Imigrační kontrola v USA: Jak jí úspěšně projít

Vstupní pohovor do USA s imigračním úředníkem je povinný pro všechny cizince. Nezáleží, jestli do země přicestovali na ESTA nebo na vízum. Pohovor obvykle netrvá víc než 5 minut, absolvujete ho na prvním letišti v USA, na kterém přistanete.

Imigrační kontrola v USA | © Petr Novák

Základní rady ke vstupnímu pohovoru do USA

Vstupní pohovor se provádí na prvním letišti v USA ještě před celní kontrolou. Jestliže letíte po trase Praha – New York – Dallas, pohovorem projdete v New Yorku.

Pohovor má zamezit vstup do USA lidem, u kterých existuje podezření, že ve Spojených státech chtějí nelegálně pracovat nebo vykonávat jinou činnost americké vládě nelibou. Základní pravidlo imigračního pohovoru zní: Mluvte pravdu.

Čekáním na imigrační pohovor můžete strávit desítky minut. Na začátek fronty si pomůžete tak, že při odbavení požádáte o místo v přední části letadla. Na některých letištích si můžete úředníka vedoucího pohovor vybrat, jinde je vám přidělen.

K úředníkovi přistupujte s úsměvem na tváři, buďte přátelští. Nervozita je zbytečná a může vyvolat podezření, že máte nekalé úmysly. Skutečně je zbytečné se stresovat, pohovor většinou probíhá v celkem pohodové atmosféře.

Úředníkovi předložte cestovní pas s čipemcelní formulář vyplňovaný v letadle.

Na co se mě bude úředník při pohovoru ptát?

Otázky při vstupním pohovoru do USA bývají stejné. Odpovídejte anglicky:

  • Jaký je účel vaší cesty?
    Jsem turista, chci poznat Spojené státy.
  • Kde budete bydlet?
    Mám rezervovaný pokoj v hotelu Travelodge Hollywood.
  • Znáte někoho v USA, máte zde nějaké příbuzné?
    Žádné příbuzné tu nemám a v USA nikoho neznám.
  • Jak pracujete?
    Jsem obchodní zástupce firmy ABC z Prahy. Prodáváme sportovní oblečení.
  • Kdy se vracíte zpět do ČR, máte zakoupenou zpáteční letenku?
    Zpáteční letenku mám, odlétám příští týden v sobotu.
  • Kolik s sebou máte peněz, máte s sebou kreditní kartu?
    Mám 550 dolarů v hotovosti a mnohem víc na bankovním účtu.
  • Po kolikáté jste v USA?
    Potřetí, v letech 2009 a 2012 jsem byl v New Yorku.
  • Co máte v USA v plánu?
    Mám v plánu road trip do San Francisca, zajímají mě hlavně národní parky.

Po zodpovězení otázek vás vyfotí a sejmou vám otisky prstů. Bude-li vše v pořádku, úředník vám do pasu otiskne vstupní razítko a můžete si jít vyzvednout kufry. Podezřelé osoby jdou buď na důkladnější pohovor, nebo obratem letí domů.

Pokud do USA neletíte na vízum, nezapomeňte včas vyplnit registraci ESTA.

Nejčastější dotazy ohledně imigračního pohovoru do USA

Cestuji do USA s rodinou/kamarády, můžeme jít na pohovor společně?

Poproste úředníka, ať vás vezme najednou. Většinou to není problém.

Letím na trase Praha – Londýn – Las Vegas – Tucson. Kde bude pohovor?

Pohovor se vždy absolvuje na prvním letišti na území Spojených států amerických. V tomto případě bude pohovor probíhat v Las Vegas.

Musím projít přes imigrační, když v USA jen přestupuji?

Ano. Bez ohledu na to, že v USA jen přestoupíte na jiný let, musíte na pohovor.

Neumím anglicky, jak mám absolvovat vstupní pohovor?

Nemějte strach, takových lidí je dost. Osvědčená rada zní: Poproste někoho anglicky mluvícího a sepište spolu odpovědi na výše uvedené otázky. Připište, že neumíte anglicky, papír vytiskněte a při pohovoru ho předložte imigračnímu úředníkovi. A naučte se anglicky alespoň pozdravit. :-)

Jaký minimální čas potřebuji na přestup, pokud mám stihnout i pohovor?

Záleží na velikosti letiště, potřebě měnit terminál nebo délce fronty na imigračním. Spodní hranice na menším letišti je kolem 1 hodiny. Naopak na velkém letišti, kde budete čekat ve frontě a ještě přejíždět do jiného terminálu, nemusí stačit ani 2 hodiny.

