Vyplňujeme formulář ESTA

Před vycestováním do Spojených států je potřeba vyplnit formulář ESTA (v případě, že nevlastníte platné vízum). Kde je tento formulář k sehnání, jsme si již řekli – nyní se podíváme, jak ho vyplnit.

Pokud jste si přečetli veškeré podmínky a upozornění a souhlasíte-li s nimi, klikněte na tlačítko Apply na první stránce formuláře.vyplnujeme formular esta 1 Vyplňujeme formulář ESTA

Na druhé stránce pečlivě a pravdivě vyplňte všechna požadovaná políčka formuláře. Následně klikněte na tlačítko další a budete přesměrováni na další stránku. Tam můžete být požádáni o opětovné zkontrolování pravdivosti údajů. Pakliže jsou všechny v pořádku, pokračujte opět kliknutím na další.vyplnujeme formular esta 2 Vyplňujeme formulář ESTA
V dalším kroku Vám bude vygenerováno číslo žádosti, které si opište a pečlivě uschovejte. Pokračujte kliknutím na tlačítko další.vyplnujeme formular esta 3 Vyplňujeme formulář ESTA

 

V posledním kroku žádosti vám bude vyhotoveno rozhodnutí o žádosti. To by mělo být v naprosté většině případů kladné.

Svou žádost si můžete opětovně vytisknout rovněž na této stránce. Stačí, když na formuláři, který vidíte na prvním obrázku, vyplníte požadované informace a kliknete na Update or Check Status.

AKTUALIZACE: S platností od 8. září 2010 se za vyplnění formuláře ESTA bude platit poplatek ve výši 4 až 14 dolarů. Kdy a jak ho zaplatit se dozvíte v tomto článku!

Nenechte se nachytat a neplaťte za odeslání formuláře ESTA více, než musíte!

Podobné články

Vy jste k tomu napsali…

  1. Jitka Sobota 21. Březen 2009 v 18:42

    Dobrý den,

    formulář jsem vyplnila, ale při klepnutí na další mi naskočilo okénko Potíže s internetem a dále jsem se nedostala. Předtím to ještě chtělo opravit příjmení pro nepřípustné znaky /vyplnit přesně podle pasu – dlouhé á podle pasu to asi nechce?

    Děkuji za případnou radu.

  2. Petr Sobota 21. Březen 2009 v 19:57

    Ahoj Jitko,

    to okýnko Potíže s internetem souvisí s tím, že ti asi na chvíli vypadlo spojení. Nejjednodušší to bude zkusit o chvilku později.

    Diakritika podle mne nehraje roli, důležité je mít to správně vyspellované.

  3. Adam Pondělí 18. Květen 2009 v 15:06

    Dobry den,
    mam dotaz udelal sem si registraci a vse v poradku.Rad bych se zeptal co dal.
    Jestli mi ji poslou domu? nebo si ji mam nekde vyzvednout?A do kolika dni to mam doma?
    Dekuji za odpoved
    adam ali

  4. Petr Pondělí 18. Květen 2009 v 18:08

    Ne ne, poštou nic nepřijde. To, co přijde, je v podstatě jen dlouhý kód složený z písmenek a čísel, datum platnosti – a k tomu vyplněný formulář. A to stačí vytisknout a vzít s sebou na cestu.

    Nejdůležitější je si obstat to číslo žádosti – pokud ho máš někde napsané, ale zapomněl sis vytisknout ten formulář, nic se neděje. Stačí jít na tuhle stránku, zadat číslo žádosti, číslo pasu a datum narození a formulář lze vytisknout znovu.

  5. Klára Pondělí 8. Červen 2009 v 12:40

    Můj otec letí koncem června do USA. Formulář jsme již asi před měsícem vyplnili, ale žádná odpověď dosud nedorazila, i když by prý měla být do 72 hodin. Co s tím? Díky předem za odpověď!

  6. Petr Pondělí 8. Červen 2009 v 13:04

    V tom případě doporučuji formulář vyplnit pečlivě znovu, zřejmě se někde stala chyba. Já jsem ho vyplňoval již dvakrát a v obou případech se mi schválení cesty objevilo okamžitě.

  7. Leos Středa 10. Červen 2009 v 11:14

    Dobrý den Petře,
    chápu prosím dobře že sebou nepotřebuji vytištěnou registraci? musím mít sebou poznamenané číslo registrace nebo je ESTA automaticky provázana s číslem mého pasu?
    děkuji za radu

  8. Petr Středa 10. Červen 2009 v 12:16

    Ahoj Leoši,
    Američané vytištěnou registraci přímo nevyžadují, chtějí jí však vidět některé aerolinky. Záleží tedy přímo na aerolinkách, se kterýma poletíš, určitě je však lepší si registraci vytisknout a vzít s sebou do letadla.

    V krajním případě by stačilo jen opsat číslo žádosti a vzít si ho s sebou na palubu – když ho totiž v potřebný okamžik nebudeš znát, budeš se muset zaregistrovat znovu. A to může být občas x tisíc metrů nad zemí složité. :-)

  9. Tereza Neděle 21. Červen 2009 v 12:34

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak dopředu máme žádat o povolení. jaky je nejlepší způsob abychom se dostali do USA. Máme v plánu odletět v listopadu. Na jak dlouho mohu takto odcestovat? pokud sevrátím zpět do Čech mohu znovu ihned zažádat o bezvízové odcestování? Děkuji za odpověď. Tereza

  10. Petr Pondělí 22. Červen 2009 v 00:25

    Ahoj Terezo,

    požádat můžeš de facto i pár hodin před odletem, lepší je však nenechávat věc na poslední chvíli a formulář vyplnit o pár týdnů dřív či po koupi letenky (aby se v případě nepředpokládaného zamítnutí žádosti nemusela letenka rušit).

    Na tuto žádost můžeš v USA zůstat maximálně 90 dní, pokud plánuješ delší pobyt, musíš požádat o klasické vízum na ambasádě USA v Praze.

    Platnost formuláře jsou 2 roky od vystavení – pokud si ho tedy vystavíš dneska, tj. 22. 6. 2009, bude platné až do 22. 6. 2011. Když pojedeš do USA třeba opět za rok (tedy za dobu platnosti formuláře), nemusíš ho znovu vyplňovat.

    Ovšem pozor – pokud se za dobu formuláře vdáš (a změní se tak tvé jméno), budeš mít nový pas, změníš si národnost či pohlaví nebo se změní odpověď na některou z otázek ve formuláři, musíš vyplnit žádost novou.

  11. Irena Středa 5. Srpen 2009 v 19:46

    Ahoj, mám dotaz ohledně zamítnutí registrace ESTA. Máme s manželem už koupené letenky a teď čekáme na pasy, chystáme se letět v říjnu. U mě by neměly být problémy, ale manžel má nějaké dluhy z bývalého podnikání, které pravidelně splácí. Teď už je dva roky normálně zaměstnaný. Je možné, že by nám kvůli tomu mohli registraci zamítnout? Mám teď docela strach, protože letenky už jsou koupené a nevrátili by nám ani korunu.

  12. Petr Středa 5. Srpen 2009 v 20:00

    Ireno, nemyslím si, že by to měl být problém. Pokud nemá záznam v rejstříku trestů (ale i to samo o sobě neznamená konec!), myslím, že to ani nebudou řešit.

    Tam je spíš podstatné, jestli je nyní řádně zaměstnán a není u něho pravděpodobné, že by už v Americe zůstal natrvalo.

  13. Tomáš Středa 5. Srpen 2009 v 23:42

    Zdravím, mám podobný dotaz jako Irena, chystám se v záři do USA a mám už také zakoupenou letenku, ale ted se bojím zamítnutí registrace ESTA protože v minulosti jsem byl trestně stíhán a dostal podmínku, která je už sice zamnou a také to nebylo nic závažného, ale když tam v té druhé otázce zaškrtnu Yes, tak jestli mám vůbec šanci, že mi vstu povolej, nebo je to jisté zamítnutí? Nebo ESTA nemám vůbec zkoušet a rovnou si zažádat o klasické vizum? Lhát asi nemá smysl, nebo myslíte, že si to pak jsou schopni všechno zjistit? Děkuji za odpověd.

  14. Petr Čtvrtek 6. Srpen 2009 v 16:56

    Lhát každopádně nedoporučuju – když náhodou zjistí pravdu, tak je to jednak trestný čin (ano, lhaní ve formuláři je trestný čin:) a jednak by z toho nejspíš vylezl trvalý zákaz vstupu do USA.

    Zaškrtni normálně ano a oni se tě případně zeptají, za co jsi byl stíhán. Když je to podmínka, tak to asi nebude nic vážnýho jako terorismus, vražda, znásilnění, únos nebo něco podobnýho, kvůli čemu bys byl pro USA nebezpečnou osobou. Myslím, že je více než 95% pravděpodobnost, že tě tam pustí.

  15. Tomáš Pátek 7. Srpen 2009 v 10:52

    Ahoj, díky za odpověd, ale ještě jsem pro jistotu psal na kozulát do Prahy a tam mi odpověděli, že pokud v bodě B) zaškrtnu ano, má žádnost bude automaticky zamítnuta a mám se tedy obrátit k ním do Prahy a požádat o vizum.

  16. Jiřina Středa 12. Srpen 2009 v 18:04

    Koncem května jsem obdržela registraci ESTA a za 14 dnů jsem odlétala na týden do USA. Za měsím mám vycestovat znovu, ale ztratila jsem formulář o potvrzení registrace a bohužel jsem si jej nezálohovala. Neznám ani jeho číslo. Je problém žádat o registraci ESTA znovu nebo sá ta původní v systému ESTA nějak „dohledat“?
    Děkuji za odpověď.

  17. Petr Středa 12. Srpen 2009 v 18:36

    Ahoj, dohledat ji lze, ale je potřeba znát její číslo. V tvém případě bude nejlepší vyplnit žádost znova.

  18. halik Středa 19. Srpen 2009 v 16:43

    ahoj, prosim te – ja jsem si ten formulář o potvrzení registrace vytiskl v cestine – myslis, ze je to velky problem?? diky moc za odpoved:)

  19. Petr Středa 19. Srpen 2009 v 17:15

    Ahoj, podle mne vubec. Kdyby ho Amíci chtěli vidět, tak ti už vědí, co jaká kolonka znamená.

  20. chikitka Středa 19. Srpen 2009 v 21:38

    ahoj lidi, tak me tak napadlo a zkousim – byla by to teda velka nahoda – ale neletite nekdo 9. zari smer washington:)?

  21. Petr Úterý 22. Září 2009 v 05:29

    Ahoj, mám dotaz…jsem momentálně v Kanadě, ale za dva týdny jedu na závody do USA…žádost jsem vyplňoval asi před měsícem, ale kód jsem ztratil, tak nevím co teď, jelikož se nemůžu dostat do aplikace a tudíž nevím, zda-li moje žádost byla přijata či zamítnuta…mám to tedy vyplnit znovu? není to problém? a další otázka se týká žádosti – musí se v žádosti uvést v kolonce „místo pobytu“ místo pobytu? nejsem si ještě docela jist, kde vlastně přesně budu..díky za odpověď

  22. Petr Úterý 22. Září 2009 v 08:38

    Ahoj Petře,

    žádost můžeš určitě vyplnit znova, nejlépe hned. Vyplnit se to musí, ale pokud přesně nevíš odpověď (Hotel Washington, Manhattan), napiš alespoň město, kde se budeš zdržovat, nebo jinou přibližnou lokaci. Pochybuju, že by kvůli tomu dělali problémy.

  23. Ondřej Pátek 4. Prosinec 2009 v 02:21

    Ahoj,
    mám dotaz. Jsem momentálně v Kanadě ve Vancouveru a chtěl bych se podívat do Seattlu. Nemám však žádný cíl cesty a bude to na jeden den, ještě k tomu chci jet autem. Dopravce napsat nemůžu, cíl cesty víceméně taky ne a když napíšu „In Transit“ a cíl Vancouver, tak to vypadá divně, že jedu z Vancouveru do Vancouveru přes Seattle. Neporadili byste mi, co mám vyplnit? Nechci, aby mi žádost zamítli kvůli nedorozumění. Díky za odpověď.

  24. Petr Sobota 5. Prosinec 2009 v 03:09

    Ahoj Ondro,

    pokud to nevíš, nevyplňuj nic a když se komisař zeptá, popravdě mu to vysvětli. Podle stránek americké ambasády jsou tyto údaje nepovinné. :)

  25. Iva Úterý 22. Prosinec 2009 v 02:21

    ahoj, mám trochu problém. Žádala jsem v září o registraci esta, která mi byla schválena. Máme odlétat už 23.12., ale až když jsem si dnes 21.12, vytiskla imigrační předvyplněný formuláš z Esty tak jsem zjistila, že jsem udělala chybu a v otázce F odpověděla NE a přitom mi byl asi před 12 roky zamítnut v Atlantě vstup do US. Cestovaly jsme dvě mladé holky a asi se báli, že bychom tam chtěli zůstat. Teď nevím co dělat. Psala jsem email na ambasádu, kde jsem jim vysvětlila situaci a poprosila je o rychlou radu, ale jestli mi odpoví behěm zítřka to nedoufám a na žádost o klasické vízum už je pozdě. Nyní jsem těhotná a měla to být naše taková poslední dovolená bez miminka. Jsem docela bezradná. Mám zkusit jít zítra osobně na ambasádu nebo mám odletět a formulář opravit až pro imigračního úředníka. Rozhodně nechci lhát. Díky za radu.

  26. Petr Úterý 22. Prosinec 2009 v 02:26

    Ahoj Ivo,
    pokud nechceš lhát (což je správně:), doporučuji zítra co nejdřív zatelefonovat na ambasádu a domluvit se na dalším postupu. Pokud jsi z Prahy či bydlíš někde poblíž, rovnou bych tam i zajel.

