Pohovor s imigračním úředníkem po příletu do USA: Vaše zážitky a zkušenosti

Na prvním letišti v USA musejí turisté absolvovat vstupní pohovor s imigračním úředníkem. Nehraje přitom roli, jestli cestují na vízum, nebo na cestovní registraci ESTA. Pohovor je v naprosté většině případů zakončen povolením vstupu do USA.

V diskuzi níže najdete autentické zkušenosti a zážitky čtenářů z imigračního pohovoru. Nezapomeňte si zároveň přečíst, jak probíhá vstupní pohovor do USA.

Vstupní pohovor USA

Vaše zkušenosti s imigračním pohovorem v USA

Za každou vaši zkušenost se vstupním pohovorem v USA jsem moc rád. Nezapomeňte do příspěvku napsat, o jaké letiště se jedná a kdy pohovor probíhal.

Dotazy ohledně vstupního pohovoru můžete klást na této stránce.

Diskuze k článku (381 komentářů)

Franta (2327)
29.7.2017
23:29

@Honza:
Jestli se nepletu tak to jde. V Torontu Preclearance je. Půjdete na imigrační a pro kufry, ty pak dáte k dalšímu letu. Někde tam bude „transit/connection flights“. Do USA tak přiletíte vlastně už „jako“ domestic flight, takže jen vyzvednout kufry a pryč. Někde na webu to tu už někdo psal, že tak letěl, ale nemůžu to najít.

Odpovědět
Franta (2327)
29.7.2017
23:31

Preclearance

Odpovědět
Franta (2327)
29.7.2017
23:34

@Kristýna:
ESTA je až na 90 dní, takže ti bude stačit. Podezřelá nebudeš, nejsi první ani poslední, kdo tam jede cestovat na delší dobu. Létají tam i lidé, co vůbec nemluví anglicky, takže se neboj. Pro jistotu si klidně připrav otázky a odpovědi na papír.

Odpovědět
Viktor (1)
7.8.2017
19:48

Ahoj.Před 2 týdny jsem letěl do Miami, byla to moje první cesta do USA. Letěl jsem z Vídně přes Istanbul směr Miami. V Istanbulu na letišti jsem po předložení letenky a pasu dostal 3 samolepky na pas a prošel klasickou kontrolou. Nikdo se nepátral po tom, co se chystám v USA dělat, jak dlouho tam budu, jestli mám peníze atd…prostě normální kontrola…V letadle jsem vyplnil formulář, co rozdávali letušky ( pár jednoduchých otázek, můžete si snadno i vygooglit) a šli jsme na přistání. Po výstupu z letadla jsme došli do haly, kde byly automaty, kam se dal naskenovat pas, udělali se otisky prstů a fotka , vyplnil účel cesty a automat vytiskl dokument přibližně o velikosti letenky. Dál se šlo k přepážkám, rozděleným podle toho, co bylo na vytisklém dokumentu – buď fotka+osobní údaje přeškrtlé křížem a nebo to samé nepřeškrtlé. Já měl přeškrtlé, což mě v první chvíli dost zarazilo ( opakuju,byl jsem tam poprvé tak jsem myslel, že to znaméná nežádoucí a papa babi, návrat domů). Šel jsem teda dál k imigračnímu úředníkovi připraven vytlačit slzu ať mě nechá jít dál. Když jsem přišel na řadu tak to probíhalo asi takto: Ahoj Viktore, jsi turista? Ano, jsem…. (Měl jsem připravenou rezervaci hotelu, vouchery na zaplacené výlety, smlouvu na auto atd… ) Tak sem polož pravou ruku a pak palec a to samé pak s levou rukou ( znovu otisky)… Ještě foto…Díky, vítej v USA… cca minuta, absolutně pohoda a žádný stres… Když jsem pak letěl z Mexika znova do USA tak jsem při vyplnění důvodu návštěvy uvedl jen transit a vyjel dokument bez křížku, takže asi ten kdo chce zůstat tak musí na imigrační, protože po příletu z Mexika, i když jsem přejížděl mezi letišti, mě jen kontroloval policajt cestou pro kufr a když viděl, že mám dokument bez kříže, tak jen popřál hezký den a šel jsem dál….takže žádný strach z imigračních, co jsem je viděl v akci tak jsou absolutně v pohodě…Snad vám nevadí ten sloh, ale třeba to někomu pomůže překonat prvotní strach, co jsem měl já.

Odpovědět
Franta (2327)
7.8.2017
20:12

@Viktor:
Ty kiosky jsou pro lidi, co už v USA byli a jsou v systému. Proto tě to přeškrtlo. Cestou z Mexika už to bylo v pohodě.

Odpovědět
David (4)
7.8.2017
23:25

Zdravím, letím poprvé do USA na trip kolem prakticky celých spojených států, jedna ze zastávek je i Houston, TX kde mám vzdálené příbuzné. Jsou to moji bratranci z druhého kolene – dospělí lidé kteří už v USA žijí přes 15 let a mají tam rodiny, děti. Když jsem se dotázal, co bych jim(dětem) měl přivést jako dárek, řekli mi, že Kinder vajíčka, jelikož v USA je neprodávají z důvodu, že je tam prý zakázáno prodávat jídlo, které „obsahuje“ nejedlé části, s tím že si jich tam vždy vezou zásobu když náhodou jedou do Evropy. Už jsem byl připraven, že si prostě vezmu klasický karton od vajec na 12 ks a dovezu ho plný kinder vajec. Pak mě ale při pročítání trklo, když povezu jídlo, asi bych to měl na celnici deklarovat a když jsem si zde přečetl, že může hrozit i x tisíc dolarů pokuta dostal jsem trochu strach, vzhledem k tomu že přecijen budu deklarovat že vezu jídlo, a je to jídlo které se nesmí na území USA prodávat. Co myslíte, že mám udělat, popřípadě nemáte tušení jak je to s jídlem, které se nesmí prodávat v případě, že ho nevezu jako zboží ale jako dárek? Nerad bych kvůli tomu měl nějaké problémy… Když jsem se na to ptal příbuzných tak mi řekli aŤ nic nedeklaruji, ovšem jim se to lehce řekne, když u nich je velice malá šance, že by je nějak hlouběji kontrolovali…

