkem na letišti … jsou na to nachystaní když někdo neovládá AJ, mají tam třeba překladatele ?

Díky za odpověď

H.

Ahoj.
letěli jsme z Vídně do LA 27.52019 na třítýdenní roadtrip po parcích. Formulář pro celní deklaraci jsme v letadle nevypisovali. Na letišti jsou kiosky, kde se naskenuje pas, sejmou se otisky prstů a udělá fotka. Odpoví se na několik otázek (kdybych si tak vzpomněl na co se ptali :-). Ale bylo jich asi 5. Pokud jste pár (manželský, tak můžete jít k jednomu kiosku(organizátor u kiosků k tomu přímo i vyzývá). My byli tři, ale kamarád musel ke kiosku zvlášť. Pasy a otisky se skenují zvlášť, ale otázky se vyplní jen jednou. Pokud je zádrhel, tak tam je k dispozici ochotná pomoc. Z toho kiosku se vytiskne lístek a s tím se jde k imigračnímu úředníkovi. Pár opět dohromady. Úředník opět sejmul otisky a udělal fotky. Zeptal se akorát co máme v plánu v USA. Pak jsme ještě prošly kontrolou kufrů (rentgenem) a ptali se nás, zda máme jídlo (hlavně maso a zeleninu) – ukázal obrázky, zda něco z toho nevezeme. Sušené věci (tyčinky, čokoládky apod vůbec neřešil). Jo a ESTu chtěli vidět už na letišti ve Vídni při odbavení zavazadel.

Do Los Angeles jsme leteli 1.5. 2019 . Celni deklaraci jsme zadnou nedostali a rovnou nas na letisti nasmerovali ke kioskum. Pak nasledoval pouze kratky pohovor s imigracnim urednikem. Nic hrozneho, jen to dlouhe cekani na imigracniho urednika.

@Radan:

Dobrý den, nebude. Také jsme zaškrtli jídlo a OK. Nikdo nic. Myslím, že nevezete nic zakázaného :-) Užijte si Ameriku ….

Dobrý den. Letíme do USA (tři dospělí, já, manželka a mamka) na pozvání k tetě poprvé a povezeme s sebou v zavazadlovém kufru dvě sklenice medu, rumové pralinky 10 balení, 6 plechovek Radegast piva a rumové tresti 20 kusů. Asi bych měl zaškrtnout že vezu jídlo. Bude v něčem problém?

@Lucka:
Jak už tu bylo zmíněno, prověření a seriózní zprostředkovatelé takhle nejednají. Dali ti vědět, kolik bude to pojištění na místě? Nebo jsi skočila jen na výhodnou cenu? Dost možná nakonec zaplatíš ještě víc, než bys platila, kdybys to celé dělala přímo přes půjčovnu. Bez pojistky ti auto nepůjčí a pokud už máš něco zaplaceno, tak to nebudeš chtít ztratit, takže zaplatíš co ti řeknou a nebudeš mít moc možnost to ovlivnit. Únava z letu, fronta za tebou a zkušený zástupce půjčovny před tebou.
Dej pak vědět, jak to celé proběhlo.

@Lucka: Rozumím. Ale co to je probůh za zprostředkovatele? Do toho bych tedy nešel. Tyhle smlouvy je dobré si v klidu pročíst a ne někde pak po příletu, unaveni na přepážce, za vámi dav dalších nervźních lidí. Tohle rozhodně nedoporučuji.
Vyber si raději nějakého ověřeného zprostředkovatele, které tu mnoho lidí (včetně mě) chválí…např. Rentals nebo Economycarrentals, hned po výběru dané kategorie vozu vidíš jaké všechna pojištění k němu sou, jaké možnosti přikoupení a je tam i možnost rozkliknout podrobné T&C

Ahoj Lukáši, omlouvám se za špatně umístěný dotaz. Ano, vždy si sjednáváme pojištění k autu, které si půjčujeme v zahraničí. Ale když jsme si zamluvili vůz na tuto cestu, tak nám zprostředkovatelská společnost napsala, že pojištění se sjedná až na místě. Nenašla jsem nikde spíš nějakou specifikaci, jestli si dát na něco konkrétního pozor.
Pokud máš s tím zkušenosti, budu moc ráda, za nějaké tipy…. Protože vždy v půjčovně tvrdí, že to nejdražší je nejlepší… to jsou prostě pojišťováci…., který potřebují něco prodat. :)
díky

@Lucka:
Zdravím Lucko, trochu nerozumím, proč se ptáš na havarijní pojištění v článku o celní deklaraci…ale budiž…je to asi jako u všech pojištění, nevyplatí se žádné, dokud ovšem se něco nestane. Osobně bych si KDEKOLIV, ne jenom v USA, jakékoliv auto nepůjčil bez co nejkomplexnějšího krytí. Stejně drtivá většina půjčoven už nějaké pojištění v ceně má zahrnuté, takže se mu nevyhneš.
Pročti si diskuzi pod příslušným článkem na tomto webu, je tam dost užitečných rad.

Ahoj, 12.5. odlétáme do Seattlu a spíš mě zajímá jestli při půjčení vozu v USA se vyplatí si sjednat havarijní poj.? Díky

@Sara:
Je úplně jedno, co nechceš, je celkem jedno, co vyplníš. Pokud celník bude chtít vidět tvůj kufr zevnitř, tak ho uvidí.

Klidně napiš, že nic nevezeš, tyhle drobnosti neřeší. Leda bys toho měla plný kufr.

Ahoj, chci se zeptat, kdyz vezu nejake cokolady, susenky, Manu (prasek, co je jidlo) a cigarety v prirucnim zavazadle. Musim vyplnit, ze precazim jidlo? Nechci byt kontrolovana.

@Alexa:
Jeden formulář mohou vyplnit rodinní příslušníci bydlící na stejné adrese.

Můžu se zeptat – jako cestující pár tento formulář v letadle předpokládám vyplňujeme každý sám za sebe, protože nejsme rodinní příslušníci, takže i v podstatě cestujeme sami, resp. neudáváme toho druhého do formuláře…?

@Markéta:
Kraslice nejsou problém, sestřenka si odsud odvezla taky pár kousků. Doporučuji pořádně zabalit a mít to v příručním zavazadle.
Pikao by neměl být problém.

Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli do USA mohu dovézt 2 vyfouknuté kraslice jako dárek a PIKAO – kakaové zahuštěné mléko v tubě v originálním balení? Děkuji za odpověď

@Pavel:
Pohovor bude +/- stejný. Jen se asi zeptá, kam jedeš a tak. Imigračka i kufry budou ve Washingtonu a kufry dáš pak na transit, odbavovat už je nebudeš.
https://www.youtube.com/watch?v=WHt2xnXk8AI
https://www.youtube.com/watch?v=pd5wIVuM8E4

Byl jsem v USA 2x (Atlanta),ale vždy jen přestup na další let tj nikdy jsem neopustil letiště.Poprvé jsem byl u imigračního cca 15 minut,než vzali otisky a skeny očí atd.Podruhý už necelých 5 minut.Jen listoval v pase a ptal se odkud letím,jak jsem se měl a šup razítko a hotovo.Dokonce při druhé cestě se objevil u imigrační kontroly počítač vybaven češtinou.Jenže pokaždý viděli,že jde jen o tranzit a také to do pasy napsali.Nyní letím do USA na dovolenou a mám dotaz,bude ten pohovor odlišný,když se nejedná pouze o transfer,ale půjdu z letiště ven??Konkrétně přiletím z Vídně do Washingtonu a poté letím do New Yorku.Takže pohovor bude ve Washingtonu??A kufry taky ven ve Washongtonu a poté opět nechat projít odbavením nebo kufry vyzvednu až v New Yorku??Děkuji.

@David:
Už jsem to tu psal a ostatní to jistě potvrdí. Většinou jsou před a v hale u imigračky “naháněči”, co korigují fronty a posílají cestující, kdo kam patří. Jistě nebude problém jim říci, že chcete jít spolu. Pak jde o to, zda si vás pohromadě vezme i imigrační. Většinou berou spolu pouze členy rodiny.

Ahoj , chci se zeptat ,když pojetím teď do USA po druhé ale s přítelkyní a kámošem co leti poprvé , mohu snimi jako skupinka jit na první návštěvu ? Nebudu mít problém že jsem nešel do fronty kde jsou lidi co už v USA byli ? Děkuji

Dobrý den, letíme poprvé do Ameriky. Letíme z Vídně do LA a máme přestup v Chicagu. Nějak nám nedošlo, že může imigrační pohovor trvat dlouho. Máme na přestup jen 2,5 h. Dá se to stihnout? Případně máte nějaký tip, jak tento problém vyřešit :D ? Moc díky za odpověď.

Nemusis

Dobry den, chtela bych se zeptat. Musi se nekam nejak psat, ze budu mit v kufru elektroniku? (klavesnice, mys, sluchatka s externi zvukovou kartou, studiovy mikrofon a tak?)

@Lucie:
Zajímá je vše, co vezeš a je jedno, kde to máš. Koupená slivovice v originálním balení problém nebude. Ta (Jelínek) se ale dá koupit i v Kalifornii, jen je dražší než tady. Vysočina je opravdu problém. Pokud ti na ni přijdou, tak v lepším případě skončí v koši, ale může to být i pěkně mastná pokuta. Určitě jsi zaregistrovala případ cestující, která dostala pokutu za jablko.

Věci jako sušenky, čokoláda se hlásit nemusí. Pokud toho nemáš plný kufr.

Ahoj, za pár týdnů jedu do LA. Známí po mně chtějí litr slivovice a dvě štangle vysočiny. Slivka prý problém není, ale vysočina jo. Přemýšlím, jestli to riskovat? Do lístku pak musím napsat, co převážím asi i v kufru, že? Nebo jim jde hlavně o příruční zavazadlo? Jak velký problémy by nastaly, když by na salám přišly?

