Jak probíhá odbavení na letišti a let do USA?

“Letím poprvé do USA. Jak to chodí na letišti, co můžu a nemůžu mít v letadle a jak probíhá přestup na letišti?” Beru vám slova z úst? Čtěte dále. Objasním vám vše důležité a navíc přidám spoustu tipů prověřených roky cestování. Třeba jak si vybrat místo v letadle nebo jak se odbavit.

Jak probíhá odbavení na letišti a let do USA

Na letišti před odletem: Postup při odbavení

Na letišti buďte alespoň 2 hodiny před odletem. Budete mít čas na odbavení a rezervu pro případné komplikace. Odbavit se můžete třemi způsoby.

  • Odbavení online
    Na webu vaší letecké společnosti vyplníte údaje o cestovních dokladech nebo zavazadlech. Vyberete si sedačky v letadle a vytisknete si, nebo uložíte palubní lístek.
  • Odbavení přes self check-in kiosek
    Na některých letištích můžete k odbavení použít dotykové obrazovky. Zadávají se na ně stejné informace jako při odbavení přes internet. Výhodou je vyšší rychlost než při odbavení u přepážky.
  • Odbavení na letišti u přepážky
    Jestliže nemáte zkušenosti s létáním, zvolte tento způsob. Postup při odbavení na letišti čtěte dále.

Po příjezdu na letiště vyhledejte vaši odbavovací přepážku (check-in desk). Její číslo najdete na monitoru u vašeho letu. Přepážka může být vyhrazena pro jeden let, nebo pro všechny lety aerolinek.

Zaměstnanci u přepážky předejte letenku, zajímat ho na ní bude rezervační kód (booking reference, PNR). Má 6 znaků složených z čísel a písmen – třeba ASF7WE. Předejte mu také cestovní pas, jestliže jsou všechny lety uvnitř Schengenského prostoru, občanka stačí.

Při odbavení si můžete vybrat místo v letadle. Pokud umíte anglicky, požádejte o sedadlo u nouzového východu (exit row). Je tam více místa na nohy, ale v případě nehody jste odpovědní za otevření dveří. Chcete-li se dostat brzy na řadu u vstupního pohovoru, požádejte o místa vpředu. Tipy na dobrá místa v letadle nabízí Seatguru.com, stačí zadat kód letu. Osobně preferuji místa do uličky, protože se mohu kdykoliv projít bez obtěžování spolucestujících.

Na přepážce se také odevzdává odbavené zavazadlo (zapsané zavazadlo, kufr). Váhový limit zavazadla si stanovuje každá letecká společnost sama, nejčastější na letech do USA je jeden kus o hmotnosti do 23 kg. Za překročení limitu se platí tisíce korun, pozor na to. Nakonec při odbavení obdržíte palubní vstupenku (boarding pass).

Jestliže jste se odbavovali přes internet nebo kiosek, u odbavovací přepážky nebo na baggage drop jen odevzdáte kufr.

Kontroly na letišti a nástup do letadla

Palubní vstupenku alias boarding pass nesmíte ztratit. Potřebovat ji spolu s pasem budete hned při bezpečnostní kontrole, kdy projdete detekčním rámem a příruční zavazadla rentgenem.

Mobil, notebook, mince, platební karty, řetízky a další kovové předměty se dávají bokem do košíku, aby mohly projít rentgenem. Radím cestovat buď bez kovové bižuterie, nebo si ji včas sundat. Ušetříte mnoho času.

Tekutiny s objemem vyšším než 100 ml jsou zakázány a během kontroly vám budou zabaveny. Tekutiny s nižším objemem musí být uloženy v jednom průhledném uzavíratelném plastovém sáčku o maximálním obsahu 1 litr. Za tekutiny se považují i krémy, gely, spreje nebo parfémy.

Po kontrole již čekáte na otevření své brány (gate), ze které se nastupuje do letadla. Gatů jsou na letištích desítky, značí se číslem, nebo písmenem a číslem. Svůj gate zjistíte na tabuli s odlety.

Brána se otvírá asi 30 minut před odletem. Před nástupem vám je zkontrolován pas a palubní vstupenka. Určitě se nemusíte bát, že dopadnete jako Kevin McCallister v Sám doma a nastoupíte do špatného letadla.

Čekání na letišti si můžete zkrátit kávou nebo nákupy v duty free obchodech. Jen asi přijdete o iluzi, že jsou levné.

Jak probíhá odbavení na letišti a let do USA

V letadle – jídlo, spánek, co dělat v letadle

Jak dlouho trvá let do USA? Záleží na výchozí a cílové destinaci. Přímý let do Ameriky trvá orientačně 6-8 hodin, let s mezipřistáním 10-13 hodin.

Po nástupu si uložte příruční zavazadlo do přihrádky nad hlavou. Můžete ho dát pod sedadlo před vámi, ale připravíte se o cenný prostor pro nohy. Zkušení cestovatelé neblokují uličku uklízením batohů a po usazení si sundávají boty.

Během letu můžete sledovat filmy a seriály, hrát hry, poslouchat hudbu nebo hltat informace o letu (mapa, rychlost nebo záběry z kamer na trupu). Osobní obrazovka v každé sedačce je standard, trendem jsou elektrické zásuvky a wi-fi. Připojení k internetu bývá zpoplatněno.

Jídlo v letadle bývá v ceně, výjimkou jsou nejlevnější letenky třeba od aerolinek Norwegian. Na letu do USA se obvykle servíruje první jídlo krátce po odletu a druhé před příletem. Zvyklostí je výběr ze dvou hlavních chodů, doplněný salátem, pečivem, dezertem a vodou.

Nápoje se servírují zvlášť, požádat o ně můžete kdykoliv během letu. Nealko, víno a pivo bývá zdarma, za tvrdý alkohol se většinou spíše platí.

Pro spaní v letadle můžete využít neobsazené sedačky v prostřední části. Když si je včas zaberete, můžete si přes několik z nich lehnout. Polštář a deku dostane zapůjčenu každý cestující. Někomu pomohou prášky na spaní, maska přes obličej nebo sklenička vína.

Na letu do USA vám stewardi rozdají formulář celní deklarace. Vyplňte ho v letadle, odevzdejte po přistání. Jakmile letadlo dosedne na ranvej, netleská se. Pokladní v Tescu zákazníci také netleskají, když správně pípne kuře. :-)

Mezipřistání: Přestup na letišti, zavazadla…

Přímý let do USA operuje pouze v letní sezóně Delta Air Lines, když létá z Prahy do New Yorku. Přímo můžete letět ještě z Polska, Rakouska nebo Německa.

U cest s mezipřistáním hraje hlavní roli, jestli máte všechny lety na jedné rezervaci. Lety mohou operovat různé společnosti.

  • Mám jednu rezervaci
    Zavazadla odevzdáte při odbavení a vyzvednete si je na prvním letišti v USA. Tam projdete pohovorem a pokud letíte dále, kufr zase odevzdáte. V Evropě a při dalším mezipřistání v USA vám ho přeloží sami. Na letu z USA domů kufr odevzdáte na prvním letišti a vyzvednete si ho až v cílové destinaci. Na pohovor už nejdete.
  • Mám více rezervací
    Kufry si vyzvednete v cílové destinaci každé rezervace – platí to pro lety v obou směrech. Navíc si kufr musíte vyzvednout na prvním letišti v USA, kde projdete pohovorem. U každé rezervace se musíte zvlášť odbavit.

Po výstupu z letadla následujte cedule Flight Connections nebo Transfer. Někde vám zkontrolují doklady, i když neopustíte tranzitní prostor. Pokud musíte změnit terminál, použijte metro, vlak nebo autobus. Téměř jistě pak bude následovat bezpečnostní prohlídka vás a příručních zavazadel.

Minimální čas na přestup určuje zejména velikost letiště. Změna terminálu, odbavení zavazadel a vstupní pohovor ho navyšují.