    Nezapomeň si s sebou raději vzít rovnou pas a nějaké peníze. Věřím, že to dobře dopadne! :)

  27. Iva Úterý 22. Prosinec 2009 v 02:41

    Ahoj Petře,

    díky za radu. Určitě tam hned ráno zajdu. I když si moc nadějí nedávám, déky za povzbuzení.

  28. Marie Úterý 16. Únor 2010 v 18:09

    Dobrý den, bylo mi v červnu 2008 zamítnuto turistické vízum do USA. Nedostatečně jsem prokázala návrat (prostě jsem tam přišla jen s potvrzením o studiu VŠ a myslela si, že to bude stačit). Nyní v březnu bych tam ráda jela znovu a chci se zeptat, zda mi automaticky bude žádost opět zamítnuta?

  29. Petr Středa 17. Únor 2010 v 08:25

    Dobrý den Marie,
    stoprocentně se to říct nedá, bohužel je to však ta nejpravděpodobnější varianta. Každopádně bych ESTU zkusil vyplnit a případně navštívil americkou ambasádu.

    Přeji hodně zdaru!

  30. Jarka Úterý 9. Březen 2010 v 21:31

    Dobrý den,
    ráda bych jen předala svou zkušenost s ESTA. V roce 2008 mi bylo zamítnuto turistické vizum do USA, žiji v zahraničí a v tu dobu jsem neprokázala dostatečně silnou ekonomickou situaci. V neděli jsem žádala znovu o povolení vstupu do USA přes ESTA. Poctivě jsem vyplnila, kdy a kde vizum bylo zamítnuto. Čekání nekonečné, ale registrace odsouhlasena. Trvalo 2 dny než jsem vyjadření dostala. Včera jsem na vaši stránku narazila a nenašla zde žádnou positivní zkušenost pro nedočkavé žadatele jako jsem byla já, proto jsem se rozhodla předat jen tuto informaci, že lze projít i po předešlém zamítnutí viza.
    S pozdravem
    Jarka

  31. Zerda Pondělí 22. Březen 2010 v 14:23

    Dobry den,

    chtel bych se zeptat jakym zpusobem se vybira poplatek za registraci ESTA?

  32. Petr Pondělí 22. Březen 2010 v 17:48

    Ahoj, podle mých informací se poplatek stále ještě nevybírá. Proto doporučuji provést co nejdříve registraci ESTA, ačkoliv třeba ještě není jistý přesný termín návštěvy.

    ESTA je platná na následující dva roky.

  33. Honza Úterý 23. Březen 2010 v 15:29

    Ahoj, jak dlouho po obdržení pasu můžu zažádat o ESTU? Je potřeba čekat nějakou dobu, než se data uploadují do databází?

  34. Petr Pátek 26. Březen 2010 v 21:36

    Ahoj Honzo, zažádat můžeš okamžitě poté, co ti byl pas vydán.

  35. Alena Pondělí 29. Březen 2010 v 13:38

    Zdravim mam dotaz neumim anglicky domluvim se při odbaveni u přepažky v usa česky?Jedu k rodině ktera se dale o všechno postara .

  36. Petr Čtvrtek 8. Duben 2010 v 20:59

    Ahoj Aleno,
    asi tě zklamu, ale pokud náhodou nenarazíš třeba na úředníka – českého imigranta, tak těžko.

    Ale i zázraky se dějí – známého zastavil na dálnici v Kalifornii policajt za rychlou jízdu, sebral mu řidičák, chvíli si ho prohlížel, pak se zasmál a lámanou češtinou mu řekl „Pris-tě jeď po-ma-leji!“ :o))

  37. Katka Pondělí 26. Duben 2010 v 16:18

    Dnes 26.4. mi bylo na ambasádě v Praze zamitnuto studijní vízum F1,jelikož jsem ukončila studium na střední škole tak mi bylo řečeno,že bych tam mohla zůstat i kdyz jsem měla veškeré podklady ze školy v USA,že jsem přijata zaplaceno vše i Sevis poplatek všechny dokumenty potřebné k udělení víza a teď nevím zda mohu letět za přítelem do států když mi bylo zamitnuto studijní vízum na to turistické,které mám až do roku 2011 chtěla bych se zeptat zda má někdo takové zkušenosti a mohl by mi poradit děkuji

    Katka

  38. Ales Úterý 11. Květen 2010 v 18:52

    Zdaravím , další pozitvní zpráva. V roce 2007 mě bylo vízum do USA zamítnuto na ambasádě v Dublinu z odůvodněním že jsem Čech a mám si o vízum žádat v Česku. Na ESTA to trvalo 20 hodin a povolení jsem dostal.

    Aleš

  39. Jakub Čtvrtek 13. Květen 2010 v 22:47

    Ahoj,
    chci jet na cca 2 měsíce za tetou. Jsem teď hlášený na pracáku, je to problém? Někde jsem četl, že si kontrolují některé databáze. A je to případně velký problém,když nemám stálou práci, i když se odhlásím?
    Díky

  40. Petr Čtvrtek 13. Květen 2010 v 23:57

    Ahoj Jakube,
    myslím, že to problém nebude. Pochybuju, že by měli přístup do nějakých databází a mohli si to tak ověřit.

    Normálně vyplň formulář ESTA. Na to, jestli a kde pracuješ, se tě s největší pravděpodobností zeptají až při imigračním pohovoru přímo v USA.

  41. Martina Čtvrtek 10. Červen 2010 v 00:18

    Ahoj,
    někde jsem četla, že v souvislosti s povolením ESTA mám mít od 1.4.2010 i foto pasového charakteru . Opravdu foto potřebuji – nebo jsem to špatně pochopila?
    Ve formuláři ESTA nic takového nepožadují – mám pro jistotu brát foto sebou k vytištěnému ESTA povolení?
    Děkuji za odpověď.Martina

  42. Petr Čtvrtek 10. Červen 2010 v 00:29

    Ahoj Martino,

    podle mne dostupných informací se tahle změna vztahuje na žádosti o nepřistěhovalecká víza, kdy je potřeba fotografii nahrát na internet.

    Pro formulář ESTA není fotka nutná, vyfotí si tě imigrační úředník přímo při pohovoru. :-)

  43. lenka Pátek 18. Červen 2010 v 23:32

    ahoj,pred 9 lety me deportovali ze statu(po par letech pobytu na turistickych vizech a nezdarene zelene karte,kterou jsem nedostala z duvodu kratkeho manzelstvi).muze se mi podarit projit estou,i kdyz po pravde zaskrtnu deportaci atd.?a nebo kdyz pujdu na ambasadu,tak mi asi vizum stejne nedaji..?myslim,ze mi dali 10 let zakaz..muze se mi podarit po tech 10 letech do statu se nejak dostat?a co na vizum B1..jako nanny?diky za odpoved

  44. Petr Středa 30. Červen 2010 v 05:19

    Ahoj Lenko,

    podle dosavadních zkušeností odhaduju, že ti ESTA vyplivne, že musíš o vstup požádat na ambasádě.

    A tam už to bude jen o tom, jak přesvědčíš příslušnýho úředníka. Ale určitě bych se nevzdával!

  45. Miluše Neděle 4. Červenec 2010 v 14:42

    Ahoj,
    chtěla bych požádat o radu a pomoc. Ve středu 7.7.2010 bychom celá rodina měli letět do USA, koncem týdne jsem provedla žádost o ESTA pro manžela a děti a večer jsem zadala příkaz k úhradě přes internet. Bohužel se mi ale zobrazilo, že platba může být realizována až v pracovní den tj.7.7.. Co máme nyní dělat? Stačí když bude ve středu ráno před odletem provedena platba nebo ne? Nevíme jak dlouho po zaplacení dostaneme odpověď. Máme se obrátit na ambasádu?
    Velice děkuji za odpověď a radu.
    Hezký den přeje Miluše

  46. Zdeněk Pátek 9. Červenec 2010 v 14:33

    Ahoj Petře,
    poletím do států potřetí a mám druhé desetileté vízům platné do roku 2018, ale v prošlém pase. Mám nový biometrický a starý pas mi byl právě kvůli tomuto vízu ponechán. Na internetu lze nalézt několik útržků o tomto scénáři, ale nic na oficiálních místech, spíš si to trochu odporuje. Američani prý nemají nic proti platnému vízu v neplatném pase, pokud má člověk s sebou nový platný, ale české úřady to vnímají jako nelegální, byť úřednice pas klidně sama ponechá. Letím přes Zurich, tak vymýšlím, jak to rozpůlit, aby mi češi nedělali problémy. Byl jsem dvakrát na imigračním na JFK a atmoška tam není nic moc, buď Tě pustí, a nebo ne … někde jsem zase četl, že by člověk s platným vízem neměl v žádném případě vyplňovat ESTA.

    Co s tím? Má někdo zkušennost? Díky moc!
    Zdeněk

  47. Petr Sobota 10. Červenec 2010 v 16:09

    Ahoj Zdeňku,

    já bych to udělal tak, že bych si na nový biometrický pas nechal udělat ESTU, jako takovou pojistku. Na stránkách americké ambasády v Praze píšou, že držitelé víza o ESTU žádat nemusí, tedy můžou. :)

  48. Karel Čtvrtek 15. Červenec 2010 v 17:12

    Ahoj, teď vyplňuju ESTA formulář a narazil jsem na takovou prkotinu – možná jenom hledám komplikace, kde nejsou. Věc se má tak, že mám dvě jména (i podle rodnýho listu) a ve vysvětlivkách píšou, že mám vložit jméno přesně tak, jak ho mám uvedený v pasu – a tam mám obě. Mám tam teda vyplnit jenom jedno, nebo obě? Předpokládám, že je to zní přitrouble, ale chci to mít opravdu vyplněný v pořádku, abych se vyhnul komplikacím.
    Díky :)

  49. Petr Čtvrtek 15. Červenec 2010 v 17:21

    Ahoj Karle,
    pokud máš v rodným listě i v pasu obě, tak je obě napiš i do ESTY. Myslím, že kvůli tomuhle by problém nedělali, jsou na dvojména docela zvyklý. :-)

  50. Karel Čtvrtek 15. Červenec 2010 v 17:28

    Oukej, díky. Jsem ale úplně blbej, protože jsem v tom předchozím postu vynechal, že hned následovně zatím píšou, že mám napsat jenom jedno, i v případě, že mám křestních víc. Proto mě to zmátlo.
    Ještě jednou díky. ;)

  51. Pavla Čtvrtek 15. Červenec 2010 v 22:28

    Ahoj Petře, chtěla jsem se zeptat, jestli je schválení žádost o ESTA negativně ovlivněno tím, když ještě nevím místo ubytování? Chci letět s dětmi v říjnu na měsíc a ubytování budeme mít asi zajištěno až v srpnu. Je lepší počkat s žádostí o ESTA, až budu vědět adresu ubytování, nebo to nehraje tak velkou roli?

    A druhá otázka: kamarád mi říkal, že když letím s dětmi (jsem rozvedená), tak mě asi nepustí. Opravdu to hrozí? Dcera studuje druhým rokem VŠ, syn je na střední.

    A, omlouvám se, ještě bych se chtěla zeptat, jestli se do žádosti píše důvod pobytu.

    děkuji

  52. Petr Neděle 18. Červenec 2010 v 15:36

    Ahoj Pavlo,
    myslím, že to nehraje takovou roli. Já bych do té žádosti napsal co nejpodrobněji místo, kde budeš bydlet – pokud nevíš přímo hotel, tak to je jedno. Takže třeba Manhattan, New York.

    To riziko je tam maličko vyšší, ale pokud máš zakoupenou zpáteční letenku, tak se nemusíš obávat. Hodně dají i na to, že syn s dcerou ještě chodí do školy. Na důvod pobytu se zeptají při pohovoru.

    Myslím, že to bude v pohodě! Tak šťastnou cestu! :-)

  53. Magda Pondělí 2. Srpen 2010 v 11:50

    Dobrý den,
    chtěla bych poprosit o radu. O vánocích jsem byla v USA, moje žádost ESTA je tedy stále ještě platná a jak jsem se tady dočetla, tak nemusím znova žádat, ale – jedu do jiného státu, mohu si do žádosti znova vlézt přepsat adresu pobytu a termín odjezdu? Nebo jak to mám udělat?
    Moc děkuji,
    Magda

  54. Petr Pondělí 2. Srpen 2010 v 20:38

    Ahoj Magdo,
    pokud je jediná změna pouze v místě pobytu, nemusíš o žádost znovu žádat. Platit bude ta z loňských Vánoc.

  55. tomas Středa 11. Srpen 2010 v 14:10

    chci navstivit znamou v USA a bydlet u ni ale nevim dopredu jestli tam zustanu mesic nebo dva a tak by mi dost nevyhovovalo si kupovat zpatecni letenku uz pred odletem tam, ale nekde jsem cetl ze je to jedna z povinnosti. tak bych se chtel ujistit jestli je to pravda a kde tu letenku zpet pripadne kontrolují, predpokladam ze by to asi delal imigracni urednik na letisti v USA ? dale take by me zajimalo jakou bych mel mit u sebe (minimalni) hotovost, popripade nejaky doklad abych splnit pripadne pozadavky na solventnost.
    diky moc
    tomas

  56. Petr Středa 11. Srpen 2010 v 20:41

    Ahoj Tomáši,
    povinnost to určitě není, je to jen jeden z faktorů, který ovlivňuje tvoji důvěryhodnost. Já měl s sebou na den 1 750 Kč, ale to je spíš víc. :)

  57. Magda Středa 11. Srpen 2010 v 21:07

    Ahoj Petre,
    diky moc!
    Magda

  58. Magda Středa 11. Srpen 2010 v 21:21

    Ahoj Petre,
    jeste me napadla jedna vec. Mam v USA pritele, takze bych tam chtela jezdit casteji, ale vsichni me strasi, ze kdyz tam pojedu treba potreti, poctvrte, tak me imigracni urednici nepusti a poslou zpet domu. Kdyz jsem jela poprve, tak zadne problemy nebyly, ale radeji jsem rekla, ze jedu za kamaradem, ne za pritelem. Jaky mas na to nazor ty?
    Predem moc dekuji za odpoved,
    Magda

  59. Petr Čtvrtek 12. Srpen 2010 v 02:55

    Ahoj Magdo,
    myslím, že to až takový problém nebude – důležité je, že máš všechno v pořádku, koupenou zpáteční letenku, neděláš problémy a chceš se vrátit zpátky do ČR! :)

  60. lucy Neděle 15. Srpen 2010 v 15:46

    ahoj,

    mám dotaz, který se týká finančních prostředků na účtě. Musím mít dostatečnou hotovost na účtě už když vyplňuji žádost ESTA , nebo stačí, když budu mít dostatek peněz až při cestě do USA? Na účet mi chodí pravidelně výplata, ale vždy vše utratím, takže žádné našetřené penízky. Jinak mi kdysi před 12 lety klasické vízum bez problémů dali. Předem moc děkuji za Tvou odpověď.