Odpovědět
Franta (2327)
8.8.2017
14:20

@David:
Ono se to lehko řekne, nic nedeklaruj. Ale co když ty budeš zrovna ten, po kom budou chtít ukázat kufr? Pak to už nevysvětlíš. Kinder Surprise jsou v USA zakázané, na netu se dají dohledat případy, kdy pokutu dostali i Američané (příbuzní mají nejspíše kliku), někdy souhrnnou, jindy za každý jeden kus. Maximální možná pokuta je prý 2.500,- USD za kus, na kolik by tě pak vyšlo plato si spočítej.
Ale je možné, že ti to projde. Já bych do toho ale nešel. Vzal jsem 50cm krtka.

Odpovědět
David (4)
8.8.2017
18:47

@Franta:

Toho jsem se bál no… Každopádně po pohledání na netu jsem zjistil, že se v USA chystají uvést Kinder vajíčka do prodeje na příští rok, kdy to bude vyrobené tak, aby hned po rozbalení bylo zřejmé, že se uvnitř nachází nejedlá část. Nicméně napadlo mě, že ještě také existují takové ty Kinder joy, které jsou rozdělené na dvě půlky – v jedné je jakási čokoládová náplň a v druhé je odděleně zabalená hračka… S těmi, pokud to správně chápu, by problém být neměl… Je to tak?

Odpovědět
Franta (2327)
8.8.2017
19:57

@David:
To jsou právě ty Kinder joy, co bude od 2018 v prodeji. Klasické Kinder Surprise by mělo být stále zakázané, leda by se naučili dělat průhlednou čokoládu. Ono se o obou verzích většinou píše jako o Kinder eggs, takže pak člověk neví, o jaké variantě to přesně je.

Když jsem kdysi odjížděl od tety, tak jsem dostal dva pravé kubánské doutníky po strejdovi. Jak je dostal do Států nevím, a už se ho bohužel nezeptám, proč je dovezl taky nevím, on totiž nekouřil. Zřejmě jen tak ze sportu. Ale mít v kufru něco, o čem vím, že se to nesmí ani přiblížit k USA není dobrý pocit. Byli po strejdovi, takže jsem je musel provézt. Měl jsem připravenou výmluvu, že jsem je přivez, dověděl se, že v USA být nesmějí, tak je zase vezu pryč. Naštěstí se nic nedělo. Ale od té doby vím, jaký je to pocit, „pašovat“ něco Amíkům pod nosem. Takže Kinder Surprise bych asi vezl jen tak, že bych sežral čokoládu a děcka by dostala jen plastové vajíčko s hračkou.

Odpovědět
David (4)
8.8.2017
22:31

@Franta:

To by asi bohužel nebylo ono.. Vyřeším to těmi Kinder joy, kdyby náhodou došlo na prohlídku a podezřívavě by na to koukali, tak jim prostě ukážu, že se nejedná o ty zakázané, tak, že jedno rozdělám – na to těžko budou moci něco říct… Kinder jako Kinder navíc mám pocit, že ty Joy ještě ani neviděli tak to aspoň bude pro děti změna. Každopádně díky za rady a ušetřené starosti…

Odpovědět
Mesi (511)
9.8.2017
0:36

@David: Vim, ze se mi to povida, ale ja osobne bych se na nejaka vajicka vykaslal a privezl neco jineho, treba ceskeho (ze zkusenosti vim, ze Americanum chutna Studentska Pecet. Kdyz jim neprivezes cokoladu, udelas neco pro jejich zdravi – cukru je v USA vsude plno i tam, kde bys ho vubec necekal. Neni nahodou uplne stejna cokolada v Kinder „tycinkach“? Nevim, jak se to jmenuje, ale je to vkrabicce asi po sesti, jakesi vlnkovane tycky.

Odpovědět
Karel (1)
10.8.2017
12:50

Ahoj, za pár dní odjíždím do Ameriky navštívit příbuzné, je to dlouho domlouvaná návštěva – strýc má zelenou kartu a žije tam už delší dobu. Má nějaké zdravotní obtíže na které musí brát léky, které tam nejsou k dostání, tak mě poprosil, jestli by mi je sestřenice mohla poslat poštou s tím, že bych mu je s sebou dovezl. Když balík došel tak sem z toho začal mít celkem nervy, protože jsem si představoval, že půjde tak o 5-10 krabiček. V balíku je ale dohromady tak 100 plat různých léků – v kufru mi to zabere tak dobrou pětinu. Doktor asi usoudil že to bude nejlepší předepsat na co nejdelší dobu, přijde mi to jako zásoba na půl roku minimálně. Jaké jsou podmínky převážení léčiv? Předpokládám, že to úplně tak hladce jak jsme si mysleli nepůjde…

Odpovědět
Franta (2327)
10.8.2017
13:46

@Karel:
Myslím, že ty nervy jsou na místě. Pětina kufru se neokecá osobní potřebou. Navíc mi přijde jako blbost, že by to tam neměli. Jen se to možná bude jmenovat jinak a bude to dražší než u nás. Prohlídka u doktora taky něco stojí. Takže podle mě není hlavním důvodem nedostupnost onoho léku, ale jeho cena. Také může jít o lék, co v USA nemá atest, proto tam není. Ale určitě tam bude něco na podobné bázi.
Sestřenka už tam někdy byla a vezla tuhle lékárnu?
Tahle hromada pilulí určitě zaujme maníka u scaneru. Dojde mu, že to není jen Endiaron a Kinedril. Navíc u letadel bývá bezpečnostní pohovor a tam se ptají, jestli někdo chtěl, abys mu něco přivezl nebo jestli tě někdo požádal, aby někomu něco vzal. Co řekneš tam? Zapřeš to a budeš se tvářit, že máš v kapse jen antiperle? Nebo to přiznáš a zkusíš to nějak vysvětlit? Oboje může být problém.
Nevím, co poradit. Já bych to nebral. Teda, určitě ne všechno. Ale léky už jsou doma a expirace běží.
Zkus se podívat na stránky http://www.fda.gov, tam můžeš najít informace k těm lékům. Ale s převozem ti to asi nepomůže.

