ESTA a překročení povolené doby pobytu v USA: Co dělat, když jste si již koupili letenky a 90 dní vám nestačí

Na cestovní registraci ESTA lze vycestovat maximálně na 90 dní, na což se při rezervaci letenek občas snadno zapomene. Překročení povolené doby pobytu se celkem tvrdě trestá a pokud ještě někdy v budoucnu budete chtít navštívit USA, nedoporučuje se. Řešení existují dokonce hned čtyři, nicméně ani jedno z nich není zadarmo.

Překročení pobytu v USA | © Petr Novák

Nejste si jistí, jestli jste v minulosti nepřekročili povolenou dobu pobytu v USA? Na webu DHS.gov stačí vyplnit osobní údaje a zobrazí se vám údaje o poslední cestě.

Řešení 1: Přebukování letenky a zkrácení délky pobytu

Prvním možným řešením je přebukování data odletu do USA, popř. příletu z nich tak, aby délka pobytu nepřekročila 90 dní. To je úplně nejjednodušší varianta v případě, kdy máte zakoupenou některou z letenek ve vyšším tarifu, tedy zpravidla first class, business class nebo některou dražší economy class. Změna termínů je u těchto letenek možná za manipulační poplatek + doplatek v rozdíle ceny letenek, v některých případech dokonce nemusíte platit nic.

Společnost Norwegian umožňuje bezplatně zrušit letenku do USA po dobu až 24 hodin od rezervace. Toto řešení jinak nelze využít u levných letenek z promoakcí a akčních nabídek, kdy je i jednou z daní za nižší cenu i nulová možnost změny termínů.

Řešení 2: Podání žádosti o vízum B-1 nebo B-2

Máte-li před odletem ještě dostatečnou časovou rezervu, můžete prostřednictvím americké ambasády v Praze požádat o vízum B-1 či B-2 a vycestovat na něj. Maximální doba pobytu v USA v případě vycestování na udělené vízum činí 6 měsíců, problém by tedy byl vyřešen.

Jak už to tak v životě bývá, také zde existuje několik ale. Kromě nutné časové rezervy (o vízum nemá smysl žádat řádově hodiny před odletem) je nutné počítat s povinností navštívit osobně ambasádu v Praze a absolvovat pohovor. Nikde není rovněž napsáno, že vám bude vízum schváleno.

Řešení 3: Krátkodobé opuštění Spojených států amerických

Třetím nabízeným řešením je krátkodobé opuštění USA, kdy zmizíte za hranice, necháte si dát výstupní razítko a pak se vrátíte zpátky. Zde už je těch ale víc.

Předně vás nemusejí vůbec nechat nastoupit do letadla, stačí, když si všimnou, že je na letence napsán datum návratu za 90+ dní. A pokud si toho nevšimnou na letišti, je tu ještě imigrační úředník, pro kterého to bude jasný signál, že chystáte nějakou levárnu a do vysněné Ameriky vás nepustí.

Přesto nemusíte házet cestovní pas do žita. Stačí, když si zabukujete letenky z USA např. do některé země ve Střední Americe a po krátkém pobytu tam se vrátíte zpátky do Států.

Dalším ale je totiž fakt, že nestačí pouhé vycestování do Mexika, Kanady a pár dalších území (konkrétně se tedy jedná o ostrovy Anguilla, Antigua, Aruba, Bahamy, Barbados, Barbuda, Bermudy, Bonaire, Britské Panenské ostrovy, Curacao, Dominika, Dominikánská republika, Grenada, Grenadíny, Guadeloupe, Haiti, Jamajka, Kajmanské ostrovy, Kuba, Marie-Galante, Martinik, Miquelon, Montserrat, Saba, Saint Eustatius, Saint Christopher, Saint Maarten, Saint Martin, Saint Pierre, Saint Vincent, Saint-Barthélemy, Svatá Lucie, Svatý Kryštof a Nevis, Tobago, Trinidad, Turks a Caicos i veškerá další britská, francouzská a holandská území a teritoria hraničící s Karibským mořem).

Řešení 4: Vědomé překročení povolené délky pobytu

Samozřejmě existuje čtvrté řešení, které vám osobně vůbec nedoporučuji. De facto si s ním zabouchnete dveře do USA.

Pakliže byste se nějakým zázračným způsobem dostali do USA, vědomě překročili dobu povoleného pobytu a při návratu zpátky se na to přišlo, máte útrum. Překročení doby povolené délky pobytu je totiž vážným porušením imigračních předpisů s dalekosáhlými následky.

Nejen, že můžete být kdykoliv a kdekoliv zadrženi a drženi ve vazbě, a to až několik týdnů, rovněž budete deportováni zpět do Česka, bude vám zároveň zrušeno platné vízum (budete-li ho mít), znemožníte si kdykoliv v budoucnosti vstup do USA přes ESTU a ještě vám bude udělen zákaz pobytu ve Spojených státech amerických. Překročení povolené délky pobytu o 180 dní až 1 rok má za následek automatické odepření vstupu do USA po dobu 3 let, překročení povolené doby pobytu o více než 1 rok má pak za následek zákaz vstupu do USA po dobu 10 let.

Existuje sice dost lidí, kteří pobývali v USA nelegálně více než 90 dní a bez problémů se vrátili a nikdo nic nezjistil. Ale stejně tak existuje řada lidí, kteří takové štěstí neměli a nyní mají udělen zákaz vstupu do USA. Co myslíte, jaké řešení by volili dnes?

21. října 2017 Petr Novák , , , , ,

Diskuze k článku (450 komentářů)

Martin (1)
20.11.2015
17:08

@Tereza:
Ahoj, jsem právě čtvrým měsícem v USA. Manželka tady chodí na bezplatné kurzy angličtiny, kterých je tady mraky (ESL kurzy, jsou to spíš konverzace, než klasická ýuka). Tedy alespoň v New Jersey. Je tady holka, která má také povolený pobyt na 3 měsíce a nemá VIZUM, ale ESTU. Během pobytu zažádala o studentské vizum a zatím na něho už od února čeká (nyní je to 10 měsíců). ESTA vypršela, ale po celou dobu čekání na studentské vizum je tady legálně. Podobná délka čekání na studentské vizum je tady prý normální.

Odpovědět
Tereza (1)
17.12.2015
2:02

Ahoj Martine,

právě řeším podobnou záležitost. Jsem v USA na ESTU a ráda bych si ji přehodila na studenstské visum F1. Nevíte jakým způsobem o studentské vizum žádá, případně nějaké podrobnosti? Moc by mi to pomohlo.

