Imigrační kontrola v USA: Jak jí úspěšně projít

Vstupní pohovor do USA s imigračním úředníkem je povinný pro všechny cizince. Nezáleží, jestli do země přicestovali na ESTA nebo na vízum. Pohovor obvykle netrvá víc než 5 minut, absolvujete ho na prvním letišti v USA, na kterém přistanete.

Imigrační kontrola v USA | © Petr Novák

Základní rady ke vstupnímu pohovoru do USA

Vstupní pohovor se provádí na prvním letišti v USA ještě před celní kontrolou. Jestliže letíte po trase Praha – New York – Dallas, pohovorem projdete v New Yorku.

Pohovor má zamezit vstup do USA lidem, u kterých existuje podezření, že ve Spojených státech chtějí nelegálně pracovat nebo vykonávat jinou činnost americké vládě nelibou. Základní pravidlo imigračního pohovoru zní: Mluvte pravdu.

Čekáním na imigrační pohovor můžete strávit desítky minut. Na začátek fronty si pomůžete tak, že při odbavení požádáte o místo v přední části letadla. Na některých letištích si můžete úředníka vedoucího pohovor vybrat, jinde je vám přidělen.

K úředníkovi přistupujte s úsměvem na tváři, buďte přátelští. Nervozita je zbytečná a může vyvolat podezření, že máte nekalé úmysly. Skutečně je zbytečné se stresovat, pohovor většinou probíhá v celkem pohodové atmosféře.

Úředníkovi předložte cestovní pas s čipemcelní formulář vyplňovaný v letadle.

Na co se mě bude úředník při pohovoru ptát?

Otázky při vstupním pohovoru do USA bývají stejné. Odpovídejte anglicky:

  • Jaký je účel vaší cesty?
    Jsem turista, chci poznat Spojené státy.
  • Kde budete bydlet?
    Mám rezervovaný pokoj v hotelu Travelodge Hollywood.
  • Znáte někoho v USA, máte zde nějaké příbuzné?
    Žádné příbuzné tu nemám a v USA nikoho neznám.
  • Jak pracujete?
    Jsem obchodní zástupce firmy ABC z Prahy. Prodáváme sportovní oblečení.
  • Kdy se vracíte zpět do ČR, máte zakoupenou zpáteční letenku?
    Zpáteční letenku mám, odlétám příští týden v sobotu.
  • Kolik s sebou máte peněz, máte s sebou kreditní kartu?
    Mám 550 dolarů v hotovosti a mnohem víc na bankovním účtu.
  • Po kolikáté jste v USA?
    Potřetí, v letech 2009 a 2012 jsem byl v New Yorku.
  • Co máte v USA v plánu?
    Mám v plánu road trip do San Francisca, zajímají mě hlavně národní parky.

Po zodpovězení otázek vás vyfotí a sejmou vám otisky prstů. Bude-li vše v pořádku, úředník vám do pasu otiskne vstupní razítko a můžete si jít vyzvednout kufry. Podezřelé osoby jdou buď na důkladnější pohovor, nebo obratem letí domů.

Pokud do USA neletíte na vízum, nezapomeňte včas vyplnit registraci ESTA.

Nejčastější dotazy ohledně imigračního pohovoru do USA

Cestuji do USA s rodinou/kamarády, můžeme jít na pohovor společně?

Poproste úředníka, ať vás vezme najednou. Většinou to není problém.

Letím na trase Praha – Londýn – Las Vegas – Tucson. Kde bude pohovor?

Pohovor se vždy absolvuje na prvním letišti na území Spojených států amerických. V tomto případě bude pohovor probíhat v Las Vegas.

Musím projít přes imigrační, když v USA jen přestupuji?

Ano. Bez ohledu na to, že v USA jen přestoupíte na jiný let, musíte na pohovor.

Neumím anglicky, jak mám absolvovat vstupní pohovor?

Nemějte strach, takových lidí je dost. Osvědčená rada zní: Poproste někoho anglicky mluvícího a sepište spolu odpovědi na výše uvedené otázky. Připište, že neumíte anglicky, papír vytiskněte a při pohovoru ho předložte imigračnímu úředníkovi. A naučte se anglicky alespoň pozdravit. :-)

Jaký minimální čas potřebuji na přestup, pokud mám stihnout i pohovor?

Záleží na velikosti letiště, potřebě měnit terminál nebo délce fronty na imigračním. Spodní hranice na menším letišti je kolem 1 hodiny. Naopak na velkém letišti, kde budete čekat ve frontě a ještě přejíždět do jiného terminálu, nemusí stačit ani 2 hodiny.

Když neprojdu pohovorem a pošlou mě zpět domů, kdo platí letenku?

Letenku zpět na výchozí letiště platí aerolinky, kterými jste přiletěli do USA.

Některé společnosti si proto na rizikových letištích platí bezpečnostní agenturu provádějící předpohovor. Tato praxe je běžná třeba v Amsterdamu.

Nebudete-li do USA vpuštěni, nemáte nárok na vrácení peněz za letenku, ubytování ani na proplacení dalších nákladů.

Musím na imigračním ukazovat vytištěnou schválenou registraci ESTA?

Ne, imigrační pracovník vás vidí v systému. Nicméně schválenou ESTA vyžadují některé letecké společnosti. Doporučuji si udělat screenshot čísla registrace, poslat si ho do e-mailu a uložit do telefonu.

Nemám zpáteční letenku, vadí to?

V žádném případě to neznamená automatické odmítnutí vstupu do USA. Připravte na dotaz zda, kdy a jak se plánujete vrátit zpět domů.

Diskuze k článku (2 046 komentářů)

Karlik (7)
23.8.2015
2:02

@MARINA PEŇA VENTO: Dokládat se nemusí žádná hotovost, maximálně se zeptá kolik máte s sebou peněz. Nic, ale vidět nechtějí. Žádná částka pro hotovost stanovená není, pouze můžete působit podezřele když řeknete, že s sebou nemáte peníze nebo jen nějakou směšně malou částku.

