Cestovní registrace ESTA do USA / Visa Waiver Program (VWP): Informace, rady a zkušenosti

Registrace ESTA umožňuje cestování do USA bez víz. Stačí vyplnit jednoduchý internetový formulář, uhradit poplatek a můžete vycestovat do Ameriky. V tomto článku se dočtete kdo všechno může cestovat do USA bez víza, jak má postupovat a jaké podmínky musí splnit.

ESTA / Visa Waiver Program (VWP)

Co je ESTA / Visa Waiver Program?

ESTA je zkratka pro Electronic System for Travel Authorization, v překladu Elektronický systém cestovní registrace. Systém v některých případech nahradil víza B-1/B-2, o která musel dříve žádat každý, kdo chtěl odcestovat do USA. Takto stačí vyplnit na internetu formulář, zaplatit poplatek, počkat a můžete odcestovat.

Zjednodušené cestování mají všechny země v rámci bezvízového programu (vizte níže) známého jako Visa Waiver Program (VWP).

Kdo může do USA cestovat na ESTA?

Vycestovat přes ESTA můžete za předpokladu, že do USA jedete za účelem obchodní cesty nebo turistiky a doba vašeho pobytu nepřekročí 90 dní.

Zároveň musíte být obyvatel České republiky, Slovenska nebo některé z dalších způsobilých zemí (vizte níže). Posledním důležitou podmínkou je držení biometrického cestovního pasu.

Od ledna 2016 nemohou do USA vycestovat na ESTA osoby, které v posledních 5 letech navštívily Irák, Írán, Súdán či Sýrii. Tyto osoby musejí vždy žádat o vízum.

Kde vyplnit cestovní registraci ESTA do USA?

Cestovní registraci vyplňujte pouze a výhradně na oficiální stránce https://esta.cbp.dhs.gov/. Na internetu funguje několik zprostředkovatelů, kteří si za vyplnění účtují více.

Oficiálně se má ESTA vyplnit nejpozději 72 hodin před odletem, nicméně vyhodnocení registrace je obvykle záležitostí minut.

ESTA a zamítnuté turistické vízum do USA

Mohu cestovat do USA na ESTA, když mi bylo zamítnuto turistické vízum B1/B2 do USA?

Ne. Pokud vám byla zamítnuta žádost o turistické vízum, již do USA nemůžete cestovat přes program ESTA. Je nutné opět žádat o turistické vízum.

Kolik stojí cestovní registrace ESTA a jak ji zaplatit?

Poplatek za úspěšně schválenou ESTA činí celkem 14 dolarů se skládá ze dvou částí:

  • Poplatek za zpracování
    Činí 4 dolary a je účtován každému, kdo vyplní formulář ESTA.
  • Poplatek za schválení
    Dalších 10 dolarů je strženo pouze těm, kterým byla ESTA schválena a je jim umožněno odcestovat do USA.

K úhradě poplatků je nutné použít platební kartu – buď debetní, nebo kreditní. Nenechte se zmást anglickým výrazem credit card. Jestliže vlastní kartu nemáte, poproste o zaplacení někoho blízkého. V takovém případě vám doporučuji si vlastní kartu zajistit – v USA se bez ní prakticky neobejdete.

Jaká je platnost ESTA? Kdy ji musím vyplňovat znovu?

Standardní platnost ESTA jsou 2 roky ode dne jejího schválení, případně do okamžiku konce platnosti cestovního pasu. Záleží, co nastane dříve.

Platnost ESTA skončí také v okamžiku, kdy si získáte nový cestovní pas, změníte si jméno, pohlaví, občanství, nebo se změní odpověď na jakoukoliv otázku v žádosti.

Znamená schválená ESTA povolený vstup do USA?

Nikoliv! ESTA je pouze cestovní registrace a v případě schválení vám umožňuje do Spojených států amerických vycestovat.

Po příletu budete na první letišti absolvovat pohovor s imigračním úředníkem, který rozhodne, zdali vám povolí vstup do USA, či nikoliv.

Členské země amerického bezvízového programu

S platností k 8. listopadu 2014 jsou členy Visa Waiver Program tyto země, jejichž obyvatelé mohou cestovat na ESTA:

  • Andorra, Austrálie, Belgie, Brunej, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Finsko, Francie, Irsko, Island, Itálie, Japonsko, Jižní Korea, Lichtenštejnsko, Litva, Lotyšsko, Lucembursko, Maďarsko, Malta, Monako, Německo, Nizozemsko, Nový Zéland, Norsko, Portugalsko, Rakousko, Řecko, San Marino, Singapur, Slovensko, Slovinsko, Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Velká Británie.

Musím schválený formulář ESTA tisknout?

Schválená registrace se tisknout nemusí, americká strana má veškeré údaje v systému a bez problémů si je dohledá. Přesto doporučuji si pro jistotu na email nebo do telefonu uložit číslo registrace.

Musím žádat o ESTA, když přes USA jen projíždím?

Ano, o ESTA musíte žádat i v případě, kdy v USA přestupujete na letišti nebo zemí projíždíte.

Pokud cestujete třeba po trase Praha – New York – Belize, je třeba mít schválenou cestovní registraci ESTA.

Co mám dělat, když potřebuji v USA být déle než 90 dní?

V takovém případě musíte požádat o vízum do USA. Přes cestovní registraci ESTA není možné cestovat na dobu delší než 90 dní.

Již jsem v USA a chci pobyt prodloužit na více než 90 dní. Co mám dělat?

Prodloužení pobytu není možné, Spojené státy americké je třeba opustit a poté se vrátit. Podrobnější informace se dočtete v tomto článku.

Mohu cestovat na ESTA, když nemám zpáteční letenku?

Ano, můžete, ale v průběhu pohovoru s imigračním úředníkem vám nejspíše budete položen dotaz na termín a způsob opuštění země.

Diskuze k článku (353 komentářů)

Petr Novák (2121)
7.11.2016
9:57

@Katarína: Dobrý den, já bych to nekomplikoval a o novou ESTA nežádal. Cestujete na cestovní pas a tam, pokud vím, adresa uvedena není.

