Imigrační kontrola v USA: Jak jí úspěšně projít

Vstupní pohovor do USA s imigračním úředníkem je povinný pro všechny cizince. Nezáleží, jestli do země přicestovali na ESTA nebo na vízum. Pohovor obvykle netrvá víc než 5 minut, absolvujete ho na prvním letišti v USA, na kterém přistanete.

Imigrační kontrola v USA | © Petr Novák

Základní rady ke vstupnímu pohovoru do USA

Vstupní pohovor se provádí na prvním letišti v USA ještě před celní kontrolou. Jestliže letíte po trase Praha – New York – Dallas, pohovorem projdete v New Yorku.

Pohovor má zamezit vstup do USA lidem, u kterých existuje podezření, že ve Spojených státech chtějí nelegálně pracovat nebo vykonávat jinou činnost americké vládě nelibou. Základní pravidlo imigračního pohovoru zní: Mluvte pravdu.

Čekáním na imigrační pohovor můžete strávit desítky minut. Na začátek fronty si pomůžete tak, že při odbavení požádáte o místo v přední části letadla. Na některých letištích si můžete úředníka vedoucího pohovor vybrat, jinde je vám přidělen.

K úředníkovi přistupujte s úsměvem na tváři, buďte přátelští. Nervozita je zbytečná a může vyvolat podezření, že máte nekalé úmysly. Skutečně je zbytečné se stresovat, pohovor většinou probíhá v celkem pohodové atmosféře.

Úředníkovi předložte cestovní pas s čipemcelní formulář vyplňovaný v letadle.

Na co se mě bude úředník při pohovoru ptát?

Otázky při vstupním pohovoru do USA bývají stejné. Odpovídejte anglicky:

  • Jaký je účel vaší cesty?
    Jsem turista, chci poznat Spojené státy.
  • Kde budete bydlet?
    Mám rezervovaný pokoj v hotelu Travelodge Hollywood.
  • Znáte někoho v USA, máte zde nějaké příbuzné?
    Žádné příbuzné tu nemám a v USA nikoho neznám.
  • Jak pracujete?
    Jsem obchodní zástupce firmy ABC z Prahy. Prodáváme sportovní oblečení.
  • Kdy se vracíte zpět do ČR, máte zakoupenou zpáteční letenku?
    Zpáteční letenku mám, odlétám příští týden v sobotu.
  • Kolik s sebou máte peněz, máte s sebou kreditní kartu?
    Mám 550 dolarů v hotovosti a mnohem víc na bankovním účtu.
  • Po kolikáté jste v USA?
    Potřetí, v letech 2009 a 2012 jsem byl v New Yorku.
  • Co máte v USA v plánu?
    Mám v plánu road trip do San Francisca, zajímají mě hlavně národní parky.

Po zodpovězení otázek vás vyfotí a sejmou vám otisky prstů. Bude-li vše v pořádku, úředník vám do pasu otiskne vstupní razítko a můžete si jít vyzvednout kufry. Podezřelé osoby jdou buď na důkladnější pohovor, nebo obratem letí domů.

Pokud do USA neletíte na vízum, nezapomeňte včas vyplnit registraci ESTA.

Nejčastější dotazy ohledně imigračního pohovoru do USA

Cestuji do USA s rodinou/kamarády, můžeme jít na pohovor společně?

Poproste úředníka, ať vás vezme najednou. Většinou to není problém.

Letím na trase Praha – Londýn – Las Vegas – Tucson. Kde bude pohovor?

Pohovor se vždy absolvuje na prvním letišti na území Spojených států amerických. V tomto případě bude pohovor probíhat v Las Vegas.

Musím projít přes imigrační, když v USA jen přestupuji?

Ano. Bez ohledu na to, že v USA jen přestoupíte na jiný let, musíte na pohovor.

Neumím anglicky, jak mám absolvovat vstupní pohovor?

Nemějte strach, takových lidí je dost. Osvědčená rada zní: Poproste někoho anglicky mluvícího a sepište spolu odpovědi na výše uvedené otázky. Připište, že neumíte anglicky, papír vytiskněte a při pohovoru ho předložte imigračnímu úředníkovi. A naučte se anglicky alespoň pozdravit. :-)

Jaký minimální čas potřebuji na přestup, pokud mám stihnout i pohovor?

Záleží na velikosti letiště, potřebě měnit terminál nebo délce fronty na imigračním. Spodní hranice na menším letišti je kolem 1 hodiny. Naopak na velkém letišti, kde budete čekat ve frontě a ještě přejíždět do jiného terminálu, nemusí stačit ani 2 hodiny.

Když neprojdu pohovorem a pošlou mě zpět domů, kdo platí letenku?

Letenku zpět na výchozí letiště platí aerolinky, kterými jste přiletěli do USA.

Některé společnosti si proto na rizikových letištích platí bezpečnostní agenturu provádějící předpohovor. Tato praxe je běžná třeba v Amsterdamu.

Nebudete-li do USA vpuštěni, nemáte nárok na vrácení peněz za letenku, ubytování ani na proplacení dalších nákladů.

Musím na imigračním ukazovat vytištěnou schválenou registraci ESTA?

Ne, imigrační pracovník vás vidí v systému. Nicméně schválenou ESTA vyžadují některé letecké společnosti. Doporučuji si udělat screenshot čísla registrace, poslat si ho do e-mailu a uložit do telefonu.

Nemám zpáteční letenku, vadí to?

V žádném případě to neznamená automatické odmítnutí vstupu do USA. Připravte na dotaz zda, kdy a jak se plánujete vrátit zpět domů.

Diskuze k článku (1 876 komentářů)

@Tanya: Šance pro udělení víza tu je, ale velmi malá. Z pohledu pracovníka The United States Department of Homeland Security (DHS) je osoba žadatele riziková.
Doporučuji se sejít třeba v Mexiku nebo Kanadě.

Odpovědět
Tanya (3)
29.5.2016
13:09

@Z.:
diky za radu, taky si myslim, ze by to bylo dost slozite a riskantni. Kazdopadne dam vedet jak to dopadlo.

Odpovědět
Petr Novák (1703)
29.5.2016
18:40

@Robert: Jak píše Franta, dost možná budou položené bokem.

Jednou mi zrušili let z Los Angeles do San Francisca, letěl jsem až druhým náhradním letem, kufr prvním náhradním. V San Franciscu byly kufry vyrovnané bokem, když jsem ho poznal a chtěl si ho vzít, tak za mnou přiběhl securiťák a chtěl vidět pas. Až pak mi ho dal.