Když neprojdu pohovorem a pošlou mě zpět domů, kdo platí letenku?

Letenku zpět na výchozí letiště platí aerolinky, kterými jste přiletěli do USA.

Některé společnosti si proto na rizikových letištích platí bezpečnostní agenturu provádějící předpohovor. Tato praxe je běžná třeba v Amsterdamu.

Nebudete-li do USA vpuštěni, nemáte nárok na vrácení peněz za letenku, ubytování ani na proplacení dalších nákladů.

Musím na imigračním ukazovat vytištěnou schválenou registraci ESTA?

Ne, imigrační pracovník vás vidí v systému. Nicméně schválenou ESTA vyžadují některé letecké společnosti. Doporučuji si udělat screenshot čísla registrace, poslat si ho do e-mailu a uložit do telefonu.

Nemám zpáteční letenku, vadí to?

V žádném případě to neznamená automatické odmítnutí vstupu do USA. Připravte na dotaz zda, kdy a jak se plánujete vrátit zpět domů.

21. května 2016 Petr Novák , ,

Diskuze k článku (2 266 komentářů)

Ahojte, o pár dni sa chystám do nyc, v pase mám pečiatku z imigračného v Indii (je to 3 a pól roka dozadu, prešvihla som dátum odchodu z krajiny o pár dni a tak si ma tam pár dni ešte nechali). Myslíte, že to bude problém? Nový pas si nestíham spraviť. Ďakujem!

Odpovědět
Václav (155)
20.1.2019
19:33

@Sasa:
Co je to „pár dní“? A že si tě tam dalších pár dnů nechali znamená zadržení v cele před vyhoštěním?
– ano, problém to bude. Pokud to do Esty vyplníš pravdivě, tak ti ji nejspíš nedají. Pokud budeš lhát, je velmi pravděpodobné, že tě pošle zpátky imigrační.
– nový pas na to nemá vliv, mají to v systému
Jelikož s Estou je velká pravděpodobnost neúspěchu, větší šanci bych viděl s klasickým turistickým vízem

Odpovědět
Václav (155)
20.1.2019
19:35

@Sasa: jo pardon, já přehlédl, že šlo o imigrační v INDII. Pak tohle není problém, o nějakou Indii se imigrační zajímat nebude.

Odpovědět
Dáša (1)
5.2.2019
8:18

Ahoj,
letíme poprvý do New Yorku a máme ubytko přes Air Bnb je nějaký problém při tom pohovru na letišti?
Děkuju za odpověď.
Dáša

Odpovědět
Mirek (15)
5.2.2019
9:59

@Dáša:

a v čom konkrétne by mal byť problém?

Odpovědět
Vašek (155)
5.2.2019
10:32

@Dáša: to absolutně není problém, AirBNB je v USA legální, platí tam daně. Normálně to můžeš uvést jako tvé ubytování.

Odpovědět
Miroslav (1)
5.2.2019
12:57

Ahoj . Letime poprvé v životě do USA californie a nevada. Máme zaplacené motely zatím na 7 dni pak se uvidí kam pojedem máme to přes Booking.com. com auto zaplacené na 14 dni přes rentalcars . Anglicky nemluvíme spoléhání pouze na překladač v telefonu … tak snad nás tam pustí .

Odpovědět
Franta (3666)
5.2.2019
19:14

@Miroslav:
Angličtina je samozřejmě fajn, ale není povinná. Takže to nebude důvod k nevpuštění. Užijte si to a dejte pak vědět, jak jste dopadli.

Odpovědět
Franta (3666)
5.2.2019
19:19

@Dáša:
Ubytování nebývá problém při imigračním. Pokud tě zajímá Airbnb a NY, tak koukni na diskuse u článků
Levné ubytování v USA: Tipy, triky a zkušenosti jak na hotely a motely
a
Návod na Airbnb plus tipy a zkušenosti jak vybrat hostitele a nenaletět

Odpovědět
Vašek (155)
6.2.2019
11:10

@Miroslav: Na imigračním se skutečně dá projít s připravenými pár odpověďmi na papírku, už tady o tom v diskusích i někdo psal. Pokud ale máš znalosti angličtiny opravdu nulové, můžeš mít problémy i později – v půjčovně aut až ti budou chtít vnutit další pojistky, o které nemáš zájem, protože pojištění máš už zaplacené (a to se mi stalo pokaždé), pokud ti neprojde autorizace kartou na stojanu na benzince a budeš potřebovat obsluze vysvětlit, ať ti na stojanu autorizuje benzín za $30, na hotelu apod.
V USA není problém, pokud máš angličtinu mizernou – jsou na to zvyklí, umí se s takovým člověkem domluvit – a narozdíl od Angličanů se na tebe nedívají pohoršeně skrz prsty. Ale úplně bez angličtiny si to dokážu dost špatně představit.

