Imigrační kontrola v USA: Jak jí úspěšně projít

Vstupní pohovor do USA s imigračním úředníkem je povinný pro všechny cizince. Nezáleží, jestli do země přicestovali na ESTA nebo na vízum. Pohovor obvykle netrvá víc než 5 minut, absolvujete ho na prvním letišti v USA, na kterém přistanete.

Imigrační kontrola v USA | © Petr Novák

Základní rady ke vstupnímu pohovoru do USA

Vstupní pohovor se provádí na prvním letišti v USA ještě před celní kontrolou. Jestliže letíte po trase Praha – New York – Dallas, pohovorem projdete v New Yorku.

Pohovor má zamezit vstup do USA lidem, u kterých existuje podezření, že ve Spojených státech chtějí nelegálně pracovat nebo vykonávat jinou činnost americké vládě nelibou. Základní pravidlo imigračního pohovoru zní: Mluvte pravdu.

Čekáním na imigrační pohovor můžete strávit desítky minut. Na začátek fronty si pomůžete tak, že při odbavení požádáte o místo v přední části letadla. Na některých letištích si můžete úředníka vedoucího pohovor vybrat, jinde je vám přidělen.

K úředníkovi přistupujte s úsměvem na tváři, buďte přátelští. Nervozita je zbytečná a může vyvolat podezření, že máte nekalé úmysly. Skutečně je zbytečné se stresovat, pohovor většinou probíhá v celkem pohodové atmosféře.

Úředníkovi předložte cestovní pas s čipemcelní formulář vyplňovaný v letadle.

Na co se mě bude úředník při pohovoru ptát?

Otázky při vstupním pohovoru do USA bývají stejné. Odpovídejte anglicky:

  • Jaký je účel vaší cesty?
    Jsem turista, chci poznat Spojené státy.
  • Kde budete bydlet?
    Mám rezervovaný pokoj v hotelu Travelodge Hollywood.
  • Znáte někoho v USA, máte zde nějaké příbuzné?
    Žádné příbuzné tu nemám a v USA nikoho neznám.
  • Jak pracujete?
    Jsem obchodní zástupce firmy ABC z Prahy. Prodáváme sportovní oblečení.
  • Kdy se vracíte zpět do ČR, máte zakoupenou zpáteční letenku?
    Zpáteční letenku mám, odlétám příští týden v sobotu.
  • Kolik s sebou máte peněz, máte s sebou kreditní kartu?
    Mám 550 dolarů v hotovosti a mnohem víc na bankovním účtu.
  • Po kolikáté jste v USA?
    Potřetí, v letech 2009 a 2012 jsem byl v New Yorku.
  • Co máte v USA v plánu?
    Mám v plánu road trip do San Francisca, zajímají mě hlavně národní parky.

Po zodpovězení otázek vás vyfotí a sejmou vám otisky prstů. Bude-li vše v pořádku, úředník vám do pasu otiskne vstupní razítko a můžete si jít vyzvednout kufry. Podezřelé osoby jdou buď na důkladnější pohovor, nebo obratem letí domů.

Pokud do USA neletíte na vízum, nezapomeňte včas vyplnit registraci ESTA.

Nejčastější dotazy ohledně imigračního pohovoru do USA

Cestuji do USA s rodinou/kamarády, můžeme jít na pohovor společně?

Poproste úředníka, ať vás vezme najednou. Většinou to není problém.

Letím na trase Praha – Londýn – Las Vegas – Tucson. Kde bude pohovor?

Pohovor se vždy absolvuje na prvním letišti na území Spojených států amerických. V tomto případě bude pohovor probíhat v Las Vegas.

Musím projít přes imigrační, když v USA jen přestupuji?

Ano. Bez ohledu na to, že v USA jen přestoupíte na jiný let, musíte na pohovor.

Neumím anglicky, jak mám absolvovat vstupní pohovor?

Nemějte strach, takových lidí je dost. Osvědčená rada zní: Poproste někoho anglicky mluvícího a sepište spolu odpovědi na výše uvedené otázky. Připište, že neumíte anglicky, papír vytiskněte a při pohovoru ho předložte imigračnímu úředníkovi. A naučte se anglicky alespoň pozdravit. :-)

Jaký minimální čas potřebuji na přestup, pokud mám stihnout i pohovor?

Záleží na velikosti letiště, potřebě měnit terminál nebo délce fronty na imigračním. Spodní hranice na menším letišti je kolem 1 hodiny. Naopak na velkém letišti, kde budete čekat ve frontě a ještě přejíždět do jiného terminálu, nemusí stačit ani 2 hodiny.

Když neprojdu pohovorem a pošlou mě zpět domů, kdo platí letenku?

Letenku zpět na výchozí letiště platí aerolinky, kterými jste přiletěli do USA.

Některé společnosti si proto na rizikových letištích platí bezpečnostní agenturu provádějící předpohovor. Tato praxe je běžná třeba v Amsterdamu.

Nebudete-li do USA vpuštěni, nemáte nárok na vrácení peněz za letenku, ubytování ani na proplacení dalších nákladů.

Musím na imigračním ukazovat vytištěnou schválenou registraci ESTA?

Ne, imigrační pracovník vás vidí v systému. Nicméně schválenou ESTA vyžadují některé letecké společnosti. Doporučuji si udělat screenshot čísla registrace, poslat si ho do e-mailu a uložit do telefonu.

Nemám zpáteční letenku, vadí to?

V žádném případě to neznamená automatické odmítnutí vstupu do USA. Připravte na dotaz zda, kdy a jak se plánujete vrátit zpět domů.

Diskuze k článku (1 975 komentářů)

Luci (18)
10.10.2016
3:21

Hezky vecer z Chicaga.
Dnesni pohovor s imigracnim nebzl ani tak pohovorem jako zodpovezeni jedne otazky a do minuty jsem stala a cekala na kufr. Tim, ze jsem letela podruhy, tak jsem sla ke kiosku, splnila co se po me chtelo, vyjel mi papir a s nim jsem sla k imigracnimu. Nikdo tam nebyl, takze jsem necekala ve fronte jak tomu bylo, kdyz jsem do Chicaga letela poprvy a jediny na co se me zeptal bylo, na jak dlouho tady budu. Dal mi razitko a „bye“
Jedine co me nejak vrta hlavou je to, ze misto datumu mi k razitku dopsal WT. Nevi nekdo, co to znaci ?? Minule jsem dostala k razitku datum do kdy mohu ve statech pobyvat. Budu rada za pripadnou odpoved.

Vsem ahoj :]

Odpovědět
Franta (1975)
10.10.2016
8:27

@Luci:
WT – waiver tourist. Asi se mu nechtělo vypisovat z datem. Počítám, že to zjednodušeně znamená těch 90 dní. WB je pak waiver business.

Odpovědět
Sebastian (3)
11.10.2016
21:28

Ahoj. Příští týden letim podruhé do USA. Poprvé jsem letěl do Miami přes Londýn a vse bylo v pořádku. Tentokrát letim do NY přímo z Prahy s Deltou. Chci se zeptat jestli už v Praze můžu očekávat nějaký pohovor podobny tomu v US. Dekuju za odpověď.

Odpovědět
Franta (1975)
12.10.2016
6:10

@Sebastian:
V Praze může být (a nejspíš i bude, je to Delta) bezpečnostní pohovor v gatu před nástupem do letadla. Není to imigračka, jen mají podobné otázky. Kam letíte, proč, na jak dlouho, znáte někoho v USA, kdo vám balil kufr, vezete někomu něco, chtěl někdo, abyste někomu něco vzali…

Odpovědět
Kateřina (2)
12.10.2016
9:04

Ahoj,
chtěla bych moc poprosit o radu. S manželem jsme se teď v sobotu vzali. Pro svatební cestu jsme se rozhodli ze dne na den a vyhrál New York City. Jen mám teď drobnou obavu z cestování, jelikož jsem přijala manželovo příjmení. Vím, že pas je platný 3 měsíce od svatby a můžu na něj vycestovat, nicméně se trochu bojím pohovoru na imigrační kontrole. Bylo mi řečeno, že musím mít ve všech papírech shodné příjmení (takže v registraci ESTA mám příjmení za svobodna), nicméně když se mě zeptá imigrační, jak se jmenuji – co mám říct? Odpovědět manželovým příjmením (a pokusit se vysvětlit, že v dokladech a všude jinde uvádím své dívčí jméno) či říci své příjmení za svobodna, aby to pasovalo s papíry? Manžel anglicky hovoří, já však bohužel moc ne, ovládám jen strohý základ. Takže vlastně ani nevím, jestli je lepší, při otázce „cestujete s někým“ odpovědět – ano, s manželem, či ano, s přítelem. Vím, že je to možná drobnost, ale jsem z toho trochu nervozní. Do odletu nám zbývá pár dní. Poradíte mi, prosím?

Moc děkuji a přeji krásný den,

Káťa

Odpovědět
Franta (1975)
12.10.2016
10:09

@Kateřina:
Buď v klidu. Imigrační se tě nebude ptát, jak se jmenuješ, to má v pasu, je tam i tvůj otisk. Pokud bude sedět s tím, co sejme tobě na místě, tak není důvod zjišťovat víc. Spíš se bude ptát na to kam jedete, proč, na jak dlouho…

A kdyby se náhodou dostal až k tomu, že jste manželé, ale máte jiné příjmení, tak pak mu řekni, že cesta byla narychlo a nový pas bys nestihla zařídit. Navíc jsou i páry, kde mají oba své původní příjmení.

Odpovědět
Kateřina (2)
12.10.2016
11:07

A problém s tím, že pas platí jen tři měsíce od svatby, tzn. do nějakého ledna 2017, si myslíš, že by taky neměli? Chtěli jsme do NYC letět jen cca na týden teď v říjnu. Snažila jsem se vše potřebné zjistit tady na úřadech, kdy na Min.zahraničních věcí mi řekli, že je to problém, že pas musí platit min. 6 měsíců po mém návratu. A to já splňovat nebudu. To samé mi bylo sděleno vedoucí odboru správní agendy na městském úřadě.

