Loterie o zelenou kartu do USA (DV 2019) – přihláška, podmínky, zkušenosti

Letos možná naposledy je možné posílat přihlášku do loterie o zelenou kartu do USA. První fáze Diversity Visa Lottery probíhá od úterý 3. října do středy 22. listopadu 2017. Níže naleznete návod, jak můžete přihlásit do loterie DV-2019.

Přihláška do loterie o zelenou kartu do USA (Diversity Visa Lottery 2019 - DV 2019) – návod, instrukce a zkušenosti

Důležitá informace: Jak zmiňuje Franta v komentářích, kvůli technickým problémům byl nutný restart registrací do loterie. Pokud jste se do loterie registrovali před 18. říjnem 2017, musíte přihlášku vyplnit znovu.

Co je loterie o zelenou kartu 2019?

Loterie o zelenou kartu do USA (Diversity Visa Lottery 2017, zkráceně DV-2019) dává lidem z celého světa šanci na dlouhodobý legální život v USA. Účast v loterii je zdarma, o šťastlivcích rozhoduje los. Šanci na vylosování nelze nijak zvýšit.

Štěstí v losu neznamená zisk zelené karty. Dotyčného čeká náročné kolečko skládající se z pohovorů, vyplňování formulářů a dalších kroků. Získání zelené karty stojí v konečném důsledku statisíce korun.

Nedokážete si představit, že za dva roky kompletně změníte svůj život? Odstěhujete se za oceán a budete tam žít? Nemáte úspory, abyste zaplatili několik prvních měsíců života v USA? Máte v Česku finanční problémy a zelenou kartu berete jako šanci na nový život?

Přihlášku do loterie o zelenou kartu nepodávejte. Je nepravděpodobné, že se vám podaří dojít až na konec tunelu a zelenou kartu získat. Navíc snižujete šance někomu, kdo to s životem v Americe myslí vážně.

Kde se hlásit do vízové loterie DV-2019

Do loterie DV-2019 se hlaste výhradně přes web dvlottery.state.gov. To je jediná oficiální stránka. Provozuje ji americká vláda a přihlášku tam lze vyplnit zdarma.

Podání přihlášky do DV-2019 nabízí celá řada zprostředkovatelů, pro které jde o výnosný business. Nechávají si platit až stovky dolarů, mají důvěryhodně stránky často plné lží, slibují nesplnitelné a používají matoucí označení Visa Agent, Visa Consultant nebo Visa Expert.

Ignorujte je. Sliby o zvýšení pravděpodobnosti vylosování jsou nesmysly, akorát zaplatíte zbytečně za něco, co máte na vládním webu zdarma.

Kdy se hlásit do loterie Diversity Visa Lottery 2019

Termín pro podání přihlášky do loterie o zelenou kartu 2019 běží od úterý 3. 10. 2017 od 18:00 do úterý 7. 11. 2017 středy 22. listopadu 2017 v 18:00 českého času.

Na začátku a na konci lhůty bývá web přetížený, doporučuji počkat pár dní. Na (ne)vylosování nemá datum odeslání přihlášky vliv.

Podmínky pro přihlášení do loterie Diversity Visa Lottery 2019

  • Národnost účastníka
    Češi a Slováci se mohou účastnit loterie DV-2019.
    Z účasti v loterii jsou stále vyloučeni občané Velké Británie nebo kanady, neboť jich v uplynulých 5 letech do USA emigrovalo více než 50 000. Letos nedošlo z hlediska národností k žádné změně.
    Kdo má zájem o účast v loterii, ale pochází z některé z nezpůsobilých zemí, může se hlásit se svým partnerem splňujícím podmínky programu.
  • Minimální vzdělání účastníka
    Požadována je minimálně maturita, výuční list nestačí. Učňáky sice splňují podmínku 12 let trvání studia, nejedná se však o požadovaný ekvivalent střední školy.
    Zájemci o účast bez maturity se mohou hlásit, pokud během posledních 5 let nabrali alespoň 2 roky pracovních zkušeností v oboru vyžadujícím alespoň 2 roky výcviku či zkušeností. O způsobilosti rozhoduje výhradně databáze O*Net Online Ministerstva práce USA.
    Stanovené nároky na vzdělání je nutné plnit v okamžiku odeslání přihlášky, studenti maturující na jaře 2018 mají smůlu.

Co potřebujete vědět o vízové loterii do USA 2019

  • Po odeslání přihlášky žádný e-mail nečekejte. Screenshot obrazovky s vaším číslem si pošlete na mail a uložte do cloudu.
  • Každý zájemce smí odeslat jen jednu přihlášku. Duplikátní přihláškou se automaticky vyřadíte ze slosování.
  • Manželé mohou zvýšit svoji pravděpodobnost vylosování tím, že každý partner podá vlastní přihlášku.
  • Do dalšího kola loterie postoupí 50 000 vylosovaných.
  • Přihlášku do loterie DV-2019 vyplňujte bez háčků a čárek.
  • Portrét v přihlášce musí mít rozměry 600×600 px až 1200×1200 px a splňovat další podmínky. Doporučuji buď zajít k fotografovi, nebo požádat zkušeného fotoamatéra.
  • Před odesláním přihlášky si prostudujte úplná pravidla Diversity Visa Lottery DV-2019.

Výsledky loterie o zelenou kartu 2019

Výsledky loterie DV-2019 budou známé od úterý 1. května 2018 na webu dvlottery.state.gov.

Pro ověření stavu přihlášky musíte vyplnit její číslo (confirmation number). V případě jeho ztráty stačí kliknout na odkaz Forgot Confirmation Number a vyplnit alternativní údaje.

Číslo své přihlášky si uschovejte až do 30. září 2019. V minulosti se z různých důvodů stávalo, že se stav přihlášky měnil. Vylosování účástníci loterie mohou po splnění všech dalších podmínek očekávat svou zelenou kartu během roku 2019.