@Silvia:
Já mám u sebe vždy nějaké oplatky a Becherovku. Sušenky neřeší a když se zeptají, tak jim o Becherovce normálně řeknu. Dřív jsem jí psal zezadu na deklaraci.

@Franta:

Ďakujem a nemôžu ma potom obviňovať, že som chcela klamať?

ešte otázočka, KLM má limit na kufre do podpalubia 158cm súčet strán, dnes som zistila, že naše majú 161cm, máte skúsenosti, či to budú riešiť a mám naháňať druhé kufre?

@Silvia:
V tomhle případě to zaškrtávat nemusíš.

Ahoj, chcela som sa opýtať, v piatok letím s deťmi do Seattlu sestre na svadbu, chcela som zobrať flašu Tatra tea 0,7l a nejakú čokoládu /čo viem, že dovolené je/, ide mi o to, či do colného prehlásenia musím tým pádom zaškrtnúť, že prevážam jedlo v kolonke 11a? nie je to potom už automaticky dôvod na dôkladnú prehliadku? Nejaké konkrétne miesto na to, aby som napísala to, čo konkrétne prevážam, som tam nevidela…. Ďakujem

@Zdeněk: Prilis nechapu, proc bys mel psat smyslenou adresu…

@Zdeněk: pisal som v inom fore: Nas sa pri pohovore pytal na ubytovanie a chcel aj vidiet. Ale stacila mu prva noc, kde budeme spat. Adresu si pisal niekde do systemu.

To ze mu poskytnes nepravdivu info je asi jedno… Dolezite je, ako presvedcivo mu dokazes tu nepravdivu info predat. Ak sa pritom nezapotis, budes vystupovat uplne suverenne, tak no problem. Ak das najavo neverbalne, ze je to nepravdiva info, moze ti to skomplikovat cely pohovor. Tak naco si to komplikovat? Ved budes mat predstavu, kde budes prvu noc spat

@Franta: Zajímá mě když napíšu do formuláře adresu hotelu kterou si najdu na netu ale nebudu v něm trávit první noc.Je to vlastně nepravdivá informace v tom formuláři.

@Zdeněk:
Napiš tam, co chceš. Cestovat můžeš, ale první noc stejně někde budeš spát. Té poznámce nerozumím. Nikdo vás nenutí být na jednom místě.

Letíme do USA Los Angeles pro doplnění.Děkuji

Musím napsat do modrého formuláře pravdu kde budu 1noc bydlet?Chceme cestovat,ne být na jednom místě.Děkuji za radu

Poprvé jsem letěl do USA a  Žádnou celní deklaraci jsem vůbec nevyplnoval a nic podobného po mě ani na pasové kontrole nechtěly a nevyptavaly se…

Ahoj, před týdnem jsme přiletěli poprvé do USA, do LA. Letěli jsme s Polskou leteckou společností. V letadle nám rozdali listek k deklaraci, ale k ničemu jsme ho nepotřebovali. Úplně všechny nás nahnali k uvedenému kiosku, po rodinách. Byla tam ochotná pomocnice. Naskenujete pas, zodpovíte na pár otázek, stejných, které jsou na tom modrém lístku, sejme Vám to otisky prstů, vyfotí Vás to a vyjede potvrzení. Musí to absolvovat úplně každý. Potom jdete k imigračnímu úředníkovi, ten Vám taky sejme otisky prstů a dá Vám razítko do pasu a na vytisklé potvrzení. Pak si jdete pro kufry a potom přes celníky, kteří si to oražené potvrzení zase vezmou. Kufry k prohlídce si vybírají namátkově, v LA je obrovský frmol a nemají na všechny čas.

@Monika:
Já tam Becherovku píšu, tak bych napsal i ty cigarety. Jednu nebo dvě krabičky na cestu v kapse nebo v kabelce, asi řešit nebudou.

Zdravim, prosim vas, kdyz.hodim do kufru karton cigaret, napsat to do deklarace? A muzu do prirucniho treba jeste dve prihodit? Jakoze na cestu. Moc diky za odpoved.

@OP: Ne, byla jsem v USA poprvé.

@Ivana:
Oni už se teď tolik nerozdávají. Kdo už na ESTA USA byl, může využít kiosek a tam to není potřeba. Amící se snaží šetřit papírem, kterého na různé formuláře vypotřebují celkem dost. Takže možná i proto už deklarace nerozdávají v letadle všem, ale jen těm, co si řeknou. Jinak jsou ale k dispozici v hale před imigračkou a tam si ji můžeš vyplnit.

@Ivana: Teď v Miami se už vyplňovalo na kiosku. Nebyli jste také u kiosku?

Ahoj, právě jsem s vrátila z návštěvy USA. Často jsem si tady četla praktické rady a zkušenosti, abych věděla, co mě čeká a na co se mám připravit. V podstatě totiž neumím anglicky (o vodu apod. si říct umím). Nejvíc mě asi překvapilo, že jsem vůbec nevyplňovala celní deklaraci. Pořád jsem čekala, kdy nám jí v letadle dají a nic. Ani po příletu jí po nás (jela jsem s kamarádkou) nikdo nechtěl. Viděla jsem v letadle, že jednomu pánovi jí tam letuška dávala, ale pravděpodobně si o ní řekl, neboť nejdřív s ní chvíli mluvil a pak mu jí přinesla (zřejmě vezl něco obchodního), ale byl jediný. Nikomu jí nedávali a nikdo jiný nic nevyplňoval.

@Michal: Co myslis tim “resit”? Legalni zpusob dovozu zbozi do EU je priznani dovazeneho zbozi na vstupu do Evropske Unie, v tvem pripade nejspis pri opusteni tranzitni zony letiste v Praze. Zde neni co “resit”. Pri jakemkoliv jinem postupu “by to mohli resit”.
Odpoved na otazku: dovezt iPhone nebo Macbook z USA neni problem.

@Michal:
Koukni na článek Dovoz z USA: Jaké jsou povolené limity pro dovoz a kdy se platí clo a DPH? a diskusi pod ním. Několikrát se to tam probírá.

Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli nebude problém kdybych si chtěl z USA přivést například Iphone nebo Macbook, jestli by to mohli nějak řešit ? Díky za odpověď :)

@Franta:
Děkuji , takže vyplnim jednu a jdu

@David:
Rodinným příslušníkům bydlícím na stejné adrese stačí jedna deklarace.

Zdravím , Jak je bod 3, když letím s manželkou mám napsat 1 rodiný příslušíík a Ona už nemusí vyplňovat další papírek ?? Nebo vyplním 0 a Ona si vyplní svojí celní deklaraci? Tak že každý bude mít svůj.
Děkuji

@Alex:
Tam jde o možnost zavlečení nějaké choroby a tak. Takže ať zváží, jaká odpověď pro něj připadá jako nejlepší.

@Nikol:
Koukni se pořádně na tu letenku, informace o letu. Není tam v tom Londýně změna letiště? Standardně se totiž check-in při přestupu nedělá. Leda bys měla koupené letenky zvlášť na jednotlivé lety, ale píšeš, že to máš vše v jednom.

Jinak, cestou tam bude imigračka a přehazování kufrů v té Philadelphii, ale to jsi asi pochopila.

Ahoj, četla jsem že se v celní deklaraci uvádí údaje o tom zda jsi přišel do styku se zemědělskou půdou a zvířaty. Můj manžel pracuje v zemědělství, už není v terénu každý den jako dříve, v ESTA máme napsáno manager, ale máme odpovědět ANO nebo NE?

Zdravím, poletím poprvé a není mi jasná jedna věc – zabookovala jsem si letenku Praha – NY a zpět, takže pro obě cesty je jedno rezervační číslo. Oba lety jsou s přestupy, cestou do NY ve Philadelphii a cestou zpět z NY v Londýně. U rezervace mám napsaný Check in v Praze, a pak při cestě zpět v NY i v Londýně. Znamená to tedy, že si v Londýně musím vyzvednout zavazadlo a znovu se odbavit při cestě do Prahy? Moc děkuji za pomoc, Niky

@jiri:
Letadlem nebo lodí.

Nepíšeš, proč se tam chceš dostat. Na dovolenou? Za prací? Na stálo? Doporučuji ti si to tady přečíst.

Jak se dostanuna floridu za svoz tetou poradte

Letěli jsme teď v únoru z Frankfurtu do Miami. V letadle rozdávali celní deklaraci, ale potom jdou všichni na automaty, kde ten formulář je znovu, elektronicky, takže vyplňovat v letadle bylo zbytečné.

@Filip:
Jj, imigračka bude už ve Philadelphii, pak pro kufr, přes celnici, kufr dát na tranzit/transfer a hurá k letadlu.

https://www.youtube.com/watch?v=WHt2xnXk8AI
https://www.youtube.com/watch?v=pd5wIVuM8E4

Dobrý den. S kamarádem letíme v sobotu z Německa z Mnichova do Orlanda s přestupem ve Philadelphii kde zřejmě už budeme podstupovat imigrační pohovor. Chci se zeptat jestli si musíme ve Philadelphii vyzvednout zavazadla, projít pohovor a pak se zase odbavit. Děkuji za odpověď.

Dobrý den,

obracím se na Vás s poměrně specifickým dotazem. Malířce budu prodávat obraz, přičemž kupujícím je Češka, která ale žije již nějaký čas v Americe. Obchod se uskuteční v Praze, ale jak je to s následným převozem obrazu do USA?