Odpovědět
Viera (3)
14.8.2017
8:13

Syn letí prvý krát do USA. Pri kupovaní letenky sme sa pomýlili a spiatočný let je až na 92. deň.
Bude to problém? Prípadne by som poprosila nejakú radu,čo robiť. Ďakujem

Odpovědět
Franta (2327)
14.8.2017
9:31

@Viera:
Pokud cestuje na ESTA (nejspíš ano) tak ho ani nepustí do letadla, protože už předem je tam jasné překročení pobytu. Doporučuji kontaktovat prodejce (případně leteckou společnost) a změnit datum odletu.

Odpovědět
Viera (3)
14.8.2017
21:50

@Franta:
To sme aj spravili,len zmena dátumu odletu stojí 220 eur, čo sa mi zdá veľa. A keď som čítala niektoré komentáre hovorili, že si to ani nemusia všimnúť. Priznám sa,že tomu moc neverím a keby za prebukovanie letenky toľko nepýtali už by som to spravila. Ale asi sa neoplatí riskovať a nič iné mi nezostane.
A keby počas pobytu vycestoval napríklad do Mexika a prerušil tým pobyt, nebolo by to riešenie?
Ďakujem za odpoveď

Odpovědět
Franta (2327)
14.8.2017
22:22

@Viera:
Chyby jsou drahé, proto je třeba dobře plánovat.

Výlet do Mexika nepomůže. Mexiko, Kanada a některé země Karibiku se neberou jako přerušení pobytu. Lidé by si tak prodlužovali možnost být v USA. Musel by třeba to Jižní Ameriky a musel by to zařízené předem, aby to na imigračním mohl doložit. Ale je možné, že by ani to nepomohlo.

S tím, že si toho nevšimnou bych nepočítal. Je to v systému, a i kdyby to všichni přehlédli, tak při další cestě tam bude mít poznámku o překročení pobytu. Když si toho všimnou po příletu, tak je dost pravděpodobné, že ho pošlou zpět, a to na náklady letecké společnosti, protože už v době odletu bylo z letenky jasné to překročení. To je důvod, proč si to letecké společnosti hlídají už při nástupu do letadla. Letenku prodají, protože neví, jak dotyčný cestuje, třeba s vízem B2 je pobyt až na 6 měsíců, může mít studijní vízum… Ale při odletu už to kontrolují. Je na každém, aby si letenku koupil, tak jak má.

Viděl bych to na to přebookování nebo zkusit vyřídit turistické vízum.

Odpovědět
Viera (3)
14.8.2017
22:41

@Franta:
Ďakujem za Váš čas, za odpoveď, posunula ma v rozhodnutí, že nebudem riskovať .

Odpovědět
Mesi (511)
15.8.2017
5:10

@Viera: Nestihl by si jeste vyridit klasicke vizum? Na druhou stranu by se primo nabizela otazka, proc o neho zada, kdyz ma ESTU.. A ani nevim, kolik vlastne to vizum dnes stoji.

Odpovědět
Franta (2327)
15.8.2017
9:03

@Viera: @Mesi:
B-2 je za 160,- USD (cca 136,- EUR), což je stále levnější než to přebookování (220.-EUR). Ale je potřeba přičíst, fotky, cestu na ambasádu a možnost, že vízum nebude uděleno. U víza žadatele prověřují více než u ESTA a nejsem si jistý, že by ho udělili „jen“ proto, že se přepočítal u 90 dní.

V každém případě to bude díky nepozornosti něco stát. Pořád ale lepší než přijít o celou letenku a případně i peníze za storno poplatek u ubytování a půjčení auta.

Tady mají kalkulačku doby pobytu.

Odpovědět
Lukáš (13)
15.8.2017
18:39

Ahoj,
pohovor jsme absolvovali před měsícem v Los Angeles a zkušenosti jsou takové – i přesto, že jsme do L.A. přiletěli v cca 1:00AM, tak jsme čekali asi hodinu a půl frontu na imigračního úředníka. Byli jsme skupina 4 lidí, 3 sourozenci a já :-) Nechali nás jít dohromady jako skupinu, každého se úředník zeptal jaké má zaměstnání, za jakým účelem jede do USA a poté hromadně na dobu pobytu, zpáteční letenku, ubytování. Celkem asi 6 otázek, poté nám naskenovali otisky prstů a tím to bylo hotovo :-)

Odpovědět
Jitka (1)
17.8.2017
14:20

Jedeme do USA navštívit děti a plánuji jim dovézt 2 tabulky čokolády a malou láhev Becherovky, je potřeba i takové malé množství deklarovat, nebo se to dá okecat, že jsme si to neuvědomili kdyby nás náhodou vybrali na kontrolu? Nerada bych byla cíleně vybrána jen proto, že jsem zaškrtla, že vezeme jídlo, když se jedná o takovou drobnost.
A co se týče toho, že stačí vyplnit jednu celní deklaraci, pokud jedeme spolu jako příbuzní – předpokládám, že stačí číslo pasu jen toho člověka, který to vyplňuje, je to tak?

Odpovědět
Franta (2327)
17.8.2017
15:13

@Jitka:
Jedna celní deklarace stačí pro rodinné příslušníky (rodiče, děti, sourozenci) žijící společně na jedné adrese, ne pro příbuzné (branranci, sestřenky, tety, strýcové).

