Imigrační kontrola v USA: Jak jí úspěšně projít

Vstupní pohovor do USA s imigračním úředníkem je povinný pro všechny cizince. Nezáleží, jestli do země přicestovali na ESTA nebo na vízum. Pohovor obvykle netrvá víc než 5 minut, absolvujete ho na prvním letišti v USA, na kterém přistanete.

Imigrační kontrola v USA | © Petr Novák

Základní rady ke vstupnímu pohovoru do USA

Vstupní pohovor se provádí na prvním letišti v USA ještě před celní kontrolou. Jestliže letíte po trase Praha – New York – Dallas, pohovorem projdete v New Yorku.

Pohovor má zamezit vstup do USA lidem, u kterých existuje podezření, že ve Spojených státech chtějí nelegálně pracovat nebo vykonávat jinou činnost americké vládě nelibou. Základní pravidlo imigračního pohovoru zní: Mluvte pravdu.

Čekáním na imigrační pohovor můžete strávit desítky minut. Na začátek fronty si pomůžete tak, že při odbavení požádáte o místo v přední části letadla. Na některých letištích si můžete úředníka vedoucího pohovor vybrat, jinde je vám přidělen.

K úředníkovi přistupujte s úsměvem na tváři, buďte přátelští. Nervozita je zbytečná a může vyvolat podezření, že máte nekalé úmysly. Skutečně je zbytečné se stresovat, pohovor většinou probíhá v celkem pohodové atmosféře.

Úředníkovi předložte cestovní pas s čipemcelní formulář vyplňovaný v letadle.

Na co se mě bude úředník při pohovoru ptát?

Otázky při vstupním pohovoru do USA bývají stejné. Odpovídejte anglicky:

  • Jaký je účel vaší cesty?
    Jsem turista, chci poznat Spojené státy.
  • Kde budete bydlet?
    Mám rezervovaný pokoj v hotelu Travelodge Hollywood.
  • Znáte někoho v USA, máte zde nějaké příbuzné?
    Žádné příbuzné tu nemám a v USA nikoho neznám.
  • Jak pracujete?
    Jsem obchodní zástupce firmy ABC z Prahy. Prodáváme sportovní oblečení.
  • Kdy se vracíte zpět do ČR, máte zakoupenou zpáteční letenku?
    Zpáteční letenku mám, odlétám příští týden v sobotu.
  • Kolik s sebou máte peněz, máte s sebou kreditní kartu?
    Mám 550 dolarů v hotovosti a mnohem víc na bankovním účtu.
  • Po kolikáté jste v USA?
    Potřetí, v letech 2009 a 2012 jsem byl v New Yorku.
  • Co máte v USA v plánu?
    Mám v plánu road trip do San Francisca, zajímají mě hlavně národní parky.

Po zodpovězení otázek vás vyfotí a sejmou vám otisky prstů. Bude-li vše v pořádku, úředník vám do pasu otiskne vstupní razítko a můžete si jít vyzvednout kufry. Podezřelé osoby jdou buď na důkladnější pohovor, nebo obratem letí domů.

Pokud do USA neletíte na vízum, nezapomeňte včas vyplnit registraci ESTA.

Nejčastější dotazy ohledně imigračního pohovoru do USA

Cestuji do USA s rodinou/kamarády, můžeme jít na pohovor společně?

Poproste úředníka, ať vás vezme najednou. Většinou to není problém.

Letím na trase Praha – Londýn – Las Vegas – Tucson. Kde bude pohovor?

Pohovor se vždy absolvuje na prvním letišti na území Spojených států amerických. V tomto případě bude pohovor probíhat v Las Vegas.

Musím projít přes imigrační, když v USA jen přestupuji?

Ano. Bez ohledu na to, že v USA jen přestoupíte na jiný let, musíte na pohovor.

Neumím anglicky, jak mám absolvovat vstupní pohovor?

Nemějte strach, takových lidí je dost. Osvědčená rada zní: Poproste někoho anglicky mluvícího a sepište spolu odpovědi na výše uvedené otázky. Připište, že neumíte anglicky, papír vytiskněte a při pohovoru ho předložte imigračnímu úředníkovi. A naučte se anglicky alespoň pozdravit. :-)

Jaký minimální čas potřebuji na přestup, pokud mám stihnout i pohovor?

Záleží na velikosti letiště, potřebě měnit terminál nebo délce fronty na imigračním. Spodní hranice na menším letišti je kolem 1 hodiny. Naopak na velkém letišti, kde budete čekat ve frontě a ještě přejíždět do jiného terminálu, nemusí stačit ani 2 hodiny.

Když neprojdu pohovorem a pošlou mě zpět domů, kdo platí letenku?

Letenku zpět na výchozí letiště platí aerolinky, kterými jste přiletěli do USA.

Některé společnosti si proto na rizikových letištích platí bezpečnostní agenturu provádějící předpohovor. Tato praxe je běžná třeba v Amsterdamu.

Nebudete-li do USA vpuštěni, nemáte nárok na vrácení peněz za letenku, ubytování ani na proplacení dalších nákladů.

Musím na imigračním ukazovat vytištěnou schválenou registraci ESTA?

Ne, imigrační pracovník vás vidí v systému. Nicméně schválenou ESTA vyžadují některé letecké společnosti. Doporučuji si udělat screenshot čísla registrace, poslat si ho do e-mailu a uložit do telefonu.

Nemám zpáteční letenku, vadí to?

V žádném případě to neznamená automatické odmítnutí vstupu do USA. Připravte na dotaz zda, kdy a jak se plánujete vrátit zpět domů.

Diskuze k článku (2 325 komentářů)

Petr (2524)
23.9.2010
14:57

Ahoj Báro,
já bych to na tvém místě udělal tak, že bych si s sebou vzal papír, na který bych napsat, že si nejseš s angličtinou vůbec jistá a ve stručnosti tam napsal, proč do Ameriky letíš, kde tam budeš bydlet a kdy se vracíš.

Jinak na to, jestli seš terorista nebo jestli chceš prodávat drogy se tě ptají v jednom z formulářů. Je to taková klička, aby tě mohli snázeji zavřít (samozřejmě, kdybys byla teroristka:). Protože lhaní do formuláře je trestný čin.

Odpovědět
Katka (3)
23.9.2010
15:50

Ahoj,strašně jsem se zbláznila do Ameriky,chtela bych se odstehovat do kalifornie ,do san francisca nebo oaklandu nebo tam nekam….
prvni otazka?jake je to zit v oaklandu??je to slozite?,maj to v americe drahy?jako treba jidlo,metro a tak,myslim drahy pro prumerneho cecha,od kolika let se muzu odstehovat?potrebuju nakej souhlas rodicu?kolik tak si mam vzit sebou penez??muzu pouzivat ceskou kreditku?muzu si do letadla vzit psa??slysela jsem ,ze pokud mamin jak 5 kg tak muzu dopredu a jinak do zavazadel,tk jak to je?a co kdyz chci sebou vzit kone??jde to ??stoji to hodne??pujde mi tam ceskej mobil?a jak je to s tem zasuvkama?chodi tam punkaci?nebo spis hoperi??ajko jestli tam bydli.kolik stoji koupit si tam byt cca 1+1 v centru oaklndu nebo SF??v dolarech.muzu si udelat gympl a vejsku nakou,a potom tam delat treba cisnici?je tam brano jako povolani slapka??nekde jo,a jak je to v kalifornii?mam hodne otazek,ja vim,kdyztak mi prosim napisna email,mam toho jeste hodne,dekuji!katka,jemi 14 let :)