  • Přestup v Amsterdamu
    U letů po Evropě potřebujete 40 minut, u letů mimo kontinent 50 minut.
  • Přestup v Atlantě
    Na vnitrostátních přestupech potřebujete 55 minut, z vnitrostátního na mezinárodní let hodinu. Při přestupu z mezinárodního letu 90 minut.
  • Přestup v Barceloně
    Přestup na dvou mezinárodních letech vyžaduje alespoň 45 minut času.
  • Přestup v Berlíně (Tegel)
    Na přestup v Berlíně potřebujete alespoň 45 minut času.
  • Přestup v Bostonu
    Na vnitrostátních letech stačí 40 minut. Z vnitrostátního na mezinárodní let to stihnete za 1 hodinu, v opačném směru za 1 hodinu 30 minut.
  • Přestup v Bruselu
    Pro přestup v Bruselu potřebujete alespoň 45 minut času.
  • Přestup v Curychu
    Minimální čas na přestup v Curychu se uvádí 45 minut.
  • Přestup v Düsseldorfu
    Letiště uvádí jako minimální čas na přestup 35 minut.
  • Přestup ve Frankfurtu
    Přestup na letišti ve Frankfurtu vyžaduje alespoň 45 minut času.
  • Přestup v Helsinkách
    Přestup v Helsinkách u dvou mezinárodních letů zabere 35 minut.
  • Přestup v Chicagu (O’Hare)
    Na přestup mezi vnitrostátními lety mějte 50 minut. Z vnitrostátního na mezinárodní let to stihnete za 75 minut, v opačném směru za 90 minut.
  • Přestup v Istanbulu
    Pro Istanbul a mezinárodní lety platí minimální přestupní čas 1 hodina.
  • Přestup v Kodani
    Minimální čas na přestup je 45 minut.
  • Přestup v Londýně (Heathrow)
    Jestliže je třeba změnit terminál, potřebujete alespoň 1 hodinu 30 minut. Přestup v rámci jednoho terminálu stihnete za 45 minut.
  • Přestup v Los Angeles
    Přestup mezi vnitrostátními lety vyžaduje 70 minut. Z vnitrostátního na mezinárodní spoj to stihnete za 90 minut, z mezinárodního letu na další to stihnete nejméně za 2 hodiny.
  • Přestup v Madridu
    Přestup v Madridu u mezinárodních letů vyžaduje alespoň 45 minut času.
  • Přestup v Miami
    Na dvou vnitrostátních letech potřebujete 55 minut, z vnitrostátního na mezinárodní let přestoupíte nejdříve za hodinu. Pokud je první let mezinárodní, počítejte s hodinou a půl.
  • Přestup v Mnichově
    Přestup v Mnichově v rámci jednoho terminálu vyžaduje alespoň 35 minut. Při změně terminálu počítejte s 45 minutami.
  • Přestup v Moskvě (Šeremeťjevo)
    Na přestup v Moskvě vám 50 minut, pokud nemusíte přejíždět mezi terminály. Při změně terminálu přestup vyžaduje 70 minut.
  • Přestup v New Yorku (JFK)
    Na přestup mezi vnitrostátními lety potřebujete hodinu. Z vnitrostátního na mezinárodní let mějte nejméně 75 minut, resp. 105 minut v opačném směru. Dva mezinárodní lety nechť dělí alespoň 2 hodiny.
  • Přestup v Paříži (Charles de Gaulle)
    Přestup v Paříži stihnete za hodinu, jestliže jsou oba lety v rámci jednoho terminálu. Na přestup mezi terminály 1 a 2 potřebujete 75 minut, přesun z/na terminál 3 vyžaduje 90 minut.
  • Přestup v Římě (Fiumicino)
    Přestup v Římě vyžaduje alespoň 45minutovou mezeru mezi dvěma lety.
  • Přestup v Stockholmu (Arlanda)
    Na přestup ve Stockholmu potřebujete alespoň 40 minut času.
  • Přestup v Varšavě
    Minimální čas na přestup mezi mezinárodními lety je 40 minut.
  • Přestup ve Vídni
    Letiště uvádí jako minimální přestupní čas 25 minut, osobně doporučuji minimálně tři čtvrtě hodiny.

Všechny časy jsou pouze orientační. Vstupní pohovor na prvním letišti v USA může potřebný čas navýšit o 30-60 minut.

Při delším mezipřistání můžete opustit letiště a podívat se do města, pak musíte znovu projít rentgenem. Pokud na letišti čekáte méně než 4-5 hodin, nemá smysl ho opouštět.

Na některých letištích před letem do USA projdete předpohovorem. Příkladem je Amsterdam. Bezpečnostní pohovor si platí letecké společnosti, provádí ho soukromé firmy. Kontrola má odhalit cestující, kterým by byl vstup do USA zamítnut a museli by odcestovat zpět domů. Letenku jim platí aerolinky, které cestujícího dopravily do Ameriky. Předpohovor má snížit tyto náklady.

Dotazy a tipy ohledně odbavení a letu do USA

  • Jak si zabalit kufr do USA
    Při cestě do USA doporučuji počítat s rezervou v kufru, abyste si na zpáteční cestě mohli přivézt suvenýry. K uzamčení kufru můžete použít zámek certifikovaný TSA, jinak může být při namátkové kontrole poškozen. Osobně preferuji místo zámečků svorky na kabely.
  • Co si můžu vzít do letadla 2020?
    Do příručního zavazadla si vemte všechny peníze, platební karty, fotoaparáty a další elektroniku. Léky pro osobní potřebu v rozumném množství mějte u sebe.
  • Co si nemohu vzít do letadla 2020?
    Nože, alkohol a jiné tekutiny přepravujte v kufru. V odbaveném zavazadle mějte všechny věci, které nepotřebujete během letu a při mezipřistáních. Záda vám poděkují. Ze zkušeností radím si do kufru zabalit velkou lahev pití. Po přistání budete mít žízeň a občerstvení na letištích je drahé.
  • Letištní kontrola elektroniky
    Během letištní kontroly se v rámci protiteroristických opatření zkoumá funkčnost notebooku, tabletu či mobilu. Přístroje mějte nabité, aby šly zapnout. Nelegální filmy a staženou hudbu nikdo nekontroluje.
  • Jak probíhá vyzvednutí zavazadel na letišti?
    Následujte cedule baggage claim, vyložená zavazadla se točí na dlouhých pásech. Kufry z jednoho letu jsou vždy na stejném pásu. Ten je občas společný pro více letů. Číslo pásu (carousel) se dozvíte z obrazovek.
  • Co je to ta imigrační kontrola? Kdy jí procházím?
    Vstupní pohovor má odhalit lidi pro Spojené státy americké nežádoucí a zamezit jejich vstupu. Jde třeba o lidi, kteří byli ze země vyhoštěni, mají v úmyslu nelegálně pracovat nebo páchat trestnou činnost. Kontrolou prochází všichni cizinci na prvním letišti v USA.
  • Překlep jména na letence – je to problém?
    Mezinárodní asociace leteckých dopravců promíjí až tři překlepy písmen ve jméně. Vyšší počet chyb může znamenat problém a povinnost zaplatit poplatek za změnu letenky, nebo rezervovat novou letenku.
  • Kontroly zavazadel na letišti v Praze
    Cestujícím z pražského letiště jsou od 15. května 2017 namátkově testována odbavená zavazadla na přítomnost výbušnin. Zavazadla mohou být otevřena, po kontrole budou opatřena fólií a informačním letákem. Letiště doporučuje používat TSA zámky, já doporučuji používat stahovací pásky na kabely.

