Jak probíhá odbavení na letišti a let do USA?

Chystáte se třeba právě do Ameriky, ale v životě jste ještě neletěli letadlem a máte strach z toho, jak to bude probíhat? Tak ho rychle zahoďte, je to zbytečné.

jak probiha odbaveni na letisti a let do usa 1 Jak probíhá odbavení na letišti a let do USA?

Na letišti

Po příjezdu na letiště se nejprve vydejte k odbavovací přepážce (check-in). Ta může být v závislosti na daném letišti buď vyhrazená pouze pro určitý let (to poznáte podle čísla letu na monitoru u přepážky) nebo společná pro všechny lety jedné či více společností. Zaměstnanci u přepážky předejte svoji letenku (popř. kód nebo číslo rezervace) a svůj cestovní pas či občanku. Na této přepážce rovněž odevzdáte své odbavované (větší) zavazadlo. Hmotnostní limity se mezi jednotlivými aerolinkami liší, při cestách do USA máte však zpravidla nárok na dvě zavazadla po cca 23 kilogramech. Výměnou za zavazadlo obdržíte palubní vstupenku (boarding pass).

Tu si pečlivě uschovejte, neboť ji budete potřebovat u další přepážky, kde dochází k osobnímu odbavení. Při něm předložíte výše jmenovanou palubní vstupenku a občanský průkaz či cestovní pas (v závislosti na vaší destinaci). Zároveň budete nuceni projít detekčním rámem – veškerá příruční zavazadla včetně mobilů či notebooků tak budete muset odevzdat do připraveného košíku, aby mohly projít kontrolním skenováním. Sundat si budete muset i kovové pásky a přezky a v některých případech i boty. Zakázány jsou i tekutiny o objemu vyšším než 150 ml (v současné době se testují nové skenery, které by toto pravidlo mohly již brzy zrušit).

Po této kontrole jsou vám veškerá zavazadla a cennosti navráceny a vy již jen čekáte na otevření své gate, ze kterých se do letadel nastupuje. Tento čas a označení gate zjistíte na monitorech, kterých jsou na letištích desítky. Čekání si můžete zkrátit třeba nákupy v duty free shopech, kterých jsou na letištích desítky. Jakmile je brána otevřena, zaměstnankyně u přepážky vám opět zkontroluje palubní lístek a pas a pokud je vše v pořádku, můžete ihned nastoupit do letadla. To probíhá nejčastěji chapadlem (dlouhá chodbička vedoucí až do dveří letadla), po schůdkách nebo se projedete autobusem a poté vystoupáte po schodech.

Pokud se bojíte, že si podobně jako Kevin McCallister ve filmu Sám doma 2: Ztracen v New Yorku spletete letadlo a poletíte úplně někam jinam, bojíte se zbytečně. Kontroly letenek probíhají hned několikrát a tento omyl je naprosto vyloučen.

jak probiha odbaveni na letisti a let do usa 2 Jak probíhá odbavení na letišti a let do USA?

V letadle

Samotný průběh letu se v závislosti na vámi zvolené letecké společnosti může mírně lišit v drobných detailech. Zpravidla však máte k dispozici osobní obrazovku s videem, hudbou a informacích o letu (rychlost, výška, mapa s místem nad kterým prolétáte, rychlost větru, teplota vně letadla, čas příletu a čas v cílové destinace resp. v městě odletu).

V průběhu letu letušky a stevardi několikrát procházejí palubu letadla s vozíkem se zbožím, které si i v tomto případě můžete zakoupit bez daní a bez cel. Seznam těchto produktů naleznete v katalogu, který zpravidla najdete v kapse na sedadle před vámi.

Stravování se liší na denní době letu a je zahrnuto již v ceně letenky a obzvláště u těch lepších aerolinek se nemusíte obávat, že byste zemřeli hladem. Třeba při svém nočním letu s British Airways z letiště JFK v New Yorku do Londýna v červenci 2009 jsem byl pohoštěn více než bohatě. Jako hlavní chod jsem si zvolil vcelku ucházející kuřecí nudličky s rýží a tomatovou omáčkou (vegetariánskou alternativou byly těstoviny s mozzarellou) – v balíčku pak byl ještě čokoládovo-jahodový dortík, zeleninový salát, neperlivá voda v kelímku, bagetka s máslem, čokoládová kulička a mléko ke kávě.

Ta se spolu s ostatními nápoji (výběr byl bohatý – víno několika odrůd, rajčatová šťáva, brusinkový džus, několik druhů čajů… zkrátka na co měl zrovna člověk chuť) servírovala v průběhu celého letu. Hodinu a kousek před příletem byl navíc distribuován další, snídaňový balíček. Ten obsahoval dva sendviče (tuňákový a kuřecí), které neměly absolutně žádnou chybu. British Airways mají sendviče vždy delikátní. V balíčku byl i cukr a mléko do kávy, míchátko na kávu, ubrousek, osvěžovací kapesníček a igelitový pytlík na odpadky.

British Airways navíc na lety v turistické třídě World Traveler distribuují balíček, který má cestu usnadnit. Obsahuje sluchátka k zábavnímu videosystému, deku, zubní kartáček a pastu na zuby, stínítko na oči a  ponožky. V průběhu letu jsou vám navíc rozdány formuláře potřebné pro vstup do USA.

Podobné články

Vy jste k tomu napsali…

  1. Míra Středa 7. Říjen 2009 v 18:13

    Ještě nikdy jsem neletěl s přestupem na nějakém jiném letišti. S největší pravděpodobností při cestě do USA přestupovat budu a zajímalo by mě, jak je to se zavazadly (kufry), která budou v v zavazadlovém prostoru. Budou automaticky přeložena do následujícího letadla nebo si je musím vyzvednout a přes další check-in znovu odevzdat? Samozřejmě budu volit lety pouze od jedné aerolinky.

  2. Petr Neděle 11. Říjen 2009 v 16:09

    Nemusíš se ničeho bát, když poletíš celou trasu s jednou společností – kufry odevzdáš v Praze (nebo kde budeš odlítat) a vyzvedneš si je až v Americe.

    Já jsem měl letenky dokonce objednané zvlášť (jedna rezervace byla Praha – Londýn a úplně jiná rezervace Londýn – New York) a přesto mi na letišti v Praze i poté v New Yorku kufry napsali na celou trasu.

    A kupodivu se nikde neztratily a byly mi hnedka k dispozici. :-)

  3. Ivan Sobota 31. Říjen 2009 v 09:30

    Se zavazadly v pohodě – jen je třeba říci, že křehčí věci je dobré opravdu doooobře zabalit, nebo vzít do příručního zavazadla. Při manipulaci se s nimi zrovna šetrně nezachází. Je dobré je mít zamčeny (zámek si dovolí rozcvaknout snad jen celní kontrola (pak se na zavazadle objeví nálepka). Pak je dobré mít zavazadlo přebalené ve fólii (proti zničení, odření a rovněž dobrá ochrana proti nenechavcům).
    Pokud se zavazadlo někde ztratí (zpozdí), většina společností zpoždění finančně kompenzuje (na nákup nezbytných potřeb).

  4. míša Sobota 26. Prosinec 2009 v 20:35

    chtěla jsem se zeptat jestli je prakticky možné a v rámci možností i bezpečné vzít do letadla kytaru? samozřejmě s tím, že bude v zavazadlovém prostoru…

  5. Petr Sobota 26. Prosinec 2009 v 20:56

    Ahoj, to je víceméně bez problémů. :)

    V ideálním případě si ji vezmeš přímo na palubu a buď jí dáš do boxů nad hlavou, nebo si ji necháš schovat u letušky.

    Druhá možnost je, že jí důkladně (doporučuju opravdu důkladně) zabalíš a odevzdáš ji jako odbavované zavazadlo. Kytara pak poletí v zavazadlovým prostoru.

    Nejlepší bude, když se na lepší z obou variant domluvíš přímo na infolince té letecké společnosti, se kterou poletíš. Některé mají tyto informace i přímo na svých stránkách.

  6. míša Sobota 26. Prosinec 2009 v 21:12

    mockrát děkuju:-) máš opravdu super stránky:-) poletím do ameriky v létě a bude to i můj úplně první let, takže už sháním info a tady sem se dozvěděla i věci, o kterých sem neměla ani ponětí:-D takže paleček nahoru:-)

  7. Petr Sobota 26. Prosinec 2009 v 21:43

    Děkuju. :) Děláš správně, důležitý je být připraven, abys pak nebyla zaskočená. :)

  8. Blanka Neděle 27. Prosinec 2009 v 22:05

    Ahoj v lednu letíme 4 kámošky do Los Angeles ke spolužačce ze školy,na pozvání,chci se zeptat,jak to vypadá při přistání,bude se nás někdo na něco ptát,neumíme anglicky,jen základní slovíčka,máme mít od ní zvací dopis a máme si my něco napsat a nechat přeložit,jestli ano,tak co. Dík za odpověď.

  9. Petr Neděle 27. Prosinec 2009 v 22:12

    Ahoj Blanko, doporučuji mrknout na tenhle článek. Je tam podrobně rozepsaný, na co se vás nejspíš budou ptát.

  10. Rasto Neděle 3. Leden 2010 v 09:34

    Ahoj idem v januari do New Yorku a chcel by som sa spytat ci mozem jazdit so slovenskym vodicskym preukazom.Mam uz ten novy europsky a budem tam cca 2mesiace.Inac chvalim velmi dobre stranky a uzitocne rady.Dik za odpoved

  11. Petr Sobota 9. Leden 2010 v 04:05

    Ahoj Rasto, záleží, kam přesně pojedeš. Vesměs však stačí evropský řidičák.

  12. Hana Úterý 12. Leden 2010 v 14:47

    Ahoj, vidím že nejsem sama nervozní z cesty, taky mě zajímá zda mi kufr v NY přendají na další let do Miami a pak budu ještě přestupovat do Fort Myers/nevím jak to zvládnu :-) kde budu ten kufr hledat, když neumím pořádně anglicky, vše bych měla letět s Deltou. Díky za radu k emigračním úředníkům, napíšu a naučím se alespoň těch základních pár vět anglicky a uvidí se. Taky prosím tě určitě víš co se může vyvážet, jestli můžu vzít známým nějakou flašku z Česka apod. ? díky za rady. Hana

  13. Petr Sobota 16. Leden 2010 v 12:27

    Ahoj, mně v Praze na Ruzyni kufry přeposlali rovnou až do New Yorku, takže sem se na přestupech o ně vůbec nemusel starat. Myslím, že by ti to měli udělat stejně.

    Co se týče alkoholu, neměl by to být problém. Bezcelně může jedna osoba starší 21 let provízt až litr alkoholu. Ale samozřejmě ho musíš schovat do odbavovaného zavazadla.

    Úplně zakázaný je dovoz čerstvých potravin (řízky, salámy…).

  14. Blanch Úterý 23. Únor 2010 v 14:25

    Chystám se s přítelem poprvé do USA.Již jsem něco zcestovala,ale z této cesty jsem trochu nervozní!Plánujem Floridu a návštěvu Orlanda!
    Ráda bych přijala jakoukoliv informaci a radu na cestu a pobyt tam!
    Na co se připravit,čemu se vyhýbat,kam se podívat,atd.
    A ještě jeden dotaz co se týče cest.pasu!Pas mám vystaven v r.2004 na 10 let!Pokud jsem to dobře pochopila ze zdejších informací,bude pro mne jednoduší vyřídit si pas nový s již biometrickými údaji!Je to tak?
    Diky za rady a odpovědˇ!

  15. Petr Úterý 23. Únor 2010 v 16:52

    Ahoj Blanch,

    zkus si projít stránky, je tu pár tipů i na výlety po Floridě. Třeba Malá Havana v Miami nebo Národní park Everglades.

    Jinak co se týká biometrického pasu, tak ten musíš bezpodmínečně mít. Bez něj tě do USA nepustí.

  16. market Úterý 23. Únor 2010 v 17:33

    Ahoj Pétře,maš tady fakt supr rady.Za chvilku jedem s milačkem na dovču do ameriky,a už semoc tešime.Ja jsem začatečnik na počitači, takže nevim jak co hledat na netu.Prosim Tě k de bych našla něco o tom, co si mohu vzit sebou do usa, a co mužu mit u sebe vletadle ?Abych pak u ramu nemusela neco odhazovat. Myslim že letime deltou. Slyšela jsem o nějakem sačku na zip,na věci své potřeby,je to pravda? Takže diky moc za odpověd,mněj se hezky.

  17. Petr Středa 24. Únor 2010 v 08:00

    Ahoj Markét,

    Delta má na svých stránkách pěkně vysvětlený, co můžeš a nemůžeš mít u sebe. Stačí, když klikneš sem a sem. :-)

  18. market Středa 24. Únor 2010 v 18:18

    Ahoj Péto, tady Market ze včera,tak jsem klikla na ty stranky od Delty, a tam je to jenom anglicky. Viš ja zrovna neovladam angličtinu.ale dokažu pozdravit ,podekovat a ještě něco malo, ale to je tak vše,ale takovejch lidí je určitě víc. Tak dík a papa

  19. Petr Středa 24. Únor 2010 v 23:55

    Ahoj Markét,
    tak tady a tady to je přeložené. :-)

  20. Gaby Čtvrtek 25. Únor 2010 v 19:39

    Ahoj, v červnu bych měla jet do Ameriky do Bostonu s babičkou za příbuznýma. Angličtinu asi ovládám, no domluvím se kdyžtak jak mamka řáka „rukama nohama“, z toho nemám strach. Ale ty tdy píšeš žes letěl nejdřív do Londýna a pak až do Ameriky, ale ja mám z přestupu docela strach. Co si myslíš o přímých letech?? Mno docela se taky bojím jak poletíme z Bostonu domů jak se tam domluvím, až s náma nebudou moct naši příbuzní. Díky…:-)
    PS: Máš tu fakt užitečné rady, určitě si je opíšu. ;-)

  21. Petr Čtvrtek 25. Únor 2010 v 23:16

    Ahoj Gaby,
    z Prahy létá do USA přímo jen Delta do New Yorku. Píšeš, že poletíte do Bostonu, takže se přestupu určitě nevyhnete.