Časté dotazy související s vízovou loterií do USA

  • Kde najdu vyplněný vzor přihlášky do DV-2019?
    Vyplněnou přihlášku najdete na oficiálním webu.
  • Kde mě vyfotí na vízum do USA?
    Poproste libovolného profi fotografa. Šikovní fotoamatéři se mohou vyfotit sami doma.
  • Neumím anglicky, mohu přihlášku vyplnit česky?
    Ne.
    Chcete žít v USA, přičemž nezvládnete vyplnit jednoduchý formulář? Na zelenou kartu zapomeňte a zlepšete svoji angličtinu.
  • Nemám peníze na pobyt v USA, mám účast v loterii risknout?
    Ne.
    Procesem získávání zelené karty ztratíte spoustu času, to málo peněz, co máte a skončí to tak, že kartu nezískáte. Odeslání přihlášky je sice zdarma, ale za lékařskou prohlídku, procesní poplatky a první rok života v USA budete platit.
    V průběhu procesu musíte dokázat, že máte buď naspoření peníze, nebo amerického sponzora. Během první roku v USA nemáte nárok na finanční pomoc. Takže pokud nejste skutečně připraveni odstěhovat se do USA, přihlášku do loterie neposílejte.
  • Na kolik vyjde život v USA?
    Nižší desítky tisíc dolarů ročně jsou minimum, přičemž záleží, kde se usídlíte a jak rychle si najdete práci. V New Yorku, Kalifornii a na Havaji jsou životní náklady nejvyšší, poměrně levně je v Arkansasu, Kentucky a v Mississippi.
  • Mám v přihlášce uvést děti?
    Ano. Do přihlášky se uvádí všechny svobodné děti do 21 let věku.
  • Co mám vyplnit v kolonce vzdělání?
    Uveďte nejvyšší dokončené vzdělání:
    Primary school only = Základní škola
    High school, no degree = Střední škola bez maturity
    High School Degree = Střední škola s maturitou
    Vocational School = Střední odborné učiliště
    Some University Courses = Nedokončené bakalářské studium
    University Degree = Bakalářské studium
    Some Graduate Level Courses = Nedokončené magisterské nebo inženýrské studium
    Master’s Degree = Magisterské nebo inženýrské studium
    Some Doctorate Level Courses = Nedokončený doktorát
    Doctorate Degree = Doktorát
  • Kdy bude probíhat vízová loterie do USA 2020?
    Toť otázka. Současná politická situace nahrává spíše tomu, že je letošní ročník tím posledním a Diversity Visa Lottery 2020 (DV-2020) se již neuskuteční. Pro aktuální informace sledujte tento web.

Zkusíte možná naposledy svoje štěstí v loterii o zelenou kartu do USA? Jaké máte zkušenosti z minulých let? Pište do diskuze.

Diskuze k článku (87 komentářů)

Peter (2)
15.9.2017
9:07

Super správa, a to som myslel, že to už Trump definitívne zrušil… :)

Odpovědět
Franta (2391)
15.9.2017
9:26

@Peter:
Tak to není přímo o Donaldovi, oni jí chtějí upravit/zrušit už dlouho, jak demokraté, tak republikáni, takže to má spočítané, jen to vidí každá strana trochu jinak, tak se dohadují o detailech a souvisejících věcech. A je to jen jedna část celkové imigrační reformy, která stále není doladěná. Omezit by se měl i příchod rodinných příslušníků (sourozenci, rodiče) držitelů GC i těch již naturalizovaných. Pak přijdou volby a každý hlas je dobrý, takže se to dá na čas k ledu a pokračuje se po nich.

Odpovědět
JorckCherry (99)
16.9.2017
19:13

Chcidoameriky,letos možná naposledy je možné posílat přihlášku do loterie o zelenou kartu do USA DV-2019?,může mi tedy pak někdo povědět jaká pak bude možnost se do ameriky dostat když tedy definitivně skončí Loterie o GC? Ilegální cestou asi sotva a american sponsoring je dost složitý,podle članku co jsem četl chce donald trump davát zelené karty za zásluhy http://www.denik.cz/ze_sveta/amerika-meni-imigracni-pravidla-zelene-karty-za-zasluhy-20170802.html děkuji za odp. ✌ p.s. Osobně poslední loterii o GC zkusím snad budu mít štěstí!

Odpovědět
Franta (2391)
17.9.2017
9:51

@JorckCherry:
Co bude nebo nebude se teprve uvidí. Ale stále bude šance přes sňatek a Američanem/kou.

Odpovědět
Patrik (12)
20.9.2017
16:53

Zkusím to, i když vím, že stejně nevyhraju :D

Odpovědět
JorckCherry (99)
25.9.2017
20:56

Chcidoameriky,zajímalo by mě PROČ je PODMÍNKA Minimální vzdělání účastníka kde je požadována minimálně maturita,výuční list nestačí,takže abych to pochopil pokud nemám maturitu nemám nárok získat green card takže tzv. ani získat zaměstnání v americe?,nejde mi to na rozum,mám peníze na život v USA,komunikativní AJ, i mám praxi v oboru(pohřebnictví) ale bez maturity mám tímto dveře do usa zavřené,ikdyž mám jen výuční list nebo základní vzdělání s komunikativní AJ?

Odpovědět
Franta (2391)
25.9.2017
21:49

@JorckCherry:
A co čtení, to ti jde? Pokud ano, tak si to přečti ještě jednou.

„Zájemci o účast bez maturity se mohou hlásit, pokud během posledních 5 let nabrali alespoň 2 roky pracovních zkušeností v oboru vyžadujícím alespoň 2 roky výcviku či zkušeností. O způsobilosti rozhoduje výhradně databáze O*Net Online Ministerstva práce USA.“

Takže pokud děláš hrobníka aspoň 2 roky a předtím ses na něj dva roky učil, jinými slovy, dva roky jsi byl hrobník v zácviku, a pak dva roky samostatný hrobník, to vše v posledních pěti letech, tak skoro splňuješ druhou možnou podmínku. Jde o to, jestli je o hrobníka zájem podle toho O*Netu.

Odpovědět
JorckCherry (99)
25.9.2017
22:02

@Franta: Děkuji,mám praxi 8let takže podle indeed je v USA nespočet volných míst v Funeral Home o práci nouze nebude,i tak děkuji za odpověd,otazkou je jak dopadne loterie děkuji.