Odpovědět

Ahoj, jsem od 1.11. na Floride pres Estu a mam povoleny pobyt do 1.2.2016. Letenku do CR mam na 30.1. coz je v pohode, jenze me ted zaujal jeden Ashram na Bahamach a rada bych tam jela na karma jogu (letenku do CR, kterou uz mam bych bud prerezervovala nebo nechala propadnout a koupila novou,- podle storno podminek). Jenze v Ashramu bych byla 3 mesice – to je jimi dana min.doba pobytu (coz by na Bahamach nemel byt problem – cesi tam maji povolen bezvizovy vstup na dobu 3 mesicu), jen se obavam z navratu, ktery bude zase pres US a byl by cca na konci dubna. Ctu tady, ze Bahamy se nepocitaji jako vycestovani z US. Delaji rozdil, kdyz pres US jen poletim domu a nebudu zde zustavat? A nechaji me vubec z US na Bahamy vycestovat, kdyz uvidi v pasu razitko povoleni pobytu do 1.2. a letenku s navratem pres US?
Moc dekuji za radu :)

Odpovědět
Franta (3740)
23.12.2015
10:06

@Zuzi:
Vycestovat tě nechají a pokud cestou zpět budeš v USA opravdu jen na transit, tak by nemuseli dělat problémy. Ale radši bych si to ještě ověřil na imigračním. http://www.cbp.gov/ nebo http://www.uscis.gov/

Odpovědět
simona (3)
3.1.2016
1:58

Plánuji cestu do USA na 2 týdny na ESTU. Přiletím do Kalifornie – San Diego ale přespání mám domluvené v Mexiku (Tijuana). Je možné přejíždět autem ty dva týdny mezi Mexikem a USA na ESTU? nebo ESTA končí přejetím hranic? Děkuji.

Odpovědět
Franta (3740)
4.1.2016
15:25

@simona:
No možné to je, ale bude to otravné a zdlouhavé, hlavně směr Mexiko -> USA, fronty, kontroly… http://traffic.calit2.net/border/border-wait-times.php?type=passenger&sub=standard&port=250401
Popravdě bych tuhle variantu asi nevolil. Bude to i dost omezující, co do poznávání Států, denně se vracet do Mexika omezí akční rádius výletů.

Odpovědět
Mesi (758)
5.1.2016
0:52

@simona: Franta to vzal zodpovedne, ja myslel, ze si z nas delas legraci. 1) z USA do Tijuany v pohode 2) z Tijuany do USA nekolik hodin 3) opravdu chces prespavat v severnim Mexiku??? A jakou bude mit licence plate tvoje auto? Hadam, ze americkou – no, hodne stesti.

Odpovědět
Franta (3740)
5.1.2016
10:02

@Mesi:
S tím autem nevím, půjčovny většinou nepovolují přejezd do Mexika. Takže další drobný zádrhel navíc.
Také bych počítal s „lehkou“ nedůvěrou od imigračního, ale spíše celníka, ohledně každodenního přejezdu hranic od turisty a děvčete k tomu. Vezete nějaké drogy? Čekal bych prohlídku auta, možná ne pokaždé, ale až pojedeš tak potřetí, tak už budou na pozoru.
A spočítej si časovou náročnost výletů, jak už jsem psal minule. Cesta TiJuana – San Diego cca 1-4h (podle čekání), LA 2,5-5,5h, Vegas 5,5-8,5, Phoenix 6,5 – 9,5., to samé samozřejmě zpět. Když už jedu do USA, tak chci něco vidět, být 14 ní na jednom místě je škoda.

Tohle vše budí podezření, ohledně smysluplné dovolené v „USA“, ve mě, co teprve v US manících na hranici, kteří to mají v popisu práce a jsou speciálně školeni.

Odpovědět
Anastasiya (1)
11.1.2016
1:38

Dobry den, jsem obcanem Ukrainy ale v CR mam trvaly pobyt, mam přítele v Americe , poraďte prosím nejrychlejší cestu jak se tam dostat a take jestli mam nárok na ESTA? Předem děkuji.

Odpovědět

Minulý rok jsem byl v USA na ESTA vízum, při návratu do ČR mi však nebylo odebráno z pasu,tak jsem se ho tedy pokusil zaslat zpět, aby si nikdo nemyslel, že jsem v USA déle a tím pádem nelegálně. Vůbec však nevím jestli jim karta I-94 dorazila nebo ne. Máte s tímto prosím někdo zkušenost? předem děkuji

Odpovědět
Franta (3740)
11.1.2016
15:45

@Luk:
K ESTA bylo I-94W, ale už je dlouho (myslím, že léto 2010) zrušené. I-94 bylo ke klasickému vízu a ani to už se nemusí vyplňovat. Takže bych to neřešil

Odpovědět

Takže si myslíš, že to nemám vůbec řešit a normálně jet? Já jen, jak jsem pročítal stránky MZV, tak tam píšou, že za to může být na 3 až 10 let zakázán vstup do USA. Měl bych tam jet právě tedka na služebku, tak mám strach. díky

Odpovědět

A pokud by jim to nedorazilo, když jsem to poslal, nemůžou mě stále vest právě jako nelegální pobyt?

Odpovědět
Franta (3740)
12.1.2016
10:57

@Luk:
Od letecké společnosti mají echo, že jsi odletěl. Na ten formulář/kartičku už se nehraje, vše mají elektronicky.

Odpovědět

ok, super díky moc za info.

Odpovědět
Márty (1)
12.1.2016
13:40

„Dalším ale je totiž fakt, že nestačí pouhé vycestování do Mexika, Kanady a pár dalších území.“ Vypadá to, že věta není dokončena. Co je potřeba jestli nestačí pouze vycestovat za hranice? Je nějaká časová prodleva, která musí nastat před zažádáním o znovu-udělení ESTA?

Odpovědět
Franta (3740)
13.1.2016
12:15

@Márty:
Znamená to, že musíš opustit severoamerický kontinent, včetně Karibiku. Takže odlet/odplutí do Evropy, Asie, Austrálie nebo Střední/Jižní Ameriky.

Odpovědět
Petra (4)
22.1.2016
10:21

Dobrý den, chtěla jsem se zeptat..byla jsem v Americe asi 15 mesicu na turisticke viza na 3, takze zhruba rok ilegal.D..zpet v Evrope jsem od 2013. Znamena to, ze mam zakaz na 10 let?

Odpovědět
Franta (3740)
22.1.2016
10:35

@Petra:
„turisticke viza na 3 měsíce“ takže ESTA?

Něco máš tady – https://chcidoameriky.cz/esta-a-prekroceni-povolene-doby-pobytu-v-usa-co-delat-kdyz-jste-si-jiz-koupili-letenky-a-90-dni-vam-nestaci

Je to i na stránkách MZV
http://www.mzv.cz/jnp/cz/encyklopedie_statu/severni_amerika/usa/cestovani/visa.html
Důsledkem překročení pobytu při bezvízovém styku je, že cestující nadále nesmí do USA bez víza cestovat. Překročení pobytu o 180 dní až 1 rok má za následek automatické odepření vstupu do USA po dobu 3 let, překročení povolené doby pobytu o více než 1 rok má za následek zákaz vstupu do USA po dobu 10 let.