    Určitě se neboj, na letištích bývá vše přehledně značené a když si přecejenom nebudeš jistá, můžeš se zeptat. Lidi jsou ochotní a rádi pomůžou. :-)

  22. Gaby Sobota 6. Březen 2010 v 13:02

    A co třeba z Vídně nebo Bratislavy? To asi bude taky jen s přestupy že? hmm to je špatné…i když sem se teď dozvěděla že možná nikam nepojedem…doufám že jo…to by mě mrzelo kdyby ne….:-(

  23. Petr Pondělí 8. Březen 2010 v 18:19

    Tam je ten problém, že do Bostonu poletíš vždycky s aspoň jedním přestupem. Přímo se tam dá z okolních států letět jen z Frankfurtu nebo Mnichova s Lufthansou. :-)

    Pokud se těch přestupů fakt moc bojíš, tak bych si být tebou zarezervoval normální letenku s přestupem a třeba i větší časovou rezervou, abys měla jistotu.

    Věřím, že nakonec poletíte a pořádně si to užijete! :-)

  24. market Pátek 12. Březen 2010 v 17:54

    AHOJ Petre , jsem v americe moc jse mi tady libi a chtela bych si to tady prodlouzit , jsem tady pres ESTA vizum je to mozne zarídit ?? Popripade nevys na koho se mam tady obratit_? Nebo kam bych mohla zajit nebo koho mam kontaktovat? DekujiMarket

  25. Petr Pátek 12. Březen 2010 v 22:54

    Ahoj Markét,
    „ESTA“ prodloužit nejde. Jediný způsob, jak si prodloužit pobyt je těsně před 90 dny odjet do zahraničí (např. Kanada, Mexiko) a požádat o turistické vízum.

    Můžeš taky zkusit kontaktovat některý z českých konzulátů.

  26. alena Čtvrtek 25. Březen 2010 v 21:13

    Ahoj, v červnu letím do new yorku. Neumím anglicky, tak mám obavu jak bude probíhat pohovor s imigračním úředníkem. Letím společně s dcerou, ta angličtinu ovládá. Když člověk neumí a tímpádem úředníkovi nerozumí, jak to probíhá?

  27. Petr Pátek 26. Březen 2010 v 19:14

    Ahoj Aleno,
    to nejdůležitější by úředníci měli najít v papírech, které budete vyplňovat v letadle.

    Jinak je to dost o tom, kterého úředníka či úřednici si vyberete. Doporučuju k němu však přijít s úsměvem a ať jde první dcera, která případně odpoví otázky a úředníkovi řekne, že mamka jede s ní a neumí anglicky.

    Mělo by to být bez problémů, jen vám pak vyfotí obličej a seberou otisky všech prstů. :-)

  28. Marcelka Čtvrtek 8. Duben 2010 v 01:50

    Ahoj,

    poletím ke známým na dva měsíce, ráda bych se zeptala, jak je to s přepravou notebooku. Nikdy jsem nikam neletěla, takže netuším, co si můžu vzít všechno na palubu a co musí přijít dolů. Upřímně moc se mi ho nechce dávat do kufru. Jaká jsou povolená příruční zavazadla? Můžu si vzít normálně klasickou brašnu na laptop přes rameno s sebou na palubu?

    Díky za odpověď :)

  29. Petr Čtvrtek 8. Duben 2010 v 20:28

    Ahoj,

    notebook si určitě vem na palubu. Pravidla se mírně liší v závislosti na dané letecké společnosti, ale v podstatě je tam jen to omezení, že se notebook musí vejít pod sedadlo před tebou.

    Co se týká notebooku u celního pohovoru, tam platí de facto to pravidlo, že celníci si tvůj notebook mohou vypůjčit a prohledat ti data. V první řadě proto doporučuju ozálohovat všechna důležitá data… s největší pravděpodobností se nic nestane a vše proběhne bez problémů, ale kdyby náhodou, tak ztráta dat by tě mrzela nejvíc. :)

  30. Andrea Čtvrtek 29. Duben 2010 v 08:28

    Ahoj Petře,chtěla jsem se tě přrd svou cestou do L.A. zeptat na zavazadla-kolik kg zavazadlo můžeš s sebou vzít?Vím,že na palubu letadla jen to příruční (kabelka,malá taška).Pak také jak je to s váhou zavazadla na zpáteční cestě?Slyšela jsem, že za další zavazadlo navíc při cestě z USA do ČR zaplatíš 50dolarů.Díky moc za odpověď!

  31. Petr Pátek 30. Duben 2010 v 05:16

    Ahoj Andreo,
    záleží na konkrétních aerolinkách, nicméně dneska je to omezené víceméně všude tak, že si můžeš vzít maximálně 1 kufr o hmotnosti 23 kilo. Další si musíš připlatit. :-(

  32. zdenka Neděle 2. Květen 2010 v 06:48

    Ahoj,
    jsem v USA na ESTA povoleni, kvuli prodlouzeni pobytu jsem uz vycestovala do Mexika a dostala dalsich 90 dni.Je mozne podobnym zpusobem opet vycestovat za hranice a pobyt dale prodlouzit? Mate s tim nekdo zkusenost? Predem diky moc za odpoved!

  33. Petr Sobota 22. Květen 2010 v 17:42

    Zjistil jsem, že od letošního roku je povoleno mít u všech leteckých společností jen 1 zavazadlo o hmotnosti 23 kg. Za další se platí 30-35 dolarů při každém letu. Čím více přestupujete, tím víc budete platit.

  34. Jiřina Středa 9. Červen 2010 v 18:10

    Ahoj,
    syn letí do USA a nechce si sebou vzít ani čokoládu,že je jídlo zakázané,ja to pravda?

  35. Petr Středa 9. Červen 2010 v 18:18

    Ahoj,
    myslím, že čokoláda je v pohodě. Já ji s sebou také měl a bez problémů jsem jí pronesl (a do papíru jsem zaškrtl, že vezu jídlo).

    Horší je ovoce, zelenina a zejména pak uzeniny a maso. Kamarád si s sebou vezl suchej salám (a zaškrtl, že veze maso) a kvůli tomu si ho vzali na letišti po příletu bokem a 100kilovej černoch s bílejma rukavičkama mu prohraboval kufr. A salám vyhodil.

  36. Pavla Čtvrtek 17. Červen 2010 v 20:59

    ahoj v NY mám na přestup do Washingtonu bez pěti minut dvě hodiny, stíhám to? a nebude problém s oplatkama v kufru? není to tak že pokud najdou jídlo které nesmí být dováženo, můžou mě poslat zpátky? :-) třeba je to hloupý dotaz ale mě to moc zajímá díky

  37. Petr Pátek 18. Červen 2010 v 04:56

    Ahoj Pavlo,

    s oplatkama by problém být neměl. Horší jsou uzeniny, sýry a podobné věci, to ti z kufru vyhodí.

    Ale určitě tě kvůli tomu nepošlou zpátky, to ne!

  38. David Pondělí 21. Červen 2010 v 21:04

    Ahoj cestovatelé, příští týden letíme poprvé do USA. Udělal jsem v březnu chybu ve jméně při registraci letenky. Když jsem se ptal co se s tím dá dělat, tak mi odvětili, že jedině storno letenky (poplatek), a registrace nové za aktuální cenu. Myslíte, že to je nutné?

  39. Vlasta Pondělí 28. Červen 2010 v 08:51

    Ahoj, díky za tvůj web :) Mám jeden hloupý dotaz :-) V neděli 4.7. letím do Bostonu přes JFK. Nemáš prosím zkušenosti s transferem, vše na Terminálu 3? Letím pprvé do USa a hned s přestupem :-) Zpátky (za týden v sobotu) letím z Bostonu do Amsterdamu a tam transferuji na Prahu. Už teď mám z toho vředy….

  40. Hana Pondělí 28. Červen 2010 v 10:14

    Moje zkušenost z března: na JFK si musíš kufr vyzvednout a projít s ním přes emigrační důstojníky a pak ho hned dáš na další pás a už se nestaráš.Projdeš opět osobní kontrolou, nazuješ si zase boty a hledáš terminál a gate podle letenky a podle cedulí, co jsou všude. Nakonec zjištíš jak je to jednoduchý. Je taky dobrý někoho se chytit, kdo má stejnou cestu. Zpátky odevzdáš kufr v Bostnu a vyzvedneš až v Praze. Já letěla zpět přes Paříž a tam se musí z mezinárodní části přejít do EU a projít opět osobní kontrolou jen s kabinovým zavazadlem, tak bacha na lahve. štastnou cestu.

  41. Vlasta Pondělí 28. Červen 2010 v 10:59

    Hanko díky, na JFK mám ma přestup asi 1 hodinu. Dá se to stihnout?

  42. Hana Úterý 29. Červen 2010 v 07:16

    Stihnout se to dá, jen nesmí mít letadlo zpoždění. Já byla taky vyplašená a pak bylo vše o.k., já letěla z JFK do Atlanty a pak ještě dál na Floridu a zvládla jsem to i když neumím anglicky. Amíci jsou v pohodě. A kufr ti otevřou a dají omluvnou cedulku, že tam vlezli, zámek je nezastaví, jak tady někdo psal, o zámek jsem přišla. Ale letěla bych hned znovu :-) H.

  43. Petr Úterý 29. Červen 2010 v 16:41

    Jo, záleží na zpoždění a na frontě na imigračním. A taky jestli si vás nevezmou bokem. Já měl zpoždění a ještě si mě vzali bokem na Homeland Security a uletěl mi let a měl jsem zpožděné zavazadlo až do druhého dne. Takže to záleží na více faktorech. Jinak se dá samozřejmě u mezistátních letů v USA stihnout i přestup během 30 minut.

  44. Vlasta Úterý 13. Červenec 2010 v 17:24

    Ahoj, díky vašim radám jsem se úspěšně dostal do Bostonu :-) . Díky tomu, že jsme na JFK přistály o 20 minut dříve, jsem přestup z JFK do Bostonu sthnul do 1 hodiny. Na imigračním bylo otevřeneo jen 5 přepážek a sešli se tu tři lety…

    Rád bych se ješte zeptal. Zpátky letím z Bostonu, přestupem v Amsterdamu. Letadlo do Prahy odlétá za 1,5 hodiny. Musím si v Amsterdamu vyzvednout zavazadla (podobně jako v NY)? Zatím jsem našel jen informace, že ne (ale to jsem našel i o NY a nebyla to, bohužel, pravda).

    Jinak, díky za tenhle web, je fakt užitečný, opravdu.

  45. Petr Úterý 13. Červenec 2010 v 18:05

    Ahoj Vlasto,
    předem díky za kompliment. :)

    Pokud letíš celou trasu s jednou leteckou společností a na jednu vystavenou letenku (tipnul bych si Deltu:)), měli by ti to tak napsat automaticky. V opačném případě si o to musíš požádat a možná i trochu přemlouvat, ale z vlastní zkušenosti vím, že to tak lze udělat.

    Tak šťastnou cestu!

  46. Evča Pátek 27. Srpen 2010 v 16:23

    Ahoj,
    chtěla bych se zeptat na jednu věc. Za pár dní letíme do USA s přestupem v Londýně, kde máme téměř 8 hodin čas, tak bychom toho rádi využili a do Lodnýna se na pár hodin mrkli. Je to možné? Myslím jestli můžeme opustit letištní prostor a pak se zase vrátit, aby z toho nebyl nějaký problém. Děkuji moc .
    E.

  47. Petr Sobota 28. Srpen 2010 v 21:31

    Ahoj, možné to určitě je, ale budete si muset vystát dlouhatánskou frontu na imigračním. :-)

  48. Martin Sobota 18. Září 2010 v 14:21

    Ahoj všichni. V létě jsem letěl do New Yorku. Cílová destinace mého letu byl Newark ( New Yersey ) z kontroly jsem byl trošičku nervózní, ale kontrola proběhla naprosto vklidu. Pán se mě akorát zeptal jestli jsem v Americe poprvé, a jak dlouho tam budu :) dal jsem mu své otisky prstů a on mi popřál příjemný pobyt v New Yorku. Vyšli jsme z letiště a nevěděli jsme, zda si vzít taxi a nebo ušetřit a jet autobusem. Naštěstí jsme zahlédli zastávku na které zastavuje express bus na Manhattan ( za 15 dollaru ) ……jezdí každých 15 minut a zastavuje na Bryant parku a ještě na grand central terminal… pokud chcete ušetřit, je toto správná volba. Pokud budete chtít jet zpět na letiště, můžete opět využít tento bus, zastavuje na stejných zastávkách jako při cestě z letiště :)

  49. jiri jurica Neděle 19. Září 2010 v 12:38

    Ahoj letim do Bostnu nevite nekdo jak je to s taxi na letišti a kolik stoji přibližne

  50. Petr Pondělí 20. Září 2010 v 23:18

    Ahoj, z letiště do Bostonu to bude okolo 25 dolarů.

  51. Káťa Neděle 26. Září 2010 v 15:17

    Ahoj,
    jsem ráda,když tu čtu,že nejsm jediná,kdo je nervozní ze své cesty,a mám taky pár dotazů.
    V polovině prosince mě čeká cesta do Kanady.Nikdy jsem sama neletěla,a už vůbec nepřestupovala,takže mám vážně docela strach,jak to všechno zvládnu:)) Letím z Mnichova,kvůli financím,protože přece jen je to o pár tisíc levnější.Ale k věci… Mám přestup v Torontu,a mám z toho docela strach.Budu si muset vyzvednout kufry a znovu se odbavovat?Na přestup mám tři hodiny,stihnu to?Najdu to?…potřebovala bych někoho sebouu..))