Odpovědět
Franta (1874)
7.11.2016
10:06

@Katarína:
Nemusíš, už je schválená a platí i tak.

Odpovědět
Honza (4)
9.11.2016
14:13

Dobrý den,

platnost registrace esta mám do 08/2017 (vloni jsem byl v USA) – dle nové úpravy ale na ESTA registraci nemůže vycestovat člověk, který byl po 1. 3. 2011 v některých ze států Irák, Irán, Somálsko atd.. a já mám ten problém, že jsem byl pracovně v Iránu na konci roku 2011. Je to problém? Myslíte, že musím zažádat o vízum? Když zkontroluji ESTA status, tak je stále „schválený“, pomohla by výměna pasu, abych tam neměl razítko z Iránu? Poradí někdo?

Díky!

Odpovědět
Franta (1874)
9.11.2016
15:02

@Honza:
Jak sám píšeš, kdo tam byl po 1. 3. 2011 nemůže na ESTA vycestovat. Ty jsi tam byl na konci 2011, takže po 1.3.
Nový pas? ESTA je mimo jiné vystavována i na číslo pasu. Nový pas = nová ESTA.

Takže musíš na ambasádu.

Info na stránkách MZV
Jsou tam nějaké výjimky. Nespadáš pod to?

Odpovědět
Honza (4)
9.11.2016
15:19

Ano, tato výjimka se mne týká:

-osob, které cestovaly do Iráku za prokazatelně obchodním účelem.

Ale jakým způsobem se to prokazuje?

Dále jsem někde četl, že platnost ESTy se po zavedení nové podmínky měla u „nevyhovujících“ automaticky zrušit, ale já, když si najedu na kontrolu stávající žádosti, tak je stále aktivní, schválená.

Proto z toho jsem zmatený..

Odpovědět
Honza (4)
9.11.2016
15:36

Ohledně toho nového pasu jsem měl na mysli, že zkusit novou ESTU a v případě, že bych byl nevyhovující, tak by mi to zamítli a musel bych na vízum a v případě, že by mi to bylo schváleno…? Nevím, jak se to posuzuje..

Odpovědět
Franta (1874)
9.11.2016
16:20

Zkus se podívat na uscis.gov nebo cbp.gov, jestli tam nejsou nějaké lepší informace. Případně tam pošli dotaz a klidně přilož i doklad/důkaz, že cesta byla obchodní.

Odpovědět
Honza (4)
10.11.2016
14:52

Nic jsem tam nenašel:/ Ještě jen takovou otázku, budu si tedy zařizovat nový pas: Mám tedy zkusit nejdřív tu ESTU a v případě neschválení jít na ambasádu, nebo mám jít rovnou na ambasádu? Kdyby měli problém s mojí cestou do Iránu, tak by mi to zamítli přímo už při registraci na ESTU, ne? Neví někdo? Díky!

Odpovědět
Monika (2)
10.11.2016
17:11

Ahoj, dneska jsem vyplmila Esta, jsem 11 let v invalidnim duchodu, takze zamestnavatele jsem tam nevyplnila ani jsem tam nevyplnila, ze jsem duchodce, bude to problem?
Dale jsem vyplnila Esta i priteli, v polozce mesto narozeni jsem napsala Plzen, ale on ma nemecky pas a v pasu to ma napsany Pilsen, bude to broblem? Dekuji za odpoved, jsem z toho nervozni.

Odpovědět
Petr Novák (2121)
14.11.2016
20:16

@Monika: Ahoj Moniko, co jsi tam tedy vyplnila? Pokud byla ESTA schválena, problém to není. Plzeň/Pilsen by také neměl být problém.

Odpovědět
patrik (15)
14.11.2016
23:31

ZDRAVIM CHCEL BY SOM SA SPITAT PROSIM O RADU PRED TROMA ROKMI SOM BOL V USA NA ESTA NAVSTIVIT TETU A UJA NA PRESNE 60DNI TO JE DVA MESIACE TAKZE NIC NEPRETIAHOL ,LENZE PROBLEM JE SOM VYUCENY AUTOMECHANIK NO A UJO MA AUTOSERVIS A JA SOM MU TAM POMAHAL VIETE BAVI MA PRACA S AUTAMI AK SOM MU TAM TROCHA POMAHAL NEROBIL SOM ZIADNU ZAROBKOVU CINNOST IBA PRIUCIL SOM SA NIEčO TO JE VSETKO A CHCEM SA SPITAT CHCEM IST NAVSTIVIT UJA NA BUDUCI ROK NEBUDE S TYM PROBLEM AKO SOM NAPISAL NEPRETIAHOL SOM POBYT V USA LEN SA BOJIM KED POJDEM DRUHY KRAT ZE BY MA NEMUSELI PUSTIT MAJU NEJAKY ZAZNAM CI VED NIC TRESTNEHO ANII SOM NEROBIL LEN SOM POčAS DVOCH MESIACOVTROCHAPOMOHOL UJOVI ALE CHODIL SOM PO VYLETOCH
PROSIM PPORADTE VELMI SA BOJIM

Odpovědět
patrik (15)
14.11.2016
23:33

NEMALI BY MI ROBIT PROBLEMY KED SOM NEPREKOCIL POBYT

Odpovědět
Franta (1874)
15.11.2016
8:50

@patrik:
A ví to i někdo jiný, než strýc, že jsi mu pomáhal?

Jediné, za co ti hrozí postih je ten Caps Lock, budeš muset mít týden na konečcích prstů dané kolíčky. Potom se ještě půjdeš doučit, jak se rozdělují věty.

Odpovědět
patrik (15)
15.11.2016
9:21

vdaka za poučenie nie nikto nevie ze som tam trochu pomahal chcem sa spitat imigracny ma zaznam iba ze som bol dva mesiace v uusa iba od toho nie v zazname

Odpovědět
pavel (1)
15.11.2016
9:35

Muzu o ESTU zadat i ted a jet treba za rok?