Odpovědět
Vašek (155)
6.2.2019
11:18

@Miroslav: A další problém můžou být dopravní značky. To se oproti Evropě dost liší. V USA je poměrně vysoké procento značek, které jsou jenom bílé tabule, na kterých je textem napsán nějaký příkaz, zákaz apod. – oproti Evropě je mnohem méně věcí znázorněno graficky. Často tam je nad pruhem například cedule „This lane must turn left“, což ti má říci, že jde o odbočovací pruh. Nikde žádná šipka, ani nic podobného.

Odpovědět
Renata (1)
11.2.2019
19:49

Prosím o radu. Cestuji do USA za dcerou, která je zde na čtyři měsíce v rámci zahraničního studia Erasmus. Mám ji v ESTA uvést jako kontaktní osobu v USA (v bodě Údaje o cestě) nebo se kontaktní osobou myslí osoba trvale žijící v USA. Děkuji

Odpovědět
Franta (3666)
11.2.2019
21:40

@Renata:
Klidně uveďte dceru. Už tam je, kdyby něco budou kontaktovat jí.

Odpovědět

Ahoj, letím po prvé v životě do USA, do Kalifornie. Budu tam na kurzu angličtiny. Mám ESTU, avšak když jsem ji vyplňovala, tak jsem nemohla napsat místo pobytu, jelikož budu v hostitelské rodině a agentura mi adresu sdělí až pár dní před odletem. Myslíte, že by to mohl být problém?
Děkuji za odpověď.

Odpovědět
Franta (3666)
15.2.2019
19:26

@Emma:
Nebude to problém. Pokud se imigrační zeptá, tak mu tu adresu řekneš.
Otázkou je, jak je to s kurzem. Tam by problém mohl být. Některé agentury totiž neřeší, jaký kurz může být na ESTA a na jaký už je třeba vízum.
Kurz nesmí být delší než 90 dní a nesmí mít více než 18 hodin týdně. Splnit se musí samozřejmě obě podmínky. První je daná pobytem na ESTA, ale druhou některé agentury neberou v potaz, z čehož pak mohou být problémy.
Dříve to bylo 12 týdnů a 20 hodin týdně.

Odpovědět
Vašek (155)
18.2.2019
9:25

@Emma: Adresa pobytu se dá dodatečně změnit. Je to jedna z editovatelných položek. Nepodléhá to už žádnému dalšímu schvalování.

Odpovědět
Hugo (1)
24.2.2019
7:34

Zdravím,mužu přistoupit k přepážce s anglicky mluvícím kamarádem?Děkuji

Odpovědět
Franta (3666)
25.2.2019
9:01

@Hugo:
Tohle už je to mnohokrát zodpovězeno.
Pokud ti to imigrační povolí, tak ano. Ale většinou spolu berou pouze rodinné příslušníky.
Pro jistotu si to tu pročti, vypiš si otázky, doplň odpovědi a nech si to přeložit. Papír pak můžeš použít u imigračního.

Odpovědět
Kuba (164)
25.2.2019
13:09

@Franta: & @Hugo:
Nás v pohodě vzali v LA s přítelkyní. Nicméně nevím, jak je to se známým. Kámoš má zkušenost ze SF, kde šli 2 a v pohodě. Ale nikdo ti to nezaručí, že vás nerozdělí.

Odpovědět
Martty (3)
13.3.2019
16:35

Ahoj, chystáme se v dohledné době s rodinkou na výlet do LA. ESTU máme schválenou, ale teď když pročítám jak by měla být správně vyplněná, tak zjišťuji, že jsme zřejmě nevyplnili dobře kolonku „mého zaměstnavatele“. Jsme oba s manželkou OSVČ. Pochopili jsme to tak, že zaměstnavatele nemáme a tak jsme tak vyplnili „nezaměstnaní“. Nerad bych měl nějaké problémy kvůli takové věci. Jak mám postupovat dále? Mám vyplnit novou ESTU nebo předložit úředníkovi nějaké doklady (výpis z účtu, živnost. list,..), když se bude ptát ???
Děkuji mnohokrát za relevantní radu. Mártty

Odpovědět
Franta (3666)
13.3.2019
21:11

@Martty:
Imigrační tyhle doklady zkoumat nebude, nic mu to neřekne. Asi bych to nechal, jak to je. Několik lidí už tu psalo, že jeli jako nezaměstnaní a bylo to v pohodě. Kdyby se imigrační ptal, tak řekneš, že to byl omyl při vyplňování, že oba podnikáte.