Určitě nemusíš mít strach, že by se třeba ztratil. Navíc jsou všude kamery.

Odpovědět

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak je to, když dcera je češka, ale ma egyptske jmeno..pusti mi ji bez nejakeho souhlasu otce??mam soudni rozhodnuti a svereni do peče..Mám čekat nejake komplikace?dekuji

Odpovědět
Franta (1470)
31.5.2016
16:31

Asi bych si to nechal přeložit, a k tomu, že nejste v žádném styku s otcem, aby se předešlo případným problémům. Když se imigrační zeptá, tak je lepší papír, než začít koktat cosi o egyptském otci a soudu.

Odpovědět
Dominika (2)
31.5.2016
22:22

Ahoj všem, chystáme se s kamarádkama do USA ale zhruba tak na rok, je s tím u imigračního pohovoru nějaký problém? Pročítala jsem si komentáře a tenhle mě docela znepokojil :/ Vzhledem k tomu že tam chceme nějaký čas skutečně bydlet ( v pronajátem bytě a pracovat). Myslíte že je s tím opravdu takový problém? Nerady bychom do toho vrazili tolik peněz s tím že nás v USA pošlou domů..

Vzala si mě bokem snědá paní a ta byla úplně v pohodě, přátelská, pokecali jsme co tam chci dělat, potvrdil jsem, že se chci vrátit domů a nevydělávat si peníze a dostal jsem vízum na půl roku. Někteří přede mnou ale takové štěstí neměli a odcházeli s brekem. Je důležité být studentem. Jak člověk není, tak si američani myslí, že tam chcete odjet napořád a pokud nemáte v ČR děti, manžela/manželku nebo další závazky, nechají vás odjet zpátky.“

Odpovědět
Petr Novák (1703)
31.5.2016
22:26

@Dominika: Ahoj Dominiko, budete mít příslušné vízum, nebo budete cestovat na ESTA a plánovaně překročíte povolenou dobu pobytu?

Pokud budete mít vízum a budete v USA legálně, nemusíte mít strach.

Jestliže tam letíte jako turisté s tím, že překročíte povolenou dobu pobytu, měj strach. Jestli na to při pohovoru přijdou, nejbližším letem pofrčíte zpátky domů.

Odpovědět
Dominika (2)
31.5.2016
22:42

@Petr Novák:

Budeme mít vízum a pracovat samozřejmě také legálně, ale žádná z nás již není studentka. Navíc dostat pracovní povolení prý také není jednoduché, Takže by se dalo říct že tam budeme žít. Tak mám trochu obavy aby to pro ně nebylo nějaký podezřelý. Odlet plánujeme až na leden, tak aspoň máme dost času vše doladit :)

Odpovědět
Franta (1470)
31.5.2016
23:32

@Dominika:
Asi takhle
ESTA – max pobyt 90 dní, nesmí se na ní pracovat.
Vízum B2 (turistické) – max doba pobytu 6 měsíců (v některých případech lze prodloužit, po podání žádosti), nesmí se na něj pracovat
Pracovní vízum – lze na něj pracovat, pobyt/platnost dva roky (jestli se nepletu) nebo po dobu kontraktu. Pokud je kontrakt kratší než dva roky, je kratší i vízum, pokud je delší musí se po dvou letech žádat znovu. Vízum dostaneš pouze pokud máš domluvenou práci a splňuješ spoustu dalších podmínek.

Z toho co píšeš, bych tipoval, že pracovní vízum nemáte. Stejně tak si tipnu, že jsi +/- kolem 20ti a USA jsi viděla jen ve filmu. Jinými slovy, naivní představa o odjezdu do Ameriky. Píšeš, že se s kámoškou chystáte, ale dáváš otázky, z kterých je jasné, že ještě nemáte nic zjištěné ani nezařízené. USA nejsou EU, kam můžeš jen tak přijet a chtít tam žít/pracovat. Doporučuji důkladně přečíst – verzana.me.cz/cestopisy/2012-usa-texas-houston-zivot-v-zamori.html

Je úplně jedno, jestli jsi student nebo důchodce, jak bude mít imigrační podezření na něco nekalého, tak jedeš rovnou domů.

Odpovědět
Katka (2)
6.6.2016
13:17

V srpnu se chystám s rodinou (2 dospělý + 2 děti) navštívit příbuzné v USA – jedeme takto všichni dohromady poprvé. Je potřeba, kromě kreditní karty, nějaká minimální hotovost na osobu, když máme zajištěné ubytování? Je potřeba zajišťovat ještě zvací dopis, když máme vyřízenou ESTU pro všechny čtyři? Případně máme počítat s nějakými výhodami či nevýhodami, když cestujeme s dětmi?

Odpovědět
Franta (1470)
6.6.2016
14:44

@Katka:
Zvací dopis není povinný, ale je vždy plus, i kdyby ho třeba nakonec nechtěli vidět.
Není limit hotovosti, takže stačí karty. Ale i tak je dobré mít nějaké drobné.
Děti. Výhody nevím. Nevýhody, znamenají problémy. Záleží, kolik jim je a jak jsou vychované/zvladatelné. Hlavně menší děti dokáží být pěkně otravné. A sedět v letadle vedle malého otravy, kterého matka nechává být, dokáže pěkně znepříjemnit cestu. Bohužel jsem to několikrát zažil, a jak vidím v gatu malé dítě, tak doufám, že bude na druhém konci letadla.

Odpovědět
Katka (2)
6.6.2016
15:50

Děkuji za informace. Pokusím se, aby mé děti neotravovaly ostatní. :-)

Odpovědět
Franta (1470)
6.6.2016
16:33

@Katka:
Tak jsou i hodné děti. ;-) Ale člověk si pamatuje spíše ty špatné, co na sebe upozorní. Ono stačí, že prckovi zalehne v uchu a je vymalováno.

