V roce 2019 se zájemci opět mohou zúčastnit loterie o zelenou kartu 2021. Případné vylosování v loterii neznamená automatické přidělení zelené karty, ale pouze šanci na její získání. Přihlášky se přijímají od 2. října do 5. listopadu 2019.
Co je loterie o zelenou kartu do USA?
Americká vláda pořádá každý rok loterii (Diversity Visa Lottery 2021, DV-2021), která dává lidem z celého světa šanci na legální život v zemi. Zájemci se vždy na podzim zdarma zaregistrují, načež proběhne los, jehož výsledky jsou vyhlašovány v květnu následujícího roku. Všichni zúčastnění mají stejnou šanci, pravděpodobnost vylosování nelze nijak zvýšit.
V případě vylosování nemáte automaticky nárok na získání zelené karty. Získáte však právo vstoupit do procesu jejího získání, což obnáší vyplňování formulářů, pohovory a prokazování. Náklady na získání zelené karty mohou dosáhnout až nižších stovek tisíc korun, vše si hradí sám účastník.
Než vyplníte přihlášku do vízové loterie, zodpovězte si následující otázky: Jste ochotni za 2 roky změnit svůj život o 180 °? Zanecháte své práce, odhlásíte děti z české školy a do ČR budete létat jen na dovolenou? Máte dostatek úspor na pokrytí prvních měsíců života v USA? Jestliže u některé z otázek pochybujete, účast v loterii vám nedoporučuji.
Zúčastnit loterie se můžete i tak, ale je velmi nepravděpodobné, že zelenou kartu získáte a ještě více nepravděpodobné je, že se vám podaří v Americe usadit. Bude vás to stát jen čas a peníze. Nesmysl je účast ve vízové loterii také v případě, kdy potřebujete uniknout před finančními problémy v ČR.
[ad1]
Návod: Jak poslat přihlášku do loterie o zelenou kartu 2021
Přihlášky do loterie DV 2021 posílejte výhradně přes oficiální web state.gov. Přihlášku zde vyplníte zdarma, provozovatelem těchto stránek je americká vláda.
Na internetu však narazíte na spoustu webů, které záměrně připomínají oficiální stránky vlády a tváří se důvěryhodně. Slibují nesplnitelné, často vyloženě štvou, používají matoucí označení Visa Agent, Visa Consultant nebo Visa Expert. Ve skutečnosti je provozují podnikavci, pro které je to business, který vás bude stát až stovky dolarů.
Zvýšit šanci na vylosování vám nemohou, jen zaplatíte za něco, co můžete mít na oficiálních stránkách zdarma. Důrazně doporučuji tyto zprostředkovatele ignorovat.
Termín vízové loterie USA 2021
Přihlášky do loterie o zelenou kartu 2021 můžete posílat od úterý 2. října 2019 do úterý 5. listopadu 2019 v 18:00 českého času.
Na začátku a na konci období může být web přetížený nebo zcela nedostupný, doporučuji s vyplněním přihlášky počkat pár dní. Čas odeslání přihlášky nehraje z hlediska pravděpodobnosti vylosování žádnou roli. V žádném případě však neposílejte dvě nebo více přihlášek v jednom roce, tím se automaticky vyřadíte z losování.
Podmínky loterie o zelenou kartu 2020
- Národnost účastníka
Češi a Slováci se mohou zúčastnit loterie DV-2021.
Loterie se však nemohou účastnit občané zemí, ze kterých během posledních 5 let do USA emigrovalo více než 50 000 lidí. Jedná se mimo jiné o Kanadu, Velkou Británii nebo Vietnam. Letos se nově mohou zúčastnit občané Peru, naopak Guatemalci mají letos smůlu. Občané nezpůsobilých zemí se mohou přihlásit se svým partnerem, pakliže splňuje podmínky. - Vzdělání účastníka
Pro účast v loterii je nutné mít přinejmenším maturitu, výuční list je málo. Odborná učiliště sice splňují podmínku nejméně 12 let trvání studia, nicméně se nejedná o požadovaný ekvivalent střední školy.
Lidé s výučním listem bez maturity se mohou přihlásit, když během uplynulých 5 let nabrali nejméně 2 roky zkušeností v oboru, jež vyžaduje alespoň 2 roky výcviku nebo zkušeností. O způsobilosti rozhoduje výhradně databáze O*Net Online provozovaná Ministerstvem práce USA.