Doplňuji ještě, že obraz má hodnotu do 20 000 Kč a není považován za kulturní dědictví, jelikož není starší jak 50 let. (Ve skutečnosti vznikl před rokem.) Kupci k zakoupení samozřejmě vystavuji fakturu, která slouží jako doklad o nabytí díla a stejně tak dodávám certifikát potvrzující autorství.

Děkuji moc za případnou odpověď! Sám jsem se snažil hledat, ale příliš jsem s tím nepochodil.

S pozdravem
Jan Čejka

Děkuju

@David:
Vše už je tu v diskusích u příslušných článků, popsáno a zodpovězeno.
AMS: Standardní prohlídka při vstupu do celních prostor odletového terminálu. Pokud poletíš americkou společností, tak ještě bezpečnostní prohlídka u gatu před letadlem. Kam, za kým… Vezeš někomu něco, kdo balil kufry, chtěl někdo, abys někomu něco vzala…
JKF: standardní imigrační, kam, proč, na jak dlouho, za kým… Většinou jedna dvě otázky.

Dobrý den za 15 dní odlétám do New Yorku s přestupem v Amsterdamu ,chci se zeptat jaké otázky mě můžou čekat v Amsterdamu a jaké na JFK v New Yorku ,letím sám a mám tam sraz s kamarádkou co přiletí na JFK asi ó hodinu dřív než já ale letí z Islandu kde pracuje mám to nějak uvádět že na mě bude čekat kamarádka a že letěla jiným letem nebo tak ? Mám z toho i hlavu neumím pořádně anglicky děkuji za všechny rady

Ahojte letí niekto v blízkej dobe do Miami? Letím za mesiac a rada by som nazbierala nejaké info.

@Petr Novák:
Jak píše Petr, většinou ho dávají v letadle před přistáním. Já ho tak dostal vždy. Kdyby něco jsou u stolků v hale před imigračním.

@Simona Nemcokova: Pokud myslíte celní deklaraci, o které je článek, tak tu získáte v letadle. Prohlédnout si ji můžete zde.

S

Dobry den, chcem sa spytat. O dva tyzdne letim prvy krat do ameriky. Mam vybavenu estu, mam pas, mam letenku aj ubytko. Len stale mi tkvie v hlave otazka kde najdem ten formular co sa vyplna na letisku, pretoze az tak dobre anglicky neviem, rada by som si ho napisala uz doma. Len ho nikde neviem stiahnut. Viete mi niekto poradit ? Dakujem za odpoved. Pekny den

@Michal Kolář: Žádný stres, nic tam nepiš a nic se nestane. Tyčinky nejsou problém.

M

@Petr Novák: myslíte, když povezu 14 těchto tyčinek že to nemusím přiznávat?

M

ani když povezu 14 tyčinek?

M

@Mesi: super díky moc

@Michal Kolář: Takovehle tycinky vubec nemusis resit, muzes je mit klidne i v prirucnim zavazadle na palube. Do prohlaseni se nepise ani cokolada a podobne. Pokud to do neho napises, pujdes automaticky na kontrolu. Jakmile jim to tam ukazes, mavnou rukou a jdes dal, akorat ses zdrzel.

M

no kašlu na to, když si vemu cca 10 tyčinek https://www.sunkins.cz/produkty/smartfood/natbar
normálně to přiznám, tak u pohovoru by neměl být problém ne? normálně bez cla? díky moc za info.

M

a asi je velký risk nepřiznat to že?:) můžou zrovna zkontrolovat kufr…

@Michal Kolář: Zdravím Michale, přímo pohovor ne, ale asi budete muset vysvětlit, jaké jídlo to vezete.

M

Dobrý den,

když si povezu musli tyčinky a v deklaraci u jídla dám yes, čeká mě nějaký pohovor navíc? moje angličtina není uplně super:) díky moc

@Jana F. + Mesi:
Jo, s tím přestupem v Evropě je to pravda, to jsem si neuvědomil. Přestup v USA jsem měl za celou dobu jen jednou, tak mě to vypadlo.
V Evropě přestoupíš a sami ti přehodí kufr, v USA si jen počkáš na imigračku, vezmeš kufr a jsi tam.
Při přestupu v USA, trneš ve frontě, jestli stihneš přestup, pak musíš najít kufr, ten zase někde odevzdat a hurá na další let.

@Jana F.: Doplneni k Frantovi: doporucuji vybrat let s prestupem v Evrope a odtud az do LA. Usetrite si, coby novacci, nervy pri prestupu v USA, protoze na prvnim letisti musite na imigracku. Takhle uz budete v LA a nejaka fronta vas nebude trapit.

@Jana F.:
Imigrační
Koukni na články
Imigrační kontrola v USA: Jak jí úspěšně projítPohovor s imigračním úředníkem po příletu do USA: Vaše zážitky a zkušenosti, opiš si probírané otázky typu, kam, proč za kým,na jak dlouho… A nech si to přeložit. Dcera taky neumí anglicky? Jako rodinu vás nejspíš spolu vezmou, jen dejte úředníkovi najevo, že k sobě patříte.
Přestup
Ideální je 1,5h. Pod hodinu je to nebezpečně málo a nad 2,5 zase zbytečně moc. Ale někdy rozhoduje cena, takže to může být i 7h. Kudy letět je celkem jedno. Já mám dobré zkušenosti s Amsterdamem, Paříž (CDG) je prý složitá, Londýn (LHR) mi přišel v pohodě. Dá se letět i přes Berlín, Vídeň a spoustu dalších. Jak na letenky koukni sem Letenky do USA: Cena, kdy rezervovat a další rady jak ušetřit.
Popros sestru o @Zvací dopis, ten je plus. Možná nebude potřeba, ale může pomoci v případě problému.

Ahoj, asi za pul roku se chci podivat do USA do LA za svoji sestrou, ktera tam zije oficialne 20 let. Budu postupovat dle Vasich rad a vyridim si vse dopredu. Anglictinu mam pouze zaklady a asi se uz nic nenaucim. Jakou doporucujete dobu mezipristani a kde je to zhruba nejidealnejsi? Letenku zatim nemam, ale jak jsem se predbezne divala tak je tam Amstrdam, Pariz, Londyn. Zvladnu imigracniho pracovnika s moji anglictinou? Mam mu radeji rict, ze je ma anglictina spatna? Chodi se tam jednotlive? Pojedu s 19-ti letou dcerou, tak jestli muzeme spolu. Omlouvam se za tu spoustu otazek, ale v zivote jsem nesedela v letadle, cestovani mam sice hodne rada, ale absolvovala jsem ho hlavne v Cechach. Prdem dekuji za info. Jana

@Franta: Super, díky moc

@Václav:
Takovéhle drobnosti nepiš, dej NO.
Celník si většinou bere jen deklaraci, ale může tě i zkontrolovat. Pak ti vše nepovolené vyhodí.

Zdravím všechny cestovatele :)

Za měsíc mě čeká moje první cesta do států a rád bych se proto obrátil na někoho, kdo má již zkušenosti s cestováním do Ameriky a chtěl bych se ujistit ohledně jedné věci týkající se vyplňování formuláře celní deklarace.

Konkrétně jde o to, jak se tam má v jednom bodě vyplňit, jestli vezu nějaké jídlo, ovoce, rostliny, případně nějaké věci k prodeji apod., chápu to správně, že tam musím zaškrtnout “Yes”, pouze pokud bych vezl nějaké větší množství, které bych tam skutečně chtěl prodávat? Takže, když povezu pár suvenýrů (např. nějaký diář, magnetku, klíčenku apod.) pro kamarádku v Americe, nebo třeba jednu lahev Becherovky pro majitele bytu přes Airbnb, jedno balení nějakých oplatek apod., které tam ale tedy prodávat nebudu, bude to jako dárek, tak i když tyto věci povezu s sebou, budu je mít v kufru, tak můžu do formuláře vyplnit “No”, jelikož se nebude jednat o žádný obchod?

Nebo je to tak, že bez ohledu na to, jestli je to dárek nebo tam budu chtít něco prodávat, tak, když něco takového s sebou vezu, vždy to tam musím vyplnit? A pokud se to tam musí v každém případě vyplňit, tak ptají se třeba na něco navíc ohledně toho během pohovoru s imigračním úředníkem nebo jsou s tím pak ještě nějaké “extra procedury”, kterými se musí projít? :)

Pak jsem se ještě chtěl zeptat, před nedávnem jsem slyšel, že kromě toho pohovoru s imigračním úředníkem se pak snad ještě prochází celní kontrolou, kde se údajně pouze odevzdá ten formulář celní deklarace a to je vše. Je to tak? Nebo ten formulář se odezvádá přímo imigračnímu úředníkovi?

Děkuji moc

@Martina: Dobrý večer, Martino, zaškrněte “ne”. Pokud byste do USA letěla jen kvůli mezipřistání, pak by se zaškrtlo “ano”. :-)

Dobrý den,

vyplňuji akorát vízum ESTA a narazila jsem na otázku: Cestujete do USA v rámci cesty do jiné země? Nejsem si jistá, jakou odpověď mám zaškrtnout, když naší cestu zakončujeme v Torontu a do Kanady přecházíme přes Niagara Falls. Do Prahy pak letíme právě z Toronta.
Děkuji za radu.

@Petra:
Máš mezinárodní průkaz na psa nebo jak se to jmenuje? Má čip? Má všechna potřebná očkování. Ptala jsi se u letecké společnosti?
Pokud nebudeš mít vše vyřízené předem, tak pes nepoletí, případně půjde po příletu do karantény, na dlouho.
Takže bych se radši zeptal na Veterinární správě. Něco najdeš i tady.

Dobrý den,

jedu letos poprvé do USA a vezu sebou na palubě letadla své štěndo. Uvádí se do celního formuláře?Asi ano že? A jak to pak probíhá dál po vystoupení z letadla? Celní kontrolu a pohovor s úředníkem jsem si tady nastudovala, ale budu muset jít ještě někam na veterinární kontrolu nebo si potřebné veterinární doklady prověří jen ten úředník?