Odpovědět
Mesi (511)
23.8.2015
14:09

@Lubos: Diky, doufam, ze na LAX to bude stejne. Jo, ty fronty jsou take jedna z veci, na ktere se tesim, ze po pul dni stravenem v letadle, odpadnou :-) Asi posledni vec, kterou jeste potrebuji dohledat, je jestli muzu delat ridicak bez SSN, ktery bych mel dostat az do 3 tydnu po vstupu do USA. To bych mel najit na srankach DMV.

Odpovědět
Michal Revaj (1)
10.9.2015
22:30

Dobry den,

o tyzden cestujem do NY, uz 3x (prvykrat na 10 dni minuly rok v maji, druhykrat som tam bol ten rok od apríla do júla, teda vyuzil som plnych 90 dní). Idem navstíviť dobrého kamaráta ktory tam zije a má green card. Bojím sa však toho, žeby ma mohli nevpustiť kedže som sa len pred tromi mesiacmi vrátil a využil som plnú dobu, na ktorú je ESTA platná. Viete mi prosím poradiť na čo si dávať pozor?

Odpovědět
Monika (4)
15.9.2015
9:53

Dobry den,

chcela by som sa spytat, ci nemate niekto skusenosti s prestupovanim v USA. Tento piatok letime do New Yorku, kde zotrvame dva dni a potom dalej letime do Peru s prestupom v Miami. Cestou spat odlietame z Bolivie do Miami, kde zotrvame 3 dni. Prosim neviete mi poradit v takomto pripade co treba po kazde vyplnit, aky formular potrebujem. ESTA vyplnam len jeden krat? Aj pri prestupe ked budeme odlietat z New Yorku v Miami budem prechadzat pohovorom? Je to moj prvy let do USA. Ak viete prosim o radu.

Odpovědět
Mesi (511)
15.9.2015
15:40

@Monika: Pohovor bude v NY a pri zpatecni ceste v Miami.

Odpovědět
Monika (4)
15.9.2015
15:57

@Mesi: a v pripade prestupu v Miami by to malo ako asi prebiehat, co bude potrebne? V inych krajinach viem,ze len prechadzam transferovou zonou a batozina mi je automaticky prelozena do ineho lietadla. Len som raz niekde citala,ze tu musime cele odbavenie urobit odznovu. Nevies ako to teda presne by malo byt?
Dakujem

Odpovědět
Mesi (511)
15.9.2015
23:38

@Monika: Let c.1: v NY pujdete k imigracni prepazce, pote vyzvednete kufry a ven z letiste. Let c.2: odbavite kufry v NY, v Miami jen prejdete ke sve gate, kufry prelozi automaticky. Let c.3: v Miami uplne stejny postup, jako v NY pri prvnim letu. Modry papir byste meli vyplnit pri 1. a pri 3. letu.

Odpovědět

Zdravim, co sa moze stat, ak by som letel napr. Vieden – New York – Mexiko, pricom by som sa do USA neplanoval pozret, iba pockat na odlet?

Btw., kto este okrem obcanov USA tento pohovor nemusi robit?

Odpovědět
MAKY9 (2)
9.10.2015
15:59

@Lukáš H.: Lukáši,letíme za tři týdny úplně stejnou trasu. Pristaneme v Torontu, 1 den Niagary a přes noc Megabusem do New Yorku. Přechod Can X USA jsi popsal. Díky. A jaký byl vstupní pohovor na letisti v Torontu po přistání? Stejný jako jinde v USA? Letíme přes Londýn. Myslíš,že bude nějaký pohovor či kontola už tam? Někde píšou,že na Heathrow jsou hodně pečlivý na kontroly a někde zase píšou,že když je přestup např.: v Holansku,tak dělají pohovory už tam. Díky za odpověď.

Odpovědět
Mesi (511)
10.10.2015
5:48

@MAKY9: v Evrope neabsolvujes zadny pohovor. Ten je na prvnim letisti v USA. Pokud letis s americkou spolecnosri, budou se te v Evrope ptat na zavazadla – nejsou to urednici, pouze bezpecnostni kontrola.

Odpovědět
MAKY9 (2)
10.10.2015
23:03

@Mesi: Díky za odpověď ;) letíme s British arways a pristaneme v Torontu. Tak mi jde jen o to jestli je v Kanadě stejný pohovor jako v USA. M.

Odpovědět

@MAKY9: já tedy osobně, když jsem letěl do US přes Frankfurt, tak ve Frankfurtu myslím před kontrolou pasů před vstupem do tubusu k letadlu jsem cosi jako pohovor dělal. Dávali otázky typu: proč tam jedu, jestli jsem terorista, jestli mám sebou zbraně atd…. byli tam celkem 2 nebo 3 pracovníci, já chytil zrovna takovou nepříjemnou babu, který jsem vůbec nerozuměl a pořád jsem jí musel žádat aby mi tu otázku zopakovala, že jí nerozumím :)

Odpovědět
Diana Egyegova (2)
13.10.2015
16:49

Ahoj 19.10.2015 letim Do USA s ESTA po prvy krat prestupom v Atlante..ako kazdy letim prvy krat..so strachom..na emigracne otazky..ked ze anglicky nerozumiem.okrem toho Co tu citam..chcem poprosit o radu…na Esta Formular som vyplnila adressu priatela kde budem byvat..ale ku letenky od cestovke kqncelarie som dostala gratis Hotelzimmer na 1noc.moja otazky znie…Co napisat do Formular v lietadle?adressu priatela..uvedenu v Este ked ze tam budem byvat..alebo adressu hotela??..dakujem za odpoved

Odpovědět
Mesi (511)
14.10.2015
2:29

@Diana Egyegova: Napis to same, co do ESTA. Proc si to komplikovat, navic kvuli jedne noci?

Odpovědět
Diana Egyegova (2)
15.10.2015
8:06

Zdravimmm este raz..dakujem za predoslu odpoved…mam este jednu otazku:BUDU SA MA PYTAT..PRECO SOM PRISLA ZA AKYM UCELOM?Moja otazka znie aka je spravna odpoved? Ako turistka na navstevu alebo iba turistka? Kedze uvadzam priatelovu adressu???dakujem vopred za odpoved.