Nároky na vzdělaní je nutné splnit již v okamžiku vyplňování přihlášky, studenti maturující na jaře 2020 tak musejí ještě rok počkat. - Cestovní pas
Od roku 2019 je nutné mít již během vyplňování přihlášky vystaven platný cestovní pas. Do přihlášky se vyplňují některé údaje z pasu.
Co ještě musíte vědět o loterii o zelenou kartu 2021
- Vytvořte si screenshot stránky, která se zobrazí po odeslání přihlášky. Pošlete si ho na mail a do cloudu, žádný potvrzovací e-mail vám totiž nedorazí.
- Přihlášku do loterie může každý poslat jen jednou. Kdo jich pošle více, automaticky se vyřadí z losování.
- Zvýšit šance na vylosování mohou manželé tím, že každý z partnerů vyplní svou přihlášku.
- Celkem bude vylosováno 50 000 osob, kteří získají šanci na zelenou kartu.
- Přihláška do loterie DV 2021 se vyplňuje bez hacku a bez carek.
- Fotka účastníka musí mít rozměry 600×600 px, velikost maximálně 240 kB a splňovat další požadavky. Pokud jste šikovní, můžete se vyfotit doma před bílou zdí.
- Před vyplněním přihlášky si raději přečtěte úplná pravidla Diversity Visa Lottery DV 2021.
Výsledky loterie o zelenou kartu 2021
Stav přihlášky do vízové loterie 2021 bude možné ověřit od úterý 5. května 2020 na webu state.gov. Potřeba je číslo přihlášky (confirmation number). Pokud ho ztratíte, klikněte na v prvním kroku na “Forgot Confirmation Number” a vyplňte požadované údaje.
Vygenerované confirmation number si uschovejte až do 30. září 2021. V minulosti se z různých důvodů stávalo, že se stav přihlášky mohl změnit. Pokud vylosování účastníci úspěšně projdou celým procesem, na svou zelenou kartu se mohou těšit během roku 2021.
Časté dotazy ohledně vízové loterie do USA
- Kde mě vyfotí dle amerických požadavků?
Stačí zajít k libovolnému fotografovi a ukázat mu požadavky loterie. - Mohu přihlášku vyplnit česky, pakliže neumím anglicky?
To jako vážně? Chcete žít v USA, ale nezvládnete vyplnit jednoduchý formulář? Na zelenou kartu zapomeňte. - Mám loterii risknout, i když nemám peníze na odstěhování?
Ne. Proces získání karty vás bude stát čas, nervy a peníze. A ve finále kartu nezískáte. Účast je sice zdarma, ale platíte lékařskou prohlídku, procesní poplatky a celý první rok života v USA. Během procesu navíc dokládáte, že máte našetřen dostatečný finanční obnos, nebo máte amerického sponzora. První rok života v USA navíc nemáte nárok na finanční pomoc. - Jaké jsou náklady na život v USA
Záleží na vašem životním standardu a na tom, jak rychle si najdete práci. Počítejte s nižšími desítkami tisíc dolarů. Nákladný život je v New Yorku, Kalifornii a na Havaji, finančně relativně méně náročný v Arkansasu, Kentucky a v Mississippi. - Zmiňují se v přihlášce do vízové loterie děti?
Ano. Uveďte v ní všechny svobodné děti do 21 let věku. - Jaké vzdělání mám uvést v přihlášce?
Nejvyšší dokončené:
Primary school only = Základní škola
High school, no degree = Střední škola bez maturity
High School Degree = Střední škola s maturitou
Vocational School = Střední odborné učiliště
Some University Courses = Nedokončené bakalářské studium
University Degree = Bakalářské studium
Some Graduate Level Courses = Nedokončené magisterské nebo inženýrské studium
Master’s Degree = Magisterské nebo inženýrské studium
Some Doctorate Level Courses = Nedokončený doktorát
Doctorate Degree = Doktorát - Kdy se koná loterie o zelenou kartu 2022?
Oficiálně potvrzené to není, ale pokud se bude Diversity Visa Lottery 2022 (DV-2022) konat, tak začátkem října 2020.
Kolik lidí se zúčastnilo loterie o zelenou kartu?
Zajímavou statistiku počtu přihlášek přináší americké Ministerstvo zahraničí.