Odpovědět

Zdravím, chci se zeptat.. Všude je psáno, že pokud překročíte pobyt OD 180 dnů až 1 rok máte zákaz do USA na 3 roky.. ale co když jsem nepřekročila ani těch 180 dnů ale jen měsíc .. Bere se nato nějaký ohled ? Děkuji za odpovědi

Odpovědět
Franta (3740)
28.1.2016
1:27

@Tina:
Nebude to pro tebe mít žádné právní následky, onen zákaz. Ale budeš (dost pravděpodobně) mít problém při příštím vstupu do USA. Bude záležet na imigračním, jestli tě pustí a bude riskovat, že to uděláš znovu. Připrav si uvěřitelné vysvětlení, proč jsi přetáhla.

Odpovědět

Děkuji:-) takže už máš nebo někdo v tvém okolí zkušenost? Chci se vrátit.. ale zase myslím že moje šance jsou minimální..ještě popřemyšlím a možná to risknu:-) .. s tím odůvodněním bych mohla mít problém nevím co na ně platí a co ne.. ale to asi nikdo že:D Možná hospitalizace rodinného přislušníka nebo tak něco by mohlo vyjít..no uvidíme

Odpovědět
Franta (3740)
28.1.2016
12:29

@Tina:
Zkušenosti nemám, jen znám člověka, co přetáhl o více než půlrok a při dalším pokusu ho poslali domů.
Platí na ně pravda.

Odpovědět
Petra (4)
28.1.2016
13:09

cože, takže si myslíš, že je lepší abych jim tam na férovku řekla, že jsem byla mladá a chtěla jsem si zkusit život tam a trochu si US procestovat a proto jsem tam zustala skoro rok ilegalne? To myslim, že mě pošlou domů ihned jisto jistě:D a ještě si zaklepou na čelo, jestli jsem normalní, co to vůbec zkouším, ne:)?

Odpovědět
Franta (3740)
28.1.2016
14:11

@Petra:
Tak jestli si tam byla skoro rok ilegálně, tak není co zkoušet, máš ban na 3 roky + problémy při žádosti o ESTA nebo vízum. Tina píše o měsíci, to by se dalo nějak okecat.

Odpovědět
Petra (4)
28.1.2016
15:42

no to uz jsem se taky docetla, jde o to, ze tri roky uz uplynuly, vis.)
takze proste nemam zkouset jet do US ani nahodou, jo?

Odpovědět
Franta (3740)
28.1.2016
20:26

@Petra:
Dočetla? To bys měla umět číst. Nikde nepíšu, že to nemáš zkoušet ani náhodou, jen, že budeš mít problémy. Pokud ale hodláš pokračovat v konfrontační diskusi, tak jsi na špatném webu.

Odpovědět
Petra (4)
29.1.2016
9:25

tady se nam asi někdo spatne vyspinkal, tak diky za cene rady, jsi moc mily, btw..

Odpovědět
Linda (2)
3.2.2016
8:31

Ahoj, můj dotaz se překročení doby pobytu netýká, ale tato kategorie je tomu, na co se chci zeptat asi nejblíže.
Loňské léto jsme s přítelem odcestovali na dva týdny do USA na Estu a letos bychom chtěli jet znovu. Mám však drobné obavy z toho, zda bylo zaznamenáno, že jsme v řádném termínu opustili území států.
Po imigračním pohovoru na letišti nám bylo do pasu pouze vlepeno razítko s datem, do kdy je nutné území opustit, ale nedostali jsme žádný ústřižek, který jak jsem se tuším zde dočetla se při opouštění států odevzdává. Nicméně pak mi došlo, že toto se možná netýká Esty, ale pouze klasického víza, je to tak?
V každém případě i po příletu do Prahy jsme letiště opouštěli bez jakékoliv kontroly, asi důvodu, že návrat domů byl z letiště EU.
Ráda bych se Vás proto zeptala, zda někdo netušíte, zda jsme někde neudělali nějakou chybu? Či vše proběhlo v pořádku a můžeme se pokusit do USA i letos podívat. Možná hloupý dotaz, uvědomuji si to, ale mně toto stále vrtá hlavou. Díky za případné odpovědi. Linda

Odpovědět
Franta (3740)
3.2.2016
10:16

@Linda:
Útržky už se nedávají. Pro ESTA (I-94W) jsou zrušené někdy od léta 2010 a časem je zrušili i pro víza (I-94), u toho je ale možnost ho v případě potřeby dostat. Že jste odletěli vědí od letecké společnosti.

Odpovědět
Linda (2)
3.2.2016
14:50

@Franta: moc děkuju za odpověď.

Odpovědět
Peta F (1)
7.4.2016
23:59

Ahoj,
prave jsem na vymennem semestralnim pobytu v USA na vizum J-1, ktere vyprsi 30.4. Bylo nam receno, ze pak mame jeste mesic na cestovani, takze jsem si koupila letenku na konec kvetna (31.5.), jenze pak jsem se docelta, ze to neni mesic, ale 30 dni, tj. legalne tu muzu byt jen do 30.5., takze to pretahnu o jeden den. Asi je to skoro hloupost, ale nebudou mi na letisti delat problemy? Rada bych odletela domu a stihla to letadlo a ne aby mi nekde delali problemy, proc tu jsem nelegalne :)
V pase mam datum do 30.4. a ESTU taky nemam, to to maj asi jenom elektronicky nekde vedene do kdy tu teda muzu byt? Kdyz mi na letisti projedou pas, tak to zjisti?
Diky za odpoved, Peta

Odpovědět
Franta (3740)
8.4.2016
7:31

@Peta F:
Při odjezdu ti problémy dělat nebudou, leda bys ten čas nevěnovala cestování, ale práci načerno a přišli ti na to. Ale až tam pojedeš příště, tak tě můžou podusit kvůli překročení. Ale snad kvůli jednomu dni nebudou dělat moc problémů.
Lepší je si všechny podmínky přečíst/zjistit předem.

Odpovědět
Ivana (2)
26.4.2016
13:22

Dobry den, přitel jel nedavno do USA a chtel by tam byt dele(teda prekročit 90 denni limit) kdybych chtela za nim a zustat tam s nim byla bych rada, jenze mame jeden problem(vlastne čtyri problemy..jsou to psi) a nevim jak by to prošlo na Letišti.

Odpovědět
Franta (3740)
26.4.2016
18:36

@Ivana:
Vše se dá zařídit. Psy budou muset mít všechna potřebná povolení, očkování a tak, jinak skončí v karanténě. Více info najde Google.
Jen nevím, jak se budou tvářit, že na dovolenou potřebuješ všechny své psi.

