Brzy mi vyprší platnost formuláře ESTA. Co s tím?

Platnost cestovní registrace ESTA jsou dva roky. Budete-li do USA cestovat znovu a změní se místo vašeho pobytu, vyplňovat ji znovu nemusíte. Jak ale postupovat, pokud se její dvouletá platnost chýlí ke konci?

ESTA | © Petr Novák

Co dělat, když mi skončí platnost ESTA?

Zhruba měsíc před koncem platnosti cestovní registrace ESTA vám dorazí email v tomto znění:

POZOR! Platnost vaší cestovní autorizace ESTA, o kterou jste požádali dne 22. března 2012, vyprší během následujících 30 dnů. Současnou autorizaci ESTA nelze prodloužit, ani obnovit. Pokud tedy v brzké době plánujete cestu do USA, musíte požádat o novou autorizaci ESTA.

V takovém případě tak musíte znovu vyplnit a zaplatit ESTU.

20. října 2014 Petr Novák , ,

Diskuze k článku (191 komentářů)

ahoj, chci se zeptat (nebo spíš ujistit :) ) – když mi má ESTA vypršet třeba na konci září, ale do USA bych chtěla jet právě v září a vrátit se třeba den dva před vypršením, tak to nevadí..? jde mi o to, jestli tam není nějaká „rezervní“ lhůta, jako je to třeba u klasického pasu/občanky – u nich musí být platnost ještě minimálně dva měsíce po návratu domů. u ESTY opravdu nic takového není…? moc díky

Odpovědět
Petr (2520)
16.3.2011
12:23

Ahoj Jano, to by mělo být naprosto v pořádku.

Odpovědět
Vera (13)
31.7.2011
18:04

Ahoj, kolikrát můžu na ESTU vycestovat? Byla jsem v USA, konkrétně v NY, na ESTU už dvakrát. Paní na českém konzulátě v NY mi řekla, že po 3 to je risk, že budou mít na mě podezření, že tam lítám za práci. Co je na tom pravdy? přiletěla jsem 2 měsíce nazpátek a chci letět teď v srpnu. Přemýšlím, že poletím raději do jiného států, Bojím se zbytečně? Děkuji

Odpovědět
Petr (2520)
1.8.2011
6:30

Ahoj, pokud se po dobu platnosti ESTY nezmění některé údaje (např. příjmení, státní občanství apod.), tak na ní lze cestovat opakovaně. Myslím, že se bojíš zbytečně.

Odpovědět
Kouba 1 (1)
13.10.2011
6:20

Ahoj přiletěl jsem do USA na formulář ESTA, který má platnost 3 měsíce, ale co kdybych si chtěl pobyt prodloužit šlo by to třeba si zažádat nějak o vizum v usa, kdybych tady chtěl třeba studovat.

Odpovědět
Petr (2520)
13.10.2011
11:17

Ano, lepší bude se vrátit zpět do ČR a zde požádat o vízum – tedy až poté, co bude studijní pobyt zařízen.

Odpovědět
gabriela (8)
15.1.2012
3:14

1- Kolikrát mohu vycestovat do USA na ESTU?

2-Opustila jsem USA misto 90ti dnů 92 dnů ne mou vinou , mám od letecké společnosti potvrzení, že jsem nemohla v daný den odletět. Je to problém? Jak je to vůbec zjistitelné?

3-Mám stále platnou ESTU, ale zažádala jsem nedavno o nepřistěhovalecké visa , které mi bylo zamítnuto, mohu i tak stále letět do USA na ESTU?

D Ě K U J I  M O C ZA ODPOVĚDI !!!!!!

Odpovědět
Petr (2520)
15.1.2012
22:46

1. V rámci platnosti ESTY neomezeněkrát, nicméně s rostoucím počtem návštěv budou imigrační úředníci víc a víc podezřívaví.

2. S potvrzením od letecké společnosti by to až takový problém být nemusel. Zjistitelné to je.

3. Ano.

Odpovědět
Inesa (1)
4.2.2012
23:14

Dobrý den, ma kamarádka žije dočasně v USA , ma Estu na 2 roky, která konči koncem roku 2012 ale 3 mesačni limit už překročila před 2 mesaci. Jakou ma šanci zůstat v USA legálně . Ma sice přítele který by si velice rad vzal ale se obava že už to nemusí emigračni úřad schválit . A dat ji green cartu. Děkuji za odpověd .

Odpovědět
Petr (2520)
5.2.2012
15:34

Naprosto minimální. Překročení doby pobytu na cestovní registraci ESTA znamená vážné porušení podmínek tohoto programu a v případě prozrazení to má za následek vyhoštění ze Států a do budoucna na určitou dobu zákaz vstupu.

Odpovědět
Jana (2)
4.3.2012
16:40

Dobry den. Mam na Vas nekolik otazek.

Tento rok jsem jiz dvakrat vycestovala do USA, poprve na 90 dni a za mesic mi vyprsi dalsi mozna lhuta. Potrebuji tu ale zustat o par tydnu dele, ale nechci porusovat zakon. Bojim se, ze uz me sem na potreti nepusti, ale zase na druhou stranu uvidi, ze jsem se vzdy vratila a delam vse pro to, aby muj pobyt zde byl legalni. Je tu mnoho lidi nelegalne a vim, ze to muzu udelat, jde mi jen o par tydnu. Jsou nejaka pravidla, ze kdyz zustanu treba o 7 tydnu pozdeji, jestli dostanu rok ci vice zakaz?

Dekuji mockraz ta odpoved.

Odpovědět
Petr Novák (2520)
4.3.2012
17:45

Ahoj Jano,
je možné vycestovat do zahraničí a pak se vrátit do USA. I když je pravda, že v takovém případě záleží na konkrétním imigračním úředníkovi, zdali ti prodlouží povolený pobyt v USA.