Odpovědět
Ondra Fiala (1)
28.10.2015
21:16

Ahoj, plánujeme jet s přítelkyní podruhé na celých 90dní do států. Naposledy jsme byli letos od ledna, teď bychom chtěli od prosince. Myslíte, že můžeme mít nějaký problém u imigračního kvůli délce pobytu, a že to je podruhé v jednom roce, nebo to není nic vyjmečného ? Musím na další let znovu vyřizovat ESTA povolení ? Díky za rady

Odpovědět

Dobry den mam pristi rok vycestovat do Callirornie Monterey prosim poradte s jakou spolecnosti mam letet kde jsou prestupy kolikrat jsou imigracni pohovory letim se synem poprve a kolikrat jsou nutny celni ptestupy dekuji

Odpovědět
Mesi (511)
2.11.2015
3:55

@Eva: Do LA i do SF leta mnoho spolecnosti. Vyberte dle ceny a casu a mista prestupu. Jestli nechcete mit nervy z imigracni kontroly v pulce letu, vyberte let s prestupem v Evrope a pak uz primo na cilove letiste (British, Norwegian, atd). Imigracni pohovor je na prvnim letisti v USA, kde opustite letadlo.

Odpovědět
Franta (2327)
4.11.2015
9:31

@Eva:
A chcete vycestovat – zůstat tam nebo cestovat – navštívit a vrátit se?

Jak píše Mesi, imigrační a celní je na prvním letišti v USA.
Na letenky se podívejte na http://www.expedia.com/, pelikán, letuška a další…

Odpovědět

Zdravím,

za pár dní letíme s přítelkyní na dovolenou do Dominikánské Republiky s přestupem v Římě a New Yorku. Při cestě tam máme v NY cca 4 hodiny, při cestě zpět 10 hodin. Zajímá mě, jestli se pohovor na imigračním dělá v takovém případě jen jednou (při cestě tam), abysme při cestě zpět mohli využít volného času na krátkou prohlídku města. V NY už jsem dvakrát byl, ale vždy na J1, takže na ESTU poletím poprvé. Díky moc.

Odpovědět
Mesi (511)
7.11.2015
18:14

@Petr: Pokud hodlate opustit letiste, tak bude kontrola v kazdem pripade.

Odpovědět
Franta (2327)
7.11.2015
19:49

@Petr:
Imigračka je při každém příletu do USA, většinou i pro tranzitní cestující (většina US letišť nemá oddělené tranzitní terminály).
Případnou prohlídku NY je třeba dobře časově naplánovat a rozmyslet, aby vám neuletělo letadlo.

Odpovědět

Díky za odpověď. Ještě mám doplňující dotaz ohledně zavazadel. Mám zjištěno, že zavazadla nám budou (při cestě tam i zpět) vydána v New Yorku, kde je budeme muset převzít a znovu odbavit. Bude možné při zpáteční cestě letiště v NY opustit až po tom odbavení? Jde mi o to, jestli na tu krátkou prohlídku Manhattanu sebou ještě nebudeme muset vláčet kufry. Díky! :)

Odpovědět
Franta (2327)
9.11.2015
12:33

@Petr:
Kufry by se hned po celním měly dát odevzdat pro tranzit.
https://youtu.be/WHt2xnXk8AI?t=3m40s
https://youtu.be/pd5wIVuM8E4?t=6m11s

Při nejhorším tam určitě bude úschovna.

Odpovědět
Petr K. (1)
22.11.2015
14:39

Ahoj lidičky,
mám dotaz ohledně pobytu v USA na dobu 12 měsíců jedná se o cestování. Mám v USA příbuzný. Nevím jak to mám řešit. Zda-li požádat o vízum B-2 a vyřídit nějak zvací dopis… Máte nějaké zkušenosti s takovou situací? nebo něco podobného? Děkuji za odpověď Petr

Odpovědět
Franta (2327)
22.11.2015
22:28

@Petr K.:
Cestování na rok? Tak to jen tak neukecáš.
Požádej o vízum, okecej to, že ti ESTA nestačí, a pak až (jestli) budeš ve Státech, požádej o prodloužení. Třeba to vyjde. Ten zvací dopis bude plus, ale nemělo by v něm být, že tam budeš rok.
http://www.uscis.gov/sites/default/files/USCIS/Resources/C1en.pdf

Odpovědět
Katerina (1)
23.11.2015
16:03

@Franta: Dobry den, mam v US byvalou spoluzacku z VS, se kterou jsem nekolik let nebyla v kontaktu (az na jeden email ted pred cestou DO USA). Mam pri otazce, zda-li nekoho v USA znam, zminovat tuto osobu, i kdyz si nejsem jista, jestli pobyva v USA legalne? Nebo mam radeji tento kontakt zamlcet? Vsude se radi rikat pravdu, ale nerada bych, aby me vratili. Jedu na dovolenou na ESTU. Dekuji.

Odpovědět
Franta (2327)
23.11.2015
16:19

@Katerina:
Asi bych řekl, že je někde v USA moje spolužačka, ale že se s ní neuvidím.
Ale popravdě, mě se nikdy přímo neptali, jestli tam někoho znám, jen proč tam jedu. Tak odpovídám, že navštívit rodinu a kamarády.

Odpovědět
Lucie (1)
23.1.2016
17:17

Zdravím,máme s kamarádkama naplánovanou 3 měsíční cestu Kanada-Aljaška-USA s tím,že poletíme do Kanady a tím pádem do USA budeme vstupovat z Kanady,je teda i při vstupu do USA pozemní cestou nutné hlásit se někde u imigračního nebo stačí normálně kontrola na hranicích? Odlétat budeme z Miami s tím,že v USA plánujeme cestovat cca 2 měsíce..

Odpovědět
Franta (2327)
23.1.2016
23:38

@Lucie:
Pokud do USA vstoupíte z Kanady po zemi, imigrační si vás odchytne na hraničním přechodu.

