Imigrační kontrola v USA: Jak jí úspěšně projít

Vstupní pohovor do USA s imigračním úředníkem je povinný pro všechny cizince. Nezáleží, jestli do země přicestovali na ESTA nebo na vízum. Pohovor obvykle netrvá víc než 5 minut, absolvujete ho na prvním letišti v USA, na kterém přistanete.

Imigrační kontrola v USA | © Petr Novák

Základní rady ke vstupnímu pohovoru do USA

Vstupní pohovor se provádí na prvním letišti v USA ještě před celní kontrolou. Jestliže letíte po trase Praha – New York – Dallas, pohovorem projdete v New Yorku.

Pohovor má zamezit vstup do USA lidem, u kterých existuje podezření, že ve Spojených státech chtějí nelegálně pracovat nebo vykonávat jinou činnost americké vládě nelibou. Základní pravidlo imigračního pohovoru zní: Mluvte pravdu.

Čekáním na imigrační pohovor můžete strávit desítky minut. Na začátek fronty si pomůžete tak, že při odbavení požádáte o místo v přední části letadla. Na některých letištích si můžete úředníka vedoucího pohovor vybrat, jinde je vám přidělen.

K úředníkovi přistupujte s úsměvem na tváři, buďte přátelští. Nervozita je zbytečná a může vyvolat podezření, že máte nekalé úmysly. Skutečně je zbytečné se stresovat, pohovor většinou probíhá v celkem pohodové atmosféře.

Úředníkovi předložte cestovní pas s čipemcelní formulář vyplňovaný v letadle.

Na co se mě bude úředník při pohovoru ptát?

Otázky při vstupním pohovoru do USA bývají stejné. Odpovídejte anglicky:

  • Jaký je účel vaší cesty?
    Jsem turista, chci poznat Spojené státy.
  • Kde budete bydlet?
    Mám rezervovaný pokoj v hotelu Travelodge Hollywood.
  • Znáte někoho v USA, máte zde nějaké příbuzné?
    Žádné příbuzné tu nemám a v USA nikoho neznám.
  • Jak pracujete?
    Jsem obchodní zástupce firmy ABC z Prahy. Prodáváme sportovní oblečení.
  • Kdy se vracíte zpět do ČR, máte zakoupenou zpáteční letenku?
    Zpáteční letenku mám, odlétám příští týden v sobotu.
  • Kolik s sebou máte peněz, máte s sebou kreditní kartu?
    Mám 550 dolarů v hotovosti a mnohem víc na bankovním účtu.
  • Po kolikáté jste v USA?
    Potřetí, v letech 2009 a 2012 jsem byl v New Yorku.
  • Co máte v USA v plánu?
    Mám v plánu road trip do San Francisca, zajímají mě hlavně národní parky.

Po zodpovězení otázek vás vyfotí a sejmou vám otisky prstů. Bude-li vše v pořádku, úředník vám do pasu otiskne vstupní razítko a můžete si jít vyzvednout kufry. Podezřelé osoby jdou buď na důkladnější pohovor, nebo obratem letí domů.

Pokud do USA neletíte na vízum, nezapomeňte včas vyplnit registraci ESTA.

Nejčastější dotazy ohledně imigračního pohovoru do USA

Cestuji do USA s rodinou/kamarády, můžeme jít na pohovor společně?

Poproste úředníka, ať vás vezme najednou. Většinou to není problém.

Letím na trase Praha – Londýn – Las Vegas – Tucson. Kde bude pohovor?

Pohovor se vždy absolvuje na prvním letišti na území Spojených států amerických. V tomto případě bude pohovor probíhat v Las Vegas.

Musím projít přes imigrační, když v USA jen přestupuji?

Ano. Bez ohledu na to, že v USA jen přestoupíte na jiný let, musíte na pohovor.

Neumím anglicky, jak mám absolvovat vstupní pohovor?

Nemějte strach, takových lidí je dost. Osvědčená rada zní: Poproste někoho anglicky mluvícího a sepište spolu odpovědi na výše uvedené otázky. Připište, že neumíte anglicky, papír vytiskněte a při pohovoru ho předložte imigračnímu úředníkovi. A naučte se anglicky alespoň pozdravit. :-)

Jaký minimální čas potřebuji na přestup, pokud mám stihnout i pohovor?

Záleží na velikosti letiště, potřebě měnit terminál nebo délce fronty na imigračním. Spodní hranice na menším letišti je kolem 1 hodiny. Naopak na velkém letišti, kde budete čekat ve frontě a ještě přejíždět do jiného terminálu, nemusí stačit ani 2 hodiny.

Když neprojdu pohovorem a pošlou mě zpět domů, kdo platí letenku?

Letenku zpět na výchozí letiště platí aerolinky, kterými jste přiletěli do USA.

Některé společnosti si proto na rizikových letištích platí bezpečnostní agenturu provádějící předpohovor. Tato praxe je běžná třeba v Amsterdamu.

Nebudete-li do USA vpuštěni, nemáte nárok na vrácení peněz za letenku, ubytování ani na proplacení dalších nákladů.

Musím na imigračním ukazovat vytištěnou schválenou registraci ESTA?

Ne, imigrační pracovník vás vidí v systému. Nicméně schválenou ESTA vyžadují některé letecké společnosti. Doporučuji si udělat screenshot čísla registrace, poslat si ho do e-mailu a uložit do telefonu.

Nemám zpáteční letenku, vadí to?

V žádném případě to neznamená automatické odmítnutí vstupu do USA. Připravte na dotaz zda, kdy a jak se plánujete vrátit zpět domů.

Diskuze k článku (2 325 komentářů)

Petr (2524)
1.3.2010
21:11

Čavec Viky,
problémy bys mít neměl. Kámoš byl v úplně stejné situaci a vyřešil to tak, že jim řekl, že je student… to si nijak ověřit nemůžou, resp. ani nechtějí. :)

Odpovědět
juris (3)
8.3.2010
13:04

ahoj petre,
chtel bych jsem odjet do USA chicaga za mojim otcem ktery tam je uz 11let,ale je tam stale na cerno…asi pred 5lety jsem zadal turisticke vizum na ambasade,ale bohuzel mi to zamitli,ze jsem student a mam to zkusit az budu pracovat a vydelavat bo jsme tam mel ze mi cestu plati rodice..pak,jak zrusili to vizum,tak jsem zkusil povoleni pres ten formular ESTA,ale taky mi to zamitli…myslis ze kdybych jsem to zkusil zadat znovu o vizum tak je vubec nejaka sance abych jsem to dostal a nebo to bude zase ztrata casu??ted uz pracuji,kdyby se zadarilo tak bych snad i dostal z prace ze mam neplacenou dovolenou..taky by nebyl problem aby mi poslal jeden znami od tatky pozvankovy dopis(nebo co to je),ale toho znameho bych vuubec neznal..pomohlo by to?jak to vidis??predem diky…

Odpovědět
Petr (2524)
8.3.2010
18:06

Ahoj Juris,
já být na Tvém místě, tak to určitě zkusím. Při nejhorším vízum opět nezískáš.