Odpovědět

Dobrý den, chtěl bych letět tak na cca. měsíc do USA (západní pobřeží), půjčit si tam Mustanga a trochu si to tam s manželkou projet po národních parcích, spát po motelech ap. Problém je v tom, že jsme již troch starší (já 54) a bohužel neumíme ani jeden anglicky. Myslíte že je možné tam ten měsíc bez znalost jazyka nějak „přežít“ ? Děkuji za vaše názory.

Odpovědět
Lukáš (376)
14.3.2019
15:01

@walk:
Tak do toho bych nešel, komplet bez znalosti jazyka jak chcete projít imigračním? půjčením auta? ubytováváním v motelích? co když se stanete účastníky dopravní nehody? i většina dopravních značek je doplněná o textový popis co a kdy se smí či nesmí.
Jasně, můžete si většinu zarezervovat v klidu dopředu, ale stejně bych se obával nějaké nenadálé situace.
Doporučuji na pár měsíců nějaký jazykový kurz, ať aspoň umíte základy, pak určitě slovník a sebou na cestu různé online translatory.

Odpovědět
Franta (3666)
14.3.2019
19:51

@walk:
Přežít se to samozřejmě dá. Ale jak píše Lukáš, bude to „peklo“. :-)

Dá se to, ale chce to aspoň základy. Pro někoho, kdo vůbec nemluví, je lepší jet s cestovkou, ale je to nákladnější. Třeba America Tours chce za 16 dní po západu v Jeepech 75.000,-/os. (duben 2019, léto je ještě o 10.000,- dražší) a to je dost, navíc je to jen za zájezd bez dalších nákladů. Na druhou stranu se o nic nestaráte. Nás vyšlo 16 dní na 40.000,-/os. komplet se vším.
Takže také doporučuji, nejprve nějaký kurz aspoň na základy a jet až za rok. Nebo k sobě zkuste přibrat další dvojici, která mluví.

Odpovědět
Vašek (155)
15.3.2019
12:10

@Lukáš: Nejen doplňkové značky. Většina značek je tabulka s textem. Včetně příkazů k odbočení či naopak zákazů odbočení apod.
Řízení bez znalosti jazyka bude v USA docela problém. Z klasických evropských značek se tam vyskytuje snad jen STOPka.

A musím teda přiznat, že i když svoji znalost angličtiny považuju za pokročilou, tak na značku „PEDS XING“ jsem koukal lehce překvapeně, a chvíli mi trvalo, než mi došlo, že nejde o čínskou restauraci :D

Odpovědět
Lukáš (376)
15.3.2019
17:30

@Vašek:
A že těch XINGů tam mají požehnaně :D
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&biw=2144&bih=1009&tbm=isch&sa=1&ei=5tKLXKKCMpSg1fAPkvuYmAY&q=xing+traffic+sign&oq=xing+traffi&gs_l=img.1.0.0i19.13409.13409..15065…0.0..0.88.88.1……1….1..gws-wiz-img.fD_LZr_VGJs

Odpovědět
Vašek (155)
29.3.2019
0:08

Zdravím z Floridy :)
Právě jsem zažil nejvtipnější imigrační kontrolu svého života. Díky tomu, že v USA začíná letní čas dřív, tak A380 od British Airways přistává v 20:15 místo 19:15. Imigrační s tím evidentně personálně nepočítá. Z 16 přepážek pro ESTA běžela pouze jedna. Na ni se nahrnulo těch 500 lidí, co jich v A380 bylo. Milý úředník to dával stylem 5 sekund na osobu : Anything to declare? No. Neeeeext!
Ani razítko do pasu nedával.

Odpovědět
Jiří (2)
3.4.2019
12:17

Zdravím měl bych dotaz v létě letíme poprvé do USA.
Většinu věcí sem se zde dočetl.

Jen jedna my chybý poletím já s přítelkyní a její nezletilou dcerou. Potřebujeme nějaký souhlas biologického otce i když je soudem dané že přítelkyně je jediný zákonný zástupce?

Děkuji za odpověď

Odpovědět
Franta (3666)
3.4.2019
19:40

@Jiří:
A Amíci vědí, že je to soudem dané? Pochybuji. Takže doporučuji to soudní rozhodnutí nechat úředně přeložit a mít s sebou. Pro jistotu bych se ještě zeptal někde u právníků, zda to stačí. Pokud je bývalý rozumný, tak bych o to povolení požádal. Asi to, vzhledem k soudnímu rozhodnutí, nebude mít žádnou váhu, aspoň teda ne u nás, ale na Amíky je lepší být připraven.
A pokud bývalý rozumný není, tak by pro jistotu o cestě vědět asi neměl. Je blbé, když se na imigračním dozvíte, že někdo oznámil únos dítěte.