Odpovědět
KouBas (3)
27.4.2016
9:43

Ahoj,
Mám takový dotaz. Byl jsem v USA na ESTU. Strávil jsem tam měsíc, takže 90-ti denní dobu jsem nepřetáhnul. Rád bych se tam za pár týdnů vrátil, myslíte že by to měl byt problém? Mám tam také bratra, oženil se tam žije tam už několik let jako Personal Resident nebo jak se tomu říká. Teď v květnu bude žádat o občanství.
No prostě a jednoduše, chci tam zase za pár týdnů letět. Bude problém? Také jsem nedostal žádné výstupní razítko. Předpokládám že někde budou mít záznam, že jsem opustil zemi včas před vypršením doby. Uvítám každou radu a komentář. Hezký den.. K..:-)

Odpovědět
Franta (3740)
27.4.2016
12:31

@KouBas:
Z toho co píšeš není důvod očekávat problém.

Odpovědět
KoUbas (3)
30.4.2016
3:18

@Franta: @Franta: Ještě jeden menší dotaz, já měl zpáteční letenku obědnanou na 15.4. no odletěl jsem až 24.4. tím že jsem si koupil letenku novou. Takže jsem letěl jinou společností a o cca 10 dni později. Bylo tam fajn, tak jsem to protáhnul. Zhruba za týden až dva bych se tam chtěl mrknout znova. S Bratrem jsme si udělali další program. Ale pořád jsem nepřekročil povolenou 90-ti denní dobu pobytu, a ani to nemám v plánu..
Takže abych to shrnul: Přílet 24.3.2016
Plánovaný odlet 15.4 2016 (Zpatečni letenka booknuta na tento den)
Skutečný odlet 24.4 2016

Odpovědět
Franta (3740)
30.4.2016
8:48

@KoUbas:
Osobně mi to přijde moc brzy, aby neměli podezření, že se po volnu vracíš do práce. Ale třeba je to jen má paranoia, z toho, jak pořád někde čtu, že imigrační byli na někoho oškliví. Osobně jsem s nimi nikdy problém neměl a ani nikdy neřešili můj skoro roční pobyt v USA na turistické vízum, 6 měsíců + ofiko prodloužení.

Nebylo by minule levnější jen přebookovat datum odletu, než kupovat novou letenku? JInak je ale jedno, kdy a jak jsi odletěl, pokud to bylo v rámci povolené doby pobytu.

Odpovědět
KouBas (3)
1.5.2016
14:27

@Franta: No jasně, bylo by to rozumější. Ale je to celkem složitý příběh.. Já jsem taky celkem paranoidní, ale doufám že to bude O.K. :-) Poletím tam během toho měsíce znova. Tak snad nebude na celnici problém, kdyby jo volám bráchovi a snad to s něma obkecá. Jeho angličtina je na mnohem lepší urovni než ta má :-D

Odpovědět
Daniel (20)
18.5.2016
18:09

Ahoj, byl jsem v usa na turisticke vizum od roku 2000 do roku 2004. Asi vite jak, nemusim to tu psat.. Kazdopadne 10 let by melo byt promlcenych. Otazka zni, existuje nekdo kdo si take myslel ze po desti letech ma „zakaz“ odkrouceny, vydal se tam na ESTU a poslali ho zpet kvuli minulosti? Tedy mam se bat pokud tam chci na ESTU na dovolenou na mesic a je to 12 let od meho minuleho pobytu? Diky za odpoved.

Odpovědět
Kateřina (1)
27.5.2016
5:51

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, zda stačí vycestovat z USA před vypršením 90 dní do Kostariky, aby se mi esta zase prodloužila na další 3 měsíce. Děkuji moc.

Odpovědět
Petr Novák (2520)
28.5.2016
10:04

@Kateřina: Dobrý den, Kostarika by měla stačit.

Odpovědět
Misa (4)
16.6.2016
3:50

Dobrý den,
Mohla bych se Prosím zeptat kterou zemi mohu navštívit abych prodloužila estu? Chtela bych v Usa zustat o mesic dele a legalne. Nejlevnější z New Yorku?
Děkuji moc

Odpovědět
Franta (3740)
16.6.2016
8:19

@Misa:
Musíš opustit severoamerický kontinent, včetně části Karibiku. Takže Jižní Amerika, Austrálie, Asie nebo zpět do Evropy
Také je ale třeba počítat s tím, že to nemusí vyjít a imigrační tvůj pokus o „visa run“ prokoukne a pošle tě zpět do země, odkud přiletíš po „přestávce“. Takže to nakonec může vyjít pěkně draho.
1) Letenka mimo USA a zpět (např. Brazílie), kvůli té přestávce.
2) Pobyt mimo USA. Nějaký čas musíš strávit mimo Státy, výlet na otočku nebo jen na víkend bude hodně nápadný, takže to chce delší pobyt mimo, aspoň týden dva.
3) Letenka pryč z USA, což je podmínka vstupu na ESTA.
Pokud tě nepustí
4) Vrátí tě do země odkud přiletíš (např. ta Brazílie) a ty budeš potřebovat letenku odtud domů. Je tu i šance, že tě nepošlou zpět, ale že budeš „poslána“ rovnou domů.
5) Pokud vyrazíš na přestávku pouze „na lehko“ a necháš si některé věci v USA, protože se tam přece vrátíš, tak ti je přátelé budou muset poslat nebo o ně můžeš přijít.

Je třeba zvážit, jestli ti ten měsíc navíc stojí za ty nálady a za tohle riziko.

Odpovědět

@Misa: Pobyt na Estu prodloužit nejde. Lze odletět a opět přiletět. Nový vstup, nový pohovor, nové povolení k pobytu na určitý počet dní, nezbytnou podmínkou je zpáteční letenka. Alternativa? Vízum B-2.

Odpovědět
Misa (4)
20.6.2016
2:22

@Z.: zpáteční letenku mam… za dva mesice…

Odpovědět
Misa (4)
20.6.2016
2:23

@Z.: zpáteční letenku mam… za dva mesice…@KouBas: je kostarika části severoamerických statu?

Odpovědět
Franta (3740)
20.6.2016
8:25

@Misa:
Máš zpáteční letenku? Ty už sis pořídila novou? Píšeš, že tam chceš zůstat déle, ale na ESTA jsi musela mít letenku na max 90 dní pobytu. Nebo máš původní, ale přebookovanou?

Kostarika už je Střední (Latinská) Amerika.

Dej pak vědět, jak jsi dopadla. Podle mě je to zbytečné riziko, ale třeba ti to vyjde.

Odpovědět

@Misa: Jeden vstup = jedna zpáteční letenka/nebo letenka do Kostariky. Další vstup = opět letenka do USA a zpět.