Postavil bych to tak, že už pracuješ a chceš do USA na výlet. Bydlet budeš třeba na hotelu… a otci, který je tam nelegálně, bych se samozřejmě nezmiňoval.

Odpovědět
juris (3)
8.3.2010
23:19

diky Petre za reakci a nejspis to jeste zkusim,pri nejhorsim se zase podivam do Prahy ze?:)
ale mam jeste takovy”mensi” problem,kdyz jsem tehdy zadal o vizum.tak jsem mel falesne papiry ohledne studia,tak mel bych jsem ted uvest tu pravou skolu a nebo tu co jsem zadaval tehdy?

Odpovědět
Petr (2524)
9.3.2010
16:49

Určitě bych uvedl tu pravou. Ať nejsou třeba nějaké nečekané problémy. :)

Odpovědět
Petr (23)
12.3.2010
12:47

Ahoj, chtěl bych se zeptat, jaké jsou moje šance na udělení B1/B2 visa, když – jsem student, pracuji, účel cesty je business a pak cestování. Žádám o 6 měsíců. Žádal jsem už přes online formulář, který je od března novinkou. Mám s sebou potvrzení od zaměstnavatele, potvrzení o studiu, výpis z katastru, že vlastním byt, platím důchodové pojištění, potvrzení, že jsem předsedou bytového družstva, výpisy z banky. Snad na základě tohoto pochopí, že tam nechci zůstat :) Je ještě něco, co byste doporučili si s sebou vzít nebo co říkat u přepážky, když by řekli striktně, že zamítnuto?

Díky

Petr

Odpovědět
Petr (2524)
12.3.2010
22:59

Ahoj Petře (mimochodem, pěkný jméno :-),
těch “důkazů”, že tam nechceš zůstat, je podle mne už docela dost. Já bych si ještě připravil odpovědi na otázky, jaký byznys tam chceš dělat a jestli na něj máš prachy.

Odpovědět
Petr (23)
15.3.2010
9:35

Dík :-)

No, uzavírat obchodní zakakázky možná budu taky, ale v tom teď ještě nemáme jasno. S těma prachama jsme to pořešili tak, že mám výpisy z účtu a taky ještě smlouvu o tom, že kdyby bylo potřeba, dají mi půjčí kolik bude třeba a taky sankci za to, kdybych se nevrátil do konce listopadu. To by jim snad mohlo stačit :)

Ta díky za radu

Odpovědět
Petr (2524)
15.3.2010
12:03

No tak teď by jediná komplikace mohla být snad už jen v případě, kdyby ses jmenoval bin Ládin. :-)

Odpovědět
Peter (1)
15.3.2010
12:06

Ahoj, zaciatkom aprila idem do Bostonu cez Paríž. Mas prosim ta pre mna nejake uzitocne informacie, ktore by mi mohli pomoct po prichode do Bostonu. najma co sa tyka clonej kontroly, su tame nejake specifika, o ktorych by som mal vediet. Dakujem za odpoved. :)

Odpovědět
Petr (2524)
16.3.2010
18:59

Ahoj Peter,
vlastní zkušenost nemám a co jsem vyčetl ze zjištění dalších, tak si dost lidí stěžovalo na dlouhatánské fronty.

Jinak ta celní kontrola bude všude plus mínus stejná.

Odpovědět
Honza (2)
17.3.2010
18:38

Ahoj Petře,
můžeš prosím napsat, jakým způsobem probíhá platba za ESTA formulář?

Odpovědět
Thomas (2)
20.3.2010
19:33

Nazdarek. Je krasne jak tady maji vsichni kladne zkusenosti s imigrackou v USA.Nase rodina ma uplne opacne a hned 2x.
Ale o tom to neni, zadal jsem o ESTU chtel jsem navstivit kamose ,s kterymi se znam z me nezletile navstevy v USA a stale jsme v kontaku i kdyz nyni vsichni studujeme na vysoke.Zadost mi byla zamitnuta, nechapu.Protoze jsem nemohl mit jako nezletily problem s pekrocenim pobytu a ani zakaz vstupu.Pouze moji rodice meli problem pri prekroceni z Canady do USA,ale tem rekli, ze se to nevztahuje na nikoho z rodiny.Tak babo rad. Kam vznest pripominku?

Odpovědět
Petr (2524)
21.3.2010
2:50

Ahoj Thomasi, doporučuju se obrátit přímo na ambasádu a zažádat o klasické turistické vízum.

Bohužel to funguje tak, že právo klidně třeba i může být na tvé straně, ale tvůj osud mají v rukou Američani. :(

Odpovědět
Petr (23)
22.3.2010
16:47

Čau, jen bych sem chtěl napsat mé zkušenosti z dnešního pohovoru na americké ambasádě – je to neuvěřitelnej šaškec a člověk se musí trošku povznést. Nechají Vás venku čekat – když je zima, jakože ráno je, tak nic moc. Vyplňoval jsem nový elektronický formulář pro B1/B2 vízum – doporučuji. Registrace bez dotazů, pohovor také. Byl jsem asi 5. na řadě – 2 přede mnou vízum nedostali. Jeden mladík zřejmě zvolil špatný tip nebo měl málo argumentů, další pán asi neměl dostatek peněz a taky neuměl vůbec anglicky. Nebylo všemu rozumět, ikdyž tam bylo hrobové ticho. Mě se úředník zeptal pouze na našeho kolegu v USA, jak dlouho jsem zaměstnaný a jestli jedu s přítelkyní. Měl jsem s sebou asi 30 stran různých výpisů, potvrzení, doporučujících dopisů a nic nebylo třeba. Vše se odehrává jen několik minut. Úředník se se mnou bavil pouze anglicky

Jinak doporočuju slušné oblečení, úsměv na tváři, sebevědomí a mít připravené odpovědi na případné otázky, které s oblibou dávají.

Hodně štěstí všem ostatním, kdo si žádají o vízum.

Odpovědět
Petr (2524)
23.3.2010
12:51

Díky za zajímavou zkušenost! Jinak s tím úsměvem na tváři jednoznačně souhlasím.