Odpovědět

Dobrý večer
Cieľ cesty : Návšteva mojej dcery ktorá už dlhé roky žije v Toronte , ona nám poslala aj pozývaci list .
Dňa 3.mája 2016 sme leteli z Krakova do Varšavy , vo Varšave nás začaly preverovať (mna môjho muža a moje deti ) . Spĺňali sme všetky podmienky na let do Toronta , vo Varšave nás zadržali tesne čekiingom po rozhovore s nami nám Kanadsky úradník zamietol vstup do lietadla bez vysvetlenia . A teraz čakám a hľadám riešenie ako z tejto situácie visť čo v najlepšom …. ako tzv. chcem navštíviť svoju dceru , vedeli by mi niekto pomôcť alebo poradiť ako to mám riešiť alebo skím . Ďakujem :)

Odpovědět
Veronika (2)
9.6.2016
8:10

Plánuju odjet do USA za svým kamarádem, který mě pozval na dva týdny u něj strávit prázdniny – tedy si moc nemusím lámat hlavu s ubytování nebo stravou, to mi zajišťuje. Sice si s sebou chci vzít nějaké peníze na útratu, ale nebude to převratná částka. Zajímají se úředníci o výši konta mého účtu? Záleží opravdu na tom, kolik si s sebou beru peněz? Rozhodně nechci vyvolat představu o tom, že tam jedu pracovat, chci přijet vyloženě na žádost ESTA a cestovat.

Odpovědět
Petr Novák (1703)
9.6.2016
9:02

@Eva: Dobrý den, úředník zřejmě pojal podezření, že v Kanadě budete chtít zůstat nelegálně. Nyní musíte požádat o vízum do Kanady a absolvovat pohovor ve Vídni.

Odpovědět
Petr Novák (1703)
9.6.2016
9:05

@Veronika: Na tu částku se zeptají a zohlední to, že budeš bydlet u kamaráda a on za tebe bude hradit některé výdaje. Pokud tam letíš na 14 dní třeba s 200 dolary, tak to se mi to přesto jeví už dost na hraně.

Odpovědět
andrea (3)
9.6.2016
15:03

Ahoj, 24.6. letim s detmi do Newarku, manzel workoholik ostava doma…….ideme k maminej sestre a mojim bratrancom, trosku pocestovat, mam aj pozyvaci dopis…..potrebujem manzelov suhlas, ze vie o tom, ze deti idu so mnou do US? Byvame spolu, nie sme rozvedeni…..a este…….som samostatne zarobkovo cinna osoba, nemam zamestnavatela….pracujem ako insurance agent….potrebujem si zobrat uradne overeny prelozeny zivnostensky list?

dakujem, andrea

Odpovědět
Petr Novák (1703)
9.6.2016
20:20

@andrea: Zdravím Andreo, ten souhlas manžela s vycestováním dítěte nebude na 99 % potřeba. Myslím, že bez problémů bude stačit odůvodnění, že je manžel workoholik. :-)

Ten živnostenský list bude také zbytečný.

Odpovědět
Tomik (1)
9.6.2016
20:59

Letim zitra do do usa a priletim na JFK. Letim pomoci work and travel. Pokud nemam letenku zpatecni jeste kvuli tomu ze nevim kdy se budu muset vracet kvuli statnicim je to problem ze letenku nemam ?

Odpovědět

@Pert :

Já som mala vybavené aj tie vyza tzv. ESTY a ked som začala vybavovať nikde my nevravely že musím preisť nejakim pohovorom ani v agenture , Letenky my nevratili ani žiadnu kompenzaciu nic , ja žiadám a hladám nejaku alternativu ktora by mi pomohla sa dostať k tej mojej spominanej dcere .

Odpovědět
Franta (1470)
11.6.2016
10:02

@Eva:
ESTA je do USA, Vy jste letěli do Kanady, tam je třeba eTA. Název je podobný, ale každá země má své vlastní. Pokud jste použili agenturu, tak je divné, že vám nedali potřebné informace.

Odpovědět
Petr Novák (1703)
12.6.2016
22:21

@Tomik: Absence zpáteční letenky není problém… naopak ty státnice v ČR jsou poměrně silný argument, že nechceš v USA zůstat. Bude to bez problémů.

Odpovědět
Karolína (1)
13.6.2016
13:32

Ahoj Petře,
před týdnem mi zamítli turistické vízum, protože se jim nelíbilo, že bych měla být v Texasu na jednom místě 5 mesíců. Proto mě napadlo, že si zažádám tedy o ESTU a budu tam u známé tedy pouze 3 měsíce. Je to možné, nebudou mi dělat problémy ?

Odpovědět
Petr Novák (1703)
13.6.2016
13:46

@Karolína: Ahoj Kájo,
bohužel problémy můžou nastat. Při vyplňování ESTA je nutné odpovědět na otázku, jestli ti někdy bylo zamítnuto vízum do USA a proč. Musíš odpovědět kladně, a to bude mít s nejpravděpodobněji za následek zamítnutí ESTA a nutnost žádat o vízum.

Odpovědět
Nikola (2)
14.6.2016
2:14

Ahojte 6.9 letíme s kamoskou do LA ako prvé letisko v USA na ktorom pojdeme cez imigračnú kontrolu je v Chicago mame tam na prestup len 2 hodiny a 10
Minút chceme sa opýtať bude nám to stačiť ? … A z kuframi to bude ako nas začiatok cesty je Košice odtiaľ letíme Viedeň , potom Viedeň Chicago a odtiaľ Chicago LA … Kde sa budu brat kufre ? Chcem sa opýtať najdem na internete nejaký vzory papier aky sa vypisuje potom v lietadle ten vo sa odovzdáva na imigračnom ? Dakujem

Odpovědět
Franta (1470)
14.6.2016
8:39

@Nikola:
Část odpovědi najdeš tady. Čas by měl stačit -> chcidoameriky.cz/jak-probiha-odbaveni-na-letisti-a-let-do-usa/comment-page-7#comment-184076

Pokud máte koupenu jednu letenku Košice – Vídeň – Chicago – Los Angeles, tak kufry budete přendavat v Chicagu, kde bude i imigrační.
Pokud máte Košice – Vídeň a následně Vídeň – Chicago – Los Angeles, tak kufry budete přendavat ve Vídni, a potom v Chicagu.

Vyplňuje se celní prohlášení -> chcidoameriky.cz/jak-vyplnit-formular-o-celni-deklaraci

Odpovědět
Nikola (2)
14.6.2016
9:49

no my mame jednu letenku a tu od Košice Viedeň , Viedeň Chicago , Chicago LA tak kufre budeme musiet si brat na každom letisku ?

