Přihláška do loterie o zelenou kartu do USA (DV 2016) – návod, instrukce a zkušenosti

Online registrace do loterie o Zelenou kartu letos probíhá od středy 1. října 2014 v 18:00 středoevropského letního času do pondělí 3. listopadu 18:00 SEČ. Návod jak a kde se přihlásit se dočtete v tomto článku.

DV Diversity Visa 2016 Lottery | © Mike Mozart

Přihlášky do aktuálního ročníku loterie o zelenou kartu do USA se přijímají od října do listopadu 2018.

Výsledky loterie DV-2020 je možné kontrolovat od 15. května 2018.

Kde se přihlásit do loterie Diversity Visa 2016 o Zelenou kartu?

Přihlášky do loterie podávejte výhradně prostřednictvím oficiální stránky http://www.dvlottery.state.gov/. To je jediná adresa, u které budete mít jistotu, že nebudete za odeslání přihlášky nic platit.

Hlásit do loterie se můžete také prostřednictvím soukromých subjektů, často se označují jakoVisa Agent, Visa Consultant nebo Visa Expert. Nemusí jít nutně o podvodníky nebo zloděje, ačkoliv se často vyjadřují nepravdivě nebo slibují nesplnitelné. Jde jen o způsob podnikání, vydělává se především na neznalosti lidí.

Instrukce a podmínky pro DV-2016 (Diversity Visa 2016)

  • Příjem přihlášek probíhá od středy 1. 10. 2014 v 18:00 SEČ do pondělí 3. 11. 2014 v 18:00 SEČ. Přihlášku nedoporučuji podávat počátkem a koncem tohoto období, neboť servery nejspíše budou velmi přetížené. Zároveň v případě této situace nebude docházet k prodlužování vyhlášeného termínu!
  • Každá osoba smí podat jen jednu přihlášku! Systém umí rozpoznat duplikátní záznamy a takové uživatele rovnou vyřadí, tj. nebudou mít šanci na vylosování!
  • V letošní loterii bude mít příležitost získat vízum opět 50 000 šťastlivců. Podíl vylosovaných z každé země nepřevýší 7 %.
  • Přihlášku vyplňujte bez diakritiky, tj. nepoužívejte háčky a čárky.
  • Hlásit se mohou zvlášť oba partneři – manžel i manželka.
  • Pro dokončení přihlášky budete potřebovat fotografii poměrně atypických rozměrů – instrukce jsou na této stránce.
  • Hlásit do loterie se mohou obyvatelé České republiky, Slovenska a dalších desítek zemí. Pokud jste se narodil(a) v zemi, jejíchž obyvatelé se nemohou účastnit (např. Velká Británie nebo Čína), ale váš partner se účastnit může, můžete se účastnit s ním.
  • Účastnit loterie se mohou pouze ti zájemci, kteří splní minimální požadavky na vzdělání. Tím se rozumí minimálně ukončené učiliště (resp. 12 let primární a sekundární školní docházky), nebo minimálně dva roky pracovní praxe konané v průběhu posledních pěti let. Jestli spadáte do této kategorie, můžete zjistit na webu O*NET On-line. Počítá se přitom datum odeslání přihlášky – tj. pokud podmínku 12 let docházky splníte až v létě 2015, máte bohužel smůlu.
  • Ve srovnání s loňským rokem nedošlo k žádné změně v zemích, jejichž obyvatelé se mohou loterie účastnit.
  • Kompletní instrukce a podmínky vízové loterie si pročtěte na oficiálních stránkách.

Výsledky loterie budou vyhlášeny v úterý 5. května 2015 na webu http://www.dvlottery.state.gov/ po kliknutí na Entrant Status Check. Jak postupovat v případě vylosování si můžete díky osobní zkušenosti čtenářky Veroniky přečíst již nyní.

Zúčastnili jste se minulých ročníků vízové loterie? Vylosovali vás – jak jste pokročili? Nevylosovali a zkusíte svoje štěstí i letos? Napište do diskuze!

19. září 2016 Petr Novák , ,

Diskuze k článku (182 komentářů)

Eugen (4)
21.9.2014
20:20

zdravim, píšete že se muže hlásit každý kdo má jakoby 12 let školy nebo ekvivalent. Tenhle rok maturuji mužu se přihlásit ted, nebo až příští rok ?

Odpovědět
Petr Novák (2520)
21.9.2014
21:00

Bohužel až příští rok, všechny podmínky musejí být splněny v okamžiku odeslání přihlášky.

Odpovědět
Petr (1)
22.9.2014
0:24

Zdravím je mi 41 mám učební obor na 3,5 roku bez maturity když jsem vycházel základku vycházelo se z osmé třídy můžu se učastnit. Díky za info hodně povedené stránky. Petr

Odpovědět
Petr Novák (2520)
22.9.2014
1:26

Petře, pokud jsi v průběhu posledních pěti let alespoň 2 roky pracoval na pozici, která vyžaduje alespoň 2 roky tréninku nebo zaškolování, tak ano. :-)

Odpovědět
David Andrejšín (10)
22.9.2014
1:27

Mohu se zeptat, proč se obyvatelé některých zemí nesmí zúčastnit? A jaké všechny země to jsou?

Odpovědět
Petr Novák (2520)
22.9.2014
1:31

Davide, účastnit se nemohou obyvatelé zemí, ze kterých do USA v průběhu posledních 5 let imigrovalo více než 50 000 osob.