A ano, za překročení povolené lhůty se automaticky uděluje zákaz vstupu v řádu let.

Odpovědět
Jana (2)
4.3.2012
19:58

Dekuji mockrat za odpoved. Nekde jsem zaslechla informaci, ze v jednom roce muze byt clovek v USA po dobu pul roku, takze jen takove dva maximalni vyjezdy. Nikde jsem se teto informace nedohledala, tak doufam, ze je to jen nejaky vymysl? Zase jim jde o to, ze se to vsechno dela legalni cestou a kdyz uvidi, ze uz jsem se trikrat vratila a vzdycky mohla zustat nelegalne, tak snad prihmouri oko. Co myslite? dekuji

Odpovědět
Petr Novák (2520)
5.3.2012
3:26

Ahoj,
ono v podstatě záleží na imigračním úředníkovi, se kterým povedeš rozhovor. Ale dá se říct, že to tak je.

Pokud budeš opakovaně jezdit do USA, tak jim to začne být podezřelé a o to více si tě proklepnou.

Odpovědět

Ahoj, chtěla bych moc pochválit tyto stránky, na které jsem narazila při hledání informací ohledně vycestování do USA. Chystáme se tam s přítelem poprvé začátkem dubna, tak doufáme, že vše klapne a moc se těšíme. Chtěla bych se zeptat, kdy je v našem případě ideální vyplnit formulář ESTA, pokud tam chceme zůstat ideálně co nejvíc dní, tzn. asi těch 90. ? za jak dlouho nám ho schválí, odkdy začně platit a jakou formou ho máme uplatňovat, nebo zda již budeme, po jeho vyplnění, vedení někde v registru a není potřeba ho mít fyzicky při sobě? děkuji mockrát za odpověď.

Odpovědět
Petr Novák (2520)
8.3.2012
4:53

Ahoj Ivo,
to, kdy vyplníte formulář je prakticky jedno. Pokud už víte všechny požadované údaje, můžete tak učinit už teď, neboť platnost ESTY jsou 2 roky (samozřejmě za předpokladu, že se některé údaje nezmění).

Schválení probíhá prakticky okamžitě, po vyplnění budete v registru, ale přesto je lepší si ho vytisknout a vzít s sebou. :-)

Odpovědět
Lenka (2)
4.4.2012
11:48

Dobry den,

do USA letím 11/7/2012 a vracím se 30/9/2012. Platnost ESTA mi vyprší 10/8/2012 – to už budu měsíc v USA. Mohu se prosím zeptat, jak mám postupovat v tomto případě ? Mám ještě před odletem podat novou žádost o ESTA? Mohou vůbec být dvě platné ESTA současně? Nebo se bude počítat nová ESTA od konce platnosti předchozí ? Předem děkuji za odpověď a radu. S pozdravem, Lenka.

Odpovědět
Petr Novák (2520)
5.4.2012
9:29

Ahoj Lenko,
lepší by v tomto případě bylo nechat si vystavit novou ESTU. Pak se bude počítat „její platnost“.

Dvě ESTY zároveň vystavené být můžou.

Odpovědět
Lenka (2)
5.4.2012
9:35

Ahoj,

moc děkuji za odpovověď. Jde mi především o tom, kdy mám o novou ESTU žádat ? Až když budu v USA těsně před tím, než vyprší současná ESTA (tzn. těsně před 10/8), nebo ještě z ČR – ale to mi stále platí ta současná…?
Všude se píše, že o ESTU musím zažádat před odjezdem, ale já mám v době odjezdu platnou ESTU, tak mám žádat až když budu v USA ?
Předem děkuji za odpověď a radu.

Odpovědět
Petr Novák (2520)
5.4.2012
9:42

Klidně už teďka – platná bude zase dva roky.

Ono je to dokonce v podmínkách ESTY, že se v některých případech (svatba, změna občanství…) musí žádat o novou ESTU, i když je ta současná stále „platná“.

Odpovědět
Kamka (18)
26.4.2012
2:45

Ahojky,
Chtela jsem se zeptat jake mate zkusenosti s leteckym cestovanim po USA kdyz uz nemate platnou ESTU. Jak je to s kontrolovanim pasu na letistich.
Dekuji za odpoved :-)

Odpovědět
Michaela (1)
29.4.2012
23:25

Dobrý den, chtěla bych se zeptat, platnost Esty mi vyprší 21.9.2012, ráda bych vycestovala v září do USA, můj dotaz je, zda je platnost myšlena tím, že do té doby musím vycestovat nejpozději nebo, že se do toho data nejpozději i musím vrátit, ráda bych tam jela od 16. do 30. 9. 2012, tzn. vycestovala bych před vypršením a vrátila se krátce po vypršení lhůty. Je to tak možné, nebo si musím žádat o novou? A pokud bych to zvládla dříve, bylo by možné třeba jet cca 5.9 a vrátit se 19.9. ? uplně takhle naknop?

Odpovědět
Petr Novák (2520)
5.5.2012
11:57

Ahoj Michaelo,
raději bych vyplnil ESTU novou, ničemu to nevadí a budeš mít jistotu, že je vše ok.

Odpovědět
Janka (1)
6.6.2012
1:17

Ahoj! Akorat jsem se vratila z USA a planuji se tam opet vypravit nekdy behem srpna. Bude to ma třetí návštěva USA. Poprvé jsem v USA strávila zhruba 15 hodin, jelikož jsem letěla do NY a pak přejížděla autobusem do Kanady. Podruhé jsem zde cestovala téměř měsíc. Nyní plánuji vyjet zhruba na 14 dní. Chci se zeptat, zda by se mohly vyskynout nějaké problémy s tím, že už tam jedu na ESTU potřetí a to v relativne kratkem intervalu?
Zároveň se chci zeptat – v pasu mám zelený útržet (pokud tam tedy pojedu potřetí, tak ho musím vrátit tady někde v Evrope nebo se měl vracet při opuštění USA?).
(Při cestě zpět do USA nezapomeňte zelený útržek vrátit, jinak vám pro příště nemusí být povolení uděleno. Osobně jsem ho vracel na letišti před vstupem do letadla u přepážky u gatu)
Díky za odpověď.