  61. Petr Úterý 17. Srpen 2010 v 02:57

    Ahoj Lucy,
    stačí, když ty peníze na účtě budeš mít až při cestě do USA! :-)

  62. martina Čtvrtek 19. Srpen 2010 v 14:09

    Ahoj,

    vypĺňam formulár ESTA a chcem sa opýtať, ako mám vypĺňať do formulára údaje z pasu – s diakritikou alebo bez diakritiky. Nechcem mať zbytočné problémy a nie som si istá, či môžem vyplniť meno bez diakritiky, a pritom je v cestovnom pase meno s diakritikou.

    Ďakujem za pomoc

  63. Petr Čtvrtek 19. Srpen 2010 v 16:03

    Ahoj Martino, ESTA se vyplňuje bez diakritiky. :)

  64. Magda Čtvrtek 19. Srpen 2010 v 19:07

    Ahoj Petre,
    dekuji za uklidneni. :-)
    Mej se hezky,
    Magda

  65. veronika Pondělí 6. Září 2010 v 19:48

    ahoj mám velký problém se přihlásit a v pátek odlétám do USA
    mám registrační číslo ale nemůžu na to najet
    potřebuji to vytisknout a nevím co dělat
    žádné telefonní číslo na webu není jsem zoufalý člověk díky za radu V.

  66. veronika Úterý 7. Září 2010 v 19:27

    ahoj prosím můžete mi prosím pomoci?
    nemůžu se přihlásit na Esta stránky když chci najet na vyplnění kolonky a dát tisk nic nefunguje, stránka se ztratí a najede mi znovu.
    jsem zoufalá nevím co dělat, kamaráda minulý týden nechali ve Vídni protože neměl dotazník vytisklý :-(
    můžete mi prosím odepsat na můj email? děkuju moc

  67. Petr Středa 8. Září 2010 v 22:06

    Ahoj Verčo, pokud se nemůžeš dostat k původní žádosti ESTA, doporučuju si nechat vystavit žádost novou. S jakou letíš společností?

  68. Jana Pátek 10. Září 2010 v 08:07

    Ahoj. Mám odsouhlasenou registraci pro povoleni k vycestování, ale vytiskla se mi jen stránka s textem že je registrace povolena, číslem žádosti, dobou platnosti, číslem pasu a dobou jeho platnosti. Stačí to?
    Dík moc.

  69. Petr Neděle 12. Září 2010 v 10:41

    Ano, stačí. :)

  70. Eva Čtvrtek 30. Září 2010 v 10:18

    Ahoj,
    ještě nikdy jsem nebyla v USA, a tak uvažuji, že se tam příští rok vypravím. Chtěla jsem se zeptat, jestli po vyplnění formuláře esta budu muset navštívit i ambasádu v Praze kvůli pohovoru, nebo to vše probíhá jen elektronickou formou? A jestli se liší maximální doba pobytu mezi vízovým a bezvízovým stykem.
    Díky moc za odpovědí :-)

  71. Petr Pátek 1. Říjen 2010 v 15:54

    Ahoj Evo,
    ESTA platí dva roky, vyplňuje se přes internet a nemusíš kvůli ní na ambasádu.

    Vízum platí 10 let a pokud ho chceš získat, musíš na ambasádě v Praze absolvovat pohovor.

  72. Hanka Čtvrtek 7. Říjen 2010 v 20:20

    Ahoj..mám dotaz,neumím anglicky ani německy a na USA letištích se dělají po příletu pohovory s imigračním úředníkem či komisařem-jak se řeší jazyková bariera.Letí nás více,ale pohovory se dělají prý jednotlivě-máte někdo zkušenosti.Pobyt a odvoz z letiště máme bez problému zařízený..Děkuji za radu..Hanka

  73. Petr Pátek 8. Říjen 2010 v 15:58

    Ahoj Hanko,
    doporučuju pročíst tenhle článek včetně diskuze. Je tam dost rad a zkušeností od lidí, kteří na tom byli stejně, jako ty. A všichni zatím úspěšně prošli! :)

  74. Alice Pátek 22. Říjen 2010 v 10:35

    Ahoj, chtěla bych se jen pro jistotu na něco zeptat. V listopadu letím do Ameriky na služební cestu, vyřídila jsem si registraci ESTA, zaplatila jsem 14 dolarů (bohužel přes stránku, která to zprostředkovává za poplatek, což jsem zjistila až pozdě), mám číslo registrace a pro jistotu jsem si ji i vytiskla v angličtině a chci se zeptat, jestli je to opravdu všechno, co k tomu musím mít a co si musím zařídit, jestli není potřeba ještě něco. Zatím jsem byla v klidu, že mám vše vyřízeno, ale teď mi už několik lidí nezávisle na sobě líčilo historky o tom, jak jejich známý či kolega si vyřídil ESTA registraci a pak mu na letišti při odbavení řekli, že ještě něco nemá, nebo že si „k tomu měl ještě něco vyzvednout“ a on pak pár minut před odletem běhal po letišti a sháněl, kde se znovu zaregistrovat, nebo sehnat to, co potřebuje. Takže mně to trochu znervóznilo, protože bych se nerada dočkala těsně před odletem nějakého nepříjemného překvapení. Díky moc za odpověď. Alice

  75. Petr Sobota 23. Říjen 2010 v 08:02

    Ahoj Alice,

    toto by mělo být všechno, pokud v USA nebudeš pracovat (služební cesta je OK) a nejedeš tam na delší dobu. A samozřejmě se počítá s tím, že máš pas s čipem. :-)

  76. Lucie Neděle 24. Říjen 2010 v 14:32

    Ahoj, chci se zeptat, jestl mi na ESTU bude stacit pas vydany v roce 2002. Nekde jsem slysela, ze je potreba pas vystaveny nejpozdeji 1. 9. 2006. Letim do ameriky poprve a mam trochu obavy, abych se tam dostala. Moc dekuji za odpoved! S pozdravem Lucie

  77. Petr Pondělí 25. Říjen 2010 v 03:26

    Ahoj,

    bohužel tento pas stačit nebude. Na ESTU lze jet pouze s čipovým pasem. :-)

  78. Lenka Středa 27. Říjen 2010 v 17:43

    V prosinci jedeme s manželem ke známým na Floridu (víza již máme), na poslední chvíli se mamka rozmyslela, že by jela s námi. Byla tam už 2x,v 91 a pak vloni. Měla problémy před lety získat viza kvůli tomu, že byla vdova bez většího množství peněz na účtu, tak si šetřila a pak viza dostala. Letos si koupila auto a opravolala dům, už na účtu tolik nemá. V létě platnost víz zkončila. Lze propadlé viza prodloužit? mamka má obavy že ji viza znovu nedají, poněvadž žádají výpis za 3 měsíce zpět. Do Prahy to máme docela daleko a poplatek za pohovor kvůli vizum taky něco stojí, tak mamka to nechce absolvovat zbytečně, myslíte že má šanci že u pohovoru uspěje.

  79. Lenka Středa 27. Říjen 2010 v 17:54

    Lze prodloužit na jaře propadlé viza, vyřízené při pohovoru na ambasádě?
    Mamka měla problémy získat visa kvůli malém zůstatku peněz na účtu, to se tenkrát nedělalo ještě elektronicky. V USA byla už 2x. Myní se rozhodla na poslední chvíli jet na vánoce ke známé, ale koupila si letos auto, tak na účtu potřebnou částku nemá. musí se dokládat výpis za 3 měsíce. Myslíte že je zbytečné absolvovat pohovor?

  80. Petr Středa 27. Říjen 2010 v 21:45

    Ahoj Lenko,

    myslím, že v tomto případě by bylo nejjednodušší jet do USA přes ESTU. U ní se žádný rozhovor absolvovat nemusí a platí se jen 14 dolarů. :-)

  81. Tomas Kralik Čtvrtek 28. Říjen 2010 v 16:33

    Ahoj Peter,nahodou som narazil na tuto stranku…planujem cestu po USA na bicykli,chcel by som prejst co najviac,teda cca 10 000km,teda asi na 10mesiacov,max jeden rok…momentlane pracujem v UK,tu chcem skoncit a odist…ako je to s udelenim viz pokial budem mat mnou samym platene socialne a cestovne poistenie ale nebudem zamestnany,nikdy mi nedaju na jeden rok dovolenku.je sanca dostat viza na jeden rok v pripade „dobrovolne nezamestnaneho???diky za radu!!

  82. Petr Pátek 29. Říjen 2010 v 23:59

    Ahoj Tomáši,

    přiznám se, že s tímto zkušensti nemám, nicméně pokud budeš mít dostatek peněz (a dáš to jasně najevo při pohovoru) a budeš mít všechny dokumenty v pořádku, mohlo by to dopadnout.

    Držím pěsti :-)

  83. Lucie Sobota 13. Listopad 2010 v 22:03

    Díky, Petře. Podám si žádost přes tyhle stránky, tamto jsou fakt nejspíš podvodníci. Ještě jim v pondělí zavolám, ale stejně si to podám asi tady. Jde o to, že jim jsem to ve skutečnosti ještě nezaplatila (v předešlém dotazu jsem napsala, že ano, ale chtěla jsem to akorát zkrátit). Teď nevím, jestli si můžu založit další žádost tady, když mám tu druhou „rozpracovanou“ u nich. Co si o tom myslíš? Jak je to u žádosti na těchto stránkách s placením? Stačí zadat číslo účtu a strhnou si těch 14 dolarů sami? (omlouvám se za svou nevědomost, určitě to tady je, strávila jsem zbytečně čas s podvodníkama a teď nestíhám, ptž za 4 dny letíme) Díky! Lucie

  84. Petr Sobota 13. Listopad 2010 v 23:41

    Podvodníci ne, jde o to, že čekají, až jim zaplatíš. Teprve až budou mít peníze na účtě, začnou žádost vyřizovat.

    Já bych to udělal tak, že bych agentuře ty peníze nezaplatil (pokud se tím neporuší nějaké podmínky smlouvy a nebude za to pokuta). A jednoduše se zaregistroval znovu na oficiálních stránkách.

    Tam zaplatíš těch 14 dolarů kartou, čili okamžitě. A během chvilky by ti na email měla přijít ona ESTA.

  85. Lucie Neděle 14. Listopad 2010 v 11:55

    Petre, moc diky za odpoved. Bohuzel bych tim jejich podminky porusila, takze uz to musim udelat pres ne. myslim, ze az zaplatim, oni to vyplni a teprve pak ziskaji cislo esty. Je logicke, ze ho jeste sami nemaji, kdyz cekaji na mou platbu :-) mela jsem toho tolik kvuli te ceste do usa, ze mi to doslo az ted. myslis si tedy, ze je to tedy draze zaplacena, ale PLATNA esta? Diky. Lucie

  86. Petr Neděle 14. Listopad 2010 v 12:34

    Platná podle mne bude určitě, oni to nejsou žádní podvodníci (jakože by vybrali peníze a dali ti za to neplatný papír). Nejdřív ale čekají na tu platbu, pak až začnou jednat. Když něco, tak bych se spíš bál, aby jim ty peníze přišly včas.

    Je to de facto to samý, jako kdybych ti řekl tak mi dej šest stovek, napiš mi na papír odpovědi na tyhle otázky a já za tebe ten formulář vyplním. :-)

    Jinak přeju příjemnej pobyt v USA! :)

  87. Martina Středa 17. Listopad 2010 v 12:44

    Ahojky,

    děkuji za skvělé stránky, v prosinci poletím poprvé do USA a každá informace se mi hodí :) jenom mně tady zarazila jedna věc; psal jsi, že po vyplnění formuláře by mi měla ESTA přijít na email, to se však nestalo, pouze mi vyjelo potvrzení o povolení na té webové stránce. Poté jsem si vytiskla pouze číslo té žádosti. Bude to stačit?

    děkuji moc

  88. Petr Středa 17. Listopad 2010 v 22:03

    Ahoj Martino,

    ano, určitě to bude stačit.

  89. anonym Pondělí 22. Listopad 2010 v 20:25

    mma dotaz musim mit pri letu do USA nejaky pocet penez? nebo je to jedno kolik si vemu? dik

  90. anonym Pondělí 22. Listopad 2010 v 20:26

    na nejake strance psali 10,000 dolaru a nekde 500 tak prave nevim co je pravda…

  91. Petr Pondělí 22. Listopad 2010 v 22:36

    Ahoj,
    žádný pevně stanovený nebo daný obnos není, ty peníze by ti však měly stačit na celou dobu pobytu.

  92. TAJDUŠ IVO Středa 24. Listopad 2010 v 20:02

    ahoj mam takovy dotaz.přijel jsem za synem a snachou do usa na estu. nevědomky jsem jsi dal odlet z usa až za pul roku.po přiletu mě imigračni uřednik nechtěl pustit s tim že esta plati pouze 90 dnu. po ustni domluvě se synem mě nakonec vpustil ale staty musim opustit do těch 9O dnu.ptam se .musim se vratit zpět do česka anebo stači zajet na par dnu třeba do mexika a potom se vratit a použit estu na dalšich 9O dnu děkuji za odpověd.