Konkrétně jde o Bangladéš, Brazílii, Čínu (vnitrozemskou část), Dominikánskou republiku, Ekvádor, Filipíny, Haiti, Indii, Jamajku, Jižní Koreu, Kanadu, Kolumbii, Mexiko, Nigérii, Pákistán, Peru, Salvador, Velkou Británii a Vietnam.

Odpovědět
David Andrejšín (10)
22.9.2014
2:06

@Petr Novák: To je docela drsné. :D A tou emigrací se myslí to, že vyhráli zelenou kartu, nebo i to, že dostali pracovní vízum nebo kartu přes sňatek atd?

Odpovědět
Franta (3666)
22.9.2014
8:21

@David Andrejšín:
Myslí se tím všichni z dané země. Možná ne vše napíšu přesně.
Po tom, co získáš GC, a máš už ve Státech zázemí, máš možnost požádat o GC i pro své přímé příbuzné (rodiče, sourozence, svobodné děti nad 21). Tohle je ale běh na dlouhou trať, trvá to několik let. Během procesu získávání GC díky loterii ji zároveň můžeš vyřizovat pro manželku a svobodné děti pod 21. Také se tam počítají lidé, co GC získali sňatkem s občanem USA, uprchlíci, co žádají o azyl (a dostanou ho), pracovníci, co se jim poštěstilo změnit pracovní povolení na trvalý pobyt a další. Nezdá se to, ale někdy se stane, že těch lidí je prostě hodně a pak USA vyhlásí stopku.
Pracovní vízum, jako takové, se tam nepočítá. S ním můžeš v USA zůstat pouze po dobu kontraktu a je na dobu určitou. Takže kdyby jsi měl práci domluvenou na delší dobu, než platnost pracovního víza, tak buď musíš odjet nebo požádal o prodloužení.

Odpovědět

Dobrý deň, mal by som jednu otázku, ak nemám platný pas tak sa môžem prihlásiť do tej lotérie?

Odpovědět
Franta (3666)
22.9.2014
17:03

@Erik:
K přihlášení pas nepotřebuješ. Ale pokud tě vylosují, tak ho budeš potřebovat.
Jen by mohl být problém se jménem, do přihlášky ho píšeš tak, jak je uvedeno v pase.
„1. Name – last/family name, first name, middle name – exactly as on your passport.“

Odpovědět
David Andrejšín (10)
23.9.2014
4:13

A tohle bude možná blbá otázka, ale proč to tak je? Vláda tam nechce mít hodně lidí z jedné země? :D A kdy se jim ta možnost znovu otevře? A stala se tato situace někdy v ČR?

Odpovědět

Dobrý deň, manžel je čech, ja slovenka, žijeme v čr – ak by ,,náhodou,, manžel vyhral lotériu, možem do usa s ním?

Odpovědět
Franta (3666)
27.9.2014
15:57

@Anna:
Pokud jste manželé, tak ano. Stejně tak, pokud by to bylo opačně. Vyberou vás a manžel si GC může vyřizovat také.
Manželé tak vlastně mají větší šanci.

Odpovědět
Lenka (1)
29.9.2014
12:33

Dobrý den, při podávání přihlášky do loterie musím mít fotografii určitých rozměrů. Stačí si tuto fotografii udělat doma a mít jí pouze elektronicky nebo jí musím mít i vytištěnou?

Odpovědět
Franta (3666)
29.9.2014
13:21

@Lenka:
Fotka se vkládá do jejich formuláře, takže stačí elektronicky.

Odpovědět
David (117)
29.9.2014
13:42

Apeluji na vsechny, kdo to nemysli s emigraci do USA vazne, at se ani neprihlasuji. V CR je velmi maly pocet vylosovanych a z tohoto poctu je asi jen tretina uspesnych zadatelu o vizum nebo o zmenu statusu (AOS).
Napr. v rocniku DV-2010 bylo z CR vylosovanych 116, ale uspesnych jenom 46.
DV-2011 vylosovanych 111, uspesnych 34.
DV-2012 vylosovanych 104, uspesnych 23.
DV-2013 vylosovanych 75, uspesnych 24.

Zdrojova data lze nalezt na strankach travel.state.gov http://travel.state.gov/content/visas/english/immigrate/diversity-visa/diversity-visa-program-statistics.html

Nizky pocet uspesnych muze byt z nekolika duvodu:
– bud prihlasku podali jen z legrace a nikdy nemeli v umyslu odejit do USA,
– nedostatecne prokazali pozadovane vzdelani nebo pracovni praxi,
– nemali v poradku ostatni pozadovane dokumenty
– neprokazali dostatecne financni zabezpeceni pro pobyt v USA.

Pripominam, ze registrace je sice zdarma, ale to je ta jedina vec, co je pro vylosovane zdarma. Mimo povinnych nakladu (lekarska prohlidka, overeni a preklad dokumentu, procesni poplatky za vizum a zelenou kartu) musite u pohovoru dokazat, ze mate v USA sponzora nebo ze mate dostatek financnich prostredku na jeden rok zivota v USA. Po tuto dobu nesmite zadat vladu o financni pomoc.

Odpovědět
Franta (3666)
29.9.2014
18:36

Spousta lidí si neuvědomuje, že to není žádná sranda.

Odpovědět
lukas (4)
29.9.2014
21:20

Zdravím,
Viete tu prosim vlozit vzor alebo stranku kde by som mohol najst vzor vyplnenej aplikacie pre green card? Neviem si vobec predstavit ako to bude vyzerat ako mam pisat konkretne udaje atd.
Dakujem.