Diskuze k článku (1 213 komentářů)

Zuzana (1)
28.5.2011
22:05

Ahoj. V červenci nejspíš pojedu do USA pracovat jako au pair. S rodinou jsem v kontaktu, dokonce mi tam nějaký jejich imigrační právník bude vyřizovat potřebné doklady pro to, abych tam mohla jako au pair pobývat. Mám z toho docela strach, hlavně z toho přestupu..Chtěla jsem se zeptat, jestli je vůbec možné dostat se do USA jinak, než letadlem? Asi ani ne, že?
A jak je to s penězi? Samozřejmě budu mít určitou hotovost, ale nechápu, jak je to s kreditní kartou, protože ta moje česká mi v USA nejspíš bude k ničemu, ne?
Omlouvám se za (možná hloupé) dotazy a moc děkuji za odpověď.

Odpovědět
Petr (2522)
29.5.2011
11:45

Ahoj Zuzko,
z přestupu strach mít nemusíš, vše je perfektně značeno. Nemůže se stát, že bys nastoupila do špatnýho letadla, nebo tak. Před nástupem do letadla stewardka kontroluje palubní lístky, takže tohle je vyloučeno. A v letadle je to docela fajn, dostaneš najíst, můžeš koukat na vlastním monitoru na filmy, hrát hry… zkrátka neměj strach. :-)

Platební kartu si vem určitě s sebou, nicméně před odletem si zavolej na tvou banku, jestli je ta karta funkční v zahraničí. Já mám kartu od Komerčky a platil jsem s ní bez problémů v USA, Číně, Spojenejch arabskejch emirátech… ale kamarádova karta v USA nefungovala.

Každopádně kartu doporučuju vzít s sebou. Už jen kvůli tomu, že když ti dojdou peníze, můžou ti třeba příbuzní na tu kartu poslat další. :-)

Odpovědět
Jirka (4)
11.6.2011
18:20

Ahoj. Zrovna dnes jsem se vrátil po týdnu stráveném v New Yorku. Letěl jsem z Prahy s Dalta Airlines. Odbavení v Praze v pohodě. Měl jsem z toho strach protože jsem velký trémista a někteří tady psali jak je to hrozné. Před odevzdáním zavazadel k odbavení proběhl docela malý pohovor. Otázky typu: Kdo balil zavazadlo a kdy. Kde zavazadlo bylo po celou dobu a otázky co v tom zavazadle je. Pohovor probíhal v češtině, takže pohoda. Pak už jen přes pasovou kontrolu a ke gatu ke kontrole zavazadla. Muselel jsem si vyzout i boty. Let probíhal úplně v pohodě. Trval 8 hodin. Měli jsme 2 jídla a pořád se ptali kdo by chtěl pití. Každý dostal polštářek na spaní, deku a sluchátka k obrazovce, kterou má každý před sebou. Po přistání na imigrační. Fronta byla fakt hrozná ale po jejím vystání už to šlo ráz na ráz. Na nic se neptali, dostal jsem razítko a hurá pro zavazadlo a směr Manhattan :-)
Pokud poletíte s Deltou, tak se není čeho bát. Na palubě jsou vždycky 2 česky mluvící členové posádky a všechno říkají jak v angličtině, tak v češtině.
Jinak Petře, super stránky!

Odpovědět
Ondra (1)
14.6.2011
9:32

Ahoj,
může mi někdo napsat prosím, kolik si můžu vzít do USA dolarů v hotovosti?
Díky

Odpovědět
Petr (2522)
14.6.2011
12:50

Ahoj, kolik chceš. Nepředpokládám, že bys ale bral třeba milion. :-)

Odpovědět

DOBRY DEN,ZÍTRA JEDU DO USA ZA MANŽELEM ,KTERY JE ČECH ALE,MA AMERICKE I ČESKE OBČANSTVÍ,MYSLÍTE ŽE MĚ PUSTÍ BEZ PROBLÉMU ?JEDU SICE PŘES ESTU A CHCEME VYŘÍDIT POVOLENY POBYT NA KONZULATU,PROBLEM JE ,ALE ŽE ZPATEČNÍÉ LETENKA JE AŽ ZA PUL ROKU ,COŽ ESTA POVOLUJE POUZE MAX 3MĚSÍCE,MYSLÍTE ,ŽE TO BUDE PROBLÉM_?MOHU TO POTOM NĚJAK VYSVĚTLIT?BYLA TO MA CHYBA ESTU JSEM MĚLA ODSOUHLASENOU A BRALA JSEM TO,ŽE TO BUDE O.K,ALE DVA DNY PŘED ODJEZDEM JSEM ZJISTILA ,ŽE ESTA MA POUZE TŘI MĚSÍCE MAX NA POBYT.DĚKUJI

Odpovědět
Gabriela (2)
28.6.2011
20:55

Kde si mám po přistání vyzvednout kufry ?

Odpovědět
Petr (2522)
29.6.2011
11:50

Ahoj, po výstupu z letadla jdi na baggage claim, jsou tam dlouhatánské pásy, na kterých jezdí kolem dokola všechny kufry z letadla. Občas, nebo spíše vždy, jsou na jednom pásu kufry z více letadel, proto jsou nad ním LCD obrazovky s nápisy příslušných letů.

Odpovědět
Mony (1)
8.7.2011
0:06

Ahoj,

za 2 dny letím do New Yorku, sama, a vzhledem k tomu, že mi je 14, musím mít s sebou i letušku. Chtěla jsem se zeptat, jestli je to s letuškou méně komplikované a jestli budu mít v letadle nějaké speciální místo?

Také jsem se chtěla zeptat, jak je to se zásuvkama v Americe?

Díky za odpověď :-)

Odpovědět
Petr (2522)
8.7.2011
8:38

Ahoj Mony,

letuška na tebe v podstatě jen dohlídne, aby si zvládla odbavení, nástup do letadla, popřípadě ti vysvětlí co a jak. Takže je to určitě méně komplikované. Zpravidla dostaneš takové sedadlo, aby tě měla letuška v průběhu letu na očích.

Na zásuvky potřebuješ převodník, ty americké vypadají trošku jinak. Převodník koupíš v elektře za pár stovek, jinak si ještě přečti tenhle článek.

A pak napiš, jak si doletěla. :-)

Odpovědět
Pavel (2)
13.7.2011
13:24

Ahoj. Plánuju jet za prací do usa, přesněji zvažuji las vegas nebo LA. Chci se zeptat , dočetl jsem se že si člověk může vzít sebou max 10 tis dolaru,ale byl to starši članek. Nemám doma učet takže nemám kreditky. Jaký si mám vyřidit vizum když tam chci jet kvuli práci si hledat. A bude mi na kontrole stačit když si třeba na sedm dnu zarezervuju dopředu motel a během této doby si hledat spolubydleni? Jestli jim to tak stači či to pak musim někde nahlasit kam sem změnil bydleni. A poradil by si mi jestli to ma vůbec smysl tam jezdit takhle na slepo za praci?

Odpovědět
Petr (2522)
13.7.2011
21:56

Ahoj, dostat pracovní povolení do USA je hrozně složité. Pokud na ambasádě řekneš, že do USA pojedeš, páč si chceš hledat práci, tak bych se skoro i vsadil, že se s tebou ani nebudou bavit. :-)

Odpovědět
Ondra (1)
16.7.2011
18:30

Ahoj, díky za super stránky a plno rad. Jsem teď s přítelkyní na Work and Travel v Ohiu. V září bychom si chtěli zaletět cca na 10 dní do Californie. Do LA chceme letět z Chicaga pravděpodobně s Alaska Airlines. Odlétat potom budem z LA do New Yorku na JFK asi s Deltou v ranních hodinách, tak abychom stíhali náš zpáteční let z JFK do Evropy (JFK-Heathrow-Vienna) s British Airways. Díval jsem se, že na vnitrostátních letech po USA se za odbavené zavazadlo platí, pokud se ale jedná o navazující let do Evropy tak ne. Neodpustili by mi při letu z LA na JFK ty poplatky, pokud bych při check-inu ukázal mou letenku z JFK do Vídně? Díky moc

Odpovědět
Markéta (1)
17.7.2011
8:01

Ondra:
Ahoj, pochybuju, ze ti poplatky za zavazadlo odpusti. Ja loni letela s deltou a mela jsem tyden v Cincinati a pak jsem na tyden preletavala do San Francisca a i kdyz jsem mela vsechny lety na jedny letence a vsude napsano, ze mam jedno zavazadlo zdarma(protoze je to na jedny mezinarodni letence), tak se se mnou v Cincinati docela dost hadali a chteli zavazadlo zaplatit. Nakonec to tam resil nejakej vedouci a zavazadlo zaplatit nechteli.
Ale vazne pochybuju pokud letis dvouma spolecnostma a nemas lety na ejdny mezinarodni letence, ze by ti to uznali. To bys musel mit hodne velky stesti.