  52. Petr Pondělí 27. Září 2010 v 01:13

    Ahoj Káťo,
    určitě to zvládneš! Pokud letíš s jednou leteckou společností, kufry by ti měli přeložit sami. Čili ty je odevzdáš v Mnichově, v Torontě ti je sami přeloží a až v tvé cílové destinaci v Kanadě si je vyzvedneš.

    Tři hodiny jsou dost, pokud budeš odlétat z toho samého terminálu, měla bys to stihnout i v případě menšího zpoždění. Jinak na letištích bývá vše dobře značeno a i když si člověk není moc jistý, lidi v zahraničí bývají hodně ochotní a rádi poradí.

    Přeji šťastnou cestu a až se vrátíš, tak nezapomeň poreferovat, jak si svůj první let zvládla! :-)

  53. Káťa Pondělí 27. Září 2010 v 21:34

    Ahoj:))
    Jojo,naštěstí letím s jednou společností,konkrétně Air Canada,tak snad se mi o ty kufry postaraj…dokonce odlétám i z toho samého terminálu,tak snad to zvládnu.Jestli to ve zdraví přežiju,určitě dám vědět..:)

    Děkuju…je mi líp:)

  54. robert Úterý 5. Říjen 2010 v 12:03

    Zdravím Petře,
    taky mám dotaz na data na disku – už se sice někdo ptal na notebook, ale pro jistotu.

    Mám v plánu si vzít kromě notebooku ještě box na disk a disk (disk ze stolního PC – dá se to tak připojit přes USB port k notebooku). Mám obavu, že právě při skenování při průchodu detekčním rámem přijdu o důležitá data. Berou na to nějakým způsobem ohled na letišti?
    Mohu se tomu skenování disku nějak vyhnout?

    A asi by bylo lepší si ten notebook vzít do letadla do příručního zavazadla, že?

    Díky za odpověď.

  55. Petr Středa 6. Říjen 2010 v 15:37

    Ahoj Roberte,
    notebook bych si určitě vzal do letadla do příručního zavazadla. Jinak na letišti s ním neprocházíš skrz rám, ale ten notebook se dá do velké přihrádky a projíždí skrz samostatný rentgen.

    Vzhledem k tomu, že se to tak dělá běžně, myslím, že o data nemůžeš přijít.

  56. Markéta Sobota 30. Říjen 2010 v 14:54

    Ahoj,
    fakt super stránky.
    Za pár dní letím poprvý po USA a chtěla bych se zeptat. Letíme s přestupem v Amsterdamu a v agenture, ktera nam zajistovala letenky mi rekli, ze bezpecnostnim pohovorem a prohlidkou projdeme tady v Praze a v AMS uz ne. Ma nekdo takovou zkusenost? Pripadne na co se nas budou ptat?Nebudu mit problemy s tekutinama, mastickama a podobne kdyz jsou do 100ml? nevim zda tohle pravidlo plati jen po Evrope nebo i do USA.

    A dalsi muj dotaz smeruje na celni prohlaseni. Samozrejme si povezu nejaky susenky na cestu, cokolada, bonbony a tak, pravdepodobne v kufru i v prirucnim zavazadle. Musi se i tyhle sladkosti uvadet jako „food“ ve formulari?

    Diky za odpovedi:-)

  57. Petr Neděle 31. Říjen 2010 v 21:33

    Ahoj Markét,

    do 100 ml by to vadit nemělo, nicméně s tím pohovorem již v Praze zkušenosti bohužel nemám.

    Já si taky vezl čokolády a uvedl je jako food… a nic se nedělo. :-)

  58. Káťa Pátek 10. Prosinec 2010 v 19:44

    Ahoj,
    nevím jestli tohle nějak půjde, ale už hodně dlouho se chci podívat do USA- mám tam prarodiče, ale nenarodila jsem se tam, ani jsem tam nikdy nebyla, takže mi tahle stránka dodala tak trochu naději.. Rodiče (je mi 16 ) by mi dovolili odjet tak asi na rok, jenže by nejeli v žádném případě se mnou, a tak já vůbec nevím co a jak. (vlastně ani rodiče ne..)
    Mohl bys mi tedy prosím poradit jak by to eventuálně bylo s mým středoškolským studiem?
    A kdyby tohle všechno vůbec šlo, tak co vlastně potřebuji na let? Nechci jezdit přes studentskou agenturu, protože nechci bydlet u cizí rodiny, takže to asi bude dost komplikované, nebo ne?! Kdyby to bez ní nešlo, tak tedy nějakým tím studentským způsobem pojedu, jen bych byla ráda i za jiné možnosti.. Anglicky se učím od tří let a mluvím plynule i americkou angličtinou- měla jsem kurzy od rodiny :-).
    Předem děkuji za odpověd, tohle je super pomoc :)

  59. Petr Sobota 11. Prosinec 2010 v 23:54

    Ahoj Káťo,
    nejlepší bude, když se tam zapíšeš na nějakou školu a pojedeš tam jako studentka. Americká škola je obecně jednodušší, než ta naše, takže by to pro tebe neměl být problém a navíc získáš titul dosvědčující vzdělání v USA. A řekl bych, že to je docela dobrá položka v životopise! :)

    Takže já být tebou, zkusím s prarodičema najít nějakou vhodnou školu poblíž jejich bydliště, a přihlásím se tam.

  60. Lenka Sobota 18. Prosinec 2010 v 13:01

    Ahoj, mám dotaz ohledně přestupování. Když budu přestupovat na letadlo do D.C. v Londýně, jaké přepážky musím znovu absolvovat? Check-in a potom i ten rám? Vůbec si totiž neumím představit, v jaké „místnosti“ mě vysadí a kam mám potom vlastně jít. Navíc když budu mít zpáteční letenku a odevzdám ji hned při nasedání v Praze, jak se potom dostanu zpět? Nebude s tím problém?
    Díky moc!

  61. Petr Sobota 18. Prosinec 2010 v 16:32

    Ahoj Lenko,
    pokud máš celý let zabukovaný s jednou společností, měla bys znovu absolvovat jen osobní prohlídku a průchod skrze detekční rám. S odevzdáním by neměl být problém, já to vždycky ale dělám raději tak, že si letenku vytisknu ve více kopiích – „kdyby náhodou“. :-)

  62. Markéta Středa 29. Prosinec 2010 v 19:16

    Ahoj,
    v lednu letím do Ameriky a nevím, zda je nějaký předepsaný obnos peněz v hotovosti? Kamarád mi říkal, že před pár lety tomu tak bylo – 55 dolarů. Děkuji za odpověď, Markéta

  63. Petr Čtvrtek 30. Prosinec 2010 v 08:01

    Ahoj Markéto,
    nic pevně předepsaného není, platí však, že bys s sebou měla mít dostatečný finační obnos, abys pobyt v USA zvládla. Tj. abys měla na ubytování, stravu, dopravu atd.

  64. iva Čtvrtek 6. Leden 2011 v 20:45

    chci Ti poděkovat za tyto stránky,letím zítra na dovču na Floridu poprvé a jsem ráda že můžu nasbírat vědomosti před letem.

  65. Jarda Sobota 22. Leden 2011 v 10:41

    Vím že už to tady asi zaznělo,ale prosím kdybych se mohl ještě zeptat i já.Mám v plánu poprvé letět z Prahy do Las Vegas s přestupem na JFK.Obě linky obsluhuje Delta airlines.Přílet z Prahy na JFK je k terminálu 3 a odlet jinou linku do Vegas z téhož terminálu.Jestli jsem to z předchozích příspěvků správně pochopil,tak budu muset vyzvednout kufry a absolvovat imigrační pohovor a znovu si kufry odbavit už na JFK ? Myslel jsem si že zůstanu v nějakém tranzitním prostoru a počkám na návazný let.Chtěl jsem si kufry v Praze odbavit až do Vegas s tím že tak učiním i pri zpáteční cestě.Beru sebou manželku z dcerou a nerad bych nás všechny stresoval tím že nevím co a jak.Mohl by mi prosím někdo tedy vysvětlit jak tedy bude vše na přestupu probíhat.Moc bych byl za všechny rady vděčný.

  66. Petr Neděle 23. Leden 2011 v 19:38

    Ahoj Jardo,
    je to přesně tak, jak říkáš. Vyzvedneš si kufry na letišti v New Yorku, absolvuješ tam pohovor a pak si je dáš znovu odbavit na let do Las Vegas. Při zpáteční cestě lze kufry rovnou poslat do Prahy.

  67. Kristýna Úterý 15. Únor 2011 v 16:17

    Ahoj, skvělé stránky. Chtěla jsem se zeptat na seznam zakázaných potravin, jedu do USA, jsem studentka a tak se nsažím štřit kde se dá. Chtěla jsem si proto vzít do USA na začátek nějaké jídlo, ale podrobný seznam jsem nenašla. Jak je to například s potravinami“ v pytlíku“ (polévka, omáčka) nebo sůl, cukr, mouka nebo těstoviny?
    Děkuji moc za odpověď
    Našla jsem jen že může být pečivo, vyhrazené druhy sýrů, zákaz čertsvých potravin a spíš nebrat rýži, ale nic víc

  68. Petr Středa 16. Únor 2011 v 16:44

    Ahoj,
    úplný seznam najdeš ZDE. Co je určitě zakázané, tak to jsou veškeré druhy masa a většina čerstvých potravin a sýrů…

    Jinak bych ještě zvážil, jestli se skutečně vyplatí do USA vozit třeba rýži. Jde o to, že je sama o sobě dost těžká a ukrojí ti podstatný podíl povolené hmotnosti zavazadel. Pokud jedeš do USA na delší dobu, spíš bych si s sebou přibalil naše suroviny, které v USA nejsou dostupné. Jako je třeba mouka, strouhanka apod. :-)

  69. Šárka Sobota 12. Březen 2011 v 08:09

    Ahoj a díky za bezva rady
    Letíme s rodinou v červnu z Prahy přes Curych do Chicaga (letíme se swiss) a teď jsem trochu zmatená jak pročítám příspěvky.Jde mi o kufry které odbavím v Praze na letišti a myslela jsem, že je dostanu až v Chicagu a nebudu se v Curychu muset o nic starat.A ted fakt nevím zda v Curychu kufry musíme přebrat a znova nechat odbavit či nikoliv.Máme v Curychu jen 1.30 hod. na přestup a musíme přejet vláčkem z terminálu na terminál.Takže to bude o prsa.Díky za rday

  70. Petr Sobota 12. Březen 2011 v 17:51

    Ahoj Šárko,
    předpokládám, že s rodinou letíte celou trasu se Swiss Airlines. Kufry tedy odevzdáte v Praze a budete se o ně starat až v Chicagu.

    Obecně se dá říci, že kufry si musíte vyzvednout na prvním letišti v USA, ve kterém přistanete. Pokud tedy letíte po trase Praha – Curych – Chicago, je to v pořádku a kufry si vyzvednete až v Chicagu.

    Pokud byste ale letěli třeba Praha – Curych – New York – Chicago, vyzvednete si je v New Yorku. Přeji šťastnou cestu! :)

  71. Šárka Sobota 12. Březen 2011 v 20:25

    Ahoj Petře
    díky za informace a prosím ještě o jednu radu.Stále pátrám na netu po informacích ohledně online check in.Stále docela dobře nechápu zda se takto můžu odbavit i se zavazadly které budu dávat k odbavení nebo je to jen pro lidi,kteří mají jen příruční zavazadlo.Také mě zajímá pokud bych se takto odbavila po příchodu na letiště bych měla vyhledat již přepážku k tomu určenou?A zda by jsi mi toto odbavení doporučil nebo raději to nechat až na letiště do Prahy.A letíme opravdu pouze se Swiss Airlines Praha-Curych-Chicago.Díky

  72. Petr Neděle 13. Březen 2011 v 13:27

    Ahoj Šárko,
    odbavit online se můžeš i v případě, kdy máš normální zavazadla. Na letišti pak již půjdeš jen odevzdat kufry. Pokud s tímhle online odbavováním nemáš zkušenosti a nebudeš na letišti vyloženě spěchat, raději bych ti doporučil klasické odbavení u přepážky.

  73. Lenka Středa 16. Březen 2011 v 21:53

    Ahoj, v květnu letíme s manželem poprvé do USA s Air France, chtěla jsem se zeptat jak je to s váhou zavazadla u této společnosti, četla jsem že asi 23 kg, ale kde to najdu jistě, jsou nějaké české stránky, neovládám bohužel angličtinu. A týká se nás to obou nebo to platí 23kg na jednu osobu? A ještě jeden dotaz, budeme mít mezi přestupy 7 hodin, je nějaká možnost podívat se do Paříže? Díky

  74. Petr Středa 16. Březen 2011 v 23:29

    Ahoj Lenko,
    těch 23 kg je na jednu osobu, české stránky Air France bohužel nemá. Za 7 hodin by se Paříž dala zvládnout, přímo na letišti je metro, takže by to neměl být problém!

  75. Lenka Pátek 25. Březen 2011 v 16:26

    Já myslela že se musí zůstat na letišti v tranzitním prostoru. Takže můžeme klidně přímo do Paříže?

  76. Petr Pátek 25. Březen 2011 v 19:12

    Můžete, pokud na to budete mít čas.

  77. Marcela Neděle 27. Březen 2011 v 23:51

    Ahoj, potřebovala bych poradit. Za 14 dní letíme s manželem a synem do N.Y. přes Mnichov, přistáváme na letišti Newark,pak se musíme dostat asi autobusem nejlépe na Manhatn a právě z toho mám trochu strach. Taxíkem nechci a autobusy mají v tunelu vyhrazené pruhy, takže je to rychlejší. Na netu jsem vyčetla, že po letišti jezdi vláčky, které nás dopraví na zastávku autobusu, které jezdí každých 15 min. (cena lístku je cca 15 USD) Je jedno do kterého autobusu nastoupím, nebo mají busy čísla a ty pak jedou na určité místo na Manhatnu? Také jsem vyčetla, že lze koupit v autobusu už i zpáteční lístek, protože při odletu do Prahy budu muset opět použít autobus.Díky za radu.