Odpovědět
Petr Novák (2520)
6.6.2012
12:32

Ahoj,
problém s opětovným vstupem by to být neměl… zelený útržek se měl vrátit před odletem z USA, čili u gatu!

Odpovědět
Aleš (1)
9.6.2012
19:35

Dobrý den, byl jsem minulý rok v srpnu poprvé v USA, konkrétně na Floridě, byl jsem na 87dní a teď v roce 2012 jsem byl od 1.3. do 29.5 tzn. 90 dní – nepřekročil jsem pobyt. Teď chci jet s přítelkyní zase na Floridu, tentokrát na 2 měsíce. Je teď větší riziko, že mě nepustí a otočí nás na letišti, ikdyž je vše legálně z mé strany. Jak je to s ESTOU, kolik měsíců z roku můžu strávit v USA? Všude je psáno, že musím dodržet pouze těch 90 dní, žádná jiná podmínka, je to tak? Děkuji za odpověď!

Odpovědět
Petr Novák (2520)
12.6.2012
12:36

Ahoj Aleši,
to už jsou poměrně časté návštěvy, myslím, že se může stát, že se budou jen víc vyptávat a budou zvědaví. Jinak mám za to, že by ta doba pobytu v kalendářním roce neměla překročit polovinu roku.

Odpovědět
mates (4)
21.6.2012
3:10

zdravim , chtel sem se zeptat , kdyz pojedu klasicky pres ESTU na 90 dnu do USA , ale budu tam dele nez 90 dnu . Na koho se tam muzu obratit nebo co mam pozadovat pro prodlouzeni pobytu , abych tam byl legalne . A je vubec nejaka sance tam legalne zustat dele nez tech 90 dnu ? diky :)

Odpovědět
Petr Novák (2520)
24.6.2012
11:00

Ahoj Mates,

ne, toto není možné. Musel bys vycestoval například do Brazílie a poté se vrátit… a i to by bylo podezřelé.

Pokud chceš v USA zůstat déle, požádej o klasické vízum.

Odpovědět
mates (4)
26.6.2012
1:23

Diky peto , no prave podle toho co jsem zjistoval , tak dostat pracovni vizum do USA je nemozne . Tudiz kdybych o nej zazadal a nedostal ho tak si zavru dvere do USA navzdy :( je to sick

Odpovědět
Sarka (1)
2.7.2012
3:23

Ahoj vsichni,
rada bych se zeptala o radu.
Prijela jsem do Usa jako student- na studentske viza, ktere koncilo v prosinci. V te dobe jsem tady dostala praci a tak jsem zazadala o zmenu statusu. Po 3 mesicich mi prislo ptvrzeni o prodlouzeni a tak jsem odjela do cech. Na letisti zpet do usa mi prodlouzeni neuznali a pustili me do statu na estu- ktera vyprsi za tyden. Problem je, ze mi na letisti nedali formular I-94. Znamena to, ze nemuzu znovu podat zadost o prodlouzeni a o pracovni vizum. Jedina moznost je opustit staty.
Polovina moji rodiny jsou american citizen, ja tady mam praci a pres to byt tady legal se zda byt velky problem. Musim rici, ze jsem z toho opravdu nervozni. Na letenku do cech ted nemam, do Kanady musim mit vizum a do Mexika se trochu bojiim. Mluvila jsem s imigracni pracovnici a ta rikala, ze musim opustit staty a byt pryc minimalne 6 tydnu. Je to pravda? mate s ti nekdo zkusenost? nemohla bych jen opustit zemi na otocku, prejet hranice a jet zase zpet, takze bych na hranicich dostala novou estu a pobyt na 3 mesice s tim, ze by mi snad dali I-94 formular s kterym uz bych pak mohla pracovat pri zmene statusu a zadani o pracovni povoleni a popripade zelenou kartu?
Zaroven, v okamziku, kdy prekrocim termin pobytu tady, znamena to, ze uz nikdy nebudu smet navstivit usa a nebo budu mit zakaz jen na urcitou dobu? mohu o zelenou kartu pozadat jako ilegal/myslim loterii/ dekuju moc za rady

Odpovědět
Petr Novák (2520)
2.7.2012
17:25

Ahoj Šárko,
ono už defacto teď jsi v USA nelegálně. Na ESTU se totiž nesmí pracovat. :(

Obejít to tím, že bys vycestovala do zahraničí, lze. Ale Kanada, Mexiko a další „blízké“ země se do toho nepočítají.

Jinak s tím překročením doby pobytu to je tak, že dostaneš nejprve zákaz na určitou dobu (až 10 let – v závislosti na délce překročení) a poté zažiješ martýrium při žádosti o vízum. Protože na ESTU už tě do USA nikdy nepustí.

Odpovědět
Barbora (2)
5.8.2012
6:55

Dobrý den, s přítelem cestujeme po Americe na ESTU. Zpáteční letenku máme na 17.9. z LA, což je 87-mý den strávený v USA. Přemýšlíme o tom, že bychom si letenku do ČR posunuli o deset dní a ještě vycestovali 17.9. z LA do Dominikánské rep.
Nevíme ale, jestli je možné si Estu znovu aktualizovat během těch deseti dnů na náš zpáteční let z LA do ČR.
děkuju za odpověĎ

Odpovědět
Petr Novák (2520)
6.8.2012
11:27

Pokud již pak pobyt v USA využijete čistě k přestupu na spoj domů, mělo by to být bez problémů.