Děkuju,

Káťa

Odpovědět
Franta (1975)
12.10.2016
14:00

@Kateřina:
Tak to imigrační asi vědět nebude, že pas platí jen 3 měsíce. Pokud ti to teda do pasu někdo nenapsal.
A hlavně, ČR patří do „klubu šesti měsíců“, takže stačí, že pas bude platný v době odjezdu z USA. Což se, podle mě, vztahuje i na tvůj případ.

Info je i na stránkách MZV

Odpovědět

@Kateřina: Při cestování do US bych byl velmi opatrný při sdělování jména. Co platí u vás neplatí u nás. Jméno se musí shodovat se skutečností. Tak se nikde nepodřekni. Platnost pasu je v něm napsána, tak nic nevysvětluj o nějakých 3 měsících nebo poletíš hned zpět.

Odpovědět
Lukáš (139)
12.10.2016
21:22

@Sebastian:
Také jsme letěli s Deltou z Prahy do NY…pohovor proběhl hned ve frontě na odbavení…dvě česky mluvící slečny se normálně ptají co kdo jak a kde, pak ti na pas nalepí štítek a letíš.
Další „kontrola“ proběhne po přistání na JFK, vystojíš frontu k budce s imigračnim, ten už se tě jen zeptá proč sem cestuješ, řekl jsem turistika, vyfotí si tě, vezme otisky a vítej v USA :)

Nevím proč jsem se toho bál, je to fakt o ničem a doufám, že příští rok si to zopakuji.

Odpovědět
Sebastian (3)
13.10.2016
17:23

No Já když byl v Miami tak se mě akorát zeptal How are you ? Rekl jsem I am tired a usmál jsem se a welcome to USA. Takže žádný obavy nemam. Spíš me zajímalo jak to chodi když letis přímo z Prahy. Takže moc dekuju za odpověď @Lukáš:

Odpovědět
Lukáš (139)
17.10.2016
22:04

@Sebastian:
Zřejmě už jsi v NY :)
Tak pak napiš zkušenosti…

Odpovědět
Jiřina Keňová (1)
21.10.2016
21:02

Poprve letím z Prahy do Berlínaa odtud do Miami a dál na ostrov St. Croix. V Miami je výpis celního prohlášení nutno napsat na počítači. Má někto s tímto zkušenosti ?
dík Jiřina

Odpovědět
Petr Novák (2193)
24.10.2016
9:44

@Jiřina Keňová: Ahoj, to je pro mne novinka. Neslyšel jsem o tom, že by bylo nutné vyplňovat formulář na počítači. Kde jsi o tom slyšela? :-)

Odpovědět
Franta (1975)
24.10.2016
11:24

@Jiřina KeňováPetr Novák:
Jestli je tu nutnost netuším, neslyšel jsem o tom. Nemyslel někdo použití kiosku k odbavení? Těch je v Miami hodně, ale co vím, tak nejsou povinné.

Odpovědět
Klára (2)
25.10.2016
23:04

Dobrý večer,

plánujeme cestovat do USA celá rodina – 2 dospělí a 3 děti. Chceme strávit u známých cca 2-2,5 měsíce. Letenku máme zpáteční, hotel bookovat nebudeme, budeme bydlet právě u známých. Mám trochu nerva ze vstupního pohovoru. A) letíme celá rodina B) letíme na dlouhou dobu (možná podezřele?) C) nemáme zajištěné bydlení D) asi nebudeme mít požadovaný obnos peněz s sebou na tak dlouho dobu (???) – peníze nám budou plynout na účet z ČR postupně (renta), hotovost budeme mít omezenou a aktuální stav účtu při příletu do USA asi nebude úplně naditý.

Dotaz: CO ODPOVĚDĚT NA IMIGRAČNÍM POHOVORU, ABYCHOM SE NEDOČKALI ZPÁTEČKY DO EVROPY?

Chápu, že budeme vypadat dost podezřele :-( Pomohl by A) zvací dopis od známých, kteří nás zdarma ubytují a poskytnou jídlo, B) výpisy z účtu v ČR, kam chodí pravidelně určitý obnos peněz jež hodláme v USA čerpat, C) pracovní smlouva manžela s potvrzením od zaměstnavatele o poskytnutém neplaceném volnu?

BUDE NĚKOHO ZAJÍMAT, ŽE S SEBOU MÁME ŠKOLOU POVINNÉ DÍTĚ A NEJSOU PRÁZDNINY? Pomůže dopis ze školy, že si veze učivo s sebou a že složí po návratu srovnávací zkoušku?

ZAJÍMÁ NĚKOHO, ŽE NEMÁME DĚTI KOMPLETNĚ NAOČKOVANÉ? Pravděpodobně ne (Holanďani mají také jiný očkovací kalendář než platí v USA), přesto… četla jsem o dotazech na zdravotní stav a infekční choroby… tak aby se nevyvrbila otázka na vakcíny. Sama jsem v USA chvíli žila a než mi bylo uděleno vízum, musela jsem se nechat doočkovat dle US předpisů.

Budu vše konzultovat s ambasádou, i tak píši sem, budu ráda za Vaše názory a hlavně, třeba můj dotaz pomůže dalším rodinkám na cestách a v podobné situaci ;-)

Díky!

Díky předem!

Odpovědět
Petr Novák (2193)
26.10.2016
10:13

@Klára: Dobrý den,

hlavně mluvte pravdu. Hloupě znějící pravda je lepší než skvěle vypadající lež. Zvací dopis pomůže asi nejvíc, pokud chcete mít klid, můžete si vzít také potvrzení od zaměstnavatele a výpisy z účtu. Vytáhl bych je však až v případě, když by se vyskytly problémy.

Děti nikoho zajímat nebudou, maximálně se zeptají a vy jim pravdivě odpovíte. Očkování nebude na těch 2,5 měsíce potřeba.

Odpovědět
Tomas (8)
27.10.2016
20:36

Zdravim.letim v Prosinci do USA,chci si vzít Snowboard,protože budu travit nejaky cas v horách :) nevite kolik ta sranda stoji,neberu si klasický kufr,jen snowboard a prirucni zavazadlo,letim Praha-Berlin,Chicago-Sacramento, AirBerlin a v USA American Air…nemužu nikde dohledat co stoji takovy tip zavazadla.
Diky moc

Odpovědět
Franta (1975)
27.10.2016
21:19

@Tomas:
Chce se to proklikat. :-)
https://www.airberlin.com/en/site/landingpages/baggage_services.php?cat=2
https://www.airberlin.com/en/site/landingpages/fees.php#sport
Záleží na typu letenky, váze a době odbavení. USA je „Zona 4“, takže 100-275,- €, případně si ho nemůžeš vzít vůbec.

Pro zpáteční cestu to možná bude podle AA.
https://www.aa.com/i18n/travel-info/baggage/specialty-and-sports.jsp
https://www.aa.com/i18n/customer-service/support/optional-service-fees.jsp
Podle všeho to spadá to pod nadměrné zavazadlo, takže asi 200,-$
Aspoň tak jsem to z toho pochopil já.

Předpokládám, že to máš jako jednu letenku, takže v Praze zaplatíš poplatek AB a bude to až do Sacramenta. Zpět zaplatíš poplatek AA a bude to až do Prahy.

Odpovědět

Dobrý den rád bych se zeptal zda je možnost se odstěhovat do USA z důvodu diskriminace v CZ co k tomu potřebuji a co bych měl udělat děkuji předem za odpovědi

Odpovědět
Franta (1975)
28.10.2016
6:19

@Boys:
A kdopak tě diskriminuje? Bílí? Tak to doporučuji Texas.

Ne, není to možné. ČR je vedená jako bezpečná země, takže smůla. Ale můžeš to zkusit. Dojdi si na ambasádu v Praze a zeptej se.

Možná to bude znít hnusně, ale onehdá jistá skupina zaplevelila Kanadu tak, že nám zpět nadělili víza. Byl z toho hrozný problém a „ostuda“, jak jsme tu oškliví. Pak sem dorazila vládní komise z Kanady, zjistila, že tu nikoho zase tak moc neutiskujeme. Díky tomu se víza zrušila a podobné žádosti o azyl se vyřizují velmi rychle, zamítnou se.

No, kdybych se v tobě pletl… Už tu máme i registrované partnerství, takže ani tento důvod neprojde.

Odpovědět
Martin (3)
30.10.2016
11:49

Dobrý den,

mám šanci se dostat na ESTU přes imigrační, když pojedu navštívit přítelkyni? Nebo to vzbudí podezření, že tam chci zůstat a je lepší v tomto případě pravdu nemluvit?

Dosud jsem tam jezdil na J-1 vízum.

Díky.

Odpovědět
Franta (1975)
30.10.2016
12:47

@Martin:
Přítelkyně je Češka, co tam pracuje nebo Američanka?
Jestli Češka, tak řekni, že se za ní jedeš podívat, protože ti chybí.
Jestli Američanka, tak řekni, že se za ní jedeš podívat, protože ti chybí a kdyby se ptal na svatbu, tak (popravdě) řekni, že zatím není v plánu, dokud si nebudete jisti. Na svatbu to chce snoubenecká víza. Samozřejmě může být podezíravý, protože dost lidí tam jede na ESTA, aby si vzali am. partnera, kvůli GC. Ale už jsi tam byl několikrát, jak píšeš, a vždy zase odjel, tak snad to bude v klidu i teď.

