Jak probíhá odbavení na letišti a let do USA?

“Letím poprvé do USA. Jak to chodí na letišti, co můžu a nemůžu mít v letadle a jak probíhá přestup na letišti?” Beru vám slova z úst? Čtěte dále. Objasním vám vše důležité a navíc přidám spoustu tipů prověřených roky cestování. Třeba jak si vybrat místo v letadle nebo jak se odbavit.

Jak probíhá odbavení na letišti a let do USA

Na letišti před odletem: Postup při odbavení

Na letišti buďte alespoň 2 hodiny před odletem. Budete mít čas na odbavení a rezervu pro případné komplikace. Odbavit se můžete třemi způsoby.

  • Odbavení online
    Na webu vaší letecké společnosti vyplníte údaje o cestovních dokladech nebo zavazadlech. Vyberete si sedačky v letadle a vytisknete si, nebo uložíte palubní lístek.
  • Odbavení přes self check-in kiosek
    Na některých letištích můžete k odbavení použít dotykové obrazovky. Zadávají se na ně stejné informace jako při odbavení přes internet. Výhodou je vyšší rychlost než při odbavení u přepážky.
  • Odbavení na letišti u přepážky
    Jestliže nemáte zkušenosti s létáním, zvolte tento způsob. Postup při odbavení na letišti čtěte dále.

Po příjezdu na letiště vyhledejte vaši odbavovací přepážku (check-in desk). Její číslo najdete na monitoru u vašeho letu. Přepážka může být vyhrazena pro jeden let, nebo pro všechny lety aerolinek.

Zaměstnanci u přepážky předejte letenku, zajímat ho na ní bude rezervační kód (booking reference, PNR). Má 6 znaků složených z čísel a písmen – třeba ASF7WE. Předejte mu také cestovní pas, jestliže jsou všechny lety uvnitř Schengenského prostoru, občanka stačí.

Při odbavení si můžete vybrat místo v letadle. Pokud umíte anglicky, požádejte o sedadlo u nouzového východu (exit row). Je tam více místa na nohy, ale v případě nehody jste odpovědní za otevření dveří. Chcete-li se dostat brzy na řadu u vstupního pohovoru, požádejte o místa vpředu. Tipy na dobrá místa v letadle nabízí Seatguru.com, stačí zadat kód letu. Osobně preferuji místa do uličky, protože se mohu kdykoliv projít bez obtěžování spolucestujících.

Na přepážce se také odevzdává odbavené zavazadlo (zapsané zavazadlo, kufr). Váhový limit zavazadla si stanovuje každá letecká společnost sama, nejčastější na letech do USA je jeden kus o hmotnosti do 23 kg. Za překročení limitu se platí tisíce korun, pozor na to. Nakonec při odbavení obdržíte palubní vstupenku (boarding pass).

Jestliže jste se odbavovali přes internet nebo kiosek, u odbavovací přepážky nebo na baggage drop jen odevzdáte kufr.

Kontroly na letišti a nástup do letadla

Palubní vstupenku alias boarding pass nesmíte ztratit. Potřebovat ji spolu s pasem budete hned při bezpečnostní kontrole, kdy projdete detekčním rámem a příruční zavazadla rentgenem.

Mobil, notebook, mince, platební karty, řetízky a další kovové předměty se dávají bokem do košíku, aby mohly projít rentgenem. Radím cestovat buď bez kovové bižuterie, nebo si ji včas sundat. Ušetříte mnoho času.

Tekutiny s objemem vyšším než 100 ml jsou zakázány a během kontroly vám budou zabaveny. Tekutiny s nižším objemem musí být uloženy v jednom průhledném uzavíratelném plastovém sáčku o maximálním obsahu 1 litr. Za tekutiny se považují i krémy, gely, spreje nebo parfémy.

Po kontrole již čekáte na otevření své brány (gate), ze které se nastupuje do letadla. Gatů jsou na letištích desítky, značí se číslem, nebo písmenem a číslem. Svůj gate zjistíte na tabuli s odlety.

Brána se otvírá asi 30 minut před odletem. Před nástupem vám je zkontrolován pas a palubní vstupenka. Určitě se nemusíte bát, že dopadnete jako Kevin McCallister v Sám doma a nastoupíte do špatného letadla.

Čekání na letišti si můžete zkrátit kávou nebo nákupy v duty free obchodech. Jen asi přijdete o iluzi, že jsou levné.

Jak probíhá odbavení na letišti a let do USA

V letadle – jídlo, spánek, co dělat v letadle

Jak dlouho trvá let do USA? Záleží na výchozí a cílové destinaci. Přímý let do Ameriky trvá orientačně 6-8 hodin, let s mezipřistáním 10-13 hodin.

Po nástupu si uložte příruční zavazadlo do přihrádky nad hlavou. Můžete ho dát pod sedadlo před vámi, ale připravíte se o cenný prostor pro nohy. Zkušení cestovatelé neblokují uličku uklízením batohů a po usazení si sundávají boty.

Během letu můžete sledovat filmy a seriály, hrát hry, poslouchat hudbu nebo hltat informace o letu (mapa, rychlost nebo záběry z kamer na trupu). Osobní obrazovka v každé sedačce je standard, trendem jsou elektrické zásuvky a wi-fi. Připojení k internetu bývá zpoplatněno.

Jídlo v letadle bývá v ceně, výjimkou jsou nejlevnější letenky třeba od aerolinek Norwegian. Na letu do USA se obvykle servíruje první jídlo krátce po odletu a druhé před příletem. Zvyklostí je výběr ze dvou hlavních chodů, doplněný salátem, pečivem, dezertem a vodou.

Nápoje se servírují zvlášť, požádat o ně můžete kdykoliv během letu. Nealko, víno a pivo bývá zdarma, za tvrdý alkohol se většinou spíše platí.

Pro spaní v letadle můžete využít neobsazené sedačky v prostřední části. Když si je včas zaberete, můžete si přes několik z nich lehnout. Polštář a deku dostane zapůjčenu každý cestující. Někomu pomohou prášky na spaní, maska přes obličej nebo sklenička vína.

Na letu do USA vám stewardi rozdají formulář celní deklarace. Vyplňte ho v letadle, odevzdejte po přistání. Jakmile letadlo dosedne na ranvej, netleská se. Pokladní v Tescu zákazníci také netleskají, když správně pípne kuře. :-)

Mezipřistání: Přestup na letišti, zavazadla…

Přímý let do USA operuje pouze v letní sezóně Delta Air Lines, když létá z Prahy do New Yorku. Přímo můžete letět ještě z Polska, Rakouska nebo Německa.

U cest s mezipřistáním hraje hlavní roli, jestli máte všechny lety na jedné rezervaci. Lety mohou operovat různé společnosti.