  78. Petr Pondělí 28. Březen 2011 v 10:01

    Ahoj,
    z letiště na zastávku (Newark Penn Station) jezdí autobusy 62. Jednosměrná jízdenka stojí 1,50 dolarů a platí se v autobuse – je tedy nutné mít částku přesně. Z Penn Station pak jezdí ke stanici World Trade Center na Manhattanu metro PATH. Jednosměrná jízdenka stojí 1,75 dolarů.

    Přímo z letiště na 42nd Street jezdí i autobusy „Newark Airport Express Bus“. Jednosměrná jízdenka stojí 15 dolarů, zpáteční 25 dolarů.

  79. Marek Pondělí 28. Březen 2011 v 16:14

    Ahoj Petře,
    muzes prosim poradit jak je to s financema kdyz cestuju do USA,musim si zaridit nejakou
    kartu,platebni ci kreditni,nebo mi staci mit u sebe hotovost?Poletim tam na dva mesice.A jeste,zpatky bych si chtel privezt nejakou kytaru,musim ji dat nekde proclit,nebo si ji muzu vzit sebou jako prirucni zavazadlo?diky moc za radu a preju hezky den.

  80. Petr Pondělí 28. Březen 2011 v 19:27

    Ahoj Marku,
    hotovost stačí. Co se týká kytary, kterou si koupíš v USA, měl by si jí po příletu v Praze na letišti přiznat a nechat jí proclít a zaplatit 20 % DPH z její ceny.

  81. Martin Čtvrtek 31. Březen 2011 v 10:04

    Ahoj,

    díky za užitečné informace. Nevím, možná to tu někde je, ale nešlo by zobrazit avysvětlit ještě formulář I-94W – ten se prý také vyplňuje v letadle při bezvízovém vstupu….
    uvítal bych něco na způsob článku „Jak vyplnit formulář o celní deklaraci“.
    Dík

  82. Petr Čtvrtek 31. Březen 2011 v 20:34

    Ahoj Martine, článek najdeš ZDE.

  83. jarka Pátek 8. Duben 2011 v 11:51

    Dobrý den,chtěla bych se zeptat jakou maximální váhu může mít kufr na zpátečním letu z USA a kolik stojí doplacení dalšího zavazadla.Jestli se ta váha kontroluje úplně přesně,nebo je nějaká tolerance.Je možnost někde na letišti si kufr převážit než půjdu k odbavení? Ještě dodávám,že jde o leteckou společnost Lufthansa.Děkuji za radu a přeji hezký den

  84. Petr Pátek 8. Duben 2011 v 16:13

    Ahoj Jarko,
    kufr může mít maximálně 23 kilo, převážit si ho můžeš na letišti. Ohledně tolerance záleží na člověku, který bude kufr odbavovat, občas to projde, občas ne. Mně kdysi v roce 2007 u nízkonákladovky bmibaby odpustili i 7 kg. To by se dneska ale už nestalo…

    Druhé zavazadlo by mělo jít připlatit, nevím jak to je u Lufthansy, ale já u British Airways doplácel asi osm stovek za oba směry.

  85. Dagmar Sobota 9. Duben 2011 v 19:15

    Ahoj ,chtěla bych se prosím zeptat , zda můžu vést do USA léky ke své osobní spotřebě při možných potížích – antibiotika , léky na průjem , nachlazení ,od bolesti,nevolnosti-samozřejmě v orginalním balení s příbalovými letáky.

  86. Petr Neděle 10. Duben 2011 v 01:29

    Ahoj Dagmar, já obdobné léky vezl taky a zcela bez problémů.

  87. Ondřej Úterý 12. Duben 2011 v 19:14

    Ahoj,
    chtěl bych se zeptat, zda nemáš(te) zkušenosti týkající se opuštění letiště při přestupu.
    V létě pojedu do USA a můj let má první USA zastávku v LA,kde budu zároveň čekat 10 hodin. Vím, že mě odbaví už ve Frankfurtu a clem projdu i v USA, ale chci se zeptat zda mohu opustit letiště, jít se podívat do města a poté se vrátit zpět a pokračovat na další let. Ptám se zejména z toho důvodu, jestli tam není nějaký problém hlavně s vízem.
    Děkuji mnohokrát za odpověd!

  88. Petr Středa 13. Duben 2011 v 04:21

    Ahoj,
    pokud letíš na ESTU a budeš mít absolvovaný pohovor, neměl by s tím být problém!

  89. Gabriela Čtvrtek 28. Duben 2011 v 21:22

    Ahoj…mám dotaz. Kolik můžu převíst alkoholu v kufru? A musí to vézt pouze osoba starší 21 let? A co jak půjdu k imigrační kontrole. Jedu se sestrou a babičkou a ony neumí anglicky. Můžeme se k úředníkovi přiřítit najednou nebo mám jít první a sama, všechno odpovědět a pak by přišly ony se jen vyfotit? A potřebuju zvací dopis (od známých)?….Díky…:)

  90. Petr Čtvrtek 28. Duben 2011 v 22:24

    Ahoj,
    aby to bylo naprosto legálně, tak si můžeš přivézt maximálně 1 litr alkoholu a správně by ti mělo být alespoň 21 let… nicméně je velmi nepravděpodobný, že by ti ten kufr kontrolovali.

  91. Šárka Pondělí 2. Květen 2011 v 18:33

    Ahoj
    čas našeho odletu do USA se blíží a mám dotaz ohledně odbavení přímo na letišti?Letíme Praha – Curych – Chicago se společnosti Swiss oba lety tam i zpět.Chci se zeptat při odbavení na letišti v Praze mi vystaví také letenku a zaroveň i místo v letadle pro let Curych – Chicago?Nebo budeme muset po přistání v Curychu opět absoluvovat to samé co v Praze pro let PRG – Curych? letenky máme vystaveny najednou pouze s přestupem.Díky

  92. Petr Pondělí 2. Květen 2011 v 23:13

    Ahoj Šárko,
    v Praze ti rovnou vystaví palubní vstupenku na oba dva segmenty letu. Stejně tak kufry odevzdáš v Praze a pak si je přebereš až v USA. :-)

  93. Láďa Úterý 10. Květen 2011 v 13:50

    Ahoj!
    Děkuji za skvělé stránky. Dcery mají 16 let a plánují v červnu třítýdenní cestu do USA. Na dotaz ohledně věku a samostatné cesty mi z ambasády USA odpověděli, že to není problém. Do LA přiletí ve večerních hodinách a protože pokračují ještě 400 km dál (busem nebo vlakem) do San Luis Obispo, chceme jim zajistit jednu noc v hotelu na letišti. Má někdo zkušenost s minimálním věkem pro samostatné ubytování v hotelu v USA? Ve formuláři hotelové rezervace je kolonka dospělý (od 18ti let), ale vyplnit samostatně mladší osoby nelze. Děkuji za odpověď.

  94. Petr Úterý 10. Květen 2011 v 18:37

    Ahoj,
    s tímhle vlastní zkušenost nemám. Osobně bych asi napsal přímo do toho hotelu maila, nebo tam zatelefonoval a vysvětlil jim přímo konkrétní situaci.

  95. KLARA Sobota 14. Květen 2011 v 22:36

    Ahoj,
    V lete pojedu do USA. Letim se spolecnosti AIR France s prestupem v Parizi. Na prestup mam pouze 1hod. 20 min a obavam se, zda mi to bude stacit (i kdyz mi ve Student Agency tvrdili, ze je to dostatek casu). Rada bych vedela co vse budu muset pri prestupu absolvovat? Prestupovat budu z terminalu 2D na 2E.
    Mockrat dekuji za odpoved.
    Klara

  96. Petr Neděle 15. Květen 2011 v 03:40

    Ahoj Kláro,
    pokud nebude mít první let zpoždění, tak se to dá stihnout. Předpokládám, že ti již v Praze odbaví zavazadla tak, že si je vyzvedneš až v USA. To pak jen v Paříži vyběhneš z letadla, přestoupíš na terminál 2E a tam se odbavíš k dalšímu letu.

    Pokud nebudou nějaký komplikace (zpoždění letu do Paříže), mělo by se to dát stihnout.

    PS: Mně ve Student Agency říkali, že když pojedu do Dubaje s vízem, kde je špatně napsaný rok mého narození, tak půjdu do vězení nebo v lepším případě mě hnedka na letišti otočí, a poletím domů. Nakonec stačilo 800 Kč za přepsání víza…

  97. maruška Čtvrtek 19. Květen 2011 v 00:02

    DOBRÝ DEN ,jedu za dcerami do usa do kalifornie jsou tam již 12 let ale ja letím poprvé prosim vas je možné nš´ějak zabalit vakuovanou vysočinu ma to cenu nepošlou ně zpatky je mi už 50 a nemam zkušeni jedu na Estu bez viza jen na 3 tydny co by jste udelal vezl ten salam ?dcera jak tzu jezdi nikdy nepřizna a je to v poho tak nevím…. dekuji za odpověd

  98. Petr Čtvrtek 19. Květen 2011 v 10:35

    Zdravím Maruško,
    správně byste ten salám vézt neměla. Pokud na něj například při náhodné namátkové kontrole přijdou, mohou vám ho zabavit a mohou z toho být jen nepříjemnosti. Každopádně zpátky vás kvůli tomuto nepošlou.

  99. Monika Neděle 22. Květen 2011 v 19:59

    Dobrý den,

    v červenci letíme celá rodinka (4 dospělí) do New Yorku se Swiss Airlines. Ráda bych se zeptala, jaký je váhový limit? A dají se váhy sčítat (je max váha na osobu nebo na zavazadlo)? Jakou váhu mohou mít?
    Dále v USA přelétáme s United Continental z Baltimoru BWI do Las Vegas přes EWR. Jaký je zde vnitrostátní váhový limit pro zavazadla?
    Nakonec přelétáme s Delta ze San Francisca do New Yorku. Opět se chci zeptat na váhový limit zavazadel.

    Předem moc děkuji za odpověď a za pomoc!!!! pošlete mi, prosím, odpověď emailem – děkuji

  100. Petr Pondělí 23. Květen 2011 v 04:06

    Ahoj Moniko,
    každá osoba si může vzít jeden kufr o hmotnosti maximálně 23 kg. Přičemž kufr nesmí mít v žádném případě víc jak 32 kg.

    U United zaplatíš za maximálně 23kilový kufr 25 dolarů, u Delty stojí 23 dolarů.

  101. Zuzana Sobota 28. Květen 2011 v 22:05

    Ahoj. V červenci nejspíš pojedu do USA pracovat jako au pair. S rodinou jsem v kontaktu, dokonce mi tam nějaký jejich imigrační právník bude vyřizovat potřebné doklady pro to, abych tam mohla jako au pair pobývat. Mám z toho docela strach, hlavně z toho přestupu..Chtěla jsem se zeptat, jestli je vůbec možné dostat se do USA jinak, než letadlem? Asi ani ne, že?
    A jak je to s penězi? Samozřejmě budu mít určitou hotovost, ale nechápu, jak je to s kreditní kartou, protože ta moje česká mi v USA nejspíš bude k ničemu, ne?
    Omlouvám se za (možná hloupé) dotazy a moc děkuji za odpověď.

  102. Petr Neděle 29. Květen 2011 v 11:45

    Ahoj Zuzko,
    z přestupu strach mít nemusíš, vše je perfektně značeno. Nemůže se stát, že bys nastoupila do špatnýho letadla, nebo tak. Před nástupem do letadla stewardka kontroluje palubní lístky, takže tohle je vyloučeno. A v letadle je to docela fajn, dostaneš najíst, můžeš koukat na vlastním monitoru na filmy, hrát hry… zkrátka neměj strach. :-)

    Platební kartu si vem určitě s sebou, nicméně před odletem si zavolej na tvou banku, jestli je ta karta funkční v zahraničí. Já mám kartu od Komerčky a platil jsem s ní bez problémů v USA, Číně, Spojenejch arabskejch emirátech… ale kamarádova karta v USA nefungovala.

    Každopádně kartu doporučuju vzít s sebou. Už jen kvůli tomu, že když ti dojdou peníze, můžou ti třeba příbuzní na tu kartu poslat další. :-)

  103. Jirka Sobota 11. Červen 2011 v 18:20

    Ahoj. Zrovna dnes jsem se vrátil po týdnu stráveném v New Yorku. Letěl jsem z Prahy s Dalta Airlines. Odbavení v Praze v pohodě. Měl jsem z toho strach protože jsem velký trémista a někteří tady psali jak je to hrozné. Před odevzdáním zavazadel k odbavení proběhl docela malý pohovor. Otázky typu: Kdo balil zavazadlo a kdy. Kde zavazadlo bylo po celou dobu a otázky co v tom zavazadle je. Pohovor probíhal v češtině, takže pohoda. Pak už jen přes pasovou kontrolu a ke gatu ke kontrole zavazadla. Muselel jsem si vyzout i boty. Let probíhal úplně v pohodě. Trval 8 hodin. Měli jsme 2 jídla a pořád se ptali kdo by chtěl pití. Každý dostal polštářek na spaní, deku a sluchátka k obrazovce, kterou má každý před sebou. Po přistání na imigrační. Fronta byla fakt hrozná ale po jejím vystání už to šlo ráz na ráz. Na nic se neptali, dostal jsem razítko a hurá pro zavazadlo a směr Manhattan :-)
    Pokud poletíte s Deltou, tak se není čeho bát. Na palubě jsou vždycky 2 česky mluvící členové posádky a všechno říkají jak v angličtině, tak v češtině.
    Jinak Petře, super stránky!