Loterie | Účastníci Příbuzní | Češi celkem | Účastníci Příbuzní | Slováci celkem | Celkem účastníků |
---|---|---|---|---|---|
DV 2007 | 5 177 3 111 | 8 288 | 8 139 5 562 | 13 701 | 9 070 227 |
DV 2008 | 4 967 2 944 | 7 911 | 6 629 4 347 | 10 976 | 10 064 316 |
DV 2009 | 4 609 2 969 | 7 578 | 5 112 3 369 | 8 481 | 13 185 013 |
DV 2010 | 3 403 2 375 | 5 778 | 3 546 2 320 | 5 866 | 9 769 457 |
DV 2011 | 4 031 2 718 | 6 749 | 4 095 2 615 | 6 710 | 16 511 508 |
DV 2012 | 4 180 2 803 | 6 983 | 3 970 2 472 | 6 442 | 19 672 268 |
DV 2013 | 4 258 2 769 | 7 027 | 4 515 2 928 | 7 443 | 12 577 355 |
DV 2014 | 4 835 3 306 | 8 141 | 4 876 3 324 | 8 200 | 14 633 971 |
DV 2015 | 4 687 3 124 | 7 811 | 4 742 3 011 | 7 753 | 14 418 063 |
DV 2016 | 5 285 3 557 | 8 842 | 5 526 3 562 | 9 088 | 17 573 364 |
DV 2017 | 5 254 3 666 | 8 920 | 5 302 3 550 | 8 852 | 19 344 586 |
DV 2018 | 5 155 3 559 | 8 714 | 5 197 3 491 | 8 688 | 23 088 613 |
Rozhodli jste se zúčastnit loterie o zelenou kartu 2021? Jak se chcete v USA prosadit? Pište do diskuze. :)
Diskuze k článku (56)
29.10.2019 v 10:01
“Pokud pouzujete letos stejnou fotku jako loni, budete automaticky vyrazeni. Jiz pouzivaji system pro porovnavani fotek z predchozich rocniku” – tusite nekdo jak dlouho toto jiz pouzivaji jestli je to pravda? Znam vic lidi ve svym okoli ktery roky vypadaji stejne a tak pouzivaji nekolik rocniku porad stejny foto. Dik.
29.10.2019 v 11:25
@Daniel:
Co vím, tak novou fotku už chtějí nějakou dobu. Možná pro lepší rekognici nebo prostě jen pro stížení práce “zprostředkovatelů”. Někteří nabízeli i “předplatné” na několik ročníků, tohle jim to trochu ztěžuje.
Koukal jsem i na ten pas, co tu někteří řešili, a ve FAQ mají:
“13. What if my passport expires or I lose it before I apply for a visa?
If your passport number changes for any reason, you will have to provide evidence of why it has changed to
KCC before they will schedule your DV interview. If you entered a false, inaccurate, or invalid passport
number on your DV entry, your case will be disqualified or your DV application refused. We suggest you make
a legible photocopy of the passport you use for the entry and store it in a secure location with your entry
confirmation number (FAQ #27). A photocopy alone is not proof you entered a valid passport number on your
entry, but it can help you explain the situation. The final determination is up to the Consular Officer at the
time of your DV interview.”
Takže myslím, že by neměl být problém, když v mezičase pas z přihlášky vyprší.
2.11.2019 v 10:59
Zdravím. Taky se Vám stále nedaří vyplnit formulář Green Card? Stále mi to padá už několik dní :( Nevím jestli je server přetíženy nebo stránky mají nějaky problém.. Nevíte prosím někdo něco? Mám strach abych to stihla vyplnit.. Děkuji moc za odpověd..
2.11.2019 v 18:55
@Klara:
Jak píše Petr v článcích, nenechávejte to na poslední chvíli a stejně tak na začátku několik dní počkejte, servy mohou být přetíženy.
Jinak, známý to vyplňoval asi před půl hodinou a prošlo mu to na poprvé. Včera to zkoušel odpoledne a večer a ani jednou se mu to nepovedlo. Nepustilo ho to ke druhému kroku. Prý to zkoušel několikrát a i na různých prohlížečích.
5.11.2019 v 18:34
Zdravím, chci se zeptat, jako všem se nám stále nedařilo dostat tam jak správnou fotku, tak se vůbec dostat do systému. Neustále nás to kopalo ven kvůli přetížení serveru,
Jeli jsme na počítači, notebooku i na Macu, prostě vše, co bylo doma.
Bohužel na počítači a na noťasu se nám systém uzavřel v 18:00.
Jasně, pravidla jsou a platí.
Ale na Macu jsme už dávno byli za 2. stranou, která už byla i načtená a neprošla, jen kvůli fotce manžela (jak jinak), ale od dětí byly fotky načtené do systému loterie.
A protože nás to normálně pustilo, tak nám to nakonec vyplivlo SUCCESS! a dokonce i Confirmation number, prostě všechno tak, jak minulé roky ve správný čas.