  • Mám jednu rezervaci
    Zavazadla odevzdáte při odbavení a vyzvednete si je na prvním letišti v USA. Tam projdete pohovorem a pokud letíte dále, kufr zase odevzdáte. V Evropě a při dalším mezipřistání v USA vám ho přeloží sami. Na letu z USA domů kufr odevzdáte na prvním letišti a vyzvednete si ho až v cílové destinaci. Na pohovor už nejdete.
  • Mám více rezervací
    Kufry si vyzvednete v cílové destinaci každé rezervace – platí to pro lety v obou směrech. Navíc si kufr musíte vyzvednout na prvním letišti v USA, kde projdete pohovorem. U každé rezervace se musíte zvlášť odbavit.

Po výstupu z letadla následujte cedule Flight Connections nebo Transfer. Někde vám zkontrolují doklady, i když neopustíte tranzitní prostor. Pokud musíte změnit terminál, použijte metro, vlak nebo autobus. Téměř jistě pak bude následovat bezpečnostní prohlídka vás a příručních zavazadel.

Minimální čas na přestup určuje zejména velikost letiště. Změna terminálu, odbavení zavazadel a vstupní pohovor ho navyšují.

  • Přestup v Amsterdamu
    U letů po Evropě potřebujete 40 minut, u letů mimo kontinent 50 minut.
  • Přestup v Atlantě
    Na vnitrostátních přestupech potřebujete 55 minut, z vnitrostátního na mezinárodní let hodinu. Při přestupu z mezinárodního letu 90 minut.
  • Přestup v Barceloně
    Přestup na dvou mezinárodních letech vyžaduje alespoň 45 minut času.
  • Přestup v Berlíně (Tegel)
    Na přestup v Berlíně potřebujete alespoň 45 minut času.
  • Přestup v Bostonu
    Na vnitrostátních letech stačí 40 minut. Z vnitrostátního na mezinárodní let to stihnete za 1 hodinu, v opačném směru za 1 hodinu 30 minut.
  • Přestup v Bruselu
    Pro přestup v Bruselu potřebujete alespoň 45 minut času.
  • Přestup v Curychu
    Minimální čas na přestup v Curychu se uvádí 45 minut.
  • Přestup v Düsseldorfu
    Letiště uvádí jako minimální čas na přestup 35 minut.
  • Přestup ve Frankfurtu
    Přestup na letišti ve Frankfurtu vyžaduje alespoň 45 minut času.
  • Přestup v Helsinkách
    Přestup v Helsinkách u dvou mezinárodních letů zabere 35 minut.
  • Přestup v Chicagu (O’Hare)
    Na přestup mezi vnitrostátními lety mějte 50 minut. Z vnitrostátního na mezinárodní let to stihnete za 75 minut, v opačném směru za 90 minut.
  • Přestup v Istanbulu
    Pro Istanbul a mezinárodní lety platí minimální přestupní čas 1 hodina.
  • Přestup v Kodani
    Minimální čas na přestup je 45 minut.
  • Přestup v Londýně (Heathrow)
    Jestliže je třeba změnit terminál, potřebujete alespoň 1 hodinu 30 minut. Přestup v rámci jednoho terminálu stihnete za 45 minut.
  • Přestup v Los Angeles
    Přestup mezi vnitrostátními lety vyžaduje 70 minut. Z vnitrostátního na mezinárodní spoj to stihnete za 90 minut, z mezinárodního letu na další to stihnete nejméně za 2 hodiny.
  • Přestup v Madridu
    Přestup v Madridu u mezinárodních letů vyžaduje alespoň 45 minut času.
  • Přestup v Miami
    Na dvou vnitrostátních letech potřebujete 55 minut, z vnitrostátního na mezinárodní let přestoupíte nejdříve za hodinu. Pokud je první let mezinárodní, počítejte s hodinou a půl.
  • Přestup v Mnichově
    Přestup v Mnichově v rámci jednoho terminálu vyžaduje alespoň 35 minut. Při změně terminálu počítejte s 45 minutami.
  • Přestup v Moskvě (Šeremeťjevo)
    Na přestup v Moskvě vám 50 minut, pokud nemusíte přejíždět mezi terminály. Při změně terminálu přestup vyžaduje 70 minut.
  • Přestup v New Yorku (JFK)
    Na přestup mezi vnitrostátními lety potřebujete hodinu. Z vnitrostátního na mezinárodní let mějte nejméně 75 minut, resp. 105 minut v opačném směru. Dva mezinárodní lety nechť dělí alespoň 2 hodiny.
  • Přestup v Paříži (Charles de Gaulle)
    Přestup v Paříži stihnete za hodinu, jestliže jsou oba lety v rámci jednoho terminálu. Na přestup mezi terminály 1 a 2 potřebujete 75 minut, přesun z/na terminál 3 vyžaduje 90 minut.
  • Přestup v Římě (Fiumicino)
    Přestup v Římě vyžaduje alespoň 45minutovou mezeru mezi dvěma lety.
  • Přestup v Stockholmu (Arlanda)
    Na přestup ve Stockholmu potřebujete alespoň 40 minut času.
  • Přestup v Varšavě
    Minimální čas na přestup mezi mezinárodními lety je 40 minut.
  • Přestup ve Vídni
    Letiště uvádí jako minimální přestupní čas 25 minut, osobně doporučuji minimálně tři čtvrtě hodiny.

Všechny časy jsou pouze orientační. Vstupní pohovor na prvním letišti v USA může potřebný čas navýšit o 30-60 minut.

Při delším mezipřistání můžete opustit letiště a podívat se do města, pak musíte znovu projít rentgenem. Pokud na letišti čekáte méně než 4-5 hodin, nemá smysl ho opouštět.

Na některých letištích před letem do USA projdete předpohovorem. Příkladem je Amsterdam. Bezpečnostní pohovor si platí letecké společnosti, provádí ho soukromé firmy. Kontrola má odhalit cestující, kterým by byl vstup do USA zamítnut a museli by odcestovat zpět domů. Letenku jim platí aerolinky, které cestujícího dopravily do Ameriky. Předpohovor má snížit tyto náklady.