Odpovědět
Luli (1)
3.7.2016
16:35

Ahoj momentalne mam J-1 visum jakozto aupair. Mam 3 mesice do konce a momentalne jsem v situaci kdy pokud si nesezenu novou rodinu budu agenturou, pres kterou tady jsem, poslana domu. Nevim jak to presne funguje ale predpokladam ze puvodni visa propadnou. Je mozne zazadat o ESTA i kdyz jsem momentalne v USA a tak ziskat 3 mesice legalne? Tzn. 9mesicu na J-1, pak preruseni programu a ziskani ESTA. Stejnou vec budu resit i kdybych nasla novou hostfamily, tzn. jeste 3 mesice na J-1 visa, 30dni volna nez tyto visa vyprsi (cestovni mesic) a pak by byl plan zazadat o ESTA a zustat 3 mesice, ale mezitim nevycestovat zpet do CR. Diky

Odpovědět
Franta (3740)
3.7.2016
18:26

@Luli:
O ESTA můžeš zažádat, ale nijak si tím nepomůžeš, aby jsi získala nějaký čas (max 90 dní), tak do USA musíš přiletět nebo připlout.

Tvůj dotaz je trochu podobný tomu od Misi a pro tebe platí více méně to samé, co pro ni.

Odpovědět
Misa (4)
4.7.2016
4:43

@Franta: ahoj,mam zpáteční letenku po 89 dnech do cech…do Kostariky bych letěla po dvou měsících kdy mi bez esta na tyden…

Odpovědět
Franta (3740)
4.7.2016
7:53

@Misa:
Jasně, takže taková další dovča během pobytu v USA. To zní trochu lépe než to krkolomné, co jsem psal já. Ale původně jsi nenapsala, jak to plánuješ udělat, jen, že chceš prodloužit pobyt na ESTA. Ale i tak ti tam stále hrozí, že to imigrační vezme jen jako „visa run“ a v pase ti nechá původní platnost pobytu a nedá ti nových 90 dní.

Odpovědět
ivan (1)
9.7.2016
1:17

Chcem sa opýtať. Som slovak mam priatelku Cesku ona bola s rodinou v Kanade boli tam ako emigranty bohuzial boli deportovany sudom prehrali sud. No ma sestru ktora tam zije akorad jej rodicia a dalsie 2 sestry boli deportovane . Mame zaujem sa tam vratit ale us nije ako emigranty chceme tam ist na robotu stym ze by sme tam mohli us normalne zit a byvat. Mohli by ste mi poradit ako sa tam mozeme dostat aby sme nemuseli cakat dajaku dlksiu dobu ci platit dost velke penaze poplatky. ?Je moze aby sme tam isli bes toho aby sme mali obavy ze nas deportuju hned spet? Za skore informacije vopred dakujem.

Odpovědět
Franta (3740)
9.7.2016
10:04

@ivan:
Zajisti pro vás pracovní povolení a práci, pak se nemusíte ničeho bát. Máte ale už černý puntík za minule, takže ve vašem případě budou asi hodně podezíraví.
Dostat se do Kanady je prý jednodušší, než do Států, ale i tak je třeba splnit dost podmínek. Také jde o to, jestli jste s deportací vyfasovali i zákaz vstupu.
Koukni sem svetaznalec.cz/moznosti-imigrace-do-kanady/

Odpovědět

Ahojte. Mám známeho, který překročil Estu. Pokud se bude chtit dostat zpátky do Čr, jaké mu muzou hrozit problemy?

Odpovědět
Franta (3740)
20.7.2016
18:03

@Vera:
Buď mu to projde a bude mít „jen“ problémy při příštím vstupu, asi ho tam nepustí, nebo ho chytí a může mít soud, vyhoštění a zákaz vstupu. Také záleží o kolik překročil.

Odpovědět
Martina (1)
8.8.2016
13:05

Ahoj,

mám menší problém a moc prosím o radu. Bzla jsem v USA na J1Visa a nikam jsem nespěchala, tak jsem se royshodla ye bzch si prodloužila pobzt o 90 dní na ESTU. Yažádala jsem si o ni, na internetu bzla approved a já mzslela že tím je vše vyřešeno. Vrátila jsem se v lednu a teď v září se chzstám na krátkou návštěvu. Různě jsem si projížděla diskuzní fóra a dozvěděla jsem se, že jsem tam praktickz bzla nelegálně 90 dní, protože jsem neprošla opět imigrační kontrolou kdzž mi měla začít platit esta. Co teď? Můžu si zažádat o novou, nebo mám zkusit B2? Pustí mě přes port of entry s ESTOU?

Prosím poraďte

Děkuji

Odpovědět
Ladislav (1)
14.8.2016
5:00

@Franta: soud myslíš v USA? takže při opuštění států tě kontrolují zda jsi tu byl legálně nebo ne?

Odpovědět
Franta (3740)
14.8.2016
8:51

@Ladislav:
Když vstupuješ do bezpečné zóny na letišti, tak ukazuješ letenku a pas. Stačí, že úředník bude moc aktivní a podívá se i na razítko z imigračního. Všichni to jsou zaměstnanci BCP, takže vědí oč jde. Navíc letecké společnosti dávají Amíkům údaje o pasažérech, pouhým porovnáním vědí, kdo kdy odlétá. Je otázkou, jestli jim „stačí“, že vědí o odletu, někoho kdo přetáhl nebo to budou chtít řešit, například s ohledem na dobu přetažení. Případně to nechají být a dotyčnému to připomenou při příští návštěvě. Způsobů, jak na to přijít mají spousty, záleží ale na tom, jak mají nastavené priority a postupy.

Tuhle teorii mám jen z doslechu, a ač jsem si to několikrát říkal, tak jsem si nikdy při odletu z USA neohlídal, zda se při kontrole koukají i na razítko. Ale je možné, že díky strojově čitelné zóně, jim počítač rovnou hlásí informace o délce pobytu.

Odpovědět

Prosim o radu:
1)
Mam povoleni ESTA (tusim ze je na2 roky od 12/2015, takze stale platne do 12/2017).Vratila jsem se z 90.denniho turistickeho pobytu z Ameriky v cervnu 2016 (podminky jsem dodrzela).Rada bych vycestovala do USA opet na tyden ci 14.dni a to nejmene dvakrat do konce tohoto roku (v prubehu zari-prosince2016.Nekde jsem se doslechla, ze od sve posledni navstevy v cervnu nemohu vyjet drive,nez za dalsich pul roku.
Otazka zni, zda mohu vycestovat drive na kratsi pobyt a zda to nebude kolidovat s dalsim planem viz bod 2.
2)
V breznu v pristim roce planuji opet 90.denni (pripadne delsi vyjezd do narodnich parku na turist. vizum,bude-li delsi nez90dni, budu zadat s predstihem o B2 je predpoklad, ze jej dostanu?)
Dekuji za odpoved.