Osoba nad 21 let smí bezcelně dovézt 1l alkoholu a píše se to do deklarace. Čokoládu nikdo řešit nebude (teda pokud to nebude Kinder Surprice), ale tu v USA mají. Radši bych vzal lázeňské oplatky.

Jj, číslo pasu toho, kdo vyplňuje.

Odpovědět
Petr Novák (2386)
17.8.2017
21:18

@Jitka: Čokoláda a malá lahev Becherovky bude zcela bez problémů. Doporučuji vzít třeba Studentskou pečeť, Banány v čokoládě nebo ty lázeňské oplatky. :-)

Odpovědět
Mesi (511)
18.8.2017
1:39

@Jitka: Cokolada se nepise a tu jednu flasku taky psat nemusis. Mimochodem, Becherovku v USA lze koupit. Kdysi pri me prvni ceste do USA jsem cokoladu napsal. Uz jen to, ze bylo zaskrtnute policko „jidlo“, tak mne poslali na kontrolu kufru. K cokolade rekli rovnou, ze ta je nezajima. Ja ale vezl na prani knedliky v prasku. Ty je ve finale take nezajimaly, ale vzhledem k tomu, ze neco takoveho neznaji a ja ve snaze vysvetlit, co to je, jsem rekl, ze jde o prilohu a pouzil jsem „jako brambory“ a uz to jelo, jak urednice slysela slovo brambory, otevrit kufr a podivame se. Kdyz zjistila, co to je, tak rekla to same, co k cokolade. Takze jsem si pridelal nervy a zdrzeni behem prestupu uplne zbytecne, ale zase mam zkusenost.

Odpovědět
Libuše (1)
23.8.2017
15:36

Dobrý den,

vyplňovali jsme ESTU už 27.6.2017, neuvědomili jsme si, že ESTA platí 90 dní, odlétáme do NY 19.9.2017 a vracíme se 30.9.2017 což překročí hranici 90 dní, je to problém?

Děkuji za info :)

Odpovědět
Franta (2327)
23.8.2017
16:08

@Libuše:
ESTA neplatí 90 dní ale 2 roky. Jeden pobyt je max. 90 dní.
Takže žádný problém.

Odpovědět
Andrea (1)
24.8.2017
16:47

Dobrý den, v prosinci plánuji navštívit přítele v Americe a trochu se bojím, že budu mít problém při vstupním pohovoru. Nebudu říkat, že letím navštívit přítele. Řeknu, že důvodem je prostě dovolená, nakupování, poznávání a setkání se s přáteli. Nemám vyřízenou ESTU, ale normálně vízum typu B1/B2. Jedu tam na 26 dní a samozřejmě budu ubytovaná u přítele a bojím se, že když budou chtít vědět kde jsem ubytovaná a zjistí, že nemám rezervaci v žádném hotelu, tak mi to bude dělat problém a budou mít nějaké podezření. Nemám v úmyslu se vdávat ani se tam stěhovat (prozatím), jen tam chci strávit pěknou dovolenou. Přítel není rodilý Američan, ale má green card a v Americe žije už 10 let.
Předem děkuji za jakoukoliv odpověď :)

Odpovědět
franta (2327)
24.8.2017
18:20

@Andrea:
Proč ten stres? Máš v plánu říct, že jedeš za přáteli, tak není problém u jednoho z nich přespat. Normálně řekni jeho adresu.

Odpovědět
Aneta (1)
28.8.2017
15:34

Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli je lepší zařídit vízum nebo ESTA?

Odpovědět
Franta (2327)
28.8.2017
18:46

@Aneta:
ESTA – 14,-USD, platí 2 roky, max délka jednoho pobytu je 90 dní (pobyt nelze prodloužit), lze cestovat opakovaně. Když zamítnou ESTA, lze žádat o vízum.
Vízum – 160,-USD, platí 10 let, max délka jednoho pobytu je 6 měsíců (ve vybraných případech lze prodloužit), lze cestovat opakovaně. Když zamítnou vízum, je (většinou) zbytečné žádat o ESTA. Při pohovoru se ptají, proč nestačí ESTA a jsou zvědaví na cestu, její financování a tak.

Pro imigračního je to jedno, záleží na něm jestli tě pustí nebo ne.

To je tak nějak stručný přehled. Pokud neplánuješ cestu delší než 90 dní nemá vízum cenu.

Odpovědět

Ahoj zitra letim do LA, chci tam vzit lahev slivovice 1.l ,mam to nekam zapsat? Diky za odpoved. Petr.

Odpovědět
Franta (2327)
30.8.2017
12:39

@Petr:
Domácí nebo kupovanou?
U domácí bude problém, že není v originálním balení. Když na ní přijdou asi poletí do koše. Možná bych jí měl v petce a kdyby něco, tvářil bych se, že je to voda. Teda pokud to nedáš do petky od koly. :-)
Třeba Jelínka (košer) tam koupíš cca za 30,-USD. Od nás je levnější a je kolkovaný, takže na letišti bez problému.

Jinak můžeš mít 1l alkoholu, pokud je ti více než 21 let. Můžeš to napsat zezadu jako dárek. Nezaškrtávej, že vezeš potraviny.

Odpovědět

Ahoj děkuji za odpověď, je to domácí slivivice, tak ji raději nechám doma, nechci mít problémy. Ještě jednou děkuji. Petr.

Odpovědět
Franta (2327)
30.8.2017
19:35

@petr:
Oni ti jí maximálně vyhodí. Zavírat tě kvůli tomu nebudou.