Odpovědět
Petr (2524)
23.9.2010
18:32

Ahoj Katko!
Pokud Ti můžu poradit, tak se pořádně uč, hlavně angličtinu! Zatím seš na vycestování ještě moc mladá, ale pokud se budeš snažit a půjdeš si tvrdě za svým, uvidíš, že se za pár let odstěhuješ třeba do tej Kalifornie! :-)

Odpovědět

Ahoj Peťo, mám pas vydaný v roce 2004 (s vízem na 10 let). V USA jsem byla dvakrát. Nyní se tam chystám znovu. Můžu tento pas použít, nebo musím žádat o ESTU? Pokud ano, jak se platí?
Byli jsme s manželem v Indianě a bylo to úžasné. Přesto, že nemluvíme anglicky a po přistání na JFK jsme zjistili, že všechny odlety jsou zrušeny díky hurikánům na Floridě, dokázali jsme si zajistit hotel a vše co jsme potřebovali k tomu, abychom mohli další den pokračovat. Prostě český člověk se neztratí. A taky všichni na nás byli moc příjemní a snažili se nám pomoc. Imigračnímu jsem řekla jen: nemluvím anglicky (jediné co jsem uměla) a předala mu list papíru, kde jsem měla napsáno, že cestujeme jako turisté, adresu a telefon do hotelu kde jsme měli zajištěné ubytování, jaké máme pojištění a že máme kreditní kartu.
Imigrační si to přečetl, řekl OK, vzal otisky, vyfotil a šli jsme. Stejně to probíhalo i při druhé cestě. Takže všem přeji podobné zkušenosti a pěkný pobyt. Stojí to za těch pár minut nervů.

Odpovědět
Petr (2524)
26.9.2010
14:43

Ahoj Anno, pokud je ten pas stále platný (teď z hlavy nevím, jaká byla jeho platnost:), mělo by ti být umožněno vycestovat i na něj.

Odpovědět
Adéla (2)
26.9.2010
16:08

Ahoj,zitra jedu na ambasadu na pohovor kvuli vizu,doufam,ze bude vse ok-mam sebou vypis z uctu rodicu,jsem studentka – nyni prihlasena po obchodce na studium AJ na soukr. jazykove skole,kde jsem domluvena na nastup az v lednu 2011 a dale budu mit sebou zivot.poj.,pojisteni duchodove,smlouvu se skolou,atd.Ale o co mi jde nejvic-jedu tam za sestrenici, ktera se tam vdala, je tam uz 12 let a ja mam od ni pozvani – jako turista s tim, ze budu rada za zdokonaleni AJ a poznani casti USA.Moc bych tam chtela byt aspon 4-6 mesicu. Je to tedy na turist.vizum v pohode a na imigracnim mam mluvit jak, kdyz nevim presne,kdy chci odjet zpet do CR???dekuji za info:-)

Odpovědět
Petr (2524)
27.9.2010
0:52

Ahoj Adél, myslím, že by to mohlo být v pohodě. Těch důkazů, že tam nechceš zůstat, je dost. :-) Hlavně mluv pravdu, já bych řekl, že chci odletět třeba za pět měsíců (říct měsíc). Pak nezapomeň dát vědět, jak si dopadla, přeju hodně štěstí! :)

Odpovědět
Adéla (2)
27.9.2010
16:36

Petře, děkuji za bleskovou reakci, ráno jsem absolvovala pohovor – mám to za sebou a pas si nechali, čili hurá, vízum dostanu:-) Nervovala jsem se zbytečně.Teď mám samozřejmě další obavu-jak zvládnu imigračního úředníka!!!??Máš prosím k tomu nějaké rady – viz můj předchozí mail??Díííky Ti mockrát:-)

Odpovědět
Petr (2524)
27.9.2010
16:52

To jsem rád, že si ho absolvovala úspěšně. Jak probíhá rozhovor s imigračním úředníkem najdeš v tomhle článku – úplně nahoře. :-)

Většinou probíhá podle stejnýho schématu, takže by ses neměla bát, že tě něčím zaskočí.

Odpovědět
Anna (4)
28.9.2010
8:22

Ahoj Petře, díky za rychlou odpověď. Pas mi platí do r. 2014, tak doufám že to bude v pohodě.

Odpovědět
Šárka (31)
2.10.2010
13:46

Ahoj

v devadesátých letech jsme s manželem byli v USA a nakonec jsme tam zůstali 13 měsíců.Vše ale bylo legální prodlužovali jsme si vízum a legálně jsme po 13 měsících vycestovali domů.Vždy jsme uváděli,že jsme turisti a poznáváme státy.Teď se chystáme v červnu do USA i s naši dcerou protože v Chicagu máme rodinu a tak chceme na prázdniny a zůstat asi 25 dní .Jaký je tvůj názor co myslíš budou dělat problémy u ESTY a pak emigrační?Trochu mi to nahání strach ikdyž vše bylo legální.Co by jsi mi doporučil.Dík

Odpovědět
Petr (2524)
3.10.2010
15:30

Ahoj Šárko,
vzhledem k tomu, že to bylo vše legálně, vůbec bych se nestrachoval. Není důvod. :)

Odpovědět

Ahoj

v decembri (prosinec) letím prvý krat do NY spolu s manželom a momentálne 16 mesačným synom. Asi ako všetci bojím sa imigrečných úradníkov. Berú nejaký ohlad ak niekto cestuje s malým dieťaťom?

Ešte jeden dotaz. Spolu s nami ide aj sestra s dcérou. Môžme ísť k imigračnému pracovníkovi spolu, alebo radšej každy sam? Priezviská mame odlišné.
Dakujem za odpoveď.

Ináč super stránka.

Odpovědět
Petr (2524)
15.10.2010
2:02

Ahoj Sisi,
pokud si třeba nebyla v USA nelegálně apod., tak se vůbec neboj. Záleží hodně na tom, na jakého úředníka natrefíš, ale měli by být ohleduplní.

Klidně jděte spolu a vysvětlete, že jste příbuzní a cestujete dohromady. :)

Odpovědět
Michaela (7)
15.10.2010
6:53

Sisi, já jsem k imigračnímu úředníkovi šla i se svým přítelem, který má také jiné příjmení. Nebyl s tím žádný problém. Jelikož přítel vůbec nemluví anglicky, mluvila jsem jen já, přítel jen otiskl prsty a šli jsme. Vše bez problémů.

Odpovědět
Kamila (18)
20.10.2010
3:42

Ahoj Peto,prave jsem v CT,chtela jsem se zeptat,priletela jsem za kamaradkou 6.rijna,domu odletam 24.12 kvuli Vanocum a zpet bych do CT chtela jet tak 4.ledna. ale mam strach jestli me tu jeste pusti,jeste to tu nemam moc projete a chtela bych toho vic videt.jen mam strach ze kvuli par dnum doma se tu v lednu nebudu moc vratit.mam v praci neplacene volno a chtela bych si dalsi 3 mesice nez pujdu do prace uzit.a jeste jsem se chtela zeptat,nez jsem sla k imigracnimu,vyplnila jsem jim zelenou karticku a oni si ji nechali ale celou.psal si tam ze bych mela mit nejaky ustrizek ale oni mi nic nedali.tak jak to vlastne je.Mockrat dekuji za odpoved,mej se Peto.