Dej pak vedet jak to dopadlo, docela by me to zajimalo….

Odpovědět
Petr (2522)
17.7.2011
9:32

Ahoj Ondro,
myslím, že by ti poplatek odpustili snad jen v případě, když by sis letenku koupil v rámci jedné rezervace z Los Angeles. Navíc bys musel letět s jednou a tou samou společností obě trasy.

Pokud poletíš nejdřív s Deltou z LAX na JFK a pak s BA z JFK do LHR, tak mám obavy, že ti poplatek neodpustí. Ale za pokus nic nedáš. :-)

Odpovědět
Pavel (2)
25.7.2011
13:48

Ahoj, když řikáš že je strašně složité dostat pracovní povolení tak jak to pak dělaji tedy všici, asi jsem to za celou dobu týdnů co čtu různé diskuze nepochopil. To tedy všichni jedete na vizum, které má řekneme dobu platnosti pět deset let jakože na dovolenou a tam se někde prostě v usa usadite a dělate nějakou práci tzv na černo?A copak na to nikdo nepřijde? zaměstnavatelum to nevadi?

Odpovědět
Kristýna (4)
18.8.2011
12:34

ahojky, díky za super stránky :-) chtěla bych se zeptat nikdy v životě jsem neletěla a tak se hrozně bojím že na letišti buď zabloudím, nebo se mi ztratí kufry :( a taky moje aj není nijak valná, myslíš že to proběhne v pořádku?? díkes

Odpovědět
Petr (2522)
18.8.2011
18:00

Ahoj,
neboj, všechno bude v pohodě. Na letišti určitě nezabloudíš, všechno je většinou hodně dobře značené a i obavy, že nastoupíš do špatného letadla jsou zbytečné – vše je několikrát kontrolováno.

Šance, že se ztratí kufry, tu je, nicméně je to velmi nepravděpodobný. A kdyby se ti náhodou ztratily, tak jen stačí nahlásit adresu a společnost, se kterou letíš, ti je následně zdarma přepraví na hotel.

S tou angličtinou neměj strach, pokud si chceš být jistější, tak si připrav odpovědi pro imigračního úředníka na papír a pak mu to přečti nebo ukaž. :-)

Odpovědět
Kristýna (4)
1.9.2011
13:40

Ahoj díky za odpověď :-) ještě mám jednu otázečku: jak je to s prácí v USA, třeba au-pair, vím že je v Čechách hodně agentur jenže když je v Americe taková nezaměstanost, tak se mi zdá že na Čechy tam zrovna nečekaj :D..a kdybych tam chtěla jet na půl roku msím mít zařízené vízum?? děkuju moc :-)

Odpovědět
Marci (161)
2.9.2011
2:16

Ahoj Kristyno,tady si vyhledej info o programu au-pair(nanny-USA). Zkontaktuj se tam,pokud vyhovujes pozadavkum. Hlidani deti je otevreno nejen pro americany,tady je stale poptavka. Mozna se ti ozve nekdo kdo v programu byl. Tady se nedela za velke penize ale je to moznost prijit do USA legalne,naucit se rec,pripadne jit pak dalsi cestou ktera se muze behem naskytnout. Good luck!

http://www.studentagency.cz/pracovni-a-au-pair-pobyty/USA/Au-pair/

Odpovědět
Kristýna (4)
7.9.2011
23:26

ahojky díky za odpověď, na stránku jsem se dívala ale boužel moje zkušenost není s dětma moc velká:(..

Odpovědět
kája (5)
9.9.2011
15:44

Ahojky musím pochválit senzační stránky!! mám otázečku jestli někdo neví o práci jako au.-pair v USA, hrozně ráda bych tak pracovala a tak se chci zeptat kdybych tam letěla přes agenturu, bojím se že to není legální…jestli mě chápete když budu mít pohovor na letišti s tím úředníkem a ukázala bych mu vše potřebné s tím že tam chci pracovat aby mě neposlal nazpátek..díkes :-))))

Odpovědět
Smila (1)
10.9.2011
22:59

Jak dlouho trvá cesta “přes oceán” ? Moc díky :-)

Odpovědět
Hanka (3)
20.9.2011
11:20

Ahoj,mám dotaz letím ve čtrvrtek 22.9. s Deltou do N.Y. můžu mít v kufru
deodorant ve spreji? je to hořlavina a nikde jsem se nedočetla jestli to vadí,poradíš mi?

Odpovědět
Petr (2522)
20.9.2011
12:20

Ahoj Hanko,
v odbavovaném kufru ho mít určitě můžeš, v příručním zavazadle ne.

Odpovědět
Kristýna (3)
20.9.2011
13:42

PROSÍM POTŘBUJU POMOC!! chci letět do USA a tam zůstat tak rok, najít si práci i když vím že to není legální. Jak se tam dá letět bez víza?? to si stačí koupit jen letenku a to je vše? a když u mě uvidějí jen jednosměrnou letenku tak asi budu mít problém že??? PROSÍM ODPOVĚZTE MI DÍÍKY :))))

Odpovědět
Petr (2522)
20.9.2011
21:49

Ahoj Kristýno,
takhle to doopravdy nefunguje. :) Bez víza se tam dá letět přes program ESTA, v tom případě tam však můžeš zůstat nanejvýše tři měsíce a už vůbec tam nemůžeš pracovat.

Odpovědět

dobrý den, prosím vás jak mám zaplatit ESTA když nemám kreditní kartu??????????????díky

Odpovědět
Petr (2522)
27.9.2011
12:15

Ahoj kiki, stačí platební karta. Více v tomto článku.

Odpovědět
Šárka (3)
27.9.2011
17:41

Krásný večer přeji, až nyní jsem objevila Vaše úžasné stránky a mám co dělat, abych se vším prokousala, tolik zajímavých věci a to v neděli letíme :-) mám na Vás dotaz, trochu se v tom ztrácím a omlouvám se, že se budu opakovat. Letíme do Tampy se společností KLM. Let tam máme přes Amsterdam do Atlanty a z Atllanty do Tampy. Prosím jak to bude se zavazadly a s těmi pohovory? myslela jsem,že kufry v Praze odevzdáme, v Tampě vyzvedneme a ve státech absolvujeme jen jeden pohovor. Mám z toho obavy, na přestupy máme vždy max. 2 hoďky. S angličtinou si poradíme, jen už takhle to bude trochu press – první cesta, tak ať nám to klapne. Mockrát děkuji za Vaši odpověď. Šárka

Odpovědět
Petr (2522)
27.9.2011
17:51

Zdravím Šárko,
pohovor absolvujete buď na posledním letišti v Evropě, popřípadě na prvním letišti v USA. Čili buď v Amsterdamu, nebo v Atlantě.

Doporučuji si vybrat místa někde v přední části letadla a po přistání pelášit k imigračnímu na pohovor. Myslím, že za dvě hodiny se to dá stihnout vcelku bez problémů!