Odpovědět
Kouba0074 (4)
1.10.2014
10:10

@Franta: Možná ,že kdyby to zpoplatnili (např. 50 USD) tak by si to spousta lidí rozmyslela a ti opravdoví zájemci by měli větší šanci.

Odpovědět
David (117)
1.10.2014
11:09

@Kouba0074:
To by se pak nasla spousta podvodniku, kteri by na tom vydelavali. Uz ted jich spousta vydelava na neznalosti lidi. S odpadem se pocita, proto vylosuji minimalne dvakrat vice lidi, nez je pocet dostupnych viz.
Hodne lidi si take neuvedomuje, ze zelena karta je vlastne povoleni k trvalemu pobytu. Neni to neco, co by melo slouzit ke snadnemu cestovani do USA. Pokud jsou mimo USA vice nez stanovenou dobu, tak o zelenou kartu prijdou.

Odpovědět
Daniela (10)
1.10.2014
13:14

Dobrý den,
měla bych jednu otázku k přihlášce. Píšete, že ji vyplňovat bez diakritiky, ale v diskuzi píšete, že jméno se má zadat tak, jak je napsáno v pase, tudíž s diakritikou. Znamená to, že pouze jméno se vyplňuje s diakritikou a vše ostatní bez, nebo je to jinak ? Děkuji předem za odpověď, přihlašovat se budu poprvé a nechci nic podcenit. Daniela

Odpovědět
Daniel (31)
1.10.2014
13:14

Ciste teoreticky kdybych vyhral GC, a budou krome jineho pozadovat dukazy ze mam v USA zajistenou praci, bydleni atd… skratka jak fungovat.. dalo by se to skombinovat napr. i s au pair programem? zebych ten rok bydlel u rodiny nebo tak. Nebo to skombinovat se vstupem do US armady?

Odpovědět
David (117)
1.10.2014
13:37

@Daniela:
Jmeno vyplnit tak jak je uvedeno v pase znamena, ze se ma zadat s diakritikou. Ma se pod jmenem uvest to, co je v pase v kolonce jmeno a pod prijmeni, co je v pase v kolonce prijmeni. Je to spise pro lidi, co maji treba tri jmena a dve prijmeni.

Odpovědět
David (117)
1.10.2014
13:46

@Daniel:
Pokud jsi vylosovany a jsi jiz v USA, pozadas pouze o zmenu statusu tveho viza.
Pokud jsi mimo usa, musis projit pohovorem na ambasade. Pri pohovoru nemusis dokazovat, ze mas v USA praci nebo bydleni. Musis ale dokazat, ze mas bud v USA sponzora, ktery se zaruci, ze te financne zajisti po dobu jednoho roku. Nebo ze mas dostatek vlastnich financnich prostredku na jeden rok zivota v USA. Pri pohovoru budou chtit take vedet tvou USA adresu, na kterou ti pak prijde cislo socialniho pojisteni a nasledne zelena karta.

Odpovědět
Daniel (31)
1.10.2014
13:50

@David: sponzor… co to vlastne znamena takhle v praxi? ja sem myslel ze je to zamestnavatel nebo tak neco. A kdyz budou chtit mou adresu v USA to znamena ze musim mit nekde bydleni ne?

Odpovědět
Daniela (10)
1.10.2014
13:55

@David: Děkuji. Jméno tedy vyplnit s diakritikou a vše ostatní už bez diakritiky ? V článku píšete vyplňujte bez diakritiky.

Odpovědět
David (117)
1.10.2014
13:59

@Daniela:
I jmeno zadar bez diakritiky. Pokud bude ve formulari obsazena diakritika, pak nepujde odeslat, jelikoz bude obsahovat nepovolene znaky.

Odpovědět
David (117)
1.10.2014
14:40

@Daniel:
Sponzor je nekdo zijici v USA, koho znas a kdo zna tebe, napr. kamarad, znamy, rodinny prislusnik apod. Samozrejme musi mit nejake zazemi, jako je bydleni, prace atd. Musi vyplnit formular I-134, kde se zavaze, ze te bude podporovat. To ale jen v pripade, ze nemas vlastni financni prostredky.
Adresa je pouze pro zaslani zelene karty, muze to byt jakakoliv adresa na uzemi USA, ale nesmi to byt PO box.

Odpovědět
Daniel (31)
1.10.2014
14:51

@David: aha… a jak je to s pripojenim k US armade? tam se da vstoupit az kdyz budu mit zelenou kartu? Bez toho to nejde? co sem slysel tak nazory se lisili.

Odpovědět
David (117)
1.10.2014
14:59

@Daniel:
Vstupem do US armady se dala ziskts po nejake dobe zelena karta automaticky. Nevim ale, jestli to tak porad je a jak je to s vyberem uchazecu. Jestli uz treba nemusis byt resident atd. Zkus pohledat na internetu,.

Odpovědět
David (117)
1.10.2014
15:10

@Daniel:
Tak se zda, ze uz nejde vstoupit do US armady pokud nejsi obcan USA nebo nemas v USA trvaly pobyt. Jedine pokud jsi doktor, sestra nebo tvuj rodny jazyk je mezi pozadovanymy muzes vstoupid do US armady bez zelene karty.