Odpovědět
Petr (2524)
21.10.2010
18:51

Ahoj Kamilo,
to, že se do Connecticutu vrátíš by mělo být jedno. Maximálně se tě zeptají, proč se tak rychle vracíš, ale když jim slušně a popravdě odpovíš, neměli by dělat problémy. :-)

Ohledně toho ústřižku – nemáš ho přišitý sešívačkou v pase? Já to tak měl. :-)

Odpovědět

Planuji jet pristi rok na dovolenou na Honolu Hawaii pres ESTA zustat tam zhruba tri tydny a potom na dalsi tri tydny do las vegas zajimalo by mne kde budu absolvovat imigracni kontrolu jestli na honolulu nebo az v las vegas

Odpovědět
Petr (2524)
24.10.2010
18:52

Ahoj Petře,
pohovor budeš absolvovat hned na prvním americkém letišti, tj. na Havaji.

Odpovědět
Aleš (1)
7.11.2010
13:06

Ahoj chtěl sem se zeptat jak by to bylo kdybych tam chtěl na stálo pracovat ? Předem díky za odpověď

Odpovědět
Petr (2524)
8.11.2010
18:54

Ahoj Aleši,
možností je hned několik. Tou nejjednodušší by bylo vydat se do USA s nějakou agenturou, která ti tam za provizi sežene práci a vízum.

Alternativou je, že si práci seženeš sám (což je v porovnání těžší). Stejně tak si musíš sehnat i pracovní vízum – obyčejná ESTA pro práci nestačí.

Odpovědět
Lenka (5)
14.11.2010
23:04

Ahoj,
chtěla jsem se zeptat, jestli je problém, když mi ještě nebylo 18 a do USA chci letět sama? Na ty 3 týdny, které tam chci zůstat, budu bydlet u kamarádky. Myslíš že to vadí? Jak u leteckých společností nebo u toho ESTA formuláře. A já musím mít u sebe nějaký dopis, kde mě ta kamarádka k sobě přímo zve nebo jen stačí, když uvedu její jméno a adresu? Děkuju moc za odpověď!

Odpovědět
Petr (2524)
15.11.2010
9:23

Ahoj Lenko,
škoda, že jsi nenapsala svůj přesný věk. Pokud ti do osmnáctky ještě pár let zbývá, bylo by nejlepší si zaplatit službu doprovod o samotě cestujícího dítěte, kdy se tě již při odletu ujme letuška a pomůže ti vyřídit veškerý náležitosti k letu.

Jinak by to myslím neměl být problém.

Odpovědět
René (1)
26.11.2010
11:55

Ahoj,

mám dotaz, uvažujem o dovolené v USA ,asi Florida mám tam kamaráda a manželka a syn mají německý pas (potřebují taky ESTU?) a je podle Tebe lepší jet jen ve dvou a říct ,že máme v čr 13ti letého syna nebo není problém jet ve třech.Nerad bych se z letiště vracel, že maj pocit , že tam chcem celá rodinka zůstat.A je problém mít u sebe hotovost třeba 2000 dolarů na osobu? Díky moc za radu.

René

Odpovědět
Petr (2524)
26.11.2010
18:26

Ahoj René,
i manželka s dítětem musejí požádat o ESTU, neboť ta platí i pro občany Německa.

S těmi dvěma tisíci dolary podle mne nebude sebemenší problém, tím největším argumentem, že se nechcete vrátit, je zpravidla vystavená zpáteční letenka.

Odpovědět
Radek (1)
30.11.2010
18:20

Ahoj Petře, předem velká pochvala, dáváš dobré rady. Do státu jezdím často a opravdu pro mnohé co jedou poprvé, velice užitečné rady. Děkuji za všechny. Já mám trochu specifičtěšjší dotaz. Chci se oženit s američankou a nějaký čas budeme žít ve státech, je lepší vzhledem k papírům, zelené kartě atd. svatba na území států,nebo tady. Spousty doporučují svatbu tady,vše se pak vybavuje podstatně rychleji. Možná máš informace, nebo minimálně kontakt, kde je získám. Moc děkuji za odpověď.

Odpovědět
Petr (2524)
30.11.2010
22:18

Ahoj Radku,
děkuju za pochvalu. Sám s tím zkušenosti nemám, ale co jsem četl od lidí v podobné situaci, všichni doporučovali svatbu v USA. Je to jednodušší z hlediska vyřizování i na tebe pak prý budou lépe koukat.

Jinak, jak už nejspíš víš, svatbu můžeš podniknout jen na jednom místě – v ČR nebo v USA.

Odpovědět
Hanka (1)
5.12.2010
1:25

Ahoj,
díky moc za tuhle dizkusi, je tu spusta užitečných inforamací.
Chtěla bych se zeptat, zda je legální, pokud pojedu na ESTu a v rámci mého pobytu půjdu na pracovní pohovor? Chápu, že pokud jsem v USA na ESTu práci si hledat nemůžu, ale můžu jít na pohovor, který mám dopředu dohodnutý z ČR? pokud ne, jaká je jiná cesta legálně odjet na pracovní pohovor?
díky moc za odpověď.

Odpovědět
Petr (2524)
6.12.2010
11:23

Ahoj Hanko,
ta čistší a férovější je vycestovat tam na vízum H1B, o které však musíš nejprve požádat. Jednodušší varianta bude, když do USA nepoletíš kvůli nějakému pracovnímu pohovoru, ale na soukromou cestu za účelem turistiky.

Odpovědět
Kamila (1)
11.12.2010
23:26

Ahoj,
mám dotaz…diskusi jsem nečetla, ale chtěla jsem se zeptat jestli nevíš jak to je když jsem byla v usa jako Au-pair, ale po nahlášení agentuře po tříměsíčním pobytu v rodině kde jsme si s lidmi nesedla jsem nahlásila, že se ,,vracím do Čech” a mezitím jsem si našla novou rodinu v jiném státě a odjela jsem hlídat děti k nim (nelegálně (protože jsem nahlasila datum odletu z usa a nikdo me uz pak nikdy nekontroloval ani nekontaktoval), ale s platným vísem pro aupair). To znamená, že ta určitá agentura pro Aupair v usa je jedna ruka s americkou vládou a asi si vše evidují…? nakonec jsem opustila usa se stále platným visem…ale podle mě už mě meli v evidenci pod emigrantem….Tak nevíš jestli mám zákaz do usa 5 let? Nebo by mi to oznamili před opuštěním země?
Děkuji

Odpovědět
Petr (2524)
12.12.2010
12:27

Ahoj Kamilo,
z toho, jak to píšeš – podle mne záleží, jestli ta americká agentura skutečně nahlásila datum tvého odletu a “odepsala tě, žes odletěla”. Pokud ano, tak by to do budoucna mohl být problém, protože někde určitě bude napsané datum tvého skutečného odletu (oskenovaný pas při odletu).

Odpovědět

Ahoj,
v lete jedu jiz po 6te do Atlanty,ale mám problém. V Atlante pracoval nelegalne muj otec a poslali ho do cr,vyhostili,tak bych chtěla vedět jestli mi vubec povolí cestovat do Ameriky.

Odpovědět
Petr (2524)
19.12.2010
2:29

Ahoj Báro,
v tom by neměl být žádný problém. To, že vyhostili tvého otce by nemělo hrát žádnou roli, hlavně, že nevyhostili tebe.