Tak přeji, ať Vám to klapne! :-)

Odpovědět
Šárka (3)
27.9.2011
17:57

Petře mockrát děkuji za bleskovou odpověď, jen ještě prosím s těmi zavazadly – budeme si je muset v Amsterdamu a poté i v Atlantě vyzvedávat a předávat na další let? Moc děkuji.
Plním si životní sen…

Odpovědět
Petr (2522)
27.9.2011
17:59

Pokud se nepletu, tak byste si je měli vyzvednout jen v Atlantě – pokud letíte celou dobu s jednou společností. Nejlepší ale bude, když se v Praze při odbavení domluvíte s osobou za přepážkou. :)

Odpovědět
Šárka (3)
27.9.2011
18:01

Úžasné :-)) moc děkuji a omlouvám se, že jsem tedy vykala:-) Tak ještě jednou – mockrát TI děkuji.

Odpovědět
karla (5)
28.9.2011
16:08

Ahojda, co se stane když tam zůstanu dýl jak 3 měsíce? jedu přez Esta..a musím prokazovat i zpáteční letenku? děkuju .-))))))))))))))))))

Odpovědět
Petr (2522)
28.9.2011
19:37

Ahoj, většinou se na zpáteční letenku ptají. Pokud překročíš povolené tři měsíce, dostaneš na určitou dobu zákaz vstupu do země a propříště nemůžeš vycestovat přes ESTU – musíš žádat o klasické vízum.

Odpovědět
Jirka (3)
13.10.2011
12:49

Ahoj, do USA letím poprvé. Chci si sebou vzít notas a zde jsem se docetl,ze mohou na imigracni prepazce zkontrolovat obsah HDD. Jsem čech, takže ne vše mám originál:-)!!Je to sice pár mp3 a dva,tři filmy, ale právě proto, by mě zajímalo jake jsou s tim zkušenosti? Jsem docela zvědav, čas mezi přesuny na jednotlivých letistich je 1 hod. a pak musim na nejaky minilet mezi blizkymi mesty,takze po imigracnim si vezmu kufr a zaregistruji si ho asi znovu nebo ho mam vratit zpetna pas a oni ho nasmeruji?Dekuji

Odpovědět
Petr (2522)
13.10.2011
13:21

Ahoj,
zkontrolovat obsah počítače můžou, ale nepředpokládám, že by řešili zrovna tohle. Jedna hodina je málo, navíc na prvním letišti v USA musíš opět nechat kufr odbavit.

Odpovědět
Pavel (4)
16.10.2011
20:14

Ahoj Petře jak psala karla taky bych tam chtěl zustat dýl jako 3 měsíce ale mám docela stracha, myslíš si že by to nějak zjištovali že jsem překročil ty 3 měsice ? Je tam pak nějaká kontrola jak dlouho jsi byl ve statech když jsi na ceste domu ? Děkuji ti za odpověď.

Odpovědět
Petr (2522)
16.10.2011
23:18

Ahoj Pavle,
určitá forma kontroly tam je a riziko, že tě chytnou, je docela velká. Pak si automaticky zabouchneš dveře do USA na několik příštích let. Myslím, že to za to nestojí. :-)

Odpovědět
Jirka (3)
19.10.2011
17:26

Mas pravdu hodina byla malo,ale dal jsem to. Vtipne je, ze jsem mel ITO a NATO vizum a stejne jsem mel smulu. Ted bych spis potreboval poradit, jak to bude probihat zpet. Kdy a kde me cekaji jake kontroly. Navic asi koupim k vanocum nejake ty darky (obleceni, mozna elektroniku), jak to prosim probiha se clem a pak dph u nas?Pocitam, ze obleceni clit nebudu,ale elektronika se jim ukaze na x-ray snimku.Mnohokrat dekuji
J.

Odpovědět
Jirka1 (1)
19.10.2011
17:28

Mas pravdu hodina byla malo,ale dal jsem to. Vtipne je, ze jsem mel ITO a NATO vizum a stejne jsem mel smulu. Ted bych spis potreboval poradit, jak to bude probihat zpet. Kdy a kde me cekaji jake kontroly. Navic asi koupim k vanocum nejake ty darky (obleceni, mozna elektroniku), jak to prosim probiha se clem a pak dph u nas?Pocitam, ze obleceni clit nebudu,ale elektronika se jim ukaze na x-ray snimku.Mnohokrat dekuji
J.

Odpovědět
Petr (2522)
19.10.2011
20:33

Ahoj,
Američani nijak nekontrolují, co si v kufru odvážíš, pokud to nejsou třeba výbušniny nebo jiné zbraně.

V Praze na letišti probíhá pouze namátková kontrola těsně před výstupem z letiště. Pokud tedy máš něco k proclení a ke zdanění, nevycházej na letišti východem “nic k proclení”, ale jdi nakoupené dárky zdanit k celníkům u přepážky.

Odpovědět
Lenka (4)
26.10.2011
11:03

Ahoj, letíme Praha-New York-Miami…máme v plánu cestovat, takže žádné ubytování dopředu mít zajištěné mít nebudeme. Co jsem pročítala diskuzi, některé z otázek imigrančních úředníků mohou být i na ubytování. Je to velký problém, když žádné předem mít zajištěné nebudeme?

Odpovědět
Petr (2522)
26.10.2011
14:35

Ahoj, zase takový problém by to být neměl. Tam je vždycky tím nějvětším argumentem, že se chceš doopravdy vrátit, zpáteční letenka.

Odpovědět
jirka (3)
27.10.2011
5:57

Cauky,
to musim danit i obleceni?Prijde mi divne mit 2x zdanene veci. Jednou v usa a jednou doma.To se pak nevyplati nic kupovat.Diky

Odpovědět
Petr (2522)
27.10.2011
11:09

Ahoj, správně bys to měl zdanit, můžeš si ale požádat o navrácení daně z USA.

Odpovědět
karla (5)
31.10.2011
21:13

Ahoj ještě bych měla otázku, kdybych byla v USA a překročila ten limit od ESTY a třeba bych chtěla letět z New Yorku do Los angeles tak co se stane????? a když nebudu mít tu zpáteční letenku tak mě tam asi ani nepustějí žj :-( děkuju moc za odpověď :-))))))

Odpovědět
Pavla (1)
2.11.2011
9:53

Ahoj, poprve poletim do uruguaye a cekaji me celkem tri lety (a prestupey mezi nimi :)). Chtela bych se zeptat, jestli je mozne pri cekani na pripoj opustit letiste, na kterem se nachazim? Budu totiz prestupovat v Rime, kde budu mit 8hod..a chtela bych veder, jestli sje mozne se jit podivat do mesta a nebo ne..bohuzel tuto informaci nemuzu nikde najit! Moc dekuju za odpoved!!!

Odpovědět
Blanka (5)
3.11.2011
23:05

Pavlo, v tom Římě by to teoreticky mělo jít, je stále v EU a pokud neprojdeš do zóny mimo EU, tak by odejít neměl být problém. Nejlépe se zeptat přímo na letišti u nás nebo zkusit Řím.

Odpovědět
Blanka (5)
3.11.2011
23:20

Jirko, pokud splníš finanční limit, můžeš amíky požádat o vrácení daně. Jestli si přivezeš pár kousků, tak by s celníky být problém neměl. Já si přivezla boty za cca 800,-Kč, co u nás stojí 2.500, takže bych zkousla i”dvojí zdanění”. :-) Ale s celníky se vždy jen pozdravím a řeknu, že vezu jen pár triček a nějaké suvenýry. Na sobě mám jen nové věci a ostatní je v kufru bez cedulek. Jestli plánuješ velký nákup, tak bacha… Nedělá jim problém, vzít si tě ke stolečku u výdeje kufrů a zkontrolovat obsah.

Odpovědět
Blanka (5)
3.11.2011
23:40

Karlo a Pavle, po “9/11” překročení kontrolují, dříve tolik ne. Na vízum se může být ve Státech 6 měsíců na ESTA jen 3. Ale dá se zažádat o prodloužení. Funguje to u víza, ale nevím jestli i u ESTA. Poplatek je 290,-USD (dříve 120,-) a nemusí prodloužení povolit.

více zde a

zde

Odpovědět
Kristy (1)
5.11.2011
22:12

Jsem teď na ročním studii na střední škole v NY a chtěla bych se zeptat jak je to, když jsem si tady koupila notebook a mám v plánu jet na Vánoce domů a notebook vést sebou. Musím ho nechat proclít, když ho po Vánocích povezu zase zpět?