Dotazy a tipy ohledně odbavení a letu do USA

  • Jak si zabalit kufr do USA
    Při cestě do USA doporučuji počítat s rezervou v kufru, abyste si na zpáteční cestě mohli přivézt suvenýry. K uzamčení kufru můžete použít zámek certifikovaný TSA, jinak může být při namátkové kontrole poškozen. Osobně preferuji místo zámečků svorky na kabely.
  • Co si můžu vzít do letadla 2020?
    Do příručního zavazadla si vemte všechny peníze, platební karty, fotoaparáty a další elektroniku. Léky pro osobní potřebu v rozumném množství mějte u sebe.
  • Co si nemohu vzít do letadla 2020?
    Nože, alkohol a jiné tekutiny přepravujte v kufru. V odbaveném zavazadle mějte všechny věci, které nepotřebujete během letu a při mezipřistáních. Záda vám poděkují. Ze zkušeností radím si do kufru zabalit velkou lahev pití. Po přistání budete mít žízeň a občerstvení na letištích je drahé.
  • Letištní kontrola elektroniky
    Během letištní kontroly se v rámci protiteroristických opatření zkoumá funkčnost notebooku, tabletu či mobilu. Přístroje mějte nabité, aby šly zapnout. Nelegální filmy a staženou hudbu nikdo nekontroluje.
  • Jak probíhá vyzvednutí zavazadel na letišti?
    Následujte cedule baggage claim, vyložená zavazadla se točí na dlouhých pásech. Kufry z jednoho letu jsou vždy na stejném pásu. Ten je občas společný pro více letů. Číslo pásu (carousel) se dozvíte z obrazovek.
  • Co je to ta imigrační kontrola? Kdy jí procházím?
    Vstupní pohovor má odhalit lidi pro Spojené státy americké nežádoucí a zamezit jejich vstupu. Jde třeba o lidi, kteří byli ze země vyhoštěni, mají v úmyslu nelegálně pracovat nebo páchat trestnou činnost. Kontrolou prochází všichni cizinci na prvním letišti v USA.
  • Překlep jména na letence – je to problém?
    Mezinárodní asociace leteckých dopravců promíjí až tři překlepy písmen ve jméně. Vyšší počet chyb může znamenat problém a povinnost zaplatit poplatek za změnu letenky, nebo rezervovat novou letenku.
  • Kontroly zavazadel na letišti v Praze
    Cestujícím z pražského letiště jsou od 15. května 2017 namátkově testována odbavená zavazadla na přítomnost výbušnin. Zavazadla mohou být otevřena, po kontrole budou opatřena fólií a informačním letákem. Letiště doporučuje používat TSA zámky, já doporučuji používat stahovací pásky na kabely.

Diskuze k článku (1 213 komentářů)

Franta (3830)
4.5.2017
17:49

@DAVID:
Slovensky umím, ale v tom tvém textu se ztrácím. Ale snad odpovím, jak potřebuješ.
Vezmi si všechny důležité dokumenty s sebou. Ukaž je všude, kde je budou chtít vidět. Pravděpodobně to bude jen v Bostonu na imigračním.
Pokud letíš s Lufthansou, tak by měla být je klasická prohlídka. Bezpečnostní pohovor se dělá jen před nástupem do letadla amerických aerolinií.
Letíš už podruhé, takže to bude probíhat asi podobně, jako minule. Takže klid a užil si léto.

Odpovědět
DAvid (4)
5.5.2017
8:49

dakujem franta

Odpovědět
Jess (1)
5.5.2017
12:08

Ahoj, letim take do ameriky. Na letence mam 2 zavazadla do 20kg.. Je mozne misto dvou zavazadel si vzit jedno s 30kg hmotnosti? Dekuji.

Odpovědět
Franta (3830)
5.5.2017
12:30

Nejde to. Zavazadlo se bude check-inovat na letenku jednoho z vás, takže to vyhodí nadváhu.

Odpovědět
Jitka Grasslová (8)
5.5.2017
17:18

Dobry den. Za tyden 12.5. odletam poprve do USA. Letenku jsem koupila u spol.Pelikan a mam na ni dva kody k let.spolecnostem American Airlines a Amadeus. Odlet je s leteckou spol. Air Berlin z Prahy do Berllina(TXL Tegel Airport) a doba mezipristani 1h40min a po te letim se stejnou let.spolecnosti do Chicaga(ORD O’Hare Intl Airp) kde mam delku mezipristani 3h30min. a po te letim s American Airlines do Lexingtonu (LEX Blue Grass Field) a to je muj cil. Letim tam za znamym ale neumim anglicky. Predpokladam,ze budu mit dva palubni listky,kazdy pro jenu z letec.spol., ktere si muzu zaridit pres online checkin, den pred odletem nebo v den odletu na odbavovaci prepazce v Praze. Nevim ale jestli mam hledat kufr pri prestupu v Berline,pokud tedy vubec mam brat to mezipristani jako prestup do nejakeho jineho letadla,ale pravdepodobne asi ano a pokud tomu tak je tak hestli mi kufr automticky daji do jineho letadla…. V USA mi je jasne,ze me ceka vstupni pohovor a znovuodbaveni,takze tam si kufr budu muset najit. V Chicagu mam psany odlet z terminalu 3, doufam,ze prestup stihnu. Jak se prosim prepravuji cestujici mezi terminaly v Berline TXL a v Chicagu ORD? Predem dekuji za odpoved.

Odpovědět
Jarda (54)
5.5.2017
18:56

@Jitka Grasslová:
S airberlin budes mit odbavene zavazadlo az do Chicaga.Budes na stejnem terminalu,takze si najdes jen prislusny gate a tam te nasmeruji .Nejdriv te postavi do fronty kde udelaji kontrolu Esty pripadne viza a nalepi ti na boarding pass cerny kolecko a s tim pujdes teprve do dalsi fronty(napravo) kde uz te pusti k gatu.Budou tam pracovnci ve vestach co to tam ridi tak se nemusis bat.Vse musis stihnout i kdyby te hnali do jinyho terminalu.
Jestli si udelas online checkin tak jdi v praze rovnou k okynku Priority checkin- Drop -off baggage.

Odpovědět
Jitka Grasslová (8)
5.5.2017
21:19

@Jarda: Jardo moc ti dekuji za info. Jen pro upresneni,myslis,ze budu mit teda dva palubni listky? Jeden z Prahy do Chicaga pres Berlin s letec.spol Air Berlin a s druhou se pak budu odbavovat v Chicagu do Kentucky- Lexingtonu? A nevis jak to chodi v tom Chicagu na O’Hare,jestli me na ten terminal 3 nekdo nasmeruje a jestli tam jede ten vlacek od mista po imig.pohovoru a celni kontrole? Omlouvam se predem za otazky pro vetsinu z vas asi jasne,ale v USA jsem nikdy nebyla…Diky moc vsem,kdo zde informujete nas, tak trochu vydesence

Odpovědět
Franta (3830)
5.5.2017
22:04

@Jitka Grasslová:
Z toho, co píšeš, chápu, že jsi koupila jednu letenku PRG – LEX s dvěma přestupy TXL a ODR.
Palubní lístky budeš mít tři, protože poletíš třemi letadly. PRG – TXL , THL – ORD a ORD – LEX. Všechny dostaneš při odbavení už v Berlíně. Na těch THL – ORD a ORD – LEX nejspíš nebude napsaný gate, takže po přistání budeš muset sledovat informační obrazovky na letištích.
Po příletu na ORD všechny nasměrují na imigrační, místní projdou v pohodě svým koridorem, přespolní se postaví do fronty na pohovory. Po pohovoru si půjdeš pro kufr a s ním na celní prohlídku, potom kufr odevzdáš k transitu a půjdeš si najít svůj gate. Odbavovat už se nemusíš.
Koukni na videa (klidně celá), ať máš představu, co a jak.
https://www.youtube.com/watch?v=WHt2xnXk8AI&feature=youtu.be&t=3m40s
https://www.youtube.com/watch?v=2G-m60L_Ck0&feature=youtu.be&t=6m11s

Přestup bude z terminálu 5 pravděpodobně na terminál 3 – G (bez záruky).
Na změnu terminálu také najdeš videa na YT.
Info z webu letiště http://www.flychicago.com/ohare/ServicesAmenities/services/Pages/ATS.aspx

Já byl na ORD v 2001, takže neporadím, jak je to tam aktuálně, ale snad stačí aspoň tohle.