Odpovědět
Kamila (18)
30.12.2010
15:34

Ahoj Peto,ja jsem nakonec nevycestovala,do vycestovani mam par dnu a pak tu budu nelegalne.chtela jsem si prodlouzit ESTU ale to nejde.nevis o nejake jine ceste aby to bylo v poradku?slysela jsem ze staci vycestovat do Kanady,je to pravda?dekuji moc za odpoved.me se hezky

Odpovědět
Petr (2524)
30.12.2010
22:57

Ahoj Kamilo,
no je to tak, v podstatě stačí odcestovat do Kanady a pak se vrátit zpátky. I když je to tak trochu podfuk. :)

Odpovědět
Tamara (5)
11.1.2011
17:49

Ahoj,v létě se chystám do USA za jedním známým.Nikdy jsem tam nebyla,takže jsem nemusela žádat ani o vízum atd.Stačí tedy,když budu mít E-STA?Neumím anglicky,snad jen nějaké základy a mám strach,že nebudu rozumět a umět odpovědět,co s tím?Mám se bát,že mě nepustí do země.A jak je to s penězy,kreditky mít nebudu,jen hotovost,kolik stačí mít u sebe dolarů.Děkuji moc.P.S.super stránky…

Odpovědět
Honza (1)
11.1.2011
22:13

Ajoj Petre,

Mas tady velice zajimave info!
k memu dotazu chtel bych se te zeptat ohledne cesty do usa. Byl jsem tam asi pred peti lety na B1,B2 viza a zustal jsem tam asi o rok dele takze nelegalne. Kdyz jsem odletal z usa letel jsem vnitrostatni let ze SF do LA a nasledne z LA do Frankfurtu. Nikde mi pri odletu nekontrolovali pas maximalne tak letuska u gateu kvuli letence. A taky jsem nikde nenasel box kam hodit ten ustrizek z pasu ( i kdyz v te chvili to jiz bylo stejne bezpredmetne). Nedelam si iluze ze by o tom nemeli nekde record(minimalne letecka spolecnost) spis me zajima jestli v pripade ze dostanu ESTA, je moznost ze me imigracni pusti a nebude mu tam okamzite blikat cervene ALARM :) A popripade zdali zajit tady na ambasadu a sverit se jim ze svym problemem usetrit penize za letenku a dostat ofiko zakaz vstupu do usa na 10 let :)
Diky moc za tvoji radu, nazor.

Odpovědět
Petr (2524)
17.1.2011
20:24

Ahoj Tamaro,
pokud do USA nejedeš na dlouhodobější pobyt, bude ti ESTA stačit. Doporučuju si pročíst informace ve článku a určitě to zvládneš. Hotovost ti bude stačit, záleží, jestli budeš platit třeba ubytování, ale řádově by ti mělo stačit řekněme 50 dolarů na den.

Odpovědět
marek (1)
24.1.2011
0:07

prosimte ja bych chtel emigrovat do usa muze nekdo poradit

Odpovědět
Zdena (1)
29.1.2011
19:20

Jsem již důchodkyně a byla jsem již 5 x navštívit vdanou dceru v USA. Neumím anglicky, vždycky jsem předložila dopis od dcery i s jejím telefonem, že čeká na letišti a bylo to v pohodě. Vízum už mi skončilo, letos požádám o ESTU. To je zatím vše v pohodě. Problém je v placení, nemám kartu pro internetové bankovnictví a také nevím, jakým způsobem zaplatit poplatek. Můžete poradit? Díky předem.

Odpovědět
Petr (2524)
30.1.2011
8:20

Ahoj Zdeno,
ESTA bude určitě bez problémů. Co se týká platby, zkuste poprosit dceru nebo některého ze známých.

Odpovědět
Petr (33)
1.2.2011
22:08

ja sem zadny zeleny ustrizek nedostal.jen sem mel razitko v pasu a nebylo co pri odletu odevzdavat.a moza zalezi i na miste kam clovek prileta.ja letel z evropy do atlanty.a tam me imigracni polozil jen tri naprosto trivialni otazky.

Odpovědět
Martin (3)
2.2.2011
14:07

Ahoj, letos bych chtěl vycestovat do USA za prací a chtěl bych se zeptat jestli bych dostal pracovní vízum když bych tady nechal ženu, děti, byt, auta a hlavně dluhy kvůli kterým chci jet pracovat do Ameriky abych je co nejdříve splatil. Mockrát děkuji za nějakou radu. Mám z toho velké obavy.

Odpovědět
Vojtech (3)
3.2.2011
13:30

Martin:

to je hodne slaby duvod pro to, abys dostal jakekoliv pracovni povoleni. V tvem pripade je jedina sance, ze mas kvalifikaci v necem co nekdo jentak neumi. Tzn. ze si najdes pres internet v USA zamestnavatele, ktery Te prijme a ktery muze dokazat, ze na stejnou praci nesezene Americana.

V takovem pripade pak nasleduje dalsi kolo, ve kterem budes vyplnovat stoh papiru, a pujdes na ambasadu pozadat o pracovni vizum.

Ale tohle, co rikam, neni proces na par dni ci tydnu … ale spise na cele mesice. Pak jeste mozna prichazi v uvahu sance, ze vyhrajes v loterii povoleni k pobytu.

Znas svoji situaci lepe, tak zhodnot sve sance a good luck!

Odpovědět
Petr (2524)
3.2.2011
15:29

Ahoj Martine,
nejspíše tě zklamu, ale vidím to stejně, jako Vojtěch. Ta šance bude v tomto případě mizivá, zachránily by tě snad jen nějaké mimořádné pracovní schopnosti.

Odpovědět
Kamka (18)
5.2.2011
1:39

Dobry den,
chtela jsem se zeptat,kdy se letos hraje o zelenou kartu a co je k tomu potreba mit.
dekuji za odpoved 8-)

Odpovědět
Petr (2524)
5.2.2011
10:18

Ahoj Kamko,
hrát se bude až na podzim a registrovat se bude možné cca od 5. 10. 2011 do 3. 11. 2011.

Až budou známy nové informace, napíšu tu o tom článek!

Odpovědět
Martin (3)
5.2.2011
18:36

Ahoj, prosím mohl by mě někdo poradit co musím splnovat a vědět abych dostal pracovní povolení do USA?

Odpovědět
Vojtech (3)
6.2.2011
22:29

Kamka:

co se tyce zelenych karet, zjistete si nejprve co to obnasi. Zdroj informaci budiz USCIS. Bude-li dalsi kolo, registrace zacina az ke konci tohoto roku.

Martin:

co Te asi zajima je H1B pracovni vizum, je to celkem komplikovana zalezitost, jak jsem jiz naznacil. Americkej zamestnavatel musi o Tebe mit velky zajem a musi dokazat, ze na stejnou praci nenajme nikoho z USA.

Podrobnosti v tomto odkaze:

http://en.wikipedia.org/wiki/H-1B_visa

Odpovědět
Tamara (5)
7.2.2011
9:44

Ahoj,prosím,může mi někdo poradit ohledně dotazu,který jsem psala 11.ledna 2011..Děkuji mockrát

Odpovědět
Petr (33)
8.2.2011
14:39

Pro Tamaru.