Odpovědět
Franta (3740)
29.8.2016
17:14

@Jana:
1) Teoreticky můžeš jet hned druhý den po návratu. Ale doporučuje se nechat pauzu, čím delší pobyt tím delší pauza. V tvém případě bych problém neviděl. Pokud se imigrační zeptá tak popravdě odpověz a měl by tě pustit.
2) Pokud nebudeš mít nějaká černý puntík z předchozích pobytů, tak by ti vízum dát mohli. Je třeba to jen dobře zdůvodnit a doložit potřebné.

Odpovědět
Patricie (4)
1.9.2016
9:40

Ahoj! Kdyz budu v USA na ESTU 90dni, pak se vratim do CR rekneme zhruba na tyden a pak zase poletim do USA na 90 dni tak je to v poradku?

Odpovědět
Petr Novák (2520)
1.9.2016
9:43

@Patricie: Ahoj, je to hodně podezřelé. ESTA je určena pro turisty, proč by jel někdo na výlet do USA na 90 dní, pak se vrátil a za týden tam letěl znovu? Zavání to buď prací, nebo jiným druhem pobytu.

V lepším případě bude v USA následovat velmi důkladný výslech. V horším případě velmi rychlý návrat domů.

Odpovědět
Kateřina (1)
7.9.2016
8:48

Dobrý den,

na území USA nás vpustili na základě ESTA. V rámci Ameriky ale již cestujeme na naší motorce, kterou jsme si sem předem poslali z domova. To jsme také oznámili imigračnímu úředníkovi. Z toho důvodu po nás také nikdo nepožadoval zpáteční letenku.

Z USA jsme již po vlastní ose zamířili do Kanady. Americko-kanadské hranice jsme tedy překročili po zemi, nikoli letecky či lodí. Na oficiálních stránkách US Customs and Border Protection (konkrétně zde: https://help.cbp.gov/app/answers/detail/a_id/1258/related/1/session/L2F2LzEvdGltZS8xNDczMjI2MzU4L3NpZC82Nnp1RF9abQ%3D%3D/~/citizen-of-visa-waiver-country%2C-wants-to-drive-into-u.s.-from-canada-or-mexico%2C) jsem se dočetla, že při překračování hranic tzv. po souši není zapotřebí registrace ESTA.

Na letišti po příletu do USA jsme obdrželi vstupní razítko do pasu, podle kterého můžeme na území USA zůstat skutečně pouze 90 dní. My jsme ovšem na motorce (logicky tedy po souši) opustili území USA. Přejeli jsme do Kanady, kde podle práva můžeme bez víz strávit až 6 měsíců. Zároveň jsme se ovšem dočetli, že pakliže opustíte USA pouze v rámci Kanady či Mexika, oněch 90 dnů se stále načítá.

Začínáme se v tom poměrně ztrácet. V jaké situaci se tedy v současné době nacházíme? Jak se máme zachovat, pokud budeme chtít na motorce opět vstoupit na území USA, za předpokladu, že daných 90 dní už bude vyčerpaných? Při přejezdu hranic nám nikdo nedal výstupní razítko USA, obdrželi jsme pouze vstupní kanadské razítko. Je třeba v Kanadě zažádat o turistická víza, pokud se chceme po souši vydat opět do USA?

Doufám, že je můj dotaz srozumitelný. Předem děkuji za odpověď!

Odpovědět
Franta (3740)
7.9.2016
9:06

@Kateřina:
1) Na zpáteční letenku se neptali, protože ji měli v systému od letecké společnosti. Bez zpáteční letenky se na ESTA nedá cestovat. Takže to určitě nebylo kvůli motorce.
2) S největší pravděpodobností se do USA během této cesty již nedostanete. Můžete to zkusit a imigračnímu situaci vysvětlit, jako špatně pochopené podmínky a tím pádem i špatně naplánovaná cesta. Podle mě ale skončíte v Kanadě a domů poletíte z ní.
ESTA není pro vstup po zemi potřebná, ale vy jste už do USA přiletěli a běží vám pobyt. Pro další možnost vstupu musíte opustit severoamerický kontinent.

Zkusil bych zaslat dotaz rovnou na cbp.gov, oni budou vědět, co a jak, jestli je nějaká možnost.

Odpovědět
Martin (1)
8.9.2016
22:39

Dobrý den,
když plánuji cestu do USA a mám zařízené povolení ESTA, kde je maximální povolená délka pobytu 90 dní a já si pořídím zpáteční letenku z odletem za 90 dní.
je třeba si nechávat 5 dní rezervu pro případné zrušení letu? Tedy koupit zpáteční, kde je odlet za 85 dní..?

děkuji
Martin

Odpovědět
Petr Novák (2520)
9.9.2016
11:34

@Martin: Dobrý den, Martine, nutné to není, ale je to lepší. Pět dní je asi zbytečně moc, stačí 1-2 dny.

Odpovědět
Lukas (1)
7.10.2016
17:03

Zdravím všechny letim ted z čr 13.10 do NY na ESTU a 20.12 se chci vrátit zpet do čr ,být tam 10 dní vyrídit si znovu ESTU a letět zpět ,chci se zeptat jestli to je problém a vše bude s imigračním v pořádku nebo ne . Děkuji

Odpovědět
Franta (3740)
7.10.2016
17:25

@Lukas:
ESTA platí 2 roky a lze na ní cestovat opakovaně. Pokud ti teda ESTA nekončí a nepotřebuješ novou, není potřeba po návratu žádat znovu.

K druhé cestě je potřeba si připravit pro imigračního věrohodný důvod, proč tam jedeš po tak krátké pauze znovu, mohl by si totiž myslet, že tam pracuješ a jen jsi byl doma na dovče.

Odpovědět

pro ktere staty neplati vycestovani z usa (krome vyjmenovabych) co belize? guana apod?

Odpovědět
Petr Novák (2520)
13.10.2016
13:49

@petr: Guyana a Belize by měly být mimo tento seznam, tedy po jejich návštěvě existuje šance na re-entry do USA.

Odpovědět
milan (3)
16.10.2016
20:54

Zdravím měl bych dotaz, jak moc se při žádosti o estu nebo vízum prověřuje žadatel? Jde mi o to že kamarádka se chystá vycestovat do USA. Teď si vyřídila žádost o estu která platí 90 dní. A mě zajímá jak moc je žadatel prověřen. Jde mi o to, že má v čechách několik exekuci a má v plánu ve státech „zůstat“. Plánuje tam načerno pracovat na estu… Může mi někdo říct jestli ji zamítnou žádost kvůli těm exekucim, že by je třeba napadlo že utíká z čech před věřiteli? A jak to je ve státech s prací na černo na estě? Zaměstnají vás tam na černo v klidu a bez problémů nebo to tam neriskují??? A jaká je šance že na vás nikdo nepřijde?