Odpovědět
Kristyna (1)
19.8.2012
3:48

Zdravím, prosím o radu, jsem v USA s J1-visem work and travel program a ráda bych tu zůstala o něco déle, můžete mi prosím poradit kam vycestovat a jak dlouho tam musím zůstat abych se mohla vrátit na mou aktivní ESTU?.) děkuji za informace!

Odpovědět
Petr Novák (2520)
20.8.2012
20:49

Ahoj Kristýno, mrkni na tento článek.

Odpovědět
Tom (17)
6.9.2012
23:45

Mates,
ESTA je na až 90 dní, turistické vízum B2 až na 6 měsíců. To měl Petr na mysli. Jestli tam hodláš pracovat A) legálně, tak musíš být pro amíky hodně zajímavý, aby tě tam chtěli a dali ti pracovní vízum (to je úplně jiné, než turistické)
B) nelegálně, tak je jedno, jestli budeš mít ESTA nebo B2, protože ani jedno to neumožňuje.

Odpovědět
Tom (17)
6.9.2012
23:57

Šárko,
polovina tvojí rodiny jsou american citizen, angažují se nějak, aby jsi s nimi mohla zůstat legálně?
Na ESTA se I-94 nedává, to je jen na víza. A status ESTA nejde prodloužit ani změnit na jiný.

Odpovědět
mates (4)
3.10.2012
2:17

Zdravím, mel bych jeden velmi zajimavy dotaz. Kdyz mi vyprsi 90 denni platnost Esty , je mozne vnitrostatne litat v USA ? a nebo maji okamzite v pc informaci kdyz si koupim letenku a dam cislo pasu , ze jsem to prekrocil ?

Odpovědět
Pavla (2)
3.10.2012
12:27

@mates:
Chceš tam lítat jako turista, nebo zůstat na trvalo?
Pokud jako turista, tak by jsi se tam potom už nikdy nemusel podívat. Překročení ESTY (víza) je dost velký problém.
Pokud natrvalo (nic z toho, co napíši není myšleno jako rada, jak obejít US úřady), tak je méně rizikové přepravovat se autem nebo busem. Ale koupit si auto jako turista také není úplně jednoduché. Vnitrostátní lety jsou něco jiného, než mezinárodní, ale jakožto turista, budeš vždy používat pas k prokázání totožnosti. V pase je razítko (mělo by být) s datumem, do kdy je povolen pobyt, pokud se všetečný CBP příslušník podívá, bude následovat standardní postup. Zadržení, výslech, uvěznění, soud, odsouzení, uvěznění, vyhoštění.

Odpovědět
Marie (1)
11.11.2012
11:29

Dobrý den,
odétáme do Usa 28.12. 212 návrat 20.1 .2013 dceři vyprší esta 9.2.2013 je nutno mít novou estu děkuji za info Maruška

Odpovědět
David (12)
11.11.2012
15:13

ESTA vyprší až po návratu, takže je to v pořádku.

Odpovědět
Katerina (1)
30.11.2012
2:12

Ahoj vsichni, prosila bych o radu a vas nazor. Jsem v US na ESTA viza…byla jsem tu 80 dni vycestovala do Mexika, a dostala razitko :) ALE… Kdyz jsem prijela poprve dostala jsem razitko s datumem priletu a datumem do kdy tu mohu byt…90 dnia ted kdyz jsem priletela z mexika tak jsem dostala pouze razitko s datumem priletu z mexika do US …zadny dalsi razitko s datumem odletu…ted vubec nevim co si mam myslet…jestli mi uznali moje vycestovani ci nikoliv..diky moc

Odpovědět

@Katerina:

Vycestování do Mexika a Kanady + Karibic se nepočítá. Musíš opustit území Severní Ameriky, Takže Evropa, Asie, Austrálie. Afrika a Jižní Amerika se taky počítá, ale kdo by tam jel a chtěl být pak podezřelí jako terorista nebo drogový dealer. Navíc je doporučeno odjet aspoň na několik týdnů. Také při opakovaném vstupu v krátké době je větší nutnost dokládat jakým způsobem je zabezpečen pobyt v USA, finance, bydlení a tak. Čekat, že si občasným výletem mimo, můžu prodlužovat pobyt v USA, je naivní.

Odpovědět
Romana (2)
30.11.2012
11:38

@Katerina:

Securing America´s Borders
V době platnosti ESTA, tj. 2 roky není žádný limit ani minimální doba, kterou musíte zůstat mimo USA před dalším návratem. Pokud ale létáte do USA často, je potřeba mít s sebou doklad o svém trvalém bydlišti v Čechách a doklad o dostatečných finančních prostředcích pro svůj pobyt v USA. Je v pravomoci imigračního úředníka tyto doklady vyžadovat.

Ambasáda USA
Mezi jednotlivými delšími pobyty (blížícími se 90 dnů) je potřeba udělat „přestávku“ alespoň 3 měsíce. U kratších pobytů (dva tři týdny) by neměl být problém.

Odpovědět
Jirka (1)
15.12.2012
0:14

Ahoj, mam dotaz ohledně cestování do USA autem. Mam pracovní vízum v Kanadě a chystáme měsíční road trip skrz USA. Stačí ke vstupu ESTA nebo se to týká pouze vstupu do USA letecky. Nemá někdo zkušenosti?

Odpovědět
Romana (8)
15.12.2012
10:23

@Jirka:

Pokud máš biometrický pas, tak stačí ESTA

Odpovědět
Cizkovska Dagmar (1)
25.1.2013
1:10

dobry den, jsem v  usa na este , ktera mi bude za mesic koncit ,rada bych jeste zustala ,lze si zazadat o novou estu z usa?