  93. Petr Středa 24. Listopad 2010 v 23:01

    Ahoj Ivo,
    do těch 90 dnů musíš opustit USA. To, že to bude do Kanady a ty třeba o den později pojedeš zpět do USA, už je víceméně jedno. :)

  94. Petra Čtvrtek 25. Listopad 2010 v 10:22

    Ahoj můj dotaz zní. Byla jsem v USA jako au-pair na J1 vízum 7 měsíců. Vízum bylo vystavené na dobu jednoho roku s vypršením 26.4.2011, odletěla jsem ale již po 7 měsících domů, protože jsem nebyla spokojená s rodinou. Můj dotaz zní, po jak dlouhé době od příjezdu zpět do ČR můžu zažádat o ESTU, když bych chtěla jet do USA pouze navštívit své přátele. Mohl by být i nějaký problém to, že jsem nebyla v USA na celý rok, ale že jsem odjela předčasně? Děkuji za odpověď. P.

  95. Petr Čtvrtek 25. Listopad 2010 v 15:26

    Ahoj Petro,
    o tu ESTU můžeš požádat kdykoliv, problém by to být neměl. Je jedno, že si odjela předčasně na platné vízum a chceš do USA jet znovu (z jiného důvodu).

  96. Martin Pátek 26. Listopad 2010 v 14:44

    zdravím…18.12. letím do USA a vracím se 24.12. a ESTA mi končí 21.12. je to problém? Popřípadě dá se nějak ESTA prodloužit nebo si ji po vypršení platnosti musím udělat znovu? Díky moc

  97. Petr Pátek 26. Listopad 2010 v 18:12

    Ahoj,
    radši si nech vystavit novou ESTU, bude to jistější a stojí to maximálně tři stovky.

  98. marketa Sobota 4. Prosinec 2010 v 21:38

    Dobry den,chtela bych se zeptat zda se plati penale za nezaplaceni poplatku Esta? Prisly mne jiz 2 upominky.Jedna se o kamaradku ktera si cestu do USA rozmyslela.Dekuji

  99. Petr Neděle 5. Prosinec 2010 v 06:32

    Ahoj Markéto,
    oficiálně nevím, ale myslím, že by se nic stát nemělo. Pokud nebyl poplatek za ESTU uhrazen, nebude ESTA (ne)schválena, a to je všechno. Ale to je jen moje domněnka. :-)

  100. Petra Pátek 31. Prosinec 2010 v 15:51

    Dobrý den, pokud přijedu do USA na Estu jake podklady si mam s sebou vezt pro imigracniho urednika? Stejne jako bych zadala o klasicke turisticke? Mam na mysli, vypis z uctu atd? Jak mam vedet, co je dostacujici a co ne? Nerada bych se na JFK otocila na podpatku a letela zpet do Prahy. Stava se to casto, ze vraci lidi, kteri nemaji dostatek podkladu? Dekuji.

  101. Petr Sobota 1. Leden 2011 v 17:24

    Zdravím Petro,

    výpis z účtu je zbytečný. Doporučuji přečíst tento článek, je to tam dost podrobně popsáno! :-)

  102. Petra Sobota 8. Leden 2011 v 20:11

    Ahoj, mam dotaz. Po jake dobe mohu opet vycestovat do statu po navratu domu? Je tam stanovena nejaka lhuta?

    Diky za radu

  103. Petr Sobota 8. Leden 2011 v 23:47

    Ahoj Petro,
    žádná taková lhůta tam není. Vycestovat můžeš, když chceš! :)

  104. Monika Pondělí 17. Leden 2011 v 21:26

    AHOJ,

    prosím o pomoc. Mé přijmení obsahuje písmeno s přehláskou ,,ö,,.
    Do ESTY se má psát bez diakritiky , to by znamenalo napsat jen ,,o,,.
    Jenže já váhám, protože při převzetí a kontrole údajů v novém pasu,
    se mi na obrazovce u úřednice, objevilo mé přijmení , ve kterém
    bylo za oním ,,o,, vepsáno ještě ,,e,,. Takhle se zpravidla v německy mluvících
    zemích dá taky rozepsat přehlasované ,, ö,, na ,,oe,,
    A proto teď nevím jak se napsat do ESTY, aby nebyly komplikace.

    Děkuji za radu
    Monika

  105. Petr Pondělí 17. Leden 2011 v 22:45

    Ahoj Moniko,
    do ESTY napiš to jméno, které máš napsané ve strojově čitelné části pasu! V tvém případě by tam mělo být místo Ö napsané OE, což je oficiální přepis.

  106. Šárka Pátek 28. Leden 2011 v 15:36

    Ahoj
    v červnu cestujeme s rodinou do USA.Registraci ESTA již úspěšně všichni máme vyřízenou a zaplacenou.Můj dotaz zní: při vyplňování ESTY jsme ještě neměli informace,které na Estě jsou jako : “ město ve kterém nastupujete na palubu letadla,informace o přepravci-jméno přepravce,číslo letu“.Nyní již letenky máme koupeny tak nevím jestli tohle vše je nutné ještě do Esty nějakým způsobem dopsat nebo to nemusím doplnit což by asi pro mne bylo jednoduchší.Samozřejmě pokud by to bylo lepší pro pohovor s imigračním uředníkem tak bych to doplnila.
    Díky za odpověď.

  107. Petr Sobota 29. Leden 2011 v 08:02

    Ahoj Šárko,
    doplňovat to tam nemusíš, stačí, když pak ti informace řekneš imigračnímu úředníkovi!

  108. Ivos Pátek 11. Únor 2011 v 20:10

    Ahoj,
    před 10 lety jsem si podal žádost o vizum do USA. Poslali mi pozvánku na ústní pohovor. na ten jsem nakonec nešel. Příští týden letím do USA a mám schválenou ESTU. U bodu, jestli jsem někdy v minulosti neměl zamítnutou žádost o vizum jsem dal, že ne. Tak doufám, že to je správně. Je to tak?

  109. Petr Pátek 11. Únor 2011 v 23:14

    Ahoj,
    jo, myslím že jo. Protože ti ji de facto nikdy nezamítli.

  110. Roman Pondělí 14. Únor 2011 v 09:00

    Ahoj, chci se zeptat ESTA mi končí za 9 dní , můžu si zažádat o novou i když mi platí ještě těch 9 dní , nebo počkat až vyprší lhůta a pak zažádat. A žádám si stejně jako poprvé , nebo se vyplňuje jiný formulář, když už jsem vízum měl a jenom ho prodlužuji. Jde mi o to , jestli se dělá jenom aktualizace a nebo celý proces znovu .Díky

  111. Petr Pondělí 14. Únor 2011 v 16:59

    Ahoj,
    požádat můžeš již nyní a to tím způsobem, že požádáš zcela novou žádost.

  112. martin Čtvrtek 17. Únor 2011 v 02:07

    Ahoj,
    muze se na jiz schvalenou ESTU pozadat o klasicke turisticke vizum na ambasade?

  113. Petr Čtvrtek 17. Únor 2011 v 09:06

    Ahoj Martine,
    určitě ano!

  114. Vladimír Sobota 19. Únor 2011 v 20:56

    Podstoupil jsem v 9/2010 dobrovolnou deportaci z USA, z důvodu překročení délky pobytu. Právník v USA mě informoval, že při dobrovolné deportaci, mám možnost již za tři měsíce do USA znovu vycestovat. Jak mám nyní postupovat při vyřízení žádosti o povolení vstupu do USA?

    Děkuji za odpověď

  115. Petr Neděle 20. Únor 2011 v 05:23

    Ahoj Vladimíre,
    do USA se můžeš vrátit po uplynutí jakési penalizační doby. Ta se odvíjí od délky, po kterou si překročil legální délku pobytu. Pokud si v USA pobýval nelegálně méně jak jeden rok, je tato lhůta 3 roky. Pokud si ale v USA pobýval nelegálně více jak 1 rok, je penalizační doba stanovena na 10 let.

    Pokud ti ještě tato lhůta neuplynula celá, zkusil bych se přihlásit o klasické vízum. Třeba to i přesto vyjde! :)

  116. Honza Úterý 8. Březen 2011 v 21:37

    Ahoj mam stary pas ne biometricky s vizem do usa? Mohu cestovat nebo musim mit biometricky pas. Na estu potrebuji vzdy biometricky? Diky diky

  117. Petr Středa 9. Březen 2011 v 03:26

    Ahoj,
    pokud je platný pas i vízum, můžeš na něj cestovat. Pro cestu přes ESTU je vždy potřeba biometrický pas.

  118. brazka Sobota 26. Březen 2011 v 13:15

    ahoj, tak sem se poprvé v životě rozhodla, že se podívám do USA. teprve sháním informace co a jak, co zajistit a všechno okolo toho. tady ty stránky mi moc pomohli, mám radost že nemusím mít vízum. esta to určitě ulehčuje, ale přesto mám teď trochu obavy. moc se mi nelíbí ta věta, že i dyž bude esta odsouhlasena, tak „není zaručeno, že budete přijati do spojených států“. už se to stalo že někoho poslali domů? dyž je vše popravdě vyplněné, nemám žádné problémy atd tak by vše mělo proběhnout v pořádku?

  119. Petr Sobota 26. Březen 2011 v 20:43

    Ahoj Brazko,
    ta věta tam je hlavně jako taková pojistka, aby si třeba někdo nemyslel, že když to vyplnil, takže už má zaručen vstup do USA. A pak třeba imigrační úřad nežaloval.

    Stalo se to jistě hodněkrát, ale vždycky u lidí, který pro USA představovali určitý riziko. Třeba tam nelegálně pracovali a opakovaně byli vyhoštěni, jsou podezřelí z podpory terorismu, byli odsouzení za prodej drog apod.

    Pokud to není tvůj případ, nemáš se čeho bát. :-)

  120. Jiří Neděle 27. Březen 2011 v 14:32

    ahoj petře chci se zeptat…imigrační se mě muže zeptat jestli studuji nebo jsem zaměstnán..jenže co když nestuduji a nejsem ani zaměstnán?co mám říct tomu imigračnímu?aby mě pustili a nevrátili zpět do čr kuli obavám že bych chtěl v usa zustat?díky čau jiří

  121. Petr Neděle 27. Březen 2011 v 20:47

    Ahoj,
    no správně bys měl říct pravdu, že jsi nezaměstnaný, nebo že si hledáš práci. Nicméně nezaměstnaný kamarád při poslední cestě do USA řekl, že je student a nikdo nezkoumal, jestli ano nebo ne. A do USA ho pustili.

  122. Gabriela Pátek 1. Duben 2011 v 12:00

    Ahoj chci poprosit o radu,
    mam vizum Esta v Americe jsem byla 4mesice zpatky, ted jedu na jine misto do Ameriky. Chci se zeptat jak lze Estu znovu aktualizovat popripade na jakych strankach mi pomuzou. Predtim mi estu vyrizovat pritel v Nemecku a ted to neni mozne. Predem dekuji Gabi

  123. Petr Pátek 1. Duben 2011 v 12:09

    Ahoj Gabrielo,
    platnost ESTY jsou 2 roky, tudíž ji aktualizovat nemusíš. :)

  124. Marketa Pátek 1. Duben 2011 v 16:03

    Zdravim, litam do USA za mym amer. pritelem pres turisticke viza. Kdyz jsem letela po 4. tak me vzali k vyslechu co tu delam atd.. Vyhrozovali mi, ze me uz priste bez prac.viz nepusti, ptali jsme se na prac.viza, ale ty neni sance ziskat.. Rozhodli jsme se vzit a tim ziskat zel. kartu, chci se zeptat na postup( kde se to vyrizuje, jak dlouho musim cekat, kolik to bude stat..atd)?Dekuji Vam moc za pomoc

  125. Petr Neděle 3. Duben 2011 v 12:18

    Ahoj Markéto,
    zřejmě byl imigrační úředník blbec. :)

    Nejlepší bude přečíst si postup na stránkách amerického imigračního úřadu, tam to bude nejpřesněji popsané. Mrkni SEM. :-)

  126. Honza Středa 13. Duben 2011 v 13:09

    ahoj,chci se zeptat.
    V srpnu jedu do USA na 3 týdny za svou tetou… jen by mě zajímalo kolik bych měl mít peněz v hotovosti a kolik na platební kartě?? mám v plánu si ssebou vzít 25000 kč v hotovosti!

    Děkuji

  127. Petr Středa 13. Duben 2011 v 17:38

    Ahoj Honzo,
    to v hotovosti bude úplně stačit.

  128. Lenka Sobota 16. Duben 2011 v 17:00

    Ahoj . také mám dotaz, 26.cervna jedu do Kalifornie, a zpateční letenku mám 25.září, ale také mám letenku z Kalifornie na Fidži od 7. srpna do 2.prosince, ESTA mi vydaná byla, v USA jsem už 2x byla, ale mám trochu obavy kdyby se náhodou ptali kdy teda z USA odjíždím, když jim řeknu že si zpáteční datum změním jestli jim to bude stačit při rozhodování jestli mě do USA pustí.

  129. Petr Sobota 16. Duben 2011 v 17:01

    Ahoj Lenko,
    pokud jim vysvětlíš, že z Ameriky odlétáš toho 7. srpna, neměli by z toho dělat kovbojku.

