Cestovní registrace ESTA do USA / Visa Waiver Program (VWP): Informace, rady a zkušenosti

Registrace ESTA umožňuje cestování do USA bez víz. Stačí vyplnit jednoduchý internetový formulář, uhradit poplatek a můžete vycestovat do Ameriky. V tomto článku se dočtete kdo všechno může cestovat do USA bez víza, jak má postupovat a jaké podmínky musí splnit.

ESTA / Visa Waiver Program (VWP)

Co je ESTA / Visa Waiver Program?

ESTA je zkratka pro Electronic System for Travel Authorization, v překladu Elektronický systém cestovní registrace. Systém v některých případech nahradil víza B-1/B-2, o která musel dříve žádat každý, kdo chtěl odcestovat do USA. Takto stačí vyplnit na internetu formulář, zaplatit poplatek, počkat a můžete odcestovat.

Zjednodušené cestování mají všechny země v rámci bezvízového programu (vizte níže) známého jako Visa Waiver Program (VWP).

Kdo může do USA cestovat na ESTA?

Vycestovat přes ESTA můžete za předpokladu, že do USA jedete za účelem obchodní cesty nebo turistiky a doba vašeho pobytu nepřekročí 90 dní.

Zároveň musíte být obyvatel České republiky, Slovenska nebo některé z dalších způsobilých zemí (vizte níže). Posledním důležitou podmínkou je držení biometrického cestovního pasu.

Od ledna 2016 nemohou do USA vycestovat na ESTA osoby, které v posledních 5 letech navštívily Irák, Írán, Súdán či Sýrii. Tyto osoby musejí vždy žádat o vízum.

Kde vyplnit cestovní registraci ESTA do USA?

Cestovní registraci vyplňujte pouze a výhradně na oficiální stránce https://esta.cbp.dhs.gov/. Na internetu funguje několik zprostředkovatelů, kteří si za vyplnění účtují více.

Oficiálně se má ESTA vyplnit nejpozději 72 hodin před odletem, nicméně vyhodnocení registrace je obvykle záležitostí minut.

ESTA a zamítnuté turistické vízum do USA

Mohu cestovat do USA na ESTA, když mi bylo zamítnuto turistické vízum B1/B2 do USA?

Ne. Pokud vám byla zamítnuta žádost o turistické vízum, již do USA nemůžete cestovat přes program ESTA. Je nutné opět žádat o turistické vízum.

Kolik stojí cestovní registrace ESTA a jak ji zaplatit?

Poplatek za úspěšně schválenou ESTA činí celkem 14 dolarů se skládá ze dvou částí:

  • Poplatek za zpracování
    Činí 4 dolary a je účtován každému, kdo vyplní formulář ESTA.
  • Poplatek za schválení
    Dalších 10 dolarů je strženo pouze těm, kterým byla ESTA schválena a je jim umožněno odcestovat do USA.

K úhradě poplatků je nutné použít platební kartu – buď debetní, nebo kreditní. Nenechte se zmást anglickým výrazem credit card. Jestliže vlastní kartu nemáte, poproste o zaplacení někoho blízkého. V takovém případě vám doporučuji si vlastní kartu zajistit – v USA se bez ní prakticky neobejdete.

Jaká je platnost ESTA? Kdy ji musím vyplňovat znovu?

Standardní platnost ESTA jsou 2 roky ode dne jejího schválení, případně do okamžiku konce platnosti cestovního pasu. Záleží, co nastane dříve.

Platnost ESTA skončí také v okamžiku, kdy si získáte nový cestovní pas, změníte si jméno, pohlaví, občanství, nebo se změní odpověď na jakoukoliv otázku v žádosti.

Znamená schválená ESTA povolený vstup do USA?

Nikoliv! ESTA je pouze cestovní registrace a v případě schválení vám umožňuje do Spojených států amerických vycestovat.

Po příletu budete na první letišti absolvovat pohovor s imigračním úředníkem, který rozhodne, zdali vám povolí vstup do USA, či nikoliv.

Členské země amerického bezvízového programu

S platností k 8. listopadu 2014 jsou členy Visa Waiver Program tyto země, jejichž obyvatelé mohou cestovat na ESTA:

  • Andorra, Austrálie, Belgie, Brunej, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Irsko, Island, Itálie, Japonsko, Jižní Korea, Lichtenštejnsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Monako, Německo, Nizozemsko, Nový Zéland, Norsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, San Marino, Singapur, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Velká Británie.