Odpovědět

Dobrý den Petře a Franto,
Prosím Poraďte mi, jsem aktuálně v USA na B2 víza, v minulém týdnu jsme se s přítelkyní (Američankou) vzali a řešíme, zda požádat o GC, když jsem v USA, či o spouse víza z ČR. Problém je, že v lednu musím kvůli práci odletět z USA a nevím, zda by byl na změnu statusu dostatek času.
Děkuji vám za cenné rady.
Petr

Odpovědět

@JorckCherry: Loterii zkouset nemusis, protoze stejne v pripade vyhry nesplnujes podminky. Pro ucast v loterii pres pracovni zkusenosti musi byt tvuj obor v Job zone 4 nebo 5 a SVP 7.0 nebo vyssi. V databazi O*Net Onlline je nejvyssi v pohrebnictvi Funeral Service Manager a ten je v job zone 3 a ma SVP od 6, ale mensi nez 7. Takze smula. Zajed do USA, najdi si pritlkyni a ozen se s ni. Muzes mit GC driv nez vubec loterie zverejni vysledky.

https://www.onetonline.org/link/summary/11-9061.00

Work Experience: If you are qualifying with work experience, you must have two years of experience in the last five years, in an occupation which, by U.S. Department of Labor definitions, requires at least two years of training or experience that is designated as Job Zone 4 or 5, classified in a Specific Vocational Preparation (SVP) rating of 7.0 or higher.

Odpovědět
JorckCherry (99)
3.10.2017
22:01

@Dave: Tož děkuji,jsem si říkal no že pohřebnictví v USA je tak dost složité získat jako práci,no nevadí no,takže mám Zajed do USA, najít si pritelkyni a ozenit se s ni. Budu mit GC driv nez vubec loterie zverejni vysledky?,parada no…stejne mi ta prihlaska nesla poslat porad to po me chtelo middle name ikdyz ho nemam nakonec mi to ukazalo Entrant Status Check Instructions

Please be sure to have the Entrant’s Confirmation Number, Last/Family Name, and Year of Birth in order to check the entrant status online.

Odpovědět
Franta (2391)
4.10.2017
7:56

@JorckCherry:
S tou GC přes svatbu to nebude tak jednoduché, ale jde to. Není to jen přijet, vzít si první ochotnou a máš GC. Přítelkyni si musíš nejdříve najít, pak to spolu nějakou dobu táhnout, pak se vzít, prokazovat, že se máte rádi, že to není „jen tak“ (třeba za prachy), vyřízení GC je cca na dva roky, k tomu kontroly z imigračky. A to už budou výsledky DV-2019 venku.

Odpovědět
JorckCherry (99)
4.10.2017
10:38

@Franta: ANO vím že to není jednoduché ani stim sňatkem s Američankou,zkoušel jsem vypsat přihlášku nanečisto,ale stejně mi to nejde kdyz přihlášku o GC celou vyplnim,potvrdim cancel entry tak nakonec potvrdim resume entry a vrati me to zpět na přihlášku,newim co delam spatne asi nesplnuji pozadavek „minimum of a high school diploma“ hold smula …snad priste✌

Odpovědět
Franta (2391)
4.10.2017
11:44

@JorckCherry:
Třeba je to jen přetížené.

Odpovědět
Patrik (12)
4.10.2017
13:31

Tak přihláška podána, teď už jen čekat. Jinak včera mi to nešlo, by to přetížené.

Odpovědět
JorckCherry (7)
4.10.2017
15:12

@Patrik: to gratuluji mě to nejde vubec,vyplním přihlašku skoro celou ikdyž newím co je to „In Care Of“ tak na konci potvrdím cancel entry to mě přesune na na výběr bud Confirm Cancellation nebo resume entry tak kliknu na resume entry a jsem zase zpět na přihlášce …newím co stím snad fotka je spravná udaje snad taky ….

Odpovědět
Franta (2391)
4.10.2017
15:53

@JorckCherry:
A nebylo by lepší místo na cancel/zrušit kliknout na confirm/potvrdit, případně continue/pokračovat? ;-)

In care of znamená v péči. To jako, že bys měl adresu k někomu u koho bydlíš. Jako když ti třeba psali rodiče k babče.
Syn Jedinečný
u babičky babičkové
Ulice 3
Město

Odpovědět
JorckCherry (7)
4.10.2017
16:58

@Franta: JO,svatá pravda! Taky přihláška podána, teď už taky jen čekat.

Odpovědět
Begrip (1)
8.10.2017
0:16

Mám otázku k lotérii ohľadom fotografie. Niekde som čítal že fotka má byť od 600px do 1200px a  nesmie mať veľkosť väčšiu ako 65kb. To s tou veľkosťou môže byť fotka 1000px X 1000px s  veľkosťou 746kb? Či bude problém a kvôli fotografii budem vyradený? Ďakujem za odpoveď a poprosil by som aj nejaký video návod ak by ste vedeli.

Odpovědět

@Begrip: Pred vyplneni prihlasky muzes lkiknout na odkaz s pozadavky na fotografii.
https://travel.state.gov/content/visas/en/general/photos.html
Je tam take Photo tool, kterym si muzas upravit a oriznout jakoukoliv fotku na pozadovany format. Pak si ji ulozis a bude mit pozadovanou velikost a rozliseni.
Na youtube muzes najit spoustu videi.

Odpovědět
Petr Novák (2388)
10.10.2017
10:35

@Begrip: Nebudete vyřazený, ale fotka nebude akceptována kvůli vyšší než povolené velikosti souboru.

Odpovědět
Petik (1)
11.10.2017
10:43

Před rokem v listopadu mě vrátili z USA zpět, že prý tam chci pracovat. Letěla jsem tam za přítelem. Může to mít vliv?

Odpovědět
Franta (2391)
11.10.2017
11:14

@Petik:
Na vybrání ne, na projití pohovorem ano. Záleží, jak to pak případně vysvětlíš. Ale protože tě vrátili pouze s podezření, a nechytili při nelegální práci, tak by to snad mělo proběhnout v klidu.

Odpovědět

Ahoj všem,
vloni jsem měla podanou žádost o „green lottery“ ale překvapivě mě nevybrali.
Letos mě to tam nepustí, si žádost podat ..

Píše mi to: Based on the information provided, the Entry HAS NOT BEEN SELECTED for further processing for the Electronic Diversity Visa program at this time.

Myslela jsem, že může být podávaná žádost každý rok ..
Nevíte jak to je ?
Díky
M

Odpovědět
Franta (2391)
12.10.2017
13:29

@Moka:
„HAS NOT BEEN SELECTED“ to píše při ověřování minulé přihlášky, když tě nevybrali. Tak nic neověřuj a vyplň novou. Musíš to celé vyplnit znovu.

Odpovědět
Evča (2)
12.10.2017
17:46

Ahoj všem, pořád se mi na stránkách objevuje „DOWN for MAINTENANCE“….. objevuje se to ještě někomu?