  130. Gaby Sobota 16. Duben 2011 v 17:02

    Ahoj….stačí si teda Estu jenom vytisknout? A oni si nebudou nijak kontrolovat zda to mam nebo ne?? a Esta platí dva roky? diky za odpoved…Jo a jeste jedna nebo dve otazecky…ale netykaji se Esty….spis cesty….mam strach z prestupu v londyne…proto za 1) letenky co mi prijdou domu budu mit i jako Víděň-Londýn a Londýn-Boston?? nebo si musim v londyne vyzvednout nove…a co me kufry? Veskera zavazadla co dam ve Vídni si vyzvednu až v Bostonu? Díky :))

  131. Petr Pondělí 18. Duben 2011 v 19:02

    Ahoj Gaby,
    ano, stačí si to vytisknout a platí dva roky. Pokud sis to objednávala v rámci jedné rezervace, tak budeš mít jednu letenku z Vídně do Bostonu a rovněž kufry si vyzvedneš až v Bostonu.

  132. Nela Pátek 22. Duben 2011 v 09:45

    Ahoj,
    mám dotaz – s kamarádem máme naplánovanou cestu do USA a když jsme vyplňovali ESTu, tak jsme udělali chybu v zadání data vydání a expirace pasu. Co s tím?? Je to problém? Máme požádat znovu nebo to nevadí?
    Moc díky

  133. Petr Neděle 24. Duben 2011 v 13:05

    Ahoj,
    to bude nejspíš problém, s touhle ESTou bych tam radši nejezdil. Nicméně nejjednodušší řešení je vystavit si ji znova. Jediné mínus na tom je, že zaplatíte znovu poplatek za vystavení.

  134. Michaela Úterý 26. Duben 2011 v 09:08

    Ahoj Petře, mám dotaz. Poprvé poletím s přáteli na Floridu, kde má jeden známý dům, který pronajímá. Může se stát, že mi bude povolení ESTA zamítnuto? A z jakého důvodu například ? Dále by mě ještě zajímalo, zda a kolik musím mít na účtě peněz, aby mě tam pustili ? Doufám, že nebudou chtít 100 000…to asi těžko mladý člověk bude shánět :/ děkuji za odpověď, Míša.

  135. Petr Úterý 26. Duben 2011 v 12:28

    Ahoj Míšo,
    že je ESTA zamítnuta se stává opravdu jen vyjímečně – například pokud byl daný člověk vyhoštěn z USA, pobýval tam nelegálně či tam byl třeba odsouzen za trestný čin. Pokud se tě nic z toho netýká, neměla bys mít obavy.

    Tolik peněz určitě chtít nebudou – záleží, na jak dlouho se tam chystáš. Ale myslím, že takových 50 dolarů na den je plně dostačujících, spíš i míň. :-)

  136. Martina Středa 27. Duben 2011 v 10:05

    Zdravím,
    chci letět poprvé do Ameriky na turistické vízum (délka pobytu 2měsíce) za kamarádem bydlela bych u něho je to Američan a chtěla bych se zeptat jestli je nějaká stanovená minimální částka kterou musím mít v hotovosti přímo u sebe když se na to ptají u toho pohovoru s imigračním úředníkem . Kreditky bych měla dvě s pokrytím cca 50tis můj dotaz je asi podobný jako od předchozí dotazující se Míši Děkuju za odpověď. Martina

  137. Petr Středa 27. Duben 2011 v 18:12

    Ahoj Martino,
    ta částka je plně dostačující, nemáš se čeho obávat. :-)

  138. Monika Středa 27. Duben 2011 v 23:11

    Dobry den,

    prosim poradte s placenim ESTA poplatku.
    Jeden z kroku registrace je provest platbu. Jde to provest beznou debetni kartou vydanou ceskou bankou? Jak se postupuje? Nebo musim vyuzit stranku …pay.gov…
    Protoze nevyuzivam e-banking a obvykle platim klasickymi penezi, mam s podobnych veci prirozeny respekt.
    Dekuji za radu.

    Monika

  139. Petr Čtvrtek 28. Duben 2011 v 06:11

    Zdravím Moniko,
    samozřejmě lze zaplatit libovolnou českou platební kartou. Pokud budete ESTU vyplňovat na oficiálních stránkách, neměla byste se čeho obávat, systém je zabezpečený (to poznáte podle zámečku vedle adresy stránky v prohlížeči – u některých prohlížečů se rovněž změní pozadí pod adresou na zelené).

  140. Magda Pátek 29. Duben 2011 v 13:44

    Ahoj,
    chtela jsem se zeptat, zda se daji dodatecne doplnit udaje o letu.
    Mamka jede do US a ja jsem ji v zadosti vyplnila jen nutne udaje. Zadost byla schvalena a chtela bych vedet, jestli muzu nepsta, odkud odleta a s jakym letem.
    Musi to byt nasledne schvaleno? Diky moc.

  141. Petr Sobota 30. Duben 2011 v 10:51

    Ahoj Magdo,
    dodatečně to vyplnit nelze, musela bys požádat o ESTU novou. To je však naprosto zbytečný, takhle, jak to mamča má, to dostačuje. :-)

  142. Monika Úterý 3. Květen 2011 v 11:16

    Dobry den, mela bych jeste jeden dotaz.
    Jestlize nemam doma funkcni tiskarnu, je mozne provest registraci i s rizikem, ze si nebudu spravne pamatovat vsechny udaje a teprve po jejim schvaleni dodatecne napr. v zamestnani vytisknout, ze doslo ke schvaleni. To pro ucely prepravovatele? Zarizuji vse pro maminku a nechce se mi ji „poustet“ jen s cislem (kodem) na kousku papiru.
    Dekuji mnohokrat za odpoved.

    Monika

  143. Petr Úterý 3. Květen 2011 v 18:07

    Ahoj Moniko,
    jo, takhle to lze udělat!

  144. Pavla Sobota 21. Květen 2011 v 09:44

    Ahoj, chtěla bych se zeptat, co mi hrozí v případě, když mi vyprší 90 dní, které mohu pobývat v USA na ESTA, a já tam zůstanu déle? Zjistí to při odletu? Jsou nějaké speciální sankce?

  145. Petr Sobota 21. Květen 2011 v 10:24

    Ahoj Pavlo,
    záleží na délce, o kterou jsi pobyt překročila. Zpravidla však platí, že při příští cestě do USA již nemůžeš využít systém ESTA a musíš požádat o klasické vízum a absolvovat všechny náležitosti, které k tomu náleží.

  146. Pavla Sobota 21. Květen 2011 v 17:04

    A v případě, že bych to překročila třeba o čtyři měsíce? Hrozí mi třeba vyhoštění? Děkuju moc za odpověď.

  147. Pavla Sobota 21. Květen 2011 v 17:55

    Pobyt bych překročila asi o čtyři měsíce, je to velký problém? Hrozí pak vyhoštění? Děkuji za odpověď.

  148. Petr Sobota 21. Květen 2011 v 18:02

    Ahoj Pavlo,
    to by byl vcelku vážný problém. Jednak tě určitě vyhostí (když na to přijdou) a hlavně budeš mít dost složitý se příště do USA vůbec dostat. Prakticky si tím zavřeš do USA dveře.

  149. Veronika Pondělí 23. Květen 2011 v 18:24

    Ahoj Petře. měla bych dotaz ohledně trvalého pobytu. Mám totiž teďka dočasně napsané trvalé bydliště na městském úřadě a doslechla jsem se, že by to mohl být problém. Je to tak? děkuji za odpověď Verča

  150. Petr Pondělí 23. Květen 2011 v 21:56

    Ahoj Veroniko,
    myslím, že je určitě bude zajímat, proč tomu tak je a mohl by to být vcelku problém. Musíš si připravit jiné argumenty a důkazy, že v USA nechceš zůstat.

  151. maruška Středa 25. Květen 2011 v 05:20

    DOBRY DEN ,CESTUJEME DO KALIFORNIE AMAME SCHVALENOU ESTU ,TADY JSEM ALE ČETLA NĚCO O TOM ŽE MI MA PŘIJÍT NĚCO Z ESTY POŠTOU MI ALE NIC NEMAME ANI ZADNÉ ČAROVÉ KODY NIC???? BYLO TO DŘÍV A TED UŽ NÉ? LETIME ZA MĚSIC DEKUJU ZA ODPOVĚD

  152. Petr Středa 25. Květen 2011 v 22:47

    Ahoj Maruško,
    poštou elektronickou – čili emailem. :)

  153. Jean Čtvrtek 26. Květen 2011 v 09:16

    Mám dotaz,předem díky za informace.
    Je mi 26let, ale v 18letech sem byl odsouzen k 2lete podmínce za lechké ublížení na zdraví.
    Chci se zeptat jeat-li se to může odrazit na cestě do USA.
    Děkuji S.

  154. Jean Čtvrtek 26. Květen 2011 v 09:17

    Mám dotaz,předem díky za informace.
    Je mi 26let, ale v 18letech sem byl odsouzen k 2lete podmínce za lechké ublížení na zdraví.
    Chci se zeptat jest-li se to může odrazit na cestě do USA.
    Děkuji S.

  155. Petr Čtvrtek 26. Květen 2011 v 14:23

    Ahoj, v ESTĚ to nezapomeň zmínit, nicméně nepředpokládám, že by ti to nějak extrémně zhoršilo šance na vstup do USA. Horší by bylo, když bys třeba kšeftoval s drogama.

  156. maruška Sobota 28. Květen 2011 v 09:20

    omlouvam se snad nejsem uplně neschopná ale formulař jsem vyplnovala s dcerou pres skypa nikde jsem ani svoji e-mila nepsala jak mi to muže přijít ??? jen jsem si to vytiskla a vic nic tak nevim je něco špatně nebo to moc proživam???? děkuji

  157. Petr Sobota 28. Květen 2011 v 11:18

    Ahoj Maruško,
    pokud to máš vytištěné, tak to stačí. Hlavní je, že tam je číslo žádosti.

  158. Lucie Sobota 28. Květen 2011 v 13:32

    Ahoj Petře. Prosím tě, nevíš, jestli mi stačí hodina času na přestup v Atlantě (při cestě zpátky, takže bez emigráku)? Budu přestupovat v rámci jedné letecké společnosti. A při cestě tam na to budu mít 2 hodiny. Myslíš, že se to dá zvládnout i včetně emigráku? Díky!!! Lucie

  159. Petr Sobota 28. Květen 2011 v 16:36

    Ahoj,
    myslím, že ta hodina by měla být OK, pokud je to v rámci jednoho terminálu, jakože asi ano. I ty dvě hodiny vč. imigráku by mohly bejt v pohodě, pokud tam nebude extra velká fronta. Doporučuju vybrat sedačky někde vpředu v letadle, aby ses na pohovor dostala co nejdřív a nemusela čekat ve frontě.

  160. Bohdana Neděle 29. Květen 2011 v 07:36

    Dobrý den mám dva dotazy jeden je ohledně zplacení vyřízení esta všude čtu 14doleru pokud to nevyjde tak jen ty 4dolary VYPLNILA JSEM SI ŽÁDOST došlo mi na email Nyní uhraďte poplatek za využití ESTA systému 695kč na účet a po zaplacení se pak dozvím zda mohu či nemohu odcestovat.Druhý dotaz je že jsem byly 2009 v Americe jenže jsem špatně vypočítala termín odletu a místo 90 dní jsem měla 93 takže jsem překročila 3dny nikde to nemám napsaný ale mohou to mit třeba v pc pustí mě ?teď jedu jen na 2-3 týdny spíše na ty tři.DĚKUJI ZA ODPOVĚĎ
    i

  161. Anna Kuglerová Sobota 11. Červen 2011 v 20:03

    Dobrý den, moje sestra jela do Kanady jako au pair, ale na letištiv Kanadě ji vše zabavili a bezdůvodně ji vyhostili, co tedka dělat?Jaké má prává?Stále čeká n a letišti?Je nějaké právo , jak se domoci nákladů za letenku?Měla tam být 3 měsíce…děkuji

  162. Veronika Úterý 21. Červen 2011 v 12:57

    Ahoj Petře, jěště jednou: Mám dotaz ohledně peněz. Slyšela jsem, že na letišti musíš prokazat určitý finanční obnos. Prosím tě jestli je to pravda tak kolik by to tak mělo vycházet na jeden den a jestli to může být na kartě či cash na ruce. Díky Verča

  163. Petr Úterý 21. Červen 2011 v 15:17

    Ahoj Veroniko,
    může to být cash i na kartě a ta částka by měla pokrýt tvé náklady na pobyt v USA. Čili pokud nemáš zajištěné ubytování, tak to, plus stravování, dopravu apod. Čili v řádu desítek dolarů na den.

  164. Tereza Pátek 1. Červenec 2011 v 09:28

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, zda je možné zažádat o cestovní registraci ESTA při pobytu ve Spojených státech, konkrétně po vypršení J1 víza a po 30 dnech cestování. Musí člověk ze Spojených států vycestovat, nebo lze potřebné formality vyřídit na zahraničním konzulátu či jinde (např. na letišti) ve Spojených státech?
    Děkuji za odpověď.

  165. Petr Pátek 1. Červenec 2011 v 14:36

    Ahoj, domnívám se, že je nutné z USA nejprve odcestovat. Přesto raději doporučuju se nejprve obrátit na americkou ambasádu v Praze, kde podají konkrétnější informace.

  166. Jan Pátek 8. Červenec 2011 v 10:02

    Ahoj Petře…Mám dotaz, nemluvím anglicky,ale mluvím španělsky.Myslíš že imigrační ůředníci na letišti v Miami budou mluvit španělsky ????

  167. Petr Pátek 8. Červenec 2011 v 15:42

    Ahoj, myslím, že konkrétně v Miami by to mohlo projít!

  168. Zuzana Sobota 9. Červenec 2011 v 01:25

    Dobrý den, chtěla bych jet s manželem do USA. Manžel z Jordansko a v ČR má trvaly pobyt, já jsem Češka. Můžeme jet oba bez víza nebo ho manžel potřebuje? Moc děkuji

  169. Petr Neděle 10. Červenec 2011 v 22:44

    Dobrý den Zuzano, Vy můžete jet na klasickou ESTU, manžel bohužel musí požádat o vízum.