Odpovědět
Petr Novák (1703)
14.6.2016
10:38

@Nikola: Když máte vše na jednu letenku, tak se o kufry nestaráte. Přeloží vám je automaticky a vy si je vyzvednete až v Chicagu.

Odpovědět
Franta (1470)
14.6.2016
11:35

@Nikola:
Možná jsem to blbě napsal.
Někdo si koupí letenku Košice – LA s několika přestupy.
Někdo si koupí letenku Vídeň – LA, protože má dobrou cenu (oproti té Košice – LA) a k tomu si přikoupí další Košice – Vídeň nebo do Vídně jede třeba autobusem.

Odpovědět
andrea (3)
14.6.2016
13:37

@Petr Novák: Dakujem krasne

Odpovědět
Filip (2)
14.6.2016
15:15

Ahoj chtěl bych se zeptat zda přiznávat známé i pokud jsou tam nelegálně a letíme za nimi?

Díky předem za odpověd

Odpovědět
Franta (1470)
14.6.2016
16:39

@Filip:
Toť otázka.
Psala sem jedna paní, že tam letěl její manžel za její sestrou, která tam byla nelegálně, ale měla přítele Američana. Nějak se tam zamotal v odpovědích a na imigračním ho rozebrali tak, že přiznal i to, že tam měl v úmyslu pracovat načerno. Tak ho poslali domů.
Pak tu psala holčina, co tam má od mala mámu načerno. Kdysi žádala ze starší sestrou o víza a zamítli jim to. Asi, že by tam s mamkou zůstali. Později tam jela její sestra s přítelem a zůstali tam, taky načerno, jak jinak. Když tam jela ona, tak neřekla, že jede za nimi nebo že se uvidí a nepustili ji. V obou případech imigrační i příbuzných vědělo. O známých a kamarádech ale asi přehled mít nebudou.

Mě když se ptají, tak říkám, že jedu za rodinou (všichni tam jsou legálně) a přáteli (tak půl na půl). Dál to už nikdy nerozebírali. Ale kdyby se ptali, tak přiznám, že někteří známí, tam jsou možná načerno, ale že to nevím jistě.

Imigrační jde poměrně rychle, bez zbytečných dotazů. Pouze pokud vidí nervozitu, tak dávají doplňující otázky, chytáky, aby si ujasnili situaci.

Odpovědět
Filip (2)
15.6.2016
12:00

@Franta:
Díky moc :-)

Odpovědět
Natálie (1)
24.6.2016
21:20

Zdravím,
letos se chystám do USA, úplně sama bez rodičů (je mi 16) a potřebovala bych někde sehnat povolení od rodičů, že souhlasí s tím, že pojedu sama? Nemáte ho?
Díky

Odpovědět
Franta (1470)
25.6.2016
13:21

@Natálie:
Tady je k tomu článek
https://chcidoameriky.cz/muze-dite-mladsi-18-let-odjet-do-usa-samo-jen-s-jednim-rodicem-nebo-s-jinymi-pribuznymi-ci-prateli

Ať tam napíší, že oni (rodiče + údaje) souhlasí s tvou (jméno + údaje) cestou do USA. Přidají, od kdy do kdy, kde asi tak budeš. Ať to vypadá trochu důležitě.

Jde taky o to, jestli cestuješ opravdu sama nebo s někým, případně k někomu. Jestli s někým nebo k někomu, je dobré ho do souhlasu také napsat.

Pokud cestuješ sama, tak by mohl být problém s ubytováním, protože hotely mají minimální věk pro ubytovávané. Minimum je (tuším) 18 let, ale někde i 21-25 let. Někde jim stačí notářsky ověřený souhlas rodičů.

Odpovědět
Vladimír (1)
27.6.2016
22:01

Ahoj,
tak jak to tu čtu jsem celkem vyplašenej. Četl jsem jak po příletu reagovat a co odpovídat na Imigračním. Jen mě teď trošku zaskočila odpověď (nikoho tu nemám, neznám a pouze turistika).
Je problém, když mám v USA rodinu, kterou jsem nikdy neviděl a teď se poprvé setkáme? Nemám to zmiňovat? Nechci lhát.

Děkuji za postřehy a odpověďi.

Odpovědět
Franta (1470)
27.6.2016
22:17

@Vladimír:
Pokud jsou tam legálně a uvidíš se s nimi, tak řekni, že jedeš navštívit USA a uvidíš se i s příbuznými. Pravda vždy zabírá.

Odpovědět
Vlaimír (1)
28.6.2016
0:58

@Franta:

Rodinu tam mám již od roku 1920 :)

Odpovědět

Chcela by som sa opytat ohladom imigracneho pohoviru nakolko mam dost protichodne informacie. Ideme do usa s manzelom na vylet a oizriet si ameriku. Ideme prvykrat. Mame male dieta ale ostava doma. Ideme na tri tyzdne. Budeme tam u mojej kamosky – americanke (ma americke obcianstvo od 4 rokov, teraz ma 35 rokov). Budeme u nej byvat. Otazky zneju. Musime mat zabookovany hotel ked budeme byvat u nej? Resp. Mame ju vobec priznavat ze ju pojdeme navstivit? Ja fakt neviem ci ju spomenut. Ak vsak ju nespomeniem samozrejme nemozem ani tvrdit ze u nej budem byvat. Co je teda lepsie?

Odpovědět
Franta (1470)
13.7.2016
9:26

@Eva:
Nevím, jaké a od koho máte protichůdné informace. Ale pokud je kámoška už Američanka, tak jedině dobře. Požádejte jí o zvací dopis, kde napíše, že u ní budete bydlet a že vám poskytne zázemí po dobu vašeho pobytu. https://chcidoameriky.cz/jak-napsat-zvaci-dopis-do-usa-soukromy-a-obchodni-vzor-ke-stazeni

Kdyby se na imigračním ptali, proč jedete sami bez dítěte, tak řekněte, že je malé a cestování by ho nemuselo bavit. Mohli by si (ale nemuseli) myslet, že jedete do Států za prací a hlídání dítěte by vám dělalo problémy. Ale pokud se nezeptají, tak je zbytečné to rozebírat. odpovídá se pouze na jejich otázky, nic navíc není potřeba říkat.

Odpovědět

@Franta:
Dakujem za odpoved. Tak dieta je ozaj male. Rok bude mat teraz a my ideme v oktobri. Ja naozaj netusim ako by vydrzalo taku dlhu cestu a ako by som dieta krmila ked papa len rozmixovane jedlo. Druha vec ked tam chceme chodit a navstevovat narodne parky, zajst do Las vegas a san francisca tak by to s dietatom bolo dost obmedzujuce.