Odpovědět
Daniela (10)
1.10.2014
15:15

@David: Jsem zmatena. Prosím, proč jste psal poprvé na můj dotaz, že „Jmeno vyplnit tak jak je uvedeno v pase znamena, ze se ma zadat s diakritikou.“ To se zadává kde s tou diakritikou?

Odpovědět

Zdar, tak ako sa ma to meno vyplnit? Ak je pase je s diakritikou, tak ma sa aj do formulara dat s diakritikou?

Odpovědět
David (117)
1.10.2014
15:38

@Daniela: @JA
Cely formular vyplnit bez diakritiky, vcetne jmena a prijmeni. Formular obsahujici diakritiku nebude mozne odeslat!
Clovek s jednim jmenem a jednim prijmenim nemusi toto vubec resit. Vyplnit jmeno tak jak je uvedeno v pase plati pro lidi, co maji vice jmen a prijmeni. Do formulare to musi uvezt presne tak, jak to maji napsano v pase.

Odpovědět
Daniela (10)
1.10.2014
17:14

@David: Děkuji za vysvětlení a omlouvám se za dřívější nepochopení.

Odpovědět
Pavel (2)
1.10.2014
18:40

@David: Aby mi věřili, že mám dostatek peněz na to abych tam mohl žít rok bez podpory to jim mam ukázat výpis z učtu kde budu mít milion?

Odpovědět
Karina (1)
1.10.2014
18:59

Dobry den. Neviem, ci robim nieco zle, ale ked kliknem na odkaz kde by sa malo dat prihlasit, odkaze ma na stranku kde je len oznam o losovaniach z minulych rokov. Ako sa teda mam prihlasit?

Odpovědět
David (117)
1.10.2014
19:29

@Pavel:
Mezi pozadovanymi dokumenty k pohovoru vypis z uctu uveden neni. Pokud ale nejake uspory mas, tak bych ho k pohovoru prinesl jako podpurny dokument. Zalezi na konsulovy, jak bude posuzovat tvuj pripad. Pokud budes mit dobrou pracovni historii, nebude chtit nic dalsiho videt. Ale muze se stat, ze bude chtit nejaky dukaz, videt. Jinak se bude posuzovat clovek, co pracuje jako manager banky a jinak clovek, co je nekolik let nezamestnany.

Odpovědět
David (117)
1.10.2014
19:36

@Karina:
Adresa je spravna, zkus refresh stranky (stisknout klavesu F5)

Odpovědět
David Andrejšín (10)
2.10.2014
2:20

Nechápu, že se chce někdo přidat do US armády jen pro nějakou kartu. Víte, že to není jen honění brk v kasárnách? Milujete zabíjení arabů a obyvatele cizích zemí na jejich území? Pochybuji, že vám dají kartu za práci v kuchyni.

Odpovědět
Franta (3666)
2.10.2014
8:42

@David Andrejšín:
Třeba chce být voják a naše armáda ho nechce. On navíc touží žít v USA, tak proč to nevyužít. Je to jeho volba.

Odpovědět
Daniel (31)
2.10.2014
19:23

@David Andrejšín: to jako narazite na mne? Pokud ano tak tento vas drzy komentar si vyprosuju! Vubec mne neznate tak mne laskave neposuzujte! Ja sem armadni typ cloveka, co by chtel vstoupit do americke armady i bez karty kdyby to slo… pisete tady jako kdyby GC byla jen nejaka obycejna karta. Absolutne se neda porovnavat zivot v USA s ni a bez ni. Krome toho v USA chci zit a legalne, mym cilem je jednou ziskat i obcanstvi. Samozrejme vim ze to neni o cituji „honeni brk v kasarnach“. A to co pisete o „zabijeni arabu a obyvatele cizich zemi“ uz snad nema cenu ani komentovat! Vidim ze vy jste odbornik na vsechno…..

Odpovědět
David Andrejšín (10)
3.10.2014
5:08

@Daniel: Respektuji vaše přání žít v USA a získat zelenou kartu a tyhle srandičky, ale nesouhlasím s tím, že jste pro ni ochoten zabíjet. Zkusím to jinak. Na kolik životů si ceníte zelené karty, kolik lidí byste pro ni zabil? Navíc většina američanů vám řekne, že do jejich armády chodí jen idioti.

Odpovědět
Jakub (2)
3.10.2014
8:01

Dobrý den,

jsem jediný nebo také stále nemáte přístup do soutěže? Na odkaze výše se stále nachází pouze Visa 2015 a 2014. I když jsem se tam snažil dostat přes odkaz na oficiálních stránkách, tak tam nikde vstup nevidím. Něco jsem přehlédl?

Děkuji.

Odpovědět
Franta (3666)
3.10.2014
8:53

@Jakub:
Zkus refresh nebo F5. Já používám Chrome a vše vidím. Stránka je stavěná hlavně pro Internet Explorer 8.0 nebo vyšší.

https://www.dvlottery.state.gov/
Já tam mám linky pro

Instrukce – DV-2016 Instructions / http://travel.state.gov/content/visas/english/immigrate/diversity-visa/instructions.html
Kontrolu forografie – Photo Validator / https://travel.state.gov/content/travel/en/us-visas/visa-information-resources/photos.html
Přihlášení – Begin Entry / https://www.dvlottery.state.gov/
Kontrolu statusu – http://www.dvlottery.state.gov/ESC/

Odpovědět
Jakub (2)
3.10.2014
9:36

@Franta:

Děkuji, už to tam vidím, změnil jsem počítač, tak jsem měl asi něco nacachované :)

Odpovědět
Gabby (1)
4.10.2014
11:01

Ahoj,

chci se přihlásit do DV lottery 2016, ale na stránkách není odkaz pro vyplnění formuláře. Jen pouze informace, že DV lottery 2015 je ukončena. Poradíte mi, jak podat přihlášku? Moc děkuji za pomoc,

Gabby

Odpovědět
Franta (3666)
5.10.2014
3:07

@Gabby:
Mrkni dva posty nad tvůj

Odpovědět
Daniel (31)
6.10.2014
15:19

@David Andrejšín: jak sem rikal vy jste zase jen „odbornik“ na vsechno, vy znate vsechny americany a vite co rikaji… pokud ja vim americane si narozdil od nas ceni sve armady, policie a ma vuci nim respekt. O tom jsem slysel uz milionkrat, nemluve kdyz sem navstevoval vojenske pamatniky ve Washingtonu. Pro vas znamena automaticky jit do armady= zabijet (podle vseho jsou pro vas vojaci jen vrazi a nesnasite je), takovy druh lidi ja nemam rad, protoze nemaji vubec predstavu co to vlastne je a maji jen plnou hubu reci.

Odpovědět
Petr Pospíchal (3)
6.10.2014
18:37

Dobrý den,
vyplnil jsem přihlášku a až po odeslání jsem si uvědomil, že jsem tam udělal chybu a to takovou, že jsem zaškrtl u vzdělání volbu High school no diploma, ale měl jsem zaškrtnout High school diploma- (mám maturitu). Je to důvod k diskvalifikaci? V případě vylosování mě rovnou vyřadí, nebo si ověří vzdělání na pohovoru?
Děkuji.

Odpovědět
Petr Pospíchal (3)
6.10.2014
19:21

Dobrý den,

při vypisování aplikace jsem se spletl, a zadal jsem místo „high school diploma“ (mám matritu), high school no diploma. Je to fatální chyba a rovnou jsem se tím diskvalifikoval, nebo v případě vylosování by si ověřovali vzdělání a tam bych doložil maturitu? Jsem ještě „ve hře“, nebo jsem už out?
Děkuji

Odpovědět
Franta (2)
6.10.2014
20:41

@Petr Pospíchal:
Myslíš High School, no degree / High School degree?
Nikde tam totiž High school no diploma / High school diploma nevidím.

Můj názor byl, že „no degree“ je náš učňák a „degree“ je maturita, ale kdysi mi bylo vysvětleno, že High School degree je jejich střední s nějakou speciální zkouškou na závěr. Naše střední s maturitou by měla být „no degree“, ale ono se dost těžko přesně porovnává US a naše vzdělání. Prý ale no degree / degree neřeší, a pak se stejně vychází z dodaných dokladů o vzdělání.

Možná se najde někdo s maturitou, kdo byl vylosován a napíše, že zaškrtl v přihlášce.

Odpovědět
David Andrejšín (10)
7.10.2014
1:51

@Daniel:
Momenálně jsem s několika stovkami američanů v osobním kontaktu, takže opravdu vím, co říkají. A teď mi řekněte, co si jako myslíte, že tam v armádě budete dělat? Proč by vás Amíci měli živit za to, že si občas zacvičíte v kasárnách, když válčí v několika zemích a spotřebu vojáků mají asi jako já kapesníků? Navíc i kdyby si vás nechali v kasárnách jako čističe toalet, tak to rozhodně není důvod pro darování zelené karty. Jinak stále mě zajímá otázka, kolik skalpů byste byl ochoten přinest, abyste do druhé ruky dostal průkazku. A co to je být voják? Samozřejmě, že například hasič není jen o stříkání stříkačkou, je to posilování, chemie, příprava techniky a hašení požarů. Ale to všechno je proto, aby uhasil požár a nebo zasáhl při bouračce. Stejně jako všechny přípravy vojáků jsou proto, aby zabíjeli. Kort v zemi ve válce.

Odpovědět
Lenka J. (4)
7.10.2014
8:44

Dobrý den, chtěla bych vyplnit přihlášku do DV 2016, ale nemůžu nikde na jejich stránkách najít „entry form“, ať dělám, co dělám. Když kliknu na odkazy, tak se zobrazí pouze „Entrant status check“ pro DV 2014 a 2015. Můžete mi prosím poslat odkaz přímo na tu přihlášku? Moc děkuji.

Odpovědět
Lenka J. (4)
7.10.2014
8:46

Omlouvám se, nepřečetla jsem si předchozí komentáře. Už přihlášku mám. Díky.

Odpovědět
Daniel (31)
7.10.2014
17:30

@David Andrejšín: Ano vy jste v kontaktu se stovkami americanu, a copak jako resite se stovkami americanu? Mimo jineho vazne si myslite ze stovky americanu se daji srovnavat s celym narodem? Nechtejte mne rozesmat. Opravdu mne zarazi ten vas postoj a to ze mne neustale diskriminujete, hledte si laskave svyho a nenavazejte se do mne. GC se v soucasne dobe neda ziskat vstupem do US armady, protoze ji uz musime mit aby sme tam mohli, tak nechapu co resite. Uz jsem rikal ze GC by nebyl hlavnim duvodem proc bych se prihlasil, jsem proste takovy a kdyz se vam to nelibi vase vec. Uz mi neodepisujte. Preji hezky den.