  170. Pavla Pátek 15. Červenec 2011 v 14:40

    Ahoj, ráda bych se zeptala ohledně platby ESTY. Nechce mi to přijmout platbu. Nemám totiž kreditku, ale klasickou platební kartu.. Jméno a adresu jsem napsala bez diakritiky..nevím, co mám tedy dělat. Chvíli to vypadalo, že se něco děje, že už by to mohlo vzít, ale nic..:( Můžete mi nějak poradit??
    Díky!

  171. Petr Pátek 15. Červenec 2011 v 23:18

    Ahoj Pavlo,
    a můžeš svou kartu využít k platbám přes internet? Některé karty mají platby přes internet standardně zablokované, tuším, že to tak má například Komerční banka. To, žes napsala jméno bez diakritiky je dobře.

    Viz. článek Nemám debetní/platební/kreditní kartu. Jak mohu uhradit poplatek za vystavení ESTA?.

  172. Kamka Úterý 26. Červenec 2011 v 02:36

    Dobry den,nevim kde ten dotaz zadat,tak ho pisi sem. Jsem v USA skoro rok,chtela bych zkusit stesti o zelenou kartu,ale nevim kam se podivat na informace.bych vedela kdy to probiha,co mam pro to udelat,co k tomu potrebuji……. byla jsem tu na ESTU ktera uz mi vyprsela.
    dekuji za informace 8-)

  173. Petr Úterý 26. Červenec 2011 v 08:05

    Ahoj, registrace do losování začínají vždy na podzim, až to bude aktuální, tak zde o tom vyjde článek. Takže stačí sledovat stránky. :-)

  174. Jana Sobota 20. Srpen 2011 v 18:22

    Ahoj, mám podobný problém jako Pavla v přeposledním dotazu. Včera jsem zaplatila poplatek za ESTA – vypnila jsem všechny potřebné údaje, číslo karty atd., klikla na odeslání, a hodilo mě to na stránku se všemi údaji, kde navíc bylo napsané „Your application is not complete and will not be processed by CBP until the processing fee has been paid. You must complete payment within 7 days. „. Ani dnes mi ještě žádné potvrzení o vyřízení ESTy nepřišlo. Mám to zkusit znova s jinou kartou..? (Ale zase nechci, abych to zbytečně platila vlastně dvakrát.) Nebo můžete mi prosím napsat, jak ta platba a potvrzení o (ne)povolení vstupu do USA probíhá – má se to objevit hned, nebo třeba až za pár dní..? Moc děkuji

  175. Petr Neděle 21. Srpen 2011 v 04:46

    Ahoj,
    já bych se na tvém místě podíval na účet, zdali se odečetly peníze za platbu první kartou. Pokud ne, tak bych poplatek zaplatil kartou druhou.

  176. Barbora Pátek 26. Srpen 2011 v 07:35

    Ahoj, v únoru 2011 jsem byla na tejden ve státech. Dostala jsem Estu a vše bylo v pořádku. V září 2011 se chystám znovu, opět na tejden. Musím vyplňovat a platit znovu nebo stačí, když změním informace o letu a místě pobytu? Mám veškeré informace k formuláři a dostanu se do opravy informací.
    Díky za odpověď…

  177. Petr Pátek 26. Srpen 2011 v 12:35

    Ahoj, pokud se nezměnilo číslo tvého pasu či třeba jméno, registrace by měla být stále platná. Nicméně raději si její stav ověř na stránce https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

  178. Eva Sobota 17. Září 2011 v 21:09

    Ahoj Petre, chystame se za par dni se sestrou do USA a budeme zadat o ESTU. Ja jsem v USA byla jiz v roce 2003 na J-1 vizum, pred skoncenim jsem zadala o zmenu na F-1, protoze jsem mela moznost studovat na uni, ale vizum mi zamitli a odvolani pozdeji take. Po par mesicich jsem tedy odcestovala zpet do CR. Pri zmatku na letisti mi zapomneli v pase bilou karticku. Myslis, ze budu mit problem se schvalenim pres ESTU? Diky za odpoved.

  179. Eva Sobota 17. Září 2011 v 23:02

    Tak jsem to nevydrzela a sla se registrovat a… SCHVALENO :)

  180. Venca Úterý 20. Září 2011 v 11:30

    Ahoj. Znám již údaje o cestě a chtěl bych je doplnit do ESTY. Jaká letecká společnost a místo nástupu do letadla se udává, když neletím přímo z Prahy do USA, ale přestupuji v Paříži? Udává se i v celním prohlášení do kolonky „země navštívené před příjezdem do USA“ země přestupu v mém případě Francie? Díky za odpověď

  181. Petr Středa 21. Září 2011 v 13:05

    Ahoj, v tom případě to bude společnost, díky které vstupuješ na území USA, v tvém případě tipuji Air France. Já jsem to tam kdysi psal. :-)

  182. Jana Úterý 27. Září 2011 v 15:15

    Ahoj, jsem z Ceske republiky, ale uz delsi dobu ziji v Mexiku. Behem 2 tydnu musim letet do Cech – mezipristani v New Yorku. Mam ale jeste stary pas. Na koho se mam obratit? Na Ceskou ambasadu v Mexiku a nebo na Americkou ambasadu v Mexiku.
    Potrebujivizum jen na mezipristani? Diky za odpoved. Jana

  183. Petr Úterý 27. Září 2011 v 16:26

    Ahoj Jano, podle současných pravidel musíš mít i v případě mezipřistání platné vízum, nebo schválenou registraci ESTA.

    Protože nemáš biometrický pas, který je potřebný právě pro ESTU, obrátil bych se na některou americkou ambasádu v Mexiku s žádostí o tranzitní vízum.

  184. Zuzana Středa 12. Říjen 2011 v 18:07

    Ahoj,
    můžete mi prosím poradit, jak nejlépe postupovat, když bych chtěla na nějaký čas odjet do USA pracovat. Bojím se, abych si předem nezavřela dveře.
    Děkuji

  185. JARDA Úterý 18. Říjen 2011 v 14:18

    V PROSINCI 2010 JSEM VYPLNIL FORMULAR ESTA, ALE KVULI NEMOCI JSEM MUSEL PLAN ZMENIT A DO USA NEJET. ZAROVEN SE MI ALE ZCELA ROZBIL POCITAC A JA NEMEL STARY KONTAKT ANI KORESPONDENCI Z VYPLNOVANI. PROTOZE JSEM NEJEL, TAK MI TO ANI NEVADILO. AZ NYNI. MAM JIZ LETENKY, VYPLNIL JSEM FORMULAR ESTA – KROK 1/4, ALE PO ODESLANI NA DALSI KROK MI PRISLO OZNAMENI, ZE MOJE CISLO PASU JE JIZ V SYSTEMU EVIDOVANO A ZADOST LZE PROVADET NA JEDNO CISLO PASU JEN JEDNOU. A TOTO SE MI OPAKUJE I KDYZ UDELAM NOVOU ZADOST. NEVIM, KAM ZAVOLAT NEBO NAPSAT, NEVIM CO S TIM, ABYCH MOHL VE VYPLNENI FORMULARE POKRACOVAT A ZA 3 TYDNY ODLETET. DEKUJI ZA POMOC

  186. Petr Úterý 18. Říjen 2011 v 15:51

    Ahoj Jardo,
    musíš se pokusit získat přístup k emailové adrese, na kterou je žádost vázana.

  187. Břeťa Středa 9. Listopad 2011 v 14:56

    Ahoj,mám takoví problém,vyplňuji si ESTU a jsem v časti kde se musí platit poplatek 14 USD,slyšel jsem že se to musí platit kreditní kartou,já mám jen platební,platby přes internet mám na kartě,vše jsem správně vyplnil ale ukazuje se mi že karta byla odmítnuta,není tam důvod a nic,na kartě peníze mám,nevíte čím to může být?Děkuji moc za každou radu

  188. Petr Středa 9. Listopad 2011 v 19:54

    Ahoj, platební karta je OK. Nemáš Komerční banku? Mám ji taky a standardní, embosovaná karta, je blokovaná pro platby přes internet.

  189. Tereza Čtvrtek 10. Listopad 2011 v 18:05

    Ahoj!!! Moc Moc prosim o radu:) Jsem momentalne skoro 2 mesice v NY na prazdninach s platnou ESTOU uz po nekolikate. S prateli poletime asi do Los Angeles a ja nevim jestli mam vyplnit znovu Estu ze letim z NY do LA.. Nebo staci ta kterou sem vyplnovala smereme do NY?? .. snad jsem to napsala vystizne:DDD Dekujuuu Terka

  190. Petr Čtvrtek 10. Listopad 2011 v 22:45

    Ahoj, pro vnitrostátní lety již ESTU znova vyplňovat nemusíš.

  191. Jaroslava Benešová Pondělí 14. Listopad 2011 v 18:07

    Ahoj,
    vyplnila jsem formulář esta , ale nestačila jsem vyplnit do formuláře místo pobytu v USA ani číslo letu a leteckou společnost.
    Objevilo se mi, že žádost je zaevidovaná a mám uhradit poplatek.
    Jak mám uhradit přes estu.
    Můžeš, prosím poradit?
    Děkuji Jarka

  192. Petr Pondělí 14. Listopad 2011 v 20:45

    Ahoj, to je v pořádku. ESTU uhradíš platební kartou, která má povoleny platby přes internet.

  193. Eliška Pondělí 21. Listopad 2011 v 18:52

    Ahoj Petře,

    prosím Tě, už jsem docela bezradná. Jsem v USA a mela jsem v planu zde zustat pět měsíců. Bohužel jsem si udělala Esta žádost a nevšimla si, že platí jen 90 dni, to znamená, že se budu muset vratit dříve. Přemýšlela jsem, že bych si koupila letenku z USA do ČR a zpět, aby mi nepropadla zpateční, kterou mám teď. Nevíš, jak dlouho musím zůstat v ČR, abych mohla letět zpět a vizum zase platilo? Protože ja jsem slyšela něco o 1 a půl násobku doby toho, co jsem byla tady a to je pro mě dost blbé.

    Předem moc díky za odpověď.

  194. Petr Úterý 22. Listopad 2011 v 06:24

    Ahoj Eliško,
    v podstatě záleží na imigračním úředníkovi, jestli tě pustí nebo ne. Každopádně čím déle se budeš zdržovat v USA, tím více podezřelé to bude.

    Napoprvé ti projde třeba pouhý měsíc v Česku, napodruhé či napotřetí to již může být podezřelé.

  195. jan Sobota 17. Prosinec 2011 v 12:57

    Ahoj,
    cestuji přes New York do Střední Ameriky a jelikož mám vždy necelý den čas, chtěl bych ho využít ke krátké návštěvě města. Chci se zeptat, zda by mohl nastat nějaký problém pro dva vstupy během 16 dnů. Vše potřebné budu mít vyřízeno. Díky za odpověď.

  196. Petr Sobota 17. Prosinec 2011 v 17:35

    Ahoj,
    pokud uvidí, že tvoje primární cesta je do Střední Ameriky a do USA chceš vstoupit jen abys „zabil čas“, mělo by to být ok.

  197. Boris Úterý 3. Leden 2012 v 14:15

    nazdar rad by som sa dostal do N.Y. za pracou ale pracovne viza sa dost tažko a zložito vybavuju tak ma napadlo že by som siel cez ESTU a po uplniti 60 dni by som si v N.Y. na slvenskej ambasade podal žiadost o predlženie… je to možne? možem cez ESTU pracovat?

  198. Petr Úterý 3. Leden 2012 v 22:10

    Ahoj, takhle to bohužel nefunguje. Ambasáda by ti s tím nepomohla, schválení/neschválení ESTY mají na starosti úředníci z imigračního. Pro prodloužení bys musel vycestovat ze země, přičemž i to ne vždy znamená 100% prodloužení ESTY.

    Na ESTU se nesmí pracovat.

  199. Boris Úterý 3. Leden 2012 v 22:30

    dakujem za odpoved
    neexistuje podobny navod na vizum, ako je tu pre vyplnenie ESTY ?

  200. Petr Středa 4. Leden 2012 v 04:46

    Zatím bohužel ne, doporučuji navštívit Velvyslanectví USA v Blavě.

  201. pavla Čtvrtek 5. Leden 2012 v 02:39

    ahoj,som momentalne v usa na F1 viza,skolu by som mala zacat t17.1., teda o par dni. .no problem je v tom,ze mam trochu problemy so spinzorom a neviem ci mi bude moct poslat peniaze kym zacne skoka. .to znamena ze by som ostala na F1 viza bez toho,aby som bola registrovana na college,co je predpokladam nelegalne. .no mam tiez platnu ESTU z predosleho roku a chcem sa opytat,ci by som mohla v USA ostat do konca januara,pripadne februara na ESTU (normalne ako turista,nechcem pracovat ani nic)alebo po mne zacnu – na zaklade toho,ze som sa neprihlasila skoly – patrat? alebo napriek tomu ze nenastupim do skoly mi plati F1 vizum kym neopustim krajinu? dakujem velmi pekne kazdemu kto vie poradit

  202. Petr Čtvrtek 5. Leden 2012 v 11:08

    Ahoj, pokud si přijela do USA na vízum F1, tak bys měla studovat. Nejlepší by bylo obrátit se na konzulát Slovenské republiky v USA… případným komplikacím je lepší předcházet. :-)

  203. Magda Čtvrtek 5. Leden 2012 v 12:59

    Ahoj, vyplnila jsem žádost a zaplatila kartou. Z karty mi byl strřen poplatek 14 dolarů, ale žádné potvrzení na mail mi nepřišel. To stejný u manžela. Mám jen kód, který jsem si opsala. Kde mám žádat o potvrzující mail?

  204. Petr Čtvrtek 5. Leden 2012 v 16:50

    Ahoj, ten potvrzovací kód by měl stačit. Na stejné stránce, kde si žádost vyplňovala, si můžeš stav žádosti ESTA zkontrolovat.