@Dagmar: Dobrý den,
po vystoupení z letadla jděte za cedulemi Flight Connections nebo Transfer. Na obrazovce s lety si najděte číslo svého letu a u něj odletovou bránu (gate). Tam jděte. Více tipů najdete v článku let do USA. Hodně štěstí. :-)

Dobrý den,
letos 18.11 poletím sama poprvé do USA a k tomu jsem nikdy neletěla z přestupem.Letím z Prahy do Newark aiport z přestupem v Bruselu, jsem úplně s toho nervozní protože vůbec neumím anglicky a  vůbec nevím jak mam postupovat v tom Bruselu sice mam 2h času na přestup ale i tak tam budu tápat a bloudit .Jak mám postupovat při příletu do Bruselu.
Předem děkuji za podrobné vysvětleni .

@D: Dobrý den,

pokud vím, tak karton odpovídá 200 ks cigaret. To je v rámci celního limitu, nikam se to nepíše, nikdo se na ně nejspíše nebude ptát a nemá důvod je zabavit.

Dobrý den,
chystám se do Ameriky a potáhnu s sebou karton cigaret, mám to někam psát do toho formuláře? Jak se to pak řeší, mám to někomu říkat? Bude se mě někdo na ty cigarety vyptávat? Nemůžou mi je zabavit?
Předem mockrát děkuji za odpověď.

Zdravím, jedu na měsíc do států a chci s sebou vzít rodině docela dost sladkostí (oplatky, mila, tatranky, pedro atd.).. je na to nějaký limit (kromě hmotnosti) a kam to mám pak vyznačit nebo napsat ve formuláři? A ještě otázka..ještě mi není 21 ale chtěl bych vzít nealko pivo a cider (taky nealko)..bude to problém nebo to mám raději nechat tady v ČR? :) Dííky

@Mirka Kadlecová:
Pokud bydlíte na stejné adrese, tak stačí jedno celní prohlášení.

M

Dobrý den,
letím s dětmi do USA a chtěla bych se zeptat, zda v letadle budu vyplňovat formulář i pro děti nebo pouze pro sebe?
Děkuji za radu. Mirka

@Petr Novák: Děkuji za ujasnění :)

@Marie: Dobrý den, Marie,

osobně jsem automat ještě nezkoušel – je to rychlejší alternativa k živému úředníkovi. Pokud cestujete do USA poprvé, musíte k úředníkovi. Kiosek je určen pro druhé a další cesty.

Dobrý den,

má teta se před pár dny vrátila z USA. Ptala jsem se jí na pohovor s úředníkem. Říkala, že při příletu s žádným úředníkem nemluvila, jen musela ,,naťukat“ odpovědi z celního formuláře, který se vyplňuje v letadle, do nějakého terminálu. Poté musela přiložit prst pro sejmutí otisku, vyfotilo jí to a vyjel jí papír. Ten poté předala úředníkovi, ten jí dal jen razítko a to bylo vše. Na nic se neptal. Bylo to na letišti v Miami. Chci se zeptat, zda můžu tento terminál také použít, když letím do USA poprvé? Nebo musím projít pohovorem s úředníkem. Teta mě docela zmátla

@marta: Ahoj Marto, s dárky problém nebude. Ohledně pohovoru, přečti si článek Jak projít imigrační kontrolou v USA. Najdeš tam kompletní informace včetně rady, co dělat, když neumíš anglicky.

dobry den prvy krat letim do .u.s.a k rodine beriem im nejake tricka ostiepky keramiku bude to narocne na pohovoru v u.s.a uz teraz mam s toho strach neviem ani ceknut anglicky ako to tam chodi dakujem

@Viera:
Koukněte sem.
Mělo by tam být napsáno, že rodiče o cestě vědí a souhlasí s ní, Také údaje o doprovodu, tedy o vás. Aby bylo jasné, že vy jste osoba, která má vnučku na starost.

Som stará mama a idem s vnučkou do USA letecky potrebujem potvrdenie od jej rodičov?
A aké.

@Kate:
Klidně ji vezmi. Nic horšího, než že ti ji zabaví (vyhodí) se nestane.

@Mesi: ta becherovka ja myslena spis jako darek, abych nejela s prazdnou, a navic ted byla v akci :D a kupovanou slivovici jsem nikdy nemela, ale raci tu domaci brat nebudu, s mym stestim by me jeste prohledavali a byla by ostuda :D

@Framta: @Kate: Mimochodem, Becherovku i Slivovici tu koupis (samozrejme ne domaci, ale od Jelinka).

@Kate:
Jen připomenu, že alkohol smí dovážet jen osoba nad 21 let. Já napsal Becherovku z druhé strany formuláře jako dárek. S tou domácí slivkou, nebo co to u vás pálíte, by mohl být problém, kdyby ji chtěli vidět. Je to “jakási” tekutina v neoriginálním balení, může to být cokoliv. Ale po mě nikdy nic ukázat nechtěli. Tak to snad projde i tobě. Hrníček bude v pohodě.
Jen vše dobře zabal, ať se to nerozbije, nerozlije a nesmrdí.

Ahoj, chtela bych dovest do USA sedmicku Becherovky, placacku domaci slivovice, hrnicek z ruzoveho porcelanu a tvaruzky. V pripade tvaruzku tedy zaskrtnu zvireci vyrobky (to jsem se tu docetla, ze povolene jsou), ale jak je to s alkoholem? Na listku Customs Declaration zadna kolonka pro alkohol neni a nebyl by treba problem s tou domaci palenkou? Vim, ze je limit 1litr na osobu, takze alkohol do tohoto mnozstvi nikde neuvadim? A ten hrnicek si chci vzit do prirucniho zavazadla, nemohli by mit problem i s tim? Dekuji moc za radu

@milan: Dobrý den, v New Yorku si kufr musíte vyzvednout v každém případě. Pokud jsou lety Praha – Brusel a Brusel – New York na dvě samostatné rezervace od různých společností, musíte si kufr vyzvednout i v Bruselu. A pokaždé se musíte znovu odbavit.

Dobrý den,letím z PRG přes Brusel do Ny a dál do Mexico.ale každá letenka je samostatná. budu si muset vyzvednout kufr v NY a zase odbavit? Děkuji

@Jiri: Já děkuji za upozornění. :-)

Diky za uvedene rady a informace. Jen pro upresneni: 11c, posledni polozka: nejde o hady, jak uvadite vyse, ale o sneky ;-)

@Alexandra: Dobrý den, Alexandro, do formuláře napište Norsko.

Dobry den, mam otazku k bodu cislo 8.
Kupila som si priamu letenku z Osla do New Yorku a do Osla som si kupila zvlast letenku (cestovat budem v ten isty den ) pri vyplnovani formularu treba do kolonky uviest Norsko alebo sa to nevztahuje na zvlast zakupene letenky ? Dakujem za radu

@Tomíno: Ahoj Tomíno, ve většině států je “smoking age” 18 let. Když si vezmeš karton do odbaveného zavazadla, s největší pravděpodobností to bude zcela bez problémů. V nejhorším (a nepravděpodobném) případě ti cigarety zabaví, nebo naúčtují nějaký poplatek.

Zdravím,

Nevíte někdo jak je to s převážením Tabákových výrobků? Můžu na uzemí USA kouřit cigarety pokud nejsem plnoletý? Je mi teprve 20. DĚKUJI

@Monika Enická:
A kolik jste platily holky? 14,- USD? Použily jste neoficiální stránky, tzv. zprostředkovatele. Pokud máte nějaké otázky obraťte se na ně.

Oficiální stránky ESTA končí na .gov
Návod jak vyplnit formulář ESTA pro vstup do USA bez víza
Formulář ESTA do USA: Nenechte se nachytat a neplaťte více, než musíte

K imigračnímu půjdete také, byť jen “prolétáte”.

M

Dobry den,
v lednu letim na dovolenou do Mexika s prestupem v Atlante.
Pres web Estavisa mi prislo jen potvrzeni o schvaleni . Kamaradka pres jine strankzy esta/forms dostala nekolik formularu ktere musela vyplnit . Prosim co vse musim mit krom toho co mi prislo emailem kde je pouze AUTHORIZATION APROVED a moje udaje vcetne cisla pasu. Je to v poradku? Budu jen prestupovat na jine letadlo to asi ani k imigracnimu nepujdeme?
moc dekuji za info

@Franta: Díky, to jsem potřeboval vědět, že tím není myšleno na kartě, ale v hotovosti.

@Martin:
Týká se to pouze hotovosti. Asi něco jako EU limit na platby. Teroristi, úplatky, nekalé živly…

Nepřiznat to můžeš, ale na letištích mají i psy na hledání peněz. Už dávno tam neběhají jen ti z protidrogového. Je to na tobě, jestli budeš lhát.

prazsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/belgicanku-posilaji-z-ruzyne-do-francie-je-postrachem-paseraku-20150312.html
technet.idnes.cz/jak-se-hledaji-bankovky-07v-/tec_technika.aspx?c=A130616_235456_tec_technika_kuz

Ahoj, mám otázku k bodu 13. Pokud si povezu něco málo peněz v hotovosti a platební kartu a na ní budu mít v přepočtu více než je uvedená suma, musím zadat “Ano”? Nebo se to váže jen k penězům v hotovosti a různým cennostem. A proč je vlastně zajímá, jestli člověk jede s více penězi? Není tam proto lepší raději uvést “Ne”? Díky

@Petr Novák: Petře, moc dekuji a taky chci za sebe, a počítám, ze i za spoustu dalsich, podekovat a ocenit Te za to, co pro me/nas delas…jsi proste machr ;o)

@Jana: Ahoj Jano,
musíš tam zaškrtnout ANO a oni se tě zeptají, o co konkrétně se jedná. A pak ti to nechají. Do té celní hodnoty nic psát nemusíš.