Odpovědět
Ivana (3)
14.4.2010
23:25

Ahoj Petře letím  20 dubna do L.A.  z mamkou za bratrem.Malinko už mam nervíky mama ta uplně.Jako každej mam největší strach az se mě budou na něco vyptavat.Má Angličtina nulova jen pár sloviček a i to určitě zapomenu až tam budu.Mama to same,mam takovej napad pozdravim a hned jim reknu ze neumim anglicky vrazim jim zvaci dopis co poslal bracha budu mila usmevava po 16 hodinach:o) vyfotej si me dam otisky a bude to,hmm asi to tak jednoduche nebude.Jeste budu mit slovnicek no proste budu jasna.Vse co tady pises jsem si okopirovala a beru sebou treba to vyplnovani v letadle atd.Super stranky a urcite vsem Tva zkusenost a jak nam pomahas a uklidnujes trosicku uklidni diky za odpoved

Odpovědět
Petr (2524)
15.4.2010
8:25

Ahoj
tak jak to popisuješ, to bude asi nejlepší. Mělo by to být bez problémů. Přeju šťastnou cestu! :)

Odpovědět
Míša (1)
26.4.2010
17:23

Také bych se ráda podělila o zkušenosti z pohovoru z americké ambasády, který jsem dnes absolvovala. Měla jsem slušné oblečení, pozdravila jsem s úsměvem na tváři… a stejně mi to nepomohlo. Úředník se se mnou také bavil pouze anglicky, což jsem kupodivu ještě zvládla docela dobře. Chtěla jsem odjet na půl roku, měla jsem pozvání, potvrzení o zaměstnání, kde pracuji pět let, výpis z katastru, že v Čechách vlastním pozemek. Hodně se zajímal o pozvání a vlastně na tom moje žádost i ztroskotala – jelikož má rodina, u které jsem měla bydlet, dvě děti, žádost mi zamítl. Důvod už mi automaticky tlumočila slečna do češtiny. Prý je tu podezření, že tam nejedu za účelem cestování, ale za účelem výpomoci s dětmi – au-pair. Nepomohlo nic, i ta hodná slečna se snažila argumentovat, ale pan úředník se zvedl a prostě od okýnka odešel a tím to pro něj haslo. Za celou dobu našeho rozhovoru (cca 15-20 minut) se na mě ani jednou nepodíval, což taky nebylo dvakrát příjemné. Plně souhlasím s každým, kdo říká, že tak arogantní chování ještě nezažil.
Snad budete mít víc štěstí…

Odpovědět
Ivana (3)
28.4.2010
13:06

Ahoj tak mi zrusily let mela jsem letet 20 dubna kvuli sopce a jako naschval to poustely o den pozdeji no smula.Nemely zedny volny let drive tak letime snad 6 kvetna jestli nebude zas bublat sopka.Ale mam problem,nikdo znas necekal co se stane a na zvacim dopise je napsane datum kdy jsme mely letet prvne od do.Premyslime z bratrem jak to ted udelat dat jim zvaci dopis pak rict ze sopka a nebo poslat ale mejlem dodatek.Co tady psala Misa tak mam strach ze si nas tam budou davat a nepochopi ze sopka bublala atd.Zas nervy dekuji za odpoved

Odpovědět
Petr (2524)
28.4.2010
21:32

Já myslím, že to s tou sopkou pochopí. Hlavně žádnej stres! :)

Odpovědět
Viktor (4)
10.5.2010
22:24

Lidi, nebo Petře
nebyli jste teď v blízké době v USA? jak na imigračním..? mám bobany z toho imigračního, jsem nezaměstnany, mám strach ať mě nepošlou zpátky…

Odpovědět
Petr (23)
13.5.2010
13:42

Tak tomu nerozumím. Za dva týdny letím do USA přes Madrid a Španělsky umím velmi málo, prakticky vůbec. Snad to nebude jak v Německu :)

Odpovědět
Blanch (7)
17.5.2010
21:40

Do USA letíme poprvé 11.června!Momentálně větší obavy než z imigračního mám ze sopky co do tý doby vymyslí…a abychom vůbec odletěli!

Odpovědět
Aneta (1)
21.5.2010
12:56

Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli potřebuju pracovní víza pokud jedu do USA na 3 měsíce jako au-pair ? Nebo mi stačí pouze imigrační …děkuji za odpověd

Odpovědět
Petr (2524)
21.5.2010
18:14

Ahoj Anet,
asi tě zklamu, ale pouze formulář ESTA nestačí. Ten stačí jen v případě, že do USA cestuješ jako turistka nebo za obchodními účely.

Jako aupairka potřebuješ vízum J-1. A to i v případě, že tam jedeš jen na tři měsíce.

Odpovědět
Klára (1)
23.5.2010
19:42

Zdravím, letím 16.6. z  Phy do Seattlu s přestupem v New Yorku – chci se zeptat zda na imigrační kontrolu budeme muset už v NY a nebo je tam nějaká přestupní zóna a všechny formality se vyřizují až na cílovém letišti?

Odpovědět
Petr (2524)
23.5.2010
23:03

Ahoj Kláro,
k imigračnímu úředníkovi bys měla jít již během mezipřistání v New Yorku.

Odpovědět

Ahoj Peťo a všichni,
chtěly bychom se sestřenicí jet aspoň na půl roku, maximálně na rok do USA, učit se jazyk, pracovat tam (dělat téměř jakoukoliv práci), cestovat a hlavně zažít dobrodrůžo a něco nového, získat zkušenosti… Bohužel už nejsme studentky, takže to přes Work & Travel nepůjde. Máš nějaké zkušenosti s pracovním vízem? Nechceme jet načerno a víme, že ho jen tak nedostanem… (Vím, říkáš si, že dobrodrůžo můžeme zažít všude jinde, kam není potřeba víza, ale pokud jsi tam byl, myslím, že to chápeš:) Nebo nevíš, jak jinak se tam legálně dostat?
Předem děkuji za Tvou odpověď a přeji hezký den :)
Janina

Odpovědět
Petr (2524)
28.5.2010
15:13

Ahoj Jani,
docela dost programů i pro nestudenty má v nabídce Student Agency. Zkus se na to podívat a třeba si vybereš – výhodou je i to, že za tebe vyříděj většinu formalit.

Přeju vám, ať to vyjde! :)

Odpovědět
Katka (3)
29.5.2010
11:49

Ahoj,strašně jsem se zbláznila do Ameriky,chtela bych se odstehovat do kalifornie ,do san francisca nebo oaklandu nebo tam nekam….
prvni otazka?jake je to zit v oaklandu??je to slozite?,maj to v americe drahy?jako treba jidlo,metro a tak,myslim drahy pro prumerneho cecha,od kolika let se muzu odstehovat?potrebuju nakej souhlas rodicu?kolik tak si mam vzit sebou penez??muzu pouzivat ceskou kreditku?muzu si do letadla vzit psa??slysela jsem ,ze pokud mamin jak 5 kg tak muzu dopredu a jinak do zavazadel,tk jak to je?a co kdyz chci sebou vzit kone??jde to ??stoji to hodne??pujde mi tam ceskej mobil?a jak je to s tem zasuvkama?chodi tam punkaci?nebo spis hoperi??ajko jestli tam bydli.kolik stoji koupit si tam byt cca 1+1 v centru oaklndu nebo SF??v dolarech.muzu si udelat gympl a vejsku nakou,a potom tam delat treba cisnici?je tam brano jako povolani slapka??nekde jo,a jak je to v kalifornii?mam hodne otazek,ja vim,kdyztak mi prosim napisna email,mam toho jeste hodne,dekuji!katka

Odpovědět
Katka (3)
29.5.2010
11:54

je mi 14 let

Odpovědět
Blanch (7)
8.6.2010
9:57

Zdravím všechny!
Tak a je to tady za dva dny letíme směr USA!Letíme do Washingtonu DC tam si půjčíme obytný vůz!Tímto chceme projet pár státu východní Ameriky!Je to dobrý nápad na první cestu a na co si dát pozor?
Dík!

