Půjčení dodávky v USA není nic složitého. “Van” pro 7, 12 nebo 15 osob nabízí většina půjčoven, pro řízení není potřeba žádné speciální oprávnění a standardem je neomezený počet najetých kilometrů. Na co si dát pozor při pronájmu dodávky a jak ušetřit se dozvíte níže.
-
Obsah článku
Jak si půjčit dodávku v USA
Zapůjčení dodávky v USA nabízí většina klasických autopůjčoven, nejčastěji se setkáte s pobočkami Alamo, Budget, Dollar, Enterprise, National, Sixt nebo Thrifty. Autopůjčovny se v Americe označují Car Rental, Rent A Car, Rent-A-Car, Rental Car nebo Car Hire.
Auto určené pro přepravu více osob se označuje “7 Seater”, “12 Seater”, “15 Seater”, “People Carrier” nebo “Passenger Van”. Půjčovny obvykle nabízí větší auta pro 7, 12, nebo 15 lidí. Převládají auta Fort Transit, Dodge Grand Caravan, Nissan Quest, Chrysler Pacifica nebo Chevrolet Express.
Pro půjčení dodávky budete potřebovat cestovní pas, kreditní kartu a řidičák, přičemž v 99 % případů si nemusíte vyřizovat mezinárodní.
-
Cena půjčení dodávky v USA
Kolik stojí půjčení vanu v USA se nedá jednoduše napsat. Záleží na zvoleném modelu, místě vyzvednutí, aktuální poptávce a dalších faktorech. V květnu 2023 jsem prošel nabídky RentalCars v několika městech a toto jsou nejnižší ceny, na které jsem se dostal. Vždy se jedná o cenu za den, včetně všech poplatků a včetně plného havarijního pojištění.
Model auta Počet míst Cena za 1 den Nissan Quest 7 míst od 1 238 Kč Chrysler Pacifica 7 míst od 1 250 Kč Ford Transit 12 míst od 1 278 Kč Ford Escape 5 míst od 1 347 Kč Dodge Grand Caravan 7 míst od 1 446 Kč Ford Transit 15 míst od 3 230 Kč -
Jak ušetřit při půjčení dodávky v USA
💸 Při rezervaci auta online ušetříte
K půjčení dodávky doporučuji použít RentalCars.com, který zprostředkovává služby autopůjčoven z celých USA. Půjčoval jsem si přes ně auto po celém světě včetně Spojených států, Japonska, Argentiny, Ománu nebo Skotska, vždycky to bylo přes problémů.
Rental Cars většině letišť i měst spolupracuje s více společnostmi, takže může zajistit více aut a nižší cenu. Výhodou je také garance nejnižší ceny, plné pojištění v ceně, bezplatné storno rezervace a možnost vrátit dodávku na jiném místě.
🏷️ Cena za půjčení dodávky
Cena půjčení vanu se liší v závislosti na místě, aktuální poptávce, délce pronájmu ročním období, společnosti nebo zvoleném modelu. Obecně platí, že nejlevnější pronájem pořídíte dva až tři měsíce předem. Během letních prázdnin, kolem Vánoc nebo Dne díkůvzdání bývají ceny vyšší.
📅 Kdy si rezervovat dodávku
Na rozdíl od standardních aut mívají autopůjčovny omezené zásoby dodávek. Doporučuji si auto zamluvit co nejdříve s tím, že můžete rezervaci kdykoliv zrušit.
✅ Garance nejnižší ceny
RentalCars.com nabízí pronájem dodávek i jiných aut po celém světě. Celý portál je v češtině a spadá pod obří Booking.com, díky čemuž může nabídnout široký výběr, dobrou zákaznickou podporu a hlavně garanci nejnižší ceny pronájmu.
Jestliže najdete nabídku půjčení stejného minivanu u konkurence, RentalCars ji dorovná.
-
Co je potřeba pro půjčení dodávky v USA
👩 Věk řidiče
Podmínky se v jednotlivých státech USA liší, různé podmínky mohou mít nastaveny také autopůjčovny. Obecně však platí, že minimální požadovaný věk pro půjčení vanu je 21 let.