Odpovědět
Jiří (2)
5.4.2019
11:23

@Franta:
Děkuji

Odpovědět
Iva (5)
9.4.2019
9:03

Zdravím všechny :)

Byl tady někdo na svatební cestě v USA se starým pasem? Myslím tím ženy. Mám pas, letenku, ESTU a pojištění na dívčí jméno a jedeme 10 dní po svatbě na 14 dní. Platnost pasu je po sňatku 3 měsíce ale v USA vyžadují 6 měsíců. (pas je jinak platný ještě několik let) Tak budu ráda za jakékoliv zkušenosti a rady.

Předem děkuji za info.

Odpovědět
Milena (1)
26.4.2019
11:49

Ahoj zdravím cestovatele.
Letime v květnu za dcerou do Casperu(Wyoming), máme na letišti v Salt Lake City 1,2 hodiny na přestup na letadlo na místo určení. Takto nám byla prodána letenka společností Delta. Mám trochu obavu abychom vše za tento čas stihli(imigrační,kufry, celní). Přiletíme na večer z Amstru Boingem dreamlinerem, Máte někdo zkušenost sdélkou vyřízení všech potřebných formalit na tomto letišti?

Odpovědět
Mesi (746)
27.4.2019
6:41

@Milena: Nemam zkusenost s mezinarodnim letem do Salt Lake City, ale nebal bych se toho. Neni to prilis velke letiste a i samotne mesto neni nic velkeho, necekal bych tam davy lidi.

Odpovědět
Robert (1)
27.4.2019
19:56

Dobry den,mam v usa přítele za kterym bych se chtěl podivat na navštěvu. Bude stacit jeho potvrzeni pozvani k navštěve?

Odpovědět
Franta (3666)
29.4.2019
0:42

@Robert:
Zvací dopis je plus, ale není to jediný faktor. Imigrační ho třeba vůbec nebude chtít vidět. Koukají i na jiné věci. Hlavní je působit důvěryhodně.

Odpovědět
Igor (2)
23.5.2019
4:42

Zdravím jsem v USA a budou mi končit ESTA viza. Chci proto navštívit Kanadu a za deset dní se vrátit. Letenku do ČR nemám. Pustí mě zpátky do USA???

Odpovědět
Franta (3666)
23.5.2019
7:05

@Igor:
Ne, nepustí tě zpět.
Projdi si tu články o imigračním a o ESTA a diskuse u nich, je to tam několikrát vysvětlené.
Jsi v USA na ESTA a nemáš zpáteční letenku? Nebo si jen tu původní nechal propadnou? Zpáteční letenka je jednou z podmínek ESTA. A dost možná bude i Kanaďany zajímat, tvůj zpáteční let. Ani oni nechtějí, abys jim tam zůstal. Mě se při přechodu hranic kanadský imigrační na zpáteční letenku ptal a chtěl ji i vidět.

Odpovědět
Kuba (32)
23.5.2019
12:09

Ahoj :)

Mám dotaz ohledně Niagarských Vodopádů. Dočetl jsem se, že lepší fotky a záběry jsou z Kanadské strany,konkrétně ze Stylon Tower.

Můj dotaz je ten, že když vyhradne cestujeme po USA jak to bude s touto navstevou? Bylo by to v ramci jednoho dne a to pouze kvůli lepsim zaberum,diky

Odpovědět
Franta (3666)
23.5.2019
20:40

@Kuba:
Je to pravda, vodopády (jak American Falls, tak Horseshoe Falls) jsou natočené ke Kanadě, takže z této strany vypadají lépe a je toho více vidět. Ostatně na streetview mapách se můžeš podívat sám.
Hranici projedete v pohodě. Dnes už není do Kanady potřebné klasické vízum a eTA není pro cestu po zemi nutná. Tady jsem popisoval aktuální přejezd hranice v Detroitu, teď v neděli 19.5. U Niagáry to bude podobné.
Další info najdeš i v článku a diskusi Niagárské vodopády.

Odpovědět
David (7)
25.5.2019
13:55

Zdravím,
mám takový dotaz…Už to tady bylo určitě bylo psáno, ale nikde jsem nenašel pořádnou odpověď. Loni v říjnu jsem dostal podmínku za „stalking“ a mám ji ještě nyní. Nikdy v minulosti jsem trestaný jinak nebyl, bohužel jsem udělal kravinu a je to tak, jak to je. A chci se zeptat, zda když v Estě zatajím, že jsem byl souzen za trestný čin, tak jestli to projde? Jedeme s kamarádem do New Yorku na 14 dní….Pochybuji, že když mi budou elektronicky potvrzovat Estu, že to někdo kontroluje. Všechno mám jinak v pořádku, kromě tohoto bodu v Estě… :(

Moc děkuju za případnou odpověď….