Odpovědět
Jitka Grasslová (8)
5.5.2017
22:17

@Franta: Mooc a mooc dekuji, na videa kouknu.

Odpovědět
Franta (3830)
5.5.2017
22:41

To THL je samozřejmě TXL, jen jsem se upsal.
Kdybys měla pocit, že bloudíš, ale to je nepravděpodobné, letiště jsou dobře značena, tak letenku do ruky a k prvním informacím, oni už tě navedou. A na imigrační si otázky a odpovědi připrav dopředu, podle článků
Imigrační kontrola v USA: Jak jí úspěšně projítPohovor s imigračním úředníkem po příletu do USA: Vaše zážitky a zkušenosti a někoho popros, ať ti to přeloží.

Odpovědět
Jitka Grasslová (8)
6.5.2017
5:23

@Franta: Ano,jiz jsem se,dle instrukci zde pripravila a vse mam vypsane,ptelozene a pripravene. Jsou to zde opravdu cenne rady k nezaplaceni☺Dekuji mnohokrat.

Odpovědět
Petra (1)
8.5.2017
1:30

Zdravim Vas, mam dotaz… Letim v srpnu z londyna do Los Angeles, pokud chci svagrovi koupit v duty free wisky . Daji mi to do toho sacku to znam z evropskych spoju…ale jak je to s proclenim v usa? Kdy se me zeptaji jestli mam rco k procleni??diky

Odpovědět
Petr Novák (2522)
8.5.2017
7:36

@Petra: Ahoj, zeptají se tě na prvním letišti na území USA. Vzhledem k tomu, že je povolen 1 litr tvrdého alkoholu na osobu, to bude bez problémů.

Odpovědět
Radka (2)
8.5.2017
16:55

Loni jsem poprvé letěla za dcerou do San Franciska.Díky informacím z tohoto webu vše proběhlo exelentně.Měla jsem předtištěné vzory na vyplnění formulářů v letadle,vypsané základní otázky na imigrační a zvací dopis od dcery.S větou I do not speak English jsem cestu zdárně absolvovala včetně imigračního pohovoru již v Amsterodamu .Moc děkuji všem za sdílené zkušenosti.Navíc se mi tato věta hodila při  namátkových nečekaných potížích při mém
pobytu v Americe. Ještě jednou všem díky.Letos letím znovu a právě jsem díky této stránce vyřídila ESTU pro mého muže.

Odpovědět
Petr Novák (2522)
9.5.2017
18:53

@Radka: Ahoj Radko, jsem rád, že Ti byl web nápomocný. :-)

Odpovědět

Ahoj letlm v srpnu do LA pres Frankfurt, vyzvednu si kufr az v LA? Neumim anglicky,budou stacit imigracnimu odpovedi na otazky napsane na papiru v anglictine? Dik. Petr.

Odpovědět
Kristýna (1)
10.5.2017
13:04

Zdravím, v půlce července odlétám na měsíc do Bostonu na jazykový pobyt a jelikož celá akce a rozhodnutí bylo celkem narychlo, sháním teď mezi drahými letenkami to nejlevnější, kde jsem našla let přes Toronto s Air Canada. Jak to probíhá s vízem a s kontrolami, a netušíte jestli stačí na přestup 2 hodiny? Je to můj první let takhle daleko, tak asi počítám s tím, že budu trošku zmatkovat.

Děkuji předem za odpověď :)))

Odpovědět
Franta (3830)
10.5.2017
13:35

@Petr:
Kufry si vezmeš v LA po imigračním.
https://www.youtube.com/watch?v=WHt2xnXk8AI
https://www.youtube.com/watch?v=2G-m60L_Ck0
Podle toho, co tu jiní píší, tak papír s odpověďmi na imigračním dost pomáha, když neumíš ingliš

Odpovědět
Jiřina (1)
10.5.2017
14:59

Dobrý den,
letím poprvé do USA. Nosím kontaktní čočky. Nebude to při kontrole vadit? Skenování duhovky? Neumím moc anglicky, tak abych neměla nějaký problém. Nemáte zkušenosti?

Odpovědět

Dik za odpoved :-)

Odpovědět
Franta (3830)
10.5.2017
16:29

@Jiřina:
Co vím, tak jen berou otisky a dělají fotky. Já s čočkami problém neměl. Jen si jich vezmi dostatečné množství. Nekoupíš je tam v krámě jako u nás. Je na to potřeba recept od místního lékaře. Roztok koupíš normálně.

Odpovědět
Jaroslava Kašparová (1)
15.5.2017
10:42

Při zpáteční cestě z USA letím z Austinu do Prahy s mezipřistáním v New Yorku s jednou leteckou společností (Delta). Budu se muset po příletu z Austinu podrobit odbavení (a pohovoru), nebo mi už v Austinu odbavené zavazadlo automaticky přendají na let do Prahy? Děkuji za opověď.

Odpovědět
Franta (3830)
15.5.2017
11:03

@Jaroslava Kašparová:
Kufr ti přeloží sami a ty jdeš ke gatu na další let. Pohovor je jen při příletu.

Odpovědět
Renata (1)
15.5.2017
13:28

Dobrý den, letím v červenci do NY přes Lisabon. Můžete mi poradit prosím, kde proběhne pohovor na imigračním? Zda ještě v Lisabonu nebo až v NY?

Odpovědět
Petr Novák (2522)
16.5.2017
0:05

@Renata: Dobrý den, Renato, pohovor na imigračním proběhne v New Yorku.

Odpovědět
Jiri (1)
16.5.2017
1:01

Zdravím,
v říjnu chceme jet na Hawaii ( Honolulu ), jak je to skufry v Los Angeles ?

Odpovědět
Franta (3830)
16.5.2017
7:22

@Jiri:
A co přesně tě zajímá? Jinak je to s kufry v LA stejně, jako kdekoliv jinde.

Odpovědět
Petr Novák (2522)
17.5.2017
22:56

@Jiri: Ahoj, na prvním letišti v USA si zavazadlo vyzvedneš, projdeš pohovorem a zase ho odevzdáš. Pak si ho vyzvedneš až v cílové destinaci.
Píše se to ostatně v článku nahoře…

Odpovědět
Lukáš (1)
21.5.2017
13:43

Dobrý den,

máme s přítelkyní letět 18. června do Bozemanu v Montaně. Vybrali jsme si zpáteční let 18. 6. v 9:00 z Prahy přes Bělehrad do New Yorku na JFK, kde budeme ve 12:00 19. 6. (zpátky letíme až v září). Nejlepší následující spoj z New Yorku do Bozemanu je z letiště LGA v 17:00, abychom byli v Bozemanu nejpozději v noci 19. 6.