Staci,kdyz budes mit Estu na biometrickem pasu(vydavany od roku 2006).
Esta a jeji vyplneni je jednoduche a zabere jen par minutek.Odpoved se dozvis
nejpozdeji do 72 hodin od odeslani elek.formulare (me prisla behem par minut).
Stranky jsou i v cestine,takze se neni ceho bat.Vse postupuj dle instrukci na obrazovce.
Anglictiny se neboj,pripadne by ti pridelily prekladatele (pokud si vsak nejsi jista
muzes si klidne pripravit par vet na papirek).Vety,ktere budou odpovedi na klasicke
otazky imigracniho.Vic bych se bal vyplnovani karty v letadle pred pristanim,ktera je v anglictine,ale tu tady najdes a muzes si ji projit jeste dopredu.Vsechny otazky jsou vetsinou NO.Horsi to bude s kreditkou,to je v Americe dost podstatna vec.Bez ni se neubytujes ani nepujcis auto.A prave se muzou ptat i na to,kde budes ubytovana.
Ted bych chtel trochu narazit na tveho znameho.Nevim co si pod tim mam predstavit,ale muze a nemusi to byt problem ho priznavat,zalezi o co jde.Aby nepojali podezreni,ze znamy je jako”znamy” pri kterem budes nelegalne pracovat.Takze nejsem si jisty jestli se o nem zminovat,zvlast pokud budes mit vlastni hotel aspon na den.Kolik penez?Je to naprosto individualni.Zalezi to na spouste veci.Jak ses narocna,kolik utracis.Kam jedes a co chces delat,videt.A taky na jak dlouhou dobu jedes do Statu.A zalezi v jake lokalite budes.Je jasne,ze v N.Y budes potrebovat vic penez nez v Nebrasce.Pokud vsak chces slyset nejakou konkretnejsi castku pohyboval bych se kolem jednoho tisice $ a vys.
Ale nedoporucuje se,hlavne z bezpecnostniho hlediska mit u sebe vic nez par dolaru v hotovosti (20$nebo do 50$).Hodne zdaru.

Odpovědět
Petr (33)
8.2.2011
14:42

Pro Tamaru.
Ahoj pokusim se ti zodpoved par tvych otazek

Staci,kdyz budes mit Estu na biometrickem pasu(vydavany od roku 2006).
Esta a jeji vyplneni je jednoduche a zabere jen par minutek.Odpoved se dozvis
nejpozdeji do 72 hodin od odeslani elek.formulare (me prisla behem par minut).
Stranky jsou i v cestine,takze se neni ceho bat.Vse postupuj dle instrukci na obrazovce.
Anglictiny se neboj,pripadne by ti pridelily prekladatele (pokud si vsak nejsi jista
muzes si klidne pripravit par vet na papirek).Vety,ktere budou odpovedi na klasicke
otazky imigracniho.Vic bych se bal vyplnovani karty v letadle pred pristanim,ktera je v anglictine,ale tu tady najdes a muzes si ji projit jeste dopredu.Vsechny otazky jsou vetsinou NO.Horsi to bude s kreditkou,to je v Americe dost podstatna vec.Bez ni se neubytujes ani nepujcis auto.A prave se muzou ptat i na to,kde budes ubytovana.
Ted bych chtel trochu narazit na tveho znameho.Nevim co si pod tim mam predstavit,ale muze a nemusi to byt problem ho priznavat,zalezi o co jde.Aby nepojali podezreni,ze znamy je jako”znamy” pri kterem budes nelegalne pracovat.Takze nejsem si jisty jestli se o nem zminovat,zvlast pokud budes mit vlastni hotel aspon na den.Kolik penez?Je to naprosto individualni.Zalezi to na spouste veci.Jak ses narocna,kolik utracis.Kam jedes a co chces delat,videt.A taky na jak dlouhou dobu jedes do Statu.A zalezi v jake lokalite budes.Je jasne,ze v N.Y budes potrebovat vic penez nez v Nebrasce.Pokud vsak chces slyset nejakou konkretnejsi castku pohyboval bych se kolem jednoho tisice $ a vys.
Ale nedoporucuje se,hlavne z bezpecnostniho hlediska mit u sebe vic nez par dolaru v hotovosti (20$nebo do 50$).Hodne zdaru.

Odpovědět
Tamara (5)
8.2.2011
14:56

Ahoj,děkuji za odpověď.K tomu známemu ještě,bydlela bych u něj a měla zvací dopis,tak teď teda nevím,co mám dělat.A byla bych tam nejdéle měsíc.A k té kreditce:myslela jsem,že bych měla jen hotovost,ale to je asi zbytečné,že,když se tam bez kreditky neobejdu…a může se stát,že mě tu ESTU nepovolí,mám mít nějaké obavy.mockrát děkuji

Odpovědět
Petr (33)
9.2.2011
5:42

Tak ted nevim presne jak v tomhle pripade to je,ale treba to nekteri dalsi lide tady potvrdi pripadne vyvrati.Ja si totiz myslim,ze na zvaci dopis musis zadat o klasicke vizum do pasu.Ale nechci lhat,takze by bylo fajn aby se k tomu vyjadril spis nekdo kdo ma s timto cestovanim zkusenost.Ale verim,ze v dnesni dobe neni potreba zvaciho dopisu.Dle meho nazoru staci na cestu esta.Muzou taky vyzadovat dolozit tve prostredky,ze skutecne na mesicni pobyt mas penize.S tisicovkou by to byl problem.To je preci jen malo.Ale kreditka by mohla byt zaruka.To nikdo nekontroluje.Jinak jeste abych se vratil k udeleni ci neudeleni ESTY.Jeden pribuzny(nebudu samozrejme jmenovat),pracoval ilegalne ve Spojenych statech par let.A nedavno byl opet na Floride(tentokrat jiz na skutecne dovolene)pres program esta.Zadny problem nemel,presto,ze tam drive pobyval nelegalne,nehlede na to,ze od rodiny tam pracovali nelegalne celkem dva lide a ze stejnym prijmenim a ze stejneho mesta.Tohle se vede v zaznamech,presto nedelali potize.Pokud si nikdy nezadala o vizum(nebo ti nebylo zamitnuto),pokud si nikdy nebyla v US,nikdy nelegalne tam nepracovala…no proste,pokud jses “nepopsany list”,nevidim sebemensi duvod,proc by te nepustily.Hlavne si musis byt jista,nervozita a strach vzbudi jen podezreni.Coz tady uz nekdo myslim zminoval.

Odpovědět
Kristýna (2)
10.2.2011
13:56

Ahoj, prosimte chci se zeptat co vsechno potrebuju k ceste a pobytu v USA. Diky :)

Odpovědět
Petr (2524)
10.2.2011
15:26

Ahoj Kristýno,
pokud do USA jedeš na krátkodobý, nepracovní pobyt, potřebuješ povolení ESTA. To je taková cestovní autorizace, jakože nejseš teroristka a můžeš vycestovat do USA.

Pak absolvuješ pohovor s imigračním úředníkem, který rozhodne, zdali můžeš vstoupit na půdu USA. Pak už ti jen stačí mít dostatek peněz, aby sis pobyt v USA mohla pořádně užít! :)

Odpovědět
Radulka (1)
10.2.2011
18:25

Dotaz na Tamaru
Ahoj,taky se chystám do NY v létě tak jsem se chtěla zeptat jestli by jsme mohli letet ve stejném letadle pač já jsem taky nikdy neletěla do Usa tak mám trochu obavila ,ale anglicky umím takže bych ti mohla taky trochu pomoct s tím dotazníkem v letadle jestli teda budeš mít zajem.
s pozdravem Radulka

Odpovědět
Tamara (5)
11.2.2011
13:34

Pro Radulku
Ahoj,mám radost z tvého dotazu.Určitě bych nebyla proti letět v jednom letadle,protože mám obavy z toho,jak se tam s něma domluvím a přece jen do NY jsou většinou přímé lety.Takže určitě se můžem domluvit a začít domlouvat přes pc.
S pozdravem Tamara

Odpovědět
Šárka (31)
12.2.2011
7:37

Ahoj
v červnu letíme na prázdniny k rodině do Chicaga a chceme procestovat Floridu.Chci se zeptat jestli při příletu na O Hare v Chicagu k imigračnímu úředníkovi můžeme přistoupit jako celá rodina najednou( 2 dospělí+1 dítě 12 let).Nebo jestli budou trvat na tom aby jsme všichni šli jednotlivě?
Díky

Odpovědět
Petr (2524)
12.2.2011
11:36

Ahoj Šárko,
na tvém místě bych tam šel s celou rodinou najednou. Když cestujete spolu a za stejným účelem, tak by to nemělo vadit!