Odpovědět
Franta (1874)
15.11.2016
10:02

@patrik:
Pokud jsi nikde nebyl hlášený a neplatil daně, tak neví, že jsi pomáhal.

Odpovědět
patrik (15)
15.11.2016
10:05

velka vdaka za odpoved nie neplatil este raz dakujem

Odpovědět
Franta (1874)
15.11.2016
10:09

@pavel:
Ano. Můžeš o ni požádat a nejet třeba vůbec. Plány se prostě mění.

My o ni žádali na jaře 2010, pak jsme změnili plány a jeli až v květnu 2011. Nebyl žádný problém. Jen drobná výhoda, že jsme ji měli ještě zadarmo.

Odpovědět
Monika (2)
15.11.2016
15:53

@Petr Novák:
do kolonky zamestnani jsem nevyplnovala nic, ale ESTA byla schvalena.

Odpovědět
Lukáš (122)
16.11.2016
9:44

Já při vyplňování uvedl po pravdě, že jsem zaměstnán, ikdyž jsem byl už kvůli 2 měsíční plánované cestě po USA ve výpovědní lhůtě.
Při pohovoru na letišti, tou dobou už nezaměstnaný, jsem to slečně sdělil, ona jen že to je v pořádku a i tak se mě ptala co kde a s kym jsem pracoval, jaké programy jsem používal při práci…celé to bylo velmi přátelské a bezproblémové.
Takže prostě doporučuji vždycky jen a jen pravdu, něco si vymýšlet nedělá dobrotu.

Odpovědět
Jorck Cherry (39)
5.12.2016
22:00

Zdravím web chcidoameriky.cz ikdyz vim ze je to zde trapné psát tak bych rád znal odpověd na moje otazku! Takže proč se někdo snaží dostat za praci do USA na vizum ESTA když potřebujete GC a pracovní povolení ale přesto to budou riskovat na estu a zustanou ilegalne .. po uplynuti doby viza … Sam vim kolik zije v USA ilegalu na Floridě,chicagu aj. xx let z CZ a SK a PL  …proc to riskuji i dalsi kdyz znaji nasledky za ilegalni pobyt ? …dekuji za odp. Jorck Cherry

Odpovědět
Petr Novák (2121)
5.12.2016
22:51

@Jorck Cherry: Ze stejného důvodu, proč jiní lidé jsou a přepadnou banku, odjedou od benzínky bez zaplacení nebo v supermarketu ukradnou lahev whiskey.

To, co získají, pro ně má větší hodnotu než to, o co mohou přijít. V tomto případě se jim tedy vyplatí pracovat načerno a riskovat vyhoštění a zákaz vstupu.

Odpovědět
Jorck Cherry (39)
5.12.2016
23:51

@Petr Novák: Dekuji pro me je ostuda na plnou čáru i pro moji rodnou vlast,ale i tak děkuji četl jsem o nelegálech spoustu článku jen 5% se z nich podařilo uspet .. 95% deportace nebo otrok na polske kontraktori. .. Ja volim legalni cestu ikdyz je do USA nejednoducha co se tyka prace … Vim ze vetsina cechu svoje ilegal podnikani zakoncila slovem „CLOSED“

Odpovědět
Lukáš (122)
6.12.2016
8:53

@Jorck Cherry:
Také jsem tak přemýšlel v dobách mého studia…nic jsem neměl, jen sen že pojedu do USA, začnu na černo dělat, koupím si byt auto, najdu Američanku ;)
Potom co jsem ale začal pracovat normálně v ČR si zajedu do USA velmi rád jen jako turista a zase se rád vrátím zpět.
Myslím že prací na černo v USA se jen ve velmi málo případech vydělá víc než legálně v ČR.
Ani argument o naučení se anglicky nemusí vždy platit…mého známého nechali Poláci umývat nádobí v čínském bistru někde v podzemí.
Naučil se víc čínsky než anglicky a byl rád když si vydělal na nejlevnejší letenku zpět do Evropy.

Odpovědět
Aleš (3)
6.12.2016
9:26

@Lukáš: Svatá pravda… Ty časy devadesátých let, kdy kluci od nás ze sídliště jezdili do USA dělat pomocné síly a pak jezdili zpět do ČR machrovat, už jsou dávno pryč… Spousta lidí si neuvědomila, že se změnila jak ekonomická situace a trh práce v USA i v ČR.

Odpovědět
Franta (1874)
6.12.2016
20:11

@Aleš:
Ono se to taky jinak „žilo“, když byl dolar 35-40,- Kč. Někomu se to může podařit uchytit se a celkem relativně dobře si tam žít i jako ilegál, ale spíš přijde vystřízlivění, že realita je jiná něž film nebo vyprávění o tom, co bylo kdysi. Osobně znám několik lidí, co jsou v USA dlouho, někteří i 15 let, načerno, ale celou tu dobu žijí ve své komunitě a nemají se o moc lépe než se měli tady, jen prostě jsou v té vysněné Americe a to jim stačí.
Mě ale vždy bavilo, když tihle „Američani“ po návratu do ČR nadávali na Ukrajince a Vietnamce u nás. Když jsem jim připomenul, že ve Státech byli oni úkáčka, tak se hned začali hádat a poučoval, že to tak není, a že tomu nerozumím. :-)

Odpovědět
Jorck Cherry (39)
6.12.2016
20:41

@Franta: No na Fcb je skupina pod nazvem Česi a Slovaci na Floridě a ma asi 3500 členu ..byl jsem v te skupine zeptal jsem jake nejcastejsi profese delaji a jedine co jsem odnich ziskal jsou jen kecy a lzi a vysmech … Ale narozdil od American Czech-Slovak Cultural Club v miami mi dobre poradily jak ziskat info bohuzel Jsou i cesi kteri se z krajany ani v USA nestykaji prej se za svuj puvod stydi z duvodu zavisti pomluv aj.