Musím schválený formulář ESTA tisknout?

Schválená registrace se tisknout nemusí, americká strana má veškeré údaje v systému a bez problémů si je dohledá. Přesto doporučuji si pro jistotu na email nebo do telefonu uložit číslo registrace.

Musím žádat o ESTA, když přes USA jen projíždím?

Ano, o ESTA musíte žádat i v případě, kdy v USA přestupujete na letišti nebo zemí projíždíte.

Pokud cestujete třeba po trase Praha – New York – Belize, je třeba mít schválenou cestovní registraci ESTA.

Co mám dělat, když potřebuji v USA být déle než 90 dní?

V takovém případě musíte požádat o vízum do USA. Přes cestovní registraci ESTA není možné cestovat na dobu delší než 90 dní.

Již jsem v USA a chci pobyt prodloužit na více než 90 dní. Co mám dělat?

Prodloužení pobytu není možné, Spojené státy americké je třeba opustit a poté se vrátit. Podrobnější informace se dočtete v tomto článku.

Mohu cestovat na ESTA, když nemám zpáteční letenku?

Jednosměrná letenka do USA je pro ESTA (resp. Visa Waiver Program) málo. Musíte mít buď zpáteční letenku, nebo navazující letenku do třetí země.

4. října 2017 Petr Novák ,

Diskuze k článku (668 komentářů)

Leoš (2)
10.12.2018
15:12

Zdravím, mám dotaz ohledně ESTY. V červenci mi byla schválena ESTA, pro odcestování do USA. V srpnu jsem dostal podmínku na rok za úvěrový podvod, do kterého mě namočil známý. Co s tím ? Mám nějak aktualizovat údaje v ESTě, bude to mít nějaký další vliv ? Nebo můžu normálně odcestovat, když mám schválenou Estu ? Letím jen na 14 dní na dovolenou. Jde mi o to, jestli to imigrační úředník zjistí při kontrole, že nastala změna. Děkuji za odpověď a radu.

Odpovědět
Vladimír (1)
25.12.2018
21:59

Dobrý den, může být problém získat ESTA do USA a Kanady pokud jsem cestoval na turistické vízum do Íránu?

Odpovědět
Franta (3532)
26.12.2018
0:42

@Vladimír:
Jak je uvedeno nahoře v článku:
„Od ledna 2016 nemohou do USA vycestovat na ESTA osoby, které v posledních 5 letech navštívily Irák, Írán, Súdán či Sýrii. Tyto osoby musejí vždy žádat o vízum.“
Více o tom je na webu Velvyslanectví USA.

USA a Kanada nemají společný vízový systém. Do USA je ESTA, do Kanady je eTA.

Odpovědět
Radek (10)
26.12.2018
19:09

Dobrý večer , chystáme se v březnu 2019 do Miami , byl jsem tam v říjnu tohoto roku . Platí mi ještě ESTA nobo musím žádat znovu resp dá se letět do USA opakovaně po dobu dvou let ? Moc děkuji

Odpovědět
Franta (3532)
26.12.2018
19:29

@Radek:
Ano dá se letět opakovaně, po celou dobu platnosti. Tu si můžeš ověřit na ofiko stránce.

Odpovědět
Patrik (3)
3.1.2019
8:04

Dobrý den,

Měl bych dotaz, chystáme se letět na 15 dni do Miami s přítelkyni, ale v tu dobu bude přítelkyně cca ve 4 měsíci těhotenství, není v tom problém pro imigračního pracovníka?

Děkuji

Odpovědět
Vašek (155)
3.1.2019
13:34

@Patrik: To by být problém neměl. Itinerář cesty a zpáteční letenky by jim měly stačit jako záruka, že tam neletíte rodit.