Odpovědět
Franta (2391)
12.10.2017
18:05

@Evča:
Asi problém nebo údržba.
Je tam:

Electronic Diversity Visa Lottery
Down for Maintenance!
AES is currently down for maintenance. Please try again later.

Odpovědět
Robin (2)
13.10.2017
12:30

@Franta: A dneska taky :D

Odpovědět

Když tady čtu některé komentáře, jasně to ukazuje, že někteří ani neumí anglicky.
Lidi, opravdu zvažte, zda na to máte, co se týče znalosti jazyka, vzdělání-praxe-profese a taky po stránce finanční.
Neberte šanci na výhru lidem, kteří to myslí opravdu vážně a jsou schopni splnit všechny požadavky.

Odpovědět

Muzu prihlasku vyplnit i kdyz jsem uz vylosovana z roku 2018 ? zatim me na pohovor nepozvali a muze se stat ze ani nepozvou , mohu tedy znovu prihlasku podat a zvysit si tim sance na pristi rok , pokud by to letos nevyslo ?
Dekuji za odpovedi

Odpovědět
Franta (2391)
13.10.2017
21:49

@Lili:
Pokud už jsi vylosovaná, tak není důvod k další přihlášce. Během 2018 se pohovoru jistě dočkáš. Kontroluj si bulletiny na https://travel.state.gov.

Odpovědět
Evča (2)
13.10.2017
22:57

@Robin: Jo ta údržba je tam už od pondělka…jsem zvědavá jestli to letos ještě otevřou….

Odpovědět

Dekuji , no me hlavne zajimalo jestli tim neskazim nic , pokud bych to podala znovu jestli se vubec muze . A jinak ten bulletin muzete mi prosim poradit ? Na tech strankach nevím kam presne kliknout , mockrat dekuji .

Odpovědět
Franta (2391)
13.10.2017
23:58

@Lili:
Poslední je tenhle https://travel.state.gov/content/dam/visas/Bulletins/visabulletin_October2017.pdf
Za měsíc by mělo stačit přepsat měsíc v linku, případně na té hlavní stránce zadat do vyhledávače nahoře vpravo Visa Bulletin for November 2017. Měly by se tam dát najít další informace. Ale já to zase tak moc nesleduji, takže víc neporadím.

Odpovědět
Franta (2391)
14.10.2017
23:30

Tak „ofiko“ reakce na to:
Electronic Diversity Visa Lottery
Down for Maintenance!
AES is currently down for maintenance. Please try again later.

zní:
“There is a technical problem requiring maintenance and the site will be brought back up as soon as possible.”
Bez dalších podrobností nebo upřesnění času.

*****

Ekvádorská ambasáda zveřejnila informaci o restartu DV-2019:
Due to technical problems, the enrollment period for the DV-2019 program has been restarted and all registrations made before October 18, 2017 will need to be reworked to be considered. We apologize for the inconvenience. To ensure impartiality and to protect the integrity of the process for all involved, we must restart the registration process for this year (DV-2019).

The new enrollment period for the DV-2019 program is noon on Wednesday, October 18, 2017 and ends at noon on Wednesday, November 22, 2017.

If you registered before Wednesday, October 18, 2017 your registration will not be considered and you need to submit another one during the new registration period. You can submit a new record without being disqualified. Persons who submit more than one registration during this new term will be disqualified.

*****
Pražská ambasáda mlčí.

*****

Takže, vydrž Prťka, vydrž.

Odpovědět
Robin (2)
15.10.2017
8:33

@Franta: Tak asi mlčí z důvodu docela špatných vzájemných vztahů :D

Odpovědět
JorckCherry (99)
15.10.2017
12:37

Zdravím,mohl by mi zde někdo rozumně vysvětlit proč neustále někdo vypisuje a zkouší hledat jakoukoliv práci v USA(uklížeč, mechanik, svářeč, automyčka, se rvírka,kuchař…) když jasně všichni INTELIGENTNÍ LIDÉ rozumně ví jaký je postup při poptávce nebo nabídce práce v USA !

Odpovědět
Mesi (528)
15.10.2017
20:57

@JorckCherry: Bohuzel ne vsichni (a zdaleka ani ne vsichni inteligentni) lide vedi, ze pro praci v USA (a nejen tam) potrebuji pracovni vizum. Cim dal vice lidi povazuje za standardni stav, ktery plati v Evropske Unii. Zapomina se, ze toto je jedna z vyhod EU a neni to nic samozrejmeho. Kazdy stat si nejakym zpusobem chrani svuj pracovni trh a zrovna USA to delaji velmi tvrde. Doporucil bych neresit pitomosti typu pomazankove maslo, rum atd. (nebo nekdo z vas vlastni spolecnost, ktera to vyrabi? Pak se cite poskozeni). To, ze se drtiva vetsina obyvatel CR vubec nema spatne, vetsinou poznaji, az kdyz opusti CR.

Odpovědět
JorckCherry (99)
15.10.2017
21:42

@Mesi: Bohužel někteří si v ČR i v SR neustále myslí že i Austrálie,Kanada i Nový Zéland jsou země kde osobně není nutné mít potřebné pracovní povolení ale pro ně jsou to země kde je to pravé pro život i práci protože se jim v ČR ani v Evropě nelibí(málo peněz,diskriminace aj.) ale přesto chtěji do zemí kde je nutné pracovní vízum ale vyjedou např. do USA na ESTU kde jsou imigrační zákony dost velmi tvrdé .. Doporučuji si přečíst http://www.nazkusenou.cz/prace-v-usa-a150.html asi 2000lidí hledá práci v USA i klidně jakoukoliv práci v USA(uklížeč, mechanik, svářeč, automyčka, servírka,kuchař…ale nikomu nic neříká slovo „Work visa“ ✌