Odpovědět
moonlight967 (5)
31.8.2017
15:52

Ahojte chtěla sem se zeptat,jestli kontrolují i sociální sítě jako např. fb, galerii fotek v mobilu, sms atd.?? Jedu se podívat (letenku mám na 3týdny) do USA za lidmi, kteří tam jsou delší dobu a na černo a nechci jim třeba nějak zavařit, tím že mám na fb zprávy s nimi o americe atd.. Je potřeba si promazat konverzace nebo se takové věci vůbec nedají nějak dohledat a nehlídají je? díky, Š

Odpovědět
Franta (2327)
31.8.2017
17:36

@moonlight967:
Tu možnost mají. Ale nedělají to standardně. Pouze při secondary inspection, pokud mají nějaké podezření vůči tvé osobě. Klidně ti pak projedou mobil, případně i NTB a požádají tě o přístup na sociální sítě.

Odpovědět
Petr (3)
9.9.2017
4:21

Ahoj moje zkusenost s imigracnim. 31.8.jsem letel do LA LAX pred kontrolou lidi moc ale slo to rychle cca 15min. Pak si nas vzala pani prohlidla si estu vzala otisky vyfotila dala listek s krizkem a poslala nas k imigracnimu tam s usmevem 5min.otisky foto a vitejte v USA. Byli jsme tri ani jeden neumel anglicky. Nemusite mit obavy jsou vstricni.

Odpovědět
Franta (2327)
9.9.2017
9:38

@Petr:
Takže fotky a otisky 2x? To je divný.
Standardně se chodí z fronty rovnou k přepážce, dáš pas, odpovíš otázky, fotka, otisky, pro kufry, kolem celníků a pryč. ESTA se nikomu nedává, protože jí mají v systému.

Nešli jste prvně ke kioskům, které jsou pro lidi, co už v USA byli? Lístek vyjíždí právě z kiosků. Křížek znamená, že jste v USA poprvé a kiosek není pro vás (aktivní paní vás tam poslala/odvedla?), že jste odpověděli na některou z otázek ANO nebo jste byli náhodně vybráni na kontrolu.

Odpovědět

Dobry den. Mate nekdo cerstve zkusenosti s pohovorem a otazkou ubytovani? Mame dum v Brooklynu pres airbnb. Mame si vymyslet nejaky hostel pobliz nebo rict na rovinu, ze mame ubytovani takto?
Dekuji.

Odpovědět
Franta (2327)
10.9.2017
21:16

@Dita:
Je nějaký důvod tajit před imigračním, kde bydlíte? Normálně to přiznej.

Odpovědět
Mesi (511)
11.9.2017
1:13

@Dita: Proc byste nemeli uvest adresu ubytovani pres Airbnb? Mluvte na rovinu.

Odpovědět
Dita (3)
11.9.2017
6:47

Franta, Mesi.
Dekuji. Nevim, jak se na airbnb tvari…predpokladam, ze urednikovi je to jedno. Ale chtela jsem se zeptat.

Odpovědět
Franta (2327)
11.9.2017
7:49

@Dita:
Imigračnímu je Airbnb šumák. To je věc provozovatele a NY úřadů.

Odpovědět

@Franta
Dekuji za ujisteni.

Odpovědět
Mesi (511)
11.9.2017
23:23

@Dita: Airbnb je legalni spolecnost. Pokud nekdo nedodrzuje pri pronajimani mestska narizeni, je problem mesta a pronajimatele, ne hosta.

Odpovědět
Vlasta šurinova (1)
11.9.2017
23:51

Pri ceste do USA,Jaká je povolena vaha zavazadla?diky

Odpovědět
Petr Novák (2386)
12.9.2017
1:37

@Vlasta šurinova: Dobrý den, záleží na konkrétní letecké společnosti a konkrétním tarifu. Dost se to liší. Nejčastější limit je 23 kg, ale třeba Norwegian nenabízí u nejlevnějšího tarifu LowFare žádné odbavené zavazadlo v ceně.

Odpovědět
Dita K. (1)
12.9.2017
21:45

Prosim pekne, posilam sveho otce, ktery neumi vubec anglicky, poprve do Ameriky. Chapu dobre, ze ma vynechat kiosek ACP a jit rovnou k urednikovi? Odpovedi na otazky imigracniho urednika ma napsane na papire s poznamkou, ze nemluvi anglicky.
Dekuji.

Odpovědět
Franta (2327)
12.9.2017
23:05

@Dita K.:
Jj, pokud letí poprvé, tak ať se postaví do fronty před přepážkami.
Tady se může podívat, co ho +/- čeká.
https://www.youtube.com/watch?v=2G-m60L_Ck0
https://www.youtube.com/watch?v=WHt2xnXk8AI

Odpovědět
Zuzi (1)
18.9.2017
7:22

Dobrý deň, chcela by som sa opýtať. Tesne pred vianocami sa chystám po tretí krát do USA na dva týždne. Moje predošlé návštevy boli 2,5mesiaca cez toto leto, a minule Vianoce 2tyzdne. Mohol by byt problém, že sa opäť vraciam. Keďže som študent inú možnosť na návštevu Ameriky nemám. Mám estu. Ďakujem

Odpovědět
Franta (2327)
18.9.2017
8:47

@Zuzi:
Tady nevidím důvod k problému. Letní prázdniny a vánoční návštěvy jsou normálka.

Odpovědět
Jaruška (4)
19.9.2017
9:59

Já jsem byla před týdnem v Chicagu, Letěla jsem přes Curych – (Swis Air) . Imigrační pohovor zcela bez problému a otázka cca pul hodinového čekání, (oproti New Yorku – tam jsem minulej rok čekala 2 hodiny. V estě jsem měla vše vyplněné, bydlela jsem u známých, takže soukromá adresa s telefonem. Estu jsem měla z minulého roku, jen jsem jí ještě doma otevřela, přepsala jsem místo pobytu a tím jí i autorizovala. Úředník se na to již vůbec neptal. Jediná otázka která padla byla, „jak dlouho se zdržím v USA “ , pak štempl do pasu a nazdar. Absolutní pohoda. No, je to možná tím, že hodně takto cestuji a je mi už přes 50 let. Co jsem slyšela, tak na mladší se dívají trochu s větší nedůvěrou, ale v praxi jsem nikoho neviděla, že by nebyl vpuštěn. Můj poznatek.
Pokud se chcete podívat na moje cestovatelská videa, na YouTube si najděte kanál Jarka Broki. Poslední jsou z Ameriky, konkrétně Chicago.