Odpovědět
Martina (1)
14.6.2010
14:00

Ahojky,
dostala jsem obrovskou nabídku jet na Floridu hlídat 2 holčičky, jenže přes známou a né přes agenturu. Všechno tady projíždím a zjišťuju, co a jak. Nikdy jsem neletěla, tudíž mám strach z letu, přestupu i z té ambasády-pohovoru. Nejdřív bych letětla na 3 měsíce a pak zpět a následně na delší dobu. Týká se mě tedy vízum J-1 jen? Díky, M.

Odpovědět
Petr (2524)
14.6.2010
14:19

Ahoj,

z letu se vůbec nemusíš mít strachovat – to je na tom skoro to nejlepší. Let na Floridu trvá v závislosti na aerolinkách a na trase aspoň 12 hodin. Po celou dobu se v letadle můžeš dívat na filmy, spát, číst si… v ceně letenky jsou i snídaně/obědy/večeře a pití… :-)

I přestup je bez problémů, podle toho v jakém městě ho budeš absolvovat je jen důležité si pohlídat, aby přílet i odlet byl na stejném terminálu, popřípadě se na ten správný terminál včas přepravit. Většinou bývá vše přehledně a jasně značené a při nejhorším se lze zeptat. Lidi většinou rádi pomůžou. :-)

Co se týká víza J-1, tak to je určeno přesně pro účely au-pair, avšak mělo by být zaštítěno oficiálně. Nejlepší bude nechat si od známé vystavit pozvání a s ním pak přijít přímo do Prahy na ambasádu a domluvit se osobně. :-)

Odpovědět
Míša (2)
15.6.2010
12:28

Ahoj,
chci v srpnu odlétat do NY. Ale mám strach, že nedostanu vizum. Chci tam letět na tři měsíce studovat, ale v práci jsem dala výpověď. A v podstatě mě tu nic nedrží, nemám auto, nemám byt. Obávám se, že si budou myslet, že tam chci zůstat, ale to opravdu nechci. Budu mít s tím problémy?
Mám požádat pár přátel, aby mi jako pronajali byt, známí mi může napsat, že u něj pracuji ve firmě,…. Pomůže mi to?
Díky za odpověď, Míša

Odpovědět
Petr (2524)
15.6.2010
12:32

Ahoj Míšo,
nelze říct, že budeš mít určitě problémy, protože tě tady nic nedrží, ale to riziko neudělení víza je přecejenom vyšší.

Proto by bylo lepší vytvořit si pro pohovor nějaký důvody, proč v Americe nemůžeš zůstat. Třeba že si dostala nabídku na skvělou práci, kam nastoupíš hned co se vrátíš z USA, platíš tady nájem za byt… to by mělo pomoct!

Odpovědět
Jarda (2)
20.6.2010
13:03

Máme v plánu letět linkou z Prahy s přestupem v New Yorku do Las Vegas za známýma.Máme na všechny formality asi necelé dvě hodiny.Stačí nám to v klidu na pohovory s imigračním úředníkem i když já s manželkou zvládáme angličtinu formou jen yes a no ? Tedy skoro nic.Dcera má základní znalosti které pochytila na škole.Letíme poprvé tak máme trochu obavy.

Odpovědět
Petr (2524)
21.6.2010
22:53

Ahoj Jardo,
myslím, že dvě hodiny budou stačit. Teda pokud nebude mít let z Prahy do New Yorku zpoždění.

Odpovědět
Poljinka (4)
1.7.2010
23:05

Ahojky všem, chystám se do USA již za týden (7.7.) a začínám se celé tét cesty obávat. Získala jsem jako student bez problémů ESTU a jedu k rodinné známé na 3 týdny do Dallasu. Nejvíce se bojím, že jako Aj začátečník nebudu úředníkům rozumnět. Poté mám také strach, že při přestupu ve Philadelphii nebudu vědět, kam mám jít a na letišti se stratím a uletí mi letadlo. Nemáte někdo s cestou přez letiště ve Philadelphii skusenosti???

Odpovědět
Petr (2524)
1.7.2010
23:54

Ahoj,

podle mne na to jsou zvyklí, že ne každej umí dokonale anglicky. Takže by měli brát ohled, i když fakt záleží člověk od člověka, na koho narazíš. Ale vesměs se ptají jen na ty otázky, který jsou napsaný nahoře, takže si na ně připrav odpovědi a budeš v pohodě. :-)

Ohledně letiště – kolik času máš na přestup? V podstatě se stačí jen podívat na informační tabuli, kde bude tvůj let napsaný a bude u něho i příslušná gate. Tu pak najdeš podle cedulí, nebo půjdeš po směru těch gatů (jsou číslovány postupně).

O něco komplikovanější by to bylo v případě, když bys do Dallasu letěla z jinýho terminálu (což bude asi pravda). To bys musela mezi terminálem přejet autobusem, ale i to určitě zvládneš. Když půjde do tuhýho, tak se můžeš vždycky někoho zeptat… lidi tam bývají většinou ochotný. A někdy až moc :-)))

Odpovědět
Petr (23)
2.7.2010
2:23

Tak to seš dobrej machr. Kvůli takovým jako ty jsou na imigračním a na ambasádě takové problémy a prostoje. Nic proti, ale jestli se to z pracovních výkazů, výplatních šeků nebo čehokoliv jiného dozví úřady, poletíš okamžitě domů a dostaneš zákaz vstupu do USA.

Odpovědět
Petr (2524)
2.7.2010
9:46

Petr: Je to tak, jeden můj známej s tím má osobní zkušenost. V devadesátejch letech byl v USA nelegálně a někde ve Washingtonu si koupil šortky a zaplatil je kartou.

No a nedávno chtěl letět do USA znova – ale už legálně. Tak samozřejmě vyplnil, že v USA ještě nebyl, prošel až na imigrační… a tam na něho vybafli, když teda v USA nebyl, proč z jeho kreditky 5. srpna 1998 v 13:32 v obchodě blablabla ve Washingtonu někdo kupoval šortky.

Dopadlo to tak, že ho vrátili zpátky a na 10 let má zákaz vstupu do USA.