No a protichodne info. Tak znama ktora bola za posledne dva roky v usa a ma plno znamych v cestovkach tak vravela ze v ziadnom pripade nemane spominat kamosku. A na internete to citam pol na pol.

Viete ona u nas bola uz velmi velakrat, kedze nasi rodiacia sa kamaratili davno pred nasim narodenim. Ona sa narodila na slovensku ale v tych dobach pred 30 rokmi odisli do ameriky a doteraz tam ziju. A kolkokrat tu bola tak ma pozyvala ze ajja musim vidiet ako ona byva a zije. Po tolkych rokoch si tento sen mozem splnit a nechcem aby ma neputili do statov. Preto fakt neviem co robit.

Odpovědět
Franta (1470)
13.7.2016
13:38

@Eva:
Nezmiňoval bych se o známých, co tam pobývají nebo pracují ilegálně, ale Američan není problém. Užijte si dovču.

Odpovědět

@Franta:
Este raz velmi pekne dakujem. Potom napisem skusenost.

Odpovědět

Ahoj:) Mám dotaz ohledně ESTA. Funguje to tak, že při pobytu 90 dní v USA mi ESTA vyprší a pak ji již nemůžu využít? Nebo je to tak, že tam zůstanu 90 dní, vrátím se zpět do ČR a pak na tu stejnou žádost budu moci opět do USA na dalších 90 dní?:) Váháme teď s přítelem, jestli zažádat o normální B2 viza (turistické), nebo o ESTU. Nejradši bychom o klasická viza, jelikož chceme být u známých v Californii minimálně 2 měsíce a pak se přesunout za známými přítele do Bostonu na další dva měsíce – 90 dní je pro nás na cestování málo, ale bojím se, že nám viza na 6 měsíců nedají :(

Předem moc děkuji za odpověď :)

Odpovědět
Franta (1470)
14.7.2016
16:49

@Nika:
Jj, ESTA platí dva roky a po celou dobu je možné na ni cestovat. Těch 90 dní, je max. možná doby jednoho pobytu, imigrační ale může dát i méně, je to na jeho uvážení.

Odpovědět

dobry den uz druhy krat mi zamitli vstup do kanady mali sme aj eti pozivaci list na svadbu mala som letiet z prahy do toronta pri pasovej kontrole mi povedali ze ja amoja dcera nemozeme letiet m oze len manzel a syn neviem si to vysvetlit preco mi zamietaju vstup do kanady moze mi niekto poradit kde sa mam obratit napisala som do viedne ked cestujem ako turista nepotrebujem viza dakujem za odpoved

Odpovědět
Franta (1470)
16.7.2016
16:57

@eva:
Za kým jste jeli do Kanady na svatbu? Už jste tam někdy s dcerou byly nebo vám rovnou zamítli vstup? Nechci být hnusný, ale do Kanady se nasáčkovalo hodně divných existencí kvůli kterým nám tehdy opětovně zavedli víza. Nyní už stačí jen eTA, ale hlídají si to pořád stejně. Možná měli obavu, že tam jako celá rodina zůstanete.

Odpovědět
Kryštof (1)
16.7.2016
21:14

Dobrý den,chtěl bych se do USA odstěhovat,ale plánuji to tak za dva roky,chci se zeptat,jestli bych mohl jít na ten nějaký pohovor v ČR,klidně i v Praze. s angličtinou problém nemám,ale zatím ji neumím tak plynule

Odpovědět

@Kryštof: A jak to máš naplánované? Kam chceš za 2 roky jít na pohovor? Máš zařízené pracovní vízum nebo někoho s GC se sponzorstvím? Asi nic z toho, že. Tak na odstěhování do USA zapomeň.

Odpovědět
Tereza (1)
17.7.2016
19:08

Dobrý den,
moje sestra a její přítel jsou přes léto v USA, cestují tam po národních parcích, spí v kempech v autě nebo ve stanu. Já a moje máma se za nimi příští měsíc na pár týdnů chystáme jet. Mám dotaz ohledně ESTY, je tam kolonka na kontaktní osobu v USA, ale je tam i bydliště té osoby, sestra tam žádné stále bydliště nemá, když jsou stále na cestách. Takže bych ji tam logicky nepsala a vyplnila bych, že tam žádnou kontaktní osobu nemám. Ale můžu pak imigračnímu úředníkovi říct, že tam máme sraz se sestrou a že tam s nimi budeme cestovat a spát v kempech a motelech? Můžu ji zmínit před imigračním úředníkem, když v ESTĚ ji nezmíním?
Pak mám ještě dotaz ohledně platební karty, mám MasterCard, je to běžně používaná karta v USA nebo si mám pro jistotu zřídit ještě VISA cartu? V bance mi řekli, že by mi tam ta karta měla normálně fungovat, pokud tam budou brát MasterCard.
Děkuji moc za odpověď.

Odpovědět
Petr Novák (1703)
17.7.2016
23:21

@Tereza: Zdravím Terez,
adresu kontaktní osoby bych tam nevyplňoval, během pohovoru však zmínil, že se přidáte k příbuzným a budete společně cestovat.

MasterCard je naprosto bez problémů. Není zač, přeji mnoho fajn žážitků. :-)

Odpovědět

dobry na svadbu ideme k pribuznim ja som v kanade nikdy nebola a mne zamietli vstup a manzel je tam uz po druhy krat jeho pustili je to take divne ze ideme na spolocnu dovolenku jeho zo synom pustia a mna s dcerov nie co mam robit

Odpovědět

Dobrý den,je mi 72 let,letím s cestovní kanceláři Amerika Tours na 35 dní do USA poznávací zájezd … užívám na spaní Hypnogen 10mg, na tlak Agen 5 a Indap 2,5 mg …každý den po jedné tabletě … budu mít problém? a taky na bolest hlavy Ataralgin … Děkuji

Odpovědět
Franta (1470)
24.7.2016
16:02

@Anna:
Obecně s léky nebývá problém. Je pravda, že některé evropské obsahují látky v USA zakázané nebo pouze na předpis. Pro klid svědomí bych poprosil doktora o potvrzení, na co dané léky potřebujete.