Tentokrát ale bohužel „…received … at 12:08:13 PM EST. Ale dále nás to také vyzvalo k uchování confirmation number a vytisknutí…
Prostě vše jak při úspěšném zaregistrování.
Chci se zeptat, jak je to v takovém případě, opravdu budeme v loterii nebo nás dodatečně vyhodí.
Znovu říkám, že nás to pustilo včas a kromě jedné fotky byly údaje i s fotkami dětí, u kterých to hlásilo, že jsou už nahrané a uložené.
Díky moc za odpověď.
5.11.2019 v 18:35
Zdravím, chci se zeptat, jako všem se nám stále nedařilo dostat tam jak správnou fotku, tak se vůbec dostat do systému. Neustále nás to kopalo ven kvůli přetížení serveru,
Jeli jsme na počítači, notebooku i na Macu, prostě vše, co bylo doma.
Bohužel na počítači a na noťasu se nám systém uzavřel v 18:00.
Jasně, pravidla jsou a platí.
Ale na Macu jsme už dávno byli za 2. stranou, která už byla i načtená a neprošla, jen kvůli fotce manžela (jak jinak), ale od dětí byly fotky načtené do systému loterie.
A protože nás to normálně pustilo, tak nám to nakonec vyplivlo SUCCESS! a dokonce i Confirmation number, prostě všechno tak, jak minulé roky ve správný čas.
Tentokrát ale bohužel „…received … at 12:08:13 PM EST. Ale dále nás to také vyzvalo k uchování confirmation number a vytisknutí…
Prostě vše jak při úspěšném zaregistrování.
Chci se zeptat, jak je to v takovém případě, opravdu budeme v loterii nebo nás dodatečně vyhodí.
Znovu říkám, že nás to pustilo včas a kromě jedné fotky byly údaje i s fotkami dětí, u kterých to hlásilo, že jsou už nahrané a uložené.
Díky moc za odpověď.
…
5.11.2019 v 18:57
@Ostravak:
Podle mě to zpětně zruší při kontrole.
To je daň za to, nechávat to na poslední chvíli, když je na to měsíc.
5.11.2019 v 21:13
@Franta:
Nenechávali jsme to opravdu na poslední chvíli.
Pokaždé jsme to zkoušeli asi hodinu a měli vždy smůlu.
A dneska jsme to zkoušeli od rána …. a nakonec to “jeli” 5 hodin vkuse.
Ale problémem byli asi ty fotky, tentokrát tam nešla ta jimi zadaná velikost, museli jsme je neustále upravovat.
Píšete, že podle Vás to patrně vyhodí. Chápu správně, že to nevíte s úplnou jistotou ?
Můžeme někde zjistit, jestli nám tu přihlášku opravdu vyhodí ?
5.11.2019 v 21:52
@Franta:
Tak nám to nedalo a zašli jsme až tak daleko, že jsme právě volali do US.
Spojili jsme se přímo s centrálou v Kentucky (Kentucky Consular Center). KCC telephone number is 606-526-7500.
Pán byl velice příjemný a – překvapený :). Neví o takovém případu a s pobaveným hlasem nám sdělil, že nevidí jediný důvod pro vyřazení a v každém případě, pokud máme confirmation number, znamená to, že jsme se přihlásili včas. Popřál nám hodně štěstí a nemáme se obávat, že by nás systém dodatečně vyhodil.
Tak že by při takovém neskutečném štěstí snad letos … ? :D
6.11.2019 v 6:30
@Ostravak: super, gratulujem Len by ma zaujímalo, či by si robil niečo inak ak by odpoveď bola iná
6.11.2019 v 15:44
@Robo:
Vďaka Robo za gratulaci.
Asi úplně nechápu, jestli myslíš odpověď tady od Franty nebo tu z Kentucky.
Pokud by Franta nenapsal, že asi nám přihlášku vyhodí, tak bychom doufali a v květnu bychom to zkusili, jestli nejsme vylosovaní.
No a v případě, že by reakce z Kentucky byla, že dojde k vyhození přihlášky, tak bychom sice věděli, že k tomu asi dojde, ale stejně bychom to v květnu ‘checkli’. :))
6.11.2019 v 16:19
@Ostravak: a tam som smeroval…. ze bez ohladu na hociaku odpoved by si si to skontroloval, ci ta nahodou nevybrali ;-)
tak drzim palec, nech to teraz pri tom stasti vyjde ;-)
17.1.2020 v 5:29
Dobrý den,
chtěl bych se zeptat jak se postupuje v případě že nejsme s přítelkyní po svatbě a chtěli by jsme oba zvýšit šanci na zisk karty. Pokud zažádáme oba pod svým nýnějším příjmením, a vyberou jednoho znás, můžeme letět spolu nebo i když proběhne svatba tak není problém s náhlou změnou jména u přítelkyně? Snad mě chápete a díky za odpověď.