Odpovědět
Poljinka (4)
2.7.2010
10:59

Děkuju moc za vesměs kladné informace …. možná se i přestanu té cesty bát. Z papírů o letu jsem vyzjistila, že na přestup mám cca 2,5 hodiny, tak snad je to dost na to, abych stihla pohovor s úředníkem, vyzvednout kufr a najít příslušný terminál a gate. Ještě jednou moc díky!

Odpovědět
Petr (2524)
2.7.2010
11:03

Jo, to je dost a mělo by to určitě stačit. Pokud ten první let nebude mít extra zpoždění.

Odpovědět
Poljinka (4)
2.7.2010
13:57

Petre, jeste jsem se chtela zeptat, jak je to ted s tim proclenim zavazadla?? Jen si ho vyzvednu a muzu jit, nebo ho musim jeste nekam prinest ke kontrole?? Taky jsem se nekde docetla, ze od 1.7. se musi za ESTU platit 10 dolaru. Ja o ni zadala uz nekdy na zacatku kvetna a nic jsem neplatila, budu tedy neco muset platit na letisti po priletu do statu??

Odpovědět
Petr (2524)
2.7.2010
16:48

Ahoj Poljinko,
to zavazadlo si vyzvedneš a můžeš normálně jít s tím, že musíš ještě odevzdat lísteček o tom, co v tom zavazadle je. Pokud tam nebude nic zakázánýho, tak můžeš normálně odejít… pokud se ale kontrole nebude na tvém lístečku něco pozdávat, tak si tě vezme stranou a v bílých rukavičkách ti přehrabe celej kufr. :)

Pokud máš již schválenou registraci ESTA z května, tak máš štěstí – nic platit nemusíš. :)

Odpovědět
Veronika (1)
3.7.2010
13:22

Dobry den,
tento mesic poletim z Prahy do San Francisca s prestupem v New Yorku, kde mam prostoj asi 5 hodin, ale letiste opoustet nebudu (pravdepodobne ani ten “hlidany” prostor). Zajimalo by me, kde budu podstupovat tu imigracni kontrolu – nemam si to vyridit uz u New Yorku, kdyz tam budu mit ten prostoj, nebo az v San Franciscu, kde budu definitivne opoustet letiste?

Odpovědět
Petr (23)
3.7.2010
18:31

Imigračním projdeš už v New Yorku. Vždy na prvním letišti, přes které letíš do USA.

Odpovědět
syk (4)
4.7.2010
0:09

nejsem tak blbej abych si týhle věci nepořešil…takže beze strachu, užiju si svých 90 dnů slávy a jedu dom…;) na černo se dělá i v česku a sou přitom lidi na pracaku, berou podporu a přitom pracujou… ja si tady udělám práci pro známý, zaplatím si tím letenku a další výdaje a letím zpět….prudit by se mělo do jinejch..jinak některé dotazy jsou fakt skvělé..

Odpovědět
Tomas (2)
13.7.2010
13:11

ahoj, chci se zeptat..na strankach kde se vyplnuje formular ESTA jsem nikde nezaznamenal povinnou platbu 10$ zminenou v teto diskuzi..Dokonce v “helpu” je informace: “V současné době se za cestovní autorizaci neplatí žádný poplatek. V budoucnosti může ale být poplatek zaveden.”

Nevite pls nekdo jak to tedy je? Diiky ;)

Odpovědět
Michaela (7)
14.7.2010
12:51

Ahoj lidi.
V září se chystám s přítelem do USA. Letím 4.9. Praha-Paříž-Houston-San Antonio.
Kdybych si nejdříve přečetla tuhle diskuzi, asi bych neměla teď „těžkou hlavu“ . Takže teď na Vás budu sypat moře otázek…
V Paříži máme na přestup bez pěti minut hodinu a půl, tak doufám, že tohle nějak zvládnem, vypadá to, že nejrychlejší cesta je po vlastních. Ale problém vidím při přestupu Houston-SA. Tam máme jen hoďku. Já jsem si myslela, že migračním budu procházet až v cílové stanici, takže jsem vybírala lety s minimálními prostoji 
Letím ale z AIR FRANCE, tak doufám, že když nestihnu letadlo do SA, že mi poskytnou letenku na další let…uvažuji správně? Není lepší rovnou zajít a přebukovat letenku..i když mám pocit, že za to je poplatek snad 500,-..??
Dále se chci zeptat..letím za bratrem, který měl původně studijní vízum, pak tam ale zůstal a nyní je tam 16 let…samo, že bez povolení, ale pracuje, nedělá problémy…a teď…uvést, že letím za ním, nebo prostě uvést někoho z jeho přátel. Má angličtina je mizerná, dokážu zodpovědět spíš jen takové ty základní otázky…tak nevím, zda mi pak budou věřit, že letím za mými friends, když se ani pořádně nedomluvím…
Pak noťas…přítel by ho potřeboval vzít kvůli práci sebou, ale zase mám obavy, aby nás tam kvůli toho, že do něj polezou nezdržovali, neptali se…nebyly zbytečné problémy…jak říkám, největší bariéra je bohužel jazyk . a navíc..nebudou mi ho při zpáteční cestě chtít proclít?
A pak ještě..beru tabletky, které nezbytně potřebuji. Vezmu si je do kabelky, ale nemají anglický popis…nevezmou mi je na letišti? Nebudu jim umět vysvětlit, na co je mám (štítná žláza).
V případě mé jazykové negramotnosti, není lepší mít na papíře anglicky napsané potřebné údaje..jako, kam letím..za kým… a tak…že to dám migr.úředníkovi jen přečíst? 
Jinak cestu už mám Estou schválenou od února.
Tak to je v kostce, co mě napadlo…myslím, že to nebyly poslední otázky…
Díky všem za reakce a přeji hezký den. Michaela

Odpovědět

Ahoj, chci se zeptat 1. září letím do Los Angeles z Vídně a budu přestupovat na Heathrow z terminálu 3 na terminál 5. Máte někdo zkušenosti jak je to daleko a čím se tam dostanu, mám na přestup jen 2,5 hodiny.
Předem děkuju za jakoukoliv radu…….Díky

Odpovědět
Petr (23)
14.7.2010
14:18

Za hodinu to bude naknop, ale když to nevyjde, poletíš hned dalším letem. Ty bývají tak do hodiny do dvou, takže neboj.

Ten poplatek za přebukování je mnohem větší. Záleží na společnosti a na typu letenky, ale to bys musela mít otevřenou letenku, ty jsou o dost dražší než normální.

Notebook vemte, má ho každý a nelezou do něj každému. Cestou zpátky osobní zavazadla proclívat nechtějí většinou pokud nemají podezření. To by musel být v krabici a nerozbalený.

Když máš ESTU, tak to asi nebude moc problém ti kamarádi, určitě si napiš na papír hlavní věci, ať na nic v tom stresu na přepážce nezapomeneš, když se tě budou vyptávat.