Odpovědět
Petr Novák (2121)
7.12.2016
10:41

@Franta: Koukám, že ti „Američani“ jsou všude stejní. :-))

Odpovědět
Lucie Pulcova (1)
9.12.2016
16:38

Zdravím,

jak jste se jiz zminovali vyplnila jsem formular na strankach ktere si uctuji vic nez by mely za jejich servis, nastesti jsem na to prisla vcas a zažádala si o vraceni penez coz probehlo ale ESTA mi jiz prisla jiz schvalena a kdyz jsem si zadala znovu, jelikoz jsem si myslela ze to asi zrusili, porad mi to pise ze tento pas je jiz zaregistrovany tak ted nevim jestli to mam nebo ne, protoze mi vratili penize jestli to samotne stejne probehlo…mam si nekam zavolat ? prosim o radu.

Moc dekuji,

Lucie

Odpovědět
Linda (1)
14.12.2016
16:33

Ahoj,

potřebuji poradit. Mám ESTA z loňského roku. Na konci března se vdávám a chtěli bychom jet na líbánky s přestupem v USA. Obávám se, že si nestihnu za měsíc vyřídit nový pas a novou ESTA z důvodu změny příjmení.

Dle českých zákonů mám na výměnu pasu 3 měsíce od změny jména z důvodu manželství. Mohu tedy odcestovat s původním pasem a původní ESTA?

Děkuji za radu.

Linda

Odpovědět
Petr Novák (2121)
14.12.2016
19:01

@Linda:
Ahoj Lindo,

ano, můžeš. Všude uváděj původní příjmení a bude to bez problémů. Užijte si to! :-)

Odpovědět

@Linda: České zákony platí v Česku. Přečti si mé příspěvky. Vycestovat do US můžeš.

Odpovědět
Tomas (8)
21.12.2016
14:32

Zdravim,mam tu par hodin cerstvy pripad,do predu prosim o jakoukoliv radu v  zari jsem odcestovalbyl se svoji pritelkyni,ktera ma rodice v usa a studovala v cr do usa na estu v listopadu jsem se vratil a v prosinci 19 zase odletel bohuzel v chicagu si me vzali stranou a po 5 hodinach jsem prosel pohovorem…neco hroznyho po 15 minutach zacalo peklo ze tam delam na cerno atd,sileny natlak vzali me mobil ukazali nejake dve dotky a ja jak jsem byl vyrizenej po 10 hodinovem letu a 5 hodinovem cekani jsem jim rekl ze jsem makal mesic a bylo vymalovano,hrozne jsem se bal nejhorsi je ze jsem tam vubec nepracoval!! Poslali me dom s tim ze na estu uz nemuzu jedine na vizum,30 hodin jsem cekal v nejake vazbe s dalsima hrozny,dostal jsem papiry a udajne ze mam hit s tim na velvyslanectvi….a ted ta rada…vizum je asi bez sance ze? Pritelkyne breci uz 3 dny jeji rodice taky ja jsem na zhrouceni zpet v praze a vubec nevim co ted bude
Diky

Odpovědět
Zuzana (1)
21.12.2016
17:46

Potřebuji radu. Vyplnili jsme formulář Estu a když jsme šli platit, vyhodilo nás to, že stránka nefunguje. Jak se dostanu k platbě znovu, abych mohla zaplatit? Díky

Odpovědět
Lukáš (122)
21.12.2016
18:03

@Tomas:
Té kontrole se nedivím…letět zpět znovu hned během měsíce je vždy trochu podezřelé.
Ale proč by ses přiznával k něčemu co není pravda? Přece tě tam nemučili ne?
Co to tedy bylo za fotky, že jsi se přiznal?!?

Teď musíš opravdu jedině v Praze na ambasádu a popravdě jim vše vysvětlit, turistické vízum ještě není nemožné si myslím.

Odpovědět
Tomas (8)
21.12.2016
19:46

Diky za odpoved,jak rikam skoro tri mesice jsem se svoji pritelkyni spolecne s rodici cestovali po Kalifornii,jednou jsem jejimu tatkovi pomahal se zahradnim domkem kde jsem si ho vyfotil a vyfotil jsem i kozeny pas na naradi,ktery jsem si upnul kolem pasu,to cele a vyslech byl fakt neprijemny,rvali na me,byl jsem fakt uplne mimo nevedel jsem co mam delat,kdyz jsem jim furt tvrdil ze jsem nikde nepracoval bylo to jeste horsi,a jelikoz jsem nespal 15 hodin tak jsem placnul ze jsem pracoval a byl klid,myslel jsem ze to bude pak jsem se snazil vse vysvetlit ale uz je to nezajimalo,zrusuli me estu sepsali nejaky protokol kde se pise ze jsem cekatel na platne vizum,ze s tim mam jit na velvyslanctvi,jen se ted bojim aby tam nemeli stejny pristup ke me jak oni tam a po mesici jsem tam letel kvuli tomu ze jsem chtel s pritelkyni oslavit vanoce a silvestr.

Odpovědět
patrik (15)
21.12.2016
22:59

zdravim ja sa len chcem opytat bol som vv usa pred troma rokmi na dva mesiace lenze problem je v tom ze som ujovi mu trocha pomahal z autami nie moc lenze som odfoteni pri autach som niektore fotky aj spoluziakom ukazal mam otazocku nebude mi zamedzeni vstup kvvoli tomuto velmi sa bojim aby nezistili nieco ako imigracny uradnici zistia ci ste nelegalne pracovali v usa vsak nezistia prostrednnictvom maila alebo facebooku ked niakufoto poslem kamaratovi ,lebo s diskusie co citam tak tomas s tymto prroblem mal

Odpovědět
Franta (1874)
22.12.2016
11:10

@patrik:
Jestli máš ty fotky v mobilu nebo v noťasu (pokud ho bereš s sebou), tak je smaž. A hlavně (boha jeho mária), kdyby se tě ptali, tak nebuď jako Tomáš nad tebou. Neříkej nic, co není pravda.

PS: Neptal jsi se tu už na to? Přijde mi to povědomé.