  205. Martina ocestovala zapad Pondělí 9. Leden 2012 v 22:22

    ahoj Petre,rada bych si vyplnila Estu a jela se znovu podivat do USA.Jiz jsem ve statech byla jednou na turisticke vizum,ktere jsem dostala na 10 let v roce 1998.Procestovala jsem vychod a jih ameriky.Ted bych rada procestovala zapad.Chtela bych jet tak na 3 tydny.Mam tam provdane dve sestrenice,ktere bych touto cestou take rada navstivila,alespon na 2 dny.Obe jsou jiz obcanem usa.Ma otazka je ,jestli se mam zminit u imigracniho ze tam nekoho mam nebo znam?nemuze to byt problem.Take jiz pres rok ziji v Mexiku a letim domu v breznu a pak bych chtela odcestovat do usa.Nemuze byt nejaky problem ceska zijici v mexiku?Dekuji za odpoved,mej se hezky.

  206. Martina Pondělí 9. Leden 2012 v 22:24

    tam ma byt pouze Martina,nejak mi tam preskocily nesmysly promin.

  207. Martina Úterý 10. Leden 2012 v 19:37

    esta odsouhlasena

  208. Petr Úterý 10. Leden 2012 v 20:20

    Ahoj, snad ne. O příbuzných bych se raději zmínil. :)

  209. Igor Judas Čtvrtek 12. Leden 2012 v 13:06

    Ahoj Petře,

    Plánuji rodinný trip do USA a nějak nevím jestli můj 7-letý syn potřebuje díky to mu, že nemá biometrický ale normální pas normální vízum nebo je možno to řešit přes ESTA. Taky popřípadě jak dcera která má 12 a pas už má.

    Díky za radu

    Igor

  210. Petr Čtvrtek 12. Leden 2012 v 19:35

    Ahoj,
    nejjednodušší by bylo zařídit pro syna biometrický pas a následně i ESTY, bude to podstatně menší martyrium než v případě shánění víza.

  211. Marci Sobota 21. Leden 2012 v 05:03

    Ahoj,cetla jsem celou diskuzi,tak jen shrnu. Ja jsem obcanka USA,rada bych aby sem prijel na navstevu muj bracha s pritelkyni. My jezdime do CR kazdy rok. Pred 5 lety zadal o vizum,ale bylo zamitnuto,pry nedostatecne zaruky navratu…zrejme prave k vuli meho statusu v USA kde uz ziju radu let.
    Je v tomhle Esta v soucasnosti pruchodnejsi nebo automaticky vyhazuje k vuli zamitnuti viza v minulosti? Cetla jsem 2,3 zkusenosti ze lze pres ni projit. Je tu nekdo kdo byl zamitnut z toho duvodu?

  212. Marcel Čtvrtek 26. Leden 2012 v 22:53

    zdravim
    dostal jsem nabídku na práci v Miami,úklid kanceláří,je možné tam vycestovat a pracovat na zvací dopis?

  213. Marci Pátek 27. Leden 2012 v 00:51

    Ahoj Marceli,

    ne tak to nepracuje. Pokud nejsi drzitel Zelene Karty anebo nemas vyrizena pracovni viza pres zamestnavatele v USA, nebo nejsi ucastnik WAT, tak legalne tam pracovat nemuzes. Zvaci dopis je dobry, pokud ti ma usnadnit pobyt v USA v zalezitostech turistiky,ten nekdo ve Zvacim dopise se zarucuje ze te bude supportovat. To ale neznamena ze na nej muze pracovat. Pokud Zvaci dopis obsahuje ze jedes pracovat,tak te imigracni nepusti vubec do USA. Takze pokud ten zajemce o tvou praci stoji,musi pro tebe vyridit pracovni viza, poslat zadosti,vcetne poplatku USCIS a to neni lehke.
    Prokazuje se ze nemuze sehnat na tu praci nikoho kdo uz ma Zelenou kartu,pracovni povoleni ci je americky obcan a uchazi se o praci v cleaning. A to je tezke,zajemcu tam je dost. Takze tvuj zamestnavatel,pocitam ze je to majitel,tak ten musi pro tebe vyridit pracovni viza,abys mohl legalne pracovat.

  214. Marcel Sobota 28. Leden 2012 v 17:13

    Ahojda a díky za užitečnou odpověď.
    Marcel

  215. petra Sobota 28. Leden 2012 v 20:33

    Marci ahoj,taky mam kamosku je obcankou usa a jezdi do Ceska navstevovat sve pribuzne. jeji sestra ji prijela navstivit na Floridu min rok.Taky ji 5krat zamitli zadost o vizum.Vyridila si estu a odjela v pohode na dva tydny navstivit svou sestru…:-)

  216. petra Sobota 28. Leden 2012 v 20:38

    dokonce znam spoustu lidi kteri tam zili nelegalne a vyridili si estu a odjeli tam znovu,byt na dovolenou,proste pousti potrebuji penize ,ekonomika je tam spatna tak pousti.Jiste stane se ze vrati ale vetsinou lidi projdou.kdo by tam taky chtel nadale zustavat???neni rok 1996-1998 kdy tam spousty cechu odjelo za praci ,navic jsme v evropske unii a vetsina si sezene praci nekde v Evrope za eura.

  217. Tom Neděle 29. Leden 2012 v 18:23

    Ahoj, chci se zeptat, jestli ESTA platí i na případ, kdy cestuji do USA z Kanady autobusem. Znamená to, že na hranicích budu muset na nějaký pohovor? Nebo se na ESTU vztahuji nějaké omezení, jako, že musís cestovat letadlem apod..?
    Díky

  218. Miluse Čtvrtek 2. Únor 2012 v 22:34

    ahoj Petre poletim pres usa takze estu pri vyrizovani vyplnim tranzit,ze?jak dlouho ta esta bude platna a kolik bude sta?A co kdyz se rozhodnu nekdy letet do usa tak si musim vyridit dalsi estu nebo muze platit ta pri ktere vyplnim pouze tranzit?Asi ne,ze? Dekuji a mej se hezky :-)

  219. Petr Neděle 5. Únor 2012 v 15:42

    Ahoj, ano, vyplníš ji a uvedeš do ní, že pouze tranzituješ. Platná je dva roky a v případě schválení za ní dáš v přepočtu necelé tři stovky.

  220. Marcel Pondělí 13. Únor 2012 v 10:36

    Zdravim
    Je možné vycestovat do USA pouze na zvací dopis? A dále zda se dá sehnat Letenka tam i zpět do Los Angeles cca za 9400,.Kč?
    předem díky za odpověď

  221. Petr Pondělí 13. Únor 2012 v 12:05

    Ahoj Marceli,
    do USA stačí vycestovat na ESTU, zvací dopis k ní není potřeba. Jen na zvací dopis bez ESTY/víza vycestovat nelze.

  222. Zbyněk Pondělí 13. Únor 2012 v 17:09

    Zdravím, jsem vcelku zoufalej. Zažádal jsem o ESTA přes tyto stránky: **************** zaplatil jsem 695,- Kč a ESTA jsem nedostal! Žádost zamítnuta! Minulý rok jsem zcestoval celý Blízký Východ včetně Iráku, Íránu a Sýrie. Myslíte, že tohle byl problém toho zamítnutí? Co teď? Má smysl zažádat o ESTA znovu přes jiné stránky? (Asi blbost, co). Nevím, jestli mám čas zkusit řešit normální víza (navíc jsem v UK) a jestli i tam nedopadnu stejně!? Asi mě mají za teroristu… Každá rada vítána, ale mám takovej pocit, že USA je pro mě nedostupné. DĚKUJI za každou reakci!
    Zbyňa

  223. Petr Pondělí 13. Únor 2012 v 18:07

    Ahoj, pokud si to do formuláře vyplnil, může to být příčina. Každopádně doporučuji podat žádost o vízum a přečíst si tenhle článek. :-)

  224. Marci Pondělí 13. Únor 2012 v 18:18

    Marceli,letenka do LA v te cene na jakou se ptas,snad jedine bez letistnich poplatku,takze neda. Pocitej nejmene s 20 000 Kc a to kdyz budes mit stesti a dostanes se do letu kde nekdo odrekl.

  225. Petr Pondělí 13. Únor 2012 v 18:20

    V akci se dá z Prahy sehnat do 14 000 Kč – musí se ale rychle objednat a hlavně je potřeba se přizpůsobit termínově.

  226. Marcel Pondělí 13. Únor 2012 v 19:36

    ani přes někoho co má hodně nalétáno se nedá letenka za tyto peníze sehnat?

  227. Petr Pondělí 13. Únor 2012 v 20:11

    ahoj Petre.Procitam tady vsechny otazky a odpovedi.Mimochodem super stranky,dost se tady clovek dozvi,diky!Mam dotaz,letel jsem pred pul rokem z jizni ameriky ,pres usa do Prahy.V este jsem vyplnil tranzit.ted bych rad jel primo do usa do New Yorku.Plati mi stale esta kde jsem poprve vyplnil tranzit nebo musim vyplnit novou?nejak to tady v otazkach a odpovedich nemohu najit.Dekuji.

  228. Petr Pondělí 13. Únor 2012 v 23:46

    Ahoj, původní ESTA ti stačí. O novou bys musel požádat jen v těchto pěti případech:
    (1) nechal sis vystavit nový cestovní pas
    (2) změnil sis své jméno
    (3) změnil sis své pohlaví :-)
    (4) změnilo se ti občanství
    (5) změnila se odpověď na některou z ano/ne otázek

  229. Zbyněk Úterý 14. Únor 2012 v 11:10

    Čau, ještě jeden dotaz. Nemáte někdo zkušenost s tím, za jak dlouho po interview je vízum vydáno? Předpokládám, že ten samý den to není, co? Někde jsem našel snad že až do 60 dní. Já bych to potřebovat tak do 20 dní, je to utopie? Díky!

  230. toudi Středa 15. Únor 2012 v 16:53

    Ja nechapem, naco sa vsetci hrabete do ameriky. Ked maju take blbe podmienky, tak im treba srat na hlavu. Americania su totalne sprosty narod na svete, cela amerika je zhnita a nechapem, kto tam chce ist. Je to len pozlatko, pod ktorym su hovna – to je definicia ameriky. Zobudte sa uz konecne!

  231. Petr Středa 15. Únor 2012 v 18:20

    Co člověk, to názor. Tobě se v Americe nejspíš nelíbilo, ale to neznamená, že je špatná a najednou by tam neměl nikdo jezdit. Já měl zase podobnou zkušenost s Ruskem – a taky se teď divím lidem, co tam opakovaně jezdí. Ale zřejmě mají svůj důvod. A stejně je to s tou Amerikou. :-)

  232. Zbyněk Středa 15. Únor 2012 v 19:51

    Toudi, zas neblázni! Cestuješ? Víš kolik toho je v USA k vidění? Víš kolik tam mám známých (teď myslím Američanů) a není taky od věci jet se přímo osobně přesvědčit, že všichni ti Američani jsou takoví blbci, jak se říká? Mě to zajímá, já bych to všecko rád viděl na vlastní oči.
    Ale pokud nedostanu ESTA, kterou snad všichni na světě dostali, tak se nikam cpát nebudu! Nechápu! Velký bratr mě snad musel sledovat, jak jsem loni projížděl po dvorku Mohameda na Blízkém Východě! Asi jsem pro ně terorista, kterej si dovolil takovou drzost, že byl v Iráku a Íránu. Takže USA je pro mě uzavřeno, ale plakat kvůli tomu nebudu!!!!!

  233. Petr Čtvrtek 16. Únor 2012 v 21:09

    Petre diky moc za odpoved!Mej se fajn.

  234. Petr Čtvrtek 16. Únor 2012 v 21:17

    Zbynku asi toudi vubec necestuje!:-)

  235. juryna Čtvrtek 1. Březen 2012 v 08:07

    Dobrý den,chtěla bych se zepta.Manžel má 2 roky poodmínku za řízení a nabourání auta v opilosti.Pustí ho do USA?Děkuji za odpověd a přeji krásný den,Jana

  236. Petr Pátek 2. Březen 2012 v 14:51

    Ahoj, nemyslím si, že by tohle měl být problém. I když záleží samozřejmě na konkrétním úředníkovi.

  237. Josef Neděle 18. Březen 2012 v 11:32

    Dobrý den, chci poprosit o radu. Měl jsem vízum na 10 let, které mi skončilo před 5 lety. Nyní je bezvízový styk a tak jsem v květnu 2010 vypsal formulář ESTA , kde mi bez problémů povolili let do USA i přes to, že jsem před 5 lety přetáhl pobyt v USA na 1,5 roku. Když jsem přiletěl do USA, tak mě Emigration USA zatkli a poslali k výslechu. Jednali se mnou jako bych bezvízový styk ani ESTU neměl. Chtěl jsem v USA navštívit přátelé. Když jsem viděl jak se mnou jednali, tak jsem zažádal o zpáteční let do ČR. Háček byl v tom, že mě museli vyslechnout, udělat zápis a pak mě deportovali zpět do ČR. Dali mi zákaz vstupu do USA na pět let. Touto cestou bych chtěl požádat o radu, co mám udělat,aby mi povolili vstup do USA dříve než za 5 let, abych mohl navštívit své přátelé. Nikdy jsem nebyl trestaný a nic proti zákonného jsem v USA neudělal, tak nechápu, když je bezvízový styk, že se ohlížejí zpět do minulosti pobytu v USA. Měl jsem dojem, když je ESTA, že můžu bez problémů cestovat do USA na 2-3 měsíce. Děkuji za odpověď, s pozdravem Josef

  238. Petr Novák Neděle 18. Březen 2012 v 15:09

    Zdravím,
    obávám se, že to nebude tak jednoduché. Tím protizákonným jednáním bylo právě přetažení doby povoleného pobytu. Po vypršení doby zákazu vstupu navíc s největší pravděpodobností nebude možné vycestovat do USA přes ESTU, neboť přetažení doby pobytu a zákaz vstupu automaticky znamená nutnost žádat o klasické vízum.