Odpovědět
Franta (2391)
15.10.2017
22:21

@Mesi + JorckCherry:
Hodně lidí totiž stále žije z vyprávění těch, co tam odjeli v 90tých letech a pak se postupně vraceli. Bývaly doby, kdy byl dolar přes 30.-Kč, jednu dobu byl dokonce kolem 40,-. Také tenkrát imigrační a úřady nebyli tolik „ostrý“. Dalo se sehnat SSN, vyřídit si US doklady. Pak se to postupně začalo omezovat a po 9/11 idylka skončila úplně. Netvrdím, že se stále nedá něco sehnat, ale už dávno to není tak jednoduché jako kdysi a také to už není tak výhodné.
Znám lidi, co se vrátili, přivezli si auto, tady koupili byt a žijí si tu ten spokojený „nudný“ místní život, protože si vydělali do začátku a na ostatní jim ta výplata stačí. Ale znám i takové, co byli vráceni, nemají nic a nadávají ne celý svět. Pak jsou i tací, kteří se snaží tam vydržet, co to jde, protože si nenašetřili a v případě návratu by tu museli začínat od nuly se skoro prázdnou kapsou a výhledem na mizerný důchod, protože jim chybí odpracované roky. Tak tam přežívají a doufají, že je nechytí, že stále budou mít nějakou práci, že se jim nic nestane…

Odpovědět
JorckCherry (99)
15.10.2017
23:03

@Franta: Ono MESI I FRANTO hodně naivních lidí si doteď myslí i pár lidí mi to i vulgarně napsalo že AMERIKA je ta země kde i ilegálně jde získat Americká výjimečnost (American
exceptionalism) a Americký sen (American dream) které v Evropě prej neexistují, je mi 30 a osobně na tyto 2 jevy neveřím, vy snad ano? Děkuji✌

Odpovědět
Franta (2391)
16.10.2017
19:43

Tak už je info i na ofiko stránce – https://www.dvlottery.state.gov

Due to a technical issue, the DV-2019 entry period that began on October 3 has been closed. Entries submitted during October 3-10 are not valid and have been excluded from the system; they will not count as a duplicate entry. The technical issue has been resolved and a new full entry period will begin at noon, U.S. Eastern Daylight Time on Wednesday October 18, 2017 and will run until noon Eastern Standard Time on Wednesday November 22, 2017. Only entries submitted during this period will be accepted and considered for selection in the lottery. Please throw away any confirmation number or other documentation that you have if you submitted an entry during Oct. 3-10.

Odpovědět
Mesi (528)
17.10.2017
0:32

@JorckCherry: Americky sen, prestoze mnoho lidi na nej stale veri (a nekteri ho stale mohou zazit) uz jako takovy (podle mne neexistuje). To byla 60., 70. leta, kdy opravdu kazdy mohl toho snu dosahnout, kdy i s obycejnou praci clovek poridil dum ve slusne ctvrti a pokud nebyl lempl, zajistil se na stari. Ted, alespon v Kalifornii, plati, ze kdo ma dobrou praci, ten se tu ma vyborne, pravdepodobne lepe, nez kdekoliv jinde na svete. Ale kdo nema dobrou praci, ten se muze mit lepe i v CR. Ma to tu sve plusy i minusy, stejne jako kdekoliv jinde.
A to vse je logicke – pokud ma nejaky stat naskok pred ostatnimi, tak ho nelze udrzet navzdy. Prestoze se bude zlepsovat, ti za nim se budou zlepsovat take a rychleji, protoze mohou vyuzit to, co uz bylo vynalezeno tim pred nimi. To je krasne videt na priladu treba Nemecka a CR. Ano, CR za 20 let poskocilo mnohem vice nez Nemecko za tu samou dobu, protoze startovalo z mnohem nizzsi pozice. Ale tyhle staty si urcity naskok drzet budou i dal.

Odpovědět
JorckCherry (99)
17.10.2017
8:18

@Mesi: Mesi jaké podle tebe má Kalifornie své plusy i mínusy,v Kalifornii platí že kdo má dobrou praci, ten se tu má výborně, pravdepodobně lépe, než kdekoliv jinde na světě?,stím bych i souhlasil! protože do Kalifornie by chtěl skoro každej a češi a slováci nejsou výjímkou.

Odpovědět
Mesi (528)
17.10.2017
20:52

@JorckCherry: To by bylo na delsi povidani. Ale rozhodne plati to, ze s dobrou praci neni prilis mist na svete, kde by se clovek mel lepe. Je tu naprosto vse, co clovek potrebuje nebo chce od spickoveho zdravotnictvi pres nepreberne mnozstvi zabavy po velke mnostvi mist, kam vyrazit na vylet. Ale stoji to penize. Za ty muzes mit krasny dum na super miste, atd… Vynecham stredni prijmy, s kterymi si clovek zije podobne jako v CR (jen moznosti ma mnohem, mnohem vetsi) a preskocim na ty nizsi. To jsou lide (hlavne latinos), kteri bydli, z pohledu Cecha, v nehezkych domech v horsich ctvrtich, nemaji poradne zdravotni pojisteni a jit si uzivat je stoji prilis penez.

Odpovědět
JorckCherry (99)
17.10.2017
21:15

@Mesi: Děkuji …ano vše co jsi napsal je také pravda,proto se Kalifornii i říká motor americké ekonomiky nebo i VIP golden state,kde to opravdu není moc levné spíše hodně draho(zdravotnictví,bydlení,zábava). A co se týče mexičanů těch je tam dost a jak už si psal bude jim i nebo i je složitě jim konkurovat na nižším životním příjmu a práci,se středním příjmem je to skoro to samé jako v ČR …naprosto souhlas. Děkuji. Jinak veřím že je to na dlouho vypisovat o životě v Kalifornii jaké má + a – ✌ v pohodě.

Odpovědět
David (3)
18.10.2017
12:53

Ahoj!

Jsem OSVČ se základním vzděláním. Peníze vydělávám online, tj. mám internetové projekty a peníze z reklamy a jiných zdrojů. Nicméně mám jen základní vzdělání a nechystám se v USA pracovat. Chci tam žít a pokračovat ve své práci ke které mi stačí jen notebook a internet. Podle informací výše tak ale nemám možnost získat GC, protože nemám maturitu a ani 2 roky praxe v některých z pracovních oborů. Je to tak? Jaké mám možnosti?

Díky

Odpovědět
Franta (2391)
18.10.2017
14:44

@David:
„nechystám se v USA pracovat. Chci tam žít a pokračovat ve své práci“
Jinými slovy tam chceš pracovat. Práce není to, co děláš fyzicky rukama, ale to, co tě živí.

Pokud jsi na ty tvé internetové projekty neabsolvoval nějaké dvouletí školení, tak před DV-program se ke GC asi nedostaneš.
Pak jedině svatba s US občanem nebo zkusit investiční/podnikatelská víza. Ale víza vyžadují investici, případně nutnost vytvoření pracovních míst pro Američany. Takže si jen ta svatba.