Odpovědět
zuzana (1)
22.12.2016
14:08

Dobrý den, včera jsem začala vyplňovat ESTU pro manžela.Jelikož jsem neměla u sebe jeho OP ,nemohla jsem žádost vyhotovit ihned a tak jsem si ji částečně vypracovanou odložila.Mezitím mi přišlo na mail upozornění od agentury,která toto vyřizuje, zda chci pokračovat či ne.Klikla jsem ne a k žádosti ESTA jsem se dostala večer, ale na oficiálních webových stránkách, které navíc požadují daleko nižší poplatek. Žádost jsem tedy vyhotovila a dokončila, zaplatila 14 USD,platba se provedla, ale „Registrace “ nebyla vyřízena.Co mám dělat, mám někam zavolat?

Odpovědět
patrik (15)
22.12.2016
22:33

dakujem franta ano pytal velka vdaka za odpoved no to urcite nebudem mat pri sebe foto ziadne len som sa bal ze ked ikazem spoluziakom cez soc siete ze mozu to nejak zistit colnici a ze problem iba toto som chcel vediet a inac velmi pekne dakujem ze mi odpovedate vazim si to velka vdaka

Odpovědět
Franta (1874)
22.12.2016
23:21

@patrik:
Předpokládám, že jsi strejdovi pomáhal s jeho auty v jeho garáži a ne někde v dílně s auty pro klienty. Já mám taky fotky s bratránkovým De Tomaso Pantera, Viperem, Bel Airem… Prostě to jsou fotky z dovolené.

Odpovědět
patrik (15)
23.12.2016
0:36

franta diky

Odpovědět
Petr Novák (2121)
23.12.2016
10:20

@zuzana: Zkuste ještě chvíli počkat, vyhodnocení registrace může trvat až 48 hodin.

Odpovědět
Martina (3)
26.12.2016
13:28

Dobrý den, začátkem ledna poletím na Bahamy letem z Německa do Miami a z Miami do Nassau. V registraci ESTA, kterou mám již schválenou, jsem neuvedla místo pobytu v USA, protože pokračuji dále. V Miami ale budeme na další let čekat 13 hodin tak jsme přemýšleli, že bychom přespali v nějakém miamskėm hotelu. Můžu opustit letiště, když jsem v ESTĚ uvedla, že USA je jen tranzit? A pokud nemůžu, jak se dá přežít třináct hodin na letišti? Předem děkuji za rady.

Odpovědět
Franta (1874)
26.12.2016
15:41

@Martina:
Tak na letišti se to nějak „přežít“ dá. Jsou tam restaurace, záchody a zdřímnout si můžeš na lavičce. Ale ten hotel zní lépe. Imigrační je pro vstup i tranzit stejné. Takže pak v klidu můžeš vyrazit ven. Je otázka, co s kufry. Buď je po imigračce a celnici dáš na tranzit nebo si je vezmeš s sebou. Počítej ale při návratu na letiště s časovou rezervou, protože budeš muset projít zase prohlídkou a odbavením.

Odpovědět
Martina (3)
26.12.2016
19:23

@Franta: Děkuji,takže asi zvolíme ten hotel s tím, že budu počítat s časem navíc pro odbavení. Ještě prosím co to znamená, dát kufry na tranzit? To jako že je někde uložím (za poplatek?), nebo že už je odbavím na další let? Letím takto poprvé a moc se nevyznám….

Odpovědět
Franta (1874)
26.12.2016
20:31

@Martina:
Za celnicí je „drop box“ na kufry pro tranzit. Jdou pak normálně, jako by šli při standartním přestupu.
https://youtu.be/WHt2xnXk8AI?t=3m40s
https://youtu.be/pd5wIVuM8E4?t=6m11s

Odpovědět
Martina (3)
26.12.2016
20:58

@Franta: Moc děkuji za odkazy i vysvětlení, tak snad to vše v pohodě zvladnu :)

Odpovědět
Zuzka (2)
6.1.2017
10:42

Dobrý den, byla jsem v NYC v srpnu 2015 pres ESTU a ted bych chtela znovu v pulce ledna na navstevu za kamaradkou, nemuzu ale nikde najit zadny papir s tim cislem ani nic, co by dokazovalo, ze mi estu odsouhlasili. Nekde jsem cetla, ze staci s pasem, ze to maji v systemu. Je to pravda nebo si musim zazadat o novou ESTU? Pas mam stale stejny biometricky, zadne udaje se nezmenily.. Tentokrat letim s pritelem, ktery v USA nikdy nebyl, takze ten si ESTU normalne zarizovat bude. Hrozne moc dekuju za pomoc!!!! Mam z tech migracnich uredniku docela respekt a nikde na netu to nemuzu najit :(

Odpovědět
Franta (1874)
6.1.2017
11:13

@Zuzka:
Je to v systému, takže žádný strach. Ty se na to ale můžeš podívat taky. Na ofiko webu se dá dohledat tvoje ESTA – „Zkontrolovat stávající žádost.“

Odpovědět
Zuzka (2)
6.1.2017
11:56

@Franta: DĚKUJU MOOOOC!!!! :)

Odpovědět
Jarka (1)
20.1.2017
11:13

ÍRÁN – prosím kdo má zkušenost se žádáním víza do USA po návštěvě Íránu? Bylo to v pohodě? A co následný pohovor na letišti?
… přemýšlím, jestli mi návštěva Íránu stojí za to přijít o Estu na těch 5 let. Díky

Odpovědět
Jirka (2)
22.1.2017
10:32

Ahoj, tak 4x ročně letam pracovne do usa na estu. Naposledy jsem mel na imigracnim problem protoze jsem nemel zpatecni letenku (vetsinou nevim jestli se zdrzim tyden nebo mesic), , nicmene nakonec me pustili kdyz jsem si na miste letenku zabookoval. Tentokrat z USA nepoletim zpet do prahy ale na taiwan, za predpokladu ze na imigracnim ukazu letenku z usa na taiwan uznaji ji jako letenku zpatecni, a pusti me ?

Odpovědět
Franta (1874)
22.1.2017
11:00

@Jirka:
Hlavní je, že letenka je pryč z USA, kam to už je jedno.
Jezdíš tam pracovně na ESTA? Nemělo by na to být vízum B1?