Odpovědět
Martin (3)
30.10.2016
13:00

Je Američanka. Samozřejmě budu mít zároveň zpáteční letenku, pořád jsem student a určitě chci v Česku dostudovat. Tak nevím, jestli není lepší říct, že tam jedu třeba navštívit přátele, který jsem tam doposud poznal. Ale zase když tam chci jet na 3 – 4 týdny, tak to by asi vypadalo divně, že jedu jenom za kamarády.

Odpovědět
Franta (1975)
30.10.2016
15:37

@Martin:
To se asi budou ptát i na volno ve škole. Je na tobě, co řekneš, ale řekni to tak, ať je to pravda. Někdy dávají záludné doplňující otázky, tak ať se do toho nezamotáš.

Odpovědět
Mesi (388)
31.10.2016
2:01

@Martin: Mluv pravdu az na to, ze je to pritelkyne. Rekni, ze jedes navstivit friend, ne girlfriend. Tim by sis vyrazne snizil sanci.
Kdysi mi na US ambasade doprorucili zazadat o vizum misto ESTA coby cerstvemu manzelovi Americanky. Nemel by byt problem, ale rekli nam, ze jestli chceme mit jistotu, ze nenarazime na nekoho, kdo se spatne vyspal, tak radeji vizum. Napsali mi do neho „Manzel americkeho obcana, momentalne nema imigracni umysly“.

Odpovědět
Martin (3)
31.10.2016
17:02

Stává se často, že české občany nepustí do USA? Jak říkám na vízum je to v poho, ale zajímalo by mě, jestli je velká pravděpodobnost, že mě můžou otočit nazpátek na ESTU.

Odpovědět
Franta (1975)
31.10.2016
18:28

@Martin:
Na ESTA tě vrátí úplně stejně jako na vízum. Neexistuje žádné, na vízum je to v poho. Jak se nebudeš pozdávat imigračnímu, tak jedeš domů. Teda většinou jdeš na druhý pohovor, a až tam se rozhodne, co s tebou. Pustit nebo poslat zpět.
Ambasáda (vydávání víz) patří pod Ministerstvo zahraničí (Department of State), imigrační pod Ministerstvo vnitřní bezpečnosti (Department of Homeland Security). Sice spolu (úzce) spolupracují, ale to, že jeden něco povolí, ještě neznamená, že to udělá i ten druhý. Jak u ESTA, tak u víza máš napsáno, že tě opravňuje k cestě do USA, ale ne ke vstupu.

A k otázce. Nestává se to často, ale stává se to. Kdyby to bylo často, tak nejsme v programu ESTA.

Odpovědět
Petr Novák (2193)
1.11.2016
10:54

@Martin: Jedna už fousatá statistika uvádí, že 98 % osob je vpuštěno do USA po první prohlídce a 2 % lidí jsou poslány na druhotný pohovor. Z těch 100 % je zamítnut vstup cca 0,1 % lidí.

Odpovědět
Anna Sindelarova (1)
12.11.2016
21:03

Predne bych do tech hlavnich otazek, uvedenych na zacatku doplnila, ze se hodne ptaji – Kdo balil zavazadla? Kdo byl u toho, kdyz byla balena zavazadla? Pozadal vas nekdo o doruceni, nebo prevzeti balicku?

Dale bych se chtela zeptat, kdyz mam visa do USA, potrebuji ESTA? V podstate vyuzivam USA jenom jako prestupni stanici do Kanady

Odpovědět
Franta (1975)
13.11.2016
0:23

@Anna Sindelarova:
Na tyhle otázky se spíš ptají při bezpečnostním pohovoru při přestupu na let do USA v Evropě.
Pokud máš platné vízum, tak ESTA není potřeba. Buď jedno nebo druhé.

Odpovědět

@Tomas:
Dej potom vědět jak jsi byl spokojen se střediskem, já tam letím v březnu.

Odpovědět
Sarah (5)
13.11.2016
18:34

Zdravím,

chtěla bych se zeptat, 18.prosince letíme s přítelem do NY přes Vánoce. Žije tam jeho bratr, bohužel ilegálně, zajímalo by mě, jestli kvůli tomu můžeme mít nějaký problém při kontrole u imigračního úředníka, jestli je to tak „vychytrale“, že se jim to tam nějak objeví a popřípadě jak postupovat při pohovoru, neradi bysme mu způsobili nějaké problémy. Díky za info :)

Odpovědět
Franta (1975)
13.11.2016
18:49

@Sarah:
Někde tu už něco podobného je. Jedno děvče se tam nedostalo, protože tam už dlouho žila její mamka nelegálně, pak tam jela její sestra s přítelem a taky tam zůstali. Když jela ona, tak jí nepustili. Je otázkou, zda mají informace o všech. Určitě vědí, kdo přiletěl a už neodletěl, ale kdo ví, jestli ví i vzájemnou rodinnou provázanost s dalšími turisty.
Asi bych řekl, že jedu trávit svátky ke známým. Pokud se na bratra přímo nezeptá, tak bych ho nezmiňoval. Pokud se zeptá, tak říct pravdu. Uvidíme se s ním, víme, že je tu nelegálně a nechceme tu zůstat.

Odpovědět

Ahoj. V lednu nastupuje do školy v Miami syn od přítelkyně. V březnu bychom za nim chtěli cestovat cca na 10 dní. Neumíme s přítelkyní AJ. Na kontrole máme říct že jedeme navštívit syna (abychom nebyli riziko že tam chceme zůstat :-) všichni 3 se jmenujeme jinak ) Máme si připravit i nějaký dokumenty? Výpis z banky,práce atd.? Stačí mít jen booking motelu. Nebo dopředu zaplacený ?

Odpovědět

Ještě k mé otázce. Přítelkyně ještě není rozhodnutá zda poletí. je možné že poletím sám. Mám na imigračním také nahlásit že letím za synem přítelkyně?

Odpovědět
Petr Novák (2193)
17.11.2016
10:33

@Petr: Ahoj Petře,
přesně tak, řekni pravdu. Jedete na 10 dní navštívit syna [přítelkyně], který studuje v Miami. Máte zpáteční letenky a rezervaci motelu. Důležité je říkat vždycky pravdu. Pokud se bojíte, že nezvládnete komunikaci v angličtině, napiš si na papír odpovědi na všechny otázky a buď je čti, nebo jim je ukaž.

Odpovědět
Franta (1975)
17.11.2016
11:22

@Petr:
Kdyby nastala ta druhá verze a letěl jsi sám… Pokud by se imigrační ptal, proč neletí přítelkyně, matka toho kluka, ale ty, tak řekni, že se bojí létat. Možná to není úplně pravda, ale pořád lepší, než aby imigračního napadlo, že kluka (přítelkyni) využíváš k tomu, aby ses dostal do USA.

Odpovědět

Dobrý den,
letíme na 14-denní dovolenou 2 dospělí + 2 děti (8 a 3 roky).

Pokud by nám neumožnili pohovor jako celé skupině (nějakou základní angličtinu ovládám jen já) jak si máme rozdělit děti? Očekávám, že bych si je vzal k sobě já…

Máme si připravit překlad na otázky s imigračním úředníkem pro každého z nás (já se snad bez něj obejdu a na základní otázky odpovím, vytáhl bych jej jen v případě nutnosti…)?

Jaké (hotovost / karta) a jak velké finanční zajištění máme deklarovat pokud budeme tázáni?
Všechna ubytování na všech našich navštívených místech budeme mít v době příjezdu již zaplacena a cestujeme se zpáteční letenkou. Autopůjčovny budeme mít pořešeny kreditní kartou.

A obecně pohovor: je to pro kompletní rodinu s dětmi v něčem opravdu nepříjemné nebo to lze přirovnat ke vstupnímu pohovoru např. do Austrálie, SAE nebo Nového Zélandu?

Ještě bych porosil o odpověď na jiné téma:
Jako místo pobytu jsme do ESTA uvedli náš první hotel (na letišti LAX), druhý den po prohlídce města pokračujeme dalším letem na Havaj.
Všechny lety (Lufthansa + United) máme na jedné rezervaci – máme va LAX zavazadla odevzdat ihned po kontrole nebo si je můžeme přes noc vzít s sebou na hotel a odbavit je až při nástupu na další let?

Máme se řídit kódy na zavazadlech (LAX, SFO, EWR atd.) abychom si byli jistí na kterých letištích se se svými zavazadly potkáme a kde ne? Např. při letu z HNL do PRG přes SFO, EWR a FRA bude na zavazadlech PRG, tudíž budou odbaveny až do Evropy a naše stopovery budeme podnikat jen s příručními zavazadly?

Děkuji za odpovědi, K.

Odpovědět
Lukáš (139)
23.11.2016
11:19

@K.:
Ahoj,
pohovor Vám určitě bude umožněn celé rodině, toho se obávat nemusíš.
Takže tím padá i tvoje druhá otázka.
Na finance se tě nikdo ptát nebude, já neměl při vstupu v hotovosti ani dolar, jen něco na účtech.
Myslím, že jste téměř dokonalá turistická rodina pro bezproblémový vstup do USA – zpáteční letenky, zarezervované ubytování i auto.
Není se tedy čeho bát, naopak.

Podle toho, co píšeš o letence, se k zavazdlů v LV vůbec nedostanete, budou k vyzvednutí až ve finální destinaci.
Proto si nutné věci vezměte sebou do příručního zavazadla…jen ne pití nebo krémy apod :)

Odpovědět
Petr Novák (2193)
23.11.2016
11:39

@K.: Ahoj,

jak odpověděl Lukáš. Co se týče peněz, řekni pravdu, pokud se budou ptát. U vás by neměl být sebemenší problém s pohovorem, bude to formalita. Dá se to přirovnat k té Austrálii nebo Zélandu.

Zavazadla vám odbaví až na Havaj, ale na prvním letišti na území USA si je můžete vzít k sobě. Pak je jen odevzdáte na baggage drop. Neměl by to být problém, ale pro jistotu se zeptejte. Na cestě zpět odevzdáte kufr v Honolulu a uvidíte ho až v Praze.