Odpovědět
Blanka (5)
6.11.2011
18:01

Ahoj Kristy, normálně bych tvrdila, že je můj dlouho. Navíc bude jistě opotřebený používáním. Nehledě na to, že ho zase povezeš zpět. Nedávno se vraceli dva kámoši a každý měl jeden noťas v báglu, řekli, že s nima letěli už tam a prošli v klidu.

Odpovědět
Stanka (1)
21.11.2011
14:37

Ahojte,
chcela by som sa Vás opýtať, či máte skúsenosti s prestupmi v prípade, že sa mení letecká spoločnosť. V máji som si kúpila letenku Budapešť – Brusel – Chicago – Knoxville, všetko lety z tou istou leteckou spoločnosťou. Z príspevkov vyššie mi bolo jasné, že o batožinu sa budem starať prvý krát až v Chicagu. pred dvoma týždnami ma ale prekvapili, ked mi oznámili, že spoločnosť niekolko letov zrušila a medzi nimi aj ten môj. Letenku mi síce prebookovali, lenže z novej letenky je zrejmé, že prvý let absolvujem jednou spločnosťou a ďalšie inou. prvý prestup absolvujem v Londýne na Heathrow a na prestup mi dali len 1 hodinu, bojim sa,že ak by som si mala isť ešte vyzdvihnúť batožinu a odovzdať ju nikde inde, tak nestihnem prestúpiť. Alebo to mám brať tak, že keď je za zmenu letu zodpovedná letecká spoločnosť, tak sa postará aj to presun batožiny? Ďakujem za odpoveď

Odpovědět
Ivana (5)
21.11.2011
23:32

Ahoj Stanka, podla mna by mali batozinu odbavit az do Knoxvile. Ale radsej sa opytaj priamo u leteckej spolocnosti, kde si letenku kupila.

Odpovědět
marie (1)
22.11.2011
16:19

prosim o informaci,chci jeste letos letet do usa mam cestovni pas vydan v r.2004 na dobu 10let a visumdo 4.10.2014 .pusti mne do usa bez biometrickeho pasu?diky za odpoved

Odpovědět
Ivana (5)
22.11.2011
19:24

Marie, podle toho, co píšeš, je pas i vízum platný. Takže tě může zastavit jen imigtační. Hurá na cestu.

Odpovědět
Dorotka (1)
11.12.2011
2:02

Ahoj, chtela jsem se je zeptat zda tu ma nekdo zkusenost s opustenim letiste JFK v NYC v prubehu cekani na prestup..Mam 13hodin a mam v planu vylet na Manhattan, nerada bych si tim zpusobila nejake problemy..Je tedy mozne legalne letiste opustit??

Odpovědět
Petra (3)
11.12.2011
11:37

Ahoj Dorotko, na tohle bych se zeptala spíš přímo na letišti. Podle mě ale budeš už po imigračním pohovoru, a tak by to jít mělo. Jen si budeš muset potom zase projít prohlídkou, až se budeš vracet na letiště. Taky by jsi si měla odbavit kufr.

Odpovědět
Miriam (2)
26.12.2011
1:20

Letím do LA a chtěla bych se zeptat jestli při letu mužu používat notebook ?? :))

Odpovědět
Petr (2522)
26.12.2011
7:33

Ahoj Miriam,
při odletu a krátce po něm a při přistávání a krátce před ním ne. Jinak samozřejmě ano. :-)

Odpovědět
Radek (1)
5.1.2012
0:44

Ahoj, za 2 týdny letím do Ameriky do Tampy a chtěl bych si půjčit auto. Nevíte někdo jak je to s pojištěním auta? Koukal jsem na Dollar.com a nejsem si jistý jestli je zahrnuté v ceně. :)

Odpovědět
Petr (2522)
5.1.2012
16:53

Ahoj, u té ceny by to mělo být rozepsané – co je zahrnuté a co ne. Doporučuji to důsledně zkontrolovat.

Více o tomto tématu najdeš v článku jak si půjčit auto v USA. :-)

Odpovědět
Štefan (71)
5.1.2012
22:09

Radku, já měl od Dollaru auto v Californii a v ceně pojistné nebylo. Ptají se tě na přepážce, jaké chceš. Já měl ale dobrou celkovou cestovní pojistku a pojištění jsem si od nich nebral, takže neporadím, jaké si vybrat.

Odpovědět
Zdenek (1)
6.1.2012
15:07

ahoj
Letím v létě do USA na 2měsíce přes NY do Dallasu společnosti Delta.Protože užívám hodně léků,bude to celkem 20 krabiček mám to při odbavování nahlásit nebo jak mám postupovat ?děkuji
jinak bezva stránky ahoj

Odpovědět
Štefan (71)
6.1.2012
15:44

Vem si s sebou, kolik potřebuješ, ale je lepší to dát do kufru a do letadla si vzít jen pár od každého na cestu a jako rezervu, kdyby měl kufr zpoždění. Nech to v originálním balení. Papír od doktora s diagnózou taky nebude na škodu.

Odpovědět
Mario (3)
12.1.2012
18:22

Zdravím. Mám dotaz ohledně imigračního v USA při letu do Miami s přestupem v NYC na vnitrostátní let. Takhle jsem ještě nikdy neletěl a proto nevím, kde čekat imigrační – jestli už v NYC/JFK před vstupem na vnitrostátní let nebo až v Miami před opuštěním budovy letiště. Dík.

Odpovědět
Monika (6)
12.1.2012
20:01

Ahoj Mario, připrav se na JFK. Imigrační, vyzvednou kufry, celnice, odbavit kufry na vnitrostátní a tady mě máš Miami!

Odpovědět
Mario (3)
13.1.2012
18:20

Díky Moniko. Oba lety jsou s Delta, tak předpokládám, že ty kufry si přeloží na JFK sami. Nebo si je fakt musím vzít a projít s nimi osobně? Snad jedině kvůli imigračnímu, kdyby mě nepustili, aby mi s nimi vnitrostátní neuletěl…

Odpovědět
Monika (6)
13.1.2012
22:25

Mario, je to jak píšu. A je to kvůli imigračnímu, jak myslíš. Sami je přeleží až cestou zpět.

Odpovědět
Filip (5)
13.1.2012
23:53

Radku, podivej se na stranky pujcovny National (www.nationalcar.com). Ti maji pro pujceni auta cizincum zahrnute pojistky (CDW a SLI) v cene a maji to i rozepsane. A letos jsou levni (loni zase bylo levne Alamo).

Odpovědět
Mario (3)
18.1.2012
15:06

Díky Moniko.

Odpovědět
Mirka (1)
18.1.2012
21:08

Ahoj,planujem let na Floridu,z Vidne pres Dusseldorf do Fort Mayers,V Dussseldorfu mame na prestup 1 hodinu 15 minut.Bude nam to stacit? Diky

Odpovědět
Petr (2522)
18.1.2012
23:54

Ahoj Mirko, pokud je to s jednou společností (tipuju Air Berlin) a nebude mít let zpoždění, mělo by to být hodně hraniční, ale ještě ok.

Odpovědět
Blanka (1)
19.1.2012
11:40

Ahoj, letím s Deltou do Tampy s přestupem v NY JFK amám na přestup necelé 2 hoďky. Přiletím na terminál 3 a odlet je opět z terminálu 3. Jak je to se zavazadlem? Musím ho vyzvednout a znovu odbavit? Přečetla jsem sice všechny dotazy a odpovědi, ale jsem už trochu stará a zmatená. A ještě, kde se dovím, co podléhá clu? pochopitelně povezu nějaké dárky. Děkuji za odpověď.