Odpovědět
Kuba (32)
26.5.2019
21:20

@Franta:

Díky za info Franto :) Takže „pouze“ zaplatíme za přejezd tam a zpátky? Chápu to správně? Jen doplňující dotaz, platí se za auto nebo za počet osob? Ptám se proto, že jsi jel sám, tak jaký je případně rozdíl :)

Takže jen se nás zeptají kam jedeme a co tam chceme dělat jo? Takže jen sdělíme, že chceme vidět Vodopády, zkouknout město a zase se vrátit a neměl by nastat problem ?

Odpovědět
Franta (3666)
26.5.2019
23:05

@Kuba:
Na co se budou ptát, až pojedeš ty, nevím. :-) Já popsal, jak to bylo na hranici Detroit – Windsor, ale počítám, že přes Rainbow Bridge to bude podobné, jen se tam platí pouze ve směru USA -> Kanada. Platilo se za auto.

Odpovědět
Kuba (32)
27.5.2019
9:30

@Franta: Jasně chápu :) Díky za informaci,že se platí jen ve směru tam, to se hodí vědet :)

Rozhodně sem napíšu až to budu mít aktuální jako tomu bylo u tebe.

Odpovědět

Ahoj, obracím se na Vás s dotazem, v létě letím na Bahamy, přílet Miami. Jak to probíhá jsem se dočetla tady. Jde mi o cestu zpět. Vracím se z Miami přes NY, mám zde dvě hodiny na přestup. Jsou zde ještě nějaké kontroly? Děkuji moc

Odpovědět
Franta (3666)
2.6.2019
20:03

@Anna:
Pokud neopustíš vnitřní prostor letiště a půjdeš rovnou na tranzit, tak už by žádná další kontrola být neměla.

Odpovědět

Ahoj,

byla jsem v USA 2 roky jako Au Pair a jedu navstivit mou prvni host rodinu. Potom mam v planu neco podniknout s kamarady v New Jersey. Zdrzim se tam 2 mesice a pul a potom jedu za kamaradem do Washingtonu – statu. Po navratu z USA jsem pracovala 6 mesicu v Anglii jakou au pair a nasetrila si, abych si uzila posledni poradnou dovolenou pred tim, nez si najdu praci v CR.

Co myslite, budu me podezrela?

Odpovědět
Franta (3666)
6.6.2019
21:46

@Sam:
To záleží na koho narazíš. Někdo se tě zeptá na pár otázek o popřeje příjemný pobyt. Jiný bude zvědavější, zjistí, že jsi stále au-pair, doma nemáš žádné zázemí a zase jedeš do USA. Může ho napadnou, že chceš opět dělat au-pair, tentokrát načerno.
Jeď v klidu a nemysli na blbosti. Když pojedeš s tím, že můžeš být podezřelá, tak budeš nervózní, oni to poznají a otázkami tě pak opravdu rozhodí.

Odpovědět
Nawg (46)
19.6.2019
12:41

Prosím vás, chcel by som sa spýtať:

Minulý rok sme leteli do LA, nevyplňovali sme formuláre, pretože tam boli Kiosky, tam sme zadali údaje a potom nám to vytlačilo lístky a s tými sme išli k imigračnému úradníkovi a s tým sme mali krátky pohovor a potom sme išli preč z letiska.

Tento rok pristaneme vo Washingtone, tam som pozeral že nie sú tieto Kiosky, ak to chápem správne tak miesto týchto Kioskov v lietadle vyplníme formulár a potom už pôjdeme priamo za imigračným úradníkom a budeme mať s ním pohovor a potom nás odfotí, zoberie otisky a ak bude všetko v poriadku tak nás pustí z letiska?

Ďakujem.

Odpovědět
Franta (3666)
19.6.2019
20:02

@Nawg:
Ten postup je vlastně stejný, jen je bez kiosku a vše se vyřizuje u úředníka. Pokud formuláře nebudou rozdávat v letadle, tak bývají v hale před imigračním.

Odpovědět
Nawg (46)
25.6.2019
9:03

@Franta:

Ďakujem Franta, čiže v Kiosku sú presne tie isté otázky ako na papierovom formuláry, to písal aj Kuba v inej diskusii – tiež ďakujem:)

A platiť by mala asi táto verzia formulára však?

https://www.cbp.gov/travel/clearing-cbp/traveler-entry-form#

Ďakujem.