Odpovědět
Michaela (7)
14.7.2010
14:22

takže taky doporučuješ kamarády, bráchu neuvádět vůbec…? díky moc za info. M

Odpovědět
Petr (23)
14.7.2010
14:26

No, že tam máš bratra nelegálně, to bych raději neříkal. Jestli má stejné příjmení jak ty, snad by to nemuseli zjistit. Lepší je si najít někoho jiného nebo zkrátka vymyslet jinou story, že jedete jenom cestovat tam a tam a tam a že se za měsíc vracíte.

Odpovědět
Michaela (7)
14.7.2010
14:34

jasně, Ok, nebude myslím problém uvést adresu někoho z jeho přátel. Příjmení máme již rozdílné a letenku máme koupenou zpáteční za 3 týdny :-)
zatím díky, možná se ještě ozvu, až mě zase něco napadne :-)

Odpovědět
Lucie (1)
16.7.2010
21:05

Ahoj! Tak jsem při pokusu o vyplnění formuláře ESTA zjistila, že můj pas ještě neobsahuje biometrické prvky. Jsem momentálně v Kanadě na multiply-entry tourist visa a chtěla jsem si zajet na dovču do USA. Žádost o víza by trvala v červenci téměř měsíc. Myslíte, že má cenu risknout vydat se tam i bez ESTY? Odpověď s podobnou zkušeností potěší. :-)

Odpovědět
Petr (2524)
17.7.2010
15:40

Ahoj Lucie,
asi tě zklamu, ale bez biometrického pasu se do USA přes ESTU nedostaneš. :-(

Odpovědět
Tomas (2)
17.7.2010
16:20

Dobry den,
stim prechodem bez zadneho typu visa ci ESTY by jsem si to rozmislel. Za nepovolene prijiti hranic jse dava minimalne 2 lety zakaz vstupu. Moji rodice byli take na dovolene v Canade a meli platna visa do USA a nedostaly jse pres hranice do Detroitu. Takze bych radsi v tvem pripade pockal ten mesic na vizum nebo jsi vyridil biometricky pas na Ceske Ambassade to trva priblizne 2-4 tydny. Jinak ted prejit do USA je strasne tezke, mam par znamich kteri jse nedostali i kdyz meli vsechno v poradku.

Takze doufam ze jsem pomohl, ale nic ruzoveho neslibuju.

Odpovědět
lenka (4)
2.8.2010
9:55

Ahojky, ještě jeden dotaz.Žádala jsem o vízum již v roce 2006 na amb. v Praze.Zamítli mi ho.Ted jsem podala elektronickou žádost, pravdivě jsem tam napsala, že mi ho už jednou zamítli.Ted mi to přes Estu povolili.Tak by s tím neměl být žádný problém, nebo jo.Psal jsi, že když ho jednou zamítnou, tak nemůžeš žádat přes Estu.Tak jak to teda prosím Tě je?

Odpovědět
Petr (2524)
2.8.2010
9:58

Ahoj Lenko,
pokud ti ESTU schválili, gratuluju, neměl by v tom být problém. Maximálně se na okolnosti neschválení víza zeptá imigrační úředník. :-)

Odpovědět
Bara (4)
2.8.2010
10:11

Ahoj, povolení Estu mám již schválenou, jen si nejsem jistá tím, že v případě, že to budou chtít vidět tomu budou rozumět, vytisklo se mi to v češtině a nejsem si jistá je-li to správně. Nebo budou kontrolovat jen to číslo té žádosti?Dík moc za info.

Odpovědět
Petr (2524)
2.8.2010
10:33

Ahoj, to že není v angličtině, nevadí. Důležité je, že je žádost schválena. :)

Odpovědět
lenka (4)
2.8.2010
14:16

Chtěla bych se zeptat, jestli někdo neletíte 24.8.?
A ještě jak je to s léky, jestli musím mít něco v angličtině, a taky jak se ptala Bara jestli stačí ta ESTA v češtině.Prosím víte o někdo?Budu moc ráda za radu.

Odpovědět
Petr (2524)
2.8.2010
20:51

S běžně dostupnými léky by neměl být problém, pokud se jedná o nějaké s obsahem narkotik, je lepší si s sebou vzít lékařsky ověřený předpis. :)

Odpovědět
Martin (1)
3.8.2010
14:23

Rád bych se zeptal, mám záznam v trestném re.. Je možné odletět do New Yorku jako turista, aniž bude problém s imigrační kontrolou? Moc děkuji za odpověd Martin

Odpovědět
Petr (2524)
4.8.2010
20:50

Ahoj Martine, pokud ti bude schválena žádost, můžeš odletět naprosto bez problémů. Dokonce si ani nemyslím, že by zrovna tohle imigračního úředníka nějak zvlášť zajímalo. Pro něj bude důležité, aby ses vrátil zpět do ČR.

Odpovědět
Saša (2)
7.8.2010
21:25

stále nerozumím, co se vyplňuje za zelené formuláře v letadle, neumím anglicky Děkuji za odpověď.

Odpovědět

Ahoj, jestli si chcete vytisknout Estu v angličtině klikněte na tenhle odkaz https://esta.cbp.dhs.gov/, pak klikněte na English. Dole vpravo vyplníte vaše identifikační číslo, datum narození a číslo pasu a potom dáte jen print :) mělo by to jít

Odpovědět
jitule (6)
18.8.2010
18:24

ahoj lidičky..potřebuju radu..za týden letíme s kamarádkou do ny..hlavně na nákupy) a prvně v životě…máme povolený 23 KG v kufru..pokud budeme mít víc..je lepší si připlatit na letišti za každý kilo na víc( nezjistila sem kolik to je, ale z dublinu jsme pripláceli 7 eur/kg) a nebo je lepší zajít na poštu a poslat to balíkem..můžete mi nějakou poštu doporučit…marně sem hledala na netu a poštu jako takovou nenašla žádnou:) díky moc za odpovědi a rady. Jitka

Odpovědět
Petr (2524)
18.8.2010
18:39

Ahoj Jiťule,
úplně nejjednodušší a nejlevnější by mělo být, kdybyste si dokoupili právo na další kufr. Klidně napůl… o to víc pak budete moct nakupovat. :-)

Odpovědět
PetrP (23)
18.8.2010
18:41

Rozhodně je levnější další bágl – kufr. S kým letíte? Bývá to kolem 30-50 EUR teď a poštovný přes USPS si můžeš spočítat třeba zde:

http://ircalc.usps.gov/

Odpovědět
jitule (6)
19.8.2010
19:28

tam letíme čsa a zpět delta…a to si máme teda zajistit do předu..nebo lze ten kurf dokoupit až na místě? díky moc za reakce…

Odpovědět
PetrP (23)
19.8.2010
19:41

Tak to budou mít napsáno na stránkách jejich, ale nadlimitní hmotnosti vyjdou dráž než další zavazadlo, tím jsem si jistej. Kufr dokoupíš tak, že ho zkrátka doneseš na letiště a oni ti to tam napočítají. Zase záleží jaká společnost, většinou se to platí kreditkou na místě.