Poradíte mi prosím někdo z Vás, zda se dá vše za těch 5 hodin stihnout? (immigration, vyzvednutí kufru, doprava a následné odbavení na LGA)

Děkuji za jakoukoliv radu.

Odpovědět
Petr Novák (2522)
21.5.2017
18:49

@Lukáš: Zdravím Lukáši, 5 hodin je dle mého názoru dost i s rezervou.

Odpovědět
Natálie Kaššayová (1)
26.5.2017
9:35

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jestli máte nějaký zkušenosti s letem z Düsseldorfu?
A když máme přestup v Londýně a pak končíme v Los Angeles tak jestli v Londýně mám hledat kufr nebo ne? Děkuji za odpověď, Kaššayová

Odpovědět
Petr Novák (2522)
26.5.2017
10:55

@Natálie Kaššayová: Pokud máte všechny letenky na jednu rezervaci, jakože nejspíše ano, tak vám v Londýně přeloží kufr automaticky.

Odpovědět
Erika (2)
28.5.2017
7:20

Dobry den,chci se zeptat na prestup v LH do LA př.na T3 a odlet z T3 je to slozite? Cas na prestup 4hod.Dekuji

Odpovědět
Franta (3830)
28.5.2017
9:42

@Erika:
Myslíš Londýn (LHR)? Koukni na stránky letiště, je tam “plánovač” přestupů. Ale přestoupit v rámci stejného terminálu nebude problém, mělo by to zabrat max. 50 min, takže 4h jsou dostatečné.

Odpovědět
Petr Novák (2522)
28.5.2017
9:55

@Erika: Ahoj Eriko, oficiálně je potřeba 70 minut, přičemž se to dá stihnout za 40 minut i méně. Takže žádný stres, stihneš i kafe. :-)

Odpovědět
Lucie (1)
28.5.2017
10:01

Ahoj,

měla bych otázku. Pozítří letím do New Yorku přes Brusel, zpátky pak za týden přes Dusseldorf. Letenku jsem kupovala už před měsícem na jednu rezervaci, ale trochu mě znepokojilo, že jsem při koupi nezadávala číslo pasu, což u předchozích letů vždycky jo (ani si ho ode mě nikdo nevyžádal). Elektronická letenka mi přišla normálně do mailu s rezervačním číslem a se vším.

Zkoušela jsem zadat číslo rezervace na stránkách všech společností, se kterými letím (Brussels Airlines, United, Lufhansa a German Wings) a rezervace na moje jméno tam normálně existuje.

Moje otázka: Stačí, když číslo pasu zadám až při online check-inu zítra?

Děkuju!

Odpovědět
Petr Novák (2522)
28.5.2017
19:57

@Lucie: Ahoj Lucko,

neměj obavy, číslo pasu zadáš při online odbavení, nebo si ho sami zjistí při odbavení na letišti. :-)

Odpovědět
Mesi (776)
29.5.2017
5:52

@Lucie: Ano :o)

Odpovědět

Prosim o radu,v pátek letím do USA(poprvé)a neumím anglicky,je možné si objednat nějakeho průvodce?Letím Katovice,Frankfurt do Atlanty.Díky

Odpovědět
Franta (3830)
30.5.2017
19:35

@Jana:
Jak to myslíš? Průvodce na cestu po USA nebo po letištích?
Na cestu po USA ho hledáš dost pozdě, to už jsi měla při plánování cesty.
Na letiště ho nepotřebuješ, stačí sledovat informační tabule s lety, případně se zeptat na informacích. Stačí ukázat letenku, smutně se podívat, oni pochopí, že “no hable” a ukáží ti. Ale neboj letiště jsou značená blbuvzdorně, tak bys měla v klidu všude trefit.
Na imigrační pohovor si připrav otázky a odpovědi na papír a někoho popros, ať ti to přeloží.
Imigrační kontrola v USA: Jak jí úspěšně projít
Pohovor s imigračním úředníkem po příletu do USA: Vaše zážitky a zkušenosti

Odpovědět

@Jana: Ahoj,myslela jsem na letištich ,jinak děkuji za užitečné rady!!

Odpovědět
Petr Novák (2522)
31.5.2017
22:09

@Jana: Na letištích průvodce není potřeba. V krajní nouzi se stačí tvářit nešťastně a zmateně a ukazovat letenku. :-)

Odpovědět
Daniel (4)
16.6.2017
6:26

Zdravím. Prosím vás, možná se stresuji zbytecne. Ale včera vecer mi jak na potvoru spadl mobil praskl displej. (5 dni před odletem). Letím do LA pres Ams a tam sou nějaké kontroly mobilních zařízení atd. Jde mi právě o to. Ze když budu nechávat kontrolovat mobil jestli mi ho nezabavi kvůli prasklému displeji. Je opravdu skoro pres cely displej praskly ale plne funkční i na dále. Dekuji za odpověď.

Odpovědět
Lukáš (393)
16.6.2017
8:13

Klid, o tom jsem v životě neslyšel, že by něco takového se mělo kontrolovat.
Hlavně jestli ti funguje lcd+dotyk …co jsem v třeba v NY nebo pak v národních parcích potkával turisty, tak hlavně ti co měli iPhone měli i prasklé sklo :)
Jednomu korejskému páru jsem v NY v Central park radil jak nastavit jeho naprosto prasklou Lumia 1020 a ona měla zase prasklý iPhone…dokonalý pár prostě ;)

Odpovědět
Franta (3830)
16.6.2017
8:51

@Lukáš:
Prasklý display řešit nebudou, to by o mobil přišla minimálně čtvrtina cestujících.

Odpovědět
Daniel (4)
17.6.2017
1:46

Cd? No tk to mam problém. Mam notebook a tam mi právě ze nefunguje CD mechanika vůbec. Proste jak kdyby byla vypojena nevím. Byl by to problém. Notebook funkční jen mi tam nefunguje zrovna ta mechanika.

Odpovědět
Franta (3830)
17.6.2017
10:13

@Daniel:
Těžko říct, třeba to kontrolovat nebudou. Když jo, tak je může napadnout, že právě v té mechanice máš big bada boom. Asi bych to risknul a případně pak nějak zkusil ukecat.

Odpovědět
Petr Novák (2522)
19.6.2017
9:30

@Daniel: Ahoj, až na takovéhle servisní prohlídky není čas. Když, tak požádají jen o zapnutí notebooku/telefonu. :-)

Odpovědět
Dáša (2)
19.6.2017
22:31

Ahoj, prosím potřebuji poradit. Letíme do USA a máme přestup v Londýně. Přiletíme na Heathrow a odlet máme z Gatwicku, máme na to čtyři hodiny. Jak nejrychleji se dopravit z jednoho letiště na druhé? Moc děkuji za info :)
Mám obavy, že budeme mít strašnou hoňku.