Přeju hezký pobyt! :)

Odpovědět
Petr (33)
12.2.2011
14:05

Sarka

Mila Sarko,vsichni pujdete jednotlive.Vcetne deti.Berou to jen po jednom cloveku,at uz se jedna o kamarady,snoubence nebo rodinu.

Odpovědět
Vojtech (3)
12.2.2011
14:14

Šárka:

jako rodina muzete pristoupit najednou

Odpovědět
Petr (33)
12.2.2011
15:07

Muzou pristoupit najednou,ale budou se ptat kazdeho jednotlive.Kdyz sem ja stal pred imigracnim,tak par prede mnou byl rozdelen.Prisly sice spolecne,ale jeden se musel vratit o par kroku zpet a pockat az projde jeho partner.

Odpovědět
Šárka (31)
13.2.2011
18:04

Ahoj

díky moc oběma za odpověď,ale co dcera – 12 let taky musí sama nebo třeba se mnou nebo s manželem?Myslím,že by stejně asi jim nic neřekla ikdyž anglicky se učí a trochu už umí ale tréma je tréma.

Odpovědět
Petr (33)
13.2.2011
21:25

to nevim sarko,vzhledem k tomu,ze i deti musi mit vlastni pas tak nejspis ano,ale tam bych cekal asistenci rodicu.hlavne kvuli otiskum prstu..

Odpovědět
Marek (1)
14.2.2011
21:39

Ahoj, chci se zeptat, jestli mám vůbec nějakou šanci se dostat do USA, konkrétně do Los Angeles s mou takřka nulovou znalostí AJ, nejednalo by se při tom o pobyt krátkodobý,chtěl bych si tam najít práci, pro začátek nějaký ten úklid. Pracovní vízum dostanu v případě, že si seženu práci předem už tady v čr, zatím se mi ale nedaří najít nabídky, a přistěhovelcký vízum jistě nedostanu, když neumím anglicky, mohl bys mi poradit jakou cestou se tedy vydat, tedy jestli vůbec nějaká pro tento případ je?
děkuji za odpověď s pozdravem Marek

Odpovědět
Petr (33)
15.2.2011
17:42

Ahoj Marku,
Pracovni vizum podava americky zamestnavatel(pokud si vzpominam dobre),ktery ma zajem te zamestnat a to jeste pred odletem,nicmene takovy zamestnavatel musi dokazat,ze nemuze na uvedenou pozici dosadit americkeho obcana,vetsinou je to meta na dlouhy beh.Pul roku neni vyjimkou,lec v praxi je to vicemene nemozne takhle ziskat zamestnani.Jina moznost prac.viza nebo pristehovaleckeho neexistuje.Pokud chces pracovat legalne podivej se radeji po zamestani v ramci Evropske Unie.V posledni dobe jsou popularni skandinavske zeme.Irsko(tam jsem taky zil)bych momentalne nedoporucoval.Je na tom hodne zle s nezamestnanosti i v hlavnim meste.Pokud te vsak neodradi ani nelegalni prace v USA,vyhybej se prosim inzeratovym nabidkam polskym,slovenskych a bohuzel i ceskych zprostredkovatelu.Nejlepsi je hledat prace po “znamych a kamaradech” a rozhodne mimo tzv.cleaning servis,kde by jsi pracoval za malo penez a vetsinou 7 dni v tydnu bez jakehokoliv pojisteni a zajisteni(a to jeste jen pokud ten kdo te zamestna je solidni a plati).Tohle je nicmene na hodne velkou a dlouhou debatu.

Odpovědět
Klára (2)
15.2.2011
22:49

Ahoj. Chystám se v červenci letět na Floridu přes ESTU. Chci tam být na celé 3 měsíce. Bydlet budu u kamaráda, tudíš nebudu potřebovat tolik peněz, myslíš, že nebudou zkoumat kolik přesně mám ssebou? Vyplatí se říct třeba větší částku, když se budou vyptávat?
A když jsem student,ale budu končít školu, a od září nikam nejdu, bude to podezřelé?
Děkuji mockrát za názor! Klára

Odpovědět
Taminka (5)
16.2.2011
10:37

Pro Kláru
Ahoj,taky se chystám asi v tomto období letět do USA přes ESTU.Budu to mít přesně tak jako ty,akorát,že nejsem student a ani nebudu končit.A jelikož jsem nikdy neletěla až takovou dálku,chci se zeptat,jestli by jsi nebyla proti letět semnou.Ve dvou je to přece jen lepší.Děkuji za odpověď.

Odpovědět
Petr (33)
16.2.2011
14:18

Myslim si,ze se urcite budou ptat kolik mas penez.Me se dotazovali taky,nicmene nikdo nekontroloval,jestli to je pravda ci nikoliv,ale vetsinou se povoluje maximalni pobyt na 3 mesice.A pokud ty zustavas celou trimesicni dobu je mozne,ze si to i overi.Nejlepsi je opet mit debetni kartu.Jeste bych tady napsal jednu zkusenost…Vidim,ze tady lidi chteji litat spolecne za ocean.Je pravda,ze ve dvou je to lepsi,ale nedelal bych z toho cele skupiny.Jednou takhle letela pekna skupinka cechu do Chicaga a tam je,az na par jedincu poslali zpet domu,protoze meli podezreni,ze tam budou pracovat.Prece jen neni normalni,aby letelo na stejne misto na dovolenou “pul letadla” jen ceske osazenstvo,namixovane z republiky.Haha..To jen tak na okraj.good luck

Odpovědět
Klára (2)
16.2.2011
17:40

Pro Taminku.
Vůbec bych se nebránila, letim sama. Ale problém by asi byl, sehnat si stejnou letenku..Chci letět co nejdřív v červnu, letim na Floridu, přesněji pak na letiště Valparaiso. Letenku chci koupit co nejdřív, aby byla co nejlevnější, teď to půjde s cenou určitě nahoru. Jak to máš v plánu ty?
*Nazpátek chci letět až v září, ale asi si zpáteční let zadám už na červenec, jako, že tam budu kratší dobu a pak si to za poplatek změnim. Myslím, že takle to pak budu mít lehčí na imigračním v usa. MÁTE S TÍM NĚKDO ZKUŠENOST? Děkuji ;-) K

Odpovědět
Petr (33)
16.2.2011
22:38

letenka se neodviji od toho kdy ji koupime,ale dle kurzu dolaru na trhu.
ja kupoval letenku mesic pred odletem,ale kdybych ji koupil den pred odletem usetril bych 5 000 korun.Takze o to kdy ji koupit nerozhoduje cas,ale kurz dolaru.Dle ekonomu by kurz dolaru mel klesat.good luck

Odpovědět
Kristýna (2)
17.2.2011
17:23

Aha dekuji, a taky bych se chtela zeptat jestli se musi letet do USA jen od 18 ???