Pokud řidič ještě neměl 25. narozeniny, bude mu nespíše za každý den pronájmu naúčtován poplatek “Underage Driver Fee” v obvyklé výši $25592 Kč.
🪪 Řidičák pro řízení dodávky v USA
Pravidla silničního provozu se v každém americkém státu mírně liší, pro řízení dodávky však v 99 % případů dostačuje běžný český řidičák. Mezinárodní řidičák není potřeba, pokud nenarazíte na nevrlého zaměstnance půjčovny nebo policistu. Pokud bych byl v roli řidiče celé skupiny na road tripu napříč Amerikou, mezinárodní řidičák bych si před odletem vyřídil.
Pro řízení dodávky s maximální kapacitou 15 osob stačí obyčejný řidičský průkaz, není potřeba žádné speciální povolení. Minibusy s kapacitou 16 a více lidí již vyžadují americký řidičský průkaz skupiny C (Class C Driving Licence).
💳 Platební karta pro složení zálohy
Při půjčení dodávky bude třeba zaplatit zálohu, jejíž výše se odvíjí od zvolené společnosti a modelu auta. Většinou ji lze zaplatit debetní kartou, byť v podmínkách bývá uvedeno, že je potřeba kreditní karta. Myslím, že je to dáno tím, že se v USA v drtivé většina případů používá kreditka, takže se pro označení platebních karet obecně používá termín “credit card”.
Jaký je rozdíl mezi debetní a kreditní kartou? S debetní kartou své utrácíte peníze, a to maximálně do výše zůstatku účtu. S kreditní kartou utrácíte peníze banky, a to až do výše stanoveného limitu. Následně je musíte v bezúročném období (obvykle kolem 55 dní) buď splatit, nebo z půjčené částky začnete platit poměrně vysoké úroky.
🛂 Cestovní pas
Pas se předkládá při převzetí auta, slouží k ověření totožnosti řidiče. V půjčovně si ho obvykle okopírují nebo naskenují.
-
Co musíte vědět o pronájmu vanu v USA
⚙️ Dodávky mají automatickou převodovku
Všechna auta v USA jsou vybavena automatickou převodovkou. Při řízení není třeba řadit, stačí šlapat na brzdu a plyn. Pokud nejste na automatickou převodovku zvyklí, nemějte obavy. Rychle si zvyknete a řízení je poté pohodlnější. Přečtěte si návod jak řídit automat.
☂️ Pojištění půjčené dodávky
Při rezervaci dodávky si doporučuji ověřit, že je v ceně zahrnuto kompletní pojištění. Jmenovitě se jedná o SLP (povinné ručení), CDW/FDW (havarijní pojištění), SCDW (příplatek za pojištění podvozku, skel a pneumatik) a TP (pojištění proti krádeži).
Vany půjčované přes RentalCars.com obvykle mají v ceně zahrnuto kompletní pojištění. Osobně při půjčení auta vždycky velmi důkladně ověřuji dvě věci: Jaké jsou výluky z pojištění a jaká je výše případné spoluúčasti. Pokud není kompletní pojištění v ceně, vždy si ho od RentalCars doplatím.
Kompletní informace o pojištění vozu najdete v článku půjčení auta v USA.
🚘 Řízení auta v Americe
Americké silnice jsou relativně kvalitní, řízení dodávky nepředstavuje větší problém, přesto je dobré mít na paměti několik věcí. Vzdálenosti a rychlosti jsou v USA uváděny v mílích, semafory jsou až za křižovatkou a denní svícení není povinné.
Na většině křižovatek je možné odbočovat vpravo na červenou. Pokud u křižovatky není přednost stanovena značkou, auta odjíždí ve stejném pořadí, v jakém ke křižovatce přijela.
Informace o parkování, vysvětlení dopravních značek a maximální povolené rychlosti najdete v článku řízení auta v USA.