Odpovědět
Franta (3740)
16.10.2016
21:46

@milan: Tak kámoška, jo? ;-)

Pokud máš ESTA schválenou, tak platí dva roky a jeden pobyt je max na 90 dní, cestovat na ni můžeš opakovaně po celou dobu platnosti.

To, jestli tě pustí imigrační na letišti nebo ne, záleží na tom, jak na něj zapůsobíš, jak ho přesvědčíš, že tě má pustit. Exekuce si zjišťovat nebudou. Pokud bude mít ale nějaké podezření, že s ním nehraješ na rovinu, tak půjdeš na další pohovor do kanceláře, tam už bývají zvědavější.

Práce na ESTA je nelegální, jen tak tě nezaměstnají. Jak koukáš na cizince pracující u nás načerno, třeba na stavbách? Přesně to budeš v USA. Jestli na tebe přijdou nebo ne, je otázka. Máš nějakou představu, jak to tam chodí? Máš kontakty, umíš jazyk, co peníze do začátku? Já osobně ti to nedoporučuji.

Odpovědět
milan (3)
16.10.2016
23:19

@Franta: jedná se opravdu o kamarádku která by tam chtěla zůstat. Má to hodně vymalovaný do růžova že se tam bude mít dobře, jazyk umí a má tam asi nějaký známý. V čechách nemá žádný účet v bance, žádný peníze jen ty dluhy. Tak jsem myslel, že si ty lidi trochu víc lustrují. Takže na estu ji nikdo legálně nezamestna a na černo se taky nechyta

Odpovědět
milan (3)
17.10.2016
0:01

A jak to s tím povinným cestovním pojištěním, to taky kontroluje imigrační úředník? Nebo to člověk musí mít ale nikdo to nekontroluje?

Odpovědět
Mesi (758)
17.10.2016
3:40

@milan: Tenhle web nema za cil pomahat dostat se do USA nebo tam pracovat nelegalne. Naopak pomoci lidem, kteri si dali tu praci (ne zrovna jednoduchou a kratkou), ziskat pracovni nebo imigracni vizum.

Odpovědět
Franta (3740)
17.10.2016
8:25

@milan:
Pojištění je více méně na tobě. Ale jak to dopadne, když ho podceníš už tu psal Luc. Taky se může stát, že tě vyberou už na letišti. Takže návrat domu do dluhů a prachy za letenku pryč.

A jak píše Mesi, tady ti neporadíme, jak se v USA uchytit, ale jak si tam užít dovolenou.

Odpovědět
Lukáš (382)
17.10.2016
21:53

@milan:
ESTA je JEN pro turistiku…takže slovní spojení jak píšeš „na estu ji nikdo legálně nezamestna“ je naprosty nesmysl. Esta prostě s prací nijak souviset nemůže.
Bez pracovního víza jsi namydlenej a to jen tak ta kamarádka nezíská…nechci ji podceňovat, ale pochybuji že by si ji tam nějaká firma pozvala.

Jinak načerno to zkusit samozřejmě může…projel jsem celé státy letos v létě a není tam snad jediný fastfood, kde by nehledali zaměstnance.
Jenže z toho co by ti nějaký menší fastfood dal na ruku by člověk asi těžko vyžil…vem si že ubytování v dosahu jako jsme zvyklí z ČR neseženeš, autobusy neexistují jako u nás, že si prostě z vesnice dojedeš busem kamkoliv. V USA jsi bez auta doslova jako bez nohou.
Takže nájem, auto, pojištění, benzín, jídlo (možná zbytky z toho fastfoodu) :) …a zbyde ti sotva pár stovek.
To už bych raději dělal na černo u nás v Čechách ;)

Odpovědět
Polinka (2)
18.10.2016
17:53

Zdravím,
chci se zeptat. Přiletěla jsem již po 3 do US na Estu. Letěla jsem za přítelem, který tady již ma občanství a protoze chtel at s nim tady zustanu, tak jsme se jeste v mých „povolených“ 90 dnech pobytu vzali. Ale protoze nemuzu legálně pracovat, což se snažím respektovat, tak nemam žádné penize a nejsem schopna si zaplatit sama poplatek k následnému vyřízení papiru a povoleni. Ted již manžel se zachoval po svatbě tak, ze mi s tim nema chuť nejak pomoci a proto nastali hádky a on se chce rozvést. Jsem tady tedy již necelé 2 mesice prescas a nevim co dal delat? Chtela bych zpátky domu, ale vim, ze jsem si tady ted zavřela dveře! Myslíte, ze to bude jen trest na ty 3 roky zákazu vstupu, pokud to nebylo o více jak 180 dni? Jsem z toho zoufalá, ze jsem naletela a zavřela si tak dveře… Diky za odpověď

Odpovědět
Franta (3740)
18.10.2016
22:11

@Polinka:
Super přítel/manžel. Jj, říká se, že charakter se ukáže nejlépe daleko od domova.

Co poradit nevím. Sňatek můžou vzít jako účelový kvůli získání GC. To překročení by zase nebylo takový problém, ale vzali jste se vlastně „načerno“. Byla jsi tam jako turista na ESTA, na svatbu by to chtělo snoubenecká víza. Poohlédl bych se po imigračním právníkovi, ale bez prostředků ti asi nikdo nepomůže. Jestli dobře vládneš angličtinou, tak zkus hledat na webu, jsou tam právní poradny, třeba najdeš něco, co by ti pomohlo. Ale viděl bych to, že nejjednodušší bude jet domů.

3 roky jsou za překročení o více než 180 dní, za více než rok je to 10 let. V tvém případě by tedy dlouhý zákaz neměl hrozit. Samozřejmě ale záleží na imigračním, jak s tebou naloží, až tam někdy zase poletíš.

Odpovědět
Mesi (758)
21.10.2016
2:24

@Polinka: Nechapu, proc pritel/manzel souhlasil se svatbou, kdyz to nechce dotahnout do konce (mimochodem nyni jiz ne za jeho, ale za VASE spolecne penize). Nic ve zlem, ale pobavil jsem se – i kdyz chapu, ze laska je slepa… nebo touha po GC? Kazdopadne bych to provedl jak pise Franta a v Cechach se uvidi na ambasade. Na druhou stranu, pokud si nechces zabouchnout dvere, nerozvadej se, let do Cech (na letenku snad mas nebo pomohou rodice), pracuj v CR, vydelej si na poplatky a coby stale manzelka pokracuj v krocich k ziskani GC. Pak uz jen otazka, zda u pohovoru presvedcis, zes musela od manzela nutne odjet do CR. Mimochodem, v ktere casti USA jsi?