Jinak s AT jsem byl v USA vůbec poprvé, v 1999 na Floridě. Let Vídeň – Orlando s Lauda Air. A byl jsem spokojen. Snad budete mít také tak dobrého průvodce, jako byl náš „zrzavec“.

Odpovědět
Jiřina (4)
29.7.2016
18:34

Dobrý den. Letím do USA přes Dublin a na stránkách letiště jsem se dozvěděla že už tady se dá projít migračním řízením-skenr pasu, foto i otisky. Musím tím projít už tady? Jde mi o to,že dle info na stránkách to trvá asi dvě hodiny a já mám na přestup jen hodinu 40minut. Předem moc děkuji.

Odpovědět
Franta (1470)
29.7.2016
19:00

@Jiřina:
Myslím, že budeš ráda, když v klidu stihneš přestup, 40 min není moc. Sama píšeš, že na stránkách je info o 2h (je tam 18 kiosků, asi i záleží na počtu lidí), takže bych o tom ani neuvažoval. Počkej si na klasické imigrační ve Státech.

Odpovědět
Jiřina (4)
29.7.2016
21:05

@Franta: mockrát děkuji

Odpovědět
Petr Novák (1703)
30.7.2016
11:48

@Jiřina: Dobrý den, 40 minut je dost hraniční. Neriskoval bych to a raději spěchal na navazující let.

Odpovědět
lenka (3)
2.8.2016
14:21

Dobrý den, mám estu vydanou dne 21.10.2014, to jsem byla na Floridě v Miami. Teď chci letět od 20.8.2016 do 31.8.2016 do L.A. Můžu letět na tuto estu, které končí platnost letos v říjnu? A v případě, že na ni mohu letět, musím v ní dělat nějaké úpravy?/místo pobytu, číslo letu../ Děkuji

Odpovědět
Petr Novák (1703)
2.8.2016
18:21

@lenka: Dobrý den, Lenko, na tuto ESTA můžete letět, pokud jste se nevdala, nemáte nový cestovní pas, nezměnila jste si jméno, nebo se nezměnila odpověď na jednu otázku v ESTA (např. jestli nejste trestaná).

Údaje o místu pobytu a čísle letu není nutné aktualizovat.

Odpovědět
lenka (3)
3.8.2016
11:12

Moc děkuji, Petře, za odpověď.
Mám ještě jeden dotaz: Z New Yorku pokračuji dále do L.A. Mám tak koupenou letenku. Musím si vyzvednout v N.Y. před imigrační kontrolou zavazadlo, které jsem odbavila v Praze, a po kontrole ho znovu odbavit, nebo se o kufr nestarám a jdu na kontrolu pouze s taškou, kterou mám u sebe v letadle? Měla jsem za to, že kufr si vyzvednu až po přistání v L.A.?! Snad to píšu srozumitelně. Děkuji.

Odpovědět
Franta (1470)
3.8.2016
14:34

@lenka:
Tu letenku máš koupenou jako jednu rezervaci Evropa -> NY -> LA nebo samostatně nadvakrát Evropa -> NY, a pak další NY -> LA:
První případ: Projdeš imigračním, vyzvedneš kufr, projdeš celní, pak odevzdáš kufr na transit a půjdeš ke svému letadlu do LA.
Druhý případ: Projdeš imigračním, vyzvedneš kufr, projdeš celní a půjdeš se odbavit na let do LA.

Odpovědět
lenka (3)
4.8.2016
10:02

Tak to jsem ten první případ:-). Moc děkuji za odpověď!!

Odpovědět
lukas (3)
15.8.2016
19:22

koupil jsme levne letenky do miami z vidne letim z kamaradem ja momentalne jsem na pracovnim urade a bez prace a newim co mam napsat do esty do policka prace bojim se ze kdyz nemam praci v  cr poslou me hned zpet a jetsly lhat a vymislet si neco ? to si asi proklepnou nebo nevim jaky maji moznosti do usa se moc tesim jen tohle me hrozne desí poradí nekdo ??

Odpovědět
Petr Novák (1703)
15.8.2016
19:26

@lukas: Ahoj Lukáši, koukám, že čtení ti nejde o moc líp než psaní. :) Když by sis přečetl článek, tak víš, že lhaní je to nejhorší, co můžeš udělat. Napiš tam, že jsi nezaměstnaný.

Odpovědět
lukas (3)
15.8.2016
20:18

@Petr Novák: děkuji moc za tvou rychlou odpověd takže to nebude problem nebudou se výptávat moc ?

Odpovědět
Petr Novák (1703)
15.8.2016
20:24

@lukas: Záleží, jak se jim budou líbit tvoje pravdivé odpovědi. Je to jednoduché:
– Když budeš lhát a přijdou na to, v lepším případě tě pošlou na důkladný pohovor. Pročti si to tady trochu a zjistíš, že to může znamenat třeba noc strávenou v malé místnosti společně s Indy, Afričany, Pákistánci apod. V horším případě letíš hned domu.
– Když budeš mluvit pravdu a imigrační pracovník usoudí, že chceš v USA nelegálně pracovat nebo tam páchat jinou nelegální činnost, nebo že nemáš dostatek peněz na pobyt, letíš hned domů.
– Když budeš mluvit pravdu a doopravdy tam jedeš jen za kamarádem, po pár týdnech se vrátíš a máš peníze na cestu, popřeje ti hezký pobyt a nemusíš se ničeho bát.

Odpovědět
lukas (3)
15.8.2016
20:26

@Petr Novák: moc děkuji :)

Odpovědět

Dobrý den, ráda bych požádala o radu. Letíme na týdenní dovolenou do NY. Letenka je zakoupena s přestupem v Torontu, kde budeme mít skoro 24h, proto jsme si rezervovali hotel v Torontu na letišti. Chci se zeptat, jak je to se zavazadlem? Odbavení v Praze a dostanu ho až v NY? A ještě jeden dotaz, v NY máme zaplacené ubytování přes airbnb, teď jsem zjistila, ze to neni povolené. Co tedy říct imigracnimu úředníkovi?

Odpovědět
Petr Novák (1703)
16.8.2016
11:14

@IvaS: Dobrý den, ano, zavazadlo dostanete až v New Yorku. To nebude problém, pro jistotu si to nechte potvrdit při odbavení v Praze.

Imigračnímu úředníkovi řekněte pravdu. To omezení přes Airbnb platí jen přes určité typy pobytů, navíc mu to bude jedno. Protože stejně tak, jako v New Yorku, můžete bydlet v sousedním New Jersey.