17.1.2020 v 10:25
@Tomáš: Ahoj, ako som cital clanok, tak ak vyhras green card, tato sa na priatelku/snubenicu vobec nevztahuje. Cize by si letel sam. Ale vztahuje sa na manzelku. Takze postup je svadba a nasledne obaja ziadat o green card na seba a na manzela/manzelku
19.1.2020 v 11:07
@Tomáš:
Jak píše Robo. Přítel/kyně nikoho nezajímá, takže rychlá svatba a papíry začít vyřizovat jako manželé.
26.1.2020 v 10:53
@Robo: @Franta: Díky za odpověď. :)
20.4.2020 v 10:31
No, jsem zvedavy jestli vubec dojde k vyhlaseni losovani 5.5. Sice nevidim duvod proc by ne, ale taky vim ze situace se muse zmenit ze dne na den avsichni zaplaceme….. A taky jsem zvedavy na to kdy se konecne dostanu na dovolenou do USA protoze prave dneska jsem tam mel byt nalozenej na plazi u more na Floride petadvacatej den :-(
26.4.2020 v 0:55
Neví někdo, jak to vůbec bude s letošním losováním? Četl jsem na CNN a New York Times, že bude loterie pozastavena, ale nikde jsem se nedočetl detailnější info, jestli se jedná o pozastavení vydávání zelených karet z minulého roku nebo jestli se jedná o letošní losování. Snad by celé losování nezrušili, když se má jednat o opatření na 60+ dnů ne? Na stránce loterie bohužel vůbec žádné informace :(
26.4.2020 v 9:24
@Jirka:
Nic proti CNN a New York Times, ale dokud nebude info na ofiko stránce, tak si můžou psát, co chtějí. A stejně tak tady nikdo nebude vědět, co a jak, pokud sami Amíci neřeknou, co zamyšlí.
26.4.2020 v 11:39
@Jirka:
Podle mě si to jen nepochopil. Pošli odkaz na články co jsi četl, já takové nenašel, kde by se vyloženě mluvilo o Diversity Visa. Pokud vím, tak na 30 dnů se pozastaví vydávání zelených karet. To ovšem nemá s loterií DV-2021 nic společného, vydání zelené karty je až poslední krok, ke kterému proces pro výherce DV může vést a jak již název napovídá, získávat GC na základě DV-2021 bude možné až v roce 2021. Tedy dávno po tom, co uplyne to 60-denní pozastavení. Trump se netají tím, že má zájem celou loterii zrušit, ale (zatím) pro to nenašel dostatečnou politickou podporu a pokud pokles nezaměstnanosti nebude tak radikální a dlouhodobý, tak se mu to ani nepovede.
26.4.2020 v 11:49
@Jirka:
Sorry, tak už jsem našel článek, kde se o tom píše:
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-52391678
konkrétně:
“The order also suspends the Diversity Visa Lottery, which issues about 50,000 green cards annually.”
Nicméně, tím se pochopitelně myslí vydávání GC pro DV-2020, které v této době probíhá:
https://britsimonsays.com/trump-signs-executive-order-for-60-day-ban-on-immigration/
Koneckonců, v samotném nařízení o pozastavení vydávání se vyloženě o DV nepíše nic:
27.4.2020 v 0:20
@Mirek: jo jo, tak to byla jedna z moznosti, co jsem myslel, snad to tak bude. Diky za reakce a hodne stesti, pokud jste letos taky ve hre :)
27.4.2020 v 22:28
@Jirka:
njn taky drzim palce. Uz koukam ze posunuli o mesic vysledky na 6.6.2020
28.4.2020 v 10:02
@Mirek: kruci, taky na to koukam :( No tak snad to nakonec fakt neutnou.
28.4.2020 v 20:52
@Jirka:
no to urcite ne, toho se nebojim jelikoz to by udelali hned a navic to narizeni se losovani samotneho netyka. spis jsou asi i v KCC taky na homeoffice a nestihaji :D
6.6.2020 v 19:01
Ahoj, tak už se někdo dostal ke kontrole statusu? ;-)
7.6.2020 v 11:24
Tak ja zase letos utrel slzu :-( Preju ostatnim vice stesti
7.6.2020 v 11:55
U mě taky nic :( Tak třeba zas za rok :)
8.6.2020 v 14:27
@Sendy:
no taky, škoda. snad to klapne těm co vyhráli :)
9.6.2020 v 19:31
Zdravím. Chci se zeptat kdy se bude otevírat Přihláška do loterie o zelenou kartu 2022 ? Děkuji za odpověd
10.6.2020 v 14:17
@Leoš:
Asi jako vždy, na podzim. Zatím to nevypadá, že by se zrušení/změnění DV programu blížilo realitě.