Odpovědět

Dobrý den za týden odlétám s manželem do Dallasu přes Londýn s leteckou společností American airlines.Neumime anglicky.Muzeme si na papír připravit odpovědi na otázky pokládané v Londýně bezpečnostni kontrolou?Prosím víte někdo ó jaké otázky, jde a vezmou nás v USA na imigračním společně?Děkuji Jana

Odpovědět
Franta (2327)
25.9.2017
18:49

@Jana:
Jasně, vše na papír a ať to někdo přeloží. Otázky jsou kam, proč, na jak dlouho, s kým, za kým… jak kde.
Koukni i na @Imigrační kontrola v USA: Jak jí úspěšně projít.
Rodinné příslušníky většinou pouští spolu. Je dobré to úředníkovi naznačit, až na vás přijde řada, že patříte k sobě.

Odpovědět

@Franta: děkuju za info.Otazky pro imigrační již máme přeložené.Pouze ještě otázky v Londýně před vstupem do letadla? Dočetla jsem se že pokládají otázky tipů kdo vám balil kufr atd.Vi někdo prosím na co se ptá tato bezpečnostní kontrola?

Odpovědět
Franta (2327)
26.9.2017
18:29

@Jana:
Ptají se +/- na to samé jako imigračka, plus věci kolem zavazadel. Kdo to balil, vezete něco někomu, chtěl někdo, abyste vzali něco někomu a tak… Mě se třeba kdysi v Londýně ptali i jestli je ten batoh můj. Cestoval jsem v obleku a měl jasně modrožlutý batůžek Chiquita. :-)

Odpovědět
Lucie M. (5)
27.9.2017
13:32

Rada bych se zeptala, zda bude problem vezt si s sebou do NY ceske susenky s cokoladou i bez. Jsem veliky alergik a bojim se kupovat si neco neozkouseneho. Budou mi imigr.urednici kontrolovat kufr? Stoji to za to? Diky a hezky den Lucka M.

Odpovědět
Petr Novák (2386)
27.9.2017
13:37

@Lucie M.: Ahoj Lucko, kufr kontrolovat mohou, ale sušenky ti nezabaví. Jedině, že by na ně měli chuť. :-)

Odpovědět
Daniel (1)
1.10.2017
20:36

Dobrý den,

Chci se zeptat. Plánujme s přítelkyní letět do USA a do KANADY. Mám již zakoupené letenky. Odlétáme 17. Dubna a vracíme se 6. května 2018. Máme v plánu každý týden přeletět. Čili týden v NYC poté týden v Torontu a poté týden v Chicagu a na poslední den zpět do NYC odkud máme odlet do ČR. Zajímá mě pokud zahájíme dovolenou vstupem do NYC zdali můžeme v klidu přeletět do Kanady (Toronta) a poté zase do USA do Chicaga ? Nebude to problém ? A jak je to s kontrolami ? Budeme absolvovat druhý pohovor ? Díky za odpověď.

Odpovědět
Petra (2)
3.10.2017
14:40

Ahojte, mám dotaz jako každý první tady :) Rozhodla jsem se letět do USA, do NYC v lednu 2018, plus mínus polovina ledna, do 13. ledna budu muset opustit Sydney, jelikož ukončím studijní víza, která tady mám.
Což mě přivádí k otázce, budu žádat o ESTU ze Sydney, což už vím není takový problém, jelikož to je online, ale nemám žádné zaměstnání v ČR, jelikož jsem v Sydney už rok. Jako mám připravené odpovědi kvůli zpáteční letence, kterou taky mít nebudu, ale to jen proto, že opravdu nevím, kdy budu odlítat.
Co musím mít připravené jsou tedy odpovědi na imigrační, vysvětlení proč nemám zpáteční letenku a musím mít už zajištěné ubytování, ano?
Pokud tam zůstanu normálně 90 dní a pak ještě vycestuju do Jižní Ameriky (což mám v plánu), tak potom můžu znovu požádat o 90 dní na ESTU?
A jak to pak je se stujními vízy, p pokud to lze vůbec nějak zařídit, myslím třeba klasická AJ?
Děkuju :)

Odpovědět
Franta (2327)
3.10.2017
15:12

@Petra:
Podmínky pro ESTA jsi četla? Asi ne. Zpáteční letenka (letenka pryč z USA) je povinná!
Takže žádné „Jako mám připravené odpovědi kvůli zpáteční letence, kterou taky mít nebudu“ nepřipadá v úvahu.

Budeš si to musel pořádně naplánovat, koupit letenku tam i letenku do Jižní Ameriky, které prokážeš, že odletíš z USA do 90 dní. Jako u každého, i u tebe dobu pobytu určuje imigrační, takže může dát i méně než vychází podle letenek. Pobýt v USA, odletět do Jižní Ameriky a zase se vrátit do USA jde. Otázkou je, jak na to bude imigrační koukat. Hodně mu asi napoví doba pobytu v Jižní Americe. Můžeš vypadat jako turista cestovatel, co jezdí kde se dá, ale i jako někdo, kdo se snaží o „visa run“, vycestoval na chvíli z USA, jen aby získal další možnost tam zase být.

Ubytování není nutné mít předem. Studijní vízum si musíš vyřídit na ambasádě. Pokud cestuješ na ESTA, tak nelze měnit status.

Odpovědět
jossef (2)
3.10.2017
20:47

Zdravím ,zajímá mě jak se řeší když mam z  detroitu do LA na přestup 1hod 40min a sotva stiham a  budu nahodou čekat na imigrační 1hod 30min ,a tim padem nestiham let.co dal?