Odpovědět
Olga (4)
9.1.2019
19:12

Ahoj mam dotaz. S pritelem by jsme chteli do usa na 14ti denni dovolenou. Je ale v podmince a ma zaznam v tresnim rejstriku. Cca pred rokem ho pustili z vezeni po tom do 10 mesicu sedel za “utok na verejneho cinitele se zbrani” (to bylo udajne auto, ale to je asi jedno. Podle nich proste zbran) . Cetla jsem ze na estu to nejspis nepujde, a normalni vizum? Nebo je ta esta realna. Bojim se, ze to treba projde, ale pak nas nepusti nekde na letisti dal. Dekuji za pripadne odpovedi

Odpovědět
Franta (3532)
9.1.2019
23:45

@Olga:
V USA je auto bráno jako smrtící zbraň a pokus přejet policistu je „na zastřelení“. Takže bych to nezlehčoval ani u nás.
V tomhle případě bych to u otázky „Byli jste někdy zatčeni či usvědčeni z trestného činu, který měl za následek závažné škody na majetku nebo vážnou újmu jiné osobě nebo státnímu orgánu?“ viděl na odpověď ANO a tím pádem nejspíš zamítnutí žádosti ESTA. Jak potom dopadne na ambasádě se žádostí o vízum, už je na něm.

ESTA samozřejmě zkusit může, případné zamítnutí ho vyjde jen na 4,- USD. Kdyby to prošlo a imigrační se ho na to potom zeptá (pokud vidí odpovědi z formuláře), tak asi nebude nadšený z odpovědi. Asi bych šel rovnou na ambasádu. Pořád lepší, když dovolenou zruší už pohovor v Praze, než pohovor na letišti v USA.

Odpovědět

@Franta: a kdyz by to proslo na ambasade v Praze, tak by to na letisti v USA pak melo projit bez problemu? Nebo tam je moznost, ze ho pak poslou domu od tam? Kdyz tam bude treba nekdo vic zasadovy.

Odpovědět
Vašek (155)
11.1.2019
16:24

@Olga: Najíždění autem na policistu Američani chápou jako pokus vraždy – a v případě policisty zvláště závažný. Za tohle se v některých státech USA může dát trest smrti. Tady se šance na vpuštění do USA limitně blíží nule. Zkoušet to bych považoval za vyhozené peníze.

Odpovědět

@Vašek: takze bude ale lepsi to ani nezkouset :D nejvic vtipny je ze on za to nemuze, ale to je uz jiny prijeh. Kazdopadne dekuji :)

Odpovědět
Franta (3532)
12.1.2019
0:21

@Olga:
Pokud to na ambasádě ukecá, tak je to potom, teda aspoň podle mě, tak 50 na 50. Je možné, že se na to imigrační ptát nebude, třeba to na ambasádě nedají do záznamu. Pokud ale ano, tak je to potom loterie.

Odpovědět

@Franta: tak pokud to amici berou jako pokus o vrazdu, tak to asi nema cenu tam ani jezdit. Nevim vzdavam to.. :(

Odpovědět
Mesi (727)
13.1.2019
8:09

@Olga: Utok automobilem na policistu patri k nejzavaznejsim trestnym cinum v USA. Pokud policista ridice rovnou nezastreli (pro coz ma plnou podporu v zakonech), muze cekat az dozivoti pripadne trest smrti (dle statu). Zalezi, jak dopadne ten policista. No, a i v CR je auto v podobnych pripadech (opravnene) povazovano za zbran. Bez ohledu na to, jestli si myslis, ze to byla jeho chyba ci nebyla (pokud sedel za volantem, tak zrejme byla). Zadost o vizum bych zkusil a na ambasade se uvidi. Pokud projde ambasadou, videl bych sanci na letisti uz pomerne slusnou.

Odpovědět
Zdeněk Veber (1)
24.1.2019
13:26

Dobrý den, v červenci budu cestovat se synem do Kandy. Během této návštěvy chceme také navštívit na 3 dny USA, když Kanadsko – Americkou hranici překročíme autobusem. Musíme mít i v tomto případě registraci ESTA a pokud ano musí jí mít také syn (12 let). Je nutný souhlas druhého rodiče s vycestováním do USA. Děkuji

Odpovědět
Franta (3532)
24.1.2019
20:11

@Zdeněk Veber:
Odzadu.
Souhlas druhého rodiče bych si vzal pro obě země do USA i do Kanady. Podle mě to bude stačit na jednom papíru. Lepší mít a nepotřebovat, než nemít a potřebovat.

ESTA musí mít všichni, kdo cestují do USA letadlem nebo lodí.
Viz info na ofiko stránce
„PRO KOHO JE CESTOVNÍ REGISTRACE NUTNÁ?
Všem osobám, které využívají Visa Waiver Program, musí být pred vycestováním do USA leteckou nebo námorní dopravou schválena cestovní registrace. Cestovní registrace je nutná i pro deti, které nepotrebují letenku, pokud nemají vízum k ceste do USA. Za osobu, která chce Visa Waiver Program využít, muže žádost podat tretí strana.“

Pro cestu po zemi, ale není potřeba. Vše se vyřídí na hranici při imigrační kontrole.