Odpovědět
Lukas (4)
7.10.2014
18:20

V jednom z komentarov ste pisali ze: Pri pohovoru budou chtit take vedet tvou USA adresu, na kterou ti pak prijde cislo socialniho pojisteni a nasledne zelena karta. Ako to mám chápať? Viete nerozumiem tomu ak ešte nežijem v USA logicky tam nemám adresu akú adresu im teda potom zadám v prípade výhry??

Odpovědět
David (117)
7.10.2014
21:04

@Lukas:
Pokud nemas v USA zadneho rodinneho prislusnika, kamarada nebo znameho, pak si muzes bud pronajmout postovni schranku (ne PO box) nebo pozadat nekoho ciziho o vyuziti jeho adresy.
Pokud te opravdu vylosuji, tak muzes projit ruzna fora, kde potkas spoustu lidi, se kterymi se pripadne muzes domluvit. Pri prvnim vstupu do USA pak muzes adresu jeste zmenit.

Odpovědět
Franta (3666)
8.10.2014
6:37

@Lukas:
Pokud vše dotáhneš do zdárného konce a pojedeš do Států, tak se předpokládá, že nebudeš od začátku bezdomovec. Minimálně budeš mít domluvené bydlení někde v hotelu/motelu.
Na tohle máš ale dost času, až do doby než se ne tebe usměje štěstí. Řešit teď adresu je zbytečné.

Odpovědět
Jirka (7)
8.10.2014
12:23

Dobry den, mel bych dotaz ohledne fotografii. Vidim, ze dost lidi uz asi zadost podalo, tak by me zajimalo, jestli jste se fotili sami doma nebo jste to resili nejak jinak? V teto chvili vidim foto jako nejvetsi problem (fotime i dve male deti). Mate tip na jak/kde se spravne vyfotit. Instrukce jak ma fotka vypadat jsme samozdrejme cetl, ale jde mi o to jestli me nekde podle techto instrukci i vyfoti.

Odpovědět
David (117)
8.10.2014
12:50

@Jirka:
Na prihlasku se muzes vyfotit klidne i doma proti „hole“ zdi. Male deti muzes polozit na prosteradlo a vyfotit je vleze. Fotky pak muzete upravit primo v aplikaci od Department of State:
http://travel.state.gov/content/dam/passports/FIG_cropper.swf
Vsechny pozadavky na fotografie jsou uvedeny zde:
http://travel.state.gov/content/visas/english/general/photos.html

Odpovědět
Jirka (7)
8.10.2014
12:57

@David:

super, diky za link na tu upravu fotek! zkusim se vyfotit doma a uvidime. diky!

Odpovědět
David (117)
8.10.2014
13:37

@Jirka:
Jinak jeste doplneni. Do prihlasky dava fotku pouze prihlaseny. Neni potreba tam davat fotky deti.

Odpovědět
Jirka (7)
8.10.2014
15:41

@David:

Opravdu. Tak to budu muset jeste jednou precist. Myslel jsem, ze tam musi byt i fotky manzelky a deti.

Odpovědět
David (117)
8.10.2014
17:40

@Jirka:
Ano, mas pravdu. Pokud pridavas i manzelku a deti, musis jejich fotky nahrat taky. Ja prihlasoval jen sebe a videl jsem, ze mam nahrat jen svou fotku. Sorry za predchozi spatne info.

Odpovědět
Jirka (7)
9.10.2014
10:51

@David:

Jeste jsem si precetl podminky. Do zadosti musis vypsat manzelku i deti. Viz. 13 bod FAQ v dokumnetu http://travel.state.gov/content/dam/visas/DV-2016-Instructions-Translations/DV_2016_Instructions_English.pdf

Odpovědět
Slavko (4)
9.10.2014
17:19

Ahoj ja uz mam social security.od r.1991 je potrebne sa znova prihlasit,ked dostanem zelenu kartu?

Odpovědět
David (117)
9.10.2014
17:45

@Slavko:
Pokud te vylosuji, tak do formulare DS-260 zaskrtnes, ze uz SSN mas a vyplnis tam to cislo.

Odpovědět
Jiří V. (15)
11.10.2014
1:59

@David: Kolik to je asi dolarů? Hádám tak 10 000 $ ?

Odpovědět
Jiří V. (15)
11.10.2014
2:00

A co mám zaškrtnout u položky vzdělání pokud mám titul bakalář ?

Odpovědět
Jiří V. (15)
11.10.2014
2:06

@Petr Pospíchal: Jste Pospíchal :-(

Odpovědět
Franta (3666)
11.10.2014
12:06

@Jiří V.:
Spíš bych to viděl na 25.000+
Jde o to, že tam člověk musí rok přežít z toho, co má. Každému se nepodaří se uchytit hned po příletu. Bydlení něco stojí, jídlo, doprava (auto, benzín), pojistky. Osobně si myslím, že velkou šanci má člověk s 50.000 a více.

Odpovědět
David (117)
12.10.2014
9:17

@Jiří V.:
Neni stanovena presna castka, jako ze $19,999.99 je malo a $20,000.00 je uz v poradku. Hodne taky zalezi na pracovniku ambasady, ktery bude posuzovat vas pripad a na oblasti, kde budete chtit v USA zit. Tech $10,000 by mohlo stacit, ale je to naproste minimum. Samozrejme cim vic, tim lip.
Pekny clanek o tom, jak dokazat financni zajisteni je zde: http://britsimonsays.com/?p=56

Odpovědět
David (117)
12.10.2014
9:20

@Jiří V.:
Titul bakalar vy mes spadat pod University Degree.