  104. Ondra Úterý 14. Červen 2011 v 09:32

    Ahoj,
    může mi někdo napsat prosím, kolik si můžu vzít do USA dolarů v hotovosti?
    Díky

  105. Petr Úterý 14. Červen 2011 v 12:50

    Ahoj, kolik chceš. Nepředpokládám, že bys ale bral třeba milion. :-)

  106. jana Pátek 17. Červen 2011 v 17:15

    DOBRY DEN,ZÍTRA JEDU DO USA ZA MANŽELEM ,KTERY JE ČECH ALE,MA AMERICKE I ČESKE OBČANSTVÍ,MYSLÍTE ŽE MĚ PUSTÍ BEZ PROBLÉMU ?JEDU SICE PŘES ESTU A CHCEME VYŘÍDIT POVOLENY POBYT NA KONZULATU,PROBLEM JE ,ALE ŽE ZPATEČNÍÉ LETENKA JE AŽ ZA PUL ROKU ,COŽ ESTA POVOLUJE POUZE MAX 3MĚSÍCE,MYSLÍTE ,ŽE TO BUDE PROBLÉM_?MOHU TO POTOM NĚJAK VYSVĚTLIT?BYLA TO MA CHYBA ESTU JSEM MĚLA ODSOUHLASENOU A BRALA JSEM TO,ŽE TO BUDE O.K,ALE DVA DNY PŘED ODJEZDEM JSEM ZJISTILA ,ŽE ESTA MA POUZE TŘI MĚSÍCE MAX NA POBYT.DĚKUJI

  107. Gabriela Úterý 28. Červen 2011 v 20:55

    Kde si mám po přistání vyzvednout kufry ?

  108. Petr Středa 29. Červen 2011 v 11:50

    Ahoj, po výstupu z letadla jdi na baggage claim, jsou tam dlouhatánské pásy, na kterých jezdí kolem dokola všechny kufry z letadla. Občas, nebo spíše vždy, jsou na jednom pásu kufry z více letadel, proto jsou nad ním LCD obrazovky s nápisy příslušných letů.

  109. Mony Pátek 8. Červenec 2011 v 00:06

    Ahoj,

    za 2 dny letím do New Yorku, sama, a vzhledem k tomu, že mi je 14, musím mít s sebou i letušku. Chtěla jsem se zeptat, jestli je to s letuškou méně komplikované a jestli budu mít v letadle nějaké speciální místo?

    Také jsem se chtěla zeptat, jak je to se zásuvkama v Americe?

    Díky za odpověď :-)

  110. Petr Pátek 8. Červenec 2011 v 08:38

    Ahoj Mony,

    letuška na tebe v podstatě jen dohlídne, aby si zvládla odbavení, nástup do letadla, popřípadě ti vysvětlí co a jak. Takže je to určitě méně komplikované. Zpravidla dostaneš takové sedadlo, aby tě měla letuška v průběhu letu na očích.

    Na zásuvky potřebuješ převodník, ty americké vypadají trošku jinak. Převodník koupíš v elektře za pár stovek, jinak si ještě přečti tenhle článek.

    A pak napiš, jak si doletěla. :-)

  111. Pavel Středa 13. Červenec 2011 v 13:24

    Ahoj. Plánuju jet za prací do usa, přesněji zvažuji las vegas nebo LA. Chci se zeptat , dočetl jsem se že si člověk může vzít sebou max 10 tis dolaru,ale byl to starši članek. Nemám doma učet takže nemám kreditky. Jaký si mám vyřidit vizum když tam chci jet kvuli práci si hledat. A bude mi na kontrole stačit když si třeba na sedm dnu zarezervuju dopředu motel a během této doby si hledat spolubydleni? Jestli jim to tak stači či to pak musim někde nahlasit kam sem změnil bydleni. A poradil by si mi jestli to ma vůbec smysl tam jezdit takhle na slepo za praci?

  112. Petr Středa 13. Červenec 2011 v 21:56

    Ahoj, dostat pracovní povolení do USA je hrozně složité. Pokud na ambasádě řekneš, že do USA pojedeš, páč si chceš hledat práci, tak bych se skoro i vsadil, že se s tebou ani nebudou bavit. :-)

  113. Ondra Sobota 16. Červenec 2011 v 18:30

    Ahoj, díky za super stránky a plno rad. Jsem teď s přítelkyní na Work and Travel v Ohiu. V září bychom si chtěli zaletět cca na 10 dní do Californie. Do LA chceme letět z Chicaga pravděpodobně s Alaska Airlines. Odlétat potom budem z LA do New Yorku na JFK asi s Deltou v ranních hodinách, tak abychom stíhali náš zpáteční let z JFK do Evropy (JFK-Heathrow-Vienna) s British Airways. Díval jsem se, že na vnitrostátních letech po USA se za odbavené zavazadlo platí, pokud se ale jedná o navazující let do Evropy tak ne. Neodpustili by mi při letu z LA na JFK ty poplatky, pokud bych při check-inu ukázal mou letenku z JFK do Vídně? Díky moc

  114. Markéta Neděle 17. Červenec 2011 v 08:01

    Ondra:
    Ahoj, pochybuju, ze ti poplatky za zavazadlo odpusti. Ja loni letela s deltou a mela jsem tyden v Cincinati a pak jsem na tyden preletavala do San Francisca a i kdyz jsem mela vsechny lety na jedny letence a vsude napsano, ze mam jedno zavazadlo zdarma(protoze je to na jedny mezinarodni letence), tak se se mnou v Cincinati docela dost hadali a chteli zavazadlo zaplatit. Nakonec to tam resil nejakej vedouci a zavazadlo zaplatit nechteli.
    Ale vazne pochybuju pokud letis dvouma spolecnostma a nemas lety na ejdny mezinarodni letence, ze by ti to uznali. To bys musel mit hodne velky stesti.

    Dej pak vedet jak to dopadlo, docela by me to zajimalo….

  115. Petr Neděle 17. Červenec 2011 v 09:32

    Ahoj Ondro,
    myslím, že by ti poplatek odpustili snad jen v případě, když by sis letenku koupil v rámci jedné rezervace z Los Angeles. Navíc bys musel letět s jednou a tou samou společností obě trasy.

    Pokud poletíš nejdřív s Deltou z LAX na JFK a pak s BA z JFK do LHR, tak mám obavy, že ti poplatek neodpustí. Ale za pokus nic nedáš. :-)

  116. Pavel Pondělí 25. Červenec 2011 v 13:48

    Ahoj, když řikáš že je strašně složité dostat pracovní povolení tak jak to pak dělaji tedy všici, asi jsem to za celou dobu týdnů co čtu různé diskuze nepochopil. To tedy všichni jedete na vizum, které má řekneme dobu platnosti pět deset let jakože na dovolenou a tam se někde prostě v usa usadite a dělate nějakou práci tzv na černo?A copak na to nikdo nepřijde? zaměstnavatelum to nevadi?

  117. Kristýna Čtvrtek 18. Srpen 2011 v 12:34

    ahojky, díky za super stránky :-) chtěla bych se zeptat nikdy v životě jsem neletěla a tak se hrozně bojím že na letišti buď zabloudím, nebo se mi ztratí kufry :( a taky moje aj není nijak valná, myslíš že to proběhne v pořádku?? díkes

  118. Petr Čtvrtek 18. Srpen 2011 v 18:00

    Ahoj,
    neboj, všechno bude v pohodě. Na letišti určitě nezabloudíš, všechno je většinou hodně dobře značené a i obavy, že nastoupíš do špatného letadla jsou zbytečné – vše je několikrát kontrolováno.

    Šance, že se ztratí kufry, tu je, nicméně je to velmi nepravděpodobný. A kdyby se ti náhodou ztratily, tak jen stačí nahlásit adresu a společnost, se kterou letíš, ti je následně zdarma přepraví na hotel.

    S tou angličtinou neměj strach, pokud si chceš být jistější, tak si připrav odpovědi pro imigračního úředníka na papír a pak mu to přečti nebo ukaž. :-)

  119. Kristýna Čtvrtek 1. Září 2011 v 13:40

    Ahoj díky za odpověď :-) ještě mám jednu otázečku: jak je to s prácí v USA, třeba au-pair, vím že je v Čechách hodně agentur jenže když je v Americe taková nezaměstanost, tak se mi zdá že na Čechy tam zrovna nečekaj :D..a kdybych tam chtěla jet na půl roku msím mít zařízené vízum?? děkuju moc :-)

  120. Marci Pátek 2. Září 2011 v 02:16

    Ahoj Kristyno,tady si vyhledej info o programu au-pair(nanny-USA). Zkontaktuj se tam,pokud vyhovujes pozadavkum. Hlidani deti je otevreno nejen pro americany,tady je stale poptavka. Mozna se ti ozve nekdo kdo v programu byl. Tady se nedela za velke penize ale je to moznost prijit do USA legalne,naucit se rec,pripadne jit pak dalsi cestou ktera se muze behem naskytnout. Good luck!

    http://www.studentagency.cz/pracovni-a-au-pair-pobyty/USA/Au-pair/

  121. Kristýna Středa 7. Září 2011 v 23:26

    ahojky díky za odpověď, na stránku jsem se dívala ale boužel moje zkušenost není s dětma moc velká:(..

  122. kája Pátek 9. Září 2011 v 15:44

    Ahojky musím pochválit senzační stránky!! mám otázečku jestli někdo neví o práci jako au.-pair v USA, hrozně ráda bych tak pracovala a tak se chci zeptat kdybych tam letěla přes agenturu, bojím se že to není legální…jestli mě chápete když budu mít pohovor na letišti s tím úředníkem a ukázala bych mu vše potřebné s tím že tam chci pracovat aby mě neposlal nazpátek..díkes :-))))

  123. Smila Sobota 10. Září 2011 v 22:59

    Jak dlouho trvá cesta „přes oceán“ ? Moc díky :-)

  124. Hanka Úterý 20. Září 2011 v 11:20

    Ahoj,mám dotaz letím ve čtrvrtek 22.9. s Deltou do N.Y. můžu mít v kufru
    deodorant ve spreji? je to hořlavina a nikde jsem se nedočetla jestli to vadí,poradíš mi?

  125. Petr Úterý 20. Září 2011 v 12:20

    Ahoj Hanko,
    v odbavovaném kufru ho mít určitě můžeš, v příručním zavazadle ne.

  126. Kristýna Úterý 20. Září 2011 v 13:42

    PROSÍM POTŘBUJU POMOC!! chci letět do USA a tam zůstat tak rok, najít si práci i když vím že to není legální. Jak se tam dá letět bez víza?? to si stačí koupit jen letenku a to je vše? a když u mě uvidějí jen jednosměrnou letenku tak asi budu mít problém že??? PROSÍM ODPOVĚZTE MI DÍÍKY :))))

  127. Petr Úterý 20. Září 2011 v 21:49

    Ahoj Kristýno,
    takhle to doopravdy nefunguje. :) Bez víza se tam dá letět přes program ESTA, v tom případě tam však můžeš zůstat nanejvýše tři měsíce a už vůbec tam nemůžeš pracovat.

  128. Kiki Úterý 27. Září 2011 v 11:24

    dobrý den, prosím vás jak mám zaplatit ESTA když nemám kreditní kartu??????????????díky

  129. Petr Úterý 27. Září 2011 v 12:15

    Ahoj kiki, stačí platební karta. Více v tomto článku.

  130. Šárka Úterý 27. Září 2011 v 17:41

    Krásný večer přeji, až nyní jsem objevila Vaše úžasné stránky a mám co dělat, abych se vším prokousala, tolik zajímavých věci a to v neděli letíme :-) mám na Vás dotaz, trochu se v tom ztrácím a omlouvám se, že se budu opakovat. Letíme do Tampy se společností KLM. Let tam máme přes Amsterdam do Atlanty a z Atllanty do Tampy. Prosím jak to bude se zavazadly a s těmi pohovory? myslela jsem,že kufry v Praze odevzdáme, v Tampě vyzvedneme a ve státech absolvujeme jen jeden pohovor. Mám z toho obavy, na přestupy máme vždy max. 2 hoďky. S angličtinou si poradíme, jen už takhle to bude trochu press – první cesta, tak ať nám to klapne. Mockrát děkuji za Vaši odpověď. Šárka

  131. Petr Úterý 27. Září 2011 v 17:51

    Zdravím Šárko,
    pohovor absolvujete buď na posledním letišti v Evropě, popřípadě na prvním letišti v USA. Čili buď v Amsterdamu, nebo v Atlantě.

    Doporučuji si vybrat místa někde v přední části letadla a po přistání pelášit k imigračnímu na pohovor. Myslím, že za dvě hodiny se to dá stihnout vcelku bez problémů!

    Tak přeji, ať Vám to klapne! :-)

  132. Šárka Úterý 27. Září 2011 v 17:57

    Petře mockrát děkuji za bleskovou odpověď, jen ještě prosím s těmi zavazadly – budeme si je muset v Amsterdamu a poté i v Atlantě vyzvedávat a předávat na další let? Moc děkuji.
    Plním si životní sen…

  133. Petr Úterý 27. Září 2011 v 17:59

    Pokud se nepletu, tak byste si je měli vyzvednout jen v Atlantě – pokud letíte celou dobu s jednou společností. Nejlepší ale bude, když se v Praze při odbavení domluvíte s osobou za přepážkou. :)

  134. Šárka Úterý 27. Září 2011 v 18:01

    Úžasné :-)) moc děkuji a omlouvám se, že jsem tedy vykala:-) Tak ještě jednou – mockrát TI děkuji.

  135. karla Středa 28. Září 2011 v 16:08

    Ahojda, co se stane když tam zůstanu dýl jak 3 měsíce? jedu přez Esta..a musím prokazovat i zpáteční letenku? děkuju .-))))))))))))))))))

  136. Petr Středa 28. Září 2011 v 19:37

    Ahoj, většinou se na zpáteční letenku ptají. Pokud překročíš povolené tři měsíce, dostaneš na určitou dobu zákaz vstupu do země a propříště nemůžeš vycestovat přes ESTU – musíš žádat o klasické vízum.