Odpovědět
Kuba (164)
25.6.2019
12:50

@Nawg: Já jsem naposled vyplňova papírovou formu před 5 lety v San Francisu a to byla přesně tahle. Skromně se domýšlím, že ji nezměnili, protože ty otázky jsou opravdu totožné s kioskem. Být tebou, tak z toho strach nemám.

Odpovědět
Franta (3666)
25.6.2019
18:57

@Nawg:
Papírovou formu jsem vyplňoval naposledy v 2011 a zbytečně.
Ono, když se koukneš na YT, tak tam najdeš videa s kiosky a otázky tam uvidíš.

Odpovědět
Dominik (2)
27.6.2019
10:11

Zdarec, tak se i já můžu podělit se zkušeností s imigračním úředníkem. Vyrazili jsme s přítelkyní na celé 3 měsíce. Já pracující, ona studentka. Kvůli délce pobytu jsem z toho měl strach. A tak jsem měl proč. K přepážce nás nepustili společne, ale kažého jinam. A hned po oznámení délky pobytu začala palba otázek a snaha nás rozhodit a znervóznět ještě více. Padaly otázky typu co tu budem dělat tak dlouho, jestli na to máme peníze, co práce doma, a další a další, nekteré se opakujíc rychle za sebou. Přítelkyně si připadala jako u zkoušky. Snad nám pomohlo to, že jsme se odkazovali na sebe a že budem bydlet u rodiny přítelkyně, ikdyž zvací dopis je vůbec nezajímal. V ničem jsme nelhali. Nakonec jsem musel odpřísáhnout, že nejedu za prací, ale za turistikou, pak už jen fotka, otisky a razítko a rychle pryč než si to rozmyslí

Odpovědět
Nawg (46)
8.7.2019
11:37

Kuba a Franta ďakujem.

A pozeral som video na YT z Kiosku a táto jediná otázka ma zaujíma:

Do I (we) have any fruits, vegetables, plants, insects, meats or meal products, dairy products, animals or animal/wildlife products, disease agents, cell cultures, snails, soil, or have I (we) visited a farm/ranch/pasture outside United States?

Ja si budem brať so sebou v podpalubnej batožine proteínové prášky – budú originál zabalené v 100g baleniach, budem ich mať asi 16 kusov – na každý deň jedno balenie. A budem mať aj pár proteinových tyžiniek. Minulý rok som to tiež bral, a na túto otázku som odpovedal, NIE. Ale potom som sa nad tým zamýšlal, či som odpovedal správne.

Zjednodušene sa proteín (proteínový prášok) vyrába tak, že pomocou procesov sa z mlieka podarí oddeliť syr a srvátku a zo srvátky sa potom ďalšími procesmi vyrába proteín.

Prosím vás, podľa vás, by som mal odpovedať na tú otázku áno? Jediné pod čo by tie proteíny podľa mňa mohli spadať sú dairy products – mliečne produkty. Alebo myslíte, že mliečnými produktami myslia skôr syry, mlieko jogurty a tak? A proteínové prášky a tyčinky nie sú mliečne produkty?

Ďakujem.

Odpovědět
Nawg (46)
8.7.2019
11:41

@Nawg:

Alebo teda by proteíny, patrili pod meal products?

Odpovědět
Nawg (46)
8.7.2019
12:28

Tu len pre info, že proteínový prášok je povolený priviesť do USA, neviem či to má vplyv na odpoveď na tú otázku, čo sa teraz pýtam.

https://www.tsa.gov/travel/security-screening/whatcanibring/items/protein-or-energy-powders

Odpovědět
Carlos (1)
11.7.2019
9:10

Ahoj, jedu do Tampy a budu bydlet u kamaráda, který bydlí v USA už spoustu let legálně, nebude to na imigračním pohovoru řešit, že budu bydlu u něho?

Odpovědět
Franta (3666)
11.7.2019
19:55

@Carlos:
Neměl by, já skoro vždy bydlel u známých nebo rodiny.