Odpovědět
Jirka (2)
22.1.2017
11:18

@Franta:

Doufam ze esta staci, penize dostavam v cechach od ceske firmy takze se to snad nebere jako ze bych v usa pracoval.

Odpovědět
Franta (1874)
22.1.2017
11:35

Na pracovní/služební/obchodní/ cesty, stáže… je vízum B1. Za něco ty peníze dostáváš a mohl by z toho být problém. Ale jestli to prochází, tak je to na tobě, respektive firmě.

https://cz.usembassy.gov/cs/viza/nepristehovalecka-viza/turistika-navstevy/

Odpovědět
Marian (2)
24.1.2017
23:23

Dobrý den, mám dotaz ohledně formuláře ESTA. Plánoval jsem cestu do NY a vyřídil si povolení ESTA. Vše v pořádku schváleno a čekal jsem již jenom na lepší ceny letenek do NY. Před týdnem se mi ozvali známí z LA jestli je nepřijedu navštívit. Jelikož byla i letenka za výhodnou cenu, koupil jsem jí a za pár dnů odlétám. Problém mám s formulářem kde jsem po nalogování upravil adresu pobytu a to změnou z NY na LA, pokud dám náhled formuláře je tam ještě jednou adresa kontaktní v USA a tam mám NY a nelze to změnit., má někdo stejnou zkušenost ? děkuji za odpověď

Odpovědět
Marian (2)
24.1.2017
23:25

dodatek k otázce může to být problém po příletu že adresu pobytu mám v LA a kontaktní adresu v NY ?
děkuji

Odpovědět
Franta (1874)
25.1.2017
9:21

@Marian:
Kontaktní adresa je pro jistotu, kdyby něco, aby bylo koho kontaktovat. Je tedy jedno, že je jinde než pobyt.

Odpovědět
Lucie (18)
25.1.2017
9:50

Ahoj, mam pouze jeden jednoduchy dotaz ohledne ESTA. Pri vyrizovani jsem uvedla adresu me zname zijici v Chicagu, u ktere jsem take pobyvala po dobu meho pobytu. Nyni, kdyz mam v planu letet do jineho mesta v USA a nebo znovu do Chicaga, ale uz nebudu na te stejne adrese jako pri zadosti, je to nutne nejakym zpusobem aktualizovat a uvadet novou adresu, kde se budu zdrzovat ?? Dekuji a pekny den :)

Odpovědět
Petr Novák (2121)
25.1.2017
10:08

@Lucie: Ahoj Lucko, na ESTA nemusíš nic upravovat a můžeš na ni cestovat znovu. :-)

Odpovědět
Lucie (18)
25.1.2017
10:14

@Petr Novák: Dobre, takze nikomu nebude vadit ani nebude nikoho zajimat, proc tam mam tu danou adresu, ale nebudu se na ni zdrzvat, ok ?? Pac jsem zase „jedna baba povidala“ slysela neco otom, ze jsou vzdy nutne aktualni udaje vc. cisla letu a blah blah .. proto jsem se jenom chtela ujistit, ze tomu tak skutecne neni. :D Dekuji

Odpovědět
Petr Novák (2121)
25.1.2017
10:19

@Lucie: Nikomu to nebude vadit. O novou ESTA je nutné žádat, pokud bys měla nový cestovní pas, vdala se, nebo se třeba změnila odpověď na některou z otázek týkající se bezpečnosti.

Kdyby musel každý žádat o novou ESTA při každé cestě do USA, tak se ten systém neuvěřitelně zahltí. Protože číslo letu nebo místo pobytu se změní prakticky při každé návštěvě. :-)

Odpovědět
Franta (1874)
25.1.2017
10:28

@Lucie:
Jedna paní povídala :-), že vše je v systému a letecké společnosti Amíkům posílají skoro vše, co o cestujícím vědí. Takže měnit číslo letu není potřeba, ale může se to udělat. Pokud imigrační přece jen bude zajímat něco víc, třeba místo pobytu, tak se zeptají při pohovoru. Hlavní je, že je ESTA platná.

Odpovědět
Lucie (18)
25.1.2017
10:38

@Franta: Franto a Peto .. ja Vam dekuji za ujisteni, ze se nic menit nemusi. Byla jsem taky toho nazoru, ale zrejme se tomu dotycnemu podarilo me „nahlodat“ ze jsem se Vas proste musela zeptat :D jinak je jasne, ze Amici vsechno vedi, nejsou prece zadni hlupaci :D ne ?? :D :D mejte pekny den a jeste jednou dik

Odpovědět
Marketa (1)
29.1.2017
8:00

Ahoj.
Jen se v rychlosti zeptám jestli jsem správně vyčetla z drivejsiho dotazu.
Mám estu od prosince a zadávala jsem si tam tranzit protože jsem letěla přes USA do Kanady. Teď se chystám na Hawaii na 3 týdny, tak se chci zeptat jestli je jedno ze mam v Este zadaný tranzit?
Díky za odpověď :-)

Odpovědět
Petr Novák (2121)
29.1.2017
10:14

@Marketa: Ahoj Markéto, je to v pořádku, na tu samou ESTA můžeš vycestovat. :-)

Odpovědět
Daniel (1)
31.1.2017
15:12

Přidám vlastní aktuální zkušenost, třeba tuto variantu bude někdo hledat a pomůže mu. Jsem hudebník a byl jsem pozván do USA abych zahrál na International Country Music Awards 2017 bez nároku na honorář. (je tam ale vstupné, které jde na charitu) Čili vše od letenek až po ubytování si platím sám, tam nedostanu ani cent. Předpokládal jsem tedy, že stačí ESTA. Nestačí. Byť tam nedostanu žádný honorář, musím si vyřídit pracovní petici P-1u USCIS a pak na ambasádě v Praze zažádat o víza P-1. Následuje osobní pohovor a pomalu abych sdělil i číslo trenek. Nechápu to a hlava mi to nebere. Takže pokud tam někdo letí krátkodobě, i za Businessem, může na ESTU za 14USD (teoreticky tam může uzavřít kontkrakt za miliony) Chudý muzikant si vše zaplatí, tam nedostane nic, svým výkonem podpoří charitu která navíc výtěžek předá US občanovi – a takový člověk si musí vyřizovat x formulářů, které nestojí vůbec málo… (5-členná kapela skoro 3000 USD, 1800USD petice, pak 190 USD/člen na ambasádě)
Není to až diskriminace?
Nechutný a už se mi tam vůbec nechce. Ahoj

Odpovědět
Mirek (1)
3.2.2017
15:25

Letím v době platnosti ESTA podruhé. Musím někam vyplnit číslo nového letu?