Odpovědět

ESTA platí dva roky, maximální doba pobytu je 90 dní. Nejde nijak prodloužit ani ESTA ani doba pobytu. ESTA skončí, je potřeba zažádat znovu, po uplynutí 90 dní je třeba odcestovat.

Odpovědět
Jitka (1)
14.2.2013
6:44

Ahoj, chtela bych se zeptat, jak nejlepe vyresit situaci, kdyz pravidelne jezdim do usa za svym snoubencem na esta viza a radi bychom se vzali.Platnost 90-ti dnu pobytu na uzemi usa mi vyprsi koncem brezna a chteli bychom se vzit zacatkem brezna.Nevim, kde zjistit informace o tom,co potrebuji k uzavreni manzelstvi v usa a jestli pak musim staty opustit nez mi vyprsi limit esta viz nebo jestli musim v usa zustat nez dostanu marrige licence? Bude manzelstvi platne i v CR?Chteli bychom totiz udelat jeste jednu svatbu v Cechach pro mou rodinu a pratele tam.Na koho se obratit?Co je nejlepsi udelat,aby vse bylo legalni? Dekuji za odpoved.

Odpovědět
Čenda (2)
14.2.2013
13:00

Tvůj sňatek v ČR bude legální, až ho nahlásíš na zvláštní matrice v Brně , která je určená pro sňatky uzavřené v zahraničí .

Odpovědět
Eva (32)
16.2.2013
1:47

To Jitka:
Pokud chceš všechno udělat legálně a bez chyb při vyplňování všech potřebných formulářů nejlepší bude, když si najmete imigračního právníka. Mají s tím mnoho zkušeností, takže vám ubyde mnoho starostí se sháněním všech formulářů. Na druhou stranu právník stojí dost peněz. Nahlásit své manželství můžeš i na české ambasádě ve Washingtonu. Na jejich stránkách najdeš více informací. Mnoho štěstí.

Odpovědět
Radim (1)
14.3.2014
12:12

Zdravim,byl jsem deportovany před dvěma lety z USA za překročeni viza,myslite ,že by mě za to nemuseli pustit do Kanady ?

Odpovědět
Zuzana (1)
24.3.2014
10:17

Dobry den, letim do USA 7.4. -17.4.2014 ale platnost ESTA mi vyprsi 13.4.2014. Budem mat v USA poroblem ? Je ESTA potrebna iba pri prilete do USA alebo pocas celeho pobytu ? Dakujem za odpoved.

Odpovědět
Franta (3719)
24.3.2014
18:41

@Zuzana:
Doporučuji si udělat novou registraci. Imigrační ti totiž povolí pobyt max do 13.4.2014

Odpovědět
Jirka (1)
2.7.2014
13:26

@Radim.. USA a Kanada jsou dva různé státy. Navíc do Kanady již není třeba vízum, takže bych se toho nebál.

Odpovědět

Dobrý den, s přítelem bychom chtěli navštívit na 90 dní USA na základě ESTA a poté hned odtud odcestovat do Kanady na základě work and travel viza a poté ještě alespoň jednou navštívit známe v USA. První otázka zní, zda mohu z Kanady vycestovat do USA a zase se vrátit na základě Work and travel viza pro Kanadu. A druhá otázka, zda se mohu do USA znovu vrátit, aniž bych opustila Sev. Ameriku. zase na maximálně 90 dnů. Děkuji :-)

Odpovědět
Franta (3719)
1.10.2014
9:34

@Paty:
1) Work and Travel pro Kanadu nemá nic společného s USA. Takže ne, na kanadské WaT se nedá vycestovat do USA. Z Kanady se do USA vycestovat dá, letadlem s ESTA, případně přes pozemní hraniční přechod, tak ESTA potřeba není. Hraniční přechody mají trochu jiný režim než letiště a přístavy.
2) Na to bych hledal odpověď přímo u http://www.uscis.gov/, případně se zeptat imigračního na letišti.

Odpovědět
Hanka (1)
7.10.2014
15:13

Ahoj, dá se nějak zjistit, kdy jsem přesně o ESTU před dvěma roky žádala? Bohužel si to nepamatuji a nejsem si jistá, zda jsem si někam založila ten doklad. Vím že to byl cca listopad nebo prosinec 2012 a pravděpodobně poletím teď v říjnu do US, a stoprocentně poletím v  polovině prosince, tak abych předešla případnému nevystavení nové včas. Děkuji :)

Odpovědět
Franta (3719)
7.10.2014
17:53

@Hanka:
Koukni na stránky ESTA. Vlevo za žádá nově, vpravo se dá podívat na starší.

Odpovědět
Petka (2)
11.10.2014
4:51

Ahoj, Jsem v USA na J1 visa a v pase mám platnost Sep.15 a moje grade period vyprší Oct.15. Od 18. září jsem byla na 6 dní navštívit kamaráda v Calgary(Canada). Před odletem jsem si zařídila ESTA a zajímá mě jak dlouho můžu ještě cestovat v USA. Jestli OCT.15 +90 dní nebo 23. září +90 dní. Moc děkuji za odpověď

Odpovědět
Franta (3719)
11.10.2014
11:54

@Petka:
J1 si neprodloužíš tím, že si uděláš ESTA a pojedeš na výlet do Kanady. J1 by mělo platit ještě 30 dní po skončení práce.
https://cz.usembassy.gov/cs/visas-cs/studium-vymeny/

Když jsi se vracela z Kanady, dal ti US imigrační do pasu razítko s novým povolením pobytu? Nebo tě tam pustil na to J1?