  137. Jirka Čtvrtek 13. Říjen 2011 v 12:49

    Ahoj, do USA letím poprvé. Chci si sebou vzít notas a zde jsem se docetl,ze mohou na imigracni prepazce zkontrolovat obsah HDD. Jsem čech, takže ne vše mám originál:-)!!Je to sice pár mp3 a dva,tři filmy, ale právě proto, by mě zajímalo jake jsou s tim zkušenosti? Jsem docela zvědav, čas mezi přesuny na jednotlivých letistich je 1 hod. a pak musim na nejaky minilet mezi blizkymi mesty,takze po imigracnim si vezmu kufr a zaregistruji si ho asi znovu nebo ho mam vratit zpetna pas a oni ho nasmeruji?Dekuji

  138. Petr Čtvrtek 13. Říjen 2011 v 13:21

    Ahoj,
    zkontrolovat obsah počítače můžou, ale nepředpokládám, že by řešili zrovna tohle. Jedna hodina je málo, navíc na prvním letišti v USA musíš opět nechat kufr odbavit.

  139. Pavel Neděle 16. Říjen 2011 v 20:14

    Ahoj Petře jak psala karla taky bych tam chtěl zustat dýl jako 3 měsíce ale mám docela stracha, myslíš si že by to nějak zjištovali že jsem překročil ty 3 měsice ? Je tam pak nějaká kontrola jak dlouho jsi byl ve statech když jsi na ceste domu ? Děkuji ti za odpověď.

  140. Petr Neděle 16. Říjen 2011 v 23:18

    Ahoj Pavle,
    určitá forma kontroly tam je a riziko, že tě chytnou, je docela velká. Pak si automaticky zabouchneš dveře do USA na několik příštích let. Myslím, že to za to nestojí. :-)

  141. Jirka Středa 19. Říjen 2011 v 17:26

    Mas pravdu hodina byla malo,ale dal jsem to. Vtipne je, ze jsem mel ITO a NATO vizum a stejne jsem mel smulu. Ted bych spis potreboval poradit, jak to bude probihat zpet. Kdy a kde me cekaji jake kontroly. Navic asi koupim k vanocum nejake ty darky (obleceni, mozna elektroniku), jak to prosim probiha se clem a pak dph u nas?Pocitam, ze obleceni clit nebudu,ale elektronika se jim ukaze na x-ray snimku.Mnohokrat dekuji
    J.

  142. Jirka1 Středa 19. Říjen 2011 v 17:28

    Mas pravdu hodina byla malo,ale dal jsem to. Vtipne je, ze jsem mel ITO a NATO vizum a stejne jsem mel smulu. Ted bych spis potreboval poradit, jak to bude probihat zpet. Kdy a kde me cekaji jake kontroly. Navic asi koupim k vanocum nejake ty darky (obleceni, mozna elektroniku), jak to prosim probiha se clem a pak dph u nas?Pocitam, ze obleceni clit nebudu,ale elektronika se jim ukaze na x-ray snimku.Mnohokrat dekuji
    J.

  143. Petr Středa 19. Říjen 2011 v 20:33

    Ahoj,
    Američani nijak nekontrolují, co si v kufru odvážíš, pokud to nejsou třeba výbušniny nebo jiné zbraně.

    V Praze na letišti probíhá pouze namátková kontrola těsně před výstupem z letiště. Pokud tedy máš něco k proclení a ke zdanění, nevycházej na letišti východem „nic k proclení“, ale jdi nakoupené dárky zdanit k celníkům u přepážky.

  144. Lenka Středa 26. Říjen 2011 v 11:03

    Ahoj, letíme Praha-New York-Miami…máme v plánu cestovat, takže žádné ubytování dopředu mít zajištěné mít nebudeme. Co jsem pročítala diskuzi, některé z otázek imigrančních úředníků mohou být i na ubytování. Je to velký problém, když žádné předem mít zajištěné nebudeme?

  145. Petr Středa 26. Říjen 2011 v 14:35

    Ahoj, zase takový problém by to být neměl. Tam je vždycky tím nějvětším argumentem, že se chceš doopravdy vrátit, zpáteční letenka.

  146. jirka Čtvrtek 27. Říjen 2011 v 05:57

    Cauky,
    to musim danit i obleceni?Prijde mi divne mit 2x zdanene veci. Jednou v usa a jednou doma.To se pak nevyplati nic kupovat.Diky

  147. Petr Čtvrtek 27. Říjen 2011 v 11:09

    Ahoj, správně bys to měl zdanit, můžeš si ale požádat o navrácení daně z USA.

  148. karla Pondělí 31. Říjen 2011 v 21:13

    Ahoj ještě bych měla otázku, kdybych byla v USA a překročila ten limit od ESTY a třeba bych chtěla letět z New Yorku do Los angeles tak co se stane????? a když nebudu mít tu zpáteční letenku tak mě tam asi ani nepustějí žj :-( děkuju moc za odpověď :-))))))

  149. Pavla Středa 2. Listopad 2011 v 09:53

    Ahoj, poprve poletim do uruguaye a cekaji me celkem tri lety (a prestupey mezi nimi :)). Chtela bych se zeptat, jestli je mozne pri cekani na pripoj opustit letiste, na kterem se nachazim? Budu totiz prestupovat v Rime, kde budu mit 8hod..a chtela bych veder, jestli sje mozne se jit podivat do mesta a nebo ne..bohuzel tuto informaci nemuzu nikde najit! Moc dekuju za odpoved!!!

  150. Blanka Čtvrtek 3. Listopad 2011 v 23:05

    Pavlo, v tom Římě by to teoreticky mělo jít, je stále v EU a pokud neprojdeš do zóny mimo EU, tak by odejít neměl být problém. Nejlépe se zeptat přímo na letišti u nás nebo zkusit Řím.

  151. Blanka Čtvrtek 3. Listopad 2011 v 23:20

    Jirko, pokud splníš finanční limit, můžeš amíky požádat o vrácení daně. Jestli si přivezeš pár kousků, tak by s celníky být problém neměl. Já si přivezla boty za cca 800,-Kč, co u nás stojí 2.500, takže bych zkousla i“dvojí zdanění“. :-) Ale s celníky se vždy jen pozdravím a řeknu, že vezu jen pár triček a nějaké suvenýry. Na sobě mám jen nové věci a ostatní je v kufru bez cedulek. Jestli plánuješ velký nákup, tak bacha… Nedělá jim problém, vzít si tě ke stolečku u výdeje kufrů a zkontrolovat obsah.

  152. Blanka Čtvrtek 3. Listopad 2011 v 23:40

    Karlo a Pavle, po „9/11″ překročení kontrolují, dříve tolik ne. Na vízum se může být ve Státech 6 měsíců na ESTA jen 3. Ale dá se zažádat o prodloužení. Funguje to u víza, ale nevím jestli i u ESTA. Poplatek je 290,-USD (dříve 120,-) a nemusí prodloužení povolit.

    více zde a

    zde

  153. Kristy Sobota 5. Listopad 2011 v 22:12

    Jsem teď na ročním studii na střední škole v NY a chtěla bych se zeptat jak je to, když jsem si tady koupila notebook a mám v plánu jet na Vánoce domů a notebook vést sebou. Musím ho nechat proclít, když ho po Vánocích povezu zase zpět?

  154. Blanka Neděle 6. Listopad 2011 v 18:01

    Ahoj Kristy, normálně bych tvrdila, že je můj dlouho. Navíc bude jistě opotřebený používáním. Nehledě na to, že ho zase povezeš zpět. Nedávno se vraceli dva kámoši a každý měl jeden noťas v báglu, řekli, že s nima letěli už tam a prošli v klidu.

  155. Stanka Pondělí 21. Listopad 2011 v 14:37

    Ahojte,
    chcela by som sa Vás opýtať, či máte skúsenosti s prestupmi v prípade, že sa mení letecká spoločnosť. V máji som si kúpila letenku Budapešť – Brusel – Chicago – Knoxville, všetko lety z tou istou leteckou spoločnosťou. Z príspevkov vyššie mi bolo jasné, že o batožinu sa budem starať prvý krát až v Chicagu. pred dvoma týždnami ma ale prekvapili, ked mi oznámili, že spoločnosť niekolko letov zrušila a medzi nimi aj ten môj. Letenku mi síce prebookovali, lenže z novej letenky je zrejmé, že prvý let absolvujem jednou spločnosťou a ďalšie inou. prvý prestup absolvujem v Londýne na Heathrow a na prestup mi dali len 1 hodinu, bojim sa,že ak by som si mala isť ešte vyzdvihnúť batožinu a odovzdať ju nikde inde, tak nestihnem prestúpiť. Alebo to mám brať tak, že keď je za zmenu letu zodpovedná letecká spoločnosť, tak sa postará aj to presun batožiny? Ďakujem za odpoveď

  156. Ivana Pondělí 21. Listopad 2011 v 23:32

    Ahoj Stanka, podla mna by mali batozinu odbavit az do Knoxvile. Ale radsej sa opytaj priamo u leteckej spolocnosti, kde si letenku kupila.

  157. marie Úterý 22. Listopad 2011 v 16:19

    prosim o informaci,chci jeste letos letet do usa mam cestovni pas vydan v r.2004 na dobu 10let a visumdo 4.10.2014 .pusti mne do usa bez biometrickeho pasu?diky za odpoved

  158. Ivana Úterý 22. Listopad 2011 v 19:24

    Marie, podle toho, co píšeš, je pas i vízum platný. Takže tě může zastavit jen imigtační. Hurá na cestu.

  159. Dorotka Neděle 11. Prosinec 2011 v 02:02

    Ahoj, chtela jsem se je zeptat zda tu ma nekdo zkusenost s opustenim letiste JFK v NYC v prubehu cekani na prestup..Mam 13hodin a mam v planu vylet na Manhattan, nerada bych si tim zpusobila nejake problemy..Je tedy mozne legalne letiste opustit??

  160. Petra Neděle 11. Prosinec 2011 v 11:37

    Ahoj Dorotko, na tohle bych se zeptala spíš přímo na letišti. Podle mě ale budeš už po imigračním pohovoru, a tak by to jít mělo. Jen si budeš muset potom zase projít prohlídkou, až se budeš vracet na letiště. Taky by jsi si měla odbavit kufr.

  161. Miriam Pondělí 26. Prosinec 2011 v 01:20

    Letím do LA a chtěla bych se zeptat jestli při letu mužu používat notebook ?? :))

  162. Petr Pondělí 26. Prosinec 2011 v 07:33

    Ahoj Miriam,
    při odletu a krátce po něm a při přistávání a krátce před ním ne. Jinak samozřejmě ano. :-)

  163. Radek Čtvrtek 5. Leden 2012 v 00:44

    Ahoj, za 2 týdny letím do Ameriky do Tampy a chtěl bych si půjčit auto. Nevíte někdo jak je to s pojištěním auta? Koukal jsem na Dollar.com a nejsem si jistý jestli je zahrnuté v ceně. :)

  164. Petr Čtvrtek 5. Leden 2012 v 16:53

    Ahoj, u té ceny by to mělo být rozepsané – co je zahrnuté a co ne. Doporučuji to důsledně zkontrolovat.

    Více o tomto tématu najdeš v článku jak si půjčit auto v USA. :-)

  165. Štefan Čtvrtek 5. Leden 2012 v 22:09

    Radku, já měl od Dollaru auto v Californii a v ceně pojistné nebylo. Ptají se tě na přepážce, jaké chceš. Já měl ale dobrou celkovou cestovní pojistku a pojištění jsem si od nich nebral, takže neporadím, jaké si vybrat.

  166. Zdenek Pátek 6. Leden 2012 v 15:07

    ahoj
    Letím v létě do USA na 2měsíce přes NY do Dallasu společnosti Delta.Protože užívám hodně léků,bude to celkem 20 krabiček mám to při odbavování nahlásit nebo jak mám postupovat ?děkuji
    jinak bezva stránky ahoj

  167. Štefan Pátek 6. Leden 2012 v 15:44

    Vem si s sebou, kolik potřebuješ, ale je lepší to dát do kufru a do letadla si vzít jen pár od každého na cestu a jako rezervu, kdyby měl kufr zpoždění. Nech to v originálním balení. Papír od doktora s diagnózou taky nebude na škodu.

  168. Mario Čtvrtek 12. Leden 2012 v 18:22

    Zdravím. Mám dotaz ohledně imigračního v USA při letu do Miami s přestupem v NYC na vnitrostátní let. Takhle jsem ještě nikdy neletěl a proto nevím, kde čekat imigrační – jestli už v NYC/JFK před vstupem na vnitrostátní let nebo až v Miami před opuštěním budovy letiště. Dík.

  169. Monika Čtvrtek 12. Leden 2012 v 20:01

    Ahoj Mario, připrav se na JFK. Imigrační, vyzvednou kufry, celnice, odbavit kufry na vnitrostátní a tady mě máš Miami!

  170. Mario Pátek 13. Leden 2012 v 18:20

    Díky Moniko. Oba lety jsou s Delta, tak předpokládám, že ty kufry si přeloží na JFK sami. Nebo si je fakt musím vzít a projít s nimi osobně? Snad jedině kvůli imigračnímu, kdyby mě nepustili, aby mi s nimi vnitrostátní neuletěl…

  171. Monika Pátek 13. Leden 2012 v 22:25

    Mario, je to jak píšu. A je to kvůli imigračnímu, jak myslíš. Sami je přeleží až cestou zpět.

  172. Filip Pátek 13. Leden 2012 v 23:53

    Radku, podivej se na stranky pujcovny National (www.nationalcar.com). Ti maji pro pujceni auta cizincum zahrnute pojistky (CDW a SLI) v cene a maji to i rozepsane. A letos jsou levni (loni zase bylo levne Alamo).

  173. Mario Středa 18. Leden 2012 v 15:06

    Díky Moniko.