Odpovědět
Pavel (14)
26.1.2016
21:50

@Pavel:
Tak to doplním o zkušenost.Při vystoupení z letadla nás hnali esta doprava vízum doleva,poprvé v usa dozadu,podruhý a více dopředu.takže nás roztřídily mezi asi 20 okýnek oc tam bylo tak,že nakonec jsem byl u imigračního sám,nikdo nikde.Otázky přesně jak se píše výše.Poté otisky,oči a nashle celkem i s manželkou cca 5 minut.Děsilo mě to a nakonec tam byl docela sympaták,jelikož jsem celej potetovanej dokonce mě pochválil very nice tattoo takže ledy byli prolomeny a pak už jsme sito jen užíval,ale šekl jsem tam,že by jste mě do pr**e nevrazili drátek.

Odpovědět
Franta (2327)
27.1.2016
11:28

@Pavel:
Jaké to bylo letiště? Takovéhle třídění jsem ještě nezažil.

Odpovědět
Pavel (14)
27.1.2016
19:25

@Franta: Atlanta,byli tam ty pásky co tě navádějí,tam stáli celníci a třídili to byli tam cedule ESTA a VISUM a já šel do ESTA a tam se mě zeptal poprvé,podruhý ja řek poprvé a ukázal kam jít a vlastně tak to šlo se všema.Musím,ale říct,že nás bylo asi 30 jelikož většina byli američani vracející se z Mexika.

Odpovědět
Franta (2327)
27.1.2016
21:03

@Pavel:
Aha. Atlantu jsem měl jen jako vnitrostátní přestup.
Přijde mi to jako docela dobrý způsob, jak frontu trochu zoptimalizovat a usnadnit vyřizování.

Odpovědět
Barbara Frydrych (1)
30.1.2016
11:50

Ahoj, kdyz jsem jela do ameriky poprve s kamarady cestovat presahli jsme 18 dni pres trimesicni vizum, myslite ze ted kdyz tam v lete poletim na jine misto na 14 dnu, za pritelovo rodinou budu mit problemy na imigracce?

Odpovědět
Franta (2327)
30.1.2016
12:26

@Barbara Frydrych:
Na něco podobného už jsem odpovídal tady: https://chcidoameriky.cz/esta-a-prekroceni-povolene-doby-pobytu-v-usa-co-delat-kdyz-jste-si-jiz-koupili-letenky-a-90-dni-vam-nestaci/comment-page-3#comment-135359
Asi tě budou „prudit“ víc než jindy. Zásadní problém by to ale být neměl.
Jen bacha na toho přítele. Na základě předchozího překročení by si mohli myslet, že je možnost, že to uděláš opět, případně, že tam budeš chtít s přítelem zůstat už natrvalo. Takže se dobře připrav, aby jsi je dokázala přesvědčit.

Odpovědět
Kubikula (1)
3.2.2016
17:51

@Lukáš H.: Ahoj, psal jsi o cestovani busem z CAN do USA a ze jsi mel vyrizenou ESTU, avsak imigracni urednik ti dal vizum na pul roku…

Nejak to s tou ESTOU a nasledne vizem na pul roku nechapu. Mohl bys to prosim vice vysvetlit? Dekuji :)

Odpovědět
Franta (2327)
3.2.2016
18:25

@Kubikula:
Pro vstup do USA pozemní cestou přes hraniční přechod (Mexiko, Kanada) není ESTA potřeba. Vše se vyřizuje na místě i poplatek. ESTA je pro vstup lodí/letadlem, Takže imigrační na hranicích vlastně dává vízum a tam je půl roku.

Odpovědět

@Franta:
Co to prosim Vas znamena? Ze bez ESTA se tam clovek stejne nedostane? Jaky je potom postup (zaplaceni viza,…?)

Dekuji Vam za odpoved.

Odpovědět
Franta (2327)
5.2.2016
20:50

@Jan:
Při vstupu do USA po zemi se vyřizují vízové formality na místě. A to podle všeho i pro ty, kteří mají vízum z ambasády. Z informací, co jsou na netu, jde o +/- stejný pohovor jako na letišti i s otisky a focením, navíc je pouze zaplacení poplatku za vstup po zemi. U ESTA i víza z ambasády je poplatek za vstup do USA již v ceně.

Odpovědět
Majka (1)
8.2.2016
17:46

Ahoj tady majka ,mam nake informace když budeš chtít dej vedet , mam skušenosti ,tohle se mi stalo take

Odpovědět
Mima1988 (2)
17.2.2016
23:15

Ahojte
Rada by som sa spytala ideme s manzelom na dovolenku na Hawaii s tim ze letime Vieden – Londyn – Los Angeles – Hawaii. Vsetko nam zariaduje cestovna kancelaria. Len mam velky strach z pohovoru nakolko manzel vobec nehovori anglicky a ja viem dokopy asi 50 slov v anglictine. Nebude stacit ukazat panom s emigracneho len papiere z cestovky ? Viete mi niekto v tomto poradit…Dakujem

Odpovědět
Petr Novák (2386)
17.2.2016
23:20

@Mima1988: Ahoj, doporučuji si odpovědi na dotazy napsat na papír a ten při pohovoru ukázat. Mám ověřeno, že to funguje. :-)

Odpovědět
Mima1988 (2)
18.2.2016
8:17

@Petr Novák: Dakujem velmi pekne za radu, dufam ze im to bude stacit.

Odpovědět

@Franta:

Pokud tomu tedy rozumim dobre, je dobre mit schvalenou ESTU, ale pri tomto prechodu je mozne take dostat klasicke vizum s platnosti 6 mesicu?
Chtel bych totiz do USA na 4 mesice, ale nejak se mi nechce vyhazovat plno penez za cestu do Prahy a zkousku, jestli mi vizum daji nebo ne…

Odpovědět
Franta (2327)
19.2.2016
9:42

@Jan:
Vyzkoušené to nemám, cesta Kanada – USA je teprve v plánu. Ale co koukám po netu, tak to tak funguje. Našel jsem i článek od kluka co se chtěl podíval na Niagáru z americké strany a vízum už měl z dřívějška, prostě jen přejít most kouknout se a zpět do Kanady. Přesto, že měl platné vízum, tak musel zaplatit poplatek a dostal razítko s povolením na 6 měsíců.