Odpovědět
Franta (1975)
23.11.2016
12:28

@K.:
Jak správně uvedl Petr, kufry si na LAX budete muset po imigračním vzít a projít celnici,pak je odevzdat pro tranzit.
Viz videa:
https://www.youtube.com/watch?v=WHt2xnXk8AI&feature=youtu.be&t=3m
https://youtu.be/pd5wIVuM8E4?t=6m10s
Je možné, že vás nechají si je na noc vzít do hotelu, ale pak budete muset zase absolvovat odbavení. Na to se ale zeptejte u informací, než dáte kufry na transit.

Odpovědět

Děkuji za odpovědi,
tak nějak jsem si to představoval, asi jsem to chtěl slyšet od někoho nestranného ;)

Ještě jednou díky, K.

Odpovědět
erika (2)
25.11.2016
16:07

Ahojky,
letím na 3 měsíce do USA, cestovat. Mám docela strach z imigračního pohovoru. Letím sama a nemám tam žádné známé, Letěl jste tak někdo? Pustili vás v pohodě?

Odpovědět
erika (2)
25.11.2016
16:41

Ještě jsem zapomněla dodat, že nemám ani rezervované auto a ubytování jen na několik prvních dní. Zbytek budu rezervovat po cestě. Nebudou po mě třeba chtít vidět email s potvrzenýma rezervacema?

Odpovědět
Petr Novák (2193)
25.11.2016
19:05

@erika: Ahoj Eriko, pokud jim ukážeš zpáteční letenku a svoje cestovatelské plány, nebude s tím problém.

Odpovědět

Ahoj, s přítelem (a možná i sestrou) chceme letět 20.1. do LA. Plánujeme cestu na blind po USA a i tom všem psát cestovní blog. Budeme mít pouze zajištěné ubytování na první cca 4dny. Finančních prostředku máme dost. Jsme teď všichni nezaměstnaní, což to je pro nás právě to proč si jedeme splnit sny. Jak dlouho zůstaneme a kam pak dal poletime přesně nevíme, vše bude po prozkoumání USA záležet na levných letenkach – Mexico možná Kanada a nebo zpět. Myslíte ze je to velký problém nemít letenku (zpět nebo do jiné země) a ještě být mladý a nezaměstnaný? Myslíte, ze je lepší si nějakou letenku koupit, i když se nám to nehodí. A nebo se jim snažit vysvětlit náš plán? Jak to zní vám jako nezaujate straně. Děkuji..

Odpovědět
Franta (1975)
29.11.2016
8:31

@Hana:
1) Jak hodláte vstoupit do USA? NA ESTA nebo víza? Na ESTA potřebujete zpáteční letenku, na víza letenka není nutná, ale zase se budou na ambasádě ptát na vaše pevné vazby v ČR, bydlení, práce…
2) Nevíte, jak dlouho zůstanete? Ale víte. Na ESTA max 90 dní, na Víza max 6 měsíců. Oboje ale určí imigrační při pohovoru, takže to může být i méně.

Jinými slovy, to může být takhle:
Vy – „Letíme sem k vám, nemáme plán, nemáme letenky zpět, nemáme doma práci“
Imigrační – „Nemáme zájem.“
Je jen na vás, aby to tak nedopadlo.

Pokud chcete cestovat do USA, tak si předně zařiďte vše, aby vás tam chtěli. Vypracujte si itinerář cesty, změnit ho můžete kdykoliv podle aktuální situace. Kupte zpáteční letenku (u ESTA je povinná), odlet se dá u některých za poplatek změnit. Udělejte si rozpočet, ubytování, auto, strava, drobné výdaje (suvenýry, vstupy a tak). Peněz máte dost. Co je to dost? Nechci vědět částku, ale opravdu to stačí na delší pobyt a s ním spojené výdaje? Imigračního musíte přesvědčit, pokud budete odpovídat, nevím, netuším, asi, možná, neplánuji…, tak moc důvěry nezískáte. Většinou je pohovor rychlý, kam, proč, vítejte v USA. Ale pokud se zeptá na víc a nebudete schopni hned rozumné odpovědi, tak jdete na secondary, tam vás, každého zvlášť, rozeberou jako lego a řeknete i to, co jste nechtěli.

Odpovědět
Pavlína (2)
12.12.2016
12:29

ahoj, chystam se v lednu do US (Chicago) na nejaky nakupy a podivat se po meste, ESTA uz je schvalena, letenky a hotel si budu vyrizovat tenhle tyden, ale samozrejme mam strach z pohovoru, abych jen neutratila spoustu penez a nic z toho :D umysly mam ciste nakupni a turisticke, v AJ si jsem dost jista, ale precejen se bojim…jsem nezamestnana, chodim pouze po brigadach, studovala jsem VS ale studium jsem prozatim prerusila (ztrata chuti a motivace ke studovani, potrebovala jsem zmenu)..nechci aby si mysleli ze se jim tam chci nastehovat, kdyz se me zeptaji na praci/studium, co jim mam rict aby me pustili a vse probehlo hladce? navic cestuji sama, nesehnala jsem zadneho partaka co by investoval tolik penez do vyletu, nebude jim i tohle podezrele? diky predem za odpoved :)

Odpovědět
Pavlína (2)
12.12.2016
12:38

jo jeste jsem se zapomnela zeptat, chystam se zustat jen cca 4-5 dnu, kolik cca penez bych mela mit u sebe? bude stacit 10000kc? nebo radeji vic?

Odpovědět
Franta (1975)
12.12.2016
13:29

@Pavlína:
Žádný stres. Většinou se na peníze neptají, těch 10.000,- by měli v pohodě stačit, když budeš mít letenku i ubytování zaplacené. Mě se třeba na peníze neptali nikdy. Hlavní je nebýt nervózní a odpovídat popravdě na položené otázky. Většinou je to, kam, proč, na jak dlouho… Nic navíc jim říkat nemusíš, když budou chtít něco vědět, tak se zeptají. Naopak zbytečně moc informací navíc by jim mohlo dát důvod myslet si, že chceš něco zakrýt. Prostě v klidu odpověz a bude to v pořádku.

Podezřelé může být cokoliv, ale je lepší na to nemyslet. Zbytečně to znervózní. Už jsem tu psal, že jsem bratrovi automechanikovi poradil, aby si pořádně umyl ruce od oleje, který měl i za nehty. Vzal to tak důkladně, že mu pak skoro nešli vzít otisky. :P Takže si díky tomu užil secondary inspection. Ale vše v pohodě, jen opět otázky, kam, proč, ke komu a pustili ho.

Odpovědět
Nelli E (6)
17.12.2016
0:25

Ahojky chci se zeptat na několik dotazů, do USA teď plánuji jet na začátku ledna, letenkou mam zakoupenou i zpáteční – dohromady to dělá 89 dnů (je tam tedy rezerva jeden den v případě zpoždění letu nebo něčeho). Do usa jedu za přítelem, chceme prostě být spolu, cestovat, chodit na pláž, užívat volna..Právě jsem skončila školu…Nehodlám si tam vzít žádný velký obnos peněz protože on pracuje a řekl ať se o to nestarám. Mám ovšem strach, že na imigračním se jim nebude líbit že cestuju na tak dlouhou dobu a jen „za přítelem“..Mohou z toho být problémy? Je lepší říci, že se o mě přítel finančně postará? Někde jsem tu četla, že holčinu co jela na 88 dnů a taky za kamarádem nepustili protože si mysleli že tam jede pracovat…to bych opravdu nechtěla…Nic nelegálního tam nejedu dělat, ovšem si prostě myslím že v očích imigračního úředníka bude takto dlouhá doba a důvod jet za přítelem prostě hrozně podezřela…Vím přesně kde budu bydlet, mám zakoupenou zpáteční letenku i vím co tam chci dělat – návštěva Orlanda, Fort Meyers, nákupy, chodit na pláž,..

Další dotaz – když jsem byla v usa v říjnu musela jsem být hospoitalizována kvůli infekci. Takže mám v USA zatím nezaplacené účty z nemocnice, ovšem jsem byla pojištěna a je to v řešení s pojíšťovnou. Promítne se to nějak úředníkům na imigračním tato skutečnost nebo se jim tam toto neukáže?

A ještě – jak na CBP poznají kdy jsem opustila USA? žádný útřžek mi do pasu nedali když jsem tam byla naposled…dělají to teď nějak tak že při odletu naskenují pas a z toho to poznají?

Moc děkuji za odpověď.

Odpovědět
Mesi (388)
17.12.2016
1:31

@Nelli E: Na prvni otazku ti nikdo presne neodpovi. Na druhou uz odpovedel Z. A treti otazka: ano, vedi, kdy jsi opustila USA. Tve udaje ma letecka spolecnost, od ni urad, dale jsi skenovala pas.
A jeste neco na vic: Pises, ze jsi byla v USA v rijnu, ale ne, jak dlouho. Ted planujes letet v lednu… S ohledem na to, jak dlouho jsi byla v USA v rijnu, muzou byt vedeny otazky urednika pri priletu.

Odpovědět
Nela E (6)
17.12.2016
9:51

@Mesi v rijnu jsem tam byla pouze tri tydny

Odpovědět
Nelli E (6)
18.12.2016
17:56

Ještě bych měla doplňující otázku – když po mě budou chtít na imigračním vidět zpáteční letenku – bude jim stačit vytištěný electronic ticket reciept z emailu?

Odpovědět
Franta (1975)
18.12.2016
22:39

@Nelli E:
Bude. Ale info o letence dostanou od letecké společnosti.

Odpovědět
kolda (2)
26.12.2016
7:54

@Mesi: Mesi nejsi z Orlove ?