  174. Mirka Středa 18. Leden 2012 v 21:08

    Ahoj,planujem let na Floridu,z Vidne pres Dusseldorf do Fort Mayers,V Dussseldorfu mame na prestup 1 hodinu 15 minut.Bude nam to stacit? Diky

  175. Petr Středa 18. Leden 2012 v 23:54

    Ahoj Mirko, pokud je to s jednou společností (tipuju Air Berlin) a nebude mít let zpoždění, mělo by to být hodně hraniční, ale ještě ok.

  176. Blanka Čtvrtek 19. Leden 2012 v 11:40

    Ahoj, letím s Deltou do Tampy s přestupem v NY JFK amám na přestup necelé 2 hoďky. Přiletím na terminál 3 a odlet je opět z terminálu 3. Jak je to se zavazadlem? Musím ho vyzvednout a znovu odbavit? Přečetla jsem sice všechny dotazy a odpovědi, ale jsem už trochu stará a zmatená. A ještě, kde se dovím, co podléhá clu? pochopitelně povezu nějaké dárky. Děkuji za odpověď.

  177. Petr Čtvrtek 19. Leden 2012 v 12:15

    Ahoj, pokud jsem to dobře pochopil, že New York je tvé „první letiště, které navštívít v USA“, tak si tam budeš muset vyzvednout kufr a absolvovat pohovor s imigračním. A pak ho znova odbavit.

    Pokud zrovna nebudou superdlouhé fronty a nějaké další komplikace, tak se to dá stihnout. :-)

    Nevezeš-li nějaké opravdu drahé dárky a litry alkoholu, mělo by to být bez problémů. V letadle na to dostaneš letáček k vyplnění.

  178. Tereza Pátek 20. Leden 2012 v 10:58
  179. Eva Neděle 22. Leden 2012 v 17:44

    Ahoj,
    chtěla bych se zeptat, jaký je postup, pokud chci se skupinkou opustit v NY na JFK letištní prostor a jít se podívat do města. Přiletíme z Las Vegas a v NY máme pět hodin na další let, tak bychom toho chtěli využít.
    Velice děkuji a všem cestovatelům přeji šťastnou cestu.
    Evča

  180. Lucie Neděle 22. Leden 2012 v 19:33

    Ahoj Evo, má smysl vůbec opouštět letiště? Technicky by to jít mělo, ale časově bych to neriskovala. Co myslíš tím městem? Okolí letiště nebo NY? Centrum NY je cca půl hodiny od JFK. Cesta do NY, cesta zpět, prohlídka před vstupem do JFK, cesta ke Gatu. To tam budete jen na otočku. A to ještě může mít první let zpoždění.

  181. Jitka Neděle 22. Leden 2012 v 23:09

    Ahoj,

    chtěla sem se zeptat jestli mi bude stačit v Paříži hodina a půl na přestup.. Letěla bych z Prahy do Paříže s ČSA a z Paříže do Seattlu s Deltou. Když sem to vyhledávala přes KLM, tak mi to jako nejlepší nabídku našlo právě tohle, ale známý mi říkal, že v Paříži je dost velké letiště, tak mám obavy aby to stačilo.. A nebudou se muset i vyzvednou zavazadla, když se jedná o jinou společnost?

    Předem moc děkuju za odpověď :)

  182. Štefan Pondělí 23. Leden 2012 v 03:51

    Jitko, 1,5 hodiny by mělo v pohodě na přestup stačit. Kufry ti v Paříži přeloží sami. Předpokládám, že jsi si letenku kupovala najednou, jen je jeden let s ČSA a druhý s Deltou.

  183. Marci Pondělí 23. Leden 2012 v 21:11

    Ahoj,doplnuji jen ty zminky o moznostech prodlouzeni ci zmenu viz a Esta.
    Viza B1 se daji zmenit ci prodlouzit na zaklade vcasne zaslanych zadosti ktere musi byt korektne dolozeny proc…a zaslat do daneho terminu na USCIS. Pokud jste zadost odeslali,mate od toho kopie a cekate na odpoved,jste stale v USA legalne. Po obdrzeni odpovedi,bud mate vyhrano,pze vas akceptovali nebo dostanete prikaz opustit USA do urciteho terminu.

    Esta se neda ani prodlouzit ani zamenit za jiny typ viza na uzemi USA. Je na 90 dni. Takze pokud ma nekdo v planu byt dele,je lepe zadat na US ambasade o viza.

  184. Sandra Pondělí 23. Leden 2012 v 21:21

    Ahoj, chtěla sem se zeptat, jak se vlastně postupuje když nám uletí letadlo, na který jsme měli přestoupit? Kdyby náhodou. :) To si musíme koupit novou letenku nebo je možný letět pozdějším spojem?

  185. Marci Pondělí 23. Leden 2012 v 21:49

    Trosku to shrnu, odbavovani zavazadel ci jejich prekladani.

    Pokud mate prestup jen v Evrope a pak az cilove misto v USA, kufry vyzvedavate az tam u vasi gate.
    Pokud mate ale prestup v USA, tak musite zase pro sve kufry na svou gate a pak se postarat o jejich prehozeni na Domestic. Vetsinou u toho asistuji celnici,ale obcas to delate i sami. Pokud vam kufry neprijedou vcas aby jste stihli let,rychle na reklamace a resit co dal…….ty prestupove casy v USA jsou ale delsi,tak snad budete stihat vse. Obcas se stava ze zapomenou prelozit kufry jeste na letisti v Evrope a poslou je az dalsim nejblizsim letadlem. Takhle jsem uz parkrat dopadla. Samotna kontrola zavazadel pri priletu do USA je velice rutinni,zadne otevirani kufru pokud nevypadate podezdrele se nekona. Je zvykem ze lidi sem toho moc nevozi,v USA je vse a daleko levnejsi. Take se pocita s tim ze sem jedete jen na dobu urcitou,takze pokud nemate s sebou 4 zavazadla,tak jste v pohode. Neco jineho jsou vase prirucni zavazadla…..

    Imigracni proces…..
    Velice lehke otukavani byva uz treba pri prestupu v Amsterdamu,ale nebojte se….
    Jinak klasicka imigracka je az v USA,prvni vstup anebo v Kanade,pokud letite pres ni. To pak uz v USA pres imigracni nejdete.
    Cestuji sem miliony lidi co vubec neumi anglicky ani slovo…..tak se nebojte a budte klidni.
    Nervozita zvysuje pozornost imigracnich.

  186. Marci Pondělí 23. Leden 2012 v 21:56

    Sandro,vzdy na letisti kde jsi, sleduj informacni tabule,kde mas cisla svych letu a ptej se hned na informace uz kdyz predkladas pasy v Evrope ci uz v USA. Pokd po pristani vidis ze to nestihnes,tak rychle kontaktovat pracoovnika aerolinek ktery tvuj let provozuje. S tim pak resis situaci. Pojisteny let dava jiste garance ze nemusis platit novou letenku,pokud si pozde ne vlastni vinou. Chybou je ze kombinace tech letu je obcas karastrofou a nedava lidem v mistech prestupu obcas moc casu…..ja mela naposled v Atlante jen 50 minut a to se orientuju dobre,letiste znam. Musela JSEM predbihat u imigracky.

  187. Dušan Středa 25. Leden 2012 v 23:51

    Ahoj Petře,prosím o pár ujasnění:můj otec který je již dříve narozen letí za svým bratrem z Mnichova do Los Angeles,přímí let a neumí ani trochu anglicky,jak to bude s imigračním úředníkem?Mám mu něco vytisknout v angličtině a popř. co?A ještě:jak jsem snad pochopil může s sebou mít 1 litr alkoholu,žadné jídlo,do 100ml tekutin,kufr max.23kg.příruční k sobě do letadla do 5kg.nebo jen těch 23kg celkem?Co dárky co poveze,jak vyplní folmulář když mu nerozumí? Poradí si s tím ten můj tatka?Musím i já tě pochválit jakou máš trpělivost a vstřícnost,moc díky za odpověd’.

  188. Marci Čtvrtek 26. Leden 2012 v 01:39

    Dusane,

    muzes tatinkovi napsat na papirek kam jede, za kym, adresu,ze jede na navstevu. Ja tohle pisu take a nikdy neni problem. Vetsinou ten papirek maji u letenek,pze nekdo ma problem i s prestupovanim. Ty pises ze tatinek leti primo z Mnichova do LAX? Tak to nebude muset prestupovat na jiny terminal,coz je super….obvykle se do Los Angeles prestupuje jeste v USA.
    Jinaj v letadle dostane celni prohlaseni a tady na tehle strnakach je jak se to vyplnuje,navod nebo mu muzes vytisknout prazdny formular a vypsat, takovy tahak,v letadle to pak opise….
    S dovazenymi predmetmi,darky do USA, vlezt se do limitu,at nemusi platit clo.

    Zavazadla,kazda aerolinka to ma trosku jine,kdyz tak se koukni na jejich stranky. V kostce ale 23kg hlavni zavazadlo a tam at da vse,co nesmi mit v prirucnim zavazadle. Ci-li ten alkohol, ano 1l na osobu,ale vozi se vice,to je na riziku osobnim. Pak vsechny kovove predmety nebo holeni,hygiena, v pevnem,dobrem baleni,pouzivaji se plasticke sacky se zipem. V tomhle kufru je mozne mit i nejake ty povolene potraviny, karton cigaret atd.

    Prirucni zavazadlo-zadne jidlo,zadne tekutiny. Dostane v letadle a muze se najist pred odletem take. To co bude mit v prirucnim zavazadle,mozna nejake leky,musi byt zase v nejakem tom obalu,nic volne. Vaha tohoto zavazadla,je odlisna u aerolinek,ale musi mit predepsany rozmer,aby se to veslo do ulozneho prostoru. Nektera letadla jej maji mensi,tak pred vstupem se prirucni zavazadlo kontroluje zda rozmer sedi,kdyz ne,tak to posilaji jako dalsi zapsane zavazadlo….nektere aerolinky vyberou za to poplatek 50$,nektere ne. Jinak vaha nesmi prekrocit limit, i par deka, muze stat 150$…..vlastni zkusenost z Prahy.

  189. Karel Čtvrtek 26. Leden 2012 v 14:53

    Dušane,
    Příspěvek o trochu víše.

    Tereza pátek 20. leden 2012 v 10:58
    Blanko, jak vyplnit celní formulář tu Petr také má: http://chcidoameriky.cz/jak-vyplnit-formular-o-celni-deklaraci

    Originál: http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/vacation/sample_declaration_form.xml

  190. Bára Neděle 29. Leden 2012 v 23:44

    Ahoj,
    super stránky! V létě se chystám na 90dní do Wisconsinu jako „working student“ na farmu s koňmi, chtěla bych se poradit co vše si musím zařídit? Biometrický pas si jdu udělat zítra, dále jsem vyčetla že tedy bude nejelpší jet na ESTA ? Takže vyplnit žádost na Am.ambasádě?
    A také zda je nutné mít pracovní vízum (či nějaké povolení) v případě že jsem studentka a budu tam za ubytování a něco málo peněz budu dostávat na jídlo ? A rovněž jaké doporučuješ pojištění? A poslední dotaz ohledně převozu jídla- zkoumala jsem to už na seznamu na stránkách co tady uvádíš, ale nikde jsem nenašla zda si tam smím vzít sojové maso (dehydratované v pytlíčkách) a případně třeba instatní jídlo jako polévky atd? a pokud jo tak i s masem? třeba hovězí vývar nebo tak? Díky moc za informace, jsem z toho trochu nesvá a na internetu se mi to moc nedaří najít :))

  191. Štefan Pondělí 30. Leden 2012 v 20:38

    Báro,
    hledala jsi tady?
    http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/
    http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/id_visa/arriving_travelers.xml
    http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/clearing/restricted/

    Jestli tam chceš pracovat na farmě, tak určitě nebudeš moct jet na ESTA. Budeš potřebovat vízum, tuším že J-1.
    http://czech.prague.usembassy.gov/pac.html

    Teda pokud chceš mít vše legální.

  192. Jakub Středa 1. Únor 2012 v 21:06

    Ahoj,
    jmenuji se Jakub je mi 15 let v létě letím ke své sestře do USA (ta se zde vdala) sám Praha-Paříž-Boston a o měsíc později zpět , zajímá mne mám domluvenou asistenci na letišti v Paříži musím si znovu vyzvedávat kufr ? A jak to bude s předáním na letišti mám si říct letušce , nemám ponětí jak to proběhne anglicky umím na dobré úrovni takže v tomto problém nevidím. a ještě se chci zeptat ne celní kotrolu , cestuji přes ESTU nebudu mít žádné tahanice u celníků když ještě nejsem plnoletý ? Za odpovědi předem děkuji :)

  193. Štefan Čtvrtek 2. Únor 2012 v 13:56

    Kubo, jestli máš domluvenou asistenci, tak buď v klidu, postarají se o tebe, budou si tě předávat z ruky do ruky. Kufr letí „automaticky“ až do Bostonu, takže ho uvidíš až tam. S celníkama bych to viděl v klidu, malýho ;-) kluka prudit nebudou. Teda pokud nepovezeš ségře flašku tuzemáku.

  194. Verita Pondělí 13. Únor 2012 v 07:06

    Zdravim, mam 2 otazky. Ja teda neletim z CR do USA, ale z Kanady do CR, jenze nemam se kde zeptat. Vim asi by bylo nejlepsi se zeptat let. spolecnosti, ale tam mam obavy, ze mi to zamitnou okamzite ikdyz to muze byt dovoleno. 1) Chtela bych si dovezt kytaru a vzit si ji na palubu, protoze mam strach, ze by mi ji mohl nekdo na pase pri odbavovani v CR ukrast. Tak bych ji chtela mit radeji porad na dosah. Je to mozne? 2) mam rostlinu (neni vzacna, ani jedovata ci jinak nebezpecna), kterou jsem dostala na pamatku a tak citim pouto cloveka, ktery mi ji dal. Nechci se ji zbavit, ze ji tady nekde (v kanade) necham (je to citova zalezitost). Je mozne ji prevezt v zavazadlovem prostoru v kufru?