Odpovědět
Petka (2)
11.10.2014
16:18

Když jsem se vracela z Kanady tak se mě ptali na hodně detailní informace a řekla jsem, že mám J1 visa a ESTU. Jak by vypadalo nové razítko s povolením? Děkuji za odpověď

Odpovědět
Franta (3719)
11.10.2014
18:19

Jako razítko s novým datem pobytu. Dali by ti ho při vstupu.

Odpovědět
Tomas (2)
8.12.2014
5:49

Zdravim muzu byt v USA na Estu 80 dni, pak jet do mexica (opusit usa) vyridit si novou estu a vratit se do usa na dalsich cca 60 dni? Misto v USA bz zustalo stejne. Diky

Odpovědět
Franta (3719)
8.12.2014
15:05

@Tomas:
Ne.

Odpovědět

@Tomas: Jak píše Franta, tohle nejde. Navíc Esta platí 2 roky a je pouze pro turisty, ale ty tam budeš asi chtít dělat, ne?

Odpovědět
Tomas (2)
8.12.2014
19:48

@Z.:

Tohle vim, ale myslim trochu jiny pripad.
Uz jsem v americe na studentsky vizum. To mi konci 19.1. 2015. Ziju v texasu tak si zajedu jenom pro ESTU prekrocit border a muzu zustat dalscih 90 dni, tj. cca do nejakeho 19.4. Tohle urcite jde, to uz je odzkouseno od x lidi tady. Me jde o to ze ja potrebuju zustat jeste o mesic dele,tj. do 19.5., tak me napadlo, ze bych v dubnu udelal opet vylet do mexica a vyridil dalsi estu. Nebyl bych vice jak 90 dni na estu v usa v kuse.Takhle to myslim, jel bych busem, neletel bych.

Tahle vetaco sem nasel nekde na wiki me ale znervoznuje: Travelers can leave to contiguous countries (Canada, Mexico and the Caribbean), but will not be granted another 90 days after reentry in the United States.

Prace by problem nebyla, to mam poresene, mohl byc htady byt jako turista.

Odpovědět

Ahoj,

V novembri som sa vratila z USA. Bola som tam na estu- 2-krat, ale prekrocila som estu o 5 mesiacov- ochorela som a nemohla odletiet. Liecil ma americky lekar.Akonahle mi zdrav.stav dovolil odletiet, tak som opustila krajinu. Teraz by som sa chcela vratit spat, lebo si chcem pozriet este zvysok krajiny. Chcem letiet koncom decembra a odlet z krajiny planujem koncom januara 2015. Myslis, ze budrm mat na letisku problem kvoli prekroceniu esty? Co sa moze stat? Je sanca, ze prejdem cez kontrolu a pustia ma do usa? Dakujem za odpoved.

Odpovědět
Franta (3719)
15.12.2014
2:24

@Suzi:
Šance, že tě pustí je, ale nespoléhal bych na to.

Píšeš, že jsi překročila kvůli zdravotním potížím. Máš to nějak zdokumentované, můžeš to doložit? Překročení o 5 měsíců, to musely být opravdu vážné zdravotní potíže.

Odpovědět

Ano, mam nieco, a vedia si to overit jednoducho, ze zavolaju tej lekarke, co ma liecila. No memuselo sa to takto pretiahnut, ale smola bola to, ze sme sli najprv na pohotovost, kde ma lekar poslal prec so slovami, nech si kupim ibuprofen, 2-3 tyzdne budem ok, lenze moj stav sa zhorsil strasnym sposobom ..dalsie mesiace som myslela, ze to su posledne mojho zivota. To ma davala dokopy uz nejaka ina lekarka, aj to trebalo cakat( objednava sa k nej) a aj to len preto, lebo som jej povedala, ze ake testy mi ma spravit (zavolsla som svojmu lekarovi na SR a on mi povedal podla priznakov, ze si mysli, ze co to je, nech poviem amer.doktorke, aby spravila testy )-tak ona ich urobila, a to sa aj potvrdilo, tak dlhe mesiace som lezala a brala antibiotika a ked bolo lepsie, tak som utekala domov.
Doma mi lekar zistil, ze okrem tej choroby, som mala este nejake tri infekcne, kt.som prekonala v USA. Tak aj preto som asi vyzerala a citila sa ako pred smrtou. Domov som poslala fotku, tak sa vemi vylakali, no lebo fakt to bola hroza!!!! Cize, teraz som uz ok a chcem si ist pozriet zvysok krajiny+ sviatky stravit s rodinou, kt.tam mam.
Je teda sanca prejst este na estu?!

Odpovědět

Po navrate z USA letim zo SR do Australie. Za kamoskou. Mozem dat kontrole aj adresu a kontakt. To si mozu tiez preverit. Aby som nezabudla spomenut. Mam si vytlacit rezervaciu letenky a vziat so sebou do USA? Taktiez viza do Australie.. Mozem aj to ukazat na kontrole. Len ci to nie je zbytocna info pre colnika.resp., ze to ho mozno nebude zaujimat, ci?

Odpovědět
Franta (3719)
15.12.2014
14:04

@Suzi:
„Ano, mam nieco, a vedia si to overit jednoducho, ze zavolaju tej lekarke, co ma liecila.“

Oni nikam volat nebudou. Vše musíš mít připravené ty.

Kontaktuj US ambasádu v Bratislavě a zeptej se přímo tam. Já bych neriskoval, že mě imigrační pošle domů. Osobně bych tohle řešil už po návratu domů, hned jak by mi bylo lépe, a nečekal bych na další cestu do Států. Oni tě tam teď celou dobu mají, jako někoho, kdo překročil povolenou dobu pobytu bez vysvětlení.

Píšeš, že tam chceš za rodinou na svátky. Tak je popros o zvací dopis.

Američany nebude tvá cesta do Austrálie vůbec zajímal, tak není potřeba si s sebou informace o ní brát.