Odpovědět
Petr (2522)
19.1.2012
12:15

Ahoj, pokud jsem to dobře pochopil, že New York je tvé “první letiště, které navštívít v USA”, tak si tam budeš muset vyzvednout kufr a absolvovat pohovor s imigračním. A pak ho znova odbavit.

Pokud zrovna nebudou superdlouhé fronty a nějaké další komplikace, tak se to dá stihnout. :-)

Nevezeš-li nějaké opravdu drahé dárky a litry alkoholu, mělo by to být bez problémů. V letadle na to dostaneš letáček k vyplnění.

Odpovědět

Ahoj,
chtěla bych se zeptat, jaký je postup, pokud chci se skupinkou opustit v NY na JFK letištní prostor a jít se podívat do města. Přiletíme z Las Vegas a v NY máme pět hodin na další let, tak bychom toho chtěli využít.
Velice děkuji a všem cestovatelům přeji šťastnou cestu.
Evča

Odpovědět
Lucie (1)
22.1.2012
19:33

Ahoj Evo, má smysl vůbec opouštět letiště? Technicky by to jít mělo, ale časově bych to neriskovala. Co myslíš tím městem? Okolí letiště nebo NY? Centrum NY je cca půl hodiny od JFK. Cesta do NY, cesta zpět, prohlídka před vstupem do JFK, cesta ke Gatu. To tam budete jen na otočku. A to ještě může mít první let zpoždění.

Odpovědět
Jitka (1)
22.1.2012
23:09

Ahoj,

chtěla sem se zeptat jestli mi bude stačit v Paříži hodina a půl na přestup.. Letěla bych z Prahy do Paříže s ČSA a z Paříže do Seattlu s Deltou. Když sem to vyhledávala přes KLM, tak mi to jako nejlepší nabídku našlo právě tohle, ale známý mi říkal, že v Paříži je dost velké letiště, tak mám obavy aby to stačilo.. A nebudou se muset i vyzvednou zavazadla, když se jedná o jinou společnost?

Předem moc děkuju za odpověď :)

Odpovědět
Štefan (71)
23.1.2012
3:51

Jitko, 1,5 hodiny by mělo v pohodě na přestup stačit. Kufry ti v Paříži přeloží sami. Předpokládám, že jsi si letenku kupovala najednou, jen je jeden let s ČSA a druhý s Deltou.

Odpovědět
Marci (161)
23.1.2012
21:11

Ahoj,doplnuji jen ty zminky o moznostech prodlouzeni ci zmenu viz a Esta.
Viza B1 se daji zmenit ci prodlouzit na zaklade vcasne zaslanych zadosti ktere musi byt korektne dolozeny proc…a zaslat do daneho terminu na USCIS. Pokud jste zadost odeslali,mate od toho kopie a cekate na odpoved,jste stale v USA legalne. Po obdrzeni odpovedi,bud mate vyhrano,pze vas akceptovali nebo dostanete prikaz opustit USA do urciteho terminu.

Esta se neda ani prodlouzit ani zamenit za jiny typ viza na uzemi USA. Je na 90 dni. Takze pokud ma nekdo v planu byt dele,je lepe zadat na US ambasade o viza.

Odpovědět
Sandra (4)
23.1.2012
21:21

Ahoj, chtěla sem se zeptat, jak se vlastně postupuje když nám uletí letadlo, na který jsme měli přestoupit? Kdyby náhodou. :) To si musíme koupit novou letenku nebo je možný letět pozdějším spojem?

Odpovědět
Marci (161)
23.1.2012
21:49

Trosku to shrnu, odbavovani zavazadel ci jejich prekladani.

Pokud mate prestup jen v Evrope a pak az cilove misto v USA, kufry vyzvedavate az tam u vasi gate.
Pokud mate ale prestup v USA, tak musite zase pro sve kufry na svou gate a  pak se postarat o jejich prehozeni na Domestic. Vetsinou u toho asistuji celnici,ale obcas to delate i sami. Pokud vam kufry neprijedou vcas aby jste stihli let,rychle na reklamace a resit co dal…….ty prestupove casy v USA jsou ale delsi,tak snad budete stihat vse. Obcas se stava ze zapomenou prelozit kufry jeste na letisti v Evrope a poslou je az dalsim nejblizsim letadlem. Takhle jsem uz parkrat dopadla. Samotna kontrola zavazadel pri priletu do USA je velice rutinni,zadne otevirani kufru pokud nevypadate podezdrele se nekona. Je zvykem ze lidi sem toho moc nevozi,v USA je vse a daleko levnejsi. Take se pocita s tim ze sem jedete jen na dobu urcitou,takze pokud nemate s sebou 4 zavazadla,tak jste v pohode. Neco jineho jsou vase prirucni zavazadla…..

Imigracni proces…..
Velice lehke otukavani byva uz treba pri prestupu v Amsterdamu,ale nebojte se….
Jinak klasicka imigracka je az v USA,prvni vstup anebo v Kanade,pokud letite pres ni. To pak uz v USA pres imigracni nejdete.
Cestuji sem miliony lidi co vubec neumi anglicky ani slovo…..tak se nebojte a budte klidni.
Nervozita zvysuje pozornost imigracnich.

Odpovědět
Marci (161)
23.1.2012
21:56

Sandro,vzdy na letisti kde jsi, sleduj informacni tabule,kde mas cisla svych letu a ptej se hned na informace uz kdyz predkladas pasy v Evrope ci uz v USA. Pokd po pristani vidis ze to nestihnes,tak rychle kontaktovat pracoovnika aerolinek ktery tvuj let provozuje. S tim pak resis situaci. Pojisteny let dava jiste garance ze nemusis platit novou letenku,pokud si pozde ne vlastni vinou. Chybou je ze kombinace tech letu je obcas karastrofou a nedava lidem v mistech prestupu obcas moc casu…..ja mela naposled v Atlante jen 50 minut a to se orientuju dobre,letiste znam. Musela JSEM predbihat u imigracky.

Odpovědět
Dušan (1)
25.1.2012
23:51

Ahoj Petře,prosím o pár ujasnění:můj otec který je již dříve narozen letí za svým bratrem z Mnichova do Los Angeles,přímí let a neumí ani trochu anglicky,jak to bude s imigračním úředníkem?Mám mu něco vytisknout v angličtině a popř. co?A ještě:jak jsem snad pochopil může s sebou mít 1 litr alkoholu,žadné jídlo,do 100ml tekutin,kufr max.23kg.příruční k sobě do letadla do 5kg.nebo jen těch 23kg celkem?Co dárky co poveze,jak vyplní folmulář když mu nerozumí? Poradí si s tím ten můj tatka?Musím i já tě pochválit jakou máš trpělivost a vstřícnost,moc díky za odpověd’.

Odpovědět
Marci (161)
26.1.2012
1:39

Dusane,

muzes tatinkovi napsat na papirek kam jede, za kym, adresu,ze jede na navstevu. Ja tohle pisu take a nikdy neni problem. Vetsinou ten papirek maji u letenek,pze nekdo ma problem i s prestupovanim. Ty pises ze tatinek leti primo z Mnichova do LAX? Tak to nebude muset prestupovat na jiny terminal,coz je super….obvykle se do Los Angeles prestupuje jeste v USA.
Jinaj v letadle dostane celni prohlaseni a tady na tehle strnakach je jak se to vyplnuje,navod nebo mu muzes vytisknout prazdny formular a vypsat, takovy tahak,v letadle to pak opise….
S dovazenymi predmetmi,darky do USA, vlezt se do limitu,at nemusi platit clo.