Odpovědět
Franta (3830)
19.6.2017
23:23

@Dáša:
Tipuji, že obavy jsou na místě. Sám bych do takového přestupu nešel. Nikdy nevíš, co se pokazí. Stačí zpoždění z Prahy a je vymalováno. Když to bude chyba aerolinek, tak se o vás postarají, ale i tak.
Přiletíte, než se dostanete z letadla, pak pro kufry, najít zastávku, cesta, najít přepážku, odbavit se a hurá ke gatu.
Jak funguje doprava se podívej tady. Cesta “hromadnou” zabere cca 1-1,5h.
Pořádně si to naplánujte, nejlépe několik variant. Přinejhorším to jistí taxi, případně Uber.

Odpovědět
Petr Novák (2522)
20.6.2017
20:49

@Dáša: Ahoj Dášo,
zase takové drama by to být nemělo. S jakou společností letíte, jsou oba (všechny) lety na jedné rezervaci? British Airways doporučují na tento přestup alespoň 3 hodiny. Vy máte navíc hodinovou rezervu. :-)

Doporučuji autobusy NationalExpress.com, spoje jezdí každých 20-30 minut. Při koupi jízdenek přes internet zaplatíte za jednu cestu již 12 liber. Doba jízdy se pohybuje v závislosti na provozu a konkrétním spoji mezi 65 a 90 minutami.

Odpovědět
Dáša (2)
20.6.2017
21:19

@Petr Novák:
Všechny lety máme s British Airways.

Odpovědět
Petr Novák (2522)
21.6.2017
20:25

@Dáša: V tom případě by měly čtyři hodiny dostačovat.
Nestresoval bych se. :-)

Odpovědět

Ahoj, protože letím prvně koncem srpna do USA (New York) s Deltou, chtěl jsem se zeptat, jak je to s výběrem sedadel. Prostřednictvím jejich stránek jsem si vybral místo sezení a chtěl jsem se ujistit, že to takto bude při odbavení a nic se nezmění?! Díky za info, nemám s tímto zkušenosti, tak zda mám být v klidu? :-) Díky

Odpovědět
Petr Novák (2522)
23.6.2017
12:24

@Petr: Ahoj Petře, tak v životě je jistá jen smrt a daně, nicméně na 99 % ti vybrané sedadlo zůstane. Jedno procento přikládám možné chybě někoho, kdo může sahat do rezervací. Zcela jasno bude až po odbavení, ale buď v klidu. :-)

Odpovědět

@Petr Novák: Díky moc za odpověď a ještě se zeptám, zda je to s nějakým příplatkem, ta rezervace předem? Asi jsem slepý :-) ale na stránkách Delty, kde jsem si rezervoval sedadla, není kromě nějakého příplatku za Comfort+ nic vidět. A online odbavení předem je asi jasná věc, že?

Odpovědět
Petr Novák (2522)
23.6.2017
14:49

@Petr: To se liší společnost od společnosti. U Delty už si bohužel nepamatuji, jak to bylo, ale pokud to šlo, tak je to zdarma.

K online odbavení: Pokud neletíte letadlem poprvé, tak se můžete odbavit online. Když někdo letí poprvé, tak mu raději doporučuji odbavit se na letišti, kde se může zeptat na některé další dotazy a tak. :-)

Odpovědět
Nikola (5)
23.6.2017
14:51

Zdravím, mám dva dotazy..prosim co mam rict na imigracnim kdyz letim do USA za nekym kdo je tam nelegálně? Mám z toho obavy abych nerekla neco špatně a oni se pak dal nevyptavali..a druhý dotaz trochu mimo :D letim poprve tak se zkusim zeptat tady jestli zde neni nekdo, kdo leti koncem července do Chicaga ? :) Bojim se asi vseho :D děkuju za odpověď :)

Odpovědět
Petr Novák (2522)
23.6.2017
14:58

@Nikola: Ahoj Nikolo, v tvém případě bych měl taky obavy. To jedeš do USA cestovat a poznávat zemi, nebo jen na návštěvu k ilegálovi? Základ je nelhat. Pokud imigrační pojme podezření, že něco zatajuješ nebo chceš v zemi načernotu pracovat, pošle tě na secondary inspection (v lepším případě), nebo zpět do letadla (v horším případě).

Odpovědět
Nikola (5)
23.6.2017
15:00

@Petr Novák: jen na návštěvu vracela bych se dom za dva týdny..tak právě nevím jestli rict ze jedu jako turista? Ale zas jestli nebudou chtít vedet kde budu ubytovana.. nevim :/

Odpovědět
Petr Novák (2522)
23.6.2017
15:06

@Nikola: Na to se nejspíše budou ptát. Taky se můžou ptát, jestli v USA někoho znáš a jestli se tam s někým setkáš. A co že jedeš sama.

A celou dobu na tebe bude koukat, jak se u toho tváříš. Když se zakoktáš nebo zrudneš u odpovědi, že v USA nikoho neznáš, tak to asi vzbudí podezření a bude se ptát dál.

Odpovědět
Nikola (5)
23.6.2017
15:16

@Petr Novák: no asi to bude zajímavé..sousedka tam ma znamou tak lepší by bylo si nechat poslat pozvani treba me jeste napadlo?

Odpovědět

@Petr Novák: Díky moc, poprvé neletím, ale je to poprvé, co nejsem organizovaný CK, takže jak to probíhá na letišti vím, tam snad jinak žádné rozdíly nejsou, kromě toho, že si tedy palubní lístek vyřídím předem a tam už jenom odevzdám zavazadla?

Odpovědět
Mesi (776)
24.6.2017
2:35

@Nikola: Pozvani od ilegala? Neubranil jsem se usmevu… Proste rekni, ze jedes jako turista a pro pripad otazek na ubytovani mej pripraveny papirek s adresou nejakeho hotelu, treba motel 6 a podobne s tim, ze ho mas vyhlidnuty pro prvni cca dve noci, maji volno a mas namireno tam

Odpovědět
Franta (3830)
24.6.2017
8:59

@Nikola:
Informace o tom ilegálovi bych vynechal. Mohli by z toho být jen zbytečné problémy. Jestli jsi ho neuvedla jako kontakt v ESTA, tak na něj zapomeň. Pokud je tam ta známá sousedky legálně, tak zvací dopis od ní bude fajn. Můžeš říct, že u ní chvíli budeš, potom si prohlédneš Státy a hurá domů. Většinou se ptají na základy, kam letíš, proč, na jak dlouho, znáš tu někoho. Až když se jim nezdáš, tak přidají další otázky nebo tě pošlou na secondary. Ale ani to neznamená hned problém, takže i tam je dobré zachovat chladnou hlavu.