6.7.2020 v 17:29
Ahoj Měla bych prosím důležitou otázku tak kdyby někdo věděl budu moc rada za jakékoli rady a odpovědi. Sama tomu ještě nejsem schopna uvěřit ale byla jsem vylosována…Teď ale potřebuji vyplnit formulář DV-260 a nejsem si jistá jednou věci. Mám naplánovanou svatbu ale ještě nejsme svoji tudíž nevím zda mám do formuláře uvést i svehoho budoucího manžela? A taky popřípadě kdybych vyplnila formulář jen sama za sebe zda by měl můj manžel potom taky šanci a nárok kartu získat? A taky bych se chtěla ještě zeptat jestli je nějaká lhůta do kdy se má DV-260 vyplnit? Děkuji moc za veškeré odpovědi pěkný den
14.8.2020 v 20:37
@Daniel:
Me by zajmalo, pokud jsi nebyl vybran ale i nekdo ostatni, jestli tusite nekdo z jakeho duvodu? At uz nevyhovujici vzdelani, nevhodny obor prace atd.
14.8.2020 v 21:05
Nyni ctu naklady v USA, takze clovek co v poho pusti do toho 300 000czk s tim uz si tam do zacatku vystacit? Je to dostatecne pro zacatek plus kdyz ma neco bokem?
https://cs.dvlottery.me/blog/2000-cost_of_moving_to_usa
Preci jen zde nebylo zminena odhadovana castka, mit na poplatky, letenka ta je tak 10 000czk, mit na prvni najmy alespon 6 mesicu, na kauci, neco pro zacatek na jidlo.
Zkousel jsem to spocitat pro rok 2020 a snad 300 000czk uz by mohlo byt tak nejak rozumne? a nebo pripadny zajemce ma pocitat o kolik vyssi castku? Pocitam to pro mesta jako je New York City – Brooklyn – Bronx apod.
14.8.2020 v 22:04
@MiraH6:
Kdysi jsem někde četl celkem slušný rozbor, že se losuje náhodně (kdo bude vylosován) za přičtení dalších faktorů a koeficientů (kolik lidí bude vylosováno), jako třeba počet přihlášených z dané země, počet obyvatel dané země, počet úspěšných žadatelů o GC za poslední období, je koeficient i pro jednotlivé země v rámci kontinentu, atd. Aby to +/- spravedlivé pro všechny. Takže pokud jsi nebyl vylosován, je to obyčejná smůla. Samozřejmě za předpokladu, že jsi vše ohledně přihlášení udělal správně. Pokud ne, tvá přihláška propadla a ty se to nedozvíš. Takže se vlastně můžeš roky přihlašovat se stejnou chybou a myslet si, že máš jen smůlu.
Ve starších příspěvcích u předchozích článků se to tu rozebíralo, kolik tak asi mít. Aktuální sumu, vzhledem k současným reálným nákladům, netuším. Ale osobně bych do toho nešel, pokud bych neměl minimálně milion. Pokud tam člověk někoho nezná, tak jde do nejistoty, nemusí se mu hned začít dařit. O nějakou podporu může zažádat až po roce (aktuálně to může být jinak, je to stará informace) pobytu v USA a je otázka, zda ji dostane a kolik to bude. Takže já bych chtěl mít jistotu, že mě počáteční neúspěch nedonutí plavat zpět do Evropy.
16.8.2020 v 15:50
@Franta:
Dekuji za odpoved, alespon tak mohou lidi vedet ci se lepe rozmyslet. Take je treba i brat v uvahu, kolik mel clovek naklady v CR k pomeru platu a kolik bude mit tam. Ten kdo treba v CR platil celkem za byt 4000kc vcetne energii a ma plat treba cisteho 30 000kc, musi si dobre propocitat jestli mu to da o tolik vyssi zivotni uroven najem 1500 USD a prijem treba cisteho 3000 USD.
16.8.2020 v 20:22
@MiraH6:
Také je třeba si uvědomit další rozdíly kolem “nákladů” na život.