Odpovědět
David (3)
18.10.2017
14:52

@Franta: Díky za odpověď Franto. Měl jsem asi napsat že se tam nechystám ucházet o žádně zaměstnání, proto moje vzdělání i praxe je irelevantní. Nicméně nespadám tím do podmínek GC. Přítelkyni mám a chci tam odjet s ní. Stále ale doufám že pro mě existuje jiná možnost než svatba. Přece ne každý chce jet do ameriky se ucházet o běžnou práci. To vízum pro investory pro mě bohužel taky nedává smysl.

Existuje ještě nějaké jiné vízum pro lidi kteří chtějí v americe zůstat dlouhodobě?

Odpovědět
Franta (2391)
18.10.2017
15:33

@David:
Tohle jsem nikdy neřešil, ale asi jediná možnost je turistické B-2. Tam je možnost až půlročního pobytu v kuse, v určitých případech je možné pak na místě požádat o prodloužení. Já tam díky tomu byl skoro rok v kuse. Trávit část roku (zimu?) v USA by mělo jít. Ale je otázka, jak se imigrační bude tvářit při/po třetí návštěvě na půl roku. Už tu několik lidí psalo, že po třetí návštěvě s ESTA na 90 dní je vraceli domů.

Při žádosti o B-2 bych ale určitě neříkal, že své projekty budeš provozovat ze Států. Brali by to, jak jsem psal, jako práci. Prostě to běží samo nebo se někdo další stará o chod, když jsi pryč.

Odpovědět
David (3)
18.10.2017
16:42

@Franta: Tak možnost by to byla. Tak mě ještě napadá, řeší tam někdo jaký máš vízum, když si chceš pronajmout bydlení?

Díky.

Odpovědět
Franta (2391)
18.10.2017
17:44

@David:
Hotel, motel, Airbnb a tak asi nikdo neřeší, to stačí pas. Možná kdyby to bylo hodně dlouhodobé, tak nejspíš dají někam hlášku.

Pronajmout si klasicky nájemní byt asi jen tak nepůjde. Co si pamatuji, tak tam vždy chtěli americkou ID.

Odpovědět
Daniel (11)
18.10.2017
18:01

Tak uz nam to zase funguje :-)

Odpovědět
Mesi (528)
19.10.2017
1:08

@David: 1) Přece ne každý chce jet do ameriky se ucházet o běžnou práci: Ano, mimo Evropskou Unii se proste jen tak pracovat do jineho statu nejezdi. Dnes uz vetsina (bez nadsazky vetsina) bere moznost pracovat v EU jako samozrejmost, zapominaji, ze je to jedno z privilegii clenu EU (misto toho resi nejake po*elane maslo nebo rum, ktere jim muzou byt ukradene). Je to dano tim, ze v CR neexituje medium, ktere by informovalo o deni v EU, pouze bulvarni media vzdy vytahnou nejakou „senzaci“ – jednu ze stovek probiranych norem. 2) Vizum na pul roku a opakovat ho: pobytem delsim nez pul roku se stavas danovym residentem zeme, ve ktere jsi ten cas stravil. Tudiz mas ze sveho prijmu (jedno ze pres internet) povinnost podat danove priznani v USA. Jak tam vysvetlis svuj prijem, kdyz nemas pracovni povoleni? 3) klasicky byt si nepronajmes, protoze s kazdou zadosti, kterou podas, vyplnujes i formular a nasledne jsi podroben credit check (pronajimatel si zkontroluje tvoji kredit historii), jelikoz nemas kredit, nikdo ti nepronajme byt. Nehlede na to, ze za kazdou takovou zadost platis.

Odpovědět
Mesi (528)
19.10.2017
1:23

@Mesi: @David: V te prvni vete melo byt jen tak pracovat nebo presidlovat do jineho statu. Vypadlo mi to presidlovani/stehovani.

Odpovědět
JorckCherry (99)
19.10.2017
18:19

Zdravím dnes mi přišlo do emailu tato zpráva – Dear Diversity Visa Program entrant:

Please check http://www.dvlottery.state.gov for an important announcement regarding your Diversity Visa Program entry.

Remember, only internet sites that end with the „.gov“ domain suffix are official U.S. government websites. Many other websites (e.g., with the suffixes „.com,“ „.org,“ or „.net“) provide immigration and visa-related information and services. The Department of State does not endorse, recommend, or sponsor any information or material on these other websites. The Department of State, KCC, or any other U.S. government entity will never ask you to send money via email or request that you reply with personal information. The only fee associated with the DV program will be paid at the time of your interview.

U.S. Department of State

Odpovědět
Franta (2391)
19.10.2017
18:35

@JorckCherry:
Ty to tu asi moc nečteš, co?
Jen tě upozorňují, že došlo ke změně a hned i varují před zprostředkovateli.
Viz.Evča + Franta + Franta
A info od Petra nahoře v článku.

Odpovědět
JorckCherry (99)
19.10.2017
18:42

@Franta: Franto vím. Četl jsem. Sorry

Odpovědět
Patrik (12)
20.10.2017
9:40

Ahoj, dnes mi došel mail a v něm odkaz na stránku, na které se píše:

Due to a technical issue, the DV-2019 entry period that began on October 3 has been closed. Entries submitted during October 3-10 are not valid and have been excluded from the system; they will not count as a duplicate entry.

Takže kdo žádal v tomto období musí si zažádat znovu.

Odpovědět
Rasťo (1)
20.10.2017
19:06

Dobrý večer.
Funguje orezávač fotiek z 
https://travel.state.gov/content/visas/en/general/photos.html
Keď dam choose photo neviem sa dostať k  fotkam.

Odpovědět
Petr Novák (2388)
21.10.2017
12:25

@Patrik:
Ahoj Patriku, víme a v článku je to již doplněné. :-)

@Rasťo:
Ahoj Rasťo, podle mne je problém ve flashi. Ten americký systém je už docela obstarožní.

Odpovědět

Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat ohledně velikosti fotografii. Uvádíte, i po rozkliku na Váš odkaz, že fotografie má min. 600×600 px, max 1200×1200 px. Pokud se vrátím o stránku níže na: https://travel.state.gov/content/visas/en/general/photos.html je tam napsáno u odstavce Additional Requirements for the Diversity Visa (DV) Program, že rozměr je: 600×600 pixels in dimension.
Já jsem nahrál mé foto v dimenzi 900px x 900px (což jsem si nějak neuvědomil) a mám tedy obavy, aby mi přihlášku zaevidovali.