  195. Ivoš Pondělí 13. Únor 2012 v 12:45

    Verito, s kytarou by problém být neměl. S kytkou fakt nevím. Já vždycky vozil radši jen semínka. Nejjednodušší by asi bylo si vzít jen kus kytky a doma to pak dát do vody, jestli se to uchytí. Jde o to, že 1. z Kanady se třeba tato kytka vyvážet nesmí, 2. ta kytka se nesmí dovážet sem – ČR / EU. Třeba na Hawaii kontrolují kufr dvakrát, poprvé před odbavením na speciálním rentgenu kvůli vývozu rostlin a mořských korálů, a potom ještě po odbavení na klasickém bezpečnostním rengenu.

  196. Verita Pondělí 13. Únor 2012 v 14:31

    Diky Ivosi, 1) chranena taky neni, to bych si urcite nedovovlila a seminka se vzit rozhodne nedaji. No, co se da delat. 2) Musim si na kytaru kupovat tvrdy obal, nebo staci ten hadrovy?! 3) to ze by nemel byt problem zi vzit kytaru na palubu chapu, jako ze ji muzu mit na palube i s povolenym prirucnim zavazadlem, tak jo; to je bezva. Diky za pomoc.

  197. Ivoš Pondělí 13. Únor 2012 v 23:03

    Na palubu můžeš mít 1 příruční zavazadlo (rozměry a váhu má každá společnost trochu jiné) a k tomu tašku na NTB, kabelku nebo tak – to je na stránkách let. společností. Amíci si normálně berou příruční zavazadlo, batoh (narvanej) a NTB a nezažil jsem, že by jim to někdo nedovolil.

  198. Natálie Středa 15. Únor 2012 v 21:57

    Ahoj, o prázdninách letím do NY a chci se zeptat nebyla jsem jeste plnoletá, nebudu mít nějaké problémy s celníkama ? a chci se jeste zeptat kolik je povoleno mít kufru na jednu osobu ? :) predem děkuji za odpoved :)

  199. Štefan Středa 15. Únor 2012 v 22:31

    Natálie, na kufry (počet, váhu) se zeptej u letecké společnosti, kterou letíš, určitě to budou mít i na webu. Pokud nepovezeš nic zakázaného, tak problém s celníkama mít nebudeš.

  200. Mila Čtvrtek 16. Únor 2012 v 01:56

    Čeká mě cesta do L.A. s přestupem v Paříži(Let.Ch. de G.)Má někdo zkušenost s přestupem z term.2D na 2E?Musím autobusem, nebo se to dá i pěšky?Ty autobusy mezi terminály jezdí pořád, nebo se tam nějak čeká? Jsou nějak značené?Jak poznám, že jsem u správného terminálu (2E).Mám z toho dost obavy.Díky za radu.

  201. Marci Čtvrtek 16. Únor 2012 v 02:34

    Presuny na terminalech na letistich jsou bud po svych,vlak, autobusy,to je ruzne. Ty vyuzijes presunu autobusem. Najdi si na Internetu terminaly na letisti a jak se dopravit mezi nimi. Vytiskni si mapky. Jinak se proste vsude ptej na Informacich, anglicky se tam take domluvis. Hlavne si hlidej svou gate, obcas to zmeni….urcite si to vzdy over na tabulich.

  202. Mila Čtvrtek 16. Únor 2012 v 02:41

    Díky, ale možná mi někdo na mé dotazy odpoví více.Ale děkuju. P.S.Anglicky ani francouzsky neumím…

  203. Marci Čtvrtek 16. Únor 2012 v 03:25

    http://www.aeroportsdeparis.fr/ADP/en-GB/Passagers/Access-maps-car-parks/guide-connection-flight/

    tady mas odkaz,jak na to,ale v anglictine. Ve zkratce ti to pise kde mas jit kdyz pristavas na 2D a chces letet z 2E. Vytiskni si to a preloz ve slovniku na Seznamu tech par slovicek,tam najdes. Mozna uz v letadle z Prahy narazis na nekoho kdo poleti stejnym smerem, LAX je caste cilove letiste.
    V letadle do LA pak budes vyplnovat celni deklaraci a na letisti LAX budes pak mit pohovor u vstupu s imigracnim urednikem, tam jdou vsichni co s tebou vystoupi z letadla….nemuzes zabloudit.

    Ten ti teda asi rozumet nebude,tak at ti nekdo pripravi na listecek v bodech co budes v USA delat, kam jedes, proc atd. Pak si vyzvednes u sve Gate kufry, tam ti nepujde mobil kdybys chtela dat vedet tem co na tebe budou na letisti cekat. Je to velke letiste,ale cesta s kufry do haly je pak uz jednoducha.

    Predpokladam ze LA JE tva prvni a zaroven cilova destinace v USA,pokud prestupujes na uzemi USA take,tak to probiha stejne,jen s tim ze uz tam musis prehazovat kufry.

  204. jitka Neděle 19. Únor 2012 v 13:22

    ahoj, chtěla jsem se jen zeptat jesli zůstává stejná cena zavazadla navíc z usa Tampa fl loni to bylo 50dolarů dík j

  205. Štefan Neděle 19. Únor 2012 v 13:49

    Jitko,
    to se musíš zeptat (podívat na web) letecké společnosti, se kterou letíš.

  206. Michal Sobota 25. Únor 2012 v 11:07

    Ahoj,

    chci se zeptat jestli je reálný přestup za hodinu v jfk, letíme z miami do prahy.

    Díky Michal

  207. Petr Novák Sobota 25. Únor 2012 v 15:26

    Pokud je to směrem z USA do ČR, tak se to dá zvládnout. Horší by to bylo opačným směrem, kdy byste ještě museli absolvovat pohovor s imigračním.

  208. Ivana Neděle 26. Únor 2012 v 23:05

    Hodina je tak akorát, když nebude zpoždění a problémy. Výhodou je, že se nemusíte starat o kufry.

  209. Lenka Středa 7. Březen 2012 v 11:14

    Ahoj chtěla bych se ještě ujistit ohledně kufrů. Letíme Praha-NY-Miami. Pochopila jsem správně, že si musíme kufry vyzvednout v NY a znovu je odbavit na let do Miami? A jak je to s cestou zpátky? To už se žádný imigrační pohovor nekoná, tak nám poletí kufry z Miami rovnou až do Prahy, nebo zase se znovuodbavením v NY (všechny lety letíme s Deltou)

  210. Ivana Středa 7. Březen 2012 v 23:45

    Lenko, kufry jen cestou tam. Zpět už to odbaví sami.

  211. Lenka Čtvrtek 8. Březen 2012 v 08:13

    Díky za odpověď, teď už jsem klidná, že vím všechno co a jak. Letíme zítra, tak už nemůžu dočkat :-D

  212. Alex Neděle 18. Březen 2012 v 20:12

    Ahoj:)
    Letím za měsíc s máti na 14 dní do New Yorku. Podařilo se mi vychytat přímý spoj Vídeň – New York takže nám odpadá přestup. Pečlivě studuji pokud možno co nejvíce stránek a odkazů na užitečné rady nejen tady od vás:) Myslím, že to hlavní mám zajištěné (ESTA, platný pas, zpáteční letenky a jízdenky, embos. platební karta, hotovost, mezinárod. ŘD, pojištění apod.) Drobnou konverzaci v AJ bych měl u imigračního zvládnout tak snad nepoznám z celého NYC jen WC na JFK:-D Je to první let za moře tak nervozita určitě bude. Otázečka směřuje na zavazadla všeobecně. Co si teda lze vzít do příručního a naopak co dát k odbavení do velkého. Už mám přece jen hlavu jak pátrací balon:-D.. Děkuji mnohokrát a zatím vás zdravím:-)))

  213. Štefan Neděle 18. Březen 2012 v 22:38

    Pokud jedete jen na 14 dní, tak do příručního bych dal, pas, peníze, letenky, doklady, nutné léky (pokud někdo bere), svetr nebo lehkou bundu a vše ostatní do odbaveného. Obecně, čím méně věcí v příručním, tím jednodušší kontroly.

  214. Veronika Pondělí 26. Březen 2012 v 13:35

    Ahoj, v sobotu jsme doletěli z USA, letěli jsme na tři dny do NY a odtud na 4 dny do Miami.
    Letěli jsme z Prahy se Swiss, takže jsme přestupovali v Zurichu. Po příletu na JFK v NY jsme asi hodinu a půl čekali ve frontě na imigračním, kde zrovna přiletělo víc letadel. Jedinné co po nás chtěli byli otisky prstů a podívat se do kamery. Bylo to až nečekaně rychlé, protože jsem měla celkem strach.
    A je opravdu jednoduší mít v příručním zavazadle jen to nejnutnější.
    Při přeletu z Ny na Floridu jsme platili kufry, jedno zavazadlo 25 dolarů, další zavazadlo 35 dolarů…
    Na JFK jsme si museli letenky tisknout sami po naskenování pasu a uhradit poplatek za zavazadlo buď kartou a nebo hotově při odbavování kufrů u přepážky.

  215. Veronika Pondělí 26. Březen 2012 v 13:36

    Oprava, ne letenky ale palubní lístky,

  216. Hanka Pondělí 26. Březen 2012 v 19:51

    Ahoj!
    Letím do NY přes Brusel a mám obavy z kontrol na letištích-hlavně v NY. Mám totiž po komplikované zlomenině ruky v nadloktí 15 šroubů a 2 dlahy( kov)-tak asi bez pískání neprojdu rámem. Od lékaře jsem si vyžádala rentgenové snímky!Bude to stačit????????

  217. Štefan Úterý 27. Březen 2012 v 00:06

    Hanko, rentgen je fajn, ale amíci mají ty celotělové skenery, takže si tě prosvítí sami. Pro jistotu popros ještě doktora a stručný popis úrazu (diagnóza?) a přelož si to do AJ. Myslím, že to bude v poho, ale radši papír navíc, než se potit s vysvětlováním. ;-)

  218. Hanka Úterý 27. Březen 2012 v 18:40

    Děkuji za odpověď!!!

  219. Petr Pátek 30. Březen 2012 v 09:39

    Ahoj, na zpáteční cestě z USA možná budeme mít další zavazadlo. Může někdo poradit jak probíhá placení? Je na letišti nějaká extra přepážka nebo i s tím druhým bagem normálně na čekin? A kde se platí? Přímo u nich při vážení? Letíme s Deltou – prý se to dá před letem zaplatit přes internet ale nemůžu tuto možnost na stránkách Delty najít. Děkuji za radu.

  220. Štefan Pátek 30. Březen 2012 v 12:39

    Petře, dá se to zaplatit rovnou na přepážce při check-inu. Některé letenky na zaoceánské lety umožňují mít dvě zavazadla.

  221. marcela Pátek 6. Duben 2012 v 15:22

    Ahoj, prosím o radu. Kolik dolarů v hotovosti si můžu vzít do USA?

    Díky m.

  222. Štefan Pátek 6. Duben 2012 v 22:35

    Marcelo,
    kolik chceš. Ale částka nad 10.000,-USD se musí hlásit při celním odbavení. Nejde jen o USD, jde o celkovou sumu v jakékoliv měně.

  223. Sandra Sobota 7. Duben 2012 v 19:46

    Ahoj,

    chtěla bych se zeptat, jestli mi bude stačit v hodina a 40 minut na přestup v Londýně. Letím spojem z Praha-Londýn-Seattle a nevím, jak by se to stíhalo s pohovorem a celkově, když přiletím na 3. terminál a odlétám z 5.

    Předem moc děkuju za odpověď :)

  224. Štefan Sobota 7. Duben 2012 v 21:45
  225. Tereza Pátek 11. Květen 2012 v 20:05

    Ahoj, chtěla bych se zeptat. Letím praha – chicago – san francisco. Vím, že v chicagu si musím vyzvednout zavazadlo a projít imigrační kontrolou. Nevíte jak dlouho to přibližně trvá ? Mám totiž mezi letem chicago – san francisco pouze necelé dvě hodiny, tak se bojím abych to stihla. Děkuji za odpověd

  226. Štefan Pátek 11. Květen 2012 v 23:33

    Terezo, necelé dvě hoďky jsou v poho. Užij si SF.

  227. Hajdarka Pátek 18. Květen 2012 v 14:03

    V lete pojde moja dcera sama do New Orleans. Ma len trinast rokov a jej brat tam studuje. Viem ze bude prestupovat 2krat. Da sa priplatit aby ju nejaki zamestnanci letiska odprevadili na konkretne lietadlo aby vsetko stihla a nestratila sa?

  228. Petr Novák Sobota 19. Květen 2012 v 00:52

    Ahoj Hajdarko, určitě to tak lze!

    Ta služba se jmenuje ‘Unaccompanied Minor’ a spočívá v tom, že vy dceru odevzdáte např. na letišti v Praze zaměstnanci aerolinek, který ji bude mít celou dobu na starost. Projde s ní odbavením, pasovou kontrolou a usadí ji do letadla na sedadla poblíž místa, kde pobývají stewardi, takže ji bude mít na očích.

    Na cílovém letišti pak dceru předá osobě, kterou vy určíte, tedy nejspíše jejíu bratrovi. Doporučuji kontaktovat infolinku aerolinek, se kterou máte v plánu letět.

Máš dotaz nebo vlastní zkušenost s tématem článku?

Tak v tom případě se nestyď se a zapoj se do diskuze! Čtenáři každou radu i jakoukoliv zkušenost ocení. Pokud máš nějaký dotaz, pročti si odpovědi na nejčastější otázky před cestou do USA, třeba tam rychle najdeš pomoc. Jo a v komentářích si všichni tykáme. :)