⛽ Tankování v USA
V USA se u benzínek palivo nejprve zaplatí, až poté se tankuje. Čerpací stojany jsou pro tyto účely vybaveny platebním terminálem, kterým se transakce autorizuje. Pokud budete vyzváni k zadání ZIP kodu, zadejte poštovní směrovací číslo svého bydliště.
Pro obyčejný benzín se v USA používá název Regular, kvalitnější benzín se prodává jako Midgrade a nejkvalitnější palivo do sportovních aut je Premium. S dieselovými motory se v Americe nejspíše nesetkáte. Kompletní návod najdete v článku benzínky v USA.
Diskuze k článku (20)
Dobrý den, rád bych se zeptal, když mám řidičák sk. C, tak vztahuje se těch zmíněných 15 osob i tady v ČR? Nebo je to tady o něco méně a na skupinu B mohu převážet maximálně 7 osob, je to tak, děkuji.
Dobrý den
Měl bych dotaz ohledně řidičáku sk. C a E (kamion) zajímalo by mě zda v americe uznávají naše řidičské opravnění pokud bych měl mezinárodní řidičák? Pokud ne co obnáší si udělat řidičák na kamion v usa a na kolik to cca příjde děkuji Martin
Ahoj,
pokud vím, tak pro komerční řízení velkých náklaďáků potřebuješ americký řidičák typu CDL (Commercial Driver’s License).
Co jsem zjišťoval, tak cena za tenhle řidičák se pohybuje mezi 4 000 – 4 500 dolary. Nicméně to lze udělat i tak, že podepíšeš roční smlouvu u nějaké truckerské firmy a ta ti řidičák zaplatí.
Co to obnáší… hlavně jde o to naučit se/dokázat, že umíš řídit takhle velký auta a poradíš si v případě nějakého problému či poruchy.
Jenze na CDL je treba mit SSN,coz vlastne je uz nutnosti temer ve vsech statech,mimo snad jeste Washington state a jeden dalsi,ted netusim ktery. Pro turismus neni treba ridicak statu USA,plati po dobu legalniho pobytu ridicak domovske zeme(platny) a mimo snad Kalifornie,je treba mit i mezinarodni. Pokud ale uz zustavate v USA dele,tak musite menit za ridicak prislusneho statu. Je treba prokazat ze tam mate residencni adresu a mit doklad legalniho statusu.(48 statu v USA vystavi ridicak jen kdyz ma clovek legalni status a to jen na tu urcitou dobu.) Treba student studentska viza, au-pair J1 apod, ssn,pracovni viza a kdo ma GC,tak ji.
Takze,pokud nekdo jeden jen na 6 mesicu,vystaci evropsky ridicak,plus mezinarodni. Urcite se bude pohybovat po vice statech a kazdy ma v tech predpisech nejakou tu odlisnost.
Ahojky,mam dotaz.Potrebovala bych udelat si americky ridicak ale nemam Security number.dreve to slo udelat v Chicago ale ted nevim.Muzete mi poradit jak si ho udelat.nebo kde to jde bez SN?? Ja uz jsem tudelsi dobu takze SN nedostanu ale ridicak potrebuji.delam si kazdy rok mezinarodni ale uz ted mi zacinaji delat problemy s jeho vydavanim kdyz si o nej neyadam osobne.Vite o nejake ceste jak si ho udelat?
Dekuji moc za odpoved! :-):-)
Kamko,jak pisu vyse, ssn je docela nutnost k tomu udelat si americky ridicak. Nehklede na to ze mnoho statu nestaci jen ssn,chteji i id.
Najed si na stranky DMV, statu Washington,tam to jeste nedavno slo.
Uz i pri obnove prosleho ridicaku byvaji problemy….ssn neni,neni ridicak….
Marci dekuji moc za odpoved.Vis ja mam uz propadlu Estu,jela jsemtak kd tu na tri mesice ale nakonec jsem tu jeste zustala.Adresu bych mela,za ty 2 roky mi prislo nekolik dopisu ale to je vse.proste jsem si to blbe naplanovala a netusila ze tu tak dlouho budu.