Odpovědět
hana (1)
17.8.2016
1:08

Dobrý večer,
za pět dní letíme s devatenáctiletým synem do Chicaga.
Mám tam sestru od roku 2000, ještě je tam pořád nelegálně, Estu nám vyplňovala ona a napsala do ní svoji adresu, kde budeme bydlet.
Mohu řįct že jedeme za sestrou? Máme jiné příjmení , proto bych chtěla radši říci, že jedeme ke známým z ČR. Prosím, poraďte:)
A ještě jedna otázka, máme 800dolarū, bude to v pohodě?
Moc děkuji za odpovědi

Odpovědět
Franta (1470)
17.8.2016
14:20

@hana:
Nepřijde mi jako dobrý nápad, aby cestu „organizoval“ někdo, kdo je v USA 16 let nelegálně. Ale co už. Vy se držte pravdy, ostatní je starost (problém) sestry. Pokud budete lhát, tak si imigrační může myslet, že tam budete chtít také zůstat a jedete hned domů.

800,-USD na dva + nějaká karta by mohlo stačit. Otázka je, na jak dlouho jedete. Mě se ale nikdy na peníze neptali.

Odpovědět
lubkar412 (5)
21.8.2016
16:43

@Robert:
Pokud se těšíš na kávu, tak si ji nedávej na pumpě při čerpání benzínu, většinou je ochuzená překapávaná a stará, ale zas na pumpách po dvacetipěti státech, co jsem projížděl, mi vždycky chutnaly horké buráky ve slaném nálevu.

Odpovědět
Sylva (1)
4.9.2016
15:57

Dobrý den,příští rok plánuji cestu do USA s dcerou a kamarády.V roce 2000 jsem byla asi 6 týdnu v USA,tenkrát jsem měla klasické vízum a na letišti dostala bílou kartu na 6 měsíů pobytu.V té době ještě svobodná a bezdětná.Myslíte,že budu mít problém při vstupu do USA,když jsem tam tenkrát 2 týdny pracovala nelegálně,ale vrátila se včas?
Děkuji za odpověd

Odpovědět
Martin (19)
17.9.2016
18:32

Ahoj. Pokud se nás na pohovoru zeptají na účel naší cesty, stačí odpovídat stručně např. sightseeing nebo spíše celou větou We are tourists, we want to see New York?

Ještě by mě zajímalo, co říct na otázku „Kolik máte peněz?“ Máme říct např. 200 dolarů v hotovosti a platební kartu nebo chtějí vědět i kolik máme na té kartě?

A poslední otázka mimo téma, ale snad mi tu někdo poradí. Víme, že se tam nedoporučuje vozit žádné jídlo, ale co zpátky? Můžeme nakoupit nějaké arašídové máslo a další potraviny a v kufru bez problémů dovézt domů?

Díky moc

Odpovědět
Lukáš (61)
18.9.2016
1:29

@Martin:
Ahoj, všechno na co se ptáš je bez problémů a OPRAVDU neměj žádný strach!
Ten „obávaný“ pohovor jsem absolvoval…a až pak mi došlo, že to byl vlastně on :)
Ne vážně, jdeš prostě na Ruzyni k odbavení, přišla ke mě taková milá slečna, normálně se mi zeptala kam letím, kde budu bydlet, co kufr, kde pracuji…vše ČESKY a pak mi jen na pas nalepila nálepku.
Ten pas s nálepkou po příletu na JFK jen ukážeš černochovi ve skleněné boudě, dáš mu tam naskenovat 4 prsty a obličej…ten už se tě zpravidla na nic neptá a popřál nám příjemný pobyt.
K poslední otázce, do kufru jsem naházel spousty sladkostí pro kamarády v ČR a vše proběhlo v klidu.

Odpovědět
Franta (1470)
18.9.2016
7:33

@Lukáš:
To v Praze byl bezpečnostní pohovor před vstupem do letadla, na JKF byl imigrační před vstupem do USA. Vzájemně spolu nesouvisí. Hodně u obou záleží, na koho natřefíš. Někdy je to v pohodě, někdy je jeden horší než druhý.

Odpovědět
Martin (19)
18.9.2016
14:15

@Franta:
Ok a jak tedy správně odpovědět na tom imigračním v NY (ten účel cesty a peníze)? Viz moje předchozí otázka. Díky

Odpovědět
Franta (1470)
18.9.2016
14:38

@Martin:
Buď tam jedeš na dovolenou nebo pracovně.
Takže řekni, že jedeš na dovolenou. Když se zeptá na něco dalšího, tak zase odpověz. Je zbytečné odpovídat nad rámec otázky. Mohl by i mít dojem, že se snažíš něco zamluvit.

Odpovědět
Jirka (1)
26.9.2016
23:08

Vrátil sem se po 10dnech včera a můžu vám říct že třeba Washinton na pohovoru se mě zeptal jestli jedu za přáteli a na jak dlouho razítko a hotovo :)

Odpovědět

Dobrý den, dcera by měla přiští rok dokončit VŠ – pajdu se speciálním zaměřením na výuku anglického jazyka. Existuje legální možnost ročního pobytu v USA kvůli zdokonalení řeči? V Californii a Texasu máme známé, kteří dlohodobě již žijí a pracují legálne v USA, někteří jsou rodilí Američané. Pravděpodobně by u některých z nich mohla bydlet. Nechce tam nelegálně pracovat, ani zůstat. Kanada má pro tyto mladé do 35 let spešl program. Mají něco podobného Američani? Ve Státech už jednou na několik dní byla v rámci svého pobytu v Kanadě po ukončení sš. Děkuji za odpověď.

Odpovědět
Franta (1470)
27.9.2016
17:06

@Ivan:
Nějaká možnost studia by být mohla. na té vysoké jí nic neporadí? Mohli by tam mít nějaké partnerské programy. Případně si nějaké studium zařídit sama a zaplatit ze svého.

Odpovědět
Petr Novák (1703)
27.9.2016
21:45

@Ivan: Dobrý den, není to sice na rok, ale ať si dcera přečte o fat campech. Pracuje se tam s dětmi z různých sociálních skupin a z různých částí USA a s lidmi z celého světa. Kamarád tam byl a právě díky tomu si zlepšil angličtinu – gramatiku má dcera naučenou ze školy.