Jde o to, že ESTA je pro vstup z moře nebo ze vzduchu a poplatek za vstup už je v ní. Na pozemním hraničním přechodu se to vyřizuje samostatně, včetně onoho poplatku.

Zkus pohledat na Googlu.

Odpovědět

@Franta:

Mam stejne informace, tak mockrat dekuji za potvrzeni :) Letim az v cervenci, takze na podzim dam echo, jak to dopadlo (pripadna rada pro ostatni).

Odpovědět
Franta (2327)
19.2.2016
17:31

@Jan:
Našel jsem to http://www.zezula.net/cz/tours/2013-niagara-falls.html

„Niagara tvoří hranici mezi USA a Kanadou. A přímo v Niagara Falls je most Rainbow Bridge, kde je hraniční přechod mezi USA a Kanadou. Jelikož mám v pase platné americké vízum, napadlo mě jít se zeptat, jestli by mně nepustili na chvíli do Států a pak zpět. Za problém jsem považoval hlavně moje kanadské vízum, které platilo pouze na jeden vstup. A protože vstupem na půdu Spojených Států Amerických bych opustil Kanadu, bylo pravděpodobné, že mě zpět už nepustí. Kupodivu jsem se dozvěděl, že vízum do Kanady přestává platit ne poté, co opustím Kanadu, ale poté, co opustím Severní Ameriku. Tj. jsem mohl klidně jít na americku stranu a zpět. Američané se mě zeptali na pár věcí (kde bydlím, jestli jsem už někdy byl ve Státech, jaký je účel mojí cesty atd.), vzali si moje otisky prstů, fotku, a za 6 dolarů mi do pasu přilípli papír pro vstup do USA s platností na 6 měsíců. Nečekal jsem že to půjde tak snadno, a hodlám tam zajít ještě zítra udělat pár fotek. Je potřeba dávat pozor na to, že na most sice lze vejít bez jakýchkoliv oficialit, ale cesta zpět znamená plnohodnotnou pasovou prohlídku.“

Odpovědět

@Franta:

Mockrat dekuju :)

Odpovědět

Dobry den,

Pristi mesic letim do USA na 18 dni za pritelem, ktery je American. Posledni dve leta jsem stravila v USA na work and travel, ted letim na ESTA, ktera mi bez problemu byla udelena. Chtela jsem se zeptat, co by bylo nejvhodnejsi rict imigracnimu pracovnikovi na letisti na otazku, proc tam jedu. Nechci, aby me podezrival, ze tam planuju zustat nebo se snad provdat, kdybych zminila americkeho pritele. Mam zpatecni letenku. Mela bych pozadat pritele o zvaci dopis nebo se to obejde i bez nej? Dalsi otazka se tyka toho, ‚do jake fronty‘ se na letisti zaradit. Nebude to moje prvni cesta, ale bude to poprve cestovani s ESTA. Moc dekuji za odpoved. Iva

Odpovědět
Franta (2327)
21.2.2016
18:34

@Iva:
Můžeš říct, pokud se na to bude ptát, že letíš za kamarádem z WaT. Zvací dopis je plus, ale není povinný.
Fronty jsou jen dvě, Amíci a „zbytek světa“.

Odpovědět
ivana (2)
21.2.2016
22:52

@Jan: Dobrý den, letím také v létě do Toronta (mám odsouhlasenou eTA), prosím, kde najdu oficiální informaci o tom, že nepotřebuji ESTA, když přejdu hranici do USA pozemní cestou, a dostanu povolení na přechodu Kanada/USA, a dále jsem nenašla odpověď, jak už se zde někdo ptal, jestli je po příletu do Kanady stejný postup s imigračním úředníkem jako do USA. Děkuji.

Odpovědět

@ivana:
No třeba už v podmínkách ESTA je napsáno, že je pro vstup do USA leteckou nebo námořní dopravou.
Pozemní hraniční přechody mají vlastní režim. ESTA k jeho přechodu nepotřebuješ, budeš muset absolvovat standardní proces.

Už proto, že USA a Kanada jsou dvě různé země je jasné, že mají i své vlastní imigrační postupy, takže otázka, jestli je to stejné je sama o sobě zcestná. Ale samozřejmě v obou případech je bude zajímat, kdo, proč, kam… Takže ne, nebude stejný postup, ale je velká šance, že to bude podobné.

Odpovědět
Zuzka (1)
6.3.2016
19:57

Aka je maximalna vyska hotovosti v dolaroch, ktoru mozem vziat na dovolenku do usa?

Odpovědět
Franta (2327)
6.3.2016
21:58

@Zuzka:
Není žádný limit. Jen částku nad 10.000,-USD musíš napsat do celního formuláře.

Odpovědět
Martina (1)
7.3.2016
16:44

Ahoj, chci se zeptat, jestli má někdo zkušenost s tím, po jaké době je lepší letět zpět do USA? Moje známá odletěla v listopadu 2015 a přiletěla zpět do ČR v únoru 2016 – nepřesáhla 3 měsíce a ráda bych s ní jela se tam na konci dubna podívat, letenky by byly cca na 14 dní, ale máme strach, jestli to není u ní moc brzo, aby ji tam pustili – když před měsícem z tama dojela, může mi někdo prosím poradit?

Odpovědět
PepanG (3)
7.3.2016
16:57

@Martina: Asi nemá cenu tohle řešit. Letěl sem tam po pěti měsících. Na letišti pouze sken oka, razítko do pasu a bylo to vše. Potom sem tam letěl po roce. Skončil sem na imigračním oddělení. Vždy létám na pozvání ke stejným přátelům. Moje zkušenost je taková, že záleží, na koho člověk na imigračním narazí.