Odpovědět
Mesi (388)
26.12.2016
18:44

@kolda: Ne

Odpovědět
Kolda (2)
28.12.2016
10:57

Po pohovoru v Amsterdamu pokracuji do Seattlu, ceka me dalsi pohovor? Prestupuji tam do Vegas, na pas mi napsal WO , co to znamena ? Diky za odpoved

Odpovědět

@Kolda: 1) Yes, at CBP Seattle-Tacoma International Airport. 2) An abbreviation of the personal (agent´s) name.

Odpovědět
lukáš (1)
2.1.2017
12:44

ahoj, chtěl jsem se zeptat, jak to udělám když chci do LA odcestovat, ale chtěl bych tam bydlet….

děkuju za odpověď

Odpovědět
Franta (1975)
2.1.2017
13:12

@lukáš:
Jako nastálo? Tak to potřebuješ GreenCard.
Případně pracovní povolení, ale to je jen na dva roky, pak se musí obnovit. Ale není jednoduché ho získat.
A taky si můžeš najít Američanku, co si tě vezme.

Odpovědět
Ohhmeqt (1)
3.1.2017
11:59

Dobrý den, dne 10.1 letím do Chicaga na 14 dní když sem začal plánovat cestu do USA řekla mamka, že tam má kamarádku co tam bydlí už 4 roky a je vdaná za Američana že bych mohl bydlet u nich tak sem to přijal,ale teď začínám stresovat před cestou budu to moje první větší dovolená a čtu jsi fóra a tak tam píšou, že je poslali s letiště domů kvůli tomu že tam byl někdo ilegálně atd nevím jestli ta paní nebyla nějakou dobu ilegálně.Jestli to nemůže být nějaký problém atd naši říkají, že nemám stresovat atd,ale já sem už takový.Ted další věc za ubytování u nich budu platit v podobě tyčinek (ledové kaštany) kolik jich mužů maximálně vzít ?

Odpovědět
Franta (1975)
3.1.2017
15:16

@Ohhmeqt:
Já bych to neřešil, je to kamarádka mamky. Jestli je tam byla nelegálně, tak už to má vyřešené, protože se to určitě kvůli svatbě probíralo.

Kaštanů vezmi „kolik chceš“, ale pozor, aby to nevypadalo, jako komerční dovoz. S kaštany jako takovými nebude problém, jde o to odhadnou množství, které celníkům nebude vadit. Asi bych vzal 10-15 kousků (klidně i 5x velké balení po 4ks) s tím, že to mámině kamarádce chutná, ve Státech nic podobného nenašla, tak jí to vezeš. Otázka je, jestli vzít i nové příchutě https://www.orioncokolada.cz/vyrobky/kastany

Možná by prošla i jedna krabice, koukal jsem, že v ní je 40 balení. Ale asi bych tím vyplnil volné mezery v kufru, než že bych bral komplet krabici. Na zaplacení bys jinak ale potřeboval asi celou paletu. :-) Nějak si sám odhadni, co je to rozumné množství.

Odpovědět
Denisa (1)
6.1.2017
23:42

Dobrý den, 19.ledna odletám do USA z Prahy přes Dallas, kde mě bude čekat pohovor s úředníkem. Mám z toho nervy, protože letím s ESTA za přítelem, u kterého budu bydlet a který se tam o mě bude starat a vše platit, nicméně si s sebou beru asi 500$ v hotovosti a na kreditce asi 1500$. Mám ho poprosit o invitation letter? Mám strach z toho rozhovoru, protože se bojím, že mě pošlou zpátky, když za ním letím na 84 dní a vlastně nemám ani jak prokázat, co tam celou dobu budeme dělat, jestli budeme cestovat a tak. Budou se ptát co tam plánuji dělat, a mám jim říct, že letím za přítelem? Nepřinese to problém? Práci tady mám, zpáteční letenku taky. Jsem z toho na nervy, nerada bych aby mě deportovali, aniž bych ho viděla :) díky za reakce.

Odpovědět
Klára (2)
8.1.2017
10:45

Dobry den,
V lete mam v planu jet do L.A cca na 2 mesice. Mam tam kamarada, ktery uz tam bydli 3 roky a chci ho navstivit, zaroven neco malo procestovat, beru to jako dobrou prilezitost. Bydlela bych u nej a v jeho volnem case bychom spolu cestovali po okoli. Ale k veci, mam obavy z pohovoru, ze se jim to nebude nejak zdat, jak jsem cetla uz vyse, ze sama holka na 2 mesice jet jen tak cestovat je podezrele.. Diky za rady

Odpovědět
Franta (1975)
8.1.2017
12:38

@Klára:
Máš tam kamaráda, můžeš tvrdit, že budeš cestovat s ním. Určitě spolu někam pojedete, i když ne celou dobu, takže vlastně ani nebudeš lhát. Jasně, mohli by si myslet, že tam jedeš za přivýdělkem někam do klubu nebo jako společnice, ale je jen na tobě, jak na imigračního zapůsobíš. Ale to by je mohlo napadnout, i kdybyste byly tři holky. Nebuď nervózní a mluv pravdu.

Odpovědět
Franta (1975)
8.1.2017
12:46

@Denisa:
Zvací dopis je vždy výhoda.
Viz odpověď pro Kláru, nebuď nervózní a mluv pravdu. Možná bych ale vynechal informaci o tom, že ze tebe bude přítel vše platit, to by mohlo být zavádějící směrem k té placené společnici. Budeš u něj bydlet, peníze máš vlastní. A odpovídej jen na to, na co se budou ptát, žádné zbytečné informace navíc. Oni se zeptají když budou chtít něco vědět.

Deportace se neboj, ta je jen když tě tam při něčem nezákonném chytí. Tebe by max poslali zpět. ;-) Ale k tomu podle všeho nebude důvod.

Odpovědět
marta (3)
11.1.2017
13:07

Ja som mala tiež zvací dopis je to fakt výhoda aj keď sa to migračnému moc nechcelo čítať sa usmial keď to videl a hneď bola lepšia nálada u oboch a všetko prebehlo v lepšej nálade a vitajte v Amerike. Doporučujem je to výhoda.

Odpovědět
Martin (7)
11.1.2017
18:19

Ahoj všem cestovatelům do USA. V prosinci 2016 jsem poprvé navštívil USA, konkrétně Floridu. Jelikož nejsem žádný extra angličtinář, tak jsem měl z pohovoru trochu vítr…. Let Praha- Londýn- Miami. Už v Praze paní na check inu si zapisovala kde budeme ubytovaní, v Londýně na gatu kdo letěl na estu tak ulicka vedle než ostatní. Pán naprosto v pohodě, jen co tam budeme dělat. Cca půl minuty. V letadle jsem byl připraven na vyplnění dotazníku, ale vůbec nic. V Miami ten jejich automat, pak asi hodinu a půl ve frontě k úředníkovi. Taky byl naprosto ok. Snad se ani na nic neptal. Dvě minuty. Píší pro toho, kdo je z toho taky tak nervózní jako jsem byl já…

Odpovědět
Sarah (5)
14.1.2017
0:11

Dobrý den, měla bych na Vás prosbu. Dne 18.prosince 2016 jsme odjeli do USA (Newark – New Jersey) s přítelem. Má tam bratra, který už je tam delší dobu a překročil dobu pobytu, tudíž nelegálně. Jeli jsme za ním s tím, že budeme bydlet u něj, ale do papíru, které se vyplňuje v letadle jsme napsali název nějakého hotelu, který jsem našla na internetu. Letenky jsme měli pouze do 31.prosince, ale prodloužili jsme je až na 13.brezna. Jenže se bohužel stalo to, že mi umřel táta, tak jsme letenky opět museli přebookovat na co nejbližší let domů. Dnes ráno jsme přiletěli do ČR a cca za 10 – 12 dnů by jsme se chtěli vrátit zpět. Nechám si přeložit a notářsky ověřit úmrtní list táty, raději i z pohřebního ústavu, kdy byl pohřeb a tak podobně. Máme v New Jersey známého, původem z Ostravy, který má už americké občanství, že při pohovoru máme říct, že jsme nakonec hotel při příjezdu do EWR nesehnali a že nám nabídl, aby jsme pobyt v USA strávili u něj, že bude rád, tak jsme souhlasili a jsme domluvení tak, že máme říct, že budeme bydlet zase u něj po dobu toho dalšího pobytu, dát adresu i jeho kontakt a že se za nás klidně zaručí a vše jim potvrdí, aby jsme mohli strávit v USA tu dobu do března a tak pokračovat v dovolené, kterou jsme plánovali původně. Hrozně se bojíme pohovoru s imigracnim úředníkem, aby nás za takových okolností vůbec pustili. Je někdo, kdo má podobnou zkušenost nebo alespoň někdo, kdo má představu jak to asi může probíhat a dopadnout? Moc děkuji za odpovědi.

Odpovědět
Filip (1)
14.1.2017
17:39

Ahoj,

chci se zeptat, jak má vypadat zvací dopis? Musí jej napsat pouze občan USA a odeslat z USA? Musí mít nějaké náležitosti? Například, když jsem posílal zvací dopis já, mělo to určitou formu, musel jsem doložit prostředky a hlavně vše vyřídit a orazítkovat na cizinecké policii. Díky

Odpovědět
Franta (1975)
14.1.2017
18:27

@Filip:
Stačí email. Mělo by tam být napsáno, kdo koho zve, že se za něj zaručuje a je schopný se o něj v případě potíží postarat.
https://chcidoameriky.cz/jak-napsat-zvaci-dopis-do-usa-soukromy-a-obchodni-vzor-ke-stazeni

Odpovědět
Václav (37)
19.1.2017
17:51

Ahoj,

chtěl bych se ujistit ohledně jedné věci.

Z tohoto článku jsem se dozvěděl, že imigrační pohovor se vždy absolvuje na prvním letišti v USA.