Odpovědět
Petr (33)
18.2.2011
0:16

Kristyna

Na to tady uz odpovidal jmenovec Petr.Podivej se na tohle datum a naleznes odpoved:

Pondělí 15. Listopad 2010 v 09:23

Odpovědět
Kája (1)
18.2.2011
20:17

Ahoj, měla bych pár dotazů. :)
V létě letím za kamarádem do Philadelphie s přestuptem ve Frankfurtu, mám na přestup hodinu a půl, stačí to? Jestli máte někdo s Frankfurtem zkušenost. Podle letenky odlítám do USA ze stejného terminálu, jako na který přilétám z Prahy, tak doufám, že to bude akorát.
A další dotaz, nebudou se dál vyptávat, když popravdě řeknu, že bydlím u kamaráda, ale přitom jsem ještě v USA nikdy nebyla? Nechci, aby si mysleli, že lžu, když si to trochu protiřečí, ale je to tak a rozhodně tam nechci zůstat. :) Nebo mám říct raději, že jedu to visit friends, že to zní víc neutrálněji? :)
Předem díky za odpověď :)

Odpovědět
Petr (33)
18.2.2011
21:28

Kaja

Na prestup to staci,zvlast pokud se clovek nikde zbytecne nezdrzuje.A pri dnesnim ESTA programu podle me je zbytecne mit zvaci dopisy a nejake zminovani se o pritelech,kamaradech,znamych.Dle me staci prijit a rict,ze jedu na dovolenou.Ja se v US taky setkal s par znamyma a vubec sem o tom nikoho neinformoval.Proc taky.Dle me zbytecnost.Zvlast mozna zbytecna komplikovanost,kdyby za tim imigracni urednik videl nejaky problem.Tak proc si to komplikovat.Nemusi byt problem,ale zalez na urednikovi a jak se vyspi.Je to jine urednik od urednika.

Odpovědět
kejlinka (1)
20.2.2011
9:59

Ahoj, letím do USA začátkem května na 3 měsíce a mám už zařízenou ESTU. V USA mám strejdu, který má už pár let americké občanství. Mám ho zmiňovat, nebo si budou myslet, že se tam naše rodina postupně hodlá nastěhovat? :-)
A pak mám ještě jeden dotaz. V USA budu dva měsíce studovat angličtinu pro cizince na univerzitě, mám ale pocit, že na ESTU je zakázáno studovat, bude to nějaký problém, nebo to radši vůbec nemám říkat. A nebudu podezřelá, když tam poletím úplně sama na tři měsíce?

Odpovědět
Petr (33)
20.2.2011
15:27

Myslim,ze by to melo byt v pohode,kdyz strejda zije legalne ve Statech.Ja taky letel sam,proste jedes na dovolenou se podivat za vlastni rodinou.Na estu ,muzes studovat pokud je to myslim do 18 hodin tydne,ale to je nemusi zajimat.Staci jen ze jedes na dovolenou ke stryci,ktery je cechoamerican.

Odpovědět
Lucka (1)
20.2.2011
23:04

Ahoj,všechny zkušenosti a dotazy jsou dost zajímavé a dost napoví co se může očekávat od návštěvy USA. Já bych se chtěla zeptat na následující.
Koncem června chi letět do Kanady za kamarády z Čech,kteří mají pracovní víza a chceme zároveň cestovat i do USA,takový menší okruh.Stačí jen vízum do Kanady a vyplněný formulář ESTA?Nemám zamluvený žádný hotel v Kanadě,budu bydlet u přátel,nebude žádný problém,když by se mě zeptají na imigračním v Kanadě,kde budu bydlet,zmínit jejich adresu s tím že budeme cestovat a jediny hotel co máme zamluvený je v NY?Já osobně anglicky skoro vůbec neumím,ale to jsem se dočetla v různých dotazech na těchto stánkách, že by to takový problém být neměl.moc děkuju za případné příspěvky

Odpovědět
Petr (2524)
21.2.2011
7:29

Ahoj Lucko,
takhle by to mělo být naprosto bez problémů. Důležité jen je, že každá jednotlivá cesta po USA nesmí trvat více než 90 dní.

Odpovědět
Pavla (5)
1.3.2011
9:19

Ahojky, prosím, ráda bych se zeptala, když mám zařízené prac. místo na Floridě,
mám tam pronajatý byt a chystám se odletět v dubnu. Co mám udělat po třech měsících, abych dostala pracovní povolení a tím prodlouření pobytu?

Odpovědět
Petr (33)
1.3.2011
21:11

Pavla

Pracovni povoleni nedostanes.To bohuzel uplne vynechej.Prodlouzit pobyt muzes snad jen opetovnym vycestovanim mimo hranice US.Spis bych se snazil legalizovat v opacnem pripade se smir s praci “na cerno”.

Odpovědět
Vlasta (1)
2.3.2011
7:11

Ahoj v dubnu chceme letet do US. a nemame zadnou skusenost hlavne mne zajima jek to je s kufry jestli je musim pri prestupu vizvednout nebo to dela przonal letiste mame dva prestupi meziprestupem mane priblizne 1.30h casu dekuji Ti za odpoved.

Odpovědět
Petr (33)
2.3.2011
11:47

Vlasta

Mely by je prelozit samy,ja sem sice musel pri poslednim prestupu vyzvedavat kufr a znovu odbavit,ale to,uz bylo v ramci jine spolecnosti a vnitrnim letu v US.Nicmene nikdy neni na skodu se pri pristani zeptat personalu na palube letadla,jsou ochotni a tuhle otazku dokazou zodpovedet.

Odpovědět
Pavla (5)
4.3.2011
7:29

Ahojky, mám ještě dotázek. Že je jediná možnost pracovat v US na černo, jsem už
zjistila, ale co když tam budu chtít zůstat i po třech měsících? Stačí, když třeba na jeden den vycestuji třeba do Mexika? Nebo to je podezřelé?
A co tady? Tady si musím platit dál zdravotní a sociální asi co?
Díky.

Odpovědět
Petr (33)
4.3.2011
11:30

Pavla
Myslim,ze na jeden den to nestaci,ale nemam zkusenost.
Socialni platit nemusis,ale o tu dobu taky pujdes pozdeji do duchodu.
A zdravotni se da odhlasit a jeho mezeru vyplnit cestovnim pojistenim na rok
a posleze obnovovat.Tim clovek prestava byt dluznikem na zdravotnim.
Ale tohle je na jinou diskuzi,myslim,ze to sem nepatri.
Smeruj tenhle typ otazek na floridoq@yahoo.com

Odpovědět
Pavla (1)
7.3.2011
19:07

Ahoj, chtěla jsem se zeptat – v USA můžu být na základě ESTY max. 90 dnů. Zjistila jsem ale podle letenky, že celková doba mi dělá 92 dnů. Je to velký problém? Nebo se den odletu a příletu do toho nepočítá? Díky moc.

Odpovědět
Petr (33)
8.3.2011
1:41

Kdyz ten den priletis a da ti imigracni razitko do pasu,tak vlastne uz ti bezi dana lhuta.Takze eventuelne,by to positat mel,ale 92 dnu neni 100.Urcite bych se o tom zminil,protoze muzou dat razitko i na dyl nez tri mesice.Driv treba az na pul roku.Pripadne pred odletem jeste napis na ambasadu nebo estu.