  239. Richard L. Úterý 20. Březen 2012 v 20:30

    Dobrý deň,

    mám otázku ohľadom žiaodsti ESTA. Všetky údaje v žiadosti sa majú zapisovať anglicky bez mäkčeňov, dĺžnov a podobne zároveň, ale tak ako su uvedené v cestovnom pase.
    Moje priezvisko však obsahuje prehlasované u /ü/ a prehlasované o /ö/. Pri takomto zadaní, ale vypíše že „priezvisko obsahuje nepovolené znaky“. Ako mám teda priezvisko zadať ? Stačí klasické u a o, alebo nejako inak / vidím, že hore sa riešilo, že o sa zapisuje oe, lenže je ta mám v pase uvedené práve s tymi prehlasovanímy písmenami.
    Ďakujem za odpoveď a zároveň za veľa užitočných rád ktoré som tu našiel.

    Richard

  240. Richard L. Úterý 20. Březen 2012 v 20:59

    Ešte doplním, že dole v pase ako su nejaké identifikačné údaje mám uvedené priezvisko ako luekoe, ale v kolonke priezvisko to mám ako lükö…

  241. Petr Novák Čtvrtek 22. Březen 2012 v 17:13

    Ahoj Richarde,

    použij ten zápis, který je uveden dole ve strojově čitelné zóně – tedy „luekoe“. Pro ESTU se používá tento přepis „neanglických“ znaků:

    ß,β = ss
    æ = a e
    ö = oe
    ü = ue
    ë = e
    ä = ae
    Å = aa
    ø = oe
    ñ = n
    ij = i j

  242. Hlína Úterý 27. Březen 2012 v 18:13

    čau, protože jsem si všiml, že se odpovídá aktuálně a rychle, tak to zkusím…
    mám vlastně dva dotazy, tak ten jednodušší na začátek:
    chci letět teď na jaře do NY, potřebuju to Město jako sůl, je to jen na tejden, prostě dovolená. Ale chci letět se sestrou, který bude v prosinci 17 (mě 28) tak jestli tohle nemůže bejt problém
    to horší je, že jsem byl loni v červenci obviněn z tří trestných činů, samosoudce teď v lednu dva z nich (ty byly opravdu vycucaný ze strany PČR z prstu) shodil a ve zkráceným mě odsoudil za výtržnictví k půlroční podmínce, jenže se odvolala státní z. a vše má jít k hlavnímu líčení…to ještě (nechápu proč) neproběhlo a já teď moc nevím na čem jsem. Varianty: můžu odjet i v případě probíhajícího soudu (je-li to takhle nízká sazba), nebo můžu odjet v případě odsouzení (byť jen k podmínce – advokát říká, že nic horšího to v žádným případě nemůže být)? asi ani nemá smysl se pokoušet o ESTA, že…spíš mi jde o to, jestli je šance na víza aspoň
    stokrát díky předem za odpověď…

  243. Petr Novák Úterý 27. Březen 2012 v 19:23

    Ahoj Hlíno,

    problém by to být neměl, ale pro jistotu bude lepší, když rodiče na papír napíšou: „I acknowledge that my daughter is traveling out of the country with my son. She has my permission to do so.“ Podpis je dobré nechat ověřit – to už dneska lze i na poště, stojí to 30 Kč.

    Co se týká české legislativy, tak jestli můžeš odjet nevím. Předpokládám však, že ano. Jinak nevím o tom, že by Američané měli možnost ověřit, že jsi odsouzený a že by to kontrolovali. Úmyslné lhaní do formuláře ESTA je však trestný čin a znamená to vyhazov z USA.

    Šance na vízum je podle mne v tomto případě vcelku dobrá, horší by to bylo třeba v případě vraždy, pokusu o vraždu nebo v případě držení drog.

  244. Petr Čtvrtek 29. Březen 2012 v 20:19

    pro Josef: kams letel a co se te ptali a co jsi odpovedel u imigracniho na letisti?Ja mam spoustu znamich,kteri tam zili (prekrocili pobyt )spousty let a pustili je tam znovu na dovolenou….Mel jsi smulu….:-(

  245. Petr Čtvrtek 29. Březen 2012 v 20:37

    pro Josef:ted vidim,ze jsi pozadal o zpatecni let,protoze se Ti nelibilo jak s Tebou jednaji.Oni tak jednaji s lidma pokud maji nejake podezreni,ale pokud se umis vypovidat tak vetsinou pusti.Takovych jsem poznala se kteryma jednali stejne ,ale mleli si svou jedu na dovcu a pustili je.(ikdyz stravili par hodin na imigracnim)Zhnusili Ti cestu a tys to nevydrzel.Oni toho vyuzili a deportovali te zpet.

  246. Martin Pátek 30. Březen 2012 v 03:15

    pro Josef:pises,ze jsi mel viza na 10 let a pred 5ti lety skoncilo a pretahl jsi pobyt o rok a pul.Tedy letels v 2007 kdy vizum skoro skoncilo,pocitam li dobre a vratil ses nekdy v roce 2009.Je to tak?a v roce 2010 jsi chtel zpatky? hm

  247. Marci Pátek 30. Březen 2012 v 04:25

    Josef a ostatni pripadne….

    prekroceni pobytu v USA o vic nez 1 rok je zakaz vstupu do USA na 10 let….
    Pravdepodobne si dostal zakaz uz kdyz si opoustel USA a odevzdaval bilou kartu…? Pokud si ji neodevzdal,tak te brali jako ze si ani neodcestoval…takze tady si mel ten problem s imigracnimi pri vstupu. Tim ze jsi pretahl, ses kvalifikoval na ban a proste imigracni kdyz chce si umi najit tvou historii vstupu i opusteni USA. Esta je jen elektronicke povoleni vstupu,ale vse zalezi az na imigracnim na letisti a pokud dohleda zes pretahl, tak te nepusti do USA….pze mas zakaz vstupu a 10 let to jeste nebylo…
    To ze se nekdo do USA podiva po pretazeni pobytu drive, je jen na jeho osobnim risku….
    Nedoporucuji…..
    Znam par lidi co pretahli a pak se divili ze meli vratka do USA u umugracnich zavrena.

  248. Martin Pátek 30. Březen 2012 v 16:39

    Marci ,ono imigracni muze dohledat historii pobytu v usa.Jiste!Ale i oni vi,ze maji pekny s prominutim bordel,co se tyce ztrat bilych karticek ,ktere se meli pri odjezu z usa odevzdavat.
    U esty je to ted jine ,vic prehledne.Znam spousty lidi co pretahli a jsou zpet.Ono jiste zalezi na imigracnim urednikovi,ale taky zalezi na tom jak se z toho umis vykecat.Nenechat se zahnat do kouta.Par lidicek co znam osobne drzeli na imigracnim,ale vykecali se a jsou zpet.Nesmi clovek dostat strach.Ja to podstoupil taky,zil jsem tam 12 let nelegalne po 3 letech utrpeni a to musim zduraznit UTRPENI v Cesku jsem letel zpet ,drzeli me pres hodinu.Vykecal jsem se ,stal jsem si za svym, jedu na dovolenou.Byl jsem klidny,rekl jsem ,ze se jim ztraci az 30% bilych karticek.Bilou kartu jsem odevzdal,popravde (neodevzdal) :-)atd ,atd.Nemohli udelat nic jineho nez ,ze me pustili a poprali pekny pobyt. 5znamich letelo,stejny pripad,jen se ptali na jak dlouho nebo jaky je duvod cesty a jsou zpet.Good luck vsem.80% se dostane zpet ,ale pokud se znelibis z nejakeho duvodu imigracnimu urednikovi zacne patrat( more deep) ,tedy hloubeji a nepomuze nic ,to je fakt.

  249. Jirka Pátek 30. Březen 2012 v 16:47

    tak to tady ctu a musim pridat taky osobni zkusenost.To same u me roky nelegalne v usa a jsem zpet.Rekl jsem jim,ze je mozne ze me informace z pasu opsal tenkrat spolubydlici a rekl jsem jim,ze az po letech jsem se dozvedel,ze na to info o druhych lidech mel zname a ti vyrabeli falesne dokumenty,ridicaky, sously,zelene karty.Tak jak to zname u mexicanu a jinych narodnosti.Pak pod tvym jmenem nekdo zije spokojene i nekolik let.proto tve jmeno figuruje v usa aniz by o tom vubec nekdo osobne vedel.pak jak to zacne smrdet se toho zbavi a zacne vystupovat pod svym vlastnim nebo opet jinym jmenem.nenadela nikdo nic.Proste si vypujci tvoji identitu a ty klidne muzes zit doma nekde ve sve zemi.Dostal jsem se ,pustili mne a poprali pekny pobyt a dokonce se omluvili.Vse jsem si samozrejme vymyslel.:-) ,a to zabralo a pustili me.Dnes jsem zenaty a brzy si jdu pro zelenou kartu.bez te uz bych se nikdy neopovazil opustit staty,protoze vim,ze stejnou chybu uz bych nikdy neudelal.

  250. Michaela Pátek 30. Březen 2012 v 17:24

    Zajimava diskuze :-) Co se tady clovek nedocte.Mno je fakt,ze me se to tykalo taky.Tenkrat nas par odletelo do usa za praci,ale to bylo v letech mezi 94-98 rokem.Kazdy viza na 10let a po par let stravenych nelegalne mezi 5 az 14 lety jak kdo z nas,jsou vsichni zpet.Nemyslim si,ze mohli vubec dohledat zpetne z let 94-98 jestli z nas nekdo ze zeme popravde odjel a odevzdal bilou kartu .Myslim,ze je to po 10 letech promlcene stejne a v zadne databazi to neni,Jinak si neumim vysvetlit,ze jsme se dostali vsichni bez problemu zpet byt na dovolenou. Ale pokud nekdo vi vic ,muze to sem napsat.Josef tady psal v roce 2007 mu s koncilo vizum a pretahl rok a pul.tedy domu jel 09 rok.a 2010 zpet to bylo ponekud cerstve z dohlad to nemusel byt az takovy problem pro imigracni.Tot muj nazor.

  251. Jirka Pondělí 2. Duben 2012 v 18:06

    ono promlcene to neni nejspis,meli by to mit v zaznamech az po dobu 75 let,ale se ztratou karticky imigracni holt nic neudela. :-)

  252. Vlada Neděle 22. Duben 2012 v 20:46

    Ahoj,
    chci vycestovat s 9 a 12 letým dítětem do USA za kamarády. Jak postupovat v případě Esty nebo musím zažádat vizum na ambasadě? Děkuji

  253. Marci Pátek 4. Květen 2012 v 18:31

    Ahoj Vlado,

    netusim ted jak je to u Esty, ale co imigracni urcite chteji,je ze mas povoleni od matky deti s nema vycestovat sam. Je to pro pripady jez maji zamezit vstupu deti bez vedomi obou jejich rodicu.

  254. Alča Pátek 4. Květen 2012 v 21:24

    ahojky,
    měla bych otázku ohledně 2 vstupů do USA. V červenci odjíždíme na měsíc do USA, přilétáme do Seattlu a chtěli bysme se podívat ještě do Kanady.
    Je možné na Estu odcestovat tak na pět dní do Kanady a vrátit se zase zpátky do USA?
    Děkuju moc za odpověď :)

  255. Pavel Sobota 12. Květen 2012 v 00:15

    Ahoj. Chtěl jsem se zeptat. Spáchal jsem asi před šesti lety trestný čin. Dostal jsem jenom podmínku. Trestní rejstřík mám čistý. Za měsíc chci odlětet na 2 týdny do USA. Nemá někdo zkušenosti jak postupovat? V estě je totiž otázka, jestli jste spáchali trestný čin atd… Díky

  256. Richard L. Úterý 15. Květen 2012 v 08:18

    Alca – pokial ti uradnik v SEA da razitko na vstup do USA, tak vstup do Kanady a spat by nemal byt ziadny problem…aspon tak mi to povedali na nasom velvyslanectve ci ambasade ci co to je…Inak v SEA ti drzim palce…pristal som tu pred 5 dnami, imigracny sa nudily…dostal som sa na special kontrolu, kde mi kontrolovali batozinu ktoru so mnou boli vyzdvihnut…drzali ma viac ako hodinu, pytali sa take nezmysli ze som nechapal…som tu u stryka..dokonca aj jemu volali..no hruza..ale len si plnia svoju pracu..nakoniec som presiel teda…a ked uz som presiel s mojou anglinou ja, prejde kazdy…prajem pekny vylet..mozno sa stretneme ;)

    Pavel – Ja som v USA a momentalne mi este stale plynie podmienka….ak to nebol nejaky zavazny trestny cin alebo trestny cin v suvislosti s drogami, nemal by si mat problem…ta otazka je v este divne polozena, ja som suverenne zaskrtol nie / mozno aj preto som stravil na letisku v SEA hodinu + jak pisem vyssie :) ale popravde si myslim, ze k tymto udajom nemaju pristup/…ak das ano je velka sanca ze to pre Tebz bude znamenat STOP

  257. Richard L. Úterý 15. Květen 2012 v 08:23

    Alca teraz som si precital tvoju otazku znova a uvedomil som si ze si z CR…prepac obcania CR to neviem ako maju kedze aj potrebuju viza do Kanady…ospravedlnujem sa za mylnu info…

Máš dotaz nebo vlastní zkušenost s tématem článku?

Tak v tom případě se nestyď se a zapoj se do diskuze! Čtenáři každou radu i jakoukoliv zkušenost ocení. Pokud máš nějaký dotaz, pročti si odpovědi na nejčastější otázky před cestou do USA, třeba tam rychle najdeš pomoc. Jo a v komentářích si všichni tykáme. :)