Odpovědět

@Franta: Děkuji za odpověď. Partnerské programy existují, ale jsou jen pro studenty a ona nechce studium přerušit, ale chtěla by tam jet až po ukončení studia, a to už zase nebude student.

Odpovědět

@Petr Novák: Děkuji za odpověď a informaci. To by mohlo být zajímavé. Ten můj dotaz je jen proto, že to nyní zajímá spíš mě. Dcera jde do pátého závěrečného ročníku, a tak se chce plně soustředit na studium. Cestu bude případně řešit po dokončení školy. Gramatiku zná ze školy, a pokud úspešně studium dokončí, tak by měla snad mít i nějaký mezinárodně uznávaný certifikát, že muže angličtinu na škole vyučovat. Jde spíš o takové rozmluvení, no a samozřejmě se chce taky trochu podívat na zajímavá místa. A že jich tam maj.

Odpovědět
Petr Novák (1703)
28.9.2016
10:04

@Ivan: Řekněte jí o tom. Rozmluví se tam určitě, to ji asi žádná česká škola nedá. Ještě doporučuji, aby tam vycestovala sama. Může to být zpočátku těžké, ale člověku to dá mnohem víc, než když vycestuje třeba s českou kamarádkou a čas tráví převážně spolu.

Být mladší a nemít pracovní závazky, osobně bych jel hned.

Odpovědět
Lucka (4)
28.9.2016
13:21

Dobrý den,je mi 22 let a za měsíc letím do Chicaga na 10 dní…mám zpáteční letenku,okolo 600 USD,ubytování mám zařízené u známého mé mamky a otázky na pohovor budu mít předem napsané (v angličtině si tolik nevěřím)…jediné co sem se tady nedocetla jak to je když sem bez práce a nejsem evidovana ani na úřadu…Teda má otázka zní můžou si i tak myslet ze tam jedu pracovat a jak to nejlépe napsat, že práci budu mít až po „dovolené“v USA. A když by mě chtěli vzít na podrobnější výslech a já neumím dobře anglicky, bude tam někdo kdo umí česky? Děkuji za odpovědi

Odpovědět
Petr Novák (1703)
28.9.2016
15:28

@Lucka: Ahoj Lucko, hlavně nebuď nervózní a normálně jim řekni, že si teď chceš odpočinout a po návratu z dovolené půjdeš do práce. Sama to nijak dál nerozváděj. Není to nic nelegálního nebo zakázaného. Hlavně nelži, nebo se do toho zamotáš a akorát si uškodíš.

Pokud to nejde jinak, tak obvykle zajistí překladatele.

Odpovědět

Zdravím. Jsou to právě 2 roky, co jsem byla v USA. Tak jsem nostalgicky vlezla na tyhle super stránky…
Tolik jsem z nich čerpala před odjezdem. Sama, beze slova AJ. Takže, pohovor v JFK proběhl, že jsem řekla,,promiňte, neumím anglicky,, zamračený černoch ukázal prsty, palec a sundání brýlí. Poslušně jsem mlčky poslechla. Zaklapl pas. Já řekla,,finiš,,on,,yes,, a bylo. Fofrem pro kufr a na celní kontrolu. Dva mladí kluci, černý a bílý. Bylo mi to jedno. Opět má oblíbená, jediná věta. Usmál se, zeptal se zda vezu jídlo, zakroutila jsem hlavou a bylo to! Vítejte v New Yorku. S brekem jsem zůstala stát u stojanu s tímto názvem. Já to dokázala!! Za ním mě čekala sestřenka (žije tam již 15let) a začal měsíční neskutečný trip. Projela jsem 8 států a po návratu šetřím prachy na další návštěvu :-D Všem přeji hodně štěstí na cestách!

Odpovědět
Petr Novák (1703)
28.9.2016
19:59

@Jana: To je super… zase New York a stejné státy, nebo tentokrát něco jiného? :-)

Odpovědět

@Petr Novák:

Tak NY určitě, to je povinnost :-) a snad další státy, pokud mi to sestřenka umožní. Jsem na ní absolutně závislá. Myslím že klapne Florida a další bude překvápko.

Odpovědět
Ivan (4)
29.9.2016
8:40

@Petr Novák: vidím to stejně, díky za radu. Pěkný den.

Odpovědět

Dobry den
Existuje nejaky limit kolik si muze vzít sebou v hotovosti na osobu nebo na rodinu?
Dekuji

Odpovědět
Franta (1470)
30.9.2016
18:08

Limit není, ale suma nad 10.000,-UDS na osobu se musí přiznat v celní deklaraci. Nic se za to neplatí, jen to musí být hlášené.

Odpovědět
Petr Novák (1703)
3.10.2016
17:54

@Tony: Jak píše Franta, žádný limit není, ale spíše jde o to, že platit v hotovosti je nepraktické. Pohodlnější a bezpečnější je platit kartou.

Odpovědět
Denis (1)
5.10.2016
2:10

Zdravím , chci se zeptat jak probiha imigračni pohovor na letišti v Praze ?

Odpovědět
Franta (1470)
5.10.2016
7:57

@Denis:
Nijak. Imigrační pohovor je na prvním letišti v USA. V Praze je maximálně bezpečnostní pohovor před nástupem do letadla. A ten je, myslím, jen u US leteckých společností. V Praze jen Delta. Tak nějak to tu psal „Z“.
Snad jen v Dublinu se dá udělat mimo území USA. A to snad jen elektronicky u kiosku pro ty, kteří v USA už někdy byli. dublinairport.com/at-the-airport/passenger-information/us-preclearance-facility

Odpovědět
Pavel (1)
6.10.2016
12:56

@Denis:
Jak píše Franta, Delta dělá předpohovor ještě před nástupem do letadla. V září jsem byl pracovně v USA a letěl jsem s Deltou Praha – Amsterdam – Portland a v Amsterdamu mě zpovídal nějaký ouřada. Kupodivu byl nepříjemnější než custom oficír na letišti v Portlandu.

Měl jsem zvací dopis z formy, do které jsem je, tak jsem ho předložil jako první s pasem a bylo.

Odpovědět
Mesi (256)
8.10.2016
4:09

@Ivan: At se podiva na ESL programy. V nekterych pripadech je lze povazovat za studium a ziskat studijni vizum. Ale nelze to zaridit z domova. Napriklad https://tasg2.tusd.org/ Torrance Adult School v oblasti Los Angeles.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.