Odpovědět
Kája (1)
23.8.2010
18:20

Ahoj! Chci se zeptat..před přistáním v USA se vyplňuje celní deklarace a pokud cestuje rodina společně vyplňuje pouze jednu společně. Tak mě zajímá, jestli pak k imigračnímu úředníkovi máme jít společně když máme jenom jednu nebo jak to chodí???

Odpovědět
Petr (2524)
23.8.2010
21:19

Ahoj Kájo, ano, můžete tam jít společně. :-)

Odpovědět
Bara (4)
24.8.2010
8:05

Ahoj Verčo, četla jsem si tvůj příspěvek a zajímalo by mě jestli nevíš co a kdy se vyplňují za ty základní údaje, letím s British airways už z Vídně do USA s přestupem v Londýně.Díky za odpověď. Bára

Odpovědět
Verca (3)
24.8.2010
19:32

To Bara: po tom co si zaplatíš letenku, mrkni na stránky http://www.britishairways.com, tam se přihlásíš podle čísla rezervace. Po přihlášení se ti tam červeně objeví, že chtějí základní informace, jako že máš Esta povolení a tvé jméno a tak. Asi se tim nějak chrání či co. Jinak si tam můžeš vyplnit jaký chceš jídlo, sedadlo … A Londýnský letiště je dobře značený, takže žádný žádnej strach při přestupu. Přeju pěkný let.

Odpovědět
Bara (4)
25.8.2010
7:57

Verča: děkuji moc za info, ale když nad tím tak přemýšlím, tak nebýt toho, že jsem si to tu přečetla nic takového bych nevěděla, že musím vyplňovat. Co se stane, když se to nevyplní???Letenku jsem si kupovala na pobočce student agency…

Odpovědět
Irča (1)
25.8.2010
14:19

Ahoj, chtěla bych se zeptat zda si můžu sama zařídit pracovní vizum do USA nebo agentura. Všude čtu, že agentury zařídí jen turistický nebo studentský víza. Co je potřeba udělat, abych dostala pracovní? Záleží to na znalosti angličtiny? nebo je dražší? nebo šance dostat pracovní vízum v ČR neexistuje.
Můj hlavní cíl je naučit se jazyk, tzn. navštěvovat nějakou školu a zároveň si přivydělat, jenže všude čtu, že pokud zjistí že nemám pracovní povolení hrozí vyhoštění či pobyt v vězení. Jak znám své štěstí… :-)

Moc děkuji za jakékoliv info

Irča

Odpovědět
Petr (2524)
25.8.2010
16:29

Ahoj Irčo, o vízum můžeš požádat i sama. Jak na to, najdeš zde. :-)

Odpovědět
Verca (3)
25.8.2010
17:19

Bara: Já si myslim, že když to nevyplníš tak se asi nic nestane, ale jistá si tim nejsem. Každopádně, jistota je jistota.

Odpovědět
ArPy (4)
8.9.2010
22:38

ahoj! nekde jsem se docetl,ze pri ceste do usa bych mel mit zdravotni,cestovni pojisteni.je to opravdu nutne a kontroluji to?moc diky!

Odpovědět
Petr (2524)
8.9.2010
22:51

Ahoj,
cestovní pojištění v 99,99 % případů není nutné (výjimkou jsou třeba cesty na pracovní víza).

Rozhodně ho však doporučuji – jde o to, že lékařská péče je v USA šíleně drahá (některé pojišťovny proto mají USA jako speciální – nejdražší tarif). Pokud by se ti ke vší smůle v USA něco stalo a nebyl si pojištěný, musel bys zákrok zaplatit sám.

Nechci tě strašit, ale pro představu uvádím několik příkladů:
– Přepadne tě zánět slepého střeva – i s odvozem do nemocnice zaplatíš cca 450 000 Kč.
– Začne tě bolet zub natolik, že budeš muset jít k zubaři – minimálně 5 000 Kč.
– Stane se ti autonehoda a sanitka tě odveze do nemocnice, kde tě vyšetří a hospitalizují – minimálně cca 650 000 Kč.

Odpovědět
PetrP (23)
8.9.2010
23:16

Jak říká Petr. Bez cestovního pojištění ani ránu. Je to ještě mnohem horší s těmi cenami. 5000 se platí u zubaře jen za návštěvu. Vypláchnutí kanálků, plomba, umrtvení. Všechno se pohybuje v řádech desítek až stovek tisíc korun, takže těk pár korun za pojištění opravu stojí. A doporučuji to nejdražší pojištění s největším krytím. Komplikovaný úraz s pobytem na JIPce se může vyšplhat do milionů Kč.

Odpovědět
ArPy (4)
8.9.2010
23:43

moc diky za rady! je to trosku komplikovanejsi.jelikoz pracuji a vetsinu roku jsem v irsku,tak v cssr zadne pojisteni neplatim.zablokoval jsem ho.vetsina mych lekaru je stejne soukroma,tak si vse platim.ani nevim jestli vubec jde se pojistit na tyden ci 2 ,kdyz jsem na dovci v cssr.kde bude lepsi ,nebo vubec mozne si to pojisteni zaridit?v cssr ,nebo v irsku,nebo pres leteckou spolecnost?diky!!

Odpovědět
PetrP (23)
8.9.2010
23:53

Jaké máš občanství? Pokud české, tak by ti ho měli vystavit v ČR bez problémů. A ano, v ČR, ne ČSSR, to už neplatí pár let :)

Odpovědět
ArPy (4)
9.9.2010
0:19

obcanstvi ceske.zkusim to jeste nejak vykoumat,ale pokud to budu muset vyrizovat osobne,tak mam smulu,nebo se zkusim pojistit tady.jj je to cr,ale pro me se zmenil jen nazev :-) bordel je tam porad stejny!

Odpovědět
PetrP (23)
9.9.2010
0:20

Pojistit se lze i přes internet, spousta pojišťoven to umožňuje, takže není problém. Bordel tam je stejnej jako všude jinde na světě :) Já jsem v USA už 4 měsíce a nepřijde mi to tu jako země zaslíbená případně země neomezených možností.