U nás máš zdravotní daně, zdravotní a sociální pojištění, “strhávané” rovnou z platu. Tam si daně platíš sám. Když si to nepohlídáš, tak je nemáš z čeho zaplatit.
U náš si kdykoliv zajdeš k lékaři, v lékárně si připlatíš, někdy více, někdy méně, prohneš se většinou jen u zubaře. Tam se prohneš všude.
Osobní zkušenost, sice starší (2001), ale pro představu to stačí. Obyčejné kontaktní čočky, které u nás koupíš v každé dobré drogerii nebo na netu. Tam mi je bez receptu neprodali a doktor si za prohlídku řekne 100,-USD, pak si je za 25,- USD/krabička můžeš koupit. Z doslechu vím, že ultrazvuk břicha vyjde na 500,-, operace klíční kosti 10.000,-, porod kolem 10.000,- (ne, porodné ti tam nedají), vše samozřejmě v dolarech. Probírá se to i u článku o cestovním pojištění.
16.8.2020 v 23:55
Chtel bych se zeptat,je aktualne moznost jako turista se podivat do USA ? Nebo kdy popripade bude tato moznost tam odcestovat.
Diky
19.8.2020 v 5:46
Zdravím, byla bych vděčná kdyby někdo věděl jestli je možné zažádat v loterii o zelenou kartu teď na podzim pokud se bude konat, jestliže už jsem v USA rok na víza J-1, omlouvám se pakliže to už tady zaznělo.
Děkuji!
22.8.2020 v 12:46
@MiraH6: 300 000 je podle mě málo a myslim, že při vylosování by jsi s touhle částkou ve finále u “obhajoby” stejně neprošel. Tobě se to zdá možná akorát, ale přesně jak píše Franta, ty náklady tam jsou vysoký i v jiných ohledech…stačí když si zvrtneš nohu, něco zlomíš a těch 300 000 ti zahučí v lékařský péči raz dva. Někde se tu už psalo, že to minimum na osobu se pohybuje do začátku kolem 500 000Kč. S tím nájmem seš taky hodně při zemi…1500USD leda za nějakej krcálek s broukama. Rsp., seženeš za 1500USD jakž takž normální bydlení, ale v nějaký zadnici, kde zas pro změnu bude větší problém sehnat práci a hlavně trochu slušně placenou. Počítej, že města jako SF, LA, NY Chicago atp. , to pod 2000USD bude příšerný bydlení.
22.8.2020 v 12:47
@Franta: Známý rodili pár let zpátky za 10 000USD, výhoda samozřejmě, že dítě vyfasuje automaticky i americkej pas, nicméně teď už se prý pohybuje cena za porod kolem 15 000USD.
17.9.2020 v 13:18
Ahoj, narodil som sa v Česku – český rodný list, no žijem na Slovensku, SK pas, občianstvo atď.
Country of eligibility je CZ, správne ?
18.9.2020 v 23:38
Tak to byl hodne levný porod, to slyším za 18 let v USA poprvé. U mého zaměstnavatele s relativně slušným zdravotním pojištěním by porod vysel minimálně na $5000. To je s pojištěním, $5000 je pouze spoluúčast, která cini asi 20%. Kamarádka před 16 lety rodila za $30 000. Jaksi přehlédli to, ze mela pojištěni a poslali úcty na $30 000 a byla to rychlovka, porodila do 6 hodin, z nemocnice ji vypakovali do 48 hodin. Nastesti nakonec platili jenom sploluucast (co-insurance), ale dohadovali se s nemocnici kvůli jejich omylu asi pul roku.
30.9.2020 v 19:45
@VL:
Ono záleží na státu, oblasti i nemocnici. Zda je porod bezproblémový nebo jsou nějaké obtíže. Třeba v Arkansasu se při standardním průběhu lze dostat i pod 10.000,-. Těch 30.000 bývá spíš ta horní hranice.
Tohle by mělo být z letošního června Average cost of giving birth in each state
7.10.2020 v 23:31
Zdravim, chtel bych se zeptat ohledne zjistovani praxe O-Net? Mate nekdo s timto zkusenosti? To se do zadosti zapisuje, nebo doklada az po vysledcich? Kde tam presne najdu uznanou karieru? Kdyz jsem tam prochazel “databazi” kde bylo uvedeno (sance zamestnanosti, ocekavany rust atd.) nasel jsem tam 2 obory, ktere splnuji a jsou za poslednich 5 let dolozitelne.
Chapu spravne tedy, ze pokud pres Find Occupation dohledam svuj obor je to tedy pro moznost ziskani karty Ok? Dekuji za pomoc
8.10.2020 v 13:41
@Jakub:
Uz jsem si vse potrebne nasel na podminkach zelene karty.