Odpovědět
PETER (4)
8.3.2011
7:44

Ahoj Petře, tvůj web je asi jediný, který v této problematice opravdu poradí.

Jsem student a mám koupenou letenku do NY (16.7. – 28.7. 2011), ale už teď mam obavy.
Rád bych se Tě zeptal, jestli nebude problém na imigračním, když poletím z Prahy s přestupem v Kyjevě do NY – je to z důvodu ceny letenek – v sezóně by z Prahy byla 2x tak drahá. Abych s ukrajinskými aerolinkami nevypadal jako terorista.

Chystám se vyplnit ESTU pro turistické vízum s biometrickým pasem s otisky, ale mám ještě další starší legální pasy, se kterými jsem navštívil Izrael, Jordánsko, Sýrii, Libanon i Irán a to jsou věru destinace o  kterých bych asi při pohovoru neměl vykládat – snad jen říci, že jsem cestoval po Evropě a Asii ?

Dále mne trápí, jak vyřešit to, že nevlastním kreditní kartu a nevím, jestli mne tam vůbec bez „kreditky“ pustí. Mohl bych si ji půjčit od mámy, ale pak se obávám podezření, že budu vypadat, jako že jsem ji ukradl.

Ještě poslední prosba kolik dolarů v hotovosti je reálné pro vstup do USA po odečtení platby za ubytování? Bude jim stačit, když jim na těch 12 dní ukážu $500 v hotovosti, nebo budou vyžadovat alespoň $1000?

Děkuji Ti za každou radu, cestuji už 5 let, ale pouze po Evropě a Arábií.

S Pozdravem Peter

Odpovědět
Petr (33)
8.3.2011
16:45

Odkud odletas by problem byt nemel.Pouzij svuj novy pas a o navstevach Arabie se sam od sebe nezminuj.Bez kreditky te pusti,ale neubytujes se a nepujcis auto.Pokud moc neutracis staci i min penez.

Odpovědět
Peter (4)
9.3.2011
3:31

Děkuji za informace, ale teď si mne trochu rozhodil.

Proč bych se nemohl ubytovat,
když budu mít „bookované“ ubytování v hostelu už z Prahy,
a zbytek jim doplatím při „check inu“ v hotovosti na místě – to nelze platit v hotovosti ?

Děkuji za odpověď Peter

Odpovědět
Petr (33)
9.3.2011
14:21

Peter

Plati se az pri poslednim dnu a odchodu z hotelu.Kreditka je takova zaruka a chteji ji i kvuli tomu,ze by se pripadne neco znicilo ci zcizilo.Pri bookovani si jen souhlasil s castkou.Nic se ti neodecte.To vse az pri odchodu.Pri ubytovani budou vyzadovat mezinarodni typ karty,v opacnem pripade te neubytuji.Ale mluvim o hotelu pripadne motelu.Mozna je to mozne u hostelu,ale nevsazel bych na to.Neni radno to podcenit,stejne jako zdravotni pojisteni pred takovou dalekou cestou.A uz vubec nemluvim o tom,ze je nebezpecne nosit u sebe v hotovosti velke castky!Jen to vybizi k problemum…

Odpovědět
Peter (4)
10.3.2011
2:37

Ještě jednou děkuji za rady, nebudu už na blogu dál strašit :o).

Ale pokud by tady někdo sháněl levné ubytování „na přežití“ –něco jsem našel:
NYC Boutiques, Guest House – 400 West 40th Street, New York.

Je to sice taková „partyzánština“ u Lincolnova tunelu,
ale je zde možné platit hotově (PAYMENT METHODS: Only Cash Or Travelers’ Checks Accepted), cena mi vyšla okolo 20eur/noc a je to 15 min pěšky na Times Square,
20 min pěšky k Empire State Building a 30 min pěšky k St. Patrick’s Cathedral.

Děkuji za vše, zvláště morální podporu, ta je vždy asi nejdůležitější.

Peter

Odpovědět
Zzuzzaa (19)
13.3.2011
22:11

Ahoj mám dotaz. v roce 2007 mi bylo vízum zamítnuto, z důvodu slabých ekonom.vazeb. V loni jsem zkoušela estu a cetsa byla schválena, i když jsem pravdiv uvedla, že vízum jsem zamítnute již měla roce 2007. Moje ekonom. vazby se od roku 2007 výrzně změnily.mám stále zaměstnání, vlastním byt, auto. Jen můj otec kdysi do usa vycestoval jako turista apak tam zůstal..ted má green card a je pernament residencal. Chci vycestovat pouze a týden. na návštěvu otce a spoloečné americké přítelkyně. Myslíte si, že na imigrační mne pošlou automaticky zpět?nebo mám šanci projít? budu mít sebou v hotovosti asi 300 dolarů a na kartě také..Je třeba mít sebou potvrzení o zaměstnání?Dík moc za odpověd..

Odpovědět
Petr (33)
13.3.2011
23:00

Pokud byla Esta schvalena,tak by to melo byt v pohode.O otci se zminovat nemusis.Proste jedes na dovcu,stejne jako kdyz si chtela v roce 2007.
Potvrzeni o zamestnani netreba.

Odpovědět
Zzuzzaa (19)
14.3.2011
19:55

děkuji za odpoved, ale myslím, že když se zeptají, kde budu ten týdne dovolené bydlet tak nechci lhát, že v domě, kde žije můj otec..tak nevím co bych jim na imigračním řekla..:( předem děkuji za odpove

Odpovědět
Petr (33)
14.3.2011
20:33

Kdyz se zeptaji,tak pak ano.souhlasim.Ale sam bych se do toho aktivne nezapojoval,jen jak rikas ty..az se zeptaji.

Odpovědět
zzuzza (19)
15.3.2011
9:09

ahoj petre moc dekuji za tyhle stranky..mozna se budu opakovat ale chci se zeptat..jestli kdyz jedu pres estu mam mit u sebe zvaci dopis, potvrzeni o zamestnani, vypis katastr atd,,je to potreba mit prelozeno do angl.? Jedu za par mesicu primo z prah do ny..pres deltu..mas zkusenost s imigracnimv ny?dekuji zzuzza

Odpovědět
Petr (33)
15.3.2011
11:58

Stranky nejsou moje,to je jiny Petr,ale pomahat se ma.Ale souhlasim,ze jsou skvele ;)
Udajne s imigracnimy v NY jsou nejmensi potize.Myslim,ze neni treba zadnych potvrzeni.Muzes si je,ale v anglictine vytisknout.Zalezi na tobe.Ale s nejvetsi pravdepodobnosti nic takoveho chtit nebudou.To co uvadis,co by snad stalo za to,je ten zvaci dopis pripadne.Jestli chces muzes i to zamestnani,ale vypis z katastru bych ja vubec nedelal.Jak se rika,vseho moc skodi.. :)

Odpovědět
Jana (2)
16.3.2011
9:49

Zdravím, potřebovala bych moc poradit.
Chci se odstěhovat do Ameriky. Chtěla bych tam pracovat, žít atd. Ovšem: Mám 3 děti a přítele. Tady v čechách je to hrozný. Finanční hotovost mám kolem 100 tis usd. Máme tam akorát známého, anglicky neumíme ani slovo.
Nechci být vyhoštěna s dětma za 3 měsíce. Co mohu tedy proto udělat abych tam mohla s rodinou žít? Chtěla jsem koupit dům na Floridě, ale prý to je špatný začátek.. Můžete mi prosím poradit? Děkuji Jana

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.