Odpovědět
ArPy (4)
9.9.2010
0:29

neomezene moznosti jsou jen v rusku :D .zkusim mrknout na tu mou byvalou a uvidim.jinak budu doufat,ze se mi nic nestane :-)

Odpovědět
Katka (1)
9.9.2010
23:11

Ahoj všem, díky za tyto příspěvky a tuto diskuzi. Na jiných jsem se většinou dozvěděla, jak cestovat do Ameriky je hloupost, hlavně, že to většinou psali lidé, kteří tam jsou několik let. :-) Chtěla bych jet do Ameriky, naučit se jazyk, něco vidět, a taky zažít. Můj plán je být tam cca rok, a samozřejmě tam pracovat. Chci jet legálně, a vyřídit si tedy vízum, ale je vůbec šance takové vízum dostat? Kamarádka mi říkala, že stačí vyjet normálně, do 2 měsíců si zřídit to “daňové číslo” či co, a potom, když pracuju a platím spořádaně daně, nepracuju už nelegálně. Poté si pak jen nechám prodloužit vízum. Ale zdá se mi to nějak podezřele jednoduché. A pak jsem se chtěla zeptat ještě na jednu důležitou věc. Vím, že to nebude jednoduché, a asi jsem blázen, ale jedu tam se svým psem. A chci se zeptat, zda si psa vyzvedávám až s ostatními zavazadly, tedy až po imigrační kontrole? Nebo na tu kontrolu půjdu se psem na vodítku? :-)Řeším, aby mě nevrátili jen proto, že se jim bude zdát podezřelé, že jsem si vzala s sebou psa, a tedy tam chci určitě zůstat. Když budu mít legální prac. vízum, tak je to asi jedno, ale, když ho nedostanu a budu chtít vyjet na turistické? Bude to velký problém? A ještě mě zajímá, když je přestup na nějakém letišti, to se většinou dál letí tím samým letadlem? Tudíž, když mi před vzletem potvrdí, že pes je na palubě, můžu si být jistá, že se sním shledám? Nebo při přestupu ještě musím trnout strachy, jestli mi ho vůbec znovu naložili? Moc prosím o jakoukoli odpověď, je to pro mě strašně důležité. Velice děkuji.

Odpovědět
Jirka (1)
14.9.2010
14:52

ahoj,
snazim se zkoumat posledni dny vsechny diskuse, musim rict ze tato se mi zda nejlepsi a nejaktualnejsi.
mam priblizne stejny dotaz jako Katka predemnou, chtel bych do USA za zkusenostma, jazykem a tak. vzheledem k tomu ze nejsem nijak bohatej, musel bych si tam najit praci – relativne jedno jakou, ale oficialne samozrejme. je mi 21 nejsem student, ani pracujici, svobodny. znam nekolik lidi z USA skrz internet a pres kamarady, kteri tam byli na vylete jen s formularem ESTA, takze pripadny zvaci dopis by nebyl vubec problem.
ale ktere visum? pokud sem vsechno co sem procetl pochopil spravne, tak pracovni visum bych dostal akorat v pripade ze bych nejakou praci jiz domluvenou mel.
takze nejjednodussi je turisticky visum – najit si praci – zmenit na pracovni?
dekuji moc predem za odpoved

Odpovědět

ahoj mam prestup v parizi na CDG asi hodinu nevite jak to tam chodi a jsou tam urednici pred vstupem do letadla v cervenci v amsterdamu byli diky za nejakou odpoved

Odpovědět
Petr (2524)
19.9.2010
23:15

Ahoj Jirko,
hodina je poměrně málo, budeš to míst dost na těsno. Jen doufám, že ještě nebudeš přejíždět mezi terminálama!

Odpovědět
Danča (1)
20.9.2010
16:41

Ahoj Petře, měla bych taky dotázek:). S babičkou poletíme nejspíš za pár měsíců do NY a mě by zajímalo, jestli s tím nebude náký problém, že jedu bez rodičů. Jestli je to vůbec možné, když mi není ještě 18 let. Nepotřebuji k tomu náký jejich souhlas? Díky předem :)

Odpovědět
Petr (2524)
20.9.2010
23:14

Ahoj Dančo,
to by mělo bejt bez problémů! :)

Odpovědět
Evita (1)
21.9.2010
20:47

Ahoj Peto, predem ti dekuju za skvely webovky:-))) ziju ve Spanelsku, mam porad ceske obcanstvi, chci letet na dovcu s kamaradama ze Spanelska konkretne do Miami, chci se te zeptat jestli treba nebude problem tam kde probíhá ta imigrační kontrola, kdyz jsem ceska zijici ve Sapnelsku?? (vim, ze musim mit ten formular ESTA) vis aby si nemysleli, ze tam chci zustat, kdyz uz takhle ziju jinde…. Dale se chci zeptat, anglicky moc neumim, skoro vubec, ale spanelsky se domluvim, tak jak to mam udelat pri te kontrole, myslis ze je sance se domluvit i spanelsky? dekuji ti mnohokrat:-)))

Odpovědět
Petr (2524)
22.9.2010
4:08

Ahoj Evito,
myslím, že to jim bude jedno, důležitý je je přesvědčit, že tam nechceš zůstat. Takže jim hned zmínit, že máš zpáteční letenku. S tou španělštinou by to – konkrétně v tom Miami – nemusel být problém!

Odpovědět
Bára (2)
23.9.2010
13:56

Ahoj peťo, přečetla jsem asi půlku dotazů, ale nemám teď čas, číst všechny otázky, takže se možná budu ptát na otázky, které tu byly a za to se moc omlouvám.

Takže…..hned ze začátku jsi suprově vypsal otázky, na které se Tě ptali na imigračním….a pak jsi následně odpovídal na jeden dotaz, kde slečna psala, že dobře anglicky neumí, že se imigračního bojí, jak to bude, a tak…aby si raději na papír napsala odpovědi na všechny otázky a klidně je i z toho papíru přečetla…..já jsem na tom podobně, jako slečna….anglicky umím minimálně…hello, i am bára….to řeknu…a tak…ale když na mě někdo spustí těžkou angličtinu, tak nevím, která páčka….rozumím věci, které ti lidi ani neříkají, což pak dělá vtipné odpovědi….chci se tedy zeptat, jestli tyto otázky, co jsi vypsal, jsou všechny, nebo kde můžu zjistit, na co vše se můžou ptát? ano, tyto otázky mi příjdou logické…ale předpokládám že se můžou zeptat i něco jiného…známá třeba říkala, že se jí ptali na to, jestli není teroristka, jestli tam nechce prodávat drogy a tak…a co když jim nebudu rozumět, co to po mě chcou a odpovím, že jsem terorista:D to bych fakt nerada….
taky jak tu jedna slečna píše, že neví, jestli má dělat, že anglicky neumí, aby jí snáze pustili nebo má mluvit plynulou angličtinou. Taky jsem slyšela, že lidi, kteří anglicky neumí ani slovo, se tam vždy nějak dostanou a na nic se jich neptají….já pár slov umím, ale bolo mi řečeno, že jakmile ukážeš, že trošičku mluvíš, už do tebe valí a nenechají tě na pokoji….a toho se bojím….že tam dojdu, řeknu hello…a oni mě pak budou zpovídat a já nebudu rozumět ani slovo….a bude to ještě horší…nemám pro jistotu držet pusu a neříkat nic anglicky?? díky moc za odpověd:-)

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.