Odpovědět
Michaela (4)
28.12.2014
14:06

Ahoj, tento dotaz tady už určitě byl, tak mě dyštak jen odkažte, asi špatně hledám:)
Na Vánoce jsem se vrátila z USA po 76 dnech pobytu na ESTU, ač jsem jela poprvé, měla jsem velmi dlouhý a nepříjemný pohovor s úředníky, včetně prohlídky všech kufrů…proč to nevím, jelikož jsem jela jen ke kamarádce, která je američanka, na dovolenou.
Ráda bych tam jela ještě jednou…jak dlouho bych měla zůstat v ČR? Po první opravdu špatné zkušenosti se trochu bojím.
Děkuji za odpověď.

Odpovědět
Franta (3719)
28.12.2014
16:08

@Michaela:
„ač jsem jela poprvé,“

Možná právě proto. Jela jsi poprvé a zřejmě nebudila moc důvěry. To není o tom po kolikáte člověk jede, ale jak na imigrační působí. Možná jsi byla jen nervozní a jim to bylo divné, tak tě proklepli.
Byla jsi tam přes dva měsíce, tak si dej pauzu. Jedeš jako turista a přijet tam moc brzy může vypadat, jako že tam máš práci a domy jsi byla jen na „dovče“.

Odpovědět
Michaela (4)
28.12.2014
18:51

@Franta: Děkuji za rychlou odpověď. Jak dlouhá ta pauza by byla asi ideální, aby vše proběhlo v pohodě?

Odpovědět
Franta (3719)
28.12.2014
22:18

@Michaela:
Ono to není nijak ofiko dané. Obecně je dobré nechávat mezi dlouhými pobyty dlouhé pauzy.

Odpovědět

@Michaela: Imigrační úředník se na to dívá asi takhle: jak je možné, že tato osoba si může dovolit letět do USA několikrát ročně, když já nemám tolik peněz na cestování ani tolik dnů placené dovolené? Normální turista totiž do ameriky opravdu nelétá každé 3 měsíce…

Odpovědět
Franta (3719)
30.12.2014
5:08

@Z.:
Jak píšeš.
Klidně tam může letět na půl roku a za 14 dní po návratu tam letět opět, ale musím počítat, že imigrační bude zvědavější a podezřívavější než poprvé. Může se stát, že mávne rukou a pustí mě tam bez otázek, ale nedá se na to spoléhat.
A jak píšeš, tvá první zkušenost nebyla příjemná, přitom nijak nestandardní. Mohlo by se stát, že tě tam tentokrát nepustí. Ne proto, že by ti bránil v cestě, ale klidně jen proto, že se mu nechce riskovat. Řekne si, to je nějaké divné, ona je tu zase, co když…

Odpovědět
Michaela (4)
30.12.2014
15:20

@Franta: Každopádně děkuji za rady a máte pravdu, že lítat do Ameriky několikrát za rok není úplně standardní….ale když máte možnost bydlet zdarma a letenka je dárek, už to není tak nákladné:) Ale je mi jasný, že to úředníky asi úplně nezajímá.

Odpovědět
Franta (3719)
2.1.2015
0:30

@Michaela:
Bydlení zdarma, letenka jako dárek…
K tomu milá mladá slečna…
Radši ani nebudu naznačovat, co imigračního napadne. ;-)

Odpovědět
Michaela (4)
2.1.2015
17:17

Vidíte, nenapadlo by mě, že fakt, že letenku si neplatím sama by mohl hrát nějakou roli. Děkuji za postřehy!

Odpovědět
Z. (220)
2.1.2015
20:22

@Michaela: To hraje tak velkou roli, že tě ani nemusí v Evropě pustit do letadla!

Odpovědět
Katka (1)
7.1.2015
20:35

Dobry den, chtela bych se zeptat, v patek opoustim USA, byla jsem tu dohromady 83 dni za pritelem. Odletam domu na 6 tydnu a od rodicu jsem dostala darek k Vanocum jet surfovat na tyden a pul do puerto rica v pulce unora. Myslite, ze bych mela nejaky problem s tim, ze bych letela na dva dny do NYC a pote odtud do puerto rica? Diky za odpoved

Odpovědět
Michal (2)
18.3.2015
13:10

Dobrý den,

už je to skoro 2 roky co jsem byl v Kanadě a díky přestupu v NY jsem si zařizoval Esta víza. Příští měsíc letím do Ameriky a kontroloval jsem si, jestli mi stále platí Esta víza a platí do 31.5.2015, což by neměl být problém, ale mám tam vyplněnou společnost se kterou jsem tehdy letěl a místo přistání New York a když jsem dal aktualizaci Esty tak jsem mohl změnit jen adresu pobytu. Bude tohle problém, když neletím se stejnou společností a letím do Miami, Florida?

Díky za odpověď. :)

Odpovědět
Franta (3719)
18.3.2015
22:22

@Michal:
Problém to nebude. V ESTA šlo leteckou společnost i adresu pobytu změnit. jak je to teď, nevím.

Odpovědět
Michal (2)
31.3.2015
17:41

@Franta:

Děkuji za odpověď. :)

Odpovědět
Milena (2)
6.4.2015
23:42

Ahoj, muzu se na estu vdat? Nasla jsem si pritele americana v dobe meho pobytu na J1 viza. Dekuji za odpoved.

Odpovědět
Franta (3719)
7.4.2015
1:00

Jde to. Ale… A těch ale je dost.
Ať si přítel nejprve vše zjistí na úřadech, co bude pro sňatek potřebovat on a co ty. Pokud to opravdu budete chtít udělat, tak hlavně nikde neříkej, že se jedeš vdát a budeš mít jen ESTA. To by jsi byla zpět doma hodně rychle. Vdavky se totiž řeší přes snoubenecké vízum.