Odpovědět
Petr Novák (2121)
3.2.2017
16:13

@Mirek: Nemusíte.

Odpovědět
Karin (1)
9.2.2017
8:26

Dobrý den,
v neděli jsem vyplnila a odeslala formulář ESTY.
Píšou že zpracování trvá cca 72h.
Do dnešního dne mi zatím nepřišel mejl ohledně schválení.

Můžete mi prosím poradit ?

Děkuji.

Odpovědět
Franta (1874)
9.2.2017
10:39

@Karin:
Mail nečekej. Koukni se na ofiko stránku.

Odpovědět
Karolína (3)
9.2.2017
12:29

Dobrý den,

měla bych dotaz.
ESTA mi byla schválena minulým rokem, vycestovala jsem na ni. Platnost má do roku 2018, momentálně se chystám na cestu do USA znovu, ovšem do jiného státu (jiná adresa pobytu, jiný kontakt). Musím z tohoto důvodu zažádat o nová VISA nebo mi platí pořád ta stávající?

Děkuji za odpověď.

Odpovědět
Franta (1874)
9.2.2017
17:39

@Karolína:
Platí stávající

Odpovědět
patrikjuras (15)
10.2.2017
10:00

zdravim chcel by som sa ešte spytat franta viem je to mozno hlupa otazka mozem poziadat o estu ked som bol v izraeli v roku 2015 a v palestine neni z tym problem

Odpovědět
Petr Novák (2121)
10.2.2017
10:13

@patrikjuras: Ahoj, ničemu to nevadí. Byl jsem v Izraeli a v Palestině v roce 2012 a poté bez problémů v USA.

Odpovědět
patrikjuras (15)
10.2.2017
20:51

petr novak diky

Odpovědět
Jakub Raška (3)
13.2.2017
15:51

Dobrý den chci si jen něco ujasnit. Minulý rok jsem dostal vízum B1/B2 na půl roku září až duben pobyt jsem pak dostal jen na 3 měsíce do 19.1. státy jsem opustil již 13.1. v létě bych chtěl jet do států znova ale jde mi o to že spousta lidí mí říká že po odjezdu z USA neměli možnost dostat znova vízum na rok. Jak to tedy je? Mám teď do 13.1.2018 nějakou STOPku nebo něco takového jde to třeba řešit tak že bych vycestoval tentokrát na estu (když jsem si zaplatil vízum abych mohl být v USA déle než 3 měsíce ale pobyt jsem dostal stejně jen ty 3 měsíce).
Děkuju za odpověď

Odpovědět

Dobrý den, mám schválenou ESTU. Včera, když jsem chtěl aktualizovat adresu pobytu v USA, všiml jsem si, že jsem asi omylem zaškrtl ANO na otázku: Cestujete do USA v rámci cesty do jiné zeme?
Nevím jestli udělat novou žádost, když je to změna údaje, nebo to tak nechat??

Odpovědět
Franta (1874)
13.2.2017
16:38

@Jakub Raška:
To vízum B1/B2 bylo spíš obchodní B1 nebo turistické B2?
U obchodního bych chápal, že bylo jen na půl roku. Cestovní se většinou dává na plnou dobu deseti let, ale i u něj je možnost zkrácení. Stejně tak i u pobytu, kde to nemusí být plných 6 měsíců, ale kratší. Vše to záleží na poskytnutých informacích při pohovoru na ambasádě (vízum) a při imigračce (pobyt).

Klidně jde zase zkusit to vízum, případně ESTA, pokud nebude potřeba více než 90 dní. Neplést si 3 měsíce a 90 dní, to je u ESTA dost zásadní.

Odpovědět
Franta (1874)
13.2.2017
16:40

@Jan:
Nech to tak. Kdyby se náhodou ptali, tak jsi změnil plány a budeš jen v USA. Případně řekni pravdu, ta je vždy lepší, že jsi se spletl při vyplňování.

Odpovědět

Dobrý den,
přišla mi schválená ESTA a zjistila jsem, že v kolonce „místo narození“ je chyba. Správně řečeno, chybí tam písmeno, takže místo SUSICE je tam uvedeno jen SUICE. Můžu to tak nechat, nebo musím žádat o ESTU znovu?
Díky za odpověď

Odpovědět
Franta (1874)
15.2.2017
22:24

@Hana:
ESTA je schválená, tak to neřeš. Pokud se někdo na imigračním zeptá, tak mu to vysvětli.

Odpovědět
Petr Novák (2121)
16.2.2017
12:04

@Hana: Zdravím Hano, nikdo to řešit nebude. :-)

Odpovědět

Dobrý den,
za měsíc se chystám poprvé do USA. ESTU mám již schválenou, letenku koupenou – i zpáteční s návratem za 3 týdny. Chci se zeptat, zda by byl problém, pokud bych si chtěla pobyt v USA prodloužit např.na 2 měsíce? Samozřejmě počítám s maximální dobou pobytu 3 měsíce. Nebude problém, pokud si zpáteční letenku po příjezdu do USA přebukuji, případně, pokud by nešla přebukovat, zakoupím novou zpáteční s pozdějším návratem? Zajímá mě, zda američtí úřednící na letišti nemají někdě v evidenci termín mého návratu (původní zpáteční letenka) a nebudu mít při případném pozdějším návratu do ČR s nimi problémy? Předem moc děkuji za odpověď.