Na imigračním se může stát cokoliv, jako třeba Katce. Základ je mluvit pravdu a nebýt zbytečně nervózní. Určitou nervozitu má každý, ale je dobré mít “přehled o situaci”. Každá otázka, i zdánlivě nelogická, má svůj smysl. Když se tě člověk, držící v ruce tvou letenku, zeptá, na jak dlouho (do kdy) jsi přiletěla, může to znít divně, vždyť to vidí. Ale má to důvod. Ty odpovíš popravdě datum nebo časový úsek odpovídající letence. Někdo jiný řekne také pravdu, že asi na dva měsíce, přitom má letenku na 14 dní. V tu chvíli imigrační zbystří a začne se ptát víc nebo volá eskortu. Takže určitá nervozita je v pohodě, ale není třeba se jich bát.

Odpovědět
Nikola (5)
25.6.2017
2:19

@Mesi: ne od ilegala..sousedky známá tam je legálně :) ale děkuju za reakci :)

Odpovědět
Nikola (5)
25.6.2017
2:20

@Franta: super, asi to tak vyřeším..moc děkuju za radu :)

Odpovědět
Petr Novák (2522)
25.6.2017
17:37

@Petr: Přesně tak, jak píšeš. :-)

Odpovědět
Pavel (8)
26.6.2017
10:03

Dobrý den, když letím Praha-Frankfurt-Boston. Odbavuji se jenom v Praze?
Díky

Odpovědět
Franta (3830)
26.6.2017
10:32

@Pavel:
Ano, jen v Praze. Za předpokladu, že je to koupeno jako jedna letenka s přestupem.

Odpovědět
Pavel (8)
26.6.2017
11:17

@Franta: Ano, je. Diky

Odpovědět
Hana Moučková (1)
29.6.2017
16:36

Letím ted v červenci poprvé do USA a v New Yorku budu čekat na spoj do Miami-neumím anglicky–v Praze si mám prý říct při přebírání rezervované letenky o asistenta v New Yorku který mne na vozíku dopraví k emigračnímu pohovoru a celkově se prý o mne postará jelikož mám problém s nohama–je to skutečně pravda????děkuji

Odpovědět
Petr Novák (2522)
29.6.2017
17:24

@Hana Moučková: Zdravím Hanko, ano, pokud vyžadujete asistenci, tak vám na letišti toto zařídí.

Odpovědět
Franta (3830)
29.6.2017
17:30

@Hana Moučková:
Předem se zeptejte u letecké společnosti, nečekejte s tím až na check-in. Tato služba existuje, ale je třeba ji objednat. Někde vás jen doprovodí, někde naloží na invalidní vozík, jinde odvezou na “golfovém” vozíku.
Takhle to je třeba v Praze.
Na NY ať se vám někdo podívá, nepíšete jaké letiště.
JFK – http://www.panynj.gov/airports/jfk.html
La Guardia – http://laguardiaairport.com/
Newark – http://www.panynj.gov/airports/newark-liberty.html

Odpovědět
mirek (3)
3.7.2017
11:59

Dobrý den.
Letíme poprvé do USA s let. spol. BA. Praha-Londýn-Dallas. Přestup na letišti Heathrow do Dallasu je z  T3 na který i z Prahy přiletíme. Chtěl by jsem se zeptat jak máme postupovat při výstupu z letadla v Londýně, Stačí na přestup 1h40min.
Moc děkuji

Odpovědět
Tomáš (1)
3.7.2017
13:34

Obecně – pokud máte všechny lety v jedné rezervaci, tak by neměl být problém. Minimální čas na přestup si můžete ověřit buď na stránkách letiště Heathrow, nebo kontaktujte leteckou společnost.

Odpovědět
Petr Novák (2522)
3.7.2017
19:36

@mirek: Zdravím Mirku, jak je uvedeno v článku, na přestup je potřeba 90 minut. Oficiálně. Ve skutečnosti to lze zvládnout rychleji, takže neočekávám problémy. Šťastnou cestu přeji. :-)

Odpovědět
mirek (3)
5.7.2017
8:49

¨Moc děkuji za odpověď….šlo spíše o to jakými kontrolami musím při přestupu v Londýně projít. Moc díky

Odpovědět
Franta (3830)
5.7.2017
9:31

@mirek:
Koukni sem – http://www.heathrow.com/ a klikni na connection, vyplň datum, čísla letů a ono ti to ukáže, co vše musíš. Na přestup v rámci terminálu je třeba 45-70 minut, záleží na jaký web koukáš, všude píší něco jiného. Z kontrol čekej asi prohlídku příručních zavazadel a své osoby, tak jako jinde.
V Londýně jsem byl naposledy 2001, přestup jsem měl na jiný terminál a jel busem, od té doby je to o dost jiné letiště, tak ti detailně a aktuálně neporadím.

Odpovědět
Petr Novák (2522)
5.7.2017
13:30

@mirek: Klasická bezpečnostní prohlídka a kontrola pasu, nic mimořádného.

Ještě si tě teoreticky mohou vybrat na namátkovou kontrolu na výbušniny. Nevím, jak to dělám, ale ze všech lidí si vždycky vyberou mne. :-(

Odpovědět
Ondra (2)
11.7.2017
14:11

Dobrý den,
letíme s přítelkyní v září do Washingtonu. Zjistil sem, že tam se za rozumný peníze shánějí lety těžko, takže sem našel spoj Praha-Oslo-Boston-Washington. Imigrační nás čeká v Bostonu, je možné stihnout přestup za 2h 08min? Budeme mít jen příruční zavazadla a doletíme tam v 19:20, tak si možná naivně myslím, že už nebude taková špička … Dá se to i s pohovorem stihnout? Ještě jsem do USA neletěl, takže nemůžu využít vlastní zkušenosti.

Díky a ahoj

Odpovědět
Petr Novák (2522)
11.7.2017
14:56

@Ondra: Zdravím Ondro, pokud nebude mít let z Osla zpoždění, tak se to dá stihnout bez problémů. Pro jistotu doporučuji vybrat místa v přední části letadla, po příletu se nezdržovat a jít rovnou na imigrační.

Odpovědět
Ondra (2)
11.7.2017
16:23

@Petr Novák:

Díky za odpověď, asi to risknu.

A když si na kiwi koupím celý let na jednu rezervaci, tak jak to probíhá na přestupních místech? Musím si nechat např. v Bostonu vystavit nový boarding pass a vybrat místa v letadle?

Omlouvám se za hloupý dotaz, nejsem zrovna zkušený letec :)

Odpovědět
Petr Novák (2522)
11.7.2017
22:58

@Ondra: Ahoj, s Kiwi bohužel nemám zkušenosti. Předpokládám však, že pokud jsou lety s různými společnostmi, bude třeba vystavit nový boarding pass.