Odpovědět
Milena (2)
7.4.2015
1:22

Ja jsem jeste momentalne v USA na platne vizum, vse zjistene mame. Chteli jsme se vzit pred vyprsenim mych viz, ale neni to jednoduche, protoze on je student a nechci resit sponzory atd. Je tam i vice osobnich duvodu. Chci mu dat cas, at si skolu dokonci a ja bych se sem vratila na estu za cca 5 mesicu. Cetla jsem pokud projdu pres imigracni bez podezreni, tak by to melo byt ok. Neni tam pak riziko, ze by mi nemuseli dat GC?

Odpovědět
Franta (3719)
7.4.2015
10:18

@Milena:
Je tam riziko. Svatba nezaručuje GC, jen umožňuje o ni požádat. A tím, že to uděláte oklikou (ESTA místo ofiko postupu) to bude těžší, i když ne nemožné.

Odpovědět
Z. (220)
7.4.2015
18:01

@Milena: Jak píše Franta: Je tam velké riziko. A pokud k tomu od začátku přistupujete jako plánovaný podvod (úmyslné uvedení nepravdivých údajů při vstupu do USA), hodně riskujete. Já osobně bych volil nejpohodlnější cestu: Snoubenecká víza K-1. A jestli na to nejste něčím zralí, tak si holt počkejte.

Odpovědět
Zuzana (1)
13.4.2015
20:09

Chtěla bych se zeptat, když jsem na ESTA byla minulý rok na dva týdny v Americe, konkrétně v březnu a letos bych chtěla znovu letět na dva měsíce o prázdninách, můžu použít pořád stejná ESTA když jsem si od té doby zařídila nový pas nebo musím zažádat o nové?

Děkuji

Odpovědět
Franta (3719)
13.4.2015
21:42

@Zuzana:
Budeš si muset zažádat znovu. Evidence je podle čísla pasu.

https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/helpScreen_cs.htm
1) Cestující musí mít před cestou potvrzenou cestovní registraci v souvislosti s pasem, který plánují použít na cestu do Spojených států.
2) Pokud cestující obdrží nový pas, musí si podat žádost o novou cestovní registraci ESTA a použít tento nový pas.

Odpovědět
Michal (2)
6.5.2015
19:22

Ahoj mám dvě otázky.
1. Minulý rok jsem si žádal o estu kde jsem zadával i číslo spoje a leteckou společnost, ale tento rok poletím s jinou společností. Zkoušel jsem to změnit ale nejde to, jediné co jde změnit je adresa pobytu. Musím žádat o novou estu?

2.Když budu mít letenku která má délku pobytu 91dní, ale při odletu zpět do ČR přijdu na letiště den předem a projdu pasovou kontrolou bude se to počítat jako 90 nebo se mi započítá i ten jeden den ztrávený na letišti?

Díky Michal

Odpovědět
Petr Novák (2520)
6.5.2015
20:51

Ahoj,

1.) Nemusíš, můžeš cestovat na tu stávající
2.) Problém je, že to musíš vysvětlit na imigračním pohovoru úředníkovi, který rozhoduje o tvém vpuštění do země.

Odpovědět
Karolína (1)
18.5.2015
8:22

Dobrý den,

Byla jsem na Estu v USA již měsíc a pár týdnů. Email o posledních 30 dnech pobytu mi ještě nepřišel, takže hádám, že mi zbývá více. Platná je do prosince 2015. Plánuji v červnu odletět na 2 měsíce minimálně do NYC a pak Miami – ale ne pracovně, jen na dovolenou. Zajímalo by mne, jak to chodí. Zda-li po každém vstupu mám max 90 dní. Anebo mi tedy zbývá již jen cca měsíc a musím si následně požádat o novou Estu.

A ještě jeden dotaz: Po vypršení lhůty se musím vrátit zpět, anebo si lze koupit online novou? (nějakým způsobem prodloužit pobyt)

Děkuji předem za odpověď.

Karolína x

Odpovědět
Petr Novák (2520)
18.5.2015
9:08

Dobrý den Karolíno,

těch 90 dní je maximální doba pobytu na každou jednotlivou cestu. Když to záměrně přeženu, tak můžete během 2 let cestovat do USA 1× – 8× a pokaždé na maximálně 90 dní.

Platnost ESTA jsou 2 roky, o novou musíte žádat jen když budete mít nový cestovní pas, vdáte se a změníte si jméno nebo třeba budete odsouzená za trestný čin, takže se změní odpověď na některou z otázek. Pokud jste již byla v USA třeba v Portlandu a teď pojedete do Miami, nemusíte ji nutně aktualizovat.

Po vypršení 90 dnů se musíte vrátit zpět do ČR (resp. vycestovat mimo USA a okolí). Nejde to udělat tak, že se po 90 dní zaplatí poplatek a povolená doba pobytu se prodlouží.

Odpovědět
Jana Stropková (1)
18.5.2015
10:39

byla jsem v září 2013 v NY. Nyní jedu (červen) opět. Musím nějakým způsobem aktualizovat ESTU, či stačí původní? Musím mít s sebou starý vyplněný formulář ESTY, kde pouze přepíšu místo pobytu, nebo se někde povolení registruje na mé jméno a číslo pasu a nepotřebuji s sebou původní?
děkuji Jana

Odpovědět
Petr Novák (2520)
18.5.2015
16:02

Pokud jste nezměnila pas nebo se třeba nevdala a nezměnila jméno, můžete jet na „starou ESTU“. Vytištěný formulář není nutný, Američané vás mají v evidenci.

Odpovědět

Přispějte svým dotazem nebo osobní zkušeností

Než se na něco zeptáš, přečti si prosím článek a předchozí komentáře. Všechny nové příspěvky osobně kontroluji, reklamu, spam a sprosťárny hned mažu.