Odpovědět
Monika Pe (3)
16.7.2019
12:19

Dobrý den, cestuji poprvé do Kalifornie spolu s partnerem a jeho synem. Budeme mít souhlas jeho bývalé partnerky – matky syna – s vycestováním. Na stránkách Ministerstva zahraničních věcí ČR je informace, že tento souhlas má být s úředně ověřenými podpisy. Je klasické ověření podpisu např. na poště či u notáře dostačující? Tuším, že bude potřeba nějaké „vyšší“ ověření podpisu, které bude platné a uznávané i úředníky v USA. Máte, prosím, s tímto zkušenost, případně kde jste nechávali ověřovat Vy a zda to bylo dostačující? Děkuji za odpověď, Monika Pe

Odpovědět
Monika Pe (3)
16.7.2019
12:30

A ještě prosím o informaci, zda je nutné při vyplňování formuláře ESTA někde speciálně uvádět, že to vyplňuji za dvanáctiletého syna? Vyplnila jsem ESTA žádost normálně, jak kdyby si to vyplňoval sám, nikde jsem neuváděla, že jej zastupuji, e-mail pro potvrzení jsem pak uváděla svůj. Děkuji, Monika Pe

Odpovědět
Marcel (1)
16.7.2019
18:07

Ahoj. Do USA jsem vstoupil roku 1998 a zůstal tam nelegálně 10 let. Roku 2008 jsem se vrátil, při odletu bez jakékoli kontroly, razítka a pod. Žádné otisky prstů, oči, obličej jsem tam do systému nikdy nedával. Chci tam příští rok opět letět, tentokrát s rodinou a pouze na měsíční dovolenou.

Prosím- je tady někdo, kdo měl podobné okolnosti a do USA ho poté znovu pustili/nepustili????????? ESTA bych samozřejmě vyplnil „nesprávně“ a pas měl nový.

Prosím pouze o odpovědi od lidí, kdo toto zažili nebo o někom slyšeli. Předem děkuji za případné reakce a informace. Marcel.

Odpovědět
Franta (3666)
16.7.2019
20:11

@Monika Pe:
Ověření z pošty nebo od notáře má stejnou váhu, oboje je s kulatým razítkem. Podle mě, by to mělo stačit.
Mrkni do diskuse k tématu, třeba tam něco najdeš.
Co si vybavuji, tak u vyplňování byla otázka, zda vyplňuješ za sebe nebo za někoho. Pokud už to máš vyplněné a schválené, tak už není co řešit.

Odpovědět
Franta (3666)
16.7.2019
20:28

@Marcel:
Známý byl v USA 2x načerno. Poprvé někdy po 1995, zůstal cca rok „navíc“. Při odletu žádné problémy. Pak letěl podruhé 2001, pustili ho normálně, opět zůstal přes rok načerno. Když letěl 2004, tak opět (naivně) čekal, že když ho nevybrali minule, tak se nic nestane ani teď. Nepřipouštěl si, že po 9/11 se toho hodně změnilo. Oni měli záznam o jeho prvním překročení, ale tenkrát to tak neřešili, pak mu přibyl záznam další. Takže když přiletěl potřetí, stačilo kouknout do počítače a měli jasno. Na letišti ho otočili a poslali domů.
Že jsi nikde nic nedával? Co ta složka při žádosti o vízum? Mají toho dost na to, aby to spárovali s údaji, které dostanou teď.
Je možné, že ti to projde, ale taky můžeš pokazit rodině dovolenou hned na letišti. ESTA máš, ale za cenu lži, když na to přijdou, nebudou rádi a ani ty.
Psali tu lidi, co překročili a po letech jeli na dovolenou, na ambasádě to „vysvětlili“ a vízum jim dali.

Odpovědět
Monika Pe (3)
17.7.2019
17:45

Děkuji za odpověď. Vím, že notář a pošta má stejnou váhu, jen si nejsem jistá tím, zda je toto uznatelné ověření i právě za hranicemi ČR, zda není nutná nějaká „superlegalizace“ nebo něco podobného. Zkusím pohledat v diskusi ještě, díky za radu! M.

Odpovědět
Denisa (1)
23.8.2019
16:35

Dobry den,
Chtela bych se zeptat kdyz poletim poprve do USA do NY, u letenky, kterou jsem kupovala nebyla moznost si zakoupit zavazadla. Bylo tam pouze prirucni. Znamena to, ze prijedu na letiste v Praze, u prepazky odbavim zavazadlo a zaplatim jej jen do Londyna, kde mam prestup, vyzvednu ho a pak pujdu na odbaveni znovu a zase zaplatim a pak po pohovoru vyzvednu v NY? Co kdyz mi kufr vezmou v Praze, ale v Londyne ne? Nebo jak se resi takove situace? Je to pres American Airlines…moc děkuji za pomoc :)

Odpovědět
Franta (3666)
24.8.2019
14:59

@Denisa:
Koukni na stránky AA, tam informace určitě budou. Pokus si kufr zaplatíš pro let PRG – NY, tak poletí až tam. Taky počítej s tím, že si ho budeš muset zaplatit pro obě cesty, tam a zpět.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.