Odpovědět
Franta (3830)
11.7.2017
23:14

@Petr Novák:
Stejně jako Petr nemám zkušenost, ale z toho co vím, tak Kiwi kompletuje lety i se vzájemně nespolupracujícími leteckými společnostmi. Pokud si koupíš letenku přes Expedia, Pelikan a pod, tak při prvním odbavení dostaneš boarding passy na všechny lety až do cíle. Jak ke to u Kiwi netuším, ale bál bych se toho, že tam může být nutnost opětovného checkinu na další let. Na tohle se zeptej přímo na Kiwi. Možná to mají nějak ošetřené. Jejich “záruční” podmínky zní docela férově.

Odpovědět
Tomáš (2)
14.7.2017
17:49

Zdravíčko. Koupil jsem si letenku na Letuška.cz z Prahy do Miami přes Londýn. Z prahy letíme společností British Airways a z Londýna American Airlines. Chtěl bych se tedy zeptat na dvě věci. 1.) Kde bude probíhat imigrační pohovor ?
2.) Odbaví mi zavazadlo v Praze a až do Miami se o něj nebudu muset starat nebo si ho v londýně někde musím vyzvednout a zase Checknout ?

Odpovědět
Franta (3830)
14.7.2017
20:15

@Tomáš:
Předpokládám, že je to jak píšeš “Koupil jsem si letenku na Letuška.cz z Prahy do Miami přes Londýn.”.
Takže kufry ti odbaví v Praze a uvidíš je až v Miami. Teda pokud přiletí ;-)
Imigračka bude v Miami. V Londýně bude nejspíš bezpečnostní pohovor před nástupem do letadla.

Odpovědět
Tomáš (2)
14.7.2017
22:01

@Franta: Děkuji za rychlou odpověd :)

Odpovědět
Denisa (13)
15.7.2017
21:26

Zdravím, poletím do USA přes Stockholm. Neumím anglicky a jsem nervózní z toho, že si ve Stockholmu musím vytisknout palubní lístek. Nevíte, jestli je ten kiosek i v češtině? Případne co se tam vše vyplňuje? Chtěla bych se na to nějak připravit.
Předem děkuji

Odpovědět
Franta (3830)
15.7.2017
22:52

@Denisa:
Ty máš samostatně koupené letenky? Jednu od nás do Stockholmu a druhou ze Stockholmu do Států? Tipuji, že poblíž kiosku bude někdo, kdo tomu rozumí a pomůže ti. Zadávat by se mělo číslo rezervace, možná jméno a číslo pasu. Už si nevybavuji, jak jsem to dělal u Delty. Česky kiosek asi umět nebude. Odbavení na přepážce ve Stockholmu nejde?

Odpovědět
Petr Novák (2522)
16.7.2017
7:44

@Denisa: Ahoj, to je Norwegian, co? Zadává se číslo rezervace, počet zavazadel a skenuje se doklad. V češtině není, ale to zvládneš. :-)

Odpovědět
Denisa (13)
16.7.2017
8:09

Ano, je to Norwegian.. budu mít jen příruční zavazadlo. No snad to nějak zvládnu, co jinýho zbývá. Musím stáhnout nejaky dobrý slovník :)) Ještě jsem četla, že si mám nachystat otázky na imigrační pohovor na papír, což se chystám udělat, ale nemůžou si rict, co tam lezu, když neumim anglicky? :D omlouvám se za blbý otázky, ale jsem z toho dost vedle.

Odpovědět
Franta (3830)
16.7.2017
10:02

@Denisa:
Říct si to můžou, ale peníze turistů jsou fajn. Nebudeš první, ani poslední, kdo tam jede a nospík ingliš. Budeš to mít náročnější během cestování, ale pro imigračního to není podstatné.

Odpovědět
Petr Novák (2522)
18.7.2017
18:38

@Denisa: Zvládneš to v pohodě, odpovědi na papír si určitě připrav. A žádný stres. :-)

Odpovědět
Denisa (13)
19.7.2017
11:22

Děkuji za odpovědi, stres ale bohužel mám :)) nějak to musím zvládnout!

Odpovědět
Míla (3)
22.7.2017
18:07

Zdravím, vše jsem zvládla, ale imigrační v Torontu byl zážitek. Při použití přímého letu z Prahy do Toronta a následným pokračováním do USA je imigrační úředník opravdu již v Torontu a není třeba vyzvedávat zavazadla. Opravdu jsou zavazadla přehozena, jen se musí ještě před imigračním úředníkem zaevidovat v systému a pak vyzvednout až na cílovém letišti. A dá se zvládnout i letiště, přestup je na stejném terminálu. Akorát letadlo z Prahy je starší typ, žádné monitory se zprávami o letu, filmy, hudbou …. Snad bude mé info pro někoho přínosem …

Odpovědět
Petr Novák (2522)
23.7.2017
17:12

@Míla: Ahoj Mílo, díky za zkušenost. Koukal jsem na rozpis letů a na lince Praha – Toronto létá Air Canada s Boeingy 767… nejčastěji nasazuje 25 let staré stroje, občas 16 let staré.

Pro někoho možná důvod, proč zvolit jinou společnost.

Odpovědět
Barbora (3)
27.7.2017
7:01

Dobrý den,
Začátkem října letím do L.A. S přestupem v Amsterdamu, let provádí společnost Delta Airlines (+KLM) ještě nikdy jsem na letišti nepřestupovala a mám z toho větší strach, než z čehokoli jiného Mate někdo zkušenosti s přestupem na tomto letišti? A pokud jsou oba lety stejně společnosti i tak musím na navazující spoj přes cele letiště? Taky se bojím ze když půjdu špatně tak opustim tranzitní prostor a všechno se tím akorát protahne.

Odpovědět
Franta (3830)
27.7.2017
13:04

@Barbora:
Amsterdam je v pohodě. Obecně je značení letišť “blbuvzdorné”. Je jedno jestli je to jedna nebo více společností, ty musíš tam, kde stojí tvé letadlo. Na palubním lístku budeš mít číslo letu, terminál i gate. Je možné, že gate ti tam v Praze ještě nedají, takže se po příletu podívej na obrazovky s odlety a podle čísla letu, to najdeš.
Koukni i na stránky letiště, případně na YT a tam si najde video podle tvých terminálů.
Když bude nejhůř, hledej ceduli s “i” a informace u ní.

Odpovědět
Petr Novák (2522)
28.7.2017
10:40

@Barbora: Ahoj Báro, v Amsterdamu jsem přestupoval na letu do USA. Strach je naprosto zbytečný, pamatuj si číslo svého letu a sleduj odletové tabule. Tam bude napsané číslo gate, ke kterému máš jít.

Následuj cedule Flight Connections a Transfer a dobře to dopadne. Pokud by jsi byla fakt v koncích, ukaž nějakému zaměstnanci letiště letenku a popros ho o pomoc. Hlavně buď v klidu, zvládneš to. :-)

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.