Jak je to tedy s těmi rozměry? Musí být rozměr jenom těch 600×600 px, nebo platí min. 600×600 px, max 1200×1200 px?

Díky za odpověď.

Odpovědět
Franta (2391)
23.10.2017
19:30

@Jan:
intrukcích je toto

Image Resolution
and Dimensions:
Minimum acceptable dimensions are 600 pixels (width) x 600
pixels (height) up to 1200 pixels x 1200 pixels. Image pixel
dimensions must be in a square aspect ratio (meaning the height
must be equal to the width).

Takže od 600 do 1200. Ten photo tool to zřejmě upravuje na tu nejmenší velikost, tak je v textu jen 600.

Odpovědět
Mirek (2)
24.10.2017
16:06

Dokazal by mi nekdo z minulych vyhercu nebo nekdo obeznameny s tematikou rozepsat „Získání zelené karty stojí v konečném důsledku statisíce korun“?

Ja se do loterie uz asi letos hlasit nebudu (hlasil jsem se pravidelne spoustu let), v USA jsem stravil pres tri roky zivota (legalne, vzdy pres J1 jako student a pozdeji pres W&T a na internshipu), takze mam zhruba prehled o tom, kolik zivot v USA stoji a co vsechno se da zaridit (a to i bez kreditni historie), ale ze zvedavosti by me celkem zajimalo, na co jsou ty statisice korun potreba, zda se mi to jako celkem hodne (byt je jasne, ze uplne bez penez to taky nejde).

Diky :)

Odpovědět
Franta (2391)
24.10.2017
16:59

@Mirek:
Věci kolem vyřizování (doktor, poplatky…) – cca 20.000,-
Letenka – 10-20.000,- (záleží kam a kdy)
Musíš mít prostředky na rok života tam. Až po roce můžeš totiž využít nějaký sociální program. Může se stát cokoliv, nemusíš sehnat práci, budeš vydělávat méně než jsi čekal.
Ubytování 12×1.000,-USD + 2×1.000,- deposit (může to být méně, ale i více, to spíš, záleží na místě). Takže bratru cca 308.000,-
Auto (MHD funguje jen někde) – 2.000,-USD (nebude to asi Cadillac, ale mělo by to chvíli jezdit) – 44.000,- + nějaké poplatky za značku a pojištění (netuším kolik, ale tipuji minimálně 1.000,-US)
Jídlo – 12×500.-USD = 132.000,-

To už jsme na nějakých 514.000,-
+ zdravotní pojistka, benzín, elektrika, plyn, mobil, oblečení, internet…
Takže ano, jsou to statisíce. A to jsem počítal pro jednoho. Pokud vyrazí rodinka, bude to o poznání víc.

Jasně, každý si chce hned najít práci, někdo jí bude mít domluvenou předem. Někdo už tam má kontakty, hodně lidí ale ani pořádně neví, do čeho jde. Každý chce uspět, ale musí být připravený na nejhorší, mít nějakou rezervu. A i tuhle finanční zajištěnost na ambasádě při pohovoru posuzují. Pokud máš jen na letenku tam, případně zpět, kdyby se nedařilo, tak je nejspíš nepřesvědčíš, že jsi pro ně přínosný.

Odpovědět
Mesi (528)
25.10.2017
8:21

@Mirek: Franta to hezky rozepsal. Ta caska je v konecnem dusledku. Samotny proces ziskani imigrantskeho viza (rozumej, zatim ne GC, tu dostanes az v USA – tedy po pohovor na ambsade je v desetitisicich a je to o neco vic, nez tech 20 tisic. Dale potrebujes mit dostatecna aktiva pro Affidavit (penize na uctu, nemovitost) nebo sponzora (Americana), ktery se za tebe zaruci, ze se o tebe v pripade potreby postara = nebudes zadat o zadne davky. A jestli se nepletu, tak to neni jeden rok, ale dele (myslim, ze mnohem dele, ale nejsem si ted jisty). V tech aktivech se bavime o castku v podstate kolem milionu.
Doplnim Frantu, pojistka auta (povinne ruceni) vcetne havarijniho (coz neni nutne) vyjde bez historie cca na 200 USD mesicne.

Odpovědět
Mirek (2)
26.10.2017
20:20

@Franta: @Mesi:

Jo takhle je to mysleno, ja jsem si prave nebyl jisty jestli to neni jenom cena za vsechno papirovani pred samotnym odjezdem, statisice mi prisly jako moc. Na druhou stranu kdyz se nad tim zamyslim, tak jenom ten 3-5 mesicni Work & Travel me vzdycky vysel kolem 50-60 tisic dopredu (viza, letenky, programovy poplatky atd.) + k tomu nejaka rezerva, abych do prvni vyplaty nejedl jen ramen nudle. :D

Myslim, ze clovek ktery tam uz nejaky cas byl tak by do zacatku ty naklady dokazal srazit pohodlne na ctvrtinu a venovat je radeji budovani kreditu nez autu. Cimz nechci rict aby to nekdo riskoval bez te financni rezervy, jen bych ji palil uplnek jinak. :)

Odpovědět
Marek Václavík (1)
29.10.2017
15:41

Zdravím,

Chtěl bych se zeptat, jestli by mi někdo neporadil, jak je to s tím, když mám dvoje ( Německé a České) občanství když bych se chtěl do loterie pro rok 2019. Asi nemá smysl podávat dvojí příhlášku že? Obojí občanství mám plnohodnotné, narozen jsem v ČR, ale získal jsem i Německé, vzhledem k tomu že bydlím na “ Prajzské „, a můj děda byl nucen bojovat za Wermacht, tak mám i Německé, které platí taky, jako bych byl rodilý Němec. (můžu pracovat ve státní správě atd.) Co myslíte že bude lepší když budu přihlášku vyplňovat?

Děkuji moc za pomoc!

Odpovědět
Franta (2391)
29.10.2017
16:41

@Marek Václavík:
Když nic jiného, tak Němců vyberou víc. Ale také se jich víc určitě přihlásí.
Koukni do statistik a udělej si představu.
Jinak jsi ale Němec asi jen podle druhého občanství, takže neporadím, zda se tak přihlásit. Jestli to bude mít smysl a dá ti to větší šanci. Narození, pobyt i vzdělání v přihlášce bude české, jen do občanství bys dal místo českého to německé.
Dvě přihlášky jsou nesmysl, lišilo by se jen občanství, takže by minimálně jednu diskvalifikovali.
A také je otázka, zda se pro potřeby DV programu nebere jen občanství podle místa narození. Zkus si projít pravidla, já je nepročítal celá do detailu.