Odpovědět
Patrik (3)
1.2.2019
9:11

Zdravím, ještě mám úplně debilnk dotaz. :D na přelomu února a března bychom měli letět do Miami s přítelkyni, ale momentálně jsem zarostlej jak pangejt :D myslíte si, ze to muže bejt problém proč mě nepustit do země? Diky

Odpovědět
Franta (3532)
1.2.2019
16:41

@Patrik:
Berou si otisky, ty máš i v pasu. Vlasy, ani nic jiného, řešit nebudou. ;-)

Odpovědět
Patrik (3)
1.2.2019
20:17

Jde mi o to, ze mám docela hustý fousy, nechtěl bych to kvůli tomu sundavat, ale když bych musel, taky bych to hold udělal no… v pasu kterej je 8 let starej, jsem holobradek

Odpovědět

Zdravim ak ma priatel z minulosti(pubertalne obdobie) podmienku za držanie drog, ktorá už je zahladená a má vypis z registra trestov čistý, má uvádzat pravdu do ESTA, že teda v minulosti to bolo alebo to tam nedať? A aká je pravdepodobnosť keď to tam dá, že mu bude vstup schválený? Ideme len na pár dní do Los Angeles.

Odpovědět
Franta (3532)
25.2.2019
21:13

@Zara:
Výpis má možná čistý, ale v opise to podle mě bude pořád.
Jinak jde o to, že v té otázce je „závažné škody na majetku nebo vážnou újmu jiné osobě nebo státnímu orgánu“. Takže ať si zhodnotí, zda to bylo závažné nebo to bylo něco menšího.

Odpovědět
Franta (3532)
25.2.2019
21:16

@Zara:
Odeslal jsem jen kus.
Pokud dostal podmínku, tak zákon porušil. Na ESTA to samozřejmě může mít vliv.
Mladý jsou vždy hrozně chytrý a pak se to s nima táhne celý život.

Odpovědět
Jarmila (1)
5.3.2019
14:23

Dobrý den, zajímá mě, co vyplnit v kolonce o zaměstnání, když jsem v předčasném důchodu.
Zaměsnaná nejsem, ale bez příjmu také ne.
Děkuji.

Odpovědět
Lukáš (364)
5.3.2019
17:56

@Jarmila:
Dobrý den Jarmilo, odpověděla jste si sama…jste v důchodu, takže „Retired“.
Kdyby je zajímalo po vašem příletu do USA něco víc, zeptají se.

Odpovědět
Lenka (1)
5.3.2019
18:18

Dobrý večer,
mám již schválenou žádost ESTA, nicméně jsem ji vyplňovala za mě a za manžela (tedy jako žádost za skupinu). A až teď jsem si všimla, že u kontaktní osoby skupiny jsem zaměnila jméno a příjmení. Nicméně jednotlivé žádosti v rámci skupiny již mám správně.

Musím tedy celou žádost podat znovu?

Děkuji,
L.

Odpovědět
Franta (3532)
5.3.2019
19:20

@Lenka:
Nechal bych to tak. Tohle není chyba, která by znamenala nějaké problémy.

Odpovědět
Tomáš Paďourek (3)
11.3.2019
19:48

Dobrý den, 31.12.2017 jsem vyplnil žádost ESTA, ještě tentýž den mi byla schválena a v roce 2018 jsem na ni vycestoval. Během tohoto měsíce bych chtěl vycestovat znovu, avšak ztratil jsem e-mail, který mi přišel po schválení žádosti, na oficiálních stránkách žádost nemohu dohledat, nelze ji nalést, avšak když jsem zdlouhavě začal vyplňovat novou žádost, na konci jsem byl informován, že již systém jednu schválenou žádost eviduje. Mám si žádost vyplnit znovu ? Můžu vycestovat bez toho, aby jsem znal číslo své žádosti/měl ji vytisknutou ? Není pro mě problém obětovat peníze za administrační poplatek, ale mám strach z opětovného schválení. Předem děkuju za odpověď

Odpovědět
Franta (3532)
11.3.2019
20:26

@Tomáš Paďourek:
Co vím, několikerá vlastní zkušenost, tak žádné potvrzení na e-mail z ofiko stránky nechodí.
Vyplňuješ vše správně? Přesně tak, jak jsi zadal při první žádosti?
Pokud si uděláš novou žádost, tak tu starou zruší.
Cestovat bez znalosti čísla schválení můžeš, imigrační si ji najde v systému. Ale ostatní, kteří se tě mohou ptát (bezpečnostní pracovníci letišť a tak) po tobě číslo mohou chtít. Aerolinky by měly být schopné si schválení zjistit, ale jistota je mít číslo u sebe.