Odpovědět
David (117)
12.10.2014
9:34

@Petr Pospíchal:
Ja myslim, ze to v tomto kole nevadi. Pokud te vylosuji, pak do DS-260 vypln udaje spravne a nemel by byt problem.
High School diploma – ukoncena stredni s maturitou.
High School no diploma – 4 roku stredni, ale bez maturity.
Vocational School – uciliste s vyucnim listem
POZOR: uciliste neni ekvivalentem US high school, je nutno se kvalifikovat pres pracovni praxi!

Odpovědět
Kamil K (7)
16.10.2014
15:56

Ukecej rodiče :)

Odpovědět
Tonda (1)
17.10.2014
12:28

Dobrý den, jestli není tato soutěž kachna, tak bych se rád zúčastnil. Jde ta to přihláška vyplnit někde v češtině? Díky za info.

Odpovědět
Jirka (7)
17.10.2014
12:39

@Tonda:

Loterie urcite kachna neni. Prihlaska v cestine taky neni.

Nechci byt skaredy, ale prave takovi lide jako vy by se hlasit nemeli. Co budete delat kdyz Vas vylosuji?

Odpovědět
David (117)
17.10.2014
13:36

@Tonda:
Loterie o zelenou kartu uz probiha 22 let, tak to zadna kachna neni.
Pokud vis o co jde, mas v umyslu emigrovat do USA a splnujes zakladni podminky, tak si prihlasku podej. V opacnem pripade ti to nedoporucuji.
Oficialni prihlaska je pouze v anglictine. Za mirny poplatek ti s tim urcite nekdo rad pomuze.

Odpovědět
Franta (3666)
18.10.2014
3:32

@Tonda:
Přihláška v češtině pro povolení k pobytu a práci v USA. To jsi mě rozesmál.

Odpovědět
Daniel (31)
19.10.2014
11:19

Rad bych se zeptal: kdybych vyhral, dovim se to az v kvetnu, je treba okamzite jednat? myslim ty potrebne formulare nebo dokumenty odeslat do Kentucky… Planuju totiz jit v koncem kvetna nebo v cervnu do US na program Work and Travel. Ale nevim jestli je to dobrej napad, delam to poprve.

Odpovědět
Kamil K (7)
19.10.2014
12:25

Daniel 13 bud v klidu, pokud te vylosuji, vyplnis formulare na netu a budes sledovat kdy pujdes na pohovor. To bude nejdriv v rijnu. Do te doby si pripravis potrebne dokumenty a absolvujes zdravotni prohlidku. Do Kentucky se uz nic neposila.

Odpovědět
Daniel (31)
19.10.2014
12:37

@Kamil K: Aha diky. A pak kdyz vse pujde hladce na pohovoru teoreticky, pak udeluji to vizum na pul roku a do te doby bych musel do USA vycestovat a byt tam jeden rok? Nekde jsem cetl ze se muzou byt i vyjimky napr. kvuli studiu… nevite jak to funguje? Musel bych bud studium ukoncit nebo aspon prerusit.

Odpovědět
David (117)
19.10.2014
16:57

@Daniel:
Po uspesnem pohovoru ti bude vydano vizum, ktere je platne pul roku. Do te doby musis odcestovat do USA. Pri vstupu dostanes do pasu razitko, ktere na rok nahrazuje zelenou kartu. Zelenou kartu obdrzis po case postou na zadanou adresu. Celkove muzes byt mimo USA az rok a se specialnim povolenim az dva roky. Pokud jsi mimo USA, delsi dobu, ztracis na zalenou kartu narok.

Odpovědět
Daniel (31)
19.10.2014
17:42

@David: myslite rok mimo USA kdyz budu mit GC? pockat ja myslel ze rok tam musim byt (btw to vubec nemuzu ani napr. na tyden ci dva opustit USA?) a pak uz nejsou omezeni…

Odpovědět
David (117)
19.10.2014
23:52

@Daniel:
Zelena karta je povoleni k trvalemu pobytu v USA. Pokud je drzitel zelene karty mimo USA vice jak rok, se specialnim povoleni dva roky, ztraci na zelenou kartu narok. Jedna se o celkovou dobu v prubehu drzeni zelene karty. Po peti letech muze drzitel zelene karty pozadat o americke obcanstvi. S americkym pasem pak musete byt mimo USA libovolne dlouhou dobu.
Pri prvnim vstupu do USA po pohovoru predate dokumenty z ambasady emigracnimu urednikovi a klidne muzete ten samy den odcestovat zpet a rok se v USA neukazat. Pokud ale tuto dobu prekrocite, tak budete mit smulu. Pokud v USA zustanete, tak muzete samozrejme libovolne kratkodobe cestovat jak budete chtit. Doba mimo USA se ale scita a soucet nesmi prekrocit rok, jinak opet budete mit smulu. Doba mimo USA se nezapocitava do pozadovanych peti let pri zadosti o obcanstvi.