Zavazadla,kazda aerolinka to ma trosku jine,kdyz tak se koukni na jejich stranky. V kostce ale 23kg hlavni zavazadlo a tam at da vse,co nesmi mit v prirucnim zavazadle. Ci-li ten alkohol, ano 1l na osobu,ale vozi se vice,to je na riziku osobnim. Pak vsechny kovove predmety nebo holeni,hygiena, v pevnem,dobrem baleni,pouzivaji se plasticke sacky se zipem. V tomhle kufru je mozne mit i nejake ty povolene potraviny, karton cigaret atd.

Prirucni zavazadlo-zadne jidlo,zadne tekutiny. Dostane v letadle a muze se najist pred odletem take. To co bude mit v prirucnim zavazadle,mozna nejake leky,musi byt zase v nejakem tom obalu,nic volne. Vaha tohoto zavazadla,je odlisna u aerolinek,ale musi mit predepsany rozmer,aby se to veslo do ulozneho prostoru. Nektera letadla jej maji mensi,tak pred vstupem se prirucni zavazadlo kontroluje zda rozmer sedi,kdyz ne,tak to posilaji jako dalsi zapsane zavazadlo….nektere aerolinky vyberou za to poplatek 50$,nektere ne. Jinak vaha nesmi prekrocit limit, i par deka, muze stat 150$…..vlastni zkusenost z Prahy.

Odpovědět
Bára (1)
29.1.2012
23:44

Ahoj,
super stránky! V létě se chystám na 90dní do Wisconsinu jako “working student” na farmu s koňmi, chtěla bych se poradit co vše si musím zařídit? Biometrický pas si jdu udělat zítra, dále jsem vyčetla že tedy bude nejelpší jet na ESTA ? Takže vyplnit žádost na Am.ambasádě?
A také zda je nutné mít pracovní vízum (či nějaké povolení) v případě že jsem studentka a budu tam za ubytování a něco málo peněz budu dostávat na jídlo ? A rovněž jaké doporučuješ pojištění? A poslední dotaz ohledně převozu jídla- zkoumala jsem to už na seznamu na stránkách co tady uvádíš, ale nikde jsem nenašla zda si tam smím vzít sojové maso (dehydratované v pytlíčkách) a případně třeba instatní jídlo jako polévky atd? a pokud jo tak i s masem? třeba hovězí vývar nebo tak? Díky moc za informace, jsem z toho trochu nesvá a na internetu se mi to moc nedaří najít :))

Odpovědět
Štefan (71)
30.1.2012
20:38

Báro,
hledala jsi tady?
https://www.cbp.gov/travel

Jestli tam chceš pracovat na farmě, tak určitě nebudeš moct jet na ESTA. Budeš potřebovat vízum, tuším že J-1.
https://cz.usembassy.gov/cs/visas-cs/studium-vymeny/

Teda pokud chceš mít vše legální.

Odpovědět
Jakub (3)
1.2.2012
21:06

Ahoj,
jmenuji se Jakub je mi 15 let v létě letím ke své sestře do USA (ta se zde vdala) sám Praha-Paříž-Boston a o měsíc později zpět , zajímá mne mám domluvenou asistenci na letišti v Paříži musím si znovu vyzvedávat kufr ? A jak to bude s předáním na letišti mám si říct letušce , nemám ponětí jak to proběhne anglicky umím na dobré úrovni takže v tomto problém nevidím. a ještě se chci zeptat ne celní kotrolu , cestuji přes ESTU nebudu mít žádné tahanice u celníků když ještě nejsem plnoletý ? Za odpovědi předem děkuji :)

Odpovědět
Štefan (71)
2.2.2012
13:56

Kubo, jestli máš domluvenou asistenci, tak buď v klidu, postarají se o tebe, budou si tě předávat z ruky do ruky. Kufr letí “automaticky” až do Bostonu, takže ho uvidíš až tam. S celníkama bych to viděl v klidu, malýho ;-) kluka prudit nebudou. Teda pokud nepovezeš ségře flašku tuzemáku.

Odpovědět
Verita (2)
13.2.2012
7:06

Zdravim, mam 2 otazky. Ja teda neletim z CR do USA, ale z Kanady do CR, jenze nemam se kde zeptat. Vim asi by bylo nejlepsi se zeptat let. spolecnosti, ale tam mam obavy, ze mi to zamitnou okamzite ikdyz to muze byt dovoleno. 1) Chtela bych si dovezt kytaru a vzit si ji na palubu, protoze mam strach, ze by mi ji mohl nekdo na pase pri odbavovani v CR ukrast. Tak bych ji chtela mit radeji porad na dosah. Je to mozne? 2) mam rostlinu (neni vzacna, ani jedovata ci jinak nebezpecna), kterou jsem dostala na pamatku a tak citim pouto cloveka, ktery mi ji dal. Nechci se ji zbavit, ze ji tady nekde (v kanade) necham (je to citova zalezitost). Je mozne ji prevezt v zavazadlovem prostoru v kufru?

Odpovědět
Ivoš (4)
13.2.2012
12:45

Verito, s kytarou by problém být neměl. S kytkou fakt nevím. Já vždycky vozil radši jen semínka. Nejjednodušší by asi bylo si vzít jen kus kytky a doma to pak dát do vody, jestli se to uchytí. Jde o to, že 1. z Kanady se třeba tato kytka vyvážet nesmí, 2. ta kytka se nesmí dovážet sem – ČR / EU. Třeba na Hawaii kontrolují kufr dvakrát, poprvé před odbavením na speciálním rentgenu kvůli vývozu rostlin a mořských korálů, a potom ještě po odbavení na klasickém bezpečnostním rengenu.

Odpovědět
Verita (2)
13.2.2012
14:31

Diky Ivosi, 1) chranena taky neni, to bych si urcite nedovovlila a seminka se vzit rozhodne nedaji. No, co se da delat. 2) Musim si na kytaru kupovat tvrdy obal, nebo staci ten hadrovy?! 3) to ze by nemel byt problem zi vzit kytaru na palubu chapu, jako ze ji muzu mit na palube i s povolenym prirucnim zavazadlem, tak jo; to je bezva. Diky za pomoc.

Odpovědět
Ivoš (4)
13.2.2012
23:03

Na palubu můžeš mít 1 příruční zavazadlo (rozměry a váhu má každá společnost trochu jiné) a k tomu tašku na NTB, kabelku nebo tak – to je na stránkách let. společností. Amíci si normálně berou příruční zavazadlo, batoh (narvanej) a NTB a nezažil jsem, že by jim to někdo nedovolil.

Odpovědět
Natálie (2)
15.2.2012
21:57

Ahoj, o prázdninách letím do NY a chci se zeptat nebyla jsem jeste plnoletá, nebudu mít nějaké problémy s celníkama ? a chci se jeste zeptat kolik je povoleno mít kufru na jednu osobu ? :) predem děkuji za odpoved :)

Odpovědět
Štefan (71)
15.2.2012
22:31

Natálie, na kufry (počet, váhu) se zeptej u letecké společnosti, kterou letíš, určitě to budou mít i na webu. Pokud nepovezeš nic zakázaného, tak problém s celníkama mít nebudeš.

Odpovědět
Mila (4)
16.2.2012
1:56

Čeká mě cesta do L.A. s přestupem v Paříži(Let.Ch. de G.)Má někdo zkušenost s přestupem z term.2D na 2E?Musím autobusem, nebo se to dá i pěšky?Ty autobusy mezi terminály jezdí pořád, nebo se tam nějak čeká? Jsou nějak značené?Jak poznám, že jsem u správného terminálu (2E).Mám z toho dost obavy.Díky za radu.

Odpovědět
Marci (161)
16.2.2012
2:34

Presuny na terminalech na letistich jsou bud po svych,vlak, autobusy,to je ruzne. Ty vyuzijes presunu autobusem. Najdi si na Internetu terminaly na letisti a jak se dopravit mezi nimi. Vytiskni si mapky. Jinak se proste vsude ptej na Informacich, anglicky se tam take domluvis. Hlavne si hlidej svou gate, obcas to zmeni….urcite si to vzdy over na tabulich.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.