Odpovědět

Ahoj, plati i pres komplikace, ze prihlasku je mozne podat, az do 7.11.? Diky

Odpovědět
Franta (2391)
30.10.2017
22:16

@Jana:
Kvůli komplikacím to bylo celé posunuté na 18.10. – 22.11.

https://www.dvlottery.state.gov
Due to a technical issue, the DV-2019 entry period that began on October 3 has been closed. Entries submitted during October 3-10 are not valid and have been excluded from the system; they will not count as a duplicate entry. The technical issue has been resolved and a new full entry period will begin at noon, U.S. Eastern Daylight Time on Wednesday October 18, 2017 and will run until noon Eastern Standard Time on Wednesday November 22, 2017. Only entries submitted during this period will be accepted and considered for selection in the lottery…

Odpovědět
Honza (1)
1.11.2017
13:18

Zdravím,

–>> DO kolonky „District/Country/Province/State“ píšete OKRES bydliště nebo KRAJ ? Díky za feedback. Mějte se.

Mailing Address

In Care Of
Address Line 1
Address Line 2
City/Town
District/Country/Province/State
Postal Code/Zip Code
Country

Odpovědět
Petr Novák (2388)
1.11.2017
13:40

@Honza: Ahoj Honzo, je to v podstatě jedno. Napiš kraj, nebo okres.

Odpovědět
Patrik (12)
1.11.2017
18:07

Trump chce po včerejším útoku v NY zrušit loterii :(

http://www.bbc.com/news/world-us-canada-41825340

Odpovědět

Ahoj, mám možná hloupou otázku, ale chci se zeptat, jestli podání přihlášky do loterie nemůže následně ovlivnit vstup do USA na estu. Chtěl bych si přihlášku podat, ale mám na květen 2018 do USA naplánovanou cestu a bojím se, jestli při vstupu pak nemůže být problém. Už jsem tam na estu 2x byl, vždy jen na cca 2 týdny a bez problémů, ale nerad bych to tímhle nějak pokazil. Předem všem díky za odpověď. :-)

Odpovědět
Franta (2391)
1.11.2017
19:40

@Tom:
Jsou to dvě různé věci. Přihláška v loterii nijak povolení ESTA ani vízum neovlivňuje.

Odpovědět
Franta (2391)
1.11.2017
19:50

@Patrik:
Tak o to už se snažili za Obamy, i před ním. V plánu zrušení (nebo aspoň omezení/upravení) je, ale zatím se demokraté a republikáni neshodli na variantě imigrační reformy, kterou by podpořily obě strany. Ale obě strany chtějí loterii, tak jak je teď, změnit, případně zrušit. Takže to, že to chce Donald, je hezké, ale nestačí to. Ale událost v NY je dobrý podpůrný argument.

Teoreticky už loterie neměla být dva roky, o DV-2017 se psalo jako o poslední, ale blížící se presidentské volby, to celé posunuly.

Odpovědět

@Franta: Ano, já vím, že jsou to dvě různé věci, nicméně oba systémy jsou vládní, takže určitě na letišti vědí, že jsem se přihlásil do loterie, tak jsem spíš myslel, jestli tam nebude podezření, že bych tam chtěl zůstat. :-)

Odpovědět
Petr Novák (2388)
1.11.2017
20:28

@Tom: Ne, účast v loterii skutečně žádný vliv na povolení vstupu nemá. :-)

Odpovědět

@Petr Novák: Díky. :-)

Odpovědět
JorckCherry (99)
3.11.2017
14:58

Zdravím chcidoameriky,ikdyž vím že loterie už končí ale přesto se za svého kolegu zeptám,mohl by si 37letý muž který byl 8,5let ve vězení(kradeže,drogy..) poslat přihlášku do loterie o GC nebo i člověk který byl v minulosti ve vězení založit firmu v americe a získat tím podnikatelská víza nebo i GC? Děkuji …

Odpovědět
Renata (4)
7.11.2017
18:40

chcem sa opýtať či niekto skúšal si dať skontrolovať spravnosť velkosti fotky na oficialnej stranke….start photo tool….stiahne mi to nejaky program FiG Crooper a nič viac…poradi niekto?minuly rok som nič take nemala…dakujem

Odpovědět
Peter (2)
7.11.2017
20:36

@Renata:
ahoj Renata, u mňa ten Photo Tool funguje, ale iba v Opera prehliadači. Skúšal som aj Firefox a Chrome a tam mám s tým podobný problém ako ty, takže to bude záležitosť prehliadača. Avšak mám skôr taký zádrhel, že mi oreže fotku, ktorú tam online nahrám, ale po uložení do PC je nekvalitná a zrnitá. Musel som si fotku upraviť (orezať a skomprimovať ) nakoniec v programe v PC (ACDSee).

Odpovědět
Renata (4)
8.11.2017
19:13

@Peter: Dakujem , skusim dnes v inom prehliadači.

Odpovědět
Spark (1)
16.11.2017
22:52

@Renata – das do googla swf opener, kliknes na to prve stiahnes, nainstalujes a malo by to ist (aspon mne to tak slo).

Rad by som sa Vas opytal, ze ked fotka ma 600×600 75kb ci to je v pohode?
a druha otazka,ked som sa napriklad narodil na ukrajine, ale zijem tu uz 20 rokov, mam aj obcianstvo – system ma bude brat ako Ukrajinca alebo ako Slovaka?

Vdaka vopred za odpovede :-)
Spark

Odpovědět

Zdravim,
Chcela by som sa opýtať,akú úroveň vzdelania uviesť do prihlášky o zel.kartu,keď mám skončené stredné odborné učilište 3 roky plus 2 roky maturitné štúdium hneď za tym(takže vlastne 5 rokov štúdia ukončené mat.skuskou,ale na SOU).Kedze tam taká možnosť nie je,môžem uviesť High School Degree?
Ďakujem za odpoved,je to super stránka.Inac ako dopadol ten pán s tými štyrmi kuframi?Pár dní som necitala príspevky,tak nie som v obraze :)

Odpovědět
Franta (2391)
21.11.2017
21:57

@Bubu:
Máš maturitu, takže máš High School Degree.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.