Tak kdyby te jeste neco napadlo budu rada za napsani.Jelikoz bez auta nikam nedojdu.
Ahoj,mam jediny dotaz,ktery tu uz sice byl polozen,ale presto bych chtel presne vedet jaky ridicsky prukaz potrebuju pro rizeni trucku v USA v pripade,ze dostanu pracovni povoleni a chtel bych v USA jako ridic kamionu pracovat ? Muj ridicak vydany v CR v roce 2013 obsahuje vsechny mozne skupiny,ktere na zadni strane ridicaku muzete najit vcetne profesaku na kamion i autobus. Staci mi v tomto pripade jen dodelat mezinarodni RP nebo musim mit americky ?
Chci slyset jen odpovedi,ktere jsou dostatecne. Kdo se jen domniva,tak prosim neodpovidejte,ja se domnivam taky,ale ja chci jen odpoved,ktera je aspon 99 procentni,diky Marek.
Ze asi potrebuju CDL vim taky,ale asi ho taky nepotrebuju,ale asi slyset nechci. Bud potrebuju americky nebo ne.
@Marek:
Potrebujes si udelat US DL. Na ziskani pracovni povoleni jsi se neptal, tak te tim zatezovat nebudu.
Skutečně tedy s řidičákem skupiny B mohu v USA řídit 15-místný van ?
Dobrý večer, mohu řídit v USA 12timístný vůz s českým řidičským oprávněním skupiny B /osobní automobil/ ? Jedná se o krátkodobý pobyt.
@Jan: Ano, VAN pro 12 lidí můžeš řídit se skupinou ,,B”.
Dobrý den. Mám řidičák ABCTEM.Můžu řídit auto devět místní?nebo i víc?.Děkuji za odpověď.
Dobrý den,
mám v plánu si v Americe koupit obytňák a s ním poté cestovat. Nevíte někdo, zda mi postačí na obytnák v USA řídičák B?
Díky moc!
@Petr Kopal:
Řidičák ti stačí, ale jak to máš vymyšlená s tím autem? Jako turista ho tam nepřihlásíš a nepojistíš, takže s ním legálně nemůžeš na silnici. Tohle máš nějak podchycené?
Ahoj, nevím jestli tahle stránka ještě funguje, snad jo :) poslední komentář vidím z r 2017. Chci si v USA půjčit velký obytnák, takovej ten obytnej autobus co je pro 8-10lidí. (i když nás tam bude max.5) Stačí mi na to řidičák jako na osobák? pokud potřebuju řidičák na nějakou vyšší tonáž, můžu to udělat na místě v USA?
díky moc!
sorry, přečetl jsem si všechny dotazy a řekl bych že ten autobus s oprávněním B řídit můžu. protože v USA se to asi nerozděluje podle tonáže ale podle počtu přepravovaných osob. Mám pravdu? dík
Mohu poprosit o nějaký oficiální odkaz, kde je psáno, co se vše může řídit s českým řidičákem skupiny B. Chceme si půjčit Van pro 12 lidí. Výše je psáno, že to lze, ale chtěl bych to mít nějak podložené. Díky
@Z.: Dle mého článek 24 Ženevské úmluvy říká něco jiného. Nemají třeba ještě samotné státy to nějak upravené, nikde nic nemohu dohledat.
@Paja:
Amíci tak nějak z principu nemůžou znát dopravní předpisy týkající se ŘP z jiných zemí, takže to berou podle sebe. Kdysi jsem si dělal řidičák na osobák (class C) v Kalifornii. Americké Céčko, tedy naše Béčko je na “osobák” o dvou nápravách do 26000 lbs nebo třínápravový do 6000 lbs, případně obytňák do 40 feet nebo na “minibus” do max. 15ti osob včetně řidiče. To vše za předpokladu, že dané vozidlo nevyžaduje CDL (commercial driver’s license, něco jako naše C, D), jinými slovy, že neslouží k výdělečné činnosti. 12timístný van tedy není problém.