Hlavně žádný stres, není čeho se bát. :-)

Ještě dotaz ohledně kolonku, že dovážím jídlo-pokud tedy vezu cokoliv, musli tyčky, oplatky a jiné, pak tedy zaškrtávám jako ANO? Letím prvně, takže proto takové dotazy….ještě k té láhvi vína – připsat ji, že dovážím třeba v hodnotě 10 dolarů do kolonky “total value of all articles” nebo to nepsat vůbec? ¨
Moc díky za odpověď, letím za týden a nervozita stoupá ;o)

@Monika: Dobrý den, zaškrtněte ano, problém s tím nebude, jen se vás nejspíš zeptají na dodatečné informace.

Dobrý den, bod č. 12. Pracuji v kravíně – takže ANO přišla jsem do styku s dobytkem. Posledního září tam končím a začátkem listopadu bych měla letět do USA. Budu s tím mít nějaký problém? Děkuji

@Jan: Dobrý den, Jane,
Egypt je z hlediska schválení ESTA v pořádku. Připravte se na dotaz, proč jste byl třikrát v Egyptě, kde pracujete a co jste řešil v tom Egyptě. Ta otázka může padnout, ale problém se vstupem nečekám.

Dobrý den,
Už jednou jsem byl v Americe v roce 2015 v New Yorku. A neměl jsem žádný problém při vstupu do USA a ted mame naplánovaný druhý výlet do USA. Ale mezi návštěvy jsem byl 3x v Egypte za pracovními účely. Budu mít problém při vstupu do USA?

Ahoj,
letím již poněkolikáté přes USA do Mexika. Vždy mi bylo řečeno, že v USA na prvním letišti si musím vyzvednout zavazadlo, ale než jsem prošla přes imigrační k zavazadlům, již tam to mé nebylo a sdělili mi, že už ho nejspíš naložili a bude pokračovat do cílové stanice. Vždy to jsou nervy, aby zavazadlo dorazilo.
V USA přespávám v hotelu a pokračuji v cestě druhý den ráno. Pokud bych tentokrát měla štěstí a zavazadlo našla, tak s ním musím do hotelu a ráno znovu odbavovat, nebo ho zase někde odevzdám, aby pokračovalo dál?
Díky

@Tomáš:
Vlákno o letenkách je sice jinde, ale…

Pokus si koupíš jednu letenku Praha – LA (s přestupem ve Stockholmu), tak nic neřešíš a kufry uvidíš až v LA.
Pokus si koupíš dvě samostatné letenky Praha – Stockholm a Stockholm – LA, tak se budeš muset ve Stockholmu znovu odbavit.

Ahoj někde jsem tady četl že když letím z Prahy do Stockholmu s jednou společností a ze Stockholmu do Los Angeles s jinou, tak musím znova ve Stockholmu začekovat kufry ? díky

Ahoj, napište třeba adresu prvního ubytování.

Ahoj,
k bodu 4. Každá noc bude strávená jinde, co tam máme napsat?
Díky

@JardaT: Zkusit to můžeš, ale je to nošení dříví do lesa. To, co se prodává v Evropě, je k dostání i tady v Americe, a většinou i levnější, nehledě na váhu zavazadla.

Ahoj, potřebuji zjistit, jestli je možné do USA dovézt dětské příkrmy. Držím kvůli problémům se slinivkou dietu a snažím se jíst jídla s minimálním obsahem tuku. Bohužel se v každém článku dočítám, že nelze dovézt jakékoliv jídlo obsahující maso, což je i případ těchto příkrmů. Je možné si vyžádat nějaké potvrzení od lékaře? Díky

Ahoj chystam se do USA za kamaradkou v lete.Poletim se synem 13 let ,ktery je DIABETIK-musim myt na palube letadla inzuliny,a pomucky .jehly,glukometr atd.to asi neni problem .letame casto po eu.i afrika,vzdy bez potizi,potiz je v tom ze neumim ani slovo anglicky a syn nic moc.takze oba nic.jak mam odpovidat emigracnimu kdyz nevim co me bude rikat Jak se to da osetrit-děkuji

Dobrý den,
v srpnu jsem letěla do USA, žádný celní formulář jsem nedostala, imigrační úředník ho po mě nechtěl. Jen jsem ukazovala pas, formulář I-20, odpověděla na otázky a dala otisky prstů. Mohu mít problém při návratu domů, když nemám zmiňovaný ústřižek z celního formuláře?

Děkuji za odpověď.

@Lenka:
Jiná adresa nevadí. Stejné místo (město, stát) pobytu také ne. Jde jen o to, aby imigrační nepojal podezření, že tam jezdíš za prací. Což může nastat, vzhledem k tomu, že jedeš potřetí v roce na stejné místo. Jsou dvě věci, co ho napadnou, práce nebo přítel. Pokud mu ale dokážeš věrohodně vysvětlit ty “prázdniny”, tak by to mohlo projít. Vliv má i doba pobytu. Pokud jsi tam byla na týden v zimě, v létě a teď zase jedeš na týden, tak to vypadá jinak, něž když jsi tam pokaždé byla plných 90 dní a teď bys ráda také. To bys tam byla víc než doma a to by zbystřilo jeho pozornost.

Ahoj,
mám ESTU kde jsem vyplňovala adresu pobytu a na celni d v letadle bych vyplnila adresu jinou. Byla jsem tento rok v USA 2x a 2x jsem bydlela u jedné osoby kterou jsem uváděla a teď budu jinde.
Je to problém nebo mám vyplnit novou ESTU? A druhý dotaz v plánu nic nelegálního nemám jen mám štěstí vycestovat potřetí do stejného místa na delší dobu. Jako na “prazdniny”. Může mi to způsobit nějaké potíže? Dekuji moc :)

Dobrý den, prosím o informaci k celnímu prohlášeni – bod 8).
Přestupovat budu v Amsterodamu co tam mam napsat.
Děkuji.

Ahoj, do kolonky stačí napsat adresu. A na imigračním případně říct, že bydlíte přes Airbnb. Nejde o nic špatného, nebo něco, kvůli čemu byste se museli strachovat.

Ahojky, chci se zeptat, kdyz budeme ubytovani pres airbnb tak co mam napsat do kolonky kde budeme ubytovani? Co mam rict na imigracnim? Predem diky moc

Standardní otázky: Kam, proč, za kým, kdo balil kufr, vezete něco někomu od někoho… Stačí projít vlákna o imigračce. Otázky jsou velmi podobné. Překlad na papíře je v pořádku.

Dobrý den, za 2 týdny odlétám za rodinou do Seattle z Prahy s přestupem v Amsterodamu. Chtěla bych se zeptat, na jaké otázky budu muset odpovídat při rozhovoru v Amstr. Neumím dobře anglicky. Mohu mít nějaký anglický překlad, pokud zjistím, na co se mě budou ptát? Děkuji za odpověď.

Zdravím všechny,
letím v září do Ameriky – chtěla bych dovézt karton cigaret kamarádovi, zakoupím na letišti ve Vídni.
Potíž je, že i já jsme kuřák, tak bych si ještě v odbaveném kufru ráda vzal cca 4 krabičky svých cigaret. Můžu se dost do nějakých velkých problémů? A co mám udělat s rozdělanou krabičkou a zapalovačem, které bych chtěla přímo u sebe . Tedy v příručním zavazadle?
Děkuji, I.

@Míla:
K ESTA se dá vrátit.
Jinak, je to v systému, takže bys problémy mýt neměl.

Ahoj
Chtěl bych se zeptat, vyplnil jsem si ESTU všechno v pohodě jen jsem si nevytiskl ani nezapsal že mi to schvalujou,nebudu mít problém na letišti? Nebo potom v USA?
díky za odpověď. :)

@karel: Obcansky prukaz neslouzi v zadnem pripade jako pas. V ramci EU lze prekrocit hranice pouze s obcanskym prukazem, protoze tento Te oznacuje jako obcana nejen clenske zeme, ale take Evropske Unie. Do USA je nutny cestovni pas s biometrickymi udaji plus doklad umoznujici vstup (vizum nebo ESTA).

Ne. S občankou můžeš cestovat pouze po EU. Do USA potřebuješ ESTA nebo vízum.

Ahoj chtel sem se zeptat pustí mě do USA jen s občankou? mam tu novou plastovou to už slouží též jako pas ne ?? děkuji

@Martin:
Pokud bratr požádá a bude mu vyhověno, tak můžete jít všichni k jednomu imigračnímu současně, k celníkovi půjdete až potom.
Celní deklaraci může vyplnit rodina bydlící společně na jedné adrese, aspoň tak nám to řekli minule. Ale lepší bude se ještě zeptat “náhončího” u fronty před imigračním.

Dobrý den,
jak je to s tím 1. formulářem pro celou rodinu?
Letím já, brat, oba rodiče a pak moje manželka.
Kdyby ten formulář vyplnil brácha (úmí supr anglicky), tak co mi ostatní jelikož k celníkovi přistupujeme po jednom = on jde první?.

Díky

@Franta: Nevadí. Ale to je přesně ten případ, kdy by žadatel dostal bez problémů vízum O nebo P, protože je uznávaný hudebník.

Jsem se uklikl, tam mělo být @Aneta

@Z.:
Na vše ohledně práce potřebuješ povolení.
Nedávno jel Petr Janda do USA, prý na dovolenou v rámci které “charitativně” něco zahraje na koncertu pro našince. Někdo ho prásknul, že to bude placené. na imigračním už ho čekali i s plakátem, ten mu ukázali a poslali ho domů.