Odpovědět
Tomáš Paďourek (3)
12.3.2019
22:48

@Franta: Ano, vyplnil jsem to několikrát, nenašlo. V mé kůži bys tedy žádost pro jistotu vyplnil znovu, nebo to prostě nechal tak ?

Odpovědět
Franta (3532)
13.3.2019
19:57

@Tomáš Paďourek:
Pokud bych neměl jistotu, že mám platnou žádost, tak bych udělal novou.
Opravdu jsi ji poprvé dělal na ofiko stránce? Je mi divné, že píšeš o e-mailu, který ti přišel po schválení.

Odpovědět
Alena (1)
14.3.2019
12:27

Lze nějak změnit údaje o zaměstnání? Začala jsem pracovat jinde a nevím, jestli je nutné to tam udávat. Moc díky za odpověď. Web je super, dost mi pomohl.

Odpovědět
Franta (3532)
14.3.2019
19:35

@Alena:
Změna zaměstnání není důvod pro novou žádost.

Odpovědět
Tomáš Paďourek (3)
17.3.2019
18:15

Možná @Franta: Možná jsem si mail jenom blbe pamatoval, třeba nic nepřišlo. Jednou jsem na ni vycestoval, tudíž musí byt platna, ne ?

Odpovědět
Franta (3532)
17.3.2019
18:48

@Tomáš Paďourek:
Měla by být. Ale píšeš, že ji systém nenašel.

Odpovědět
Barbara (1)
24.3.2019
13:21

Dobrý den, co dělat, když formulář esta nebere ulici trvalého pobytu, když je žadatel z vesnice a ulice zde nemají??? :/ …do kolonky všude a vždy se vyplňuje název vesnice a číslo popisné, esta adresu ale najít nemůže. Nevíte někdo kde je zakopaný pes? Děkuji moc za odpověď. B

Odpovědět
Ivana (1)
24.3.2019
14:05

@Barbara:

Zdravim, mela jsem ten samy problem a to bydlim ve meste. Reseni jsem nasla na netu. Kdyz 5x stale budete jen posilat s touto chybou pak se nahore objevi hlaska zdali na adrese trvate i pres tuto chybu. Dala jsem ano a pustilo me to dal. Esta schvalena.

Odpovědět
Mesi (727)
24.3.2019
19:45

@Barbara: @Ivana: Lidi, proboha, CTETE nez se zeptate. Je to tu uz snad stokrat. Proste to zkousejte, dokud to neprojde. Nekdy je to 5x, jiny xkrat.

Odpovědět
Franta (3532)
24.3.2019
19:58

@Mesi:
Jak jsem psal, smajlík facepalm by se tu nenudil.

Odpovědět
Lejla (1)
31.3.2019
16:43

Zdravím,

Mam dotaz k ESTA.

Pojedu do LA, budu tam 3 dny a pote poletim do Kanady, v ESTE jsem tedy uvedla, ze cestuji do USA v ramci cesty do jine zeme ANO, nebudu mit nejake komplikace pri priletu? Dekuji

Odpovědět
Patrik (18)
6.4.2019
18:46

ahojte zdravim vas mam len jednu otazocku ohladom esty v lete idem pozriet tetu do usa na 2 tyzdne na estu po druhy raz nic som neprekrocil dobu pobytu len viete ja pracujem v zivocisnej vyrobe ako osetrovatel hovedzieho dobytka teliat ja to dam do kolonky kde pracujem len ci to nebude problem u imigracneho ze v tejto oblasti pracujem prosim poradte ze ci na nniektore prace dufam netreba vizum

Odpovědět
Patrik (18)
6.4.2019
18:50

samozrejme u nas pracujem v polnohospodarstve dufam ze to nebude problem ked do kolnky zamestnanie napisem osetrovatel hovedzieho dobytka