Někdy okolo letošního podzimu plánuji dovolenou v Americe, konkrétně hlavně v Los Angeles a možná i ještě v pár jiných městech, kam bych se přepravil letecky nějakou místní leteckou společnosti.

Chápu to tedy takto správně, že kdybych si například během svého, řekněme třítýdenního pobytu v Los Angeles chtěl na pár dní zaletět do jiného amerického města, konkrétně do Chicaga, a pak zpět do Los Angeles, a nebo kdybych si až po skončení pobytu v L.A. zaletěl do Chicaga třeba na prodloužený víkend, a pak letěl domů odtamtud, tak na letišti v Chicagu, případně, kdybych se z Chicaga ještě vracel do L.A., tak na žádném z těchto letišť už žádný pohovor ani nic jiného, co se provádí na imigračním absolvovat nemusím?

Je to tedy pouze vždy jen poprvé na tom letišti, kam přiletím poprvé, tudíž v mém případě na LAX, až tam přiletím poprvé?

A ještě jeden, asi trochu hloupý dotaz, na těch ostatních letištích, kde už na imigrační nemusím, musím si po vystoupení z letadla hlídat, abych třeba omylem zbytečně na to imigrační nešel (že by tam třeba byli dvě cesty, jedna na imigrační a druhá rovnou pro zavazadla) nebo to ani není možné, protože to imigrační je v jiném terminálu, kam se cestující z vnitrostátních letů vůbec nedostanou, takže tomu vůbec nemusím věnovat pozornost? :-)

Děkuji moc!

Odpovědět
Franta (1975)
19.1.2017
19:36

@Václav:
Ano, pouze to první letiště, kdy do USA přiletíš ze zahraničí, bude pro tebe s imigračkou. Ostatní lety už jsou domácí a nedochází u nich k překročení hranic, ani cestou na Aljašku nebo Hawaii, takže k imigračce není důvod. Mezinárodní let = imigračka, domácí lety jsou bez imigračky.

Odpovědět
Lukáš (139)
20.1.2017
9:41

@Václav:
K té tvé druhé otázce: Toho se nemusíš obávat, po vystoupení z vnitrostátního letu jsme po příletu z JFK do SFO šli rovnou s davem přímo pro zavazadla a tím jsi už prakticky venku z letiště…žádná další kontrola. SFO je velmi příjemné letiště řekl bych, v hale u výdeje zavazedel je všude koberec, wifi zdarma…drobnosti, ale příjemné.

Odpovědět
Václav (37)
20.1.2017
22:56

@Lukáš:
Dobře, díky moc oběma. Ještě bych se chtěl zeptat, co se týká odletu domů z Ameriky, tak tam se také musí procházet nějakým podobným procesem, jako třeba po příletu to imigrační, nebo při odletu už nic takového není a tudíž je to vlastně stejné, jako všude jinde na letištích, takže: odbavení, případně pasová kontrola, bezpečnostní kontrola a nástup do letadla?

Ještě jsem se chtěl zeptat, před nějakou dobou jsem se dočetl, že jsou na LAX kiosky: https://www.cbp.gov/sites/default/files/u483/APX%20LAX%202%20Final.jpg, kam se údajně jde úplně jako první po vystoupení z letadla, nějak se tam naskenuje pas, a pak se jde na imigračku na ten pohovor? Mohl by mi někdo prosím tak nějak popsat, jak se to ovládá, co všechno to obnáší, co se tam musí udělat? Nikdy jsem se s ničím podobným nesetkal a vůbec nic o tom nevím, nerad bych tam na tom něco zkazil a třeba si tím i zadělal na nějaké komplikace.
A jsou tyto kiosky na všech větších mezinárodních letištích v Americe?

Pak bych se ještě rád zeptal na jednu věc, když bych během svého pobytu v Los Angeles, ještě cestoval do jiných měst, jak jsem popisoval v předchozím komentáři, nebo kdybych případně domů letěl z Chicaga, je potřeba toto všechno někam uvést? Vyplňuje se před cestou třeba do toho formuláře ESTA nebo kamkoliv jinam, kam všude po Americe budu cestovat, případně odkud poletím domů, nebo měl bych o tom říct, imigračnímu úředníkovi?

Nemůže být imigračnímu úředníkovi třeba divné, nebo podezřelé, že jsem přiletěl do L.A., ale zpět poletím z Chicaga, kde se ještě po tom třítýdenním pobytu v L.A., ještě několik dní zdržím? :-)

Děkuji moc!

Odpovědět
Franta (1975)
20.1.2017
23:54

@Václav:
S kiosky neporadím, zatím jsem je nepotkal nebo je úspěšně minul. Ale podle mě nejsou povinné a můžeš jít na klasickou celní prohlídku. A jsou pro toho, kdo už v USA byl na ESTA. Na YT určitě bude nějaké video.

Je úplně jedno, odkud odletíš. Hlavně, že odletíš. Nikde se to neuvádí, ale na ESTA musí být zpáteční letenka. A při odletu je jen klasika, odbavení, kontrola před vstupem do prostoru odletů a cesta ke gatu.

PS:
Kiosky jsou tady – https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/locations
Nějaké info na CBP – https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/automated-passport-control-apc
https://www.cbp.gov/travel/trusted-traveler-programs/global-entry/frequently-asked-questions
CBP video – https://www.youtube.com/watch?v=EbbZWXlJKQ0 další videa jsou na liště.

Odpovědět
Václav (37)
22.1.2017
14:46

@Franta:
Paráda, díky moc za odkazy. Vypadá to nakonec celkem snadně :-) a jak se píše, tak to je údajně pro urychlení celého toho procesu.

Každopádně, z toho, co se tam píše, že to můžou využít osoby, které už tam byli na ESTA alespoň jednou od roku 2008 a vlastně i z toho, jak ty jsi řekl, když jsem v USA ještě nikdy předtím nebyl, tak asi stejně ten kiosek nebudu moct použít, ale budu muset jít na klasicou prohlídku.

A ještě jen jestli jsem to správně pochopil, obecně, když se rozhodnu, že použiju ten kiosek, tak se nemusí vyplňovat ten formulář celní deklarace, který se obvykle vyplňuje už během cesty v letadle?

Ještě, jak jsi psal, že na ESTA musí být zpáteční letenka, tak tím myslíš, že když cestuju na ESTA, tak ještě před odletem do Ameriky musím mít koupenou zpáteční? Chápu to správně?
Takže, to by asi byla celkem komplikace, kdyby nastala situace, že bych se během pobytu z nějakého důvodu rozhodl, že bych tam chtěl zůstat třeba o několik dní déle, když už bych měl zakoupenou i zpáteční letenku na konkrétní datum :-)

Ještě jestli se můžu zeptat, když cestuji na vízum na delší dobu, třeba jako student, který tam studuje několik měsíců, nebo třeba i akademický rok, tak zpáteční letenku nemusím mít ještě před odltem do USA nebo to je také podmínka, že jí musím mít?

Ještě jednou díky moc!

Odpovědět
Franta (1975)
22.1.2017
15:40

@Václav:
Jak jsem koukal, tak ten celní formulář je, viceméně, součástí otázek v kiosku. A píší tam, že pokud jsi ho vyplnil, tak ho pak můžeš dát ke skartaci při odevzdávání lístku z kiosku. A pokud poletíš poprvé, tak na kiosek budeš koukat z fronty na imigračku.

Na ESTA je zpáteční letenka jednou z podmínek. Letenka se dá potom přebookovat na jiné datum. To ale neplatí pro ty nejlevnější, ty jsou (v naprosté většině) nevratné, neměnné a nepřenosné. V takovém případě nezbude nic jiného, než ji nechat propadnou a koupit si jinou. U těch dražších se dá za poplatek změnit datum odletu.

U víz není letenka povinná, ale je lepší ji mít. Pokud máš pevný plán, klidně si ji kup. Pokud nevíš, kdy přesně se po studiích vrátíš, tak si ji kup až potom. Většinou ale vyjde zpáteční letenka levněji, než jedna zvlášť tam a druhá zpět. U studijního víza platí (aspoň tuším), že po jeho skončení můžeš ve Státech zůstat ještě 30 dní a cestovat.

Odpovědět
Václav (37)
23.1.2017
18:15

Super, ještě jednou díky moc za zodpovězení všech mých dotazů. To je zatím asi vše z toho, co jsem potřeboval a chtěl vědět, co se týká toho počátečního procesu po příletu na letišti.

Ještě, jestli se můžu zeptat, co se týká třeba studia nebo práce v USA a dlouhodobějšího pobytu tam, ty s tím máš nějaké zkušenosti nebo víš o tom něco?

Já jsem nad tím před nějakou dobou začal uvažovat, myšlenka strávit tam takhle delší dobu by mě docela lákala, ale skoro nic o tom nevím, jen něco málo, co jsem si zatím přečetl na internetu. Mohl bys mi na sebe dát e-mail? Chtěl bych se zeptat na pár věcí a trochu to probrat.

Odpovědět
Franta (1975)
23.1.2017
20:01

@Václav:
Studium
Na střední můžeš do nějakého výměnného programu a zkusit au-pair, ale to je spíš pro holky. Přece jen je v tom starost o děti. Na vysoký můžeš zkusit Work and Travel. Taky je tu „Fat“ camp.
Kdo na to má, může v USA studovat, vytvořit si tam určité renomé a díky němu a znalostem se pokusit zaujmout nějakou americkou firmu, která by ho po škole chtěla zaměstnat.

Práce.
Získat pracovní povolení není jen tak. Musíš být sakra dobrý v tom, co děláš, musí o to být v USA zájem, nikdo z místních na tu pozici nemá atd… Pak záleží na firmě, jak moc jim budeš stát za to, aby o tebe šli „do boje“ s úřady. Tohle totiž většinou dělají právní oddělení firem. Známá mé kamarádky se takhle dostala na několik let do Kanady. Firma vše vyřídila a zajistila i stěhování její rodiny.
Zkus si pročíst příběh človíčka, o kterého měla zájem NASA.