Odpovědět
Petr Novák (2121)
16.2.2017
19:15

@Dena:
Dobrý den,
problém to spíš nebude. Při pohovoru vám do pasu napíšou datum, do kdy platí povolení ke vstupu. Ale tam se snad pokaždé dává 90 dní. Doporučuji si to raději ověřit.

Odpovědět
jan pavel (1)
18.2.2017
12:34

@Hana:
Ne doporučuji ti nechat,původní Estu take jsem to vyplnil špatně a bez problémů..,jinak musíš zaplatit novou protože opravit v původní to nejde..

Odpovědět
Jan Pohořelický (1)
21.2.2017
18:21

Chtěl jsem se zeptat jaký je rozdíl mezi skupinovou (Group)ESTA a osobní(individual) ESTA. Co jsem pochopil z oficiálních stránek, tak to má jen usnadnit vyplnění a platbu pro skupiny/rodiny. Dostane potom každý svojí ESTu nebo je to pro celou skupinu.
Např.: V létě poletím s rodinou, ale v zimě chci opět navštívit USA, ale už sám.

Díky.

Odpovědět
Petr Novák (2121)
21.2.2017
20:24

@Jan Pohořelický: Ahoj Honzo, je to jak píšeš, skupinová ESTA jen usnadňuje proces žádosti. Pokud nejdřív poletíš na skupinovou ESTA s rodinou, můžeš poté letět sám.

Odpovědět
Radek (2)
22.2.2017
21:01

Dobrý den, mám poněkud složitější dotaz, tak doufám, že s podobnou věcí už bude někdo mít zkušenosti.

Jsem teď v US na mé B1 Business vízum, rozjíždím tady jedno oddělení v US pobočce naší firmy a rozhodně to nebude trvat déle než půl roku (nicméně více než 5 měsíců ano). V ČR mám přítelkyni a dítě a ti by se za mnou rád podívali. S firmou jsme domluvení, že jim zaplatí jak letenky, tak pojištění. Do ČR bych pro ně rád zaletěl, protože nechci nechat přítelkyni nechat cestovat samotnou s naší (v té době) 9 měsíční holčičkou.

A má otázka tedy zní, je možné že bychom nebyli vpuštěni zpět do US poté co bych pro ně po 3 měsících pobytu zde na ~5 dní vycestoval? Já bych měl B1, ony ESTA nicméně bychom jasně cestovali společně… Zpáteční letenky bychom měli samozřejmě již zakoupeny firmou.

Díky moc za odpovědi,
Radek

Odpovědět
Lukáš (122)
23.2.2017
20:50

@Radek:
Zdravím Radku, nevím jestli tu má někdo podobnou zkušenost, ale pokud při příletu do USA půjdete k imigračnímu společně a přesně toto jim vysvětlíš takto po pravdě, nevidím jediný objektivní důvod k nějakým problémům.
Anglicky zřejmě umíš velmi dobře, z psaného textu i projev bude dobrý, takže pokud s firmou je vše právně v pořádku, nemusíš se ničeho obávat.

Odpovědět

Dobry den, chcem sa opytat v usa som bol cez estu na dovolenke minuly rok cez leto na 2 mesiace a 15 dni a potom druhy krat som bol na 2 mesiace a 20 dni v zime domov som sa vratil 1.2.2017. Pred mesiacom som si spravil novu esta kedze na starej mi vyprasala platnost. A otazka je mozem vycestovat v Juny tohto roku znova na 2 mesiace a 20 dni, na letnu dovolenku? Nebudem mat problem?

Odpovědět
Franta (1874)
27.2.2017
18:48

@Mike:
Tak, na 100% ti to nikdo nezaručí. Ale podle mě není důvod k problémům, pokud jsi měl vše v pořádku.

Odpovědět
Petr Novák (2121)
27.2.2017
21:04

@Mike: Neměl by to být problém. Raději se připrav na dotazy, proč cestuješ do USA tak často, kde na to bereš peníze, co tam během dovolené děláš a kde tam pracuješ. :-)

Odpovědět
Kateřina (2)
9.3.2017
9:00

Ahoj Honzo,

na ESTU je možné vycestovat jen jednou za rok na 90 dní?

Když ale pojedu letos 15.prosinec-3.leden na dovolenou znamená to, že mám na rok 2017 už útrum a nemohu do státu např. září 2017?

Díky za odpověď

Odpovědět
Kateřina (2)
9.3.2017
9:02

@Kateřina:

Petře, omlouvám se, nevím proč jsem napsala Honzo :)

Odpovědět
Franta (1874)
9.3.2017
10:09

@Kateřina:
Na ESTA můžeš cestovat opakovaně po celou její platnost, tedy i několikrát do roka. Jde o to, že je turistická a delší pobyty v krátkém časovém úseku mohou působit jako, že tam dotyčný/á pracuje a domů jezdí jen na dovolenou. Proto se doporučuje nechávat mezi delšími cestami delší pauzy. Pokud tam jedeš na vánoce, tak klidně můžeš v létě opět. Ale vždy to záleží na imigračním.

Odpovědět
Anna (2)
9.3.2017
14:16

Dobrý den, chtěla bych se zeptat zda se dá vycestovat na esta kartu, když jsem občankou Ukrajiny s zelenou kartou v ČR , kterou mam už přes 15 let? Nebo to musím řešit s Ukrajinskymi úřady? Děkuji předem za odpověď

Odpovědět
Franta (1874)
9.3.2017
14:39

@Anna:
ESTA může žádat člověk, který je občanem nebo státním příslušníkem některé ze zemí účastnících se Visa Waiver Programu. Ukrajina na seznamu není a ty nejsi občanem a asi ani státním příslušníkem ČR. Podle mě budeš muset žádat o vízum a nejspíš na US ambasádě na Ukrajině.

Odpovědět
Petr Novák (2121)
9.3.2017
22:46

@Kateřina: @Kateřina: Ahoj Katko,

jak píše Franta, čím delší pobyty, tím vyšší riziko zamítnutí vstupu kvůli podezření na nelegální práci. Tři týdny v zimě a pak třeba tři týdny na podzim jsou v pohodě.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.