Odpovědět
Petra (1)
8.4.2019
20:48

Dobry den, rodice, sestra i jeji syn me chteji na 3 tydny navstivit v USA je mozne vyplnit ESTU za ne? Sestre bylo zamitnuto turisticke vizum v roce 2000 bude s tim nejaky problem?
Dekuji

Odpovědět
Franta (3532)
8.4.2019
21:40

@Petra:
Vyplnit to za ně samozřejmě můžeš. Snad jim to ale nerozhodí CML, když budeš žádost pro človíčky z ČR vyplňovat s emerickou IP. :D

U ségry tu žádost můžou zamítnout, to by pak musela zase na ambasádu zkusit vízum. Ale je to dost dlouho, tak snad to bude v klidu schváleno.

Odpovědět
Kuba (119)
11.4.2019
9:47

Aktuální info z vyplňování ESTA:

1) stále to bere špatně adresu – jak trvalého pobytu, tak zaměstnavatele. Každopádně trik stále ukládat funguje. U mě asi na 3. pokus uložena adresa zaměstnavatele, na další 2 pokusy šla i adresa trvalého bydliště (to mám ulici i číslo popisné)

2) po vyplnění žádosti mi přišel mail s číslem žádosti

3) vyplňoval jsem v pondělí večer – na stav žádosti jsem se díval po 4 hodinách, kdy ještě nebyla schválena, po 24 hodinách už byla v systému jako schválená

Odpovědět
Markéta (1)
15.4.2019
22:23

Dobrý den,

může dostat ESTU dítě aniž by cestovalo se svými rodiči?

Chceme poslat svého 11 letého syna na letní camp do USA. Díky za odpověď.

Odpovědět
Franta (3532)
15.4.2019
23:46

@Markéta:
Ano, když se bude vědět, kdo ho na letišti má vyzvednout. A pro imigračního mu dejte doklady o pobytu v kempu.

Odpovědět
Veronika Doležalová (1)
17.4.2019
13:08

Ahoj, při vyplňování esty mi nebyla přijmuta adresa (ulice neplatná). Nemohu se tedy dostat dál… co s tím? Musí být použita trvalá adresa? Nemohu tam uvést adresu na které se nacházím?

Odpovědět
Lukáš (364)
17.4.2019
13:55

@Veronika Doležalová:
Ahoj Verčo, už je to tu snad tisíckrát…podívej se o 4 příspěvky nad tvým. Je to tu nejčastější dotaz, přitom než napíšeš takovou zprávu, rychleji bys to měla vyřešeno se jen podívat…

Odpovědět
Franta (3532)
17.4.2019
22:30

@Veronika Doležalová:
Co s tím?
Číst!
Rádi si tu navzájem poradíme, ale některé dotazy jsou vyloženě ignorací informací na tomto webu.

Odpovědět
Petra (3)
18.4.2019
12:38

Dobrý den.Chtěla bych se zeptat,zda musím požádat o novou registraci Esta,když budu mít změnu občanského průkazu.Cestovní pas zůstává stejný.Děkuji

Odpovědět
Franta (3532)
18.4.2019
19:36

@Petra:
Uváděla jsi při registraci č. OP nebo RČ? Pokud RČ, tak novou nepotřebuješ.

Odpovědět
Jarmila Denčová (1)
19.4.2019
6:59

Mám dva cestovní pasy. Na jeden jsem byla v Iránu. Esta budu vyplňovat na ten druhý, musím uvést, že jsem navštívila Irán?

Odpovědět
Franta (3532)
19.4.2019
11:04

@Jarmila Denčová:
Co myslíš?
„Od ledna 2016 nemohou do USA vycestovat na ESTA osoby, které v posledních 5 letech navštívily Irák, Írán, Súdán či Sýrii. Tyto osoby musejí vždy žádat o vízum.“

Je tam někde zmínka o tom, že záleží na jaký pas to bylo? Já ji tam nevidím. Pokud se tě tohle týká, tak musíš na ambasádu.

Odpovědět
Petra (3)
19.4.2019
12:23

Jsou tam uvedené RČ,ale i číslo OP.Můžu tedy zadat jen aktualizovat údaje?

Odpovědět
Franta (3532)
19.4.2019
21:43

@Petra:
Pokud se to aktualizovat dá, tak asi můžeš.