Kdyby to nekdo hledal.
Na strankach Onet si v prvnim poli Find Occupations si naleznete Job Family-dale treba Vyroba a v kazdem oboru si sjedte dolu kde naleznete Rozsah SPV a to musi byt 7 a vyssi. Cislo pod 7 neni adekvatni pro prihlasku.
Popis v CZ:
Pracovní zkušenosti: Pokud máte kvalifikaci s pracovní praxí, musíte mít za posledních pět let dva roky praxe v zaměstnání, které podle definic Ministerstva práce USA vyžaduje alespoň dva roky školení nebo praxe označované jako Job Zóna 4 nebo 5, klasifikovaná v hodnocení specifické odborné přípravy (SVP) 7,0 nebo vyšší.
29.9.2021 v 11:07
Zdravim,
chci se podelit o svou zkusenost, treba nekomu info pomuz. Casova osa:
2019: zkusil jsem to jako kazdy rok od roku 2012
zari 2020: zjistil jsem, ze me vylosovali
1. rijna 2020: odeslany formular DS-260 za sebe i syna (t.c. neco pres 2 roky)
6. kvetna 2021: Gratulujeme a poslete nam dalsi dokumenty
14. kvetna 2021: odeslany pozadovane dokumenty
30. cervence 2021: additional documents required – prochazel jsem vse jeste jednou a jedine a jedine, co me napadlo, ze muze chybet, byl pas syna (cerstve trileteho). Zminku o povinnosti mit pas pro tak male dite jsem nikde nenasel. Ve formulari jsem napsal, ze syn se mnou do US nepojede hned, ale bude me nasledovat pozdeji, vysvetlil pricinu absence pasu a jeho dodani v nejdrivejsim terminu v prilozenem dopise (pozadavek v pripade, ze neni mozne dodat nektery z dokumentu)
– protoze pas nemel a byli jsme daleko od bydliste s rodnym listem, ktery potrebujete k vyrizeni pasu, obratem jsem poslal vysvetleni, jak pozadovali. Neprisla zadna odpoved.
– pas jsem mezitim vyridil a updatovany email vcetne hlavni stranky pasu meho syna odeslal 1.9.2021.
Od te doby nic.
Bylo tam prvni zpozdeni z me strany, kdy jsem si stranku zkontroloval pozdeji, nez jsem mohl. Nicmene posuzovani na strance KCCDV netrva 3-6 tydnu, jak ve svych odpovednich emailech pisi, nybrz dle me zkusenosti 3-6 mesicu, mozna ale jen v prubehu uplynulych covidovych let..
Jinak priste bych uz resil jen sebe a v odpovedich uvedl, ze syn me nebude do US nasledovat a resil primarne GC pro sebe, ostatni operativne. Zpozdeni kvuli pasu mozna take prispelo k negativnimu zaveru cele akce.
Drzim palce, at to vam ostatnim klapne.
David
29.9.2021 v 19:04
@David:
Takže GC nevyšla a předpokládáš, že to bylo kvůli pasu dítěte? Docela pech.
30.9.2021 v 19:37
Je smutne, ze nekdo neuspeje jen proto, ze si neprecte instrukce. Na tyto instrukce je odkaz mimo jine i v dopise oznamujici vyhru.
Toto je z instrukci pro vylosovane, z tohoto odkazu: https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/immigrate/diversity-visa-program-entry/diversity-visa-if-you-are-selected/diversity-visa-prepare-supporting-documents.html
You and each family member immigrating with you must submit a photocopy of the biographic data page of a currently valid passport. The biographic data page is the page with your photograph, name, date, and place of birth.
– Send a photocopy of your biographic data page to KCC.
– Bring your original passport plus one photocopy of the biographic data page to your visa interview at the U.S. Embassy or Consulate.
29.10.2021 v 8:49
@David:
Jo, tohle byl fail. Obzvlast v obdobi covidu, kdy zpracovani DS-260 trvalo vice nez 6 mesicu a na napravu pak nezbyvalo moc casu. Vysvetleni absence jakehokoliv dokumentu (+ dodatecne dodani) je nabizena moznost, ale osobne se mi neosvedcila. Stejne jako moznost mluvit s kymkoliv zivym na jejich lince.
Mate nekdo povedomi o tom, jak funguje toto dodatecne rizeni? https://travel.state.gov/content/travel/en/News/visas-news/diversity-visa-2020-and-2021-updates.html