Odpovědět
Miso (1)
7.3.2016
20:21

Zdravím, prosím o radu…

Bude imigračnému úradníkovi (prípadne do esta) na JFK stačiť miesto pobytu v New Yorku zabookovaný pobyt cez AirBnb (len 10 nocí) ? Čítal som, že s ním majú problém, prakticky je ilegálny, no hlavne ma zaujíma, či sa to dá považovať za regulérny spôsob a miesto ubytovania pre všetky možné úradné vyhlásenia. Ďakujem.

Odpovědět
Petr Novák (2386)
9.3.2016
10:13

@Miso: Myslím, že se nemusíš strachovat. Prostě řekni, že sis tam pronajal byt… a klidně přiznej Airbnb. Město New York ho zakázalo, ale v New Jersey a na jiných místech státu NY je povolené. :)

Odpovědět
Saska (1)
18.3.2016
22:06

Ahojte,
potrebujem si len definitívne potvrdiť, že aj keď idem na work and travel do USA (VISA), po výstupe z lietadla v NYC budem absolvovať tento „pohovor“ a potom supito presto pokračovať ďalej v cestovani?
Dočítala som sa, ze podaktorych vybavili za 5 minut iných za dlhšie. Koľko času by mi to malo max zabrať? (Potrebujem sa dopraviť ešte z letiska do centra a odtiaľ cítiť spoj do oceán city, nj, tak aby som to stihla).
Diiiik

Odpovědět
Franta (2327)
18.3.2016
23:14

@Saska:
Ano, imigrační pohovor dělají všichni neameričané. Doba je individuální, někoho se jen zeptají na to, kam jede, pak fotka a otisky a je hotovo. Někoho se vyptávají více a někoho vezmou na secondary do kanclu. Brácha byl na secondary asi 30 minut, protože musel čekat, až na něj přijde řada.

Odpovědět
Tomas (1)
28.3.2016
20:59

Ahoj, má někdo zkušenosti s výletem z LA do Tijuany? Nejvíce mě zajímá doprava ( predbezne počítame s autobusem) a hraniční kontroly. Jestli je potřeba mít vyplněné nějaké formuláře a hlavně průběh. Já mám B2 a pritelkyne Estu.
Díky za užitečné informace.

Odpovědět
pepa (1)
30.3.2016
9:18

Planuji na konec dubna tydeni vylet do chicaga za znamima ale ma anglictina je slaba navic jsem remeslnik bojim se ze budou vic vyslichat ?

Odpovědět
Franta (2327)
30.3.2016
10:27

@pepa:
Známé popros o zvací dopis – chcidoameriky.cz/jak-napsat-zvaci-dopis-do-usa-soukromy-a-obchodni-vzor-ke-stazeni
Ohledně dotazů na imigračním projdi toto vlákno a koukni i sem – chcidoameriky.cz/pohovor-s-imigracnim-urednikem-po-priletu-do-usa-vase-zazitky-a-zkusenosti
Otázky i odpovědi si klidně napiš na papír a nech někým přeložit.

Pokud jim nedáš důvod, tak se tě nebudou ptát víc než ostatních. Je jedno, že jsi řemeslník.

Odpovědět
petra (1)
4.4.2016
22:26

Dobrý den, ráda bych věděla , jak je důležité kolik mám u sebe peněz. TZN kolik je dobré u sebé mít cash a kolik na kartě, aby nebyl problém.
děkuju

Odpovědět
Franta (2327)
4.4.2016
22:43

@petra:
Není žádný limit. Klidně měj vše na kartě. Ale je dobré mít něco hotově na drobné platby a automaty.

Odpovědět

Ahoj, má dotaz ohl. změny z letoška – zákazu vstupu na ESTU pro osoby, které byly po 1.3.2011 v Sýrii, Íránu,… řeší se to u imigračního úředníka nějak? byla jsem těchto zemích 2005 na tranzitní víza a trochu se bojím, aby z toho nebyl problém, přestože by to oficiálně asi problém být neměl… díky za jakoukoliv informaci

Odpovědět
Franta (2327)
17.4.2016
17:27

@Niki:
Jedná se o cesty po 1.3.2011, ty jsi tam byla 2005. Takže není co řešit. Navíc budeš mít už nový pas, takže imigrační z něj nic nevyčte.

Odpovědět
Jan Hegedüs (1)
18.4.2016
11:00

nemluvím anglicky jak mám odpovídat emigračnímu, je přítomen tlumočník letím poprvé do USA. Děkuji

Odpovědět
Franta (2327)
18.4.2016
11:30

@Jan Hegedüs:
Jak už je tu několikrát napsáno, i kousek na tebou…

Ohledně dotazů na imigračním projdi toto vlákno a koukni i sem – chcidoameriky.cz/pohovor-s-imigracnim-urednikem-po-priletu-do-usa-vase-zazitky-a-zkusenosti
Otázky i odpovědi si klidně napiš na papír a nech někým přeložit.

Odpovědět
martin (19)
22.4.2016
13:55

Ahoj, je lepší se na imigračním pohovoru snažit porozumět a něco anglicky sesmolit (i když s problémama) nebo rovnou říct, že neumím anglicky a dát papír s otázkama a odpověďma? Nebude to tak lepší pro mě a nakonec i pro ně?

A ještě jedna otázka. Pokud je moje přítelkyně momentálně nezaměstnaná, tak co uvést do kolonky práce? Currently unemployed?

Díky

Odpovědět
Petr Novák (2386)
22.4.2016
14:06

@martin: Ahoj, vytáhni papír a snaž se mluvit. Pokud nebudeš vědět, podívej se do papíru. Pokud je nezaměstnaná, uveď currently unemployed.