@Aneta: ESTA neopravnuje k praci v USA. Brigada = tva posledni cesta do USA. Za predpokladu, ze neplanujes byt nelegalem – vychazim z toho, ze tu diskutujeme slusni lide,kteri respektuji zakony.

@Aneta: ESTA=žádná brigáda, jinak deportace. Účet bez SSN ti žádná banka neotevře. SSN lze získat jen legálně, např. GC.

Dobrý den,

letím do Houstonu a chtěla bych se zeptat, jestli když přestupuji v Londýně, musím si vyzvednout zavazadla a znovu se odbavit nebo jestli letí rovnou až do USA.

A ještě jeden dotaz, myslíte, že má cenu si na 90 dní(letím přes ESTU) zřizovat v USA účet pokud tam budu mít brigádu?

Předem moc děkuji za odpověď

@radek:

Jak koukají na couchsurfing, nevím.
A nebylo by lepší rovnou napsat adresu těch známých? Já když jedu ke známým, tak píšu jejich adresu. Navíc na mě většinou čekají i na letišti, takže případné dotazy imigračního ohledně ubytování můžou hned zodpovědět.
Ale jak jsem psal, mě se na bydlení nikdy neptali. Takže s touto otázkou nemám vlastně žádnou zkušenost.

především dík za rychlou reakci! :)

Já jsem minulé léto nevyplnil tento bod, protože jsem si naivně myslel, že mi projde historka, že mám vytipovaných několik hotelů a že ještě nejsem rozhodlý… no nakonec z toho asi hodinová prohlídka a fakt nepříjemný výslech :D

každopádně tento rok bych rád vyplnil adresu nějakého hotelu a jel pak ke známým, kteří mi doporučili to udělat takto.

A nevíte náhodou, jak vnímají couchsurfing?

@Radek:
Může chtít vidět rezervaci. Ale mě se nikdy neptali. Ani na hotel, ani na příbuzné.

Dobrý den,

myslíte, že si nějak ověřují ten hotel?

Díky moc za odpověď!

V Chicagu je jedno z nejrušnějších letišť v USA, aerolinek tam létá spousta. Jedny z nejlevnějších letenek tam má Air Berlin s odletem z Berlína. Mrkněte sem:

Potrebujem poradiť, ako sa dá kúpiť lacná letenka do Chicaga? Ktoré letecké spoločnosti tam lietajú?
Ďakujem

Dobrý den,

mám dotaz ohledně celního prohlášení, u otázky č. 8 – Pokud bydlím v ČR, ale odlétám z Varšavy (přímý let) do USA, musí se do této kolonky zapisovat Poland?
Dále bych se zeptala, zda stále platí zákaz dovozu mléčných výrobků, nebo je jen kusově omezen?
A nakonec, na jaké otázky bych si měla připravit odpovědi na imigračním pohovoru?
Děkuji za odpověď.

@Franta: Otázka bodu č.8 je myšlena tak, jestli cestující pobýval nějakou dobu (v řádu dní) v dalších zemích před tím, než nastoupil na poslední úsek letu do USA. Pro cestující, kteří si kupují co nejlevnější a nejpřímější lety, je to dost těžko pochopitelné. Jsou ale i cestující. kteří si koupí letenku s x přestupy a v každém místě/zemi přestupu nějakou dobu pobudou. A právě na to se ptá otázka č.8.

Lhát v oficiálním dokumentu není dobré. Navíc amíci vědí (díky informacím od leteckých společností) jak letíš.
Já bych na radou tvých příbuzných neřídil. Mohlo by se stát, že to na imigračním vyhodnotí, jako, že něco tajíš a nemuseli by tě pustit. Proplatí ti potom příbuzní náklady na zbytečnou cestu?

Dobrý den, obracím se na Vás s otázkou, která se týká celního prohlášení vyplňovaného na palubě letadla při cestě do USA. V bodi č. 8 bych podle rad příbuzných žijících v USA, neměl uvádět žádná mezipřistání na letištích, která jsou mimo území USA. Na Vašich stránkách, ale uvádíte pravý opak. Já konkrétně letím s mezipřistáním v Paříži. Děkuji Vám Předem za Vaši odpověď. Zděnek

@RAdka:

Zažádat můžete klidně hned. Kdyby ESTA nedostala, tak má ještě čas zkusit získat vízum. Těch 72 hodin je čas, do kdy by mělo dorazit vyrozumění, jestli ESTA byla nebo nebyla schválena. Čekat na poslední chvíli bych nedoporučoval.

Více info zde:
https://chcidoameriky.cz/?s=esta&searchsubmit=Hledat
nebo přímo na stránkách ESTA:
https://esta.cbp.dhs.gov/faq?lang=cs

Dobry den, mam dotaz. v cervnu za mnou prileti sestra. chtela bych se zeptat jak je to ohledne Esty. muzeme jiz o ni zazadat nyni nebo cekat az 72 hodin pred odletem jak sem na nktere strance cetla? dekuji

@Franta:

Děkuju za info. Tak to si to sestra vyplní sama :-)

@Pája:

Když jsem tam jeli, tak nám na letišti před imigračním řekli, že rodinní příslušníci bydlící v ČR na jedné adrese mohou vyplnit jen jedno prohlášení.

Mam dotaz k tomu bodu č. 3. Počet rodinných příslušníků. Pojedeme do USA s mámou a sestrou. Sestra je ale vdaná a má jiné příjmení. I tak to mam vyplnit za všechny? Nebo si ona vyplní vlastní deklaraci? Nevim jestli se v pasu uvádí rodné příjmení.

Ahoj, nemusíš se bát a nic uvádět nemusíš.

Ahoj, chci se zeptat letim ted taky do Aeriky a vezu sebou nejakou cokoladu caj a kavu, usim to uvadet na celni deklaraci jako ze vezu jidlo nebo v tomhle pripade to neni nutne. a taky vezu nejake vanocni darky ty se nekde musi uvadet nebo jak to je v tomhle pripade? dekuji :)

stačí si v pravém menu přečíst článek o cestě a odbavení do USA:
https://chcidoameriky.cz/jak-probiha-odbaveni-na-letisti-a-let-do-usa

omlouvám se, ale správně je “vízum”

Dobrý den, já bych se chtěla zeptat. Poletím do USA, přesněji do Miami na Floridě poprvé jako au-pair, budu mít už výzum a všechno a poletím z Drážďan do Dusseldorfu a Dusseldorfu rovnou do Miami s Airberlin nebo přes NY, ale to by bylo pak s American Airlines, jak to bude s odbavením zavazadel u AA? Ještě bych se chtěla zeptat s Airberlin je možno si vzít příruční zavazadlo + kabelka? a jak to celkově bude probíhat, jestli budu přestupovat i v NY? Děkuji moc za odpověď

Tak jedině ten přeložený rozsudek. Úřední potvrzení, že místo pobytu otce je neznámé a kontakt nemožný by taky pomohlo.
Pokud imigračního napadne, že s dítětem “utíkáš” před otcem, tak tě nemusí pustit. Nemáš s dítětem stejné příjmení, takže budou mít otázky.

@Monika: @Monika: omlouvám se ale s otcem nekomunikujeme a souhlas mi nedá ani nevím kde je otec,-(

@Monika:
Pokud budeš mít souhlas otce dítěte, tak ne. A pro jistotu i překlad rozsudku.

Dobrý den, letím do Lax s 6letym chlapečkem. Mám syna soudně v peči. Syn má jiné přijmení než já. Budeme mít problém na imigračním?

@Monča: Jestli poletíte na estu, tak ta je striktně turistická. Ke studiu je třeba vízum B-1/B-2.

Ahoj, v říjnu bych chtěla letět na 3 měsíce navštívit mého amerického přítele a chci s sebou vzít dceru ( 12let ). Bude moct navštěvovat middle school a za jakých podmínek? Děkuji za odpověď.

@Ivana:
Celní deklarace je formulář pr celní prohlídku. Více zde:
https://chcidoameriky.cz/jak-vyplnit-formular-o-celni-deklaraci

V NY po vystoupení z letadla půjdeš na imigrační pohovor. Nedá se to minout, jinudy cesta z letadla nevede. To je, jako když naženeš ovce do ohrady, a pak jedna po druhé musí projít kolem střihačů vlny. :-) Po imigrační kontrole si vyzvedneš z pásu kufr a projdeš celnicí, tam jim dáš ten formulář. Po projití celnicí odevzdáš kufr u  přepážky transit.
Imigračka (video od CBP, je z 2012, ale +/- je to tak stále, formulář I-94 (pro vízum) je už zrušen)
https://www.youtube.com/watch?v=2G-m60L_Ck0
7:55 Vyzvednutí kufru
8:18 Celnice
9:45 Odevzdání kufru na transit

Ahoj , také jedu poprvé do USA a letím z Prahy, přestupiju v New Yorku a dál pokračuju do LA a mám pár hloupých otázek: co znamená celní deklarace? Jestli v NYC budu muset zase odbavovat kufry? Jak probíhá nebo jestli probíha pohovor na imigračním a jestli to imigrační budu muset někde hledat nebo to bude u přepažky před vstupem? S tím, že budu mít ESTU. Díky

@Honza:

Ano, jen celní deklaraci.
Tak jak to máš napsané v pase. Takže nejspíš v čárkami a háčky.