Pak je tu ještě DV-program, ona loterie. Otázkou je, jak to teď bude. Už dříve se v rámci imigrační reformy měl program překopat/změnit/zrušit. Ale kvůli pomalým jednáním a blížícím se volbám to odložili. Uvidíme, jak výkonný bude Donald.

Já se znám s několika lidmi, co tam kdysi, před revolucí (nemyslím VŘSR), emigrovali, dostali GC a někteří si později i zažádali o občanství. Znám i několik ilegálů, ale to je jiný příběh a nedoporučuji to. V obou kategoriích jsou ti, kterým se zadařilo, i ti, kteří spíše přežívají. Já měl to štěstí (a dostatek peněz), že jsem mezi nimi žil skoro rok (legálně díky prodloužení víza) a čas od času se tam teď vracím.

Odpovědět
Václav (37)
23.1.2017
23:22

@Franta:
Ok, díky moc za informace.

No, u mě je totiž problém v tom, že já jsem v současné době student angličtiny jako samouk. Odmaturoval jsem ze střední školy a od té doby se teď sám učím angličtinu, ve které se ještě chci zdokonalit a plánuju si udělat státnici. Takže, momentálně na žádné vysoké, jazykové nebo žádné jiné škole nestuduji a tudíž bych asi ani nemohl mít nějaké potvrzení ze školy o tom, že jsem student nebo jakýkoliv jiný papír ze školy potvrzující něco takového. Což je první věc, na kterou jsem se chtěl zeptat, byl by toto problém? Je na ty výměnné programy (au-pair nebo ty kempy) nutné nějaké potvrzení ze školy o tom, že jsem student?
Nebo mě ještě napadlo, co třeba jet na nějaký jazykový kurz na několik měsíců, nebo kdyby to šlo i na rok.

Pak jsem se ještě chtěl zeptat na jednu věc ohledně víz, jelikož o tom moc nevím, vím, že existují nějaké různé typy víz a každé z nich je na něco jiného, asi podle toho, co bych do té Ameriky jel dělat. Chtěl jsem se zeptat, na jak dlouho ty víza obvykle jsou a jak je to s jejich prodlužováním? Kdybych tam chtěl zůstat déle, než je platnost víza a musel bych si ho prodloužit, tak musím se kvůli tomu vrátit zpět do ČR? A pak odjet znovu do USA? Co kdybych měl v Americe zrovna něco „rozdělaného“, myslím jako třeba nějakou tu práci v rámci toho výměnného programu a musel bych odjet, nebo je to tak, že ten výměnný program, ta práce končí s platností víza a tudíž, kdybych si chtěl prodloužit vízum a jet tam znovu, tak si budu muset i znovu od začátku výřidit nějakou tu práci v rámci toho výměnného programu?

No, tak, s tou prací to nevidím moc nadejně, jelikož v ničem, tedy kromě angličtiny, která je mým koníčkem a baví mě :-) moc nevynikám. Asi určitě dost na to, že by nikdo z místních, na to oproti mě neměl. A žádné speciální znalosti, ve kterých bych byl extra dobrý, jako třeba fyzika, chemie, to vážně nemám…

Nebo mě ještě napadlo, třeba nějaká brigáda?

Takhle, mě by šlo o to, kdybych tam mohl být, co nejdéle, když to přeženu, třeba i celý rok, nebo akademický rok, ale samozřejmě, pokud to nejde být tam takhle dlouho v kuse, tak i třeba 4 – 5 měsíců by bylo super.

A ještě bych měl jednu poslední, možná trochu neobvyklou, možná obvyklou otázku :-) Přemýšlel jsem nad tím, jak vlastně celou takovou „dlouhodobou“ cestu a pobyt tam financovat? Je opravdu jediný způsob ten, že na to budu mít všechny peníze našetřené nebo vydělané až do posledního centu a teprve až pak můžu jet? Vím, zní to asi jako trochu hloupý dotaz, ale když jsem začal pracovat na rozpočtu pro svojí POUZE několikatýdenní dovolenou v USA, (letenky, ubytování, a také peníze, které budu utrácet tam: na dopravu, na jídlo – prostě peníze na takové ty základní věci, aby tam člověk vůbec mohl existovat…), už i tak člověku vyjde pěkná sumička peněz a upřímně neumím si představit, kolik by to vyšlo na nějaký takovýhle dlouhodobý pobyt… Když jsem o tom začal uvažovat,, tak mě jako jedna možnost napadlo právě to, že kdyby tam byla možnost pracovat, tak, že bych si tam na určité věci peníze vydělal, nebo že by se mi tím ta investice mohla alespoň částečně vrátit, nebo že bych mohl celý ten pobyt a to všechno co by mě to tam stálo, nějak alespoň částečně financovat nebo splácet z toho, co si vydělám ale vypadá to, že tato možnost by asi také nepřipadala v úvahu, když to tam s tou prací pro cizince je, tak jak to tam je a ani bohužel v žádné specializaci nijak moc nevynikám…
Jelikož jsem v současné době student, tak nemám pohromadě žádné závratné sumy peněz a jsem si jistý, že to tak má asi většina studentů, ale přesto stále vidím, že spousty studentů od nás takhle na nějakou dobu odjíždí do zahraničí, ať už třeba studovat jazyk, nebo jako au-pair, nebo do nějakého toho kempu apod. A to samé třeba studenti z USA nebo i z jiných zemí zase jezdí k nám nebo kamkoliv jinam do Evropy takhle na delší dobu.
Tak, nevím jestli mi něco uniká, nebo jestli je to prostě jen tak, že na to dlouhou dobu museli šetřit :-)

Odpovědět
Lukáš (139)
24.1.2017
7:49

@Václav:
Václave, jestli už nemáš statut studenta, tak tyto studentské programy pro tebe padají.
Pokud vyrazíš jako turista na ESTU, práci bych vážně neriskoval…a ano, chce to mít našetřenou částku na celou dobu pobytu.
Počítej s tím, že auto je v USA nutnost, hlavně na západě. Bez auta se obejdeš maximálně tak v NY nebo ve větších městech.
Pokud ti není 21 a výš, auto tě vyjde i o 50% dráž kvůli Under-Age Fee.
Žil jsem velmi skromně, přespával jsem i v autě, stravování fastfoody nebo Walmart…a 1 měsíc pokud jedeš sám počítej minimálně cca 60 000,- (zpáteční letenky, půjčení nejlevnějšího auta, benzín, párkrát levný motel, levnější jídlo)
Známá pravda „Ve dvou se to lépe táhne“ tu samozřejmě platí…rozpočítat cenu pronájmu auta, benzínu a ubytování na 2 lidi, tím se náklady dají výrazně snížit.
Ale riskovat práci na černo? Počítej s tím, že budeš prakticky otrok, dají ti méně než minimum a to kdo ví jestli, žít trvale ve strachu z vyhoštění nebo okradení nějakejma mexikáncema,…už jsem na to asi starý, nic pro mě :) (je mi 30 let)

Odpovědět
Václav (37)
24.1.2017
10:28

@Lukáš:
Díky moc za informace.

No, student jako pořád jsem, ale asi bych neměl jak to potvrdit, když teď nestuduji na žádné škole, jak jsem vysvětloval v mém předchozím příspěvku. Takže pro ty výměnné programy je tedy asi podmínkou nějaké potvrzení? Nebo maximální věk?

Tak, jak se na to koukám, tak by pro mě asi snad připadala jako jediná možnost, jet tam třeba na nějaký ten jazykový kurz. Jak jsem psal předtím, moc o tom nevím a nemám to ještě do detailů nastudované, ale myslím, že jsem někde četl, že nějaké ty agentury nabízejí jazykové kurzy angličtiny na nějakých třeba jazykových školách v USA, trvající třeba několik měsíců, ať už j to přípravný kurz na nějakou státnici nebo jen, když se někdo chce v angličtině zlepšit a myslím, že se tam někde i psalo, že pořádají i kurzy pro dospělé. Jako že si tam někde na jejich stránkách musíš zvolit, jestli patříš do skupiny mladistvých a studentů a nebo dospělých.
Tak nevím, jestli by toto byla možnost. A tuším, jestli ty školy nenabízejí i nějaké svoje vlastní ubytování. Musím na to ještě mrknout.

Akorát bych na to asi tedy musel mít našetřeno no, když bych tam nemohl pracovat no.

Je mi 22, takže s tím autem bych snad už ten extra poplatek platit nemusel. Ale, myslel jsem, i jak jsi napsal ty, že ve větším městě bych se snad bez auta mohl obejít. Nevím no. To je otázka, jestli by tam na celou tu dobu vyšlo dráž auto (půjčení, benzín, parkovné) nebo používání hromadné dopravy, nebo třeba Uber, metro… to jsem ještě taky nepočítal. Ale samozřejmě zase na druhou stranu, určitě je to asi pohodlnější mít vlastní auto…

A můžu se ještě zeptat, jaká je tedy ta maximální délka pobytu v USA na vízum? A jak to probíhá s jeho prodloužením?

Díky moc!

Odpovědět
Mesi (388)
24.1.2017
23:40

@Václav: 1) student nejsi, jak psal Lukas
2) je to i otazka penez. Zkusil bych zapatrat, jestli by takhle sel vyuzit kurz ESL (je zdarma) – nevim.
3) pracovni vizum nedostanes
4) MHD vyjde jednoznacne levneji. Az vyberes mesto, podivej se na internetu na sit MHD v nem. Zakladni spojeni mezi ubytovanim a skolou, dosazitelnost obchodu. Na nejake vylety lze pujcit auto na par dni a neplatit ho po cely pobyt.