Odpovědět
Petra (3)
7.5.2019
18:24

Mám schválenou registraci pro skupinu tří lidí.Jeden z nich má nový OP ale pas zůstává.č.OP jsem tam bohužel uvedla,aktualizovat údaje nejdou.Musím zažádat o novou registraci jen pro toho co má změnu OP nebo pro celou skupinu?Děkuji za odpověď.

Odpovědět
Lukáš (364)
7.5.2019
18:29

@Petra:
Ahoj Petro, podle zkušenosti ostatních, ani jedno ani druhé.
Můžete klidně leťet, číslo občanky v USA opravdu nikoho nezajímá, kdyby si snad imigrační toho všiml, tak se zeptá.
Jinak při změně např. cestovního pasu, by musel ESTU vyplnit znovu jen ten daný jedinec, nikoli celá skupina.

Odpovědět
Franta (3532)
7.5.2019
20:09

@Petra:
Nemělo by to vadit. Ale je pravda, že se změnil důležitý údaj. Oni ESTA schválí jak s č. OP, tak s RČ, ale už nějakou dobu je i v instrukcích, že se jako národní identifikační číslo má použít rodné číslo bez lomítka. To je pořád stejné a nemění se.

Odpovědět
Věra (1)
9.5.2019
21:28

Dobrý den,
můj dotaz není přímo o ESTA, ale o eTA, chystám se totiž do Kanady. Tak snad tam někdo z vás byl a poradí. Co si mám představit pod „doklad prokazující dobrý zdravotní stav“ o kterém píší na stránkách MZV. To si mám opatřit od svého doktora potvrzení, že jsem zdravá?

Odpovědět

@Ivana:

Díky moc!

Odpovědět
Daniel (2)
14.5.2019
5:46

Ahoj. Nekde jsem tu cetl, ze podminka pro vstup na ESTu je mit zpatecni letenku. Ziji v Mexiku a chci vzit dceru do disneylandu, San Diega, Los Angeles. Manzelka i dcera maji viza a mexicke obcanstvi. Chceme prejit pres CBX most v Tijuane do San Diega a stejnou cestou se i vratit. Na ambasade mi rekli, ze prejit pres most by pro me nemel byt problem, ale jak jsem rekl, nebudu mit zadnou zpatecni letenku.

Odpovědět
Daniel (2)
14.5.2019
6:15

@Daniel: vlastne nac to vse komplikovat kdyz lze koupit letenku z Los Angeles do Tijuany a je po problemu… jen bude zapotrebi upravit itinerar cesty. Jeste, ze jsme si vsimli vcas podminky zpatecni letenky

Odpovědět
Franta (3532)
14.5.2019
20:23

@Daniel:
Ono jde o to, že na ESTA tam většinou létají lidé, co žijí v zemích programu. No a ty tam nežiješ. ESTA platí pro cestu letadlem nebo lodí. Pokud dorazíš pěškobusem, tak ji nepotřebuješ, prostě vše vyřídíš a zaplatíš na hranici.
Máš nějaké doklady potvrzující, že žiješ trvale a legálně v Mexiku? Předpokládám, že jo.

Odpovědět
Daniel (5)
14.5.2019
22:13

@Franta: jj uz jsen volal do centraly CBX a rekli mi, ze je to brano jako pesi prechod a ESTA neni potreba… jen vypsat nejaky vstupni formular, ktery se pak necha ve schrance. Neni potreba mit ani zpatecni letenku. Po pravde ani nevim jestli se budeme vracet po 2 nebo po 3 tydnech, kdyz se nam nebude libit tak pojedeme jen 2 tydny a pak tyden do Cancunu. Kazdopadne mam dvoji obcanstvi a disponuji jak ceskym tak mexickym pasem, tak doufam ze nebude problem.

Odpovědět
Eliška (1)
19.5.2019
11:43

Dobrý den,
minulý rok jsem letěla do USA přes ESTA a letos letím znova. Chci se zeptat, zda můžu letět na stejnou ESTU (na stejné číslo žádosti) nebo jesli ji musím aktualizovat.
Děkuji

Odpovědět
Jirka01 (55)
19.5.2019
17:34

@Eliška:

Ahoj, samozřejmě letíš na stejnou, do vypršení platnosti.

Odpovědět

Ahoj, v roce 2003 jsem přetáhl pobyt v USA přes tehdejší „bílou kartu“ která měla platnost 6 měsíců. Má vůbec cenu žádat znovu o vstup do států i po těch letech??

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.