Odpovědět
martin (19)
23.4.2016
9:15

@Petr Novák:
A ověřují si nějak ty informace? Např. peníze na účtu, zaměstnání…

Odpovědět
Franta (2327)
23.4.2016
9:27

Standardně ne, ale kdyby opravdu chtěli, tak to ověřit jistě dokáží.
Pokud bude mít imigrační u okénka podezření, tak zavolá kolegům a ti si tě odvedou na „second interview“, a tam přiznáš i co nevíš. :-)
Buď v klidu pokud nemáš co skrývat, nemáš se ani čeho bát. Nemají rádi, když se jim lže nebo říká nepravda. Nebuď zbytečně nervózní, i na to koukají. Nervózní = podezřelí.

Mě se nikdy na práci a peníze neptali. Vždy jen, kam jedu, za kým, proč, na jak dlouho…

Odpovědět
Petr Novák (2386)
23.4.2016
9:52

@martin: Přístup do bankovního účtu nemají. Stejně tak si neověřují zaměstnání… jak píše Franta, pokud se jim budeš zdát podezřelý, jdeš na důkladnější pohovor.

A pokud na ně neuděláš dojem, letíš zpátky domů. :-)

Odpovědět
Lukáš (4)
26.4.2016
8:50

Zdravím, v pondělí nás s přítelkyní čeká společná cesta do USA, já letím poprvé a ona po 5. Máme zvací dopis, a zde jsem se dočetl, že ESTU není třeba tisknout? Jelikož se mi nedaří najít mou schválenou žádost v angličtině, ale pouze v češtině, což mi bude asi na prd… Stačí tedy k úředníkovi donést zvací dopis nebo je ještě třeba nějaké dokumenty? (živnost, pojištění apod.)

A ještě mě tedy zajímá, jak je to s výběry hotovosti z bankomatu v USA? Dočetl jsem se pouze, že je to drahé. Je lepší si tedy vzít sebou více hotovosti?

Předem díky za odpověď a tuto stránku, moc nám pomohla!

Odpovědět
Petr Novák (2386)
26.4.2016
9:04

@Lukáš:
Ahoj Lukáši,

ESTU není nutné tisknout, Američané o tobě vědí. Ten zvací dopis bych ani nevytahoval, pokud nechcete v USA nelegálně pracovat nebo nebudete nějak podezřelí, ani na něj nepřijde řeč.

Ohledně výběrů – záleží na konkrétní bance. Některé banky mají lepší směnné kurzy, ale zase si účtují třeba 200 Kč za výběr z bankomatu v cizině. Doporučuji všude platit kartou, je to bezpečnější, pohodlnější a levnější. V hotovosti stačí mít třeba záložních 100 dolarů.

Tak ať se vám tam líbí! :)

Odpovědět

Ahoj, k imigračnímu úředníkovi se chodí individuálně nebo můžeme přistoupit oba? Letím totiž s brachou… díky za info.

Odpovědět
Franta (2327)
29.4.2016
22:55

@Petr:
Zkuste poprosit, ať vás vezme najednou. My mohli jít pohromadě, já, brácha, máti a bratránek. Ale může se stát, že vás vezmou samostatně.

Odpovědět
Jakub (18)
3.5.2016
21:13

Dobrý den,

letíme na trase PRG-JFK-SFO a za 16 dní zpět. Jak to vše bude probíhat, přesněji, jak to bude se zavazadly? V NYC si kufr vyzvednu, přejedu s ním vedle, odevzdám a letím dál? Všechny letenky jsou kupované na jednu rezervaci.

Děkuji

Odpovědět
Petr Novák (2386)
3.5.2016
21:18

@Jakub: Dobrý den, Jakube,

napsal jste to přesně. Při cestě do USA si kufr vyzvednete v New Yorku, projdete imigračním, celnicí, zase ho odevzdáte a letíte do San Francisca. Při cestě zpět domů kufr odevzdáte v San Franciscu a vyzvednete si ho v Praze.

Odpovědět
Franta (2327)
3.5.2016
21:21

@Jakub:
Z letadla půjdete na imigračku, po ní pro kufry, pak na celnici a nakonec odevzdat kufry pro další let.
youtube.com/watch?v=WHt2xnXk8AI
youtube.com/watch?v=pd5wIVuM8E4

Odpovědět
Jakub (18)
3.5.2016
21:52

@Petr Novák:
Aha, myslel jsem, že o kufr se budu starat až v San Franciscu. Pustil jsem si videa od Franty, tak už vím.
A při zpátečním letu to bude jako bych letěl po evropě a jen vystoupím z letadla, projdu kontrolou pasu a půjdu k dalšímu letu? Se zavazadly se tedy setkám až v Praze?

Děkuji

Odpovědět
Petr Novák (2386)
3.5.2016
22:04

@Jakub: Tak, tak, na zpáteční cestě se o zavazadla v New Yorku nemusíte starat. Přeloží vám je automaticky.

Odpovědět
patrik (15)
5.5.2016
20:58

zdravim chcel by som sa vas spitat bol som v usa pred 3 rokmi na estu v oregone v amsterdame boli prisne kontroly to som letel deltou do buducna by som siel do usa oregonu cez prestup cez frankfurt lufthansou chcem sa spitat ake su vo frankfurte kontroly ked sa leti lufthansou pitaju sa otazky ako v amsterdame

Odpovědět
ivana27 (1)
12.5.2016
23:58

Chcem sa spytat,pred rokom som bola v USA cez Estu,prekrocila som ju o nieco viac nez mesiac.Som niekde vedena,ze nemozem opatovne ist do Ameriky,kedze o dva tyzdne by som mala ist opat?Teraz idem len na mesiac a pol.Idem k sestre,ktora je tam vydata dlhsi cas a ma uz aj americke obcianstvo.Je mozne,ze ked dam pas,hned sa im ukaze prekroceny limit?Pri opusteni Ameriky mi nikto nic nehovoril…

Odpovědět
Franta (2327)
13.5.2016
7:29

Při odjezdu je to „nezajímá“, hlavně, že už jsi pryč. Ale máš tam černý puntík, až zase přijedeš.
A co bude, až přijedeš?
1) Koukne na tebe, koukne do počítače, zvedne obočí a pustí tě. S tím bych ale počítal minimálně.
2) Bude mít spoustu otázek, ale pustí tě.
3) Koukne na tebe (může mít spoustu otázek) a zavolá eskortu, ta tě odvede na second interview. Tam buď 2) nebo 4)
4) Koukne na tebe, koukne do počítače, zvedne obočí a pošle tě domů.