Odpovědět
Petra (2)
4.10.2017
0:53

@Franta:

“ Mohu cestovat na ESTA, když nemám zpáteční letenku?

Ano, můžete, ale v průběhu pohovoru s imigračním úředníkem vám nejspíše budete položen dotaz na termín a způsob opuštění země.“
Ahoj, četla jsem snad každý komentář a každou připomínku, pokud se nedá vycestovat na Estu bez zpáteční letenky, pak nechápu, proč je na těchto stránkách tato informace :) Nemyslím to nijak špatně, ale pokud mám plán a nevím přesně zda se někde zdržím jeden nebo dva dny nebo týden, tak pak by bylo na místě chápat, že si nekupuješ letenku hned. Ale ok, takto to nejspíš nefunguje.
V Jižní Americe chci být třeba 2 měsíce taky, takže to nebude jen rychlonávštěva.
Ale děkuju za info :)

Odpovědět
Mesi (511)
4.10.2017
1:43

@Petra: Podminkou pro schvaleni ESTA je zpatecni letenka. Pokud nebudes mit schvalenou ESTA, tak neodletis, rozumej, nepusti te do letadla. Tudiz si s imigracnim urednikem ani nepopovidas a tim padem nebudes mit moznost mu vysvetlit, proc nemas zpatecni letenku. K te druhe casti: V jednom z nedavnych komentaru tu padlo trefne „jedes do USA, ne na Machac“, tudiz je vubec nezajima, ze jsi se jeste nerozhodla, kam a na jak dlouho vlastne chces jet. Je to jiny stat, ty jsi v nem cizinec a oni nemaji duvod te do sveho statu jen tak pustit. Takze mas dve moznosti: naplanovat si svuj vylet nebo do USA necestovat. Bez urazky, jsi v cizi zemi, snaz se dodrzet svuj plan, protoze na uzemi jakehokoliv statu jsi povinna dodrzovat jeho zakony.

Odpovědět
Franta (2327)
4.10.2017
7:52

@jossef:
Musíš zkusit někoho ukecat, aby ses dostal na řadu dřív. Buď už při výstupu z letadla popros někoho z personálu nebo u fronty na imigrační popros „naháněče“, co diriguje lidi do fronty. Moc nedoporučuji „předbíhat“, ve frontě. Někdo tu psal, že se takhle probojoval dopředu a úředník ho vrátil na konec.
V Detroitu jsem byl na imigračním 2x a nikdy déle než 30 minut i s vyzvednutím kufru. Jen brácha se tam chvíli zdržel na secondary, ale my tam končili, takže to nevadilo.
Kdybys to nestihl, tak hned najít přepážku letecké společnosti a začít to řešit.

Odpovědět
Franta (2327)
4.10.2017
8:05

@Petra:
Asi jsi četla každý komentář, ale já čtu hlavně oficiální informace.
Na základě čeho tam má Petr tuhle informaci, nevím. Možná je to nedorozumění, tohle by mělo platit u víza.
Tohle mám z ofiko stránky ESTA. Tam si kliknu na „Nápověda“, dále na „Rozbalit vše“ nebo „Nejoblíbenější Otázky“ – Kdo muže žádost podat?
KDO MUŽE ŽÁDOST PODAT?
O vstup na území v rámci Visa Waiver Program (VWP) můžete zažádat v následujících případech:

Zamýšlíte do USA vycestovat na méně než 90 dnů za obchodem zábavou či za účelem průjezdu.
Máte platný cestovní pas, který vám byl zákonně vydán úřadem země účastnící se Visa Waiver Program.
Přiletíte s dopravcem zařazeným do Visa Waiver Program.
Máte zpáteční letenku nebo letenku pro další cestu.
… atd

Takže letenku pryč mít musíš.

Odpovědět
Petr Novák (2386)
4.10.2017
12:39

@Petra: Ahoj Petro, omlouvám se, že na stránce to bylo špatně formulované. Již jsem informaci upravil.

Vyžadována je letenka pro cestu pryč z USA, bez ní nelze cestovat přes ESTA. Nemusí nutně jít o zpáteční letenku (Praha – New York – Praha), ale může to být třeba navazující letenka Praha – New York – Rio de Janeiro.

Kup si rovnou letenku do Jižní Ameriky v rozmezí do 90 dní.

Odpovědět
jossef (2)
4.10.2017
19:46

@Franta: diky diky

Odpovědět
Martina (1)
5.10.2017
16:32

Letěla jsem do USA již poněkolikáté. Upozorňuji, že jsem nikdy nepřekročila vízum. Tentokrát jsem letěla do Miami. Přílet někdy ve 21h večer. Letěli jsme s přítelem. On byl v USA poprvé, a neumí anglicky. On prošel normálně a pro mě si přišel imigrační úředník z kanceláře zezadu. Posadil mě mezi dalších asi 5 čekajících osob v malé kancelářičce. Trochu nás tam nechali vydusit, tak půl hodiny asi. Pak si nás začali volat ke stolečku. 3 lidi pustili rovnou dál pro kufry a pro mě si přišel další imigrační úředník z útrob letiště. Přivedl mě do větší čekárny s přepážkami jako v bance. Čekárna byla uzamykatelná a pouze úředníci za přepážkou mohli dveře odjistit. Tam už čekalo dalších pár chudáků. Všichni bledí strachem a nikdo ani nedutal. Tam mě zase nechali tak hodinu vycukat. Pak mě zavolali k okénku, ptali se, kdy jsem v USA byla a na jak dlouho atd. Po pravdivých odpovědích jsem dostala propouštěcí razítko a mohla jít. Musím říct, že přítel bez znalosti angličtiny byl více bledý než já, když jsem ho s kufrem našla sedět v příletové hale. Velmi nepříjemná zkušenost!! Zdržení 2 hodiny na letišti pro nic za nic. Nikdo vám nic neřekne, jen vás posadí a nechají napospas vlastním myšlenkám a stresu.
Ale i přesto se chystám příští rok do USA znovu, tentokrát do LA. Snad se nebudu zase tolik potit :-)

Odpovědět
Franta (2327)
5.10.2017
18:18

@Martina:
Ono to nebylo „pro nic za nic“. Něčím ses jim nezdála, tak si tě chtěli prověřit. A i to „nechání napospas vlastním myšlenkám a stresu“ má svůj účel. Nepoctivec se pak snáze prokecne nebo prozradí. Hlavně, že to dopadlo dobře a užili jste si dovču.
Brácha byl taky na secondary, čekali jsme na něj ale o dost méně než přítel na tebe.