Odpovědět
David (117)
20.10.2014
8:23

@Daniel:
Pokud budes vylosovan a budes zrovna pritomen legalne v USA na nejake vizum, muzes pozadat pouze o zmenu statusu tveho viza, tzv. AOS – Adjustment of Status. Podminky jsem nestudoval, tak nevim, jestli je to mozne i pri kratkodobem pracovnim programu.
Vice informaci je zde: http://travel.state.gov/content/visas/english/immigrate/diversity-visa/instructions-for-selectees/adjustment.html

Odpovědět
Daniel (31)
20.10.2014
15:32

@David: To se mi nejak nezda, ze po tom co jim dam ty dokumenty z ambasady bych mohl zase hned jit spatky… A co ta adresa co po mne budou chtit v USA ze kam maji poslat zelenou kartu? A to ze jim musim dokazat ze mam z ceho ten 1 rok nebo u koho zit?

Odpovědět
Daniel (31)
20.10.2014
15:35

@David: a co se tyce specialniho povoleni na ty 2 roky to muze byt napr. i z duvodu dokonceni VS studia?

Odpovědět
Daniel (31)
20.10.2014
15:37

@David: Nevite kolik v pripade vyhry jsou asi naklady na vsechny poplatky s tim souvisejici?

Odpovědět
David (117)
20.10.2014
19:44

@Daniel:
To se deje bezne, ze lidi prijedo a hned zase odjedou. Adresu budou chtit uz na ambasade pri pohovoru. Pri vstupu do USA lze adresu jeste zmenit. Muze to byt jakakoliv platna postovni adresa v USA. Musi byt na jmeno, takze ne zadny PO box atd. Nemusis mit s tou adresou nic spolecneho. Muze to byt adresa nekoho znameho, co ti pak jen preposle zelenou kartu a SSN jinam.
Pri pohovoru na ambasade muzou chtit videt dukaz o tom, ze ma dotycny dostatek financnich prostredku pro 1 rok zivota v USA nebo ze ma v USA sponzora. Prvni rok nemas narok na zadnou financni podporu od statu. Podrobne je to popsano v tomto clanku: http://britsimonsays.com/?p=56

@Daniel:
Ano, dokonceni studia je jeden z duvodu pro prodlouzeni doby mimo USA.

@Daniel:
Pred pohovorem na ambasade musis dat cca 12 000 Kc za osobu (overeni a preklad dokumentu, zdravotni prohlidka a ockovani, nevratny procesni poplatek 330 dolaru). Po uspesnem pohovoru a pred cestou do USA se musi zaplatit poplatek za vydani zelene karty 165 dolaru za osobu. Pak uz jen naklady na dopravu do USA, pronajem bydleni atd. atd.

Odpovědět
Daniel (31)
20.10.2014
20:13

@David: Posledni otazka, dalo by se to pak skombinovat s nejakym pracovnim programem pres agenturu? Netusim jak by bylo tezke najit v USA podnajem nebo tak… kdyby to slo tak bych to udelal i tim spusobem

Odpovědět
David (117)
21.10.2014
9:47

@Daniel:
Myslis pracovni program po pohovoru a vstupu do USA? Tyto pracovni programy vetsinou nejsou urceny pro rezidenty USA. Tak si myslim, ze to bude v rozporu s jejich podminkami. Je to jen muj odhad, treba se pletu.
Ubytovani v USA urcite neni problem sehnat. Zalezi, kde bys chtel bydlet a kolik jsi ochotny za to platit.
Toto vsechno bych ale zacal resit az v pripade, ze budes vylosovany. Resit to ted se me zda byt predcasne

Odpovědět
Daniel (31)
21.10.2014
12:24

@David: Jo je mi to jasny, tak dekuju moc krat za vsechny informace.

Odpovědět
Michal (4)
21.10.2014
15:08

zdravim, odeslal vyplnil sem prihlasku, dal sem pokracovat a zase sem se objevil na prvnim kroku ale neumoznilo mi to krok dal ani zpet. byl to konec registrace ?

Odpovědět
Michal (4)
21.10.2014
15:27

zdravim, prihlasoval sem se do loterie a pokracoval sem pres vyplneni udaju, dal sem pokracoval a hodilo me to zpatky na vyplneni udaju ale uz bez moznosti jit dal nebo zpet. to byl konec registrace ? popripade jesli to nebylo dokoncení prihlasky muzu znova ?

Odpovědět

Dobrý den,chtěl jsem se zeptat na úpravu fotky.V jakém programu jste jí upravovali.Děkuji za odpověď .

Odpovědět

Aby jsi sloužil v ozbrojených složkách spojených státu potřebuješ zelenou kartu,adresu v USA,dále složit úspěšně AVAB test(scio),čim mín bodů tim horší pozice,třeba Navy Seals mají nejvyšší 220 bodů,Green Berets okolo 160,minimum je většinou okolo 40 bodů aby tě vůbec přijali.Jinak občanství se dávalo automaticky po roce,ale po 11/9 si o něm můžeš požádat při boot campu a po skončení výcviku budeš naturalizovaný.Dále pokud chceš sloužit v bojových jednotkách(Seals,Rangers,Green Berets,PJ)tak max věk 27 a někde i minimálně Bac. titul

Odpovědět
Jakub Lásko (1)
21.10.2014
18:18

Zdravím,

tak jsem vyplnil přihlášku, ale poté sem dočetl všechny podmínky na tu fotografii a nejsem si nyní jistý zda projde… :( Musel sem se fotit mobilem a zjistil sem že to asi byla chyba. Dá se teď popř. nějak dodatečne nahrát nová fotka do té mé přihlášky a či pokud by ta fotka opravdu nevyhověla by to znamenalo že mě diskvalifikují? Nebo mě požádájí o jinou fotku?

Díky za rady.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.