Ve vlastním zájmu by jsi měla mít připravený dobrý důvod, proč jsi posledně překročila. A ať je uvěřitelný a pravdivý.

Odpovědět
Robert (18)
22.5.2016
10:51

Letím se synem (10.let) do New Yorku. Má jiné trvalé bydliště než já. Chtějí na imigračním povolení matky k vycestování s otcem ? A rodný list.

Odpovědět

Ahojte,
chtěla bych se zeptat jak je to s kontrolou elektroniky při vstupu do USA. Kamarádka mi řikala, že můžou kontrolovat i SW v ntb apod. Je to pravda? Pokud ano, jak se pak řeší pokud naleznou např. stažený program z internetu apod. Dále bych se chtěla zeptat jak je to s formulářem I-94 ten se vyplňuje před odletem nebo po příletu do USA (jedeme tam na WAT).
Díky za odpověď :)

Odpovědět
Franta (2327)
22.5.2016
19:34

@Robert:
Jj, souhlas matky s cestou si vezměte. Ideálně v anglickém překladu. Možná se nikdo ptát nebude, ale lepší to mít, než řešit problémy. Mohli by se ptát i na hotelu. Pán s cizím malým chlapcem…

Odpovědět
Franta (2327)
22.5.2016
19:40

@Jana:
Podívat se samozřejmě můžou, ale nevím o nikom, koho by takto kontrolovali. Každý u sebe nějakou elektroniku má, a kdyby měli kontrolovat vše, tak odletí dvě letadla denně. Kontrolují funkčnost přístroje, takže nabít baterky. Místo staré slabé s malou výdrží radši koupit novou. Brácha měl staženo několik filmů na cestu a stačilo jim NTB zapnout + projel scanerem.

I-94 už se nevyplňuje. A stejně bylo ke klasickému vízu. U vás je pobyt jasný, max 30 dní po konci WaT.

Odpovědět
Robert (18)
23.5.2016
5:43

Díky za odpověď Franto (1068). Souhlas matky povezu sebou. Už se těším na tu jejich americkou kávu, hotdog a věžáky až do nebes. Letím tam poprvé. Robert.

Odpovědět
misoo (5)
23.5.2016
12:09

Ahoj, som student a chcel by som ist cez prazdniny k sesterke do NY so spoluziakom na prazdniny cez estu letime 6.6 a prilietame 2.9 to je 89 dni .. nebude im cudne ze budeme v usa tak dlho? Chceme pochodit nejake narodne parky a kus sa zdokonalit v anj. Skola mi zacina az 20.9.. mam si zobrat nejakke potvrdenie o navstevee skkoly??

Odpovědět
Petr Novák (2386)
23.5.2016
20:02

@misoo: Ahoj, potvrzení od školy není potřeba. Podezřelé to nebude, ale sestřenku v New Yorku přiznej.

Odpovědět
Tanya (3)
28.5.2016
21:34

v roce 1997 jsem utekla s malou dcerou do USA ke sve kamaradce, ktera tam byla vdana pred manzelem, ktery byl nasilnik. Zustala jsem tam 2 roky samozrejme nelegalne, pracovala jsem , dcera chodila do skoly. Po te jsem se vratila vdala zmenila jmeno, ale tohle manzelstvi nevydrzelo a jsem se chtela vratit zpatky. Bohuzel pri imigracni kontrole jsem ma otazku jak dlouho jsem tam byla naposledy odpovedela dyl nez jsem mela a uz to slo, vyslychani, zakaz na 5 let, cesta zpet. Dnes ziju a pracuju v Anglii a chtela bych jet na navstevu ke znamym. Co delat? Zamlcet tech 5 let? Jak dlouho se zaznamy ponechavaji v databazy a nebo mluvit opravdu jen pravdu?

Odpovědět
Franta (2327)
28.5.2016
23:47

@Tanya:
Samozřejmě, že mluvit pravdu. Oni to přece vědí. Pokud už zákaz vypršel, tak je tu šance, že tě tam pustí.
V Anglii žiješ jako Češka nebo už tam máš i občanství? Pokud nemáš občanství, tak to nebude jednoduché. Jsi Češka, co žila nelegálně v USA, teď žiješ v UK (počítám, že legálně), takže pro Amíky nemáš žádnou vazbu na ČR a oni nebudou mít jistotu, že jim tam zase nebudeš chtít zůstal.
Psala tu holčina, co žila také v UK, po návratu do ČR chtěla ještě procestovat USA, než se usadí. Protože to bylo hned po návratu z UK, ta vízum nedostala, protože nebyla schopná prokázat pevné vazby na ČR.

Odpovědět
Robert (18)
29.5.2016
5:44

Franto chápu to s kufry tak,že když budu na imigračním 2hod tak kufr mi bude jezdit 2hod po pásu. Diky. Robert.

Odpovědět
Franta (2327)
29.5.2016
10:05

@Robert:
Případně budou u pásu postavené bokem. Ale mě se to nikdy nestalo, imigrační frontu jsem prošel většinou celkem rychle.

Odpovědět
Tanya (3)
29.5.2016
10:10

V Anglii ziju a pracuju 11 let mam tam dceru a vnuky, obcanstvi nemam I kdyz si ho chci udelat. Je mi jasne, ze je lepsi mluvit pravdu, ale ESTOU asi neprojdu a nekde sem cetla, ze v tom pripade musim na ambasadu a resit to pres ne.

Odpovědět
Franta (2327)
29.5.2016
10:19

@Tanya:
Standardně bys měla jít na ambasádu v Praze. Mělo by to jít i v UK, ale nejsi místní, takže můžou koukat divně. V Praze zase jsi místní, ale nežiješ tam. Těžko radit. Zkus to a uvidíš a děj vědět, jak to dopadlo.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.