Odpovědět
Franta (1975)
25.1.2017
10:17

@Václav:
Jak už je tu psáno. Pokud nejsi studentem řádného denní studia, nejsi student vůbec. To, že se někde učíš jazyk, na tom nic nemění. Takže nic z možností pro studenty se tě netýká.
Můžeš buď studovat jazyk v rámci ESTA, ale tam je omezená doba trvání kurzu a počet hodin týdně. Samozřejmě jen za své. A je potřeba si pořádně zjistit podmínky kurzu, některé cestovky/agentury nabízejí kurzy vhodné pro ESTA přesto, že podmínky nesplňují. Pak by z toho mohl být problém, klidně i nevpuštění do USA.
Také si můžeš zaplatit studium na nějaké US škole, pak bys měl šanci získat studijní vízum. Ale asi je tam nějaké věkové omezení. A také by to bylo za své. Maximálně byl možná získal nějaké stipendium, ale kdo ví jestli bys měl nárok.

Víza
ESTA, podrobnosti už tu na webu jsou několikrát. Pobyt nejde prodloužit.
Vízum B2, také už tu o tom je. Pobyt se dá za určitých podmínek prodloužit, žádat se musí před vypršením povoleného pobytu.
Ani na jedno se nedá (legálně) pracovat.
Pracovní povolení, také se tu o tom už několikrát psalo. Není jednoduché ho získat. Platí po dobu smlouvy, maximálně však dva roky, pak je třeba žádat znovu. Občas se hledají sezónní zaměstnanci, většinou do zemědělství, ale to snad jen přes agentury.

Doprava opravdu záleží na místě pobytu. Třeba v okolí SF je výborný BART, stačí bydlet a studovat/pracovat poblíž stanice.

Jet tam, cestovat a občas si někde přivydělat je pěkná představa. Ale ruku na srdce, kdyby to tak oficiálně šlo, kolik by tam asi měli „turistů“? I já bych tam byl častěji než teď.

Odpovědět
Václav (37)
25.1.2017
18:15

@Franta:
Dobře, ještě jednou všem moc děkuju za zodpovězení všech mých otázek. Už je mi to zase všechno o něco jasnější a dokážu si představit, co je možné a co není. Jsem rád, že by pro mě možná přeci jen nějaká ta možnost byla.

Ještě, jak psal Mesi, tak oni existují ESL kurzy zdarma? O tom jsem nevěděl, když jsem se díval na jazykové kurzy v USA na internet, tak myslím, že jsem tam neviděl nic o kurzech angličtiny, které by byly zdarma? Kde bych to měl hledat prosím? Nebo na koho se obrátit?

Franta: Dobře, taky díky moc za vysvětlení. Můžu se ještě zeptat, kdybych tedy cestoval na ESTA, tak, kde bych si mohl přečíst ty podmínky pro studium v rámci ESTA, podle kterých bych si pak mohl zkontrolovat, že je ten daný jazykový kurz tedy opravdu splňuje, jak jsi psal? Někde na oficiálních stránkách?

Ještě, jak jsi zmiňoval zeptat se na nějaké US škole, tak chápu to správně, že jsi myslel, zeptat se na nějaké střední nebo vysoké škole, jestli by tam byla u nich možnost na nějakou dobu studovat angličtinu v rámci nějakého kurzu pro cizince, pokud nějaké takové kurzy pořádají a pokud ano, tak bych si asi nejdříve musel zkusit zažádat o to vízum, jestli bych vůbec uspěl. Abych neměl zaplacený kurz a všechno domluvené, a pak bych zjistil, že nakonec stejně to studijní výzum nedostanu a tudíž to všechno padá…

Ještě bych se chtěl zeptat na pár věci ohledně plateb v USA.

Nemá někdo zkušenosti s tím, když mám normálně platební kartu vydanou tady v ČR a český účet, tak jestli je možné v Americe s takovou kartou také vybírat nebo vkládat hotovost u jednoho z těch bankomatů, které tam jsou (ATM)? Bylo mi řečeno, že je to mezinárodní platební karta a s nějvětší pravděpodobností by tedy neměl být problém při placení v obchodech nebo kdekoliv, ale nevím, jestli je možné s takovou kartou v USA u těchto bankomatů také vybírat nebo vkládat hotovost na svůj účet, kdybych potřeboval?

A ještě bych měl jeden dotaz, vím, že v USA se asi v drtivé většině platí s kreditní kartou, ale ta moje je debetní embosovaná a má na sobě vystouplým písmem napsané DEBIT (takže by se to nedalo nijak přečmárat nebo něčím přelepit :) Mělo by jít i s touto kartou platit? Např. když cestuji přes booking, kde se za ubytování platí až na místě platební kartou, a pak bych zjistil, že mi jí nevezmou, protože berou jen kreditky tak to by byl asi docela problém :)

Děkuju moc!

Odpovědět
Franta (1975)
25.1.2017
19:03

@Václav:
Se školou neporadím, nikdy jsem se o to nezajímal. Ale asi si to domluvíš se školou, na základě dohody s ní a nějakých podkladů si požádáš o studijní vízum a pokud ho dostaneš, tak zaplatíš školné a vyrazíš.

Pro studium jazyka na ESTA platilo, že kurz nesmí být delší než 12 týdnů a ne více jak 20 hodin (čas, ne lekce) týdně. Zkus si to někde dohledat na netu.

S placením kartou by neměl být problém, pokud je mezinárodní. To ti ale řeknou v bance. Vybírání z bankomatu bude v pohodě, ukládání nejspíš nepůjde. Navíc, co bys jako turista ukládal? Při problému s placením debetní, bych to viděl na nejbližší bankomat a platbu hotově.

Odpovědět
Mesi (388)
26.1.2017
0:56

@Václav: ESL = English as a Second Language. Je vzdy zdarma, jde o vladni program na zacleneni imigrantu nebo kohokoli, kdo potrebuje vylepsit anglictinu.
Jestli se to povazuje za studium, nevim. Ja zadne potvrzeni nedostal, ale osobni udaje, vysledky testu jsou v systemu. Stranky napriklad: tasusd.org nebo southbayadult.org

Odpovědět
Václav (37)
26.1.2017
17:29

@Franta:
Dobře, děkuju moc. Zksuím po něčem zapátrat a třeba oslovit nějakou tu školu.

Můžu se ještě zeptat, co se týká toho pohovoru na imigračním, tak ptá se třeba někdo na, jakou mám u sebe hotovost? Kolik dolarů mám u sebe v hotovosti a asi tam není žádné omezení, kolik u sebe můžu mít? :)

Mesi: Dobře, díky moc. Ten první odkaz asi nefunguje.
Ještě, že se tak hloupě ptám :), ale je to tak, že si na tom webu najdu kontakt na jednu z těch škol, kde bych třeba chtěl studovat, pak bych jim asi měl vysvětlit svojí situaci a na základě toho by se pak vidělo, jestli by to tedy pro mě připadalo v úvahu nebo ne. Je to tak?

Děkuju moc!

Odpovědět
Franta (1975)
26.1.2017
18:51

@Václav:
Mě se na peníze nikdy neptali. Ale u delšího pobytu to udělat mohou. Může je zajímat z čeho tam budeš žít, a jak máš zajištěné ubytování. Hotovost omezená není, ale pokud vezeš více než 10.000,-USD, tak to musíš přiznat v celním prohlášení.

Odpovědět
Mesi (388)
27.1.2017
3:18

@Václav: https://tasg2.tusd.org/ je to Torrance Adult School

Odpovědět
Miro (1)
1.2.2017
21:13

Ak mam ESTA, ale zapis v registri trestov, podmienka, nebude problem na letisku?Idem tam ako turista na 10 dni, mam spiatocnu letenku, pozyvaci list, peniaze….Mate s tym nejaku skusenost?
Dakujem.

Odpovědět
maťo (2)
2.2.2017
17:56

@Martin: Ahoj mužu se tě zeptat jestli by jsi mě podrobně nepopsal přestup v londýně? Letím ted v unoru do Chicaga přez londýn a mám na přestup cca 2 hodiny a hlavně sem nikdy neletěl takže mám z toho trochu fedry :-) díky

Odpovědět
Franta (1975)
2.2.2017
18:26

@maťo:
Koukni na YT, je tam dost videí o přesunu z terminálu na terminál.

Odpovědět
Petr Novák (2193)
3.2.2017
16:17

@maťo: Mrkni na článek o tom, jak probíhá let do USA. Většina toho tam je popsaná. :)

Odpovědět
Kuba (2)
12.2.2017
0:17

Dobrý den,

Určitě často kladená otázka,
chtěl bych se prosím zeptat na případné další dotazy u pohovoru ohledně pasu kde mám 2x návštěvu Tunisu,jednou Egypta a jednou Maroka vše dovolená u moře. Zda si mám pro jistotu založit nový pas abych předešel nepříjemnostem nebo to nikdo řešit nebude. Děkuji

Odpovědět
Petr Novák (2193)
12.2.2017
11:44

@Kuba: Zdravím Kubo, ničeho se nebojte. Myslím, že se na to nikdo nebude ptát. A když, tak vysvětlení o dovolené je dostačující.

Odpovědět
Lucii (18)
15.2.2017
21:38

@maťo: Jak se rekne Londyn Heathrow, tak mam osypky :D ty terminaly a vlaky jezdici mezi nimi .. to je „sranda“ .. jednou jsem to trosicku nevychytala a dobehla jsem na vterinu presne ke Gate, kdy uz chteli zavirat :)))) Z Amstru jsem nic takoveho neznala, takze jsem byla jako Alenka v risi divu .. ted uz aspon vim :D Tak pak napis, jak jsi to zvladl ty a hezkou cestu a pobyt v Chicagu :))

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.