Odpovědět
Polinka (2)
21.10.2016
5:58

@Mesi:
Jsem v Chicagu…
Chapu, ze to muze vypadat u nekoho i jako touha po GC, což ale opravdu nebyla. Ja chtela odjet domu, kdyz mi končil pobyt, protoze jsem mu vysvětlovala, ze mi to za to neustojí, sam navrh svatbu! Ale to uz nebudu obhajovat a resit. Nevim jestli muzu vycestovat a resit papíry z Cech? O tom jsem nikdy neslysela?.. Jen me to ted mrzi, ze kvuli takove chvilce jsem si tady zavřela dveře a jen se ptám, zda se s tim nedá neco delat.? Ale asi ten imigrační právník by byl nejlepsi. Avšak na nej nejsou finance, stejne jako na tu svatbu…

Odpovědět
Franta (3740)
21.10.2016
14:39

@Polinka:
Zkus ten internet. Nějaké právní rady/porady tam najdeš určitě. Pak se zkus s některým tím právníkem spojit. Zeptej se, jestli je možné odjet a řešit to z ČR. Tam by jsi pracovala a měla i na ty poplatky. Držím palce.

Odpovědět

Zdravim, prekrocila som estu o jeden mesiac, ake dosledky to bude mat pri dalsom vstupe do USA? Esta mi este plati rok, ale neviem ci je platna, kedze som porusila maximalnu dobu pobytu, dakujem

Odpovědět
Petr Novák (2520)
29.10.2016
10:42

@Eva: U měsíčního překročení ještě zákaz vstupu do USA neplatí, nicméně již není možné do Ameriky cestovat přes ESTA. Musíte požádat o vízum.

Odpovědět

Prisli by nato ze je neplatna, keby som na nu cestovala? Vlastne nie neplatna, ale ze som prekrocila tu dobu..Im to hned vyhodi v pc?

Odpovědět
Franta (3740)
29.10.2016
15:25

@Eva:
Ano, vše je v počítači. Vědí přesně, kdy jsi přiletěla i kdy jsi odletěla, na jakém jsi seděla sedadle a spoustu dalších detaily. Letecké společnosti jim hlásí hromadu věcí o cestujících.

Odpovědět

Ja som mala medzi tym kupene 2 letenky ale zo zdravotnych dovodov som odletiet nemohla tak preto som musela prekrocit tu povoledu dobu pobytu..vsetko by zistili aj pri zmene pasu napriklad?? Ja by som to aj skusila obkecat nejak, ale to s estou ma trapi, ze stale plati a nemozem na nu cestovat.ani do lietadla do Usa by ma nepustili? Ked im tu estu ukazem oni by vedeli ze Nie je platna? Lebo tam to do pocitaca nikde nedavaju

Odpovědět
Lukáš (3)
29.10.2016
16:19

@Eva:
Majú to zaznamenané elektronicky v i94. Je tam zaznamenaná cestovná história.
Môžeš si to pozret tu: https://i94.cbp.dhs.gov/I94/#/history-search

Odpovědět
Franta (3740)
29.10.2016
16:32

@Eva:
Pokud to bylo ze zdravotních důvodů a můžeš to doložit, tak by na ambasádě nemuseli dělat problémy. Překročením jsi porušila podmínky ESTA a to ti bylo zrušeno. Takže je zbytečné vymýšlet, jak to obejít. Byly by to vyhozené peníze minimálně za letenku.

Odpovědět

Aha, dakujem uz som si to pozrela :) no ale o tej este tam nepise nic, myslite si, ze by mi to nijako nepreslo keby som tam isla na estu a z toho ze som to predzila sa nijako nevyhovorila? Ja sa tam musim vratit naspat a nechcem ziadat o viza…Nepoznate niekoho kto mal podobny pripad a dostal sa tam?? alebo nepoznate vy nejake riesenie?

Odpovědět
Franta (3740)
29.10.2016
16:57

Tak ještě jednou a pomalu.
Tím, že jsi překročila povolenou dobu pobytu, jsi o ESTA přišla. Už žádnou nemáš. Neplatí.

Musíš se tam vrátit? Jaký je důvod, aby se turista někam musel vrátit zpět? Standardně se vracíš zpět z dovolené domů. Tady něco smrdí.

Odpovědět

Aby som sa spravne vyjadrila no nemusim ale velmi chcem. Sestra caka dietatko a ja mam byt krstna tak preto pisem ze musim lebo tam velmi chcem byt. Asi budem musiet poziadato tie viza ked inac to neje. Dakujem Vam

Odpovědět
Franta (3740)
29.10.2016
18:14

@Eva:
Tak to pak držím palce. Hlavně musíš vysvětlit to překročení pobytu.

Odpovědět

Mate nejake skusenosti pri vybavovani viz s agenturou Immigrationbiz?

Odpovědět
Marketa (1)
5.11.2016
16:34

Dobrý den, ráda bych se zeptala, byla jsem v usa jako aupair na J1 viza a mela jsem na opusteni statu mesic. Prekrocila jsem to ale o dalsi 3, tim padem jsem to prekrocila o nejakych 91 dni, kdyz nepocitam ten mesic, ktery jsem mela na opusteni. Je to tedy pod 180 zminovanych, proto moc nerozumim, jestli mam tedy take ban na 3 roky nebo ne?
Pokud bych se chtela vratit, mohla bych na Estu? a budou tedy resit, proc jsem prekrocila nebo ne, kdyz je to pod 180? jeste posledni otazka-bude k necemu novy pas nebo bude mit stejne cislo jako ten stary a tim padem na to proste prijdou? diky moc za odpovedi!!!

Odpovědět
Franta (3740)
5.11.2016
16:50

@Marketa:
Nový pas = nové číslo, ale stejné jméno + stejné otisky = přijdou na to.
Budou to řešit, porušila jsi pravidla. Nedostaneš sice ban na 3 roky, ale může se stát, že tě imigrační nepustí.
S ESTA si nejsem jistý. Když překročíš s ESTA, tak ti ji zruší a novou nedostaneš, takže musíš na ambasádu pro vízum. Tobě ale neměli co zrušit, protože to J1 prostě přestalo platit. Teoreticky jsi pro ESTA čistá a bude záležet pouze na imigračním, co udělá. Dost možná si bude myslel, že jsi tam pak ty tři měsíce ještě pracovala, což by byl problém. Asi bych šel rovnou na ambasádu pro víza a tam to zkusil vysvětlit. Sice pak zase narazíš na imigračního, ale třeba bude méně přísný.

Odpovědět

Chcem sa este opytat…myslite ze je tazke dostat turisticke viza ked som porusila o mesiac tu estu? Som studentkou a chcela by som vediet ci nato tiez prihliadaju a ako vazne to beru to pridelovanie viz..mate s tym nejake skusenosti? Ze ako postupovali ked mal niekto taky problem

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.