Odpovědět
martin (3)
19.10.2017
22:59

Zdravim, podrobne som si pozrel linky na video aka vstuona kontrola ma caka (konkretne idem na JFK v NY) ale niekde tu som cital ze nepriznavat jedlo a vo videu ze priznavat vsetko. Beriem si nejaku cokoladu a tycinky aby som prezil prvych par hodin. Ak to nepriznam a najdu mi to, co mi hrozi?
Len z budapesti do jfk a spat. Cize v budapesti ma budu kontrolovat na preclenie a dan. Aj ked som cital rozne nazory tak nemam jedniznacny obraz. Kupim si napr kindle pre seba a nejake tricka a suveniry. Postrhavam zo vsetkeho stitky a zahodim blocky. Aj ked ma nahodne vyberu ako dokazem ze to som kupil v US a platim dan alebo clo. Niekto tu pisal ze platil dan zo vsetkeho…cize 5x magnetka za 3 dolare, tricko za 50 dolarov a podobne…ako mi dokazu ze tricko stalo napr 50 dolarov?

Dakujem

Odpovědět
Franta (2327)
20.10.2017
7:56

@martin:
Je jídlo a jídlo. Sušenky, oplatky, tyčinky, prostě drobnosti na zub během cesty se nepočítají a není je třeba psát. Šiška salámu už jídlo je. Tu ti navíc i vyhodí.
Bringing Food into the U.S.
Prohibited and Restricted Items

Jak je to při návratu najdeš tady – Dovoz z USA: Jaké jsou povolené limity pro dovoz a kdy se platí clo a DPH?. Platí to pro celou EU, takže i v Budapešti. Těch pár věcí je v pohodě. Máš i limit 430 eur bez DPH a 150 eur bez cla. Nějaký meganákup už je zajímat bude. A oni ti nebudou nic dokazovat, pokud bude zboží evidentně nové a uznají to za vhodné, tak si cenu určí podle podobného zboží u nás na trhu. Celníci mají přehled.

Odpovědět
Petr Novák (2386)
21.10.2017
12:38

@martin: Jak píše Franta. Čokoláda a tyčinky jsou ok, byť se můžeš najít na každém rohu.

Pokud postrháváš účtenky úplně ze všeho, tak to bude nápadné. Letí do USA, říká, že si nic nepřivezl a v kufru má novou elektroniku udávanou jako starou. Cestující v letecké dopravě mají limit 430 eur na osobu. :-)

Odpovědět
maria (1)
22.10.2017
20:46

Ahojte, ja sa chcem len uistiť. Bola som cez leto v USA na 84 dní cez ESTU. Teraz premýšľm, že by som išla na zimu, stráviť tam sviatky s priatelmi cca 34 dní. Aj vtedy aj teraz je cieľ cesty iba výlet/dovolenka. Chcela by som len vedieť, či im to môže byť podozrivé, teda či mám stresovať (som pracujuca a student zaroven).
Cez leto ma pustili bez problémov – otazky, kde, s kym, ako dlho a ci mam peniaze.

Odpovědět
Franta (2327)
22.10.2017
21:00

@maria:
Mohli by se vyptávat více než posledně. Zvací dopis a nějaké další doložení účelu pobytu (plán cesty, itinerář…) bych si vzal. Lepší mít a nepotřebovat, než nemít a potřebovat. Pokud se imigrační blbě nevyspí, tak bych ale žádné větší potíže nečekal.

Odpovědět

Ahoj ,mam dotaz ohledne priletu do US a nasledna pasova kontrola . Jde o to ,ze ja jsem sice US obcan , ale poletim s jednou znamou ,ktera totalne neumi nic anglicky a ma strach s tech emigracnich uredniku ,takze chce ,abych tam sel s ni k te prepazce . Problem je ,ze US citizen
maji sve vlastni cekaci fronty ,takze ja pokud vlezu do fronty pro turisty ,jestli mne s tama nevyhodi zpet do fronty na US citizen . Jestli budou brat moje vysvetleni ,ze znama neumi anglicky a potrebuje tlumocnika . Mne osobne je to samozrejmne jedno ,ale ona jak ji znam muze dostat sok z toho , pokud mne od ni vyhodi a ja ji tam necham samotnou . Takze da se to nejak udelat ,abychom zustali spolu ?

Odpovědět
Franta (2327)
6.11.2017
19:47

@Lada:
Napiš jí „zvací“ dopis, uveď v něm, že jsi vedle ve frontě pro citizens, že ona jede s tebou.
Případně se zkus zeptat „naháněče“ u fronty s turisty, zda je možnost doprovodit známou. Když řekne, že ne, tak ať si připraví ten dopis.

Odpovědět
Mesi (511)
6.11.2017
22:34

@Franta: Muzes jit do kterekoliv fronty.

Odpovědět

Dobrý deň, letím za priatelom do USA,ani jeden nemame este 21. Mohol by byt s tym problem pri imigracnom pohovore?

Odpovědět
Lukáš (179)
15.11.2017
8:19

Ne, pokud je vám alespoň 18 tak žádný problém se vstupem do země kvůli věku být nemůže.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.