Ahoj, pochopil jsem teda dobře, že pokud mám ESTU tak budu vyplňovat jen formulář o celní deklaraci? A ted možná jeden hloupý dotaz, ale až budu vyplňovat jméno tak s háčky a čárkami nebo bez? Díky

@Michaela:
1) To najdeš na stránkách letecké společnosti.
2) Také na stránkách.
3) Léky v originálním balení nejsou problém. Bacha na to, co je v USA na předpis nebo zakázané.
4) Klidně si kufr obal, pokud budou chtít udělat kontrolu, tak ho rozbalí. Kufr do USA by neměl být zamčený, jinak je riziko zničení zámku v případě kontroly. Je lepší si pořídit TSA zámek nebo kufr s ním.

Ahoj, poprvé letím do USA a slyšela jsem neskutečné skazky, jak vymačkávají zubní pasty, kdeco zabavují a vyhazují při odbavení, třeba základní kosmetiku atd. Na toto jsem už odpovědi našla – doufám, že dobře chápu, že šlo o opravdu jen o skazky. Oč mi jde a nevím :
1) velikost příručního zavazadla, které si s sebou beru do letadla a jeho obsah – větší kabelka nebo báglík by neměl snad být problém…? Nějaké omezení v rozměru nebo kg ?
2) mám možnost si do prostoru letadla vzít i další tašku s NTB ?
3) základní léky “pro případ nouze” – netrpím žádnou chorobou chronicky, ale občas mne vezme migréna = Ibalgin, vozím chronicky do jiných destinací preventivně 2-3 tbl Endiaronu … je to problém ?
4) dobrou zkušenost jsem udělala ( u některých aerolinek… ) s obtažením trollíku, který půjde na odbavení, strečovou fólií – mohu si to dovolit při letu do USA nebo to bude považováno za provokaci ? :-)
Díky předem moc,
M.

ahoj, chci se zeptat jestli formulář o deklaraci který mate jako kopii na svojich stránkách, tak jestli přesně stejný dostanu i v letadle a nebo je pokaždé jiný předem díky za odpověd´

Pokud toho nemáš plný kufr, tak nic zaškrtávat nemusíš. Ale sušenky a čokoládu prodávají i v USA.

Zdravim, chtěl jsem se zeptat, když povezu nějaké sušenky, čokolády pro vlastní potřebu, mám u otázky číslo 11 zaškrtnout, že se jedná o jídlo? Někde jsem četl, že ano, někde zase, že ne. Nemá někdo zkušenost? Díky!

Knedlíky v prášky, originál zabelené, by snad vadit neměli. Ikdyž… bílý prášek…
S tatarkou problém nebude pouze tehdy, pokud na ni nepřijdou.

Ahoj ,jedu navstivit kamaradku do usa ,a vezu ji knedliky a tatarku ve sklence ?samozrejmne poradne zabalene,budu mit s tim nejake problemy?dekuji

am ted hlavne strach aby to povoleni platilo a nebylo nejake falesne,kdyz se pise ze kdo byl zamitnuty na ambasade ESTU nedostane.Ja byla zamitnuta 3krat

Veronika Novotná,
pokud cestuje více rodinných příslušníků společně, stačí vyplnit jen jeden formulář za podmínky, že v ČR všichni bydlíte na stejné adrese.

Tomáši,
ty neumíš pořádně česky a chceš jet do Ameriky se učit anglicky? Nechápu. Jinak u nás je dost agentur, které ti jazykové studium v Americe zprostředkují. Zkus se zeptat tam na podmínky a pak se rozhodněte, co a jak.

Ludmilo,
každý US celník ti řekne, že slovo dárky je nedostačující, je lepší vypsat jednotlivé položky.

Zdravím Ludmilo,
pokud dárky nedosahují hodnoty 100 dolarů, vypisovat se nemusí.

Dobrý den,
letím do Ameriky za synem a vezu dárky vnoučatům. Chci se zeptat jestli musím do celní deklarace vypsat každou položku jednotlivě nebo jestli stačí napsat souhrnně “Dárky”?
Děkuji

Ahoj Tomáši,
chodíš na střední nebo na vysokou školu? To je prakticky jediný způsob, jak realizovat to, co chceš.

Ahoj chci se zeptat,skamarádem se chcem vypravit do USA nikdy jsem tam nebil,neumím ani anglicky ani jeden,ale chceme tam na školu se naučit anglicky,ale máme strach že nas tam nepustí kuli jazyku že neovladame,mužeš nám poradit když budu stat u přepažky a budou se mne na něco ptát a ja jim nebudu rozumět co mám dělat znervozním a bude to,jakej duvod by měli ktomu aby tě vrátili na spět do česka?mám stoho velkej strach někde jsem četl že esta nezaručuje že vas pustí do USA a že esta dava souhlas jen vstup na palubu co je natom pravdy,porad nám,chceme si vzít každej 10000 dolaru je to hodně nebo málo?jak se dá dlouho zato žít a co se dá pořidit,mužeš my napsat prosím na imel koudy100@seznam.cz nikde nemohu najít ceny jaké jsou USA,děkuji za odpověd Tomáš a Martin

Ahoj Veroniko,
já bych to tam vyplnil s tím, že si manžel také vyplní svůj formulář.

V

Ahoj, můžu se zeptat, jestli ve formuláři mám vyplnit, že cestuji s rodinným příslušníkem, když je to “jen” manžel (ne děti)? Nebo v tom případě jedeme každý sám za sebe a i každý s vlastním formulářem?
Díky moc za odpověď!

Ahoj Lilko,
myslím, že zvací dopis není vůbec potřeba. Pokud budete mít zakoupené zpáteční letenky, mělo by to být bez komplikací.

Přeji hezký pobyt!

Ahoj,v srpnu letíme s manželem za dcerou do USA(na 2 týdny). V lednu to byl rok co tam odletěla přes agenturu jako “hlídačka dětí”. V prosinci se vdala a zve nás na opožděnou svatební párty… Co by měl obsahovat zvací dopis? Má být nějak úředně potvrzen? Povolení ke vstupu na území USA máme přes ESTU.
Předem dík za odpověď. :-)

Ahoj Ilono,

s tím kufrem je to přesně tak, jak píšeš. S tou nabíječkou – pokud ji nebudeš potřebovat do doby, než si vybalíš kufr, tak si jí dej do odbavovacího zavazadla. Ušetříš tak prostor. S tím jídlem by to neměl být problém!

Tak nevím, jestli si to stihla. :(

Ahoj teď jsem našla tyhle stránky škoda že tak pozdě…v úterý 12.6 letím z Deltou do Tampy s přestupem v New Yorku, jestli jsem to dobře pochopila na přestupu si budu muset znova odbavit kufr ? i když přistanu na term 3 a z 3 odlétám dál. ještě jsem se chtěla zeptat nabíječku k mobilu a foťáku si můžu dát do příručního zavazadla nebo radši do kufru…šampon,krémy a jinou kosmetiku dám do kufru.Jídlo převážet nebudu jen čokolády pro děti tak to snad smím děkuji za odpověď snad si to ještě stihnu přečíst.

Ahoj,
záleží, jestli cestuješ do Milána a z Milána se stejnou společností. Pokud ANO, tak si kufry znova odbavovat nebudeš… pokud NE, tak si je nejspíše znova musíš odbavit.

Pokud letíš na ESTU, tak ne… s tím alkoholem snad problém nebude. :)

Ahoj,

za dva týdny jedu na Floridu a přestupuji v Miláně-Malpense, chtěla jsem se zeptat, jestli i tam s budu muset znovu kufry odbavit? Myslím, že ne, ale radši se ptám:) a ještě jsem se chtěla ujistit, zelený papír tedy v letadle vyplňovat nebudu? Chtěla jsem si vzít i 1 litr alkoholu, ale je mi 19 let, tak nevím, zda můžu. Děkuji za odpověď

Ahoj Barčo,
ano, to je pravda. V Nizozemsku si kufry vyzvedneš a poté je znova odevzdáš na přepážce.

Toho se vůbec neboj, pokud nejsi teroristka, nebo tak, tak pro ně nepředstavuješ riziko. :-)

Jestli chceš mít klid, tak si na papír napiš anglicky, že se studuješ/pracuješ tam a tam, jedeš do USA na prázdniny, bydlet budeš tam a tam… když letíš do USA poprvé, tak nemáš ani žádný škraloup. Takže si jsem jistý, že to bude bez problémů. :-)

Ahoj, mám spoustu dotazů. za dva měsíce letím poprvé na celé prázdniny do USA . Bojim se snad úplně všeho. Znamí mi říkali, že pokud poletím do Nizozemska (místo přestupu) s  určitou společností a do USA potom s jinou musím si znovu “začekovat” kufry, je to tak? Dále se chci zeptat jaké jsou důvody vyhazovu z USA? Nemám v plánu nic špatnýho jen prázdniny u přátel, ale bojím se, že nebudu rozumnět a odpovím na něco špatně. Popřípadně kdyby se mě chtěli ptát na něco osobně, tak to si mě “odchytí” až v USA? děkuji .

Ahoj, myslím, že s tímhle problém určitě nebude. :-)

ahoj, mám takovej hodně osobní dotaz. Vezl jsi někdy do USA vibrátor?:-) má to být dárek pro kamarádku jako vtip,ale nerada bych se dostala do problému. Dala bych ho do kufru k odbavení. Co myslíš? :-) díky

Dobrý den Marie, podle mých informací je možné med do USA dovézt.

M

Dobrý den.
Dcera bude v krátké době odlétat na Floridu. Známí, se kterými se tam setká, by byli rádi, kdyby jim přivezla český domácí med. Nevíš, prosím, nebude s tím problém?Může se med do USA přivézt? Díky.

Ahoj,
záleží, o co konkrétně se jedné – určité jídlo je možné do USA dovážet, ale třeba sýry, maso či uzeniny se dovážet nesmí a budou zabaveny.

Dobrý den.
Chci se optat ohledně převážení jídla. Mám alergii na lepek tím pádem mám bezlepkovou dietu a musím jíst speciálně jídlo pro mě. V Americe ho je prý hafl, ale nepojedu tam s žádnými velkými finančními prostředky. Bylo by možné si tam vzít svoje?

Ahoj, pokud do USA cestujete na dobu kratší jak tři měsíce, musíš požádat o cestovní registraci ESTA. Ještě předtím si ale musíš ověřit, že máš biometrický pas. To je na začátek to nejdůležitější, co je potřeba zařídit teď… plus samozřejmě koupit letenky.

Z

Prosím o  odpověď,příští rok máme s kamarádkou odjet do USA k její neteři, co všechno musíme udělat, nemáme vůbec žádné zkušenosti, žádná jsme v USA nebyla.
Prosím od začátku kompletně.Moc děkuje Maxová Zdenka

Ahoj, na letišti problém nebude, jim to je defacto jedno. Důležité však je, že budeš muset telefony nechat po příletu do ČR proclít, plus doplatit DPH. Proto si od nich nech nákupní doklady, ať lze správně stanovit cenu.

Ahoj. Mám dotaz. Za 5 dní letím do USA na 2 měsíce, plánuju si zde koupit nový telefon, notebook a nějaké oblečení. Případně koupím telefony 3 a 2 z nich v čr prodám. Bude nějaký problém na letišti, pokud v kufru uvidí 2 nerozbalené krabice s telefonama ? A co oblečení na kterém zůstane cenovka ? Děkuji moc
Jindra

Ahoj Lenčo,
instantní polévky by neměly být problém, ovšem vyvaruj se dovozu masa, salámů či sýrů. To není povoleno a když zjistí, že to máš u sebe, zabaví ti to.

Ahoj, mám dotaz – může se do Ameriky převézt nějaké jídlo (nechceme hned první dny řešit nákupy, tak jsme mysleli, že bychom si na první dny vzali instantní polévky, atd.). Je to vůbec možné?
Díky:-)

Ahoj Karolíno,
takový problém to snad nebude. Připrav si na papír odpovědi na otázky, na který se tě budou ptát (najdeš zde) a zkus jít s přítelem. Pokud by to z nějakého důvodu nešlo, ukaž úředníkovi papír s odpověďmi. :-)

Ahoj,
když neumím anglicky, jaká je šance, že se dostanu přes imigrační? Sice se budu snažit do odletu alespoň něco naučit, ale co když nebudu rozumět? Letím s přítelem, který angličtinu ovládá, ale jestli nebudeme moct jít spolu, tak je mi to asi k ničemu.
Díky

Ahoj, odevzdává se na letišti v USA u přepážky ihned po vyzvednutí kufrů.

Ahoj Petře,
komu mám ten formulář pak dát ?

Ahoj Any,
o něčem takovém jsem v životě neslyšel a popravdě se mi to zdá i trochu nelogické. Nevidím jediný důvod, proč by měl být alespoň 5 měsíců starý – důležité a podstatné je, že je daný pas skutečně biometrický.

Bez něho Vás do USA nevpustí.

Ahoj Petre,

jsem Ceska, ale ziji ve Svedsku. 31.1.2011 letime na Floridu na 3 tydny se synem a pritelem. ESTU uz mam vyplnenou a rovnou uz jsem dostala vstup do zeme.
23.11.2010 mi byl vydan novy cestovni BIOMETRICKY pas. Nyni jsem od znameho ( ktery je Sved ) slysela, ze cestovni pas musi byt 5 mesicu stary pred vstupem do USA – vis o tom neco, plati to opravdu? Letim prvne do USA a ted uz mame vse zamluvene a zorganizovane a ted mam paniku, ze diky novemu pasu prece jen neodletim, DEKUJI za odpoved A.

Ahoj Patriku,

vyplňovat ho budeš, i když cestuješ přes ESTU. Tenhle papír slouží jen místním celníkům, je to taková stvrzenka, že si nepřivážíš zboží, který podléhá zdanění.

Kvůli tomuhle tě z USA nevyhoděj. :-)

Ahoj,

pokud jsem dobře pochopil, tak tenhle papír vyplňovat nebudu, pokud budu cestovat přes ESTA. Je to tak?

Děkuji :o)

Ahoj Kovoslave,

v takovém případě by zavazadla neměla letět dál do vnitrozemí, ale měla by se vrátit s tebou zpět do země odletu.

Chci se zeptat,když mě nahodou do USA nevpustí,co bude s mými zavazadly,ktera poletí dál do vnitrozemí ?

Ahoj Báro,
to Description of Articles vyplňuješ pouze v případě, když budeš něco po cestě do USA proclívat. Jedná se o popis proclívaných předmětů a jako turistka s tím nepřijdeš do styku.

Ten druhý formulář se nejmenuje Department of Homeland Security (to je anglický název pro Ministerstvo vnitřní bezpečnosti), ale I-94. Ale ten vyplňuješ pouze v případě, když do Ameriky cestuješ přes vízum!

Ahoj,

do Ameriky se chystám už za dva týdny….tento týden jsem byla kupoval letenky a v cestovce mi dali právě vzorové folmuláře, které se vyplnují v letadle….byla jsem ráda, jelikož s mojí angličtinou to není valné, ale říkala jsem si, že stejně musím najít někoho, kdo mi s tím poradí víc…a ted jsem náhodou zabrousila sem, na tyto stránky a našla tu formulář U.S. Customs and Broder Protection…..chci se k němu zeptat….na druhé straně, kterou tady už nemáš, jsou ve druhé (spodní) půlce, další kolonky na vyplnění….Description of Articles….to už nevyplnuji já? To vyplnují pak ti na imigračním, nebo nevím kdo? letím poprvé, tak jsem z toho krapet vyjukaná…pokud to vyplnuji já, mohl bys ještě poradit, co tam píšu? A další věc….v cestovce mi dali ještě jeden papír je bílý, taky se vyplnuje v letadle a jmenuje se Department of homeland security….(nevím, jestli tento dokument nedostávají jen ti, co mají visa na 10let, nebo jak to je). Má taky víc částí, slečna mi řekla, že část Arrival Record vyplním já, spondí část až pracovník na imigračním a tu nesmím ztratit a při odletu ze země jim ji musím vrátit….chtěla bych se zeptat a zároven poprosit, jestli máš s tímto formulářem také zkušenosti a jestli bys ho sem nemohl dát vzorově vyplněný, jako ten “modrý”…byla bych Ti nesmírně vděčná…a pokud je i tu tohoto potřeba vyplnit něco zezadu, jestli by to bylo také možné ukázat…díky, díky, dííky

Ahoj Mirko,
skleničky doporučuji dát normálně do kufru (odbavované zavazadlo), to pak ani nikoho nebude zajímat co a komu vezeš. :-)

A pokud je dobře zabalíš, bude riziko rozbití naprosto minimální. Troufám si tvrdit, že určitě mnohonásobně menší než v příručním batohu – to jen stačí, aby s ním při kontrole obsluha nešikovně hodila, nebo aby ti v letadle spadl z binu.

Zrovna včera jsem z Dubaje v kufru přivezl skleněné vázy, sošky a 20 lahví piva – ničemu se nic nestalo a vše dorazilo v naprostém pořádku.

Skleničky doporučuji nejprve obalit molitanem a zabalit do tvrdé, pevné krabičky (ideálně tvrdý kartón nebo plast). Krabička musí být uprostřed kufru a ideálně obalena do několika vrstev měkké látky (ideální jsou osušky, trička…), která ztlumí případné nárazy.

Taky je dobré kufr co nejvíce napěchovat, aby v něm jeho obsah “nelítal ze strany na stranu”. Tímhle způsobem jsem převezl už několik křehkých věcí a zatím se stoprocentním úspěchem. :)

Ahoj, chtěla bych se zeptat, letím už za měsíc a mám starost s tím, jak přepravím broušené skleničky známému, u kterého budeme bydlet. Známého nebudu nikde uvádět (nepřeje si to), máme jako rezervovaný hotel. Takže nevím, jak budu vysvětlovat komu ten dárek vezu, když neumím ani slovíčko. Můžu si je nechat u sebe v příručním zavazadle? Prosím o radu. Děkuji

Ahoj Lenko,
nevím, jaké látky ty léky obsahují, ale mělo by to být bez problémů. Pokud chceš mít klid, doporučuju navštívit lékaře s tím, ať ti (anglicky) napíše stvrzení, že ty léky musíš používat. :-)

Ahojky, chěla bych se Tě zeptat jak je to s léky.Beru je každý den, mám epilepsii.Jak je to v letadle a jestli mě tam s nimi vůbec pustí.Když jsem lítala po evropskách zemích, tak jsem je měla u sebe v kabelce, v průhledném sáčku.
Letím tam poprvé, anglicky skoro vůbec neumím.Chci letět jen na pár dní, turistika, nákupy.
Děkuji moc za radu

Ahoj Terezo,
v podstatě tam můžeš být třeba i ten rok, avšak musíš při pohovoru s imigračním úředníkem vysvětlit, co tam ten rok budeš dělat, z čeho budeš žít a proč tam jedeš. Pokud budeš dostatečně přesvědčivá, udělí ti povolení k pobytu třeba i na ten rok.

Co se týká jednosměrné letenky, tak problém mít nebudeš, spíš budeš muset být přesvědčivější, že tam skutečně nechceš nelegálně pracovat. :)

ahoj
ted letim do nyc už jsem tam jednou byla.Ale ted se tam chystam na delši dobu mam vizum turisticke na 10let.a chci se zeptat jestli tam mohu být v kuse třeba rok.
A ještě se zeptam jestli budu mit na letišti problem když mam jednosměrnou letenku?popřipadnš jak mam postupovat.

děkuju moc hezký